آمريکا؛ بزرگترين زندان جهان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۳۹۳/۵/۶ کد خبر: 76375 منبع: پرینت

آمريکا در عين اينکه داراي بيشترين تعداد زنداني در جهان است، بزرگترين زندان دنيا نيز براي شهروندان خود محسوب مي شود. بيش از 2/4 ميليون نفر در آمريکا پشت ميله‌هاي زندان به سر مي‌برند يا در انتظار حکم محکوميت هستند

در اين خصوص پايگاه خبري آتلانتيک گزارش داده است که اين رقم بيش از جمعيت 15 ايالت آمريکا است. در آمريکا بيش از 102 زندان فدرال، 1719 زندان ايالتي، 2259 زندان ويژه جوانان، 3283 زندان محلي و نيز زندان‌هاي نظامي و مهاجرتي بسياري وجود دارند.اين آمار در مقايسه با ديگر نقاط جهان سرسام آور است و آمريکا در قياس با کشورهايي همچون کانادا ، انگليس و ديگر کشورهاي ليبرال دموکرات در صدر قرار گرفته است. در نمودار آماري تعداد محبوسين آمريکا با فاصله بسيار زياد و با رتبه 716 در هر يکصد هزار نفر در جايگاه نخست، انگلستان با رتبه 147، پرتغال 136 و لوگزامبورگ با رتبه 122 در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند..

اين آمار را موسسه معتبر «پريزن پالسي اينشيتيو» ارایه داده است و در آن تاکيد شده است که آمريکا بيش از هرکشور ديگري زنداني دارد.در بسياري از زندان‌هاي ايالتي جمعيت زنداني‌ها بسيار بيشتر از کشورهاي غير دموکرات جهان از جمله مصر و عربستان سعودي است.نکته جالب توجه اينکه ايالات متحده آمريکا در عين اينکه بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان محسوب مي شود، در اين خصوص بيشترين و بزرگ ترين ادعاها را دارد!

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکاه یکی از مرتد ترین دولت جهان است ارباب تروریست
جهان ما نند القا عیده جنگهوی نا طالبان بی ابرو وبی حیسیت
ارباب ادم کشان است امریکاه و اسرایل وانکلیس هم خون اشام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است