درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۷    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76307 منبع: پرینت

هنرمندی آمریکایی با هدف نجات یک باغ میوه از متروکه شدن، درختانی با قابلیت دادن همزمان چند نوع میوه مختلف از جمله هلو، آلو،‌زردآلو، شلیل و آلبالو را با کمک تکنیک پیوند گیاهی ایجاد کرده و در سرتاسر آمریکا پراکنده ساخته‌است.

اين درختان در سرتاسر سال بسيار عادي و شبيه به ديگر درختان ديده مي‌شوند، اما در بهار كه شكوفه‌هاي آنها آغاز به روئيدن مي‌كند، اين درختان به مجموعه‌اي از رنگ‌ها تبديل مي‌شوند كه هريك در نهايت به ميوه‌اي متفاوت تبديل خواهد‌شد.

اين درختان اثر هنرمند و مجسمه‌ساز دانشگاه سيراكوز، سان ون‌اكن است كه با هدف تشويق مردم به تجديد‌نظر درباره چگونگي توليد مواد غذايي خلق شده‌اند.

اين پروژه از سال 2008 آغاز شد، زماني كه سان ون‌اكندريافت باغستان‌ نيويورك كه تنوع زيادي از ميوه‌ها را پرورش مي‌داد، درحال متروكه شدن است. وي با اميد احياي اين باغ، آن را خريداري كرد و به‌سرعت پيوند‌زدن را روي درختان آن آغاز كرد.

اين فرايند شامل برداشتن تكه‌اي از ساقه جوانه‌دار درخت است. اين تكه سپس روي بدنه برش خورده درختي ديگر وصل مي‌شود و با نوار بسته‌شده و به حال خود رها مي‌شود تا ترميم شود. به‌گفته ون‌اكن بيشتر ميوه‌هاي هسته‌دار را‌ مي‌توان به يكديگر پيوند‌داد.

وي اكنون توانسته با استفاده از شيوه پيوند، درختي ايجاد كند كه 40 نوع ميوه مي‌دهد، اين درخت درواقع تركيبي از چند نوع درخت است كه هريك به‌صورت مجزا يك نوع ميوه مي‌دهند.

تاكنون 16 اصله از اين درختها در مناطق مختلف نيويورك، موزه‌ها، مراكز اجتماع، و مجموعه‌هاي هنري خصوصي كاشته شده‌اند. اين درختان در بهار زيبايي عجيبي پيدا كرده و هر تكه از آنها با رنگي متفاوت شكوفه مي‌دهد. طيفي از رنگ‌هاي سفيد، صورتي، سرخ و گلبهي را مي‌توان در ميان شكوفه‌هاي اين درخت ديد. اين گونه از درختان 40 ميوه را مي‌توان در ديگر شهر‌هاي آمريكا از قبيل سانتافه، نيومكزيكو، شورت‌هيلز، نيوجرسي، لوئيسويل، كنتاكي و پوندريج نيز مشاهده كرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شخص بنام هنرمند نه، بلکه بنام متخصص امور زراعتی یاد میشود.شما نمیتوانید یک داکتری را که توسط القاح مصنوعی در رحم یک زن اطفال دوگانگی را بمیان بیاورند، بنام هنر مند یاد کنید، بلکه بنام داکتر نسایی یاد میکنند.

>>>   بخدا معلوم که راست است یا دروغ به گپ امریکایی ها باور نکنید

>>>   شاید هم راست باشد که احتمال 90درصد راست چون مردمان دیگر را به جان هم می اندازند تا خود پیشرفت کنند من وشما گرفتار هم دیگر هستیم می گوییم فلان قوم یا مذهب نباشد وقتی آنها نبا شد منوشما چه غلطی میتوانیم انجام دهیم اعضای یک جامعه پیکر هم است ما به همدیگر محتاج هستیم لعنت خدا برکسانی که به هربهانه ملت شریف افغان را به جان هم می اندازد به امید روزی که روشنایی وحدت وانسجام ملی را ملت افغان درک کند تا جامعه ما نیز پیشرفت وترقی درتمام ارسه های اجتماعی علمی فرهنگی وتخصصوصی پیداکنند بهامید تحقق آن روز.
وطن دوست

>>>   سالها قبل که من بچه بودم در ارزگان خاص مردم ما به پیوند از یک درخت سه چهار نوع میوه می گرفت و اکنون نیز هست که از یک درخت زردالو می گیرند و هم گیلاس و هم یک نوع گل سرخ و حتی یادم هست که بندی خدای روی چنار پیوند زده بود از چنار گل سرخ می گرفت. مرد هستید بروید ارزگان خاص بپرسید و اگر جان تان را دوست دارید تجربه کنید دوساله جواب می دهد.
ارزگانی

>>>   40 یا 4 میوه؟ نویسنده گرامی شاید چهار نوع میوه باشد و اگر نه آیا شما میتوانید چهل نوع میوه ای هسته دار را نام ببرید؟ تشکر

>>>   هر موجود زنده، ولو انسان باشد و یا حیوان و یا نبات، از حجرات ساخته شده است. در داخل حجره،هسته حجره قرار دارد. در داخل هسته حجره (دی،ان،ای) و یا بعبارت دیگر پلان ساختمان زنده جان قرار دارد.با تغیر دادن (دی،ان،ای) در لابراتوار ما میتوانیم ساختمان زنده جان ها را تغییر بدهیم.
ناگفته نباید گذاشت که از یکجاشدن حجرات،بافت ها بوجود می آیند و از یکجا شدن بافت ها،ارگان ها و از یکجا شدن ار گان ها،موجود زنده.

>>>   جامعه شناسان می گویند، جامعه انسانی در حکم یک خانواده است، همان طور که اگر یک خانواده از خود استقلال نداشته باشد، نمی توانند در رشتهای که به آن علاقه دارند، پیشرفت کنند، چون کسی که آمر و صاحب اختیار است اجازه نمیده که بنفع خودشان کار کنند، بلکی قسمی زمینه را عیار می کند که نتیجه تمامی تلاشهای کشور مستعمره به نفع خودشان شود. این قانون از طرف امریکا در افغانستان هم اجرا می شود. پس از هیچ کشور دیگری إنتظار کمک نداشته باشیم.

>>>   به خبر خوبی هر کسی که باغ دارد و در آپارتمان زندگی نمیکند و امکانات دارد در ماه حوت آینده پیوند زدن را شروع کند، ببینیم چه خواهد شد. از کسانی که زراعت خوانده اند در پیوند زدن کمک بگیرید تا وطن ما هم گل و گلزار شود مثل نیویارک. ما از که کم هستیم/
عاقله اکبری

>>>   پارلمان ما از یک بیت المال کوچک پولهای بزرگ میکشند شهکار این ها بزرگتر است.
خادم کیهان

>>>   کار کار پاکستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است