پایه های سست توافق و پس لرزهای آن
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۳/۴/۳۱ کد خبر: 76022 منبع: پرینت

پس از آن که در حدود صد هزار رای تیم تحول و تداوم در کابل باطل اعلام شد، ناظرین این تیم کمیسیون را ترک کردند. فضل احمد معنوی مسوول تیم تکنیکی اصلاحات و همگرایی نیزگفته بود که ناظرین تیم تحول و تداوم سندی که برای بازرسی آرا تهیه شده و معیارهای بازرسی نیز درآن درج شده است را امضا نمی کنند و ازاین منظر، اختلاف نظر میان ناظرین تیم تحول و تداوم با ناظرین بین المللی بالا گرفته است.

با این حال دیده می شود که توافق دو نامزد با پایه های محکم و استواری بنا نشده است و هرازگاهی امکان شکستن و فروریختن آن متصور است. تیم تحول و تداوم ازیک مساله خیلی نگران است و آن اینکه اگر تیم اصلاحات و همگرایی از فیلتر تفتیش عبور کند و از این میدان رو سفید بیرون شود و پیروز اعلام شود، کاردش دسته پیدا می کند و با ادعای اینکه تیم تحول و تداوم در انتخابات دست به تقلب زده و رای و اراده مردم را نادیده گرفته است، دیگر سهمی برای شان در دولت خود ندهد و حتی شاید با گذشت زمان، پای تقلب کاران را به میز محاکمه و عدالت بکشاند.

از سویی هم در صورت پیروزی، تیم اصلاحات و همگرایی بر ادعاهای پیشین خود صحّه می گذارد که انتخابات دور دوم مشروعیت نداشته و کمیسیون های انتخاباتی در توامیت با ارگ و تیم تحول و تداوم، در انتخابات تقلب کرده اند.

پیروزی تیم اصلاحات و همگرایی در حقیقت به معنی شکست سیاسی، اخلاقی و حیثیتی تیم تحول و تداوم است. بنابراین در چنین مقطعی، برای تیم تحول و تداوم آبرو و حیثیت سیاسی مهم تر ازشکست و پیروزی در انتخابات است.


مصداق


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دونفر دزدخری دزیدن سر تقسیم به هم جنگیدن آن دو بودن چو گرم زد و خورد دزد سوم خرشان رازدو برد انشالله همین قسم خواهد شد خداوند هردوی نامزدان رابه غذب خود گرفتارکندتا مردم از شر این ها خلاص شوند
نجیبه

>>>   با وجود تقلبات گستره اگر تیم اصلاحات و همگرایی پیروز شود ، نه تنها تیم تحول و تداوم بلکیم و حکمت 13 ساله تمام شده کرزی غیر قانونی اعلام خواهد شد. غلام کچل.

>>>   این توافق توسط جان کیری تایید شده و هیچ کسی جرات خلاف کاری را ندارد ،برنده رییس جمهور و نفر دوم صدراعظم خواهد بود ،یعنی بازنده وجود ندارد ،سرکشی ازین قانون به معنی حاشیه راندن اون شخص توسط آمریکا خواهد بود
اجمل(پنجشیری)

>>>   برنده شدن تیم اصلاحات وهمګرایی خیال است ومحال است وجنون تاحال هیچ سند وجود ندارد که نشان دهنده ان باشد که ۱۰۰ هزار رای تیم تحول وتداوم باطل شده باشد ملامعنوی خودش یک ادم ... است تاحال ازوسایط کمیسیون انتخابات استفاده میکند درحالیکه این کار برای شان حرام است
وثیق الله یار ازدنمارک

>>>   حاجي محمد محقق:
1- من يك شخص راستگو هستم، آنچه در توافق نامه ميان دو تيم به وجود آمده از رييس اجراي و حكومت پارلماني نام برده شده است كه آنرا براي ملت گفتم.
2- ما برنده انتخابات هستيم و رييس جمهور آينده هم ما هستيم، اگر تيم تحول وتداوم به پست رييس اجرايه وي آمدند خوب و اگر نيامدند هم انتخاب با آنها است.
3- ما از اول خواستار نظام پارلماني بوديم و آنرا از مجراي قانون اساسي در افغانستان ايجاد خواهيم كرد، اما تيم تحول وتداوم خواستار حكومت متمركز از اول بودند و حالا با وجود توافق به نظام پارلماني آنها دچار مشكلات داخلي هستند و از ما محلت خواستند تا چند روز ديگر تا در درون تيم شان به توافق برسند به سر حكومت پارلماني
٤- در اخير ميخواهم به سراحت بيگويم كه ما برنده انتخابات هستيم، كميسون هاي نبايد دخالت در آراي پاك مردم افغانستان كند وگرنه گپ خراب خواهد شد.
گفتگو.با آريانا نيوز

>>>   جنگ بین کرزی و امریکا است.
امریکا میخواهد هر چه زودتر یک دولت در افغانستان تشکیل شود و لو که انتخابی باشد و یا اشتراکی و یا سهامی، تا موافقتنامه امنیتی خویش را امضاُکند.
اما کرزی این انتخابات را تحت نام های مختلف به درازا میکشاند. هر چند تایخ های معینی برای مراسم تحلیف اعلان میدارد، اما در خفا جامه عمل نمیپوشد. و به امریکایی نشان میدهد که تازمانی که به خواست های من پاسخ مثبت ندهید، نه من توافق نامه را امضاُ میکنم و نه هم میگذارم رییس جمهور جدید انتخاب شود، تا توافقنامه را امضاُ کند.

>>>   اجمل پنجشیری!!
ایا از نظر شما حرفهای بادارت جان کری "قانون"؟؟؟ است که نوشته اید : "سرکشی از این قانون به معنی حاشیه راندن اون شخص توسط امریکا خواهد بود!!!!!"

>>>   گفتگو با آریانا نیوز!!!
برای شما باید با "صراحت" بگویم که نوشتن "صراحت" به "سراحت" ( انچه شما نوشته اید) "صراحت" کامل مبنی بر بیسوادی "صریح" است!!!!!

>>>   همین که میگویند نامزدان به تفاهم رسیده اند و یا باهم توافق نموده اند بسیاری ها را خنده میگیرد و این واقعاً مضحک و خنده آور هم است! آخر کدام تفاهم و توافق؟ از ابراز صادقانۀ چنین الفاظ باید شرمید زیرا تفاهم و توافقی صورت نگرفته است! اگر زور جان کری امریکائی نمیبود خدا دانا این نامزدان نالایق در تبانی با مشتی از هواداران احساساتی شان چه گلهائی را به آب میدادند! چه خوابهائی را برای بربادی افغانستان میدیدند! داکتر عبدالله عبدالله که دوران خوب زندگی اش را در کوها سپری نموده بود هنوز هم همان قانون کوه را در ذهن دارد! او میداند که برای رسیدن به هدف باید به قانون کوه متوصل شد زیرا قانون کوه فراتر از قوانین معیاری انسانی اند و همان بود که دیدیم همه رفتار هایش مطابق همان قانون کوها بود.
اطرافیانش زره ای از انسانیت را ندارند برای اینکه آنان نیز همان پرورده های کو ها اند! فریاد و بیداد آنان را در خیمۀ لویه جرگه همه شاهد بودیم، چنان ... فریاد میکشیدند که گویی کدام خان قریه را انتخاب میکنند نه کدام رئیس جمهور را! اشرفغنی احمدزی با وجود همه مشکلاتش حد اقل توانست خونسردی اش را حفظ نموده و جلو حامیانش را از برآمدن به خیابانها بگیرد و این میتواند نشانه ای از ظرفیت رهبری در وی باشد اما سرانجام او هم نتوانست، او هم در برابر جان کری دو پلکه سلامی زد. وقتی حال فهمیده شد که بادار این هر دو کاندید محترم امریکا بوده، پس اینقدر لجالت در برابر همدیگر چرا؟ بگزار هر کاری میکنند بکنند، تصمیم آخری در هر صورت از امریکاه است، اگر گپ از تقلب باشد، آرای تقلبی هریک شان بیش از آرای پاک شان است...به هر دو شان
میهن زرغون

>>>   شمار ه چهارم دو نقص عمده دارد اول اگر محقق صراحت را سراحت بگويد بيني اش از بريدن است و دوم اينكه گپ خراب ميشود شايد خرابي زياد را در وجود خود و تيم خود ببيند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است