فتنه های جدید، اقدامی قاطع می طلبد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78259 منبع: پرینت

با وجود افشا شدن ابعاد وسیع تقلب های انتخاباتی و اذعان جهانیان بر وجود میلیون ها برگه جعلی به نام رای و صدها صندوق میان تهی، خبرهای از داخل کمیسیون نام نهاد انتخابات می رسد که حاکی از تداوم فتنه تقلب و تزویر است.

بر اساس چشم دیدهای ناظران ستاد انتخابات در دو روز گذشته چند کانتینر توسط دست اندرکاران کمیسیون وارد محوطه اطراف محلات تفتیش آرا شده است و مقام های کمیسیون حاضر نشده اند در باره محموله این کانتینرهای مشکوک توضیح دهند.

نقل و انتقالات دیگری در مکان های که اوراق و اسناد انتخاباتی نگهداری می شود به دور از چشم ناظران و عمدتا در شب هنگام صورت می گیرد که نگران کننده توصیف شده است.

برنامه ابطال آرا جعلی روز دوشنبه در حالی آغاز شد که تا هنوز سرنوشت لایحه ابطال نامعلوم است و در این راستا وعده سازمان ملل در رابطه با گنجانده شدن نظرات و پیشنهادهای تکنیکی ستاد اصلاحات در این لایحه عملی نشده است. از سوی دیگر کمیسیون انتخابات برخلاف تعهدات قبلی، مرحله اول ابطال را بدون اشراف نظارتی ستاد اصلاحات و در فضای مبهم پیش برده است.

در همین حال در جریان تفتیش و بازبینی منتشره در وبسایت کمیسیون انتخابات که در چند روز اخیر به طور اعلام نشده از سوی ستاد اصلاحات صورت گرفته است تعداد بیش از دو هزار آنها فاقد مهر و امضا، دستکاری شده و جعلی کشف و شناسایی شده است. این اسناد در اختیار مراجع ذیدخل در قضایای انتخابات افغانستان گذاشته شده و سبب اذعان آنها بر موجودیت بیش از دو و نیم میلیون رای جعلی گردیده است.

در کنار تلاش های که به منظور تقلب زدایی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صورت می گیرد، فعالیت های چند لایه ارگ کابل در استقامت های مختلف نشان می دهد که حلقه اصلی و تصمیم گیرنده در ارگ دور دیگری از تلاش های خود به منظور اثرگذاری بر جریانات انتخاباتی را روی دست گرفته است. به رغم اظهارات عوام فریبانه آقای کرزی مبنی بر شتاب نامزدان جهت روشن شدن نتیجه انتخابات و یا عدم تمدید میعاد تعیین شده برای تحلیف رییس جمهور جدید، اخبار پشت پرده ارگ حکایت گر این است که کانون اصلی فتنه، ارگ کابل است. بر اساس سناریوی ارگ، به تیم تداوم وعده پیروزی در نتیجه تفتیش داده می شود و همزمان اعضای کمیسیون انتخابات تشویق می شوند تا از پذیرش پیشنهادهای تکنیکی ستاد اصلاحات و راهکارهای مناسب تقلب زدایی خودداری ورزند.

در همین رابطه برخی از اراکین تیم تداوم که طرفدار طرح حکومت وحدت ملی هستند، در صحبت های خصوصی به نمایندگان ستاد اصلاحات گفته اند تلاش های ریاست جمهوری به منظور به بن بست کشاندن طرح حکومت وحدت ملی افزایش یافته است. این دسته از نیروهای میانه رو تیم تداوم از تحریک روز افزون اشرف غنی احمدزی توسط شخص حامد کرزی خبر می دهند. به نظر می رسد هدف نهایی ارگ کابل از تشدید اختلافات میان دو دسته انتخاباتی بر سر طرح حکومت وحدت ملی، تلاش برای بقای خود در قدرت به وسیله تمدید دوره فعلی و یا از طریق ایجاد حکومت موقت باشد.

ارگ کابل به درستی دریافته است که تیم تداوم فاقد پایگاه قوی و مطمین اجتماعی است و به تنهایی نمی تواند تهدیدی علیه اقتدار حامد کرزی محسوب شود. در تحلیل استراتژیست های ارگ، تهدید اصلی از ناحیه تیم اصلاحات و پایگاه نیرومند اجتماعی آن متوجه اقتدار حلقه حاکم می باشد. برای به حداقل رساندن این تهدید بالقوه، فرسایشی ساختن روند انتخابات کارایی شگرفی خواهد داشت. از همین رو فتنه آفرینی های جدید در روند تفتیش آرا، از یک سو جلوگیری از پیروزی قریب الوقوع تیم اصلاحات را تعقیب می کند و از سوی دیگر متشنج ساختن دوباره فضای سیاسی و در نتیجه دلزدگی از انتخابات و اعتراض مردم به وضعیت رکود اقتصادی و منصرف ساختن آنها از همراهی داکتر عبدالله را هدف قرار داده است.

با توجه به اخبار رویدادهای اخیر در روند تفتیش آرا و تحولات مربوط به عرصه تعاملات سیاسی، تیم اصلاحات به رهبری جناب داکتر عبدالله به عنوان جریانی که حمایت اکثریت جامعه افغانستان را تا هنوز، با خود دارد، باید با اقدامی به موقع و بدون وقت کشی بیشتر، ابتکار عمل را به دست گیرد. این ابتکار عمل در چند محور حایز اهمیت است.
الف - کم کردن توجه از طرح حکومت وحدت ملی که خود به پاشنه آشیل تیم اصلاحات بدل شده است. صداقت سیاسی تیم اصلاحات در پیگیری توافقات بر سر تشکیل این نوع حکومت، به غلط این پیام سیاسی را منتقل کرده است که گویا تیم اصلاحات شکست خود را در انتخابات پذیرفته و بر سر صلاحیت های ریاست اجرایی در حال چانه زنی است.

ب - اعلام قاطع و بدون تنازل پیشنهادهای تکنیکی خود جهت تقلب زدایی از انتخابات و گنجانده شدن بدون وقفه این پیشنهادها در لایحه ابطال آرای جعلی.
ج - تشدید اقدامات امنیتی در محدوده کمیسیون انتخابات و محلات تفتیش آرا به منظور قطع مداخلات و دفع فتنه افروزی های ارگ، کمیسیون و دیگر جناح های ذینفع.

بدیهی است که اثرگذاری هر یک از این اقدام ها منوط به عملی شدن آنها ظرف حداکثر 48 ساعت آینده است. عنصر زمان در شرایط کنونی برای ناکام سازی فتنه های جدید نقش و اهمیت تعیین کننده ای دارد.


احمد بهزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهزاد صاحب بکلی همیشه منفی گرا و مشکل ساز هستید اگر خردمندانه به اندیشید شاید یکروزی ازین دنیا بروید باز نزد خداوند چه جواب دارید شما فقط این و آن میگوید بس است فکر میکنم ... بسیار مردم را خسته ساختید بهتر است در کنج خانه تان نشسته فقط سه وقت غذا بخورید ویا حد اقل آشوب برپا نکنید تاریخ افغانستان چهره های خسته کن تانرا هرگز فراموش نخواهد کرد.

>>>   دگر فریب و فــــتنه مـــــــکار را مکن باور
که جای طالب خونخــــــوار میکندکشور
ترا به خنده دهــــــد ریو تا به چاه افتــی
بدست شوم وبخود کامه گی کندمحشر
باتشکر از نوشتار عالمانه محترم بهزاد که پیرامون اصل اهداف تیم اصلاحات در مورد بزرسی ارا اشتباه توجه شده یکبار دیگر زگنال داده است توجه رهبری تیم اصلاحات را برعمق موضوع جلب می نماید یعنی رئیس جمهور اینده محترم دوکتور عبدالله است که برنده اکثریت ارا میباشد در غیر ان مردم رئیس جمهور تقلبی را نمی پزیرند
مرزی

>>>   در همه جا من که دیدیم چه در فیلم و چه در سریال ها همیشه حقیقت بر ملا میشود غم مخور جناب بهزاد صاحب خداوند همراه ما و شما هست اگر امریکا و انگلیس همراه داماد یهودی باشد کدام کپی نیست خداوند مهربان است. دکتر صاحب عبدالله عبدالله برنده بود و برنده است
فخری

>>>   جناب بهزاد صاحب چرا ما ملیون ها افغانی که یک رای دادیم داخل کابل نشویم واولین کسانی را که باید بدار بزنیم بعد از کرزی کمیسیون انتخابات باشد تا یک پند وعبرتی باشد برای کمیسیون های بعدی افغانستان وجهان که دیگر کسی درانتخابات گوسفند هارا چاق نکند بهترین راه همان زور است زیرا این روباه های مکار به کدام زبان دیگر نمی فهمند وباز هم میخواهند یک یهود متقلب را بالای ما حاکم سازند که تاهنوز کلمه طیبه را هم نمیداند وقرار گفته بعضی مردم تاهنوز حتی ...هم نشده

>>>   امریکا همرای شما هم بود اگر نمی بود باز چه میشد.... خود تان میدانستید بناً منکر شدن از حمایت امریکا با شما هم سوال بر انگیز است جناب فخری صاحب.

>>>   شرم است به کسانیکه دیگر نام از عبدالله بچه خوانده جان کیری میگیرد شرم است به کسانیکه پشتی اشرف غنی چوکره دیگر اوباما را میکند... بر کسانیکه خوب خیانت و غلامی ایندور را میبیند و باز هم عقب اینها میرود از رزوی قوم پرستی و نشنلستی، از بهزاد کرده نشنلست شعیه پرست فاسد دیگر بشری در روی زمین نیست.
مسلم از خراسان

>>>   فکر میکنم اقای ... بنابر احساسات همیشگی اش از سنین بچگی خلاص نمیشود زیرا بچه ها همیشه خونگرم و احساساتی میباشند...

>>>   ازنظر شخص من داکتر صاحب عبدالله شخصیت قابل احترام است ولی موجودیت اشخاص متعصب و ماجرا جو همچو بهزاد لطیف پدرام و یون باعث بد نامی یک تیم میشود

>>>   از شما هم مردم هراس دارند چون شما هم از تیم گل مرجان هستی. تا که ... است مردم آزار است
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   بهزاد جان این اقدامات را که بر علیه تقلب پیشنهاد کردی آیا تقلب که خودت کردی هم دربر می گیرد یا خیر ؟

>>>   به نظر دهنده چهارم ! امتحان شرط است

>>>   زنده باد دانشمند فرهیخته وقاطع جناب بهزاد صاحب ما از شما حمایت میکنیم ولی شما باید مارا فریب ندهید وحکومت خودرا اعلان کنید

>>>   به عبدالله گفته مشود دگر معامله برای رسیدن به ماموریت اجرائیه شرم اور وننگین است چرا به گفته خود عمل نمی کنی مگر تو نبودی که از مردم برای سه روز مهلت در خواست نمودی که از رئیس جمهوری ووزیر خارجه امریکا پیامی دریافت کرده اید که منافع ملت در ان متصور است از ان تاریخ تا کنون حدود بیش از دو ماه میگذرد که هنوز هم فریب و نیرنگ را تحمل داری بالاخره مردم دیگر بازیچه دست تو نیستند همه ارزوی استقلالیت دارند روزیکه مردم با دفاع از شرف و حثیت خود مردانه تصویر ... مداری را در تالار مجلس بزرگ پاره ولگد مال نمودند تو بودی خشم شان را فرو نشاندی وامروز دیده شد که تمام خوشباوری هایت نقش براب شد و دیگر هیچ شانس رسیدن به مسند نداری لازم است مردانه به وعده خود وفا کنی حکومت موازی را بدون توقف ایجاد و اعلام نمائی بدون قربانی کامیابی نیست
مرزی

>>>   زنده باد دانشمند فرهیخته وقاطع جناب بهزاد صاحب ما از شما حمایت میکنیم ولی شما باید مارا فریب ندهید وحکومت خودرا اعلان کنید
کاپی نوشته بالا::::::::::
همینکه اینقدر شک کردی وتقاضا کردی شما را فریب ندهد نمایانگر درک یک سلسله حقایق است.
ایمان داشته باش این ها فریب کار اندتا حال مردم را فریب داده اند ودر اینده هم فریب خواهند داد.
وایمان داشته باش مرد اعلان حکومت خود هم نیستند تنها بچه ترسانی میکنند.اعلان کردن حکومت
جداگانه خو کار ملکی یک یا دو قریه نیست حد اقل پشتیبانی قدرت های بزرگ را ضرورت دارد و این چیزی که تا حال ندارند.

>>>   شما امتحان خودرا دادید شما سرباز وطن را به سیلی زدید عزت افعانستان که کلای پولیس ترافیک بود شما بزمین انداختید در نشان کلمه طیبه ذکر است.

>>>   هههه گپ های خنده دار گفتی بهزادجان

>>>   محترم بهزاد صاحب ملت هرگز اجازه نخواهد داد که رای های تقلبی وگوسفندی یک رییس جمهور گوسفندی برای ما ببار آورد نمیدانم این غیرت افغانی کجا شد که امروز یک تعداد مردم باحمایت اسراییل ویهود ها برخواسته ومیخواهند که ملکه افغانستان یک زن خارجی کافر یهود واسراییلی را بسازند نمیدانم اسلامیت ومسلمانی این مردم چه شده که یک یهود مریض روانی را که تاحال باوجود ادعای دانشمندی قرآن را خوانده نمیتواند میخواهند بالای ما حاکم سازند
من به همان ملاهایی که از اشرفغنی حمایت کرده اند مانند مجددی وقاضی وقاد که این حمایت شان اصلا دین فروشی بوده نه منافع اسلام وبانک دنمارک گرفتن 260000 هزاردالر امریکایی را به مجددی برای گفتن استخاره که از طرف خلیلزاد برایش روان شده بود افشا نمود ودیگر ملاهایی که بخاطر یک چپن ویا یک لنگی از اشرفغنی یهود درمقابل مجاهدین ومسلمان ها حمایت کردید آیا اسلام وپیامبر ما برای شما علما لعنت نمیگوید که چرا یک شخصی که خودش فامیلش اولاد هایش همه کافر بیدین وضد دین ومنافع افغانستان هستند واز طرف دشمنان اسلام درافغانستان بایک بیک پرتاب شده را کمک وحمایت نمودید آیا میدانید که اشرفغنی تاهنوز نه قرآن را خوانده میتواند ونه نماز را چرا منحیث یک عالم ومسول دین پیش از اینکه بدانید اشرفغنی مسلمان است یا یهود رای دادید وحمایت کردید؟ اشرفغنی یک مریضی روانی ویک بیسوادی است که تاهنوز قرآن را خوانده نمیتواند اگر مسلمان هستید از حمایت یک یهودی که قرآن شمارا خوانده نمیتواند پشیمانی کنید از خدا واز مردم افغانستان معذرت بخواهید یا حد اقل از اشرفغنی بخواهید اگر مسلمان است یک چند آیت قرآن را بخواند پرا نادانسته افغانستان را به اسراییل ویهود ها تسلیم میکنید؟

>>>   بلی ملاهاییکه از اشرفغنی یهود حمایت کرده اند درپشت اینها نماز خواندن جواز ندارد ونماز مسلمان ها نمیشود زیرا حمایت از کفر کفر است قاضی وقاد تاهنز ده بار حزب وطن ودین خودرا دربرابردالر وقدرت فروخته وکسی است که امروز درجامعه افغان برابر یک پوست پیاز ارزش ندارد قاضی وقاد از دالر وچوکی حمایت میکند ولی درمقابل همیشه دین وایمان میفروشد

>>>   بهزاد بهترین ګل چمن سیاسی افغانستان؛ وی سمبول و نماد عدالت خواهی برای تمام اقوام افغانستان است و ګذشته از همه پر افتخارترین و شیوا سخنران ترین و نکته دان ترین شخصیت امروز افغانستان است؛ بهزاد مرمرک چشم مردم بدخشان است و وجود وی را سرمایه عزت سخن سرایان در مجموع افغانستان میدانند و به آن مینازند.
راضیه
درواز بدخشان

>>>   جناب بهزاد صاحب خار چشم گوچی گیری و قبیله گرای ها استی در این تازگی خارچشم نابغه ها شدی گوچی گیری به نابغه بازی تبدیل شده است اگر چی همه یادشان اشت که داستان تلخ ملت ما از نابغه شرق نورمحمد ترگی شروع شد بعد گل بی دین راکت یار بعد هم ملا عمرگور پشتونیار امروزهم تریاک کرزیها این مبارزه ادامه دارد تا به سرانجام برسد
موحب میهنی

>>>   محترم بهزاد صاحب ملت هرگز اجازه نخواهد داد که رای های تقلبی وگوسفندی یک رییس جمهور گوسفندی برای ما ببار آورد نمیدانم این غیرت افغانی کجا شد که امروز یک تعداد مردم باحمایت اسراییل ویهود ها برخواسته ومیخواهند که ملکه افغانستان یک زن خارجی کافر یهود واسراییلی را بسازند نمیدانم اسلامیت ومسلمانی این مردم چه شده که یک یهود مریض روانی را که تاحال باوجود ادعای دانشمندی قرآن را خوانده نمیتواند میخواهند بالای ما حاکم سازند
به نویسنده نوشته بالا!!!!
شما در خواب خرگوش هستید من نام نمیگیرم اما اگر تحقیق کنیدیک تعدادی کثیری از تیم همگرایی دارای زن های خارجی استند که حتا خود شان واولاد های شان از اسلام چیزی نمیدانند.
اگر راستی اینقدر از یهودی وکافر وخارجی نفرت دارید پس چرا تمام ملت را به گروگان گرفته اید وتلاش دارید که با انها وحدت کنید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است