داستان روانی شدن دختر لایق دانشگاه کابل توسط نصرالله استانکزی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۳/۶/۳ کد خبر: 78162 منبع: پرینت

دوستان گرامی، یکی از دوستانم که دانشجوی سال اخر رشته روانشناسی دانشگاه کابل می باشد، برایم در مورد اینکه آنها هفته یک روز از بیماران روانی در بیمارستان صحت روانی کابل باز دید می کنند، داستانی را چنین روایت کرد:

هفته گذشته با جمع صنفی ها به منظور دیدار و حرف زدن با بیماران روانی وارد شفاخانه صحت روانی بخاطر دوره عملی (پرکتیک) شدیم و در بیمارستان با یک دختر خانم 25 ساله که به محض دیدن مان سر و صورت خود را می پیچاند و نمی خواهد کس او را ببیند، روبرو شدیم. بالاخره یکی از دختران با همکاری مادر بیمار زیاد تلاش می کند تا او را قانع سازند که رو جایی را از سر و صورت خود دور کند و کمی حرف بزند.

از مادرک دختر می پرسند که دختر شما را چه شده؟ او می گوید دخترم صنف سوم دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه کابل بود، روزی کمی دیرتر به صنف می رسد، با آنکه ابتدا استاد استانگزی برایش اجازه وارد شدن به صنف را می دهد ولی با داخل شدن دختر به صنف جناب استانگزی بیشتر از پانزده دقیقه فقط دختر را جلوی همصنفی هایش توهین و تحقیر می کند و برایش می گوید دوباره از صنف بیرون شو.

مادر دختر گفته است از همان روز یعنی دوسال قبل که دخترش بخانه بر می گردد دیگر به دانشگاه نمی رود و تا امروز گوشه نشین و خاموش شده است و به ویژ موقعی که مردی را می بیند روی و صورت خود را می پوشاند...

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   كدام مسله ي خاص خو نبوده نظر به عنوان مطلب فكر كردم دختركه استناكزى صاحب...؟

>>>   نصرالله استانکزی ظاهراً استاد است اما باطن ومسلک اش دیگر چیزاست ومصروف دیگرچیزهای نامشروع میباشددردانشگاه بازیاد دخترها وخانم ها ...دارد.
بایدهیات موظف شود ومسولین جنایی تحقیقات دقیق را در مورد انجام دهد و بعداً حقیقت را برای مردم هویداسازد.
محصلین

>>>   ...بر این استاد!!!

>>>   اگر قضیه از همین قرار است استانکزی همراه دیگر دختران همصنفی اش به عیادت وی بروند واستانکزی ،در محضر
دیگران از وی پوزش ومعذرت بخواهد تا عقده که به این دختر وارد شده اثرات روانی خود رت ضعیف کند.

>>>   با وجود علمیت و دانشی که نصراله استانکزی دارد ، آنطور کارهای ناخلف و نابخردانهء میکند که هیج گاه در شأن یک استاد آنهم استاد دانشکاه حقوق نیست .
موصوف در هر سال دز صنف های اول یک نفر دختر را که کمی مشکوک شد که میتواند به گفته هایش تن در دهد زیز فشار آورده و بعد از مدتی از آن استفاده های ...نموده و بعد از مدتی بوسیله ان دختر سایر دختر های سست عنصر را در این پوهنحی و سایر فاکولته ها زیز نظر داشته و...و هم بوسیله زوسأ این فاکولته که همه بوسیله شناخت این شخص خاین تعین میشود استفاده کرده و همیشه همنطور دختر ها را در دویا سه مضمون ناکام ساخته و بعد خودش واسطه شده و دوباره آنرا کامیاب مینماید و خود و چند تن دیگز که مانند خودش پابند دین و ناموس نیست از آن بیچاره ها... که هیچ در شأن یک مرد و یک استاد پوهنتون مینماید و هم اگر کازی در سایر ادارات باشد که نشدنی باشد بوسیله همین دختر ها آن را حل مینماید . که یکی از همین همکاران ان اقرار واصل هست که درین کار ها همکار او بوده است . خانم موصوف که یک معلم است همیشه از این کارهای وی دلسرد و بیزار بوده و همیشه به راه های خود روان است و.... اولاد هایش همچنان در ... اما این ... این حرف ها را هیچ توجه نکزده و به ... خود ادامه میدهد. موضوع را میتوانید از هر شاگرد حقوق که در طی بیشتر از بیست سال از این فاکولته فارغ شده باشد جویا شده و حقیقت را دریابید . با احترام
یک شاگرد واقعی حقوق نه واسطه یی

>>>   اگر استاد ... نباشد، چرا اول غیر قانونی اجازه میدهدو بعدآ توهین میکند. این نا لا یق اصلآ به پرداخت پول استاد شده و درغیر ان 15 دقیقه وقت محصلین را به جفنگ گویی تیر نمیکند. او قرار معلوم هیچ و قت امادگی درس دادن را ندارد. اگر در کشور های دیگر همجو نالایقی 15 دقیقه وقت محصلین را به یاوه گویی ضایع کند، یا یک ماه کسر معاش میشود و سوانح اش خراب میشود و یا دستش از کار گرفته به دادگاه معرفی میشود.
یک محصل

>>>   نصرالله ستانکزی اصلآ اسناد تحصیلی ندارد، او چگونه استاد شده؟
شیر ز استانکزی

>>>   این...نصرالله ستانکزی یک انسان بی فرهنگ و لچک و بازاری است. حیف نام بزر گوار استاد.
معلم کبیر

>>>   سلیمان لایق هرچه بود، دخترش بسیار ذکی و بانزاکت و پاک بود. من باور نمیکنم که او را یک استاد توهین
کرده باشد.
نکیله از کابل

>>>   اگر این خبر واقیعت باشد جای خیلی تاسف است که یک استاد دانشگاه با محصلینش اینطور برخورد می کند. استاد دانشگاه ما که تا این اندازه کم فهم باشد که شاگردش را درحضور همصنفانش تحقیر کند از مردم عوام ما چه گله کنیم.
رسول از گزرگاه

>>>   نمیدانم در کشور من چه حال است. در اروپا استاد با محصلین حتی بلند هم حرف نمیزند.
تمیم نیکزاد

>>>   از استانکزی از این بیش توقع ندارم با همه دانشش

>>>   این شیوه شایسته یک استاد نست.
منیژه از دانشگاه کابل

>>>   او نتنها 15دققیقه بلکه تمام ساعت درسی را مانند همیشه به چتیات گذشتاند.
... از دانشگاه کابل

>>>   ... بر استانکزی و استانکزی ها این شرابی... چرا داعش و طالبان به جان این... نمی رود یک استانکزی دیگر ربانی را کشت و خودش را هیچ چیز نشد...

>>>   بلی، قصه شایعه نه بلکه حقیقت دارد. استانکزی در اوایل سالهای 1360 در پوهنخی حقوق و علوم سیاسی کابل درس شامل بوده و عضو سازمان استخباراتی آنزمان (خاد) بوده. چند تن از استادهای که از همان زمان خاطرات اش را در مورد استانکزی حکایت می کند دال براین است که استانکزی یک محصل بی دسپلین، نالایق و ناکام بوده است. متاسفانه در اوایل سالهای 1370 زمانیکه اکثریت کادرهای افغانستان وکابل را ترک می نمایند، همان فارغ تحصیل نالایق یعنی نصرالله ستانکزی با هزار نیرنک و فریب و حمایت به پوهنتون کابل به صفت استاد راه می یابد. اول در پوهنخی علوم اجتماعی و بعداً در حقوق جذب می گردد.
اصلاً هیچ نوع صفت انسانی در وجود این شخص نیست اما به حمایت درباریان جولان می نماید و هر عملی را خواسته باشد از تحقیر تا شراب نوشی و ... در داخل دفتر اش که در منزل دوم تعمیر پوهنخی حقوق است، خود داری نمی نماید.
محصل حقوق و علوم سیاسی

>>>   ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﻳﻚ ﺩﺭﻭﻍ ﺷﺎﺧﺪاﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﻫﻤﻮﻃﻨﺎﻥ ﺗﻘﺪﻳﻢ ﺷﺪ.
ﻣﺰاﺭﻱ

>>>   تاسف آور است.
... به اینگونه ... انسان نما که لباس معلمی هم پوشیده اند .
خدا یا مردم مارا اگاه کن و از شر این گونه... نجات بده.
قاسمی

>>>   اين دختر را سخنان عطا و محقق مريض ساخته است
داكتر رواني

>>>   این استاد استانکزی از نام اش پیداست که زی است این ها بنام استاد است ولی باید از این به اصطلاح استاد زی برسیده شود که منظور این موجود به صفت استاد یعنی چه این موجود خود را حقوق دان و پروفیسور می تراشد ګاهی به دامن وزیر خارجه و ګاهی هم به دامن کرزی صاحب بناه برده و خود را مطرح می نماید حالا شما قضاوت کنید که این از کردن است و یا خیر ؟ هزاران حیف به کلمه استاد که بالای چه کسانی مانده و استفاده می ګردد شرم استانکزی زی زی زی خجالت بکشید سرنوشت یک هموطن تا را خراب نموده اید

>>>   متاسفانه او که ستانکزی بودبه وسیله دیگر ستانکزی هابالا کشانیده شد امروز مشاور حقوقی ارگ نیز میباشد اودر اوائل ریاست جمهوری کرزی...باگرد و خاک یخن ...نکتائی کج داشت اکنون سر و صورت نسبی بهتر از چند سال پیش دارد و حرکات ظاهری او شخصیت نادرست باطنی اش را نیز گواه است
مرزی

>>>   این قضیه کاملاً می تواند حقیقت داشته باشد. این به اصطلاح استاد تنها کاری که در صنف بلد است گفتن حرف های کنایه دار و نیش دار به محصلین دختر می باشد. از آنجائیکه در پوهنحی حقوق رسم است که دختر ها در قطار اول می نشینند استاد محترم هم فقط طرف صحبتش قطار اول است و با گفتن کنایه همیشه دخترها را آزار می دهد.
موصوف به اساس اظهارات خودش در صنف از خود کاکه تر را خوش ندارد و تنها کاکه در صنف خودش است. وی بسیار علاقه دارد تا غرور محصلین را خورد کند و تا می تواند یک محصل را تحقیر کند. او بیشتر به محصلینی علاقه دارد که چاپلوس بوده و دنبال او دمبک می زنند و هر روز در دیپارتمنش نشسته و جاسوسی سایر محصلین را می کند. دختر های که در جریان سمستر چندبار به دیپارتمنتش مراجعه کرده باشند اگر پارچه سفید هم بدهند کامیاب می شوند. به گفته خودش او جن دارد و از تمامی صحب های که در صنف در موردش می شود آگاهی دارد. در تمام مدت یک سمستر چهار یا پنج جلسه حاضر می باشد و بر خلاف مقررات تحصیلات عالی دو صنف درسی را یکجا کرده تا وقتش تلف نشود. در پایان سمستر ده سوال از کتاب درسی و هفت هشت قانون ضمیمه شده به مواد درسی که حتی جوابش را خودش هم نمی داند می آورد. و بعد تحت این که من آدم کاکه هستم اکثریت صنف را کامیاب کرده فقط چند نفر محصل واقعی که برای تحصیل به پوهنتون آمده است و در جریان سمستر به شیوه درسی و برخورد استاد اعتراض نموده است را ناکام کرده و حتی تا چانس سه می رساند و تا این افراد را به توبه کردن وادار نسازد مهال است که کامیاب کند.

>>>   من نمیدانم که اینقدر زی زی از کجا شد بخصوص درین دوره به اصطلاح طلایي وقت جناب کرزی خان اگر این استاذ نا استاذ میدانست که دختر چرا نمی اید خود گواه مسلکش بود ولی ازین معلوم شد که مسلکی روان شناسی نیست باید موهای خود را بتراشد اول برود عسکری بعداز دوره خدمت عسکری به تحصل شروع کند پناه به خدا.
حقبین

>>>   همو طنان عزیز غم مخورید
از نصرالله خان هیچ گله مندی نکنید به داد شما ها اشرفک خواهد رسید آن وقت خواهید گفت نصرو آدم خوبی بود خدا از اشرفک نجات بدهد بجای شما ها گوسفند های چاق وچله کو چی ها را و هر دانشگاه خواهد کرد که روح و روانتان را سر جایش بیاورد این دخترک چقدر ضعیف النفس بوده ایشان کاملاً اشتبای انتخاب رشته کرده بوده علوم سیاسی یعنی توان جنگیدن را در تمام عرصه های اجتماعی را داشته باشی 15دقیقه در پانزده دقیقه روح و روانشه از دست داده این دخترک چه بهتر همین که در امتحان اولیه باخت و اگر نه فردا به صفت یک دانشمند جعلی چه خرابی های را وارد این مملکت میکرد مردم ما ازین نصر و خان کرزی خان ملاعمر کور اشرفک ها نباید گله مندی کنند باید خودشانه در مقابل این افراد متحجر و کور دل عیار بسازند با هر گونه بی حرمتی با مشت محکم بر دهان اینان بکوبند تنها راه و چاره این عمل به مثل است
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   خلاصه در افغانستان يك انسان با شخصيت هم وجود ندارد همه... هستند اگر يك شخص در مورد يك شخص ديگر يك مضمون مينوسد اگر كسي ميشناسد يا نمي شناسد ان شخص را به بد گويي توهين پرداخته ودر ذهن همه او را يك انسان بي شخصيت ميسازد بعضي اوقات با عقده هاي شخصي به شخصيت يك هموطن خود لطمه وارد ميسازد اگر سنانكزي يك دختر را توهين كرد أيا حقيقت دارد يا نه مگر فرق شما چه شد با او شما چه نبود كه نوشته نكرديد شايد سنانكزي هم مثل دختر ديپريشن شود او يك نفر توهين كرد مگر به اوصد ها نفر مگر در اروپا بدون شواهيد هيچ روز نامه نگار حق توهين نوشتن كسي را نداره مگر اينجا افغانستان است دروازه ندارد.

>>>   از طرفداران داکتر صاحب عبدالله میبود و یا اینکه دوکتورای خود را از ایران دریافت میکرد و یا هم هر دو من مطمئین هستم مرتکب چنین کار ناشایستی نمیشد چطور؟!

>>>   ستانکزی اگر این صفحه را می بیند یا دوستان مطالعه می کند باید برایش بگوید که از خود دفاع کند ورنه آبرویش برده شده است

>>>   استانکزی در مشروب خوری و آزار دختران معروف است و همه در پوهنحی حقوق و علوم سیاسی او را میشناسند و در اوقات زیادی دیده شده است که غیر عادی است.

>>>   استانکزی یک...که همیشه برای نوامیس مردم افغانستان در دانشگاه اهانت روا می دارد .

>>>   ای بدبخت که خود چرسی است یک چرسی را به خاطر هم پره بودنش در دم روی هم همصنفان ما 100 نمره داد و خودش هم هر روز در صنف سگرت میکشد و این کار وی را هیچ رئیس تا به حال چیزی نگفته است و بسیار لچک است . کوشش میکند همیشه از طریق درس و سوالات دختر ها را زیز فشار بگیرد .پابند به اصول افغانیت و انسانیت و ناموس داری نیست.چند شریک هم دارد که ناصح ، یک سرخ ریش که ما اوره جاروی مزازی میگفتیم ، اقرار واصل ، نجیب محمود ، و استاد وحید پنجشیری است .

>>>   این ادم مشلک اخلاقی دارد
حتما به دختر پیشنهاد دوستی داده بوده و اوهم قبول نکرده و اینطوری سرش تلافی کرده است
این استانکزی سابقه دوستی با دخترها را دارد از قدیم
فریماه از دانشگاه کابل

>>>   سرکوب وحشیانه نخبه گان سیاسی افغانستان بخصوص بعد از فاجعه7و8 ثور و در ادامه فرار مغز ها از کشور زمینه پیدایش...از این قماش در سیستم اموزشی و تحصیلی فراهم ساخت .استانکزی نصرو بر علاوه از روابط سازمانی حاکمیت نجیب با بوت پاکی های مفعولانه به ودیر صافی ریس وقت فاکولته حقوق به صفت اسیستانت راه پیدا کرد .در زمان مجاهدین بالوسیله اقرار وآصل که ادم فرومایه تر از وی است خود حفظ کرد. در حاکمت طالبان دوران... بازی اش رنگ گرفت و خود را تا وزارت خارجه رسانید و بالاخره در حاکمیت مافیایی جناب کرزی خان خود را تا مشاوریت حقوقی ریاست جمهوری رسانید. اکت پروفسوری می کند. این اقا در امتحانات یک سوال می اورد وقتی محصلین می گفتند این که نه در نوت ها است جناب توضیح می داد که من در لکچر گفته ام. به شیوه های مختلف محصلین را تحت فشار می گرفت. در حاضری محصلین دخالت و بالوسیله راه تهديد می گرفت. ادم خودخواه وچاپلوس.

>>>   با سلام به هموطنان: خواهش میکنم که برای هر چرندی استاد عطامحمد نور و داکتر صاحب عبدالله را مقصر ندانید . استاد عطامحمد نور و داکتر عبدالله دو انسان متعهد و با ایمان اند گرچی من نه جمعیتی استم و نه تاجیک ، حتی یک شایعه هم نسبت به زنکه بازی این دو رهبر به نشر نرسیده و تاحال هیچکس در مزارشریف از سوء رفتار استاد عطا محمد نور یاد نکرده است . هرچی باشد ایشان مجاهد استند و یک تعهد در برابر مردم و دین خویش دارند . اما این استانکزی به هیچ صراطی مستقیم نیست خداوند در دنیا واخرت بشرمانش.
بااحترام کریم شمالی

>>>   وقتی این نصرو کک در تاریکی پیشروی من که مرد هستم و میگویم از هیچ چیزی نمیترسم بیاید/ قصه همان جند وپری و دیو ... یادم میآید و فکرمیکنم که کدام ...پیشرویم آمده و بسم الله گفته- میگذرم/ پس این بانو باید - روانی میشد .
از دانشکده نصروکک

>>>   نصرالله استانکزی این فساد رشوت خور که در زمان معنیت خود چقدر خیانت کرده بود وبازهم اقای کرزی بخاطریکه این خاین فریبکار به نفع کرزی در رسانه ها ظاهر میگردید در سال 2009 داکتر عبدالله دانست که کرزی قدرت را بدست دارد ودر دور دوم اگر بازهم بروم کرزی از تقلبکاری دست بردارنیست از رفتن دور دوم منصرف شد کرزی همین استانکزی خاین را بحیث مشاور حقوقی خود تعین وتوظیف نمود وحالا استانکزی رشوت خور عوام فریب گلی دیگری را به اب داد که بدون درنظرداشت اینکه شاگردش حیثیت فرزند را به استاد دارد یک جوان وطن را به چه مصیبت گرفتار کرده وبدون احترام به ناموس دیگران با وصف داشتن خانم چشم طمعه به اولاد خود ویا همکاران خود را دارد باید این خیانت کار مورد تحقیق ومحاکمه قرار گیرد واز صمت استادی که یک مقام عالی میباشد استانکزی محروم ساخته شودجای همچو اشخاص مفسد واستفاده جو وحرام کار زندان است نه در مقام استادی ویا مشاور حقوقی ریاست جمهوری صحت کامل دختر خانم جوان را از الله ج می خواهیم .

>>>   با چاپلوسی از طریق مامای داودزی قاضی ګلرحمن کم سواد اکنون منحیث رابط کرزی بخشی اکمالاتی با طالبان را به عهده دارد.
فریدون دستیار داودزی

>>>   استانکزی یک فاسد درج دار است که روز به روز در فساد درجه بلند تری را از آن خود می کند.

>>>   رفتار نا درست با محصلین درست نیست واین استاد باید محاکمه واخراج شود.
امید هرات

>>>   شاگردان استانکزی بیشتر باید در این مورد معلومات داشته باشند اگر استانکزی چنین کار های خلاف را انجام میدهد باید از طرف شاگردانش لت کوب شود تا پند بگیرد که دیگر به نوامیس مردم تماشا بد نکند ....... اگر واقعت داشته باشد در مورد اش بنوسید تا مردم در مورد استانکزی بیشتر معلومات پیدا کنند.

>>>   مه خودوم د پوهنحی علوم اجتماعی بودم یکی از استادها می گفت بدون تق تق وارد صنف شوید تا مزاحم درس نشوید بعد از او استاد رئیس که ما را تاریخ درس می داد آمد یکی از محصلین کمی دیرتر شاید یک یا دو دقیقه دیرتر بدون تق تق وارد شد رئیس ناراحت شد و بیشتر از ده سیلی به صورت او زد و او را از صنف کشید حتی در بیرون از صنف نیز به او چند سیلی زد این را خود مه دیدم

>>>   بیشترین اعضای بلند پایه حکومت کرزی را افراد بدنام... کم دانش تشکیل میدهد که نصرالله ستانکری هم یک تن از اینها است، در ایام زمامداری کمونست ها عضو سازمان استخباراتی (خاد) بعد با چاجلوسی وتملق از طریق شاګردان (اراکین دولت استاد ربانی) به وزارت خارجه راه یافت. در زمان حکومت طالبان با کمک شیر محمد ستانکری (معین وزارت)به مقام ریاست انستیتوت دیپلوماسی رسید. در ایام کرزی از طریق معصوم استانکزی(دوست کمونستش) به عمر داودزی معرفی ګردید

>>>   نصر الله استانکزی در فساد اخلاقی پیش است. همان طوریکه دولت کرزی در فساد اداری و فساد اخلاقی غرق و در جهان نمره بلند کمایی کرده اکثر وزرا, وکلا, معینان, روسا, تاجرین و پولداران بزرگ, قوماندان بلند پایه, منسوبین عالی رتبه دولت و یک عده سران ... در عیاشی و فحاشی دست بالا دارند سال چند بار جهت عیاشی و خوشگذرانی عازم دوبی, تاجکستان و یک عده کشورهای غربی میشوند در داخل هم درین فعل باسوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی بالای پرسونل زیر دست تجاوز میکنند و یا آنها را وادار میکنند تا برایشان بیاورند. نعوذ بالله.الغیب عندالله .عبیذ الله.

>>>   ستانکزی از جمله منفورترین استادان حقوق است که میگویند در جوانی هایش مفعول بود.

>>>   من به اهل قلم که این تبصره های بیجای را که اصلاْ از واقعیت خبر ندارند وخودرا مسلمان خطاب هم میکنید نبشته میکنند، جای شرم وخجالت است ما مردم عادت داریم در توهین دیگران خوشی خودرا احساس میکنیم خداوند بالای سر ما ایستاده است
حقبین

>>>   کسانیکه از ستانکزی دفاع کردن تاسف بحالشان ونظر دهنده اول اگر با ...هم چنین رفتار میشد باز همینطور مینوشتی.

>>>   بنده از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل فارغ گردیده ام من این را به صراحت رد میکنم که چنین باشد استاد ستانگزی صرف در سمستر اول دوم صنف اول تدریس میکند و همچنان در سمستر هفتم و هشتم صنف چهار تدریس میکند .درین داستان که از ان حکایت شده صنف سوم ان دختر بوده است پس این داستان غیر واقعی است چون که ستانکزی در صنف سوم کدام مضمون را تدریس نمیکند .من ستانکری رامیشناسم اصول ان این است زمانیکه داخل صنف شود در جریان درس و گرفتن حاضری کسی را نمیماند که داخل صنف شود .
کابلی

>>>   اگر استاد حیثیت پدر را داشته باشد نباید این سخن عادی را اینقدر سخت بگیریم ولی این شدت موضع گیری ناشی میشود از تعصبات قومی که در بالا هم دوستان همین رفتار را درپیش گرفته است به دختر مذکور باید فهماند ه شود که اگر پدر حقیقی ات بتورا جع به ناوقت رفتن به نصیحت میکرد ایا بازهم مریض روانی میشدی اگر تنها موضوع همین باشد واقای اروپایی که گفته در افغانستان... افسوس که این اقا ازکدام هوتل ظرفشویی ماستری شخصیت را گرفته است که ما به انها بی شخصیت هستیم ازیک طرف تمام مردم را توهین میکنند وازطرف دیگر بازنصیحت میکنند که چرا بدون سند کس را توهین میکنید خودش سند توهین مردم افغنستا را از بادارش گرفته حتمی .

>>>   در کشور ما دو نفر می تواند تحمل این همه فشار را داشته باشد یکی افراد بایمان و دیگر همت نجات از وضعیت موجود و به بهای هرچه:
اگر ایمان قوی مردم ما نباشد همه روانی می شود چرا زندگی طوری که به هیچ کس حتی در مسئله شخصی به دوستش اعتماد نمی شود کرد حتی به پلس و استاد دانشگاه که در جاهای دیگر پناه برای افراد بریده است. فساد اخلاقی که یکی از دوستان چند سال قبل در دانشگاه کابل برایم قصه واقعا تکان دهنده بود البته ایشان می گفت که دختران در کانکور اگر نمره عالی گرفته باشد باید از فلتر عده ای کثیف رد شود که باعث میشود دختری شان را از دست بدهد و به خاطر که جامعه افغانستان به زنان بها نمی دهد دختران به شرائط پذیرش تن میدهد. پناه به خدا اگر جوانی مومن باشد دیوانه میشود.

>>>   استانکزی قبلا بچه لچک منطقه بی بی مهرو و بچه تخت سماوار خانه و قمار بود و اصلیت فامیلی هم ندارد و اگر میخواهید بسیار بدانید در منطقه بی بی مهرو از بزرگسالان انجاه در باره اش جویا شوید و طوری که قبلا اشاره شد در زمان محصلی اش یک آدم ... بود و خودش غیرحاضر همیشگی در صنف بوده است.
در زمان طالبان هم چابلوس و آدم غدار بود و در دولت رخنه کرده بود.
از اینکه بسیار چوتار است و همه عیبجوی امرین خود را فعلا کرده است خود را به چوکیهای بلند دولت رساند و همشه در عقب و عیبجوی آمر خود در هر وزارت و محل که کار کرده است تا اگر روزی برطرفش کنند بتواند که از افشاگری انها زبان باز کند. یعنی همیشه با خاینین کار کرده و انها را در گرو خود ساخته.
خودش... که سرش را در زیر زمین داخل کرده و .... بیرون و برهنه است و فکر میکند که هیچکس او را نمیبیند.

>>>   بسیار متاثر شدم چون از موضوع به شکل یک شایعه اگاهی داشتم اما از اینکه واقعیت دارد بسیار متاسف هستم .
من نمی دانم چرا یکتعداداستادان دانشگاه (جای علم و ادب ) بسیار بی ادب و لچکانه برخورد می کنند .دوستان عزیز از قصه های استاد گرامی کاکر صاحب اگاهی دارند حتما" قصه های استانکزی صاحب را شنیده اند حتی اگر این قصه ها شایعات بیش نباشد هزاران هموطن ما را وا می دارد تا دختران خود را که علاقه به تحصیل دارند دیگر برای تحصیل نگزارند .اخلاق ستانکزی صاحب به همه هویدا است خداوند هدایت نیکی کند

>>>   نکیله جان تشکر از نظریات تان
باور کنید که از خنده گرده درد شدم. بسیار عالی!!!
بابه زیزا

>>>   با در نظر داشت تمام نظریات دوستان در مورد نصرو استانکزی ماده 10000000 حکم میکند که استانکزی محاکمه شده برای مدت 20 در قید سپری نمائید و البته قید با مشقت باشد..... و همچنان از همین حال ممنوع الخروج نیز گردد وسلام.

>>>   اقای ستانک زی صاحب!
شما در طول دوره استادی در کشور مملوع از جنگ و کشتار و بیرحمی خون ریزی وبیداد و غیره باید تغیر وضعیت در افهام و تفهیم ودرس بدهید زیرا همه افراد اعم از دختران و پسران همه مریض اند و به اندک ترین فشار و تهدید و توهین ازرده خاطر میشوندو به مریضی عصبی و روانی دچار میگردند که باید استاد محترم بداند که اشتباه بزرگ کرده است این اشتباهات نه تنها باعث توهین و تحقیر میشود باعث تکلیف های دیگر میشود مانند امراص عصبی و روانی لذا باید هر استادددیگر که از برکت شرایط بی استادی و خامت اوضاع و سال گرم استاد دانشگاه شده است در صورتیکه لیاقت و شایستگی استادی را ندارند باید دقیق فکر کنند که باید در صنف چه برخورد با شاگرد داشت تا اینکه نه تنها خاطر شاگرد را ناراحت نساخته باشد البته باعث ترمیم تکالیف و مشکلات روانی و دیگر معضلات شاگردان شود اقای استانکزی!
همین قدر که به موی های خود میرسی و برای خود مدل ازنویسنده گان بزرگ مانند --- ساخته اید خواهشمندم تا فرصت را برای مطالعه زیاد سازید و از درایت استادی و لیاقت و تجربه استادی که شایسته همه استادان باشد استفاده کنید من دیگر به موضوع نمیپیچم ایکاش من با استاد روبرو مشدم تا اورا از کرده اش پشیمان و نادم میساختم و او باید با جند تن از همصننفیان ان دختر برود از همان دختر معذرت بخواهد و برایش تحفه ببرد و اورا راضی نماید و به صراحت در پیش روی مادرش و پدرش از اشتباه خودش معذرت بخواهد و بس د ر غیر ان این استاد باید از دانشگاه گوشه شود بیاید در بادغیس بامن طرح دعوی نماید تا به او پاسخ درست داده باشم اگر داستان مطرح شده صحت و ثقم عینی و ثبوت قطعی داشته باشد همین قدر کافیست و بس با احترام
رنجمل از بادغیس

>>>   هموطنان عزیز لطفا در باره این شایعه توجه نکنید تا جای که من استاد ستانکزی را میشناسم ایشان یک استاد جدی است و همیشه بالای درس خود حاکم است و نمیخواهد که هیچ بی سوادی از‌ٰ بوهنتون حقوق و علوم سیاسی فارغ شود این مطلب را هر کس که نوشته کرده از جمله همان شاکرد های بی سواد است که ستانکزی او را ناکام کرده تا جای که من میشناسم ستانکزی چند وقت بیش در هندوستان عملیات قلبی شد و کسیکه عملیات قلبی باشد و او هم در سن ۶۰ سالکی چیطور از یک دختر طلب... کند لطفا شخصیت های ملی را توهپن نکنید

>>>   اگر استادی برای عقده های شخصی و قومی و مذهبی به دانشجو آسیب بزند باید مجازات شود.در قضیه این دختر نیز اگر این به اصطلاح استاد به این دختر آسیب زده باشد و او را دچار بیماری روانی کرده باشد باید دستگاه قضایی برای جبران، این به اصطلاح استاد را مجازات کند.

>>>   آیا در تمام دوره های و فارغین فاکولته علموم سیاسی کدام مرد وافغان با جرئت تیر نشده که ظاهر استاد باطن... بنام ستانکزی را به دینای دیگر روان کند مصلحین حقوق ومعلوم سیاسی همه موی دراز مانند دختران می گذارند و همه سپورتمین هستند بازوهای خود را بنمایش می گذارند کم شرم کنند واین لکه ننگ را از خود دور سازند داستان های ستانکزی کم نسیت...
. با حترام ف ض از فاریاب

>>>   احترامات تقدیم همه دوستان: بلی من به نظریات شما کاملا موافق هستم تا زمانیکه همین اش باشد و هیمن کاسه یعنی ریس پوهنحی حقوق و علوم سیاسی که زمینه فساد اخلاقی را به ستانکزی مساعد ساخته است .
قابل ذکر است که این ستانکزی به خانم که فعلا شوهرش او را رها کرده بنام... و از این موضوع تمامی کارمندان و استادان خبر دارند ولی تا جای که ستانکزی از طرف او حمایت می شود تا نه شود روزی ستانکزی با ارتباط وسیعی که در داخل حکومت دارد جایش را بکیرد. وزارت تحصیلات عالی باید هرچی زودتر در ریاست این پوهنحی شخص مخلص متعهد و با تحصیلات عالی را تعین کند . این زمانی ممکن است که وزیر تحصیلات عالی که خود در فساد اخلاقی درجه اول دارد از سمت اش برکنار شود چون شخص اقرار واصل به حیث مشاور وزیر کار می کند. به امید اینکه در حکومت اینده جای چنین اشخاص در پوهنتون نه بلکه در ... باشد. تا زمانیکه این اشخاص در پوهنحی حقوق باشند ما شاهد چندین قضایای دیکر خواهم بود:
اقرار ولاصل شخص متعصب و اغشته با فساد اخلاقی نصرالله ستانکزی شخص متعصب و اغشته در فساد اخلاقی و بی دین.

>>>   اقرار واصل که یک آدم بیسواد است ، همیشه در صنف با یک کاغذک وارد میشود یک روز که کاغذک در صنف یادش رفت ما آنرا از پیشش پت کردیم وقتی دوباره آمد و کاغذ را نیافت . با اکت دروغین پیشانی خود را ترش کرده و گفت برین بچه ها امروز هیچ درس دادن دلم نمیشود .برین رخصت استین . غافل از اینکه این موضوغ را همه میدانست که این لوانی و تکه فروش لیسه مریم بدون کاغذ حتی درسی را که سالهاست به شاگردان میرساند خودش یاد ندارد .
از دکان ما برای خانم خود در دوره طالبان چادری گرفته و تا به حال پول آنرا نپرداخته است فکر کنید که چقدر استفاده حو است . همین بدبخت ...و نفر پیدا کن استانکزس بی تربیت و فضول است .
یک استاد نما دیگر بنام وحید پنجشیری که بما حقوق بشر را درس میداد نیمی از سمستر تیر شد ولی خود از حقوق بشر خبر نداشت . وقتی موضوع را به اقرار که رئیس بود گفتیم او بما گفت که وحید پنجشیری یک مقاله راجح به مسعود نوشته بود که سه صفحه جریده مجاهد را در بر گرفته بود وقتی من هر سه صفحه را خواندم نفهمیدم که وحید پنجشیری مسعود را خوب گفته یابد. بدا به حال این وطن که در دست اینطور بیسواد ها افتاده است .
یک شاگرد حقوق

>>>   برادران و خواهران عزیز باید متزکر شوم که تقریبا 90 فیصد استادان فاکولته یا دانشگاه ها همین مرض را دارند و هیچگاه محصلین را به چشم اولاد خود نظر ندارند و همه انها در مقابل دختران معصوم جز به نظر شیطنت نمی بینند در همه دانشگاه ها همین طور است اگر باور ندارید از خواهران عزیز ما و برادران محصل سوال نماید زیاتر در دانشگاه علوم اجتماعی تعلیم و تربیه کابل و از همین رو تماما استادان دانشکده ها مانن... بدم مییایند
خواهر شما شکیلا

>>>   جناب حقبین اگر به این سخن ها باور ندارید یکبار شخصا تجسس کنید بعدا همه چیز برایتان از احوال تماما این ... هویدا میگردد خصوصا از محصلین دانشگاه ربانی
خواهر شما شکیلا

>>>   ...جناب استاد محترم و بزرگوار استانكزي صاحب نيز از اخلاق خوب برخوردار نيستند و اين تربيه فاميلي جناب محترم استانكزي را بيان ميدارد.

>>>   از سیمای او باید دانست که او انسان شایسته ومعقول نیست ازطرز کپ زدن و حرکات کوچه بازاریش همه واضح است حیف نام استاد این شخص لیاقت ........ را هم ندارد

>>>   عقب مردم دروغ نسازید. یک ادم لایق را هرچیز پشت اش نوشته میکنید. ولا هرکدام که در حق استاد ستانکزی نوشته کرده خودش از همه ...ااست ...

>>>   اگر این گفته درست باشد پس بهتر است که به قول سعدی باور کرد که :
چون بسی ابلیس آدم روی هست
پس بهر دستی نباید داد دست .

>>>   بسیار بی غیرت هستین باید سزای نامرد را با نامردی داد اگر در وطن بودم بی ناموسی را یاد این نامرد میدادم به ناموستان بی غیرت هستین.

>>>   نصرو معروف به ژگیلو و لچک کاکل باز، استاد نه بلکه رقاصه پیش دهل زور مندان است. با تمام محصلان رفتار ناشایسته و خلاف اخلاق می کند اما برای اولادان زورمندان که در فاکولته محصل اند، چون گدیگ می رقصد. من منحیث محصل حقوق از دیدن این شخص بی سویه که فقط اکت و لفاظی یاد دارد رنج می برم و دعا می کنم که هر چه زودتر از این لجنزار که نامش از فاکولته حقوق است، فارغ گردم.
نصرو در فاکولته حقوق تنها نیست. یک تیم فاسد و سفاک را با خود جمع کرده که شامل اقرار واصل که سوادش مشکل داره، هارون معتصم که معاون اقرار است، ولی ناصح، بریالی حکمیی و فریده جان نیز شامل می باشد.

>>>   درمورد استانکزی هرجیزبگن هنوز کم است

>>>   دوستان از دانشگاه و از گذر وی که او زندگی کرده بپرس ، باز این
شخصیت پست را میشناسید و هم از تمام دختران شاگردان او بپرسید کمی معلومات بدست بیاورید.
همه گفته ها در مورد او درست است.

>>>   ....توهین و داو و دشنام به اشخاص ضعف شخصیت گوینده است
اگر راستی علت مریضی دختر جوان رویه استاد باشد
و لو استاد ملامت هـــم نه باشد راه خیر اینست که
به مشورۀ پزشک روانی آقای استنکزئ با یکی دو استاد
محترم دیگر که مؤثر باشد به هسپیتال برود و از دختر
مریض دلجوئی نماید.حیات او قیمت دارد.
در نجاتش بکوشید
م.ش. زمین بوس

>>>   من نصرو خان . اقرار ولی ناصح را می شناسم. ولی ناصح انقدر ادم بد نبود . اما فریده جان در گروپ شان برایم نو است لطفا یک کمی در موردش معلومات بدهید که فارغ کدام دوره است.

>>>   من صرف یکبار با استانکزی در وزارت فرهنگ ملاقات داشتم که به صفت ترجمان یک شخص خارجی رفته بودم. ماه رمضان بود و آقای استانکزی با کسی در تیلیفون صحبت داشت که در مورد صرف طعام چاشت چیزی میگفتن و لبخند های تمسخر هم به لب میزندند. از سیمای وی هم هویدا است که شخصی خوبی نیست. چرا پوهنتون کابل یک جای اکادمیک همچو اشخاص را به حیث استاد مقرر میکند. شرم آور است.خداوند او را به جزای اعمالش برساند.
احمد از شهر کابل

>>>   استانکزی که شخص متعصب و عیاش درجه یک است با انواع دسیسه دختران زیبا را مجبور به برقراری ارتباط با خود میکند اگر کم استعداد باشد که موضوع نمره در میان میاید و ناکام میشود ولی اگر با استعداد باشد شروع به بهانه گیری بالای او میکند و اخرین کوشش ها را برای به دام انداختن او میکند منحیث محصل صنف چهارم حقوق استانکزی را شخص عیاش 420 که وقت محصلین را تلف میکند با گفتن قصه های غیر اخلاقی تکراری و تعریف خود که چگونه در فلان کنفرانس سوالات را جواب دادم این داستان را که من از 30 بار زیاد شنیده ام هم در سال های اول که بالای ما ساعت داشت و هم سال جاری خداوند ما را از این ... نجات دهد .امین
م ن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است