سخنان جان کری سرنوشت ما را تعیین نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۸    ۱۳۹۳/۵/۲۰ کد خبر: 77204 منبع: پرینت

هنوز جوهر امضای نامزدان بر صفحه ی توافق نخشکیده بود که هر دو نامزد تفسیرهای متضادی از مساله ی تقسیم قدرت ارایه دادند. در حالی که داکتر اشرف غنی گفته است امضای این سند به معنای تقسیم قدرت از جمله وزارتخانه ها نیست اما داکتر عبدالله تصریح کرده که عنصر تغییر قدرت در این سند مطرح شده است. نامزد برنده و بازنده در حکومت وحدت ملی از چه صلاحیت هایی برخوردارند و چرا یکروز بعد از توافق مجدد تفسیرهای متضادی از یک سند صورت می گیرد؟

فرخنده زهرا نادری عضو ستاد اشرف غنی احمدزی در برنامه فراخبر گفت: هر دو تیم انتخاباتی تفتیش صددرصدی آرا را پذیرفتند تا مشروعیت انتخابات، تعیین کننده ی سرنوشت آرای مردم باشد. در کشوری مانند افغانستان طبیعی است که تقلب انجام می شود، در نتیجه نهادهای بین المللی نظارت روند تفتیش آرا را بر عهده گرفتند.

وی افزود: دو نامزد روی تشکیل حکومت وحدت ملی نیز توافق کردند به این معنا که اراده ی سیاسی در دو نامزد برای حل مشکل وجود دارد. تفتیش آرا نشان می دهد که برنده و بازنده ای مبنی بر اصل دموکراسی وجود دارد. یکی از اصول دموکراسی برگزاری انتخابات است و نامزدان با توجه به این اصل وارد عرصه ی انتخابات شدند. بنابراین در نهایت برنده و بازنده وجود دارد.
کسی که برنده ی انتخابات تعیین می شود آغوش خود را برای یکجا کار کردن با شخص دوم انتخابات و برای برنده شدن ملت افغانستان باز نگاه می دارد. همان گونه که تلاش جان کری نیز در ایجاد تفاهم بین نامزدان در راستای بیرون بردن افغانستان از بحران به سوی ثبات بود.

نادری در اختلاف دیدگاه دو نامزد گفت: وقتی رییس جمهور پست رییس اجرایی را ایجاد می کند به این معنا است که این مقام زیر فرمان رییس جمهوری و مطابق قانون اساسی است تا هر دو نامزد برای موفقیت افغانستان با یکدیگر کار کنند. به گفته ی داکتر عبدالله روح توافق بزرگتر از جزییات آن است به این معنا که روح همکاری بین دو نامزد وجود دارد. اگر قدرت به صورت درصدی بین دو نامزد و اشخاص تقسیم شود نامزدان نمی توانند مطابق آن چه که به مردم تعهد داده اند عمل کنند.

فرخنده زهرا نادری اظهار داشت: تیم انتخاباتی تحول و تداوم آرای حمایتی مردم را کسب کرده بنابراین مسوولیت سنگینی به دوش دارد تا باتدبیر و سنجیده حرکت کند. نامزدان نمی توانند بر مبنای احساسات و سلیقه ی شخصی چیزی را ببخشند و یا بگیرند بلکه هر تلاش و اقدامی به تدبیر سیاسی و حقوقی نیاز دارد. در اعلامیه ی مورد توافق نامزدان چارچوب کلی مشخص شده است.

عضو ستاد اشرف غنی احمدزی با تاکید بر نقش نامزدان در پیشبرد و حل مشکل انتخابات گفت: ما باید توجه داشته باشیم که دو نامزد رهبران سیاسی افغانستان هستند و آن ها هستند که در نهایت باید تصمیم گیرنده باشند. جان کری به کابل آمد تا کشور را از بحران بیرون بکشد ولی این به این معنا نیست که کلمات و سخنان وی سرنوشت ما را تعیین کند.

وی خاطرنشان ساخت: بحث های ضد و نقیض و بخصوص خلاف قانون اساسی پس از توافق اولیه باعث شد تا جان کری دوباره تلاش خود را تصحیح کند. جان کری مقاله ای نوشت و در آن قانون اساسی افغانستان را بالاترین رکن دولت نامید. رییس جمهور قدرت و صلاحیت خود را از قانون می گیرد و در کنار آن رهبران سیاسی افغانستان هستند که وحدت ملی را تعریف می کنند نه جان کری. وزیر خارجه ی امریکا فقط خواست تا نامزدان را یکجا بسازد.

به باور زهرا نادری تمام موارد قانون اساسی نیاز به تفسیر حقوقی دارد بنابراین دو تیم باید گروه تخصصی خودرا برای روشن شدن تک تک موارد توافق سیاسی بسیج کنند.

فرخنده زهرا نادری در پایان تصریح کرد: ما نباید از خود در پیشبرد امور انتخابات ضعف نشان بدهیم به طوری که هر ماه جان کری بین نامزدان تفاهم ایجاد کند. همکاری دو نامزد برای پیشرفت امور کشور قابل قدر است اما این موضوع را به یک امتیازگیری تبدیل نکنیم. پروسه ی تکنیکی، مشروعیت و سلامت انتخابات را نشان می دهد بعد از آن دو نامزد باید به توافق برسند که چگونه باید یکجا کار کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانم نادری سلام برشما
تحلیلگر برجسته هستی اما یک کمی بی حجاب هستی
محمد علی حیدری ازاروزگان فعلا درایران

>>>   جان خاله فرخنده اشرف غنی هر گز یک عالم ودانشمند واقعی نیست،یک دانشمند ساخت اسراییل است اگر واقعاٌ او یک عالم ودانشمند واقعی متفکر دوم جهانی می بود، برای رسیدن به قدرت از طریق نا مشروع و تقلب اقدام نه می کرد .اقدام و کوشش،که این همه رسوایی متقلب... سالار و... را در قبال داشته باشد، برای یک عالم واقعی جایی نه دارد. او با عوامفریبی دیده درایی می خواهد به چشم مردم خاک بپاشد، که اگر یک رای تقلبی به نفع من استعمال شده باشد قبول ندارم. در حالیکه از نوار های صوتی، که تیم اصلاحات وهمگرایی به دست مردم قرار داده است، به وضاحت ثابت می گردد، که افراد بلند پایهء ستاد انتخاباتی اشرف غنی در تبانی با حکومت وکمیسیون انتخابات بسیار بیشرمانه در سراسر افغانستان تقلبات وسیع وگستردهء را سازماندهی ورهبری کرده اند وباز اسمش را می گذارند انتخابات مستقل . جای نهایت شرم وخجالت است برای کسیکه بخواهد با قبول این همه ذلت ورسوایی جهانی از طریق تقلب ، دروغ وخیانت خود را زعیم ورییس جمهور مملکت خود بسازد. آیا یک رییس جمهوری که به این شیوه خود رابه قدرت برساند، او در نزد مردم وطنش کدام وقار وحیثیت می داشته باشد؟ .آیا او زمانیکه برای رسیدن به قدرت به همه این خیانت وذلت تن در می دهد، برای مردم مصدر خدمتِ شده می تواند؟ به یقین اکثریت مردم فر د مشوک وپرتاب شده اسراییل نخواهد شد.

>>>   فرخنده زهرا نادری رهبرشما آقای احمدزی باری در مصاحبه‌ای با یکی از تلویزیون‌های افغانستان در بارۀ زندانیان بگرام گفت:«آیا این متعادل است که فقط ۹۸ درصدِ زندانیان بگرام، گویندۀ یک زبان [زبان پشتو] باشند؟ آیا این متعادل است که اکثریت حملات شبانه بالای خانه‌های گویندۀ یک زبان صورت گیرد؟ معلوم‌دار که متعادل نیست.»این حرف اشرف‌غنی به خوبی نقاب از چهرۀ واقعی‌اش برمی‌دارد و نشان می‌دهد که او تا چه حدی قومی می‌اندیشد. او می‌خواهد جنایت و تروریسم و هراس‌افگنی هم بر اساس درصدِ نفوس اقوام در افغانستان، میان مردمان این آب و خاک، توزیع عادلانه! شود.

>>>   فرخنده زهرا نادری اشرف‌غنی احمدزی با طالبان، قرابت فکری دارد چرا که هیچ دشمنی و مخالفتی با طالبان از خود نشان نداده است. او چه در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش و چه پیش از آن، هیچ‌گاه از طالبان بد نگفته و آن‌ها را مسؤول ایجاد ناامنی و راه‌اندازی قتل و کشتار و تباهی ندانسته است. بی‌جهت نیست که برخی از منتقدان احمدزی، او را «طالب نکتایی‌دار» لقب می‌دهند. اشرف غنی احمدزی در یکی از سخنرانی‌هایش در شهر قندهار در جریان کمپاین‌های انتخاباتی، اعلام کرد که چند سال پیش به مردم قندهار وعده سپرده بود که زندانیان بگرام را آزاد می‌کند و اکنون به این وعده اش وفا کرده و طالبانِ زندانی در زندان بگرام را از بند رها کرده است

>>>   فرخنده اجداد شما دایم اشتباء تاریخی می کنند. علایق قومی باعث شده که اشرف‌غنی نسبت به طالبان نرمش نشان دهد و نسبت به این گروه، مهربانی و عطوفت زائدالوصفی به خرج دهد؟ چه‌طور ممکن‌است آدمی که همسری مسیحی دارد (یعنی این‌که با برداشتی متساهل و مداراگر از اسلام سر و کار دارد) به طالبان روی خوش نشان دهد و از رهبر این گروه تروریست (به تعبیر اشرف‌غنی، ملاصاحب محمد عمر) به احترام یاد کند

>>>   تا جایکه دیده میشود تیم تداوم درنظر دارد تا با وعده های فریبنده می خواهد رای تقلبی شانرا شامل ارای اصلی محسوب کند نه اینکه در مورد حکومت وحدت ملی وایجاد پوست ریس اجرایی طبق موافقت نامه امضاشده دورهبر تیم اگر تیم تداوم هدف دیگری پشت پرده ندارد واغواوفریب هدفش نیست چرا درمورد پوست ریس اجرایی وتعین وصلاحیت ان وتقسیم پوست های کلیدی به هردوطرف واضح ومستند به اسناد بیان نمیدارد که برعکس طرفه میروندو اب را گل الود میکنند که به اصطلاح ماهی بدست اورند خودم به هیچ یک از دو تیم عضویت ندارم اما ارزو دارم تا در کشورم صلح وامنیت تامین گردد وازاد ومستقل شور را شور وشرین را شرین بیان میدارم همه مردم ما قضایای انتخابات را دنبال میکنند وحرف وعمل هردو جناح را میشنوند ومیبینند بعدا قضاوت ازادودرست خود را مینمایند بنظر ملت جز ییات توافقات شانرا بدون ضیاع وقت روشن سازند تا در اینده کشمکش نباشد نه اینکه بزک بزک نمر که جولغمان برسد استقامت کاری هردو تیم با جزییات ان قبل از ظهور مشکلات در پروسه معلوم شود که برنده درچه موقف عرض اندام میکند وتیم دوم ان در خور چه صلاحیت ومسولیت در حکومت وحدت ملی میباشد .
عماد مبشر

>>>   سخنان ...مانند شما که پدر ...باگرفتن پنجصد هرار دالر ملیت مذهب و وجدان خودرابه انسانی عصبی بیمار قوم گرا که از زبان ... چون تو که سپرسالار سیاست نامبرده شده ایجاب سرزنش جان کیری را هردو نامزد خود فروخته مانند خانواده پول پرست شما می نمود و در کشور بی در دروازه ما این اغاز یک بهران مدهش و خطرناک است که پای منحوس شما تفرقه سازان نیز در این کشمکش ها دخیل است بهتر است خاموش جرم زبان خود و جنایت پدر را درک کرده ازین قلم پردازی ها بپرهیزی
مرزی

>>>   درمکتب شاگردان تنبلی که چیزی را نمیدانند به نقل اتکا میکنند اگر یک نقال درحین نقل زدن گیر آید معلم دفعتا بالای پارچه آن نوشته میکند نقل وناکام اما مردم افغانستان شاهد هستند که اشرفغنی به کمک کمیسیون انتخابات بلخصوص امرخیل رییس جکهور کرزی وحکومت افغانستان درچند ولایت بیش از نفوس آن درصندوق ها رای پرکردند چه فکر میکنید آیا مردم افغانستان این رای های تقبی 400 و500 هزاری ولایات خوست وپکتیا وپکتیکارا قبول خواهند کرد ومردم افغانستان آنقدر بیعقل وبی دانش هم نیستند که درین ولایات حتی 20 هزار افغان رای نداده اند وبزرگان این ولایات خود شان اعتراف نمودند اگر کمیسیون انتخابات وکرزی بخواهد که توسط این تقلب ملیونی وبالاتر از نفوس این ولایات اشرفغنی را پیروز اعلان کند همه مسولیت برمیگردد به تیم تقلب کمیسیون انتخابات وکرزی هربلایی که درافغانستان بیایید این مثلث شوم مسول خواهد بود زیرا مردم بخاطر گرفتن حق خود ودفاع از رای پاک شان دیگر کدام چاره نیافتند وکمیسیون انتخابات وکرزی با وجود اصرار مردم افغانستان وجهان اشرفغنی را برنده نتیجه ابتدایی اعلان کردند درحالیکه درصندوق های اشرفغنی بجای رای قوطی نصوار چپلی وچپلک والکین بود گرچند اشرفغنی میداند اگر 90 فیصد قدرت به تیم داکتر عبدالله داده نشود ابدا درافغانستان حکومت کرده نمیتواند زیرا اشرفغنی همه رایش تقلبی است ودربین مردم افغانستان هیچ نفوذ ندارد واکثر افغان ها اشرفغنی را به صفت یک یهود واسراییلی میشناسند نه یک افغان ونه یک مسلمان وحق هم دارند زیرا اشرفغنی ادعای دکتورا ودانشمندی میکند مگر تاهنوز حتی قرآن کتابی که ماهمه به آن ایمان دارین را نمیتواند بخواند وخانمش را خو همه خبرداریم که یک زن یهودی وجاسوس شبکه استخباراتی موساد است واولاد هایش درامریکا بجای اینکه مسلمان باشند همه مسیحی هستند

>>>   یهودهای افغانستان نمیتوانند با تقلب این کشور را به اسراییل تسلیم کنند به خانم اشرفغنی بگویید که هرگز به این هدفت رسیده نمیتوانی زیرا مردم افغانستان تاهنوز مسلمان هستند

>>>   خانم نادری ناحق خودرا خسته نسازید مردم افغانستان نه شما ونه اشرفغنی را به صفت یک مسلمان میشناسند واین کشور (افغانستان) یک کشور اسلامی است هیچگاهی یک یهود وتکنوکرات وبی دین نمیتواند که بالای این مردم حکومت کند واز شما خواهشمنیدیم که اگر اینقدر اشرفغنی رادوست دارید لطفا آنرا جهت تداوی به علی آباد ببرید زیرا خانم ایشان دریک سال یکبار هم اشرفغنی را دیده نمیتواند ونمیخواهد ببیند

>>>   این خانم چرا اینقدر خیزک میزند. درطول تاریخ خانواده ایشان به فریب مردم بیچاره مشغول بوده وخون مردم را نوشیده است. توباید از زنده گی... پدر وپدر کلانت بشرمی.اگر می خواهی نامت در تاریخ بماند برعلیه خانواده ای مفت خوار خودت مبارزه کن. مردم مظلوم وفریب خورده ای دره کیان را ازچنگ اهریمنی پدر بیمارت نجات بده.خون فریب ونیرنگ وتقلب در رگهایت جریان دارد وتو به مردم پند واندرز میدهی وشرم هم نداری. بدا به حال شما دروغگویان...من زنم واز زن بودن تو می شرمم.
سیمین

>>>   این خانم هم باسر برهنه اش طالب برآمد واز طالبان وتروریستان حمایت میکند

>>>   طوریکه دیده میشود تمام طرفداران تیم اختلافات و خمگرایی متعصب ... هستند، فقط اینها همه چیز را میخواهند با تشنج و لجاجت از خود کنند. تاهنوز چند تقلب از تیم عبدالله و چند تا از تیم تحول و تداوم کشف شده به همه معلوم است که تا امروز تعداد ارای که مشکوک کشف شده از تیم اودلا است نه ااز تیم تحول و تداوم. زهرا نادری و فامیل محترم شان در نزد مردم افغانستان جایگاه خاص خودرا دارند به گفته های چندتا تبلیغی هائیکه به منظور تبلیغ به نفع تیم چک چور عبدالله با معاش کار میکنند وتبلیغ مینمایند از شان این فامیل محترم چیزی کم نمیشود
مشرق

>>>   واقعآ محترمه فرخنده نادری فخر افغان است.
از ایشان هرکز خلاف شنیده نه شده است.
تحلیل بسیار عالی و ارزشمند نموده اند.

>>>   واقعاً تبصره عالی و در بر گیرنده تمام مسایل بصورت منطقی آن بود, هستند کسانیکه رشک میبرند بجای اینکه افتخار کنند که در این کشور انسان های نخبه ای وجود دارد که همه افغانها به آن افتخار میکند پس مهم نیست که یک مشت انگشت شمار صرف با رد کلمات زشت و دور از اخلاق انسانی این همه را بخاطر تصاحب قدرت شان رد نمایند. بهتر اینست که حس تحمل پذیری را در خویش رشد داد و صرف به خوشبختی نسل های آینده این کشور که ما و شما مسولیت آنرا داریم به اندیشیم نه به آن چیزیکه صرف داشتن قدرت در حال حاضر, ما باید از کشور های دیگر بیاموزیم حتی از همسایه های خویش با وجود مشکلات عمیق درونی شان بازهم برای نجات کشور شان از امتیازات شخصی و گروهی خویش در گذر اند به امید یک افغانستان سربلند و آزاد

>>>   *سخنان جان کری سرنوشت ما را تعیین نمی کند*
خى پس چطور در تريبيون با جان کرى حاضر شده بودى. شما از مذهب خويش اسماعيلى و از پيروان بزرگوار ناصر خسرو بلخى مى باشيد.
ناصر خسرو در زمان دولت منسوب به فاطمه زهرا مى خواست مانند دانشگاه الأزهر = دانشگاه به نام نامى دخت نازنين پيامبر و بى بى خديجه اولين بانو اسلام بسازد.در همان زمان دانشگاه فاطمه زهرا دانشهاى دوران روشنگرى اسلامى را بگونه رياضيات الجبر با با عداد هندوايرانى(الخوارزمى) , ال کميا (زکريا رازى), الگوريت (الخوارزمى), رياضيات Infinitesimal ( ابن سينا) بيولوژى و فزيک (البيرونى) , معادله درجه سه- سه گوشه کوبيک و جزر شان ( عمرخيام) در پهلوى شرعيات اسلامى و مذاهب ديگر آموزش مى شد.امروز پدر و خودت به ڀيروان اسماعيله خيانت نموديد! خوب است که شما خوده خود افشاء مى کنيد! آيا ترس تان از طالبان است؟ لطف نموده نام زهرا را پاک کن!!!
فرخنده نادری
که فخر افغان (پشتون) شد
به غير پشتون = غير افغان ننگ شد

>>>   محترمه فرخنده نادری!
تحلیل بسیار عالی و ارزشمندی نمودید.

>>>   اوخانم حالا هم سر وقت است که از تیم تقلب دور شوی فکر کنم به فایده تان باشد زیرا تقلب کار فریب کار دزد ابدا نمیتواند درین وطن حکومت کند آیا ما میگزاریم که 450 هزار رای های تقلبی خوست و... رییس جمهور تعین کند بخاطریکه میدانیم تمام نفوس خوست 400 هزار است چگونه خوست پکتیا یا پکتیکا که ولایات کوچک هستند هرکدام از ولایت کابلی که شش ملیون نفوس دارد رای بیشتر داشته باشد؟ اشرفغنی خونه شرم را میشناسد ونه حیارا زیرا همه چیز را در غرب فروخته کی قبول میکند که این آرای تقلبی رییس جمهور تعین کند و مردم افغانستان از آن اطاعت کنند نمیدانید که کسی به زور به تقلب به فریب بالای مردم افغانستان نمیتواند حکومت کند میدانی اشرفغنی با یک ملیون فوج و ارتش هم نمیتواند حتی در کابل حکومت بسازد حاجت به دیگر ولایات نیست مردم افغانستان میدانند که 80 فیصد رای اشرغنی تقلبی است اشرفغنی پایگاه مردمی ندارد به تقلب نمیشود بالای مردم حکومت کرد

>>>   سرنوشت خانواده شما را پنجصد هزار دالر اشرف غنی تعین کرده شما وخانواده تان درهمه عمر از عرق جبین مردم شریف اسماعلیه مفت خور بوده اید واین پول هم
از حشر سرمایه 8 ملیاردی اشرف غنی بدست تان رسیده و سرنوشت تان را بار دیگر به شانس نیک رقم زد

>>>   با اين زن مسلمان كه حجاب را كنار زده ويا منكر وجوب حجاب در اسلام عزيز شده بايد از طرف ملت متدين ما برخورد جدي شود .

>>>   خانم نادری شما که تبعیدی های زمان فتحعلی شای قاجاریه هستید به خوردن نان گدای دره کیان عادت کردید
متاسفانه مردم دره کیان هم اینقدر سر سپرده گی خانواده ... شما ها شدن هیچ قدرت وتصمیم گیری
را ندارند

>>>   زنده باد بانو نادری بسیار تحلیل زیبا و بجا نموده اید. از خداوند موفقیت های بیشتر برایتان خواهانم حرفهای که درینجا یکتعداد... که اصلا در خور یک انسان نیست گفته اند هیچگاه جلو واقعیت را گرفته نمیتواند و تیم تحول و تداوم انشاءالله پیروز میدان است.
امین

>>>   سیمین نام!
از طرز کلامت هویداست که خودت در دو حالت قرار داری یا کدام مریض هستی یا اینکه کدام بیسواد و نا آگاه که مثل کور خانه نشین از بغداد احوال میاوری بحث روی انتخابات است نه روی خانواده بزرگوار نادری. اگر...نداری کمی قرض بگیر، اگر سواد نداری خط جداست. در هر دو حالت بهتر است تا از دریچه منطق و عقلانیت بحث نما یا اینکه عطش رشک و حسادت کور تان کرده!.
مبارز

>>>   عبدالله و تیم .... میداند که صد در هزار باخته اما مجبوراً بخاطر جا طلبی های بی موجب شان میخواهند اراده ملت را به گروگان بگیرد.

>>>   هرچیزیکه همین قندولک میگه راست میگه

>>>   گمان برده میشود این خانم به خاندانی تعلق دارد که انگلیس ها انها را ساخته ودرمیان مسلمانها وظیفه داده اند تا از منافع انها وسیاست های استعماری شان در منطقه وکشور ما نمایندگی نمایند وبه گمان اغلب خود اونیز دران دیار ها چند وقتی را گذرانده وبه اخلاق وعادات انها خو کرده است
یک عنصر مهم وبازدارنده ای انسان ازلجاجت وزور گوی در ساختار ادمی وجود دارد که عده ان را در خارج مانده امده اند وان وجدان است کسانیکه وجدان را از خارج باخود نیاورده اند سرنوشت شان را جز تقلب وخیانت هیچ چیز دیگری تغییر نمیتواند بدهد اینها که قانون قانون زیاد میگویند قانون افغانستان به خارجی وکسانی که تابعیت دوگانه دارد کجا اجازه میدهد که خود را کاندید ریاست جمهوری ویا مانند {نا زهرا شرمنده }در وکالت کاندید نمایدازین بی قانونی ها خود همه روزه مرتکب میشوند ولی سایرین را به قانونمندی میخوانند
اگر جان کری وعملکرد های او ارزش ندارد چرا خانم شر منده به دست راست اقای کری استاده ناز وکرشمه مینمود وشخص مورد نطرشان مانند غلام سر سپرده چنان ساکت وارام بود که گویا نفس ندارد بعد ازینکه اقای کری میرود اقای غنی به دستور ویا از روی تمرد اواز بلند مینمایند که ما قدرت را تقسیم نمی کنیم وسرنوشت مارا این وان تعیین نمیکند دیروز از خارج امده واز عیش ونوش وعیاشی وبی بندوباری درمیان افغانها میخواهند سرنوشت این ملت را رقم بزنند کجا بودند وقتی درین کشورروسها تجاوز کرده بود وهمچنان طالب وپاکستانی ها بیداد مینمود در هنگام تجا وز روسها نیز خاندان شرمنده در پهلوی روسها ملیشه بودند بعد از بیرون رفت روسها اتوماتیک جامه بدل نموده در دامان امپریالیزم که صدها مردم را به جرم اتهامات دروغین اجنت های امپریالیزم کشتند پناه برده وانجا به خوش گذرانی مصروف بودند حالا هم که امده اند پاسپورت ها شان درجیب هرگاه احساس نا امنی نمایند باز به مامن اصلی میروند وملت میماند وکیبل طالب حدیث پیامبر گرامی است که{وقتی حیا نداشتی هر عمل واقدام را میتوانی اجرا نمای}
شیخ علی از بلخاب سرپل

>>>   خوب است که خود شما میگوید وکیل صاحب که سرنوشت را وزیر حارجه امریکا تعین میکند این برای سیایت مداران شرم است که یک کشور خارحی سرنوشت ما را تعین کند

>>>   بلی این خاندان سالها از کف آبله مردم بسیار غریب وفقیر افغانستان نان خورده اند وبه مفت خوری وخیرات عادت کرده اند جالب اینست که غریب ها از خیرات وصدقات مردم سرمایه دار خیرات میگیرند اما این خاندان عمر خودرا با پول وسرمایه مظلومترین وفقیر ترین افغانستان سپری کرده اند هرگاه این ها دالر را ببینند همه چیز را فراموش میکنند زیرا کسی که چشمش به یک سیر گندم یا ده افغانی بوده باشد زمانی که صد ها هزار دالر را ببیند این حقیقت است که هم دین هم فرهنگ وهم وطن هرچیز خودرا فدای دالر میکند

>>>   این کسانی که پوچ و ناسزا میگویند معاش میگیرند از محقق و عبدالله این که افشا شده ، اینها ازخود اراده ندارند فقط به امر ولیینعمت شان که به اینها معاش میدهد به مخالفین تیم عبدالله و محقق دشنام میدهند ، بنآ این نظریات مردم عادی نیست این... را کسانیکه خودرا فروخته اند به ادرس هرکس که به زوق تیم تشنج و اختلاف گرایی نباشد میگویند.
احمد

>>>   این خانم سر برهنه و بد حجاب حق اظهار نظر در باره مردم مسلمان افغانستان را ندارد. باید برود به همان کشور هایی که این گونه زندگی غیر انسانی دارند....
عبرت

>>>   با سلام !
اگر پول امریکا مسیر اقتصادی کشور مارا تعین مینماید پس بدانید و آگاه باشید که سخنان جان کری سرنوشت این ملت را نیز تعین کرده میتواند .
خاوری از مزار شریف

>>>   حجابت کو ؟ معلمت زن اشرف بوده که بی حجابی را یادت داده
گویا جدیدا فیلم دختر... هم در انترنت منتشر شده که در آمریکا مشغول رقص و آواز است.

>>>   ای مردم شما چقدربیکارهستید که بمحض پخش یک خبر صدها نفربالای ان تبصره میکنید معلوم میشود که هیچ کاری بجز از این ندارید.

>>>   ...مردم افغانستان از رییس جمهور متقلب هیچ کاهی اطاعت نکرده و نمیکنند٫ هیچکسی به زور تقلب به فریب بالای مردم افغانستان نمیتواند حکومت کند٫ اشرفغنی با یک ملیون فوج و ارتش هم نمیتواند حتی در کابل حکومت بسازد حاجت به دیگر ولایات نیست مردم با منطق و با فرهنگ افغانستان میدانند که 80 فیصد رای اشرغنی تقلبی است٫ اشرفغنی پایگاه مردمی ندارد به تقلب نمیشود بالای مردم حکومت کرد.
نصیر از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است