آیا کودتای کرزی پیروز خواهد شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77951 منبع: پرینت

اولین کودتای انتخاباتی کرزی به نفغ غنی احمدزی در نتیجه مقاومت جنبش ضد تقلب و تیم اصلاحات و همگرایی شکست خورد اما کرزی و باند او آرام نه نشسته و به دسیسه سازی و بحران آفرینی در فرایند انتخابات ادامه دادند.

طرح حکومت وحدت ملی به ابتکار جان کری تا حال در نتیجه توطیه کرزی و فشار بر غنی احمدزی نیز در حال شکست خوردن است. کشف و افشای تقلبات گسترده به نفع غنی احمدزی در روند تفتیش آرا در تحت سر پرستی سازمان ملل توسط ناظران تیم اصلاحات و همگرایی باعث نگرانی کرزی شده و چهره اصلی و خیانت مافیای ارگ کابل در برابر دموکراسی را به نمایش می گذارد.

روی تصادفی نیست که شب گذشته مافیای ارگ کابل توسط افرادی خویش ناظران تیم اصلاحات و همگرایی را تهدید و لت و کوب کردند تا منجر به بحران بزرگ سیاسی و اجتماعی در کشور شود و در نتیجه مافیای ارگ کودتای آرام را تحت نام حکومت موقت به پیروزی برساند. این در حالی است که کرزی در 95 مین سالروز استرداد استقلال کشور به کنایه گفت: امیدوارم توافقات دو نامزد در مورد انتخابات نتیجه دهد.

هدف کرزی این است که توافق میان آنها نتیجه نمی دهد پس جامعه و افکار جهانی را آماده پذیرش کودتا در تحت نام حکومت موقت بسازد اما کودتای کرزی را قبلاً نیویورک تایمز افشا نموده است. روی تصادفی نیست که خبرنگار نیویارک تایمز را بخاطر افشای کودتای ارگ ممنوع الخروج قرار داده اند.

هشدار های اخیر استاد عطا محمد نور در مورد عواقب خطرناک نتایج غیر شفاف تفتیش آرا و راه اندازی حرکت های مدنی سبز و نارنجی مافیای ارگ را خیلی وارخطا ساخته است. مافیای ارگ در تحت بهانه اشغال قدرت توسط غیر پشتونها در صدد ایجاد تنش قومی در راستای تداوم قدرت است.
پرسش اساسی اینست که آیا کودتای کرزی پیروز خواهد شد؟

بزرگ ترین بهانه کرزی بهره برداری از کشمکش طولانی هر دو نامزد رقیب بر سر قدرت و در نتیجه تشدید بحران امنیتی، اقتصادی و خسته شدن مردم از روند طولانی انتخابات جنجالی است. حتی بسیاری ها برای رهایی از بحران انتخابات افغانستان راضی به لغو نتایج انتخابات و تداوم حکومت کرزی از طریق یک حکومت موقت شده اند. این سناریو را کرزی از همان ابتدای ساختن تیم های انتخاباتی طراحی و از طریق کودتای انتخاباتی به نفع غنی احمدزی مدیریت کرد و حالا به نظر می رسد کرزی آماده آخرین ضربت بر دموکراسی و مردم سالاری از طریق یک کودتای آرام در تحت نام حکومت موقت است.

واقعیت این است که کودتای کرزی در یک صورت پیروز شده می تواند که جنبش ضد تقلب، نیروهای طرفدار دموکراسی و جامعه مدنی و مردم افغانستان در کل تسلیم کودتاچیان ارگ شوند و یا در دام توطیه و اختلافات قومی، گروهی و یا بازیگران غرب بیافتند.

به باور من مردم افغانستان بویژه نیروهای طرفدار دموکراسی باید متحدانه در برابر هر نوع توطیه به ایستند و با راه اندازی اعتراضات مردمی دست به یک رستاخیر انقلابی بزنند و کشور را از شر مافیای ارگ کابل نجات دهند و سر نوشت خویش را در دست خود بگیرند.


هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یگانه راه نجات مردم افغانستان یکپارچه ومتحدشدن در مقابل مافیای ارگ نشینان وبدور ساختن انها از هریکه قدرت همانا خیزشهای مردمی وحرکتهای مدنی است که در مقابل این توطیه گران باستند ودموکراسی را نهادینه سازند وافغانستان را ازین بلا ها نجات دهند .
ع-ب-کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است