کشور ما آزمایشگاه تسلیحات مدرن آمریکا بود
به گفته مقامات آمریکایی، نظامیان این کشور توانسته اند با استفاده از تجربه‌های به ‌دست آمده در جنگ عراق و افغانستان، تغییرات زیادی در شیوه‌ها و فنون‌ نظامی خود به‌وجود آورند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۱    ۱۳۹۳/۶/۱ کد خبر: 78050 منبع: پرینت

به گفته مقامات آمریکایی، نظامیان این کشور توانسته اند با استفاده از تجربه‌های به ‌دست آمده در جنگ عراق و افغانستان، تغییرات زیادی در شیوه‌ها و فنون‌ نظامی خود به‌وجود آورند.

ارتش آمریکا در طول این سیزده سال جنگ‌ بسیاری از سلاح‌های جدید خود را مورد آزمایش قرار داده و حتی روش‌ها و شیوه‌های به‌ کارگیری آنها را به‌ صورت میدانی آزمایش کرده است با این توضیح که سلاح هایی که امکان آزمایش آن در شرایط آزمایشگاهی وجود ندارد را در افغانستان به آسانی مورد تست قرار داده است.

در واقع مقامات نظامی آمریکا، افغانستان را آزمایشگاهی برای تست تسلیحات جدید خود قرار داده اند تا یک سلاح قبل از تولید انبوه، در کشور ما مورد آزمایش قرار گیرد و معایب آن مشخص گردد. روشن است که در این چرخه، سربازان آمریکایی برای تفریح هم که شده چه اقدامات غیر انسانی انجام داده اند.

به گونه ای که حتی برخی گزارشات حاکی از آن است که مقامات آمریکایی برخی از سلاحهای بیوشیمی که در آن از فسفر سفید استفاده شده را برای امتحان و آزمایش در برخی نقاط افغانستان به کار برده اند که حاصل استفاده از این سلاحهای شیمیایی، مضراتی بسیار فراوانی برای مردم ما در پی داشته است.

این نوع فسفر در مجاورت با اکسیژن هوا به سرعت مشتعل شده و امکان خاموش کردن آن فقط در صورت حذف کامل اکسیژن امکان دارد. اگر این ماده روی سر و سینه ریخته شود در کمتر از 3 ثانیه سبب مرگ فرد می شود و در صورتی که روی دست یا پاها ریخته شود به علت گرمای زیادی که از سوختن فسفر آزاد می شود، دمای خون بالا می رود و بازگشت آن به قلب سبب از بین رفتن تمام ارگانها و در نهایت قلب می شود.

کاخ سفید نشان داده که برای رسیدن به قله پیشرفت و دستیابی به مقاصد و اهداف خود به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی کند به مردم مظلوم افغانستان و عراق و سوریه و نه حتی مردم خود آمریکا. گزارشات پنتاگون حاکی از آن است که در سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تقريبا در هر ۳۶ ساعت يک سرباز آمريکايي دست به خودکشي زده است.

این حاکی از آن است که سربازان آمريکايي ديگر رغبتي براي حضور در ميدان‌هاي جنگ را ندارند. زماني كه سربازان آمريكايي براي اعزام به محل جنگ ابراز بي‌ميلي مي‌كنند، مقامات نظامي آمريکا از "مواد مخدر" براي ترغيب جوانان آمريکايي به منظور حضور در افغانستان و عراق روي آورده‌اند.

منابع خبری به نقل از گزارش منتشر شده در سایت "جنگجویان آمریکایی در عراق و افغانستان" بیان کردند: نسبت زنان مطلقه در ارتش آمریکا در عراق و افغانستان سه برابر نسبت سربازان مردی است که همسران خود را طلاق داده‌اند، زیرا به علت پیدایش بحران و مشارکت این زنان در جنگی که سیزده سال به طول انجامیده، سربازان زن دچار مشکلات روحی فراوانی شده اند.

متاسفانه نظامیان آمریکایی در چند سال اخیر به بهانه مبارزه با طالبان از سلاح های شیمیایی و سمی علیه مردم بی دفاع افغانستان استفاده کرده اند و هیچ ارگان داخلی و خارجی نیست که توان بررسی و مقابله با این جنایات را داشته باشند. مگر این هر از گاهی یک افشاگر پیدا شود و پرده از این جنایات آمریکا در کشور ما بردارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است