رییس شورای علمای تخار مردم را به قیام فراخواند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78272 منبع: پرینت

رییس شورای علمای ولایت تخار از باشندگان این ولایت می خواهد تا در برابر حکومت کنونی قیام کنند.

وی پس از بازداشت مولوی کبیر یکی از روحانیون تخار که در اعمال تخریب دست داشته است، این پیشنهاد را به باشندگان ولایت داده است.

رییس شورای علمای تخار سعی دارد با استفاده از موقعیت خود یک روحانی را که در بازداشت است، رها کند.

سخنگوی والی تخار با نکوهش گفته های رییس شورای علمای این ولایت از تمامی روحانیون می خواهد تا منافع ملی را مد نظر بگیرند و افکار عامه را مغشوش نسازند.

وی در واکنش به بازداشت یکی از روحانیون در این ولایت هشدار می دهد که اگر این عالم دین از بازداشت آزاد نشود مردم در برابر حکومت قیام خواهند کرد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این وطن را...خراب کرده و فراموش نکنید که ملا می تواند جورکند ما ملا های بسیار روشنفکر داریم و ملا های بسیار تند رو داریم ملا های روشنفکر ما پسران شان در کابینه حضور دارند و وزیر صاحبان هستند و فساد اداری را کنترول می کنند که یا از بین ببرند و یا زیاد بسازند و ملا های تند رو در ولسی جرگه و مشرانو جرگه هر چه گریبان پاره می کنند این وطن را نمی توانند جور کنند مت مردم افغانستان از ملا ها می خواهیم دموکراسی را قبول نکنید ولی ارامی را به این میک باز گردانید. فتوای ارامی بدهید نه فتوای جنگ.
(م.ص)

>>>   داکتر صاحب نجیب سردار شهدا راه اسلام و نگهدارنده سرمایه ملی (حافظ گنجینه اثار طلا تپه و باختر )در یکی از بیانات شان چنین ارشاد فرموده اند:
افغانستان ارام،پیشرفته و ابرومند را ...پروران تحمل نمی کنند و برای ویرانی وطن ما از نام ... و دین کار می گیرند .

>>>   اعجب !!!! یعنی داکتر نجیب از اینده میفهمید نعوذب الله این جز سخن یاوه چیزی دیگری نیست داکتر نجیب یک پادشاه خوب بود به نظر بعضی کسانیکه منفعت شان را بر دین خود برتری میدهند اما این شهید به نام چرا با مردم خود افغانستان جور نیامده و با روس همپیمان شد؟

>>>   راست بگویید در زندگی تان کدام ...... با عقل دیده اید اگر دیده اید لطفا" نوشته کنید شاید در تمام کشور های اسلامی یک تن باشد

>>>   ... همین ها بسیار به آسانی آله دست خارجی ها میگردند و بخاطر یک خوران نان از همه چیز خود میگذرند.

>>>   در افغانستان علماي ديني هميشه برضد منافع نملي عمل كرده اند

>>>   فرق بين يك گله شير و يك گله گوسفند در اين است كه گله شير با همدیگر به يك طعمه حمله ميكنند و از آن استفاده ميكند اما يك گله گوسفند بايد چوپاني داشته باشد تا به آنها آب و غذا بدهد. در گله شير كسي حاكم بر سرنوشت شيرها نيست اما درگله گوسفند هرگاه صاحب گله گرسنه شود بايد يكي از گوسفندان خود را قرباني كند. زندگی انسانها هم همین گونه است عده ای شیرگونه زندگی مکنند و عده ای گوسفند گونه و به انتظار چوپان خود مینشینند تا چی وقت نقش قربانی را برایشان ایفا بسازند.بزرگترين فرق انسان خلاقيت و هوش اوست. هر چه هوش بالاتر باشد قدرت حاكميت انسان بر سرنوشت خود بيشتر است و هرچه كمتر باشد حاكميتش به دست ديگران مي افتد.

>>>   گپ خوبست دولت فاسدتر ارین نمیشود.

>>>   داکتر صاحب شهید نجیب الله روس ها را از افغانستان کشید، او با رشادت به جهان اعلام کرد که افغان ها بدون موجودیت قوای خارجی از خود میتواند دفاع کند ولی یک تعداد عناصر... و پیش پای بین که نمی توانستند یک افغانستان آزاد و مترقی را تحمل کنند توطیه های را براه انداختند تا پلان صلح ملل متحد که توسط داکتر صاحب طرح شده بود با براه اندازی کودتاه ناکام سازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است