مزایای وجود گیاهان و درختان در زندگی انسان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۰    ۱۳۹۳/۵/۲۷ کد خبر: 77653 منبع: پرینت

بسیاری از نیازهای انسان را گیاهان و درختان تامین می کنند. بیشتر نیاز انسان به خوراک، پوشاک، انرژی و نیازهای دارویی انسان همگی از گیاهان و میوه بوته های گوشتی تامین می شود.

جانوران نیز حیات شان وابسطه به وجود گیاهان میوه های گوشتی، بوته ها است. تامین اکسیژن، جذب کربن موجود از محیط و جذب آب باران در خاک، وظیفه پایداری خاک و جلوگیری فرسایش خاک ( بادهای تند و باران های رگبار ) از دیگر مزایای وجود درختان و گیاهان در محیط به شمار می رود.

فضای سبز و عطر گل گیاهان آرامش، لذت و شادی را برای انسان به ارمغان می آورد. محل های مهم پوشیده از درختان و فضای سبز بهترین مکان برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت انسان است. وجود فضای سبز و درختان می تواند محیط زیست را در چشم اندازها فرحناک جلوه دهد و موجب افزایش عمر انسان شود.

شاخ و برگ درختان و گیاهان گرد و غبار هوا را جذب می کند و آلودگی هوا را کاهش می دهد. سرب معلق در هوا حاصل از فعالیت واحدهای صنعتی و وسایل نقلیه موتوری و یکی از مواد سمی و خطرناک برای انسان است که از طریق تنفس جذب می شود و عوارض و پیامدهای ناگواری برسلامت انسان دارد که درختان انبوه مقداری زیادی از سرب معلق در هوا را جذب می کنند.

فضای سبز بخصوص پوشش گیاهی و درختان به دلیل حفاظت از خاک قدرت نگهداری و جذب نزولات و کاهش سرعت سقوط برف و باران بر زمین نقش انکار ناپذیری در جاری شدن سلاب و کاهش اثرات مخرب آن دارد.

درختان و بوته های جنگلی با جذب نزولات زمستانی و بهاری و ذخیر کردن آن در سفره های آب های زیر زمینی و تبخیر آن در ایام تابستان که نزولات قطع می شوند، موجب افزاهش رطوبت نسبی هوا در فضای اماکن مرطو ب می گردد.


داکتر یارمحمد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انسان،حیوان و نبات، هرسه موجود زنده هستند. انسان ها به خاطر امرار معیشت و حیات خود به حیوانات و نباتات ضرورت دارند. بناً باید طوری از آنها استفاده نمایند که نسل آنها منقرض نگردد و از بین نروند. بناً حفظ محیط زیست یکی از وظایف عمده بشریت در قرن حاضر میباشد.

>>>   داکتر یارمحمد قبلاٌ هم گفته بودم و حال هم می گویم که احساستان را در مقابل بهداشتی مردم تقدیر میکنیم واقعاٌ یک متخصص مجرب حفاظت محیط زیستی استی از مقاله پرمعنای زیبا شما درک دانشمند بود ن شما احساس می شود.

>>>   داکتر صاحب یک متخصص خوب در جهت رهنمایی های بهبود محیط زیست است. خداوند عمرشان طولانی کند

>>>   محترم یارمحمد شخصيت عالم با تقوا مدبر با دانش وداراي همه خصوصيات عالي است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است