هنوز در پی تحریک احساسات مردم هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۳/۵/۹ کد خبر: 76508 منبع: پرینت

گفته می شود تطبیق دموکراسی در کشورهای پسامنازعه به این علت با مشکل روبرو می شود که شکل دموکراسی را از سایر کشورها الگوبرداری می کنند بدون این که با شرایط بومی کشور هماهنگ شود. دانشمندان علوم سیاسی اما بر این باورند که در کشورهای پسامنازعه عقیده به دموکراسی وجود ندارد و به همین دلیل تطبیق دموکراسی با مشکل روبرو می گردد.

فرخنده زهرا نادری عضو مجلس نمایندگان در برنامه انتخابات 93 گفت: آن چه که می تواند ذهنیت دموکراسی و مردمسالاری را به سوی تطبیق شدن ببرد، نهاد است. در نبود نهاد نمی توان مفکوره را نهادینه ساخت. افراد نهادها را تعریف می کنند و برای رشد نهادها کار می کنند تا قدرت خود را به نهاد واگذار نمایند.

وی دلیل عمده ی عقبگرد دموکراسی در افغانستان را عدم اراده ی سیاسی لازم دانست و افزود: متاسفانه رهبران سیاسی کشور هنوز به نتیجه نرسیدند که حقیقت و تلخی های افغانستان را درک کرده و برای بهبود وضعیت کشور و بادرنظرداشت منافع مردم، با یکدیگر مذاکره نمایند. قدرتمندان عرصه ی سیاست هنوز بر این باورند که می توانند به نفع خود احساسات مردم را تحریک و تحریف کنند.

نادری اظهار داشت: مردمی که از جنگ نفرت دارند، برای رسیدن به آسایش و آرامش، به قیمت جان خود به پای صندوق های رای می روند و رای می دهند. این مساله بیانگر این است که مردم خواهان مردمسالاری و دموکراسی هستند. مردم اول رای خود را به دموکراسی، مردمسالاری و نهادها و سپس به نامزدها دادند. حالا وظیفه ی سیاستمداران افغانستان است که نهادها را رشد دهند و اعتبار لازم را به نهادها واگذار کنند.

به باور فرخنده زهرا نادری جامعه جهانی نهادی است که می تواند باعث فیلتر شدن قدرت شخصیت های سیاسی شود. هر نهاد سیاسی که ایجاد می شود باید یک نهاد نظارت کننده داشته باشد. به همین دلیل ضرورت است که سیاسیون بر علاوه ی اراده ی سیاسی، برنامه ی سیاسی نیز داشته باشند. باید بدانیم که شعارهای سیاسی نمی تواند از برنامه ی سیاسی آنان نمایندگی کند.

عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: اگر دموکراسی وسیله ای برای به قدرت رسیدن سیاسیون و مردمسالاری یک ابزار باشد در صورتی که شخص به قدرت نرسد دیگر به اصول دموکراسی پایبند نخواهد بود. اما اگر هدف از دموکراسی رسیدگی به امور مردم و ارایه ی خدمات بهتر به آن باشد بنابراین سیاسیون در این نظام وسیله خواهند بود.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود این که دموکراسی در افغانستان با مشکلاتی روبرو است ولی نباید دموکراسی را مقصر بدانیم. در افغانستان پدیده ای مانند دموکراسی عمر کوتاهی دارد. ما می توانیم با عبرت گرفتن از تجربیات تلخ گذشته آینده ی روشنی را برای کشور و ملت خود بسازیم.

نادری با انتقاد از برخی از شخصیت های سیاسی در به چالش کشیدن نهادهای انتخاباتی گفت: سیاسیون باید بدانند به چالش کشاندن دموکراسی در افغانستان، به نحوی خود آن ها را به چالش می کشاند. به طول مثال اگر عملکرد نهادها در کشور مانند عملکرد نهادها در سایر کشورهای پیشرفته نباشد نباید این نهادها را به کلی نادیده بگیریم و یا بی اعتبار بدانیم، بلکه مشکل نهاد را با اراده ی جدی سیاسی برطرف بسازیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ ﺩﻣﻮﻛﺮاﺳﻲ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﻴﻜﺸﺪ ﻛﻪ اﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺘﻘﻠﺒﻴﻦ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻴﺸﻮﺩ. ﺑﻲ ﺑﻲ ﻏﻢ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪاﻥ ر ا ﺑﺨﻮﺭ ﻛﻪ ﭼﺎﻕ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭﻗﺼﻪ ﺩﻣﻮﻛﺮاﺳﻲ ﻧﺒﺎﺵ.

>>>   بهتر است فرخنده به فکر اصلاح متقلبان و سیستم ...موجود باشد. چرا هیچ کس فکر نمیکند که این شیوه ...باید اصلاح شود؟!

>>>   فرخنده جان ! زیبنده است خاموش باشی و در سفارت ها روابط را حفظ نمایی !
خالیده رسا حیدری سمنګان

>>>   این بیچاره هنوز طفل است و حتی نمیداند که اسلام چیست درمحافل چراغ گلی شرکت نموده و فکر میکند که این یعنی دموکراسی.
احمد ضیا

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ اشرفغنی یک رهبر افغانی نیست ویک رهبر ساخته شده اسراییل است که بخاطر بربادی افغانستان پارسل شده ومیخواهد افغانستان را با جعل وتقلب برباد کند چون هر کسیکه انسان است وعقل دارد میداند که دربعضی ولایات آنقدر امر خیل صندوق هارا پرکرده که زمانیکه حساب میکنند ومیبینند که از نفوس اصلی این ولایت بیشتر گوسفند ها چاغ شده وپندیده وحالا حیران مانده اند که این دروغ را نزد مردم افغانستان وجهان چگونه پت کنند حالا این گوسفندان آنقدر چاغ شده وپندیده اند که نه پت میشوند ونه پنهان آخر مردم عقل دارند همه مردم مانند امر خیل بیعقل نیستند که گوسفند هارا آنقدر چاغ کند وبپندانند که از حرکت بمانند

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ همدست با تبهکاران دموکراسی مسالۀ کشف رابطه میان ستاد اشرف‌غنی و با این تقلب گسترده ضیاء الحق امرخیل است. تصور می‌شود که تقلبی به این گسترده‌گی با ساخت و پاخت آقای اشرف‌غنی عام فریب صورت گرفته است . آقای اشرف‌غنی واقعاً در این تقلب گسترده دست دارد ، بی‌هیچ تردیدی او باید از این پروسه کنار گذاشته شود. اشرف غنی نامزاد ریاست جمهوری که رسماً در یک پروسۀ ملی و دموکراتیک تبانی تقلب‌کاری را کرده و شایسته‌گی زعامت کشور اسلامی که 3 میلیون شهد در راه آزادی کشور داد است ندارد. وهم غنی داماد یهود است زن یهودی غنی زن اول ملکه با عزت کشور اسلامی افغانستان در سطح کشور های اسلامی جهان شده نمی تواند.

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ در حال حاضر آقای امرخیل یک متهم می‌باشد که یک پروسۀ بزرگ مردمی را با تقلب به بن‌بست کشانده است. کار چنین فردی نباید دست کم گرفته شود، زیرا دست‌کاری در یک پروسۀ مردمی به سود یک نامزد مشخص، یک خیانت ملی پنداشته می‌شود و قانون نیز دربارۀ خاین صراحت دارد. بنابراین، آقای امرخیل هر چه زودتر به دادگاه معرفی شده و پس از بررسی‌های دادخواهانه به کیفر برسد

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ همدست با تبهکاران دموکراسی
گفتگویی از خانم رولا عبدالغنی نشر شده که براساس آن ایشان در پاسخ به این سوال که آیا مسیحی بودن شما مشکلی برای ایفای نقش همسر ریاست جمهوری کشوری با ترکیب بیش از 99 درصد مسلمان ایجاد نخواهد کرد گفت: مسیحی بودن من جرم نیست اگر چه من از طرف مادری به نوعی یهودی محسوب می شوم. وی اضافه کرده: به اعتقاد من بانوان افغانستان تحت فشار به دین اسلام گرویده اند چون راه دومی نداشته اند. اگر آیین مسیحیت به خوبی برای آنان تشریح شود، شک ندارم بیش از نیمی از آنان به این دین خواهند گروید.
خانم اشرف غنی احمدزی ادامه داده بود: من در طول ده سال گذشته از فعالیت برخی گروه های تبشیری مسیحیت در مناطق مرکزی، شمال و کابل به صورت غیرمستقیم حمایتهایی داشته ام. در صورت حضور در کاخ ریاست جمهوری به طور حتم این کار را گسترش خواهم داد تا مردم افغانستان بدانند مسیحیت آن چیزی نیست که ملاها در مغز آنان وارد کرده اند.وی زنان افغانستان را به آزادی تشویق کرده گفت: آزادی زنان به قدری شیرینی خواهد داشت که به خودی خود، موضوع مسیحی بودن من حل خواهد شد

>>>   با تبهکاران دموکراسی اشرفغنی ...سرگرده کوچیها -برادر اشرفغنی ریس سراسری کوچی در میزهای مدورش به سردسته های کریم خلیلی عزیز رویش در تلویزویزوینها چه میگوید؟؟؟اسماعیل یون و کرنیل طاقت کاجی بی - عقد نکاح شده با آی اس آی ئر مورد غیر پشتونها چه گفته است؟؟؟؟
بودیجه ملی که باید بصورت عادلانه درین سیزده سال به ولایات تعلق میگرفت و در دست اشرفغنی کوچی و تیم افغانملتیش یعنی احدی و زاغ خیلوال است- برای مناطق غیر پشتون بخصوص بامیان و دایکندی چقدر تخصیص داده میشد؟؟؟وغیره

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ و ضیاء گل احمد زی کوچی سالار هر دو شما همدست با تبهکاران دموکراسی استید.

>>>   خاله فرخنده جان !
نمايندكي وسخنكويي شما از طرف تيم تقلب وفريب كار تحول وتداوم اشرف غني اين حامي تروريستان كه هزاران قاتل اين ملت رأ از زندانها رها ساخت وعملا دموكراسي ومردم سالاري جوان در كشور رأ با تقلب كوسفند جاق كري خود خفه ونابود ساخت كه بزرك ترين خيانت ملي رأ مرتكب شد بحق معتقد شدم شما وخانواده فريبكارت با اين فاشيست كهنه كار كه دست دوستي داديد خوش شدم كه ماهيت اغواكرايانه خودرا به نمايش كذاشتيد زيرا مثلي است كه (ديوانه جو ديوانه رأ بيند خوشش أيد )كه اين ديوانه معيوب العقل تمام ديوان كان قدرت وثروت رأ با خود جمع كرده است .كه شما خانواده نيز عاشق ثروت وقدرت هستيد كه نخست خانواده ات شكنجه دهيد ومال شان رأ غضب كنيد ديكر ارزوي نداريد '
اما غافل نباش.كه با متحد شدن با اشرف غني اينده خودرا به خطر انداختيد زيرادر مناطق شما از وزيرسنان جنوبي بشتون هاي سرمدي رأ مسكن خواهد داد ًشمارا اجباري كوج خواهد داد .شما كرجه مشكل نداريد با ثروت ملي بخارج مي كري يد ولي با هم كأسه شدن با اين محمد كل مومند ثاني بزرك ترين خيانت رأ به مردم خود انجام داديد كه نسل اينده شمارا نفرين خواهد كرد .
اي .... تازه به دوران رسيده نزد خود محاسبه كرده أيد كه جي وجه مشترك با اين كوجي هاي يهودي داريد؟تاريخ خانواده ات با كدام فعل وأفعال اين قاتيلن حرفوي تباني دارد .؟رسيدن بيك وزارت انهم وزارت زنان وخلط شدنت با رهبران طالبان ونشئت سر يك ميز با اين محتجرين دوره حجر جي سرنوشت شومي در انتظارت است ؟
به عقل بيا وبا خود فكر كن كه جي كلي رأ به أب داده أيد ؟
فريد بيريا

>>>   مذهب این فرخنده اسماعیله است کی هیچ ریشه از اسلام ندارد

>>>   خواهر فرخنده، زیبنده نیست که خرد وداش را در خدمت دفاع از تممامیت خواهی فاشیستی قرار بدهیم. در غیر ان لفاظی های میان تهی هیچ کس را اغوا کرده نمی تواند. وقتی از نهاد صحبت می کنید، ایا بیاد دارید که این نهاد سازی توسط اغای کرزی به خاطر تداوم بخشیدن به سیادت تمامیت خواهانه پشتونها ساخته شد وحالا عملکرد ان جای هیچ شبهه در باره ماهیت ضد دموکراتیک انها باقی نمی گذارد.حالا شما امده اید ازین نهاد پشتیبانی کنید که شاید ذبح شدن عدالت ودمموکراسی نفعی راشامل حال شما گرداند.باور داشته باشید این یک خیال محال است.
فرزانه از قصبه خانه سازی

>>>   ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ ﺟﺎﻥ!
ﻧﻴﻢ اﺻﻼﺣﺎﺕ. ﻭﻫﻤﻜﺮاﻳﻲ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺩﺭﭘﻲ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭﺧﻴﻤﻪ ﻟﻮﻳﻪ ﺟﺮﻛﻪ ﺩﻳﺪﻳﺪ ﻛﻪ ﺭﻫﺒﺮ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﻭﺑﺎﺗﺠﺮﺑﻪ اﻥ ﺩﻭﻛﺘﻮﺭ ﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ اﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﺣﻖ ﻃﻠﺒﺎﻧﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﻣﻬﺎﺭ ﻛﺮﺩ ﻭﻟﻲ ﭼﺸﻢ ﻗﻀﺎﻭﺕ. ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻌﺪﻩ اﻗﺎﻱ ﻏﻨﻲ ﻣﻌﻴﻮﺏ اﺳﺖ.
ﻧﺴﻴﻤﻪ ﻓﺮﻭﻍ

>>>   فرخنده کودکی بیش نیست زیرا او سپر سالارتقلب را به سیاست یاد اورشده

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ مطمن باش که افغانها بسیار درک دقیق درمورد خاندان شما و طالبان نکتایی دار و متفکر گوسفند شانسی دارند، کسی که عام فریب است و او قرآن را خوانده نتواند و به دین ما اعتقاد نداشته باشد ابداً رییس جمهور ما مسلمانها شده نمیتواند تاهنوز ما مسلمان ها که زنده هستیم واسلام عزیز دین ما است نه یهود و نه نصارا درین کشور اسلامی حکومت کرده میتواند و نه هم رهبران ساختگی و قلابی ساخت اسراییل ما افغان هستیم و فقط یک افغان خالص که هم خودش هم خانمش وهم اولاد هایش افغان ومسلمان باشد میتواند درین سرزمین حکومت کند اینجا افغانستان کشور اسلامی است اسراییل نیست که هر یهود واسراییلی بیاید ملکه وما در معنوی این شهروندان کشور مجاهد پرو ر مرد خیز شود

>>>   خانم فرخنده:
نظریات تان قابل قدر است. بسیار خرسند میشوم وقتی میبینم نسل جوان ما دربارۀ ترقی، عمران و پیشرفت وطن عزیز فکر میکنند.
متاسفانه در افغانستان همه چیز غنیمت گرفته شده. خانه، زمین، چوکی، سیاست، دموکراسی، فرهنگ، اطلاعات جمعی همه و همه.
متاسفانه هنوز هم در کشور عزیز ما همه چیز از میله تفنگ تطبیق میشود نه با نوک قلم. حتی دموکراسی.
متاسفانه یکتعداد هموطنان متعصب و قومگرا فقط مهر بدست دارند و بخاطر منافع شخصی خود بالای شخصیت های ملی و بین المللی ما مهر و تاپه میزنند.
خوشبختانه برایم چنین معلوم میشود که دیگر آنها جای خود را در مقام های دولتی از دست میدهند و در حالی هستند که سیلاب آنها را میبرد. ناگزیر از همه هیله ها و نیرنگ های ممکن برای بقای خود کار میگیرند.
خوشبختی درین است که سیاسیون در سطح بلند نیز آنها را شناخته اند لذا باهم بالای اساسات در حال توافق اند.
توافق سیاسیون یک ضربۀ محکم بر پیکر فرصت طلبان است. لذا گفته های جاهلانۀ متعصبین و فرصت طلیان را باید متوقع بود.
کاسۀ چینی که صدا میکند
خود صفت خویش ادا میکند
بگذار هر چه میگویند بگویند و خود را بگونه ایکه هستند توصیف کنند.
احمد

>>>   خانم فرخنده همین حمایت از تیم که شامل شده اید ودروغ بافی های شما اکثر طرفداران خود را از دست داده اید واز چلندیات تان خود را بی مقدارتر ساخته اید پس نازدانه پدر تشویش نداشته باشد اگر گوسفندان چاق شده هم تیم وهم نظر تان ضیایامرخیل از چاق به قاق تبدیل نشود یک چوکی گک بشما وپدر جانت داده خواهد شد وزیاد امیدوار هم نباشید زیرا گوسفندان امرخیلی شما در حال کفیدن است وشکم شان خال شدن است ملت متوجه خالی شدن شکم های گوسفندان امر خیلی است فرخنده جان هرروز در هر محفل سخن به نفع خود میزنید یک روز حقودین ملت از حقایق وپرده برداری تقلبات دور دوم انتخابات وخاین ملی که تاکنون به محاکمه کشیده نشده هم صحبت کنید یکسره فریب ویکسره دروغ ویکسره دفاع از متقلبین وخاینین را پیشه کردهاید .

>>>   به حرف بد تشویش مکن فرخ
جواب ابلهان باشد خموشی

>>>   ﻣﺎاﻓﺘﺨﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻛﻪ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺯﻥ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻣﺪاﺭﻱ ﻣﺜﻞ ﺧﺎﻧﻢ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ ﺩاﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺭاﻩ ﺧﻮﺩ ﺭا اﺯ ﻏﺎﺻﺒﻴﻦ ﻭﺩﺯﺩ ﻫﺎ ﺟﺪا ﻛﺮﺩﻩ ﻭﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﺪاﻟﺖ ﻭﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﻣﺮﺩﻡ اﺯ ﺷﻤﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ اﺩاﻣﻪ ﺩﻫﻴﺪ.
ﻫﺮاﺗﻲ

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ رهبر متفکر سالار شما غنی و کرزی با عث تقویت طالب در منطقه !

>>>   این خانم به خانواده ای تعلق دارد که صدها سال ملت رااستثمار واستعمار واستحمار نموده اند وسالها طبقه ای کار گر ومستضعف در خدمت این گروه بوده وازامن ها به حیث برده وغلام استفاده شده است از گذشته گه بگذریم همین حالا منظور این زن پر رو از دموکراسی ونهاد های قانونی تسلیم شدن به تقلب وکمیسیون های تقلب کار است کمیسیون که یکبار اعان میکند که هفت ملیون نفر در انتخابات اشترا ک نموده وبعد این هفت ملیون که معیار تقلب را تکمیل نمیکند یک ملیون وچها رصد هزار رای دیگر را بدون دلیل به مجموع رای دهندگان اضافه می نماید این عمل از یکطرف خنده اور بوده واز سوی دیگر جای هزار افسوس وریختن اشک است که چند انسان فاقد وجدان ومغرض بیاید یک پروسه ای ملیرا به بازی بگیرند وباز دعوی نمایند که این کمیسیونها نهاد های دموکراسی است باید اطاعت کامل شود وان تقویه گردد! ! !
وقت غرض در میان امد عقل زائیل میگردد وچون عقل در کار نبود بعد همچو تقاضا ها از ملت انهم بخاطر کرسی وقدرت اینده کار سهل واسان است وجای تعجب نیست
تبنگ چی

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ شما و اشرف غنی ، دوستم، جمعه خان همدرد احمد ضیا گل ، ضاهر قدیر ، نعیم لالی رهران سرکرده تبانی با تقلب و تبهکاران دموکراسی استید.

>>>   یک بچه چند ساله را خاله خطاب میکنید حجاب را به او بیاموزید

>>>   خير اين وكيل مجلس ونماينده مردم است بأيد وكيل ويا هم خانم ويا بانو خطاب شود.... به تملق كويي آش كار ندارم زيرا مداخيل وثنا كفتن... ناصر بزرك ان فرزانه مرد خفته دركوه يمكان بدخشان هزار قبل كفته بود (من أنم كه درباي خوكان مريزم ..مرين قيمتي لفظ در دري رأ ) كه خوكان منظورش همين حكام قلدور است ولي بر عكس اين خانم...سرد مدار فاشيست رأ سبهسالا و تفكر خطاب ميكند ببينيد تفاوت ان شخصيت بااين هم فكر مكتبش ازكجا تا به كجاست؟
رويش

>>>   خانم محترم و شجاع فرخنده نادری،
نظریات شما جالب علمی و در آن درک تان از شرایط کنونی کشور حس میگردد

>>>   خانم فرخنده !
جای بسیار تاسف است که شما در خدمت تیم تمامیت خواه ، فاشیست ، قبیله پرست و بیگانه از درد و غم مردم ستم دیده افغانستان قرار گرفته و جانبدارانه سخن میزنید ، اگر شما به دموکراسی و مردم سالاری پابند استید ، پس شجاعانه و مردانه حقیقت را به مردم بگوید ، اعتراف کنید که تقلب نموده اید ، اعتراف کنید که کمیسون دولتی انتخابات تحت تاثیر حکومت کار میکند و هیچ نوع استقلالیت ندارد . بعدا دم از دموکراسی بزنید . هرگاه به این حقایق اعتراف کردید و حقیقت را به مردم افغانستان گفتید باز ما باور میکنیم که جنابعالی به دموکراسی و حکومت مردمی باورمند هستند .
کوه کن کابلی

>>>   ﺧﺎﻟﻪ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ تبانی با تقلب کار ان متفکر سپسالار و از جمله تبهکاران دموکراس است.

>>>   اﻳﻦ ﻧﻴﺰ اﺯﻋﺪﻡ ﭘﺨﺘﻜﻲ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺠﻴﺐ اﻟﺮﺣﻤﻦ ﺭﺣﻴﻤﻲ ﺩﺭﺑﺤﺖ ﺗﻘﻠﺐ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺷﺪﻱ.

>>>   مجیب رحیمی یک متعصب بیش نیست و فرخنده نادری یک خانم وطندوست و بدون تعصب است.
کابورا

>>>   فرخنده جان زنده باشی عجب جواب های دندان شکن به تیم بیسواد... سالار میدهی

>>>   بلی خانم نادری ماکه به پای صندوق های رای رفتیم از رای خود دفاع هم میکنیم واجازه نمیدهیم که رای های تقلبی گوسفندی امرخیل ورای های بالاتر از نفوس بعضی ولایات رییس جمهور آینده مارا تعین کند وما به قیمت جان خود ازرای خود دفاع وحمایت میکنیم وتاجان داریم نمیگزاریم که متقلبین وخاینین ملی بالای ماحاکم شوند ودرین راه از مال وجان خود هم آماده تیر شدن هستیم مگر به تقلب کار اجازه نمیدهیم که برسرنوشت ما حاکم گردد باید یدانی کسانی که یک رای داده اند اجازه نمیدهند که رای های ملیونی تقبلی سرنوشت شان را تعین کند اگر تمام افغانستان به خاک یکسان شود اما اجازه نمیدهیم که رای های گوسفندی امر خیل ورای های بالاتر از نفوس چندین ولایت سرنوشت انتخابات را تعین کند

>>>   شیر زن افغان افرین بر شما......جواب...خاموشی است.

>>>   ای... هنوز از خواب بیدار نشده ونمیداند که ملت افغانستان اجازه نخواهند داد که تقلب کار درین کشور حکومت کند آیا ما رای های گوسفندی امرخیل را قبول میکنیم؟ خانم زهرا ازخواب بیدار شو با تقلب کسی نمیواند بالای این ملت حکومت کند آیا دستان ما بسته است که ازرای خود دفاع کرده نتوانیم ؟ خانم زهرا جان کوشش کو از خاین وتقلب کار دفاع نکنی درغیر آن موتر را چی میکنی که با طیاره هم به بغلان وزادگاهت رفته نخواهی توانست زیرا ملیون ها شیر درین مسیر خوابیده که وظیفه شان خوردن وپارچه کردن تقلب کاران است

>>>   فرخنده مثلكه كه خودت با ديگر شخصيت هاى بارز سياسى در صحبت نبودى و معلوم ميشود كه خودت مثل خانم هاى كوچى زير شال بودى و...ور كورانه فكر ميكنى مثلكه تهنا ... معلوم ميشود كه خودت براى بحث هاى سياسى خانم كوچك نو فكر هستى. بهتر است زياد با ديگر اشخاص مهمى وطن در تماس باشى و درباره نظرات و تحليل سياسى آنها زياد مطالعه نمائى تا كوركورانه از نظرات يك تودهء از مردم سياست افغانستان را قضاوت ننمائى. فكر ميكنم براى شما تحليل وضع فعلى سياسى افغانستان با قضاوت نادرست كه دارى بيجا است و خودت به مطالعه زياد ضرورت داري و برايت وقت زيادى به كار است تا بتوانى يك محلل سياسى خوبى شوى.
مربى

>>>   فرخنده زهرا نادری ما مردم وملت افغانستان منتظر هدایت داکتر صاحب عبد الله هستیم دیگر حوصله ما هم به آخر رسیده ونمیخواهیم ونمیتوانیم یک دزد رای خود ویک متقلب را درراس قدرت ببینیم ما هزار بارمرگ را درزیر بیرق یک حکومت تقلبی ترجیح میدهیم وتازنده هستیم به هیچ تقلب کار اجازه حکومت کردن وزنده ماندن درین خاک را نمیدهیم.

>>>   ميكويند ...جرا نان جوبان رأ مي خورد ؟)قصه اين دختر نيز به همان. نآن جوبان رأ خورده بود ميماند در غير ان. شما يك قوم أقليت بي اتفاق صد كروه اي جرا با همه دشمني رأ اعلان داشته أيد؟ اكر حادثه غير مترقبه ....برايت اتفاق افند. ارزش خود نمائي و ...شما ... را در ميديا دارد؟
اين اعضاي ... مغرور خانواده ات نميتواند برايت صميمانه توصيه كند كه دختر جان أوضاع متشنج و شكننده كشور كه هر لحظه احتمال ابستن ناكوارات است حد خود را بشناس. فكر ميكنم همه اعضاي خانواده قلبا شما را نميخواهند كه همين طور جلوت را بالآي يالت رها و شما هم بدون عواقب سنجي جشم را كور و دهن را باز نموده دوست داريد كه عده از منافقين دورو برت برايت نابغه ،سخنور سياست مدار موفق كويند وبعد كه ابرويت ريخت أنان خنده كنند .وتنها بدر سرسفيدت رنج مصيبت وارده از ناداني ترا بكشد وديكران همه كوس وكرنا را به صدا در ارند.صلا مللك خويش خسروان دانند .
عباس

>>>   فرخنده جان!
گفته های تانرا صد در صد تائید میکنم. دشنامهای نظر دهندگان گروه عبدالله را جدی نگیرید!!! این جزء فرهنگ آنها است!!!! برعلاوه میگویند: " مه فشاند نور و ....." !!! بر علاوه شما در مورد کسانی صحبت کرده اید که در کنفرانس بن اول یکجا با کرزی و امریکا علیه برنده اکثریت قاطع ارا برای پست رئیس حکومت موقت آقای ستار سیرت صاف و ساده کودتای سفید کردند!!! اینهم جزء فرهنگ آنهاست!!!!! دعا کنیم خدا کسی را با ... در یک جوال نه اندازد!!!!
کاکا مونحانی

>>>   فرخنده جان قیافه بد حجاب شما واقعا نماد دموکراسی غربی است. شرم و حیا ندارید این مجلسی که امروز امثال شما در آن حضور دارید، ثمره خون شهدا و ایثارگران و مجاهدانی است که خون دادند و ایثار کردند و جهاد نمودند تا این کشور آزاد و آباد و مستقل بماند اما صد حیف که زنان آرایش کرده مجلس همه ارزش ها را به بازی گرفته اند. خانم نادری خدمت شما به این مردم آن است که بدحجاب در انظار عمومی ظاهر نشوی... فقط مواظب باش احساسات مسلمانان را جریحه دار نکنی که این گناه نابخشودنی است.
واعظ زاده

>>>   خانم نادری هم درپرکردن صندوق های خوست وپکتیا وپکتیکا اشتراک نموده بود ولی حیف که این تیم همه بیسوادانی اند که حتی حساب را نمیدانند وبینی شان را نزد مردم افغانستان وجهان بریدند وندانستند که این ولایات چقدر نفوس دارد زمانی که رای های این ولایات را حساب کردند بالاتر از نفوس این ولایات درصندوق ها برگه های رای دهی را پر کرده بودند که حالا هیچ جوابی به این تقلب ملیونی خود ندارند ومیدانند که مردم دیگر ولایات ومردم جهان به این تقلب شان تاهنوز میخندند

>>>   خاله فرخنده جان شعار ما این است:
عبدالله افشا کن افشا کن گوسفند چاغ کنان را افشاکن
همه تقلبکاران هم تیمان خاله فرخنده را در جهان رسوا کن

>>>   انشالله سریال (قبول دارم، قبول ندارم) بزودی رو به اختتام است و اودالله جان و همردیفانش در تیم منفعت ګرایی نا اومید و خوار و زار به جان یک دیګر افتاده ...آنها آنقدر از تقلب خویش ترسیده اند که به شمردن آرا حاضر نمیشوند. زیرا میدانند که متقلب اصلی که است. آنها از تیم تحول و تداوم خیرات می خواهند. شرم و ننګ به این نوع رهبران که ثانی شان در تاریخ دیده نشده است. آفرین به این چشم که از هیچ چیز نمی شرمد.
سلیم از تخار

>>>   اوخانم ... مارا هیچ کسی تحریک نکرده ما طفل نیستیم که کسی ما را تحریک کرده باشد مارا صندوق های خوست وپکتیا وپکتیکا تحریک کرده که از نفوس این ولایات بالاتر درصندوق ها پرکردید درحالیکه درین ولایات اصلا انتخابات صورت نگرفته کدام وجدان وکدام عقل این رای هارا قبول خواهد کرد مارا گوسفندان امر خیل اعصاب خراب کرده به همین اساس بالایتان روز وساعت شماری داریم تا هرنفر شما دزدان رای خودرا وشما تقلب کاران را درهرچوک کابل به دار بزنیم تو دیگر قدرت را خواب نبینی اگر غیرت داری درآنروز از ترس چادری نپوشی مانند این عکست سرلچ وبیحجاب بگرد که شناخته شوی منتظر مجاهدین وسربازان راه خدا باشید انشاءالله که همه منتظر قومنده سردار مجاهدان فاتح شمال وشهنشاه بلخ استاد عطامحمد نور هستیم که با یک قیام ویورش جانانه ریشه دزدان و...وتقلب کاران را برای همیش ازین کشور بکشیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است