بالاخره عبدالله از قدرت دل خواهند کرد یا نه؟!
با همه ی احترامی که به همه دولتمردان افغانستان به ویژه داکتر عبدالله قایلیم، باید بگوییم از شخصیت کسی که قرار است رییس جمهور شود به دور است که هر روز مثل بچه های خردسال قهر کند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۹    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78286 منبع: پرینت

امروز سه شنبه چهارم سنبله داکتر عبدالله یکبار دیگر تهدید کرد از روند مصالحه انتخاباتی و بازشمارش آرای خارج خواهد شد.

در حالی که هنوز بازشمارش آرا به پایان نرسیده است تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی اعلام کرده می خواهد از این صحنه کنار رود. زیرا هیچکدام از خواسته های این تیم از سوی آمریکا و سازمان ملل برای اتمام روند بازشمارش ارا مورد پذیرش واقع نشده است.

عبدالله درحالی درباره کناره گیری از روند بازشماری آرای تهدید کرده است که روند عادی بازشماری آراء تا چند روز دیگر تکمیل می شود و تنها هزار صندوق برای بازرسی باقی مانده و کارمندانی که در این بخش کار می کنند پس از تکمیل شدن این روند، در بخش بازرسی ویژه آراء فعالیت خواهند کرد.

بنا به گفته ی سخنگوی کمیسیون انتخابات از ابتدای روند شمارش مجدد آرای انتخابات ریاست جمهوری تا کنون 16 هزار و 803 صندوق که حدود 72.6 درصد آرا را در بر می‎گیردبازرسی شده است و شش هزار و ۹۷۳ صندوق دیگر برای بازرسی باقی مانده است که این نشان می‎دهد که بزودی نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.

مقامات کمیسیون انتخابات مدعی هستند که ابطال آرا، مطابق معیارها و دستورالعمل‎هایی بوده که دو تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم با میانجی‎گری دفتر سازمان ملل در خصوص آن توافق کردند و نتیجه باید مورد پذیرش طرفین باشد.

اما تیم اصلاحات و همگرایی مدعی است که روند ابطال آرا تاکنون بدون در نظر داشتن ملاحظات این تیم و بر اساس معیارهای پیشنهادی دفتر سازمان ملل صورت گرفته است که خدشه های فراوانی بر آن وارد است.

فضل احمدمعنوی به عنوان بازرس ویژه تیم اصلاحات و همگرایی می گوید: روند ابطال آراء تنها یک شوخی است و هیچ قصدی برای دور انداختن آراء تقلبی وجود ندارد. کمیسیون انتخابات می خواهد نتیجه باز شماری آرا را بدون حضور ناظران دو تیم اعلام کند که اگر چنانچه تا صبح فردا با درخواست‌های ما موافقت نشود ما این روند را ادامه نخواهیم داد و نتیجه آن هرچه که باشد دیگر برای ما ارزشی نخواهد داشت زیرا به درخواست های ما درباره چگونگی از بین بردن آرای باطله به هیچ وجه توجهی نشده است.

این قهر و آشتی جناب داکتر عبدالله ما را به یاد خاطرات جناب صبغت الله خان مجددی می اندازد که چند سال پیش بر سر ماجرای ریاست جرگه مشورتی و ریاست مجلس هفته ای یکبار قهر می کردند و به خانه می رفتند و بعد عده ای با سلام و صلوات ایشان را باز می گرداندند.

با همه ی احترامی که به همه دولتمردان افغانستان به ویژه داکتر عبدالله قایلیم، باید بگوییم از شخصیت کسی که قرار است رییس جمهور شود به دور است که هر روز مثل بچه های خردسال قهر کند. در یک کلام اگر ماندنی هستی تا آخر بمان و اگر رفتنی هستی هر روز با قهر و آشتی شخصیت خود را کوچک نکن.

اگر سند و مدرک محکم و مستندی دارید، اگر زورتان به متقلبین می رسد، اگر می توانید در مقابل خواسته های آمریکا ایستادگی کنید، اگر در خود توان تشکیل دولت مستقل را می بینید، بسم الله . و الا کشاله دار کردن انتخابات بیش از این به صلاح هیچکسی نیست.

لذا این بار نیز باید منتظر فردا بمانیم تا ببینیم این بار داکتر عبدالله با میانجیگری چه کسی و دریافت چه امتیازاتی از حرف خود دست برمی دارد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به تمام خواننده گان گرامی!
بنده نیز با کمال احترام با داکتر صاحب عبدالله عبدالله ولی بسیار یک سیاستمدار بیکار از آب در آمد. حیف رای ما تمامی مردم میفهمند که انتخابات حاری از تقلب نبود ولی ایشان یک روز مثل طفل تمام چیز ها را میپذیرد روز دیگر باز نمیپذیرد. حیف رای ما به این شخص حیف رای سه میلیون مردم بیچاره افغانستان
باید انکار نکرد که غنی گگ بسیار سیاستمدار تر از این شخص بدر آمد.
ب س از پنجشیر سرزمین شیران

>>>   تیم اصلاحات و همگرایی دیگر راهی ندارد جز به اصطلاح شما قهر کردن, زمانیکه مربع شیطانی در مقابل آرای پاک مردم استادگی کنند و پروسه را طبق خواست های نامشروع خود رقم بزنند, عبدالله باکی شکایت کند؟! زنده باد عبدالله و هم پیمانانش که تا حال توانستند در مقابل این فاشیست ها و دشمنان مردم سالاری مبارزه و استادگی کنند. مشکل تیم اصلاحات و همگرایی این است که روحیه نرم و ملایم و دیپلوماسی را در مقابل این دزدان و... انتخاب کردن و بخاطر ترس از ازبین رفتن منافع ملی و یا بحران رفتن طویل المدت افغانستان اقدامات جدی که در عین زمان نشانه حق طلبی و عدالت خواهی است, بخود نگرفتند. من یقین دارم هرکسی که لااقل وجدان بیدار داشته باشد روی پیروزی این تیم شک نخواهد داشت. اما چرا بعضی به عنوان نویسنده و یا تحلیل گر امور سیاسی حقیقت را به حاشیه میکشاند؟! من باور دارم که تعفنات فکری این افراد به قدر در زهن شان روشد کرده که حتی اجازه بیان حقیقت را به آنها نمی دهد حالا دفاع از حق و عدالت بماند.
خالد گل از هرات

>>>   اگر عبدالله عبدالله بلوا و قیام نه کند نامرد ترین مرد دنیا است.
و ما هوادارانش برای ابد برای عبدالله و تیم وی... می فرستیم.

>>>   همین شش هزار رای بسیار مهم است و همین میتواند سرنوشت دیگری رقم بزند

>>>   برای داکترصاحب عبدالله عبدالله شرم آورهست که دیگر ازانتخابات حرف میزند بعدآ قهرمیکند مثل طفلان واری تواکرغیرت میداشتی میدانستی که برنده هستی چراروزیکه نتایج ابتدایی اعلان شد برای خودد قابل قبول نبودخوب دولت خوده اعلان میکردی...شرم آورهست و اینکه داکترعبدالله عبدالله رئیس جهمور حمایه میکند خوب میداند یک آدم لوده هست کرزی پشت سرکار خوده میکند
پـــنــجــشــیــری

>>>   داکتر عبدالله و تیم متاسب شان همیشه وطن را به بحران تهدید نموده همیشه از زور و تفنگ که زده ولی به حقیقت پی ببریم. این کودکستان نیست که کلچه داد خوش هستم که نداد خفه.حب وطن شرایط نازک وطن دشمن وطن را نادیده گرفته .یک کمی عقل تان را سالم بسازید مردم و هویت افعانستان را زیر سوال بردید .در تمام سفارت خانه ها در تمام نمایندگی های سیاسی ملی بین المللی وسازمان ملل شورای امنیت از کلمه انتخابات نفرت دارد.حتی خارجی ها کلمه مرجان یی نه منی را بین خود یاد میکند مقصدش داکتر عبدالله است.به لحاظ خدا مردم بیچاره از گرسنگی میمیرد شما در غم چوکی ارک یا مرگ هستید چرا؟ از خدا نمی ترسید.نمی ته والله برایت بته او برادر نکنید وطن را به بهران نبرید که برای خارجی ها بهانه میشود و میگرید طالب می آید والله که باز یا موتر زره ره ببینید یا فکر های مجلل را.

>>>   بهتر بود مسئله را اینطور مطرح میکردید که در برابر اینهمه نیرنگ وخدعه وتقلب عبدالله وهمرهان چه راهی را انتخاب کند؟نماینده ای سازمان ملل باهمین نام بزرگ وجسم بزرگ در پی فریب تیم اصلاحات است وکمیسیون تقلبات از اول کار را به نفع حریفان تمام کرده بود یکطرف تیم اصلاحات وطرف دیگر همه نیروهای مطرح ودخیل در موضوع انتخابات میشوددر برابر این همه تقلب ونیرنگ تسلیم شد ویا مقاومت باید کرد؟ با کسانیکه طفلانه بازی میکنند رویه ای بالمثل لاززیم است نمیشود از حقوق حقه ای ملت واز ارای پاک مردم باین سادگی گذشت اگرچه عبدالله وهمراهان فهمیده اند که برای مسلمان درین بازی جهانی خطرناک جای نیست ولی او وهمراهان فقط فریب دعوی دروغین دموکراسی را خورده اند وباز این دموکراسی دروغین یکی از اهداف تجاوز خارجی ها درین میهن قلمداد شده بود {مبارزه با مواد مخدر نابودی تروریزم وپیاده نمودن دموکراسی }حال که همه ای این ادعا دروغ از اب درامد بهتر است عبدالله این گیم را خاتمه داده صحنه را به خارجی ها رها نموده به گوشه عافیت بیاساید
شیخ علی از بخاب

>>>   من چندین بار در همین سایت محترم بر دو مطلب تاکید کرده ام و اینک یکبار دیگر اظهار میکنم:
1- افغانستان امروز ولو برای یک دوره کوتاه باشد به یک اعلیحضرت امیر عبدالرحمان خان سخت نیازمند است تا به این "لچکها" بفهماند که "یک نان چند فطیر میشود"!!!!!خطاب من به هموطنانی است که آزاد قضاوت میکنند: شما خود شرافتمندانه قضاوت کنند که با چنین "لچکها" چه باید شود؟؟؟آخر بیحیایی معاف این صاف و ساده از پاچه کشیدن است!!!!
2- من چندین بار یک جمله قطغنیها را در همین سایت گفته ام و یکباردیگر انرا میگویم : " کسیکه در زندگی خود جایی باندازه یک شانزده پولی خود را نگاه کرده نتوانسته باشد افغانستان باین بزرگی را هر گز نگاه کرده نمیتواند"!!!!
شیر بروت

>>>   دبل عبدالله و جناب محقق قومندان دیگر شما را خدا قومندانی بس است، بیش از این آبروی ملت افغانستان را نبرید و بیش از این بر بد بختی ها و در بدری های مردم نیافزایید. خبر دارید مردم برای نان شب شان ساعتها در آفتاب خاکهای گرد وخاک سرکها را که آلوده به انواع فضولات اند می خورند و آخر هم خسته بدون کار از سر چوک ها برمی گردند. با این بازی ها دیگر آبرو برای خود که نداشتید وتیم تان نگذاشته اید. مردم چه طرفدار و چه غیر طرفدار از شما خسته شده اند، شما دچار اوهام وبیماری های سخت روانی شده اید، و نیازمند درمان ...می باشید...شکم شما پر است هر شب با شکم سنگین می خوابید وخواب های آشفته می بیند، چند شب تمرین کنید نمی گویم مثل مردم با شکم گرسنه، نه کمتر بخورید و سبک تر بخوابید تا از این خوابهای پریشان نبینید، هر روز خواب جدید، دیگه ملت از شنیدن این خوابها تهوع شان می آید. حقیقت روشن است اشرف غنی تا هنوز با تمام ساز های شما رقصیده است، شما می خواهید فقط نتیجه طبق خواسته شما باشد و گرنه هیچ اصل یا قاعده ای را قبول ندارید. یک روز بادارتان زنگ می زند رفته با ابتهاج تمام با اشرف غنی عکس یادگاری می گیرید و فردایش مثل یک کودک، نوازش دیروز یادتان میرود دو باره از سر لجاجت همه چیز را مسخره می کنید. بس است مسخره کردن خود و ملت افغانستان. شما اگر برای خود ارزشی قایل نیستید ملت افغانستان این قدر بی ارزش نیست که شما هر روز با سرنوشت شان بازیهای کودکانه انجام دهید.
نوید.

>>>   اﺯ ﺭاﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩاﻛﺘﺮ ﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ ﺩاﺩﻳﻢ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﻫﺴﺘﻴﻢ. ﺗﻴﻢ اﻳﺸﺎﻥ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻳﻚ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻣﻴﺂﻭﺭﻧﺪ ﻫﻴﭻ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﻧﺪﻩ اﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺎﺟﺮاﺟﻮﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺮﺩﻡ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺭا ﺑﻪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻣﻴﺴﭙﺎﺭﻳﻢ.
ﻫﻤﻮﻃﻦ

>>>   ای... را باید به کسانی بنویسید که این همه خیانت را بر مردم و کشور روا داشتند نه به کسی که با رای ملت افغانستان ریس جمهور شده ،ب.پ.ک

>>>   چرا واضیع نمگوی انتخاباتی در کار نیست امر خیل به همه ملت ریس جمهور تعین میکند

>>>   هاهاها خوشم خوشم خوشم که داکترک باز قبول نکنه با قهرکردن های زیاد حالا دیگر تمام مردم افغانستان متوجه شده اند که رای شان را کی میفروشد و به چی قیمتی میفروشد .. بسیار خوش هستم و یادم از همان حرف طرفداران اشرف غنی امد که میگفتند ..و به غنی رای دادیم ولی مثل من ... نبودند که به عبدالله رای بدهند

>>>   خیر است هنوز بچه است قهر ناز بسیار میکند اخر راضی میشود بیک چنددالر پاین یا بالا بر خارجی ها چی فرق دارد ..
مسافرجبری

>>>   سلام خدمت همه خوانندګان. واقعا برادر چقدر تحلیل خوب نموده است موضوع اصلی همین است اقای عبدالله جمع معاونین و اعضای تصمیم ګیری تیم شان کاملا از سیاست دور هستند و بربان سیاست هیچ نوع اشنا یی ندارند و همه قهر هاواشتی ها نسبت نداشتن یک سیاست نادرست است در مقابل تیم جانب مقابل با داشتن افراد سیاسی از ګروه های با عقاید مذهبی و غیر مذهبی که در هر شرایط ساز ساخت میتوانند و در ساز هر دهلی میتوانند خوب برقصند و موضوع بسیار مهم این است که کدام طرف خوبتر خدمت به امیریکا کرده متواندږ 
هارون

>>>   جناب داکتر عبدالله به شیر مادرت ترا سوگند میدهم که دیگر دو پهلو نداشته باش مردانه حکومت موازی را اعلام کن ویا برو خودت در کنار داماد یهود مامور اجرائیه شو
به سینه زخم کاری دارد این ملک
مداوم اشکبـــاری دارد این ملـــک
به نیرنگی ستم تحمیل گــــــردید
عجب رهــبر مداری دارد این ملک
در رونی ارگ خودرا کرده پنها ن
رئیسی افتخاری دارد این ملــک
زانسان فـــــرقه سازی ها نموده
نزاع از بی تبــــاری دارد این ملک
نگاه کن کهـــنه مزدوران انگلیس
چنان مرکب سواری دارد این ملک
جــلاد از تیغ ملــت را کشــــــیده
خموشی اختیاری دارد این ملـک
سیه رویان وطن تاراج کـــــــــردند
چگونه شحنه داری دارد این ملک
به تیری وحشـــــیانی ادمی خوار
مسلسل خون جاری دارد این ملک
دهان از رعب طالب بسته گشته
عدوئی انفـــــجاری دارد این ملک
جــگر هـــــــــــارادریدند با جریـــقه
فراوان انتحــــاری دارد این ملــــک
به امیــدی که اســایــــش بیابنــد
به هــر کشور فراری دارد این ملک
اتک بادیورند است زخم نا ســــور
چه دیگر پا فشــاری دارد این ملک
خصومت های قومی گشته افـزون
به شیطان همجواری دارداین ملک
اثر مــــــکـــروب ای اس ای کـــــرده
ببین امراض ساری دارد این ملـــک
زبانی یــــا وه گــــویان را بــــریـــدن
امیدی سر شماری دارد این مـــلک
جلـــو گیــــری نشد این ژاژ گـــوئی
به بهـــرانی تیاری دارد این مــــلک
سروده فوق طولانی است به همین اکتفا باید نمود
مرزی

>>>   نویسنده عریز تشکر ولی کم گفتی: به نظر من عبدالله اعطا محمد و محقق یکبار به گذشته خود فکرکنند که کی بودند توسط کی چی شدند و فعلاء علیه برنامه کی خیزک میزنند. این ها رای مردم را به گروگان گرفته اند کسانیکه به اینها رای داده بودند حالا پشیمان اند اندک ترین حرکت این جاهلان وطن را به خاگستر تبدیل میکند باز خودشان به ایران ازبکستان تاجکستان المان انگلستان و....... میروند وابجان ملت بیچاره که نان شب و روز خود را ندارد و من توان شیشه خریدن را ندارم. م.ا.کابل

>>>   تیم استخبارات و وهمگرایی+ گلبدین+ طالبان افغانستان را تباه و برباد کرده است، تا که...است مردم آزار است
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   عبدالله واطرافیانش فقدبدنبال قدرت است و... اورانمیگذارد کناربرودوبدنبال مصالح مردم باشد.
محمدرفیع ازپروان

>>>   متأسفانه داکتر عبدالله و افرادی از تیمش که این همه هیاهو می کنند بنظر می رسد که آن مقدار از مقام و مال و مکنتی که برایش وعده داده اند برای همه شان کافی نیست لذا از رأی مردم پاسداری می کند والا عبدالله و گرفتن حق مردم یا اعضای تیمش واقعا خنده آور است پیشنهاد من به دولت مردان و ملت افغانستان این است که عبدالله و تیمش هر مفدار پول می خواهند برایشایان بدهند تا شاید این ها دست از سر این مردم بیچاره که ماه ها است بدون داشتن کار ودرآمد در انتظار نتیجه انتخابات است وعبدالله وتیمش هم هر کدام به دنبال کار خود برود مثال عطا نور صاحب ...و محقق صاحب... بعدی البته پول این کارها را یا دولت یا مردم یا جامعه جهانی ویا همه اینها با هم باید بدهند والا آنها از روند شمارش آرا کنار می روند تا بتوانند خودشان دولتی تشکیل بدهند که احتمالا این بار همه به دولتی که غرب کابل را ویران کرد و آن همه مصیبت برای افغانستان به بار آورد نمره صفر بدهند در ویرانگری در آخر آقای عبدالله شما به دنبال اصلاح می باشید در مورد همگرایی که از روز رزشن است که دروغ می گویی یک لحطه گذشته ات را بیاد بیار بعد از این دروغ های شاخ دار بزن و محقق ما که یک...است که به ظرف تو را گرفته

>>>   دبل عبدالله به جز قهر کردن دیگر چیزی را یاد ندادر این کار های ...را میکند دبل عبدالله...
احمد از مزارشریف

>>>   ...به تمام کسانیکه ما را طابعیت خارجی دارند و دین آنها معلوم نیست آنها مثل مزدوران بی مزدی هستند که بخاطر ګزفتن مزدشات و بخاطر اینکه بتوانند...خوش بسازند همیشه به فکر تقلب هستند .به اشرف غنی که همیشه انګلیس هارا شوی به عنوان شوی زن خود خطاب کرده
.

>>>   دکتور عبدالله نباید از مسئولیتی که به عهده اش گذاشته شده بی مسئولانه عبور کند مهندسی انتخابات توسط اشخاص مزدور بیگانه ها وخائین به وطن هیچگاه نباید ملت را تحت زعامت یک حکومت جعلی وبی پایه قرار دهد بی شک اینرا همه میدانند از زمان شروع دغدغه های انتخاباتی آقای کرزی در تبانی با گروه های مختلف در صدد مهندسی انتخابات بود ورنه انتخابات کشور به چنین سرنوشتی دچار نمیشد.

>>>   عبدالله و افرادی از تیمش به جز قهر کردن دیگر چیزی را یاد ندارند

>>>   این داکتر عبدالله بیچاره اختیار ندارد همه معنوی ..ومحقق... است... عبدالله آدم خوب است

>>>   ګلمرجان شرماند ما
اجمل (پنجشیری)

>>>   من منحیث یک تاجیک با تمام قوت بازوهایم از تیم داکتر عبدالله عبدالله حمایت میکنم وتا آخرین قطر خونم از آن حمایت میکنم داگز دا میدان اشرف غنی تا به حال زور تاجیک را ندیده است ویک مار سر است

>>>   استعمال رای حق هر یک از شهروند است اما در مدت چهار
دور انتخابات رای های اکثرمطلق مردم تاجک عده ازهزارها.
ازوبک ها . وپشتون ها قربانی سیاست های کرزی وافراد
مقتدر قبیله گرایان شده است. آیا این بزرگترین جفا در حق
این ملت نیست آیا این ملت از دست رسی حقوق دیموکراسی شان
در درجه محرومیت قرار گرفته است حالا
نظامی جمهوری است نه نظام سلطه مطلقه حتی در زمان
نظام شاهی این ملت ازحقوق مدنی شان محروم بود. اگر مردم
به جاده ها بیرون شوند وبهار عربی را به افغانستان تازه نمایند
شایددولت مردان بگوید که اقغانستان در وضعییت
چنین کار قرار ندارد. حالا شما واقیعآ بگوئید این ملت بیچاره
چه باید کرد به مانند برخی افراد افراطی وقبیله گرایان هیجگاه غرور شان
ایجاب نمی کند از سوی سازمان یاگروهای ترورستی استفاده شده خود را انحار و انفجار می
نمایند امروز افرادیکه متهم به حملات تروریستی است در مقام بلند دولت قرار دارند
ســــــــــــــــــــیرت انداربـــــــی

>>>   من خود را سر فراز میدانم که از بنیان گزاران نظام نوین در کشور خود هستم. از سخنان ابر مرد جهاد و مقاومت مارشال محمد قسیم فهیم.
جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله شما هم باید مقام ابر مرد کشور را سر از نو بگرید

>>>   حامی طالبان تروریست اشرف غنی در پروسه ملی انخابات خیانت کرده اند . داکتر صاحب عبدالله مردم وملت افغانستان منتظر هدایت شما هستند دیگر حوصله ما هم به آخر رسیده ونمیخواهیم ونمیتوانیم یک دزد رای خود و یک متقلب را در راس قدرت ببینیم ما هزار بار مرگ را در زیر بیرق یک حکومت داماد یهودی و تقلبی ترجیح میدهیم و تا زنده هستیم به هیچ تقلب ... سالار کار اجازه حکومت کردن را در این ملکت مسلمانی ما و زنده ماندن درین خاک را نمیدهیم

>>>   ابر ..... را کرزی مانند کودک کودن فریب داد وخودرا بوسیله جهادی های خوشباور مستحکم بر حاکمیت کرد وسر انجام یک یک را از مسیر راه خویش دور انداخت وبه سادگی نابو کرد ابر مرد کسی بود که از خود اندیشه داشت ومکتی ازاوبجاماند که ان مسعود بزرگ است تاریخ ان را فرا موش نخواهدکرد فکر میکنم تو از جمله ریزه خواران سفره گندیده فهیم بودی که چنین از منطق وباور مردم به دور نوشتی به گونه مثال فرزندبامعرفت مسعود بزرگ را با بچه فهیم مقایسه کن او پدرش تا گلو در زراندوزی غرق بود چقدر اولاد نیکی را به جامعه تقدیم کرد و ان دگر که پدرش خودرافدای ازادی ملت نمود این تفاوت را بین پسران فهیم ومسعود خرد مندانه نگاه کن ومشکل بوجود امده امروزهم ازدرک ضعیف فهیم است
دانشیار

>>>   دکتور عبدالله بخاطر نجات افغانستان از شر سیاست مداران صادر شده بیرون به میدان مبارزه آمده است این راه پرخار را باید تا آخرین نقطه بپیماید.
پیروزی قطعی عبدالله پیروزی افغانستان خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است