به فکر وزارتخانه مستقل برای جوانان باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76114 منبع: پرینت

فعالان جامعه مدنی سمینار یک روزه ای را پیرامون بحث روی موضوعات جاری کشور برگزار کردند.

مصطفی کاکر فعال جامعه مدنی در این سمینار گفت که اکثر سیاسمتداران افغانستان برای رسیدن به قدرت از جوانان به عنوان وسیله استفاده می‌کنند. کاکر افزود: تا زمانی که نسل جوان بر روی پای خود نایستد، حق شان از سوی سیاسیون پایمال خواهد شد.

به گفته کاکر، فعلا اکثر رسانه های افغاستان وابسته به کشورهای خارجی هستند و به همین منظور حقایق و مشکلات جوانان را انعکاس نمی دهند. او تاکید کرد، کشورهای غربی خصوصا آمریکا هیچ وقت خواهان ترقی نسل جوان در افغانستان نیستند زیرا امروز متاسفانه سیاستمداران کشور ما نیز از انرژی جوانان استفاده سوء می‌کنند.

مصطفی کاکر از تمام جوانان خواست تا در قبال کشورهای غربی و سیاست‌مداران افغانستان، هوشیارانه عمل کنند تا در آینده با مشکلات فعلی مواجه نشوند. از سوی دیگر، حمیده وردک، رییس نهاد مبارز زنان افغانستان در این سمینار، گفت: جوانان همیشه از قدرت و انرژی خاص برخوردار هستند، پس باید به خاطر یکپارچگی و ترقی افغانستان تلاش های زیادی به خرج دهند.

به گفته او، در حال حاضر شماری از جوانان در نهادهای مختلف دولتی و خصوصی مشغول کار و فعالیت هستند و این حق آنان است. خانم وردک ازحکومت آینده خواست که باید کار را به اهل کار بسپارد تا افغانستان به سوی آبادی و ترقی سوق کند.

وی در مورد انتخابات سال جاری اشاره کرد، انتخابات سال ۱۳۹۳، دستاورد کشورهای غربی نبوده، بلکه دستاورد تمام مردم و نسل جوان افغانستان است. همچنین سید نورالحق، رییس روند تفاهم ملی جوانان افغانستان، روز گذشته گفت: بیش از ۶۵ درصد افغانستان را نسل جوان تشکیل می دهد اما کاری در قبال آنان از سوی حکومت انجام نشده است.

رییس روند تفاهم ملی جوانان از حکومت آینده خواست که برای جوانان در کشور وزارتخانه مستقل ایجاد کند.


حمیده وردک


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رای نزن حمیده جان، ده ای حکومت وحدت چی زیاد اس چوکی طلب، هر کسی رئیس جمهور شوه مجبور اس بری راضی کدن یک تعداد وزارت ها و ولایت های نو تأسیس کنه، شاید اگه بری جوانای پسر یک وزارت و بری جوانای دختر یک وزارت دیگه جور کنه بازم بری کلگی چوکی نرسه، و شایدم سید آباد ولایت شد خدا میفامه چی میشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است