بیژن پور: در قبال طالبان باید مرجع دیگری یافت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۳/۴/۳۱ کد خبر: 76039 منبع: پرینت

باید مرجع دیگری در موضوع تعریف دشمن و سیاست حکومت در قبال طالبان تعریف شود.

رحمت الله بیژن پور آگاه مسایل سیاسی گفت: دولت فعلی علاقمند نیست تا در مورد جنگ افغانستان موضع گیری کند، بنابراین باید از طریق نهادهای دیگری، تریبونی برای توجیه این جنگ، بسازیم.

وی افزود: رییس جمهور از سوی اقوام، قبایل و نخبگان قومی خود زیر فشار است و این فشارها در سیاست کشور تاثیرگذار بوده است، بنابراین باید مرجع دیگری در موضوع تعریف دشمن و سیاست حکومت در قبال طالبان تعریف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رحمت الله بیژن پور تصریح کرد: باید سیاست منظم و استراتژی معقولی برای حفظ منافع ملی داشته باشیم. ملاحظات اخلاقی در برابر طالبان، نمی تواند سیاست های نظامی و کلان ملی را تعریف کند.

در این راستا باید مرکز سیاسی و تحقیقات استراتژیک داشته باشیم تا سیاست های کشور را تعریف کند.

گفتنی است طی 13 سال، حکومت افغانستان هیچ گاه تعریف مشخصی از دوست و دشمن ارایه نداده است بنابراین کلیه دستگاه حکومتی و مقام های دولتی نیز نتوانسته است در این موضوع اقدام موثری انجام دهد. نبود سیاست روشن در قبال طالبان تاکنون پیامدهای ناگواری بر ملت و کشور افغانستان تحمیل کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   احتیاط احتیاط در مورد طالبان مزدور ای اس ای چیزی نگویی که کرزی صاحب خفه میشود وخرم ریس دفترش هم وهم قهر میشود .

>>>   جناب بیژنپور صاحب خود با گفته های خود عقیده ندارندخود شان شنیدند که اشرف غنی حمد زی در قندهار گفت که طبق وعده ایکه به شما تعهد نموده بودم تمام طالبان را اززندان بگرام آزاد ساختم . یک دیگر از اعضای تیم غنی احمد زی معتقد است که بدون طالبان حکومت ملی بوجود امده نمیتواند . خود بیژنپوز از حامیان سر سخت تیم تحول و تداوم است .احترام
میلاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است