سوزاندن کودکان غزه با فسفر سفید
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۱    ۱۳۹۳/۴/۳۱ کد خبر: 76012 منبع: پرینت

تل آویو از «گاز سمی عجیبی» علیه فلسطینیان در نوار غزه استفاده می‌کند. در پی استنشاق یک گاز سمی سفید شلیک شده از سوی ارتش اسراییل ده‌ها نفر دچار خفگی شدند.

اسراییل با استفاده از تسلیحات شیمیایی که امریکا در اختیار این رژیم قرار داده است فلسطینیان در نوار محاصره شده غزه را هدف قرار می‌دهد.

گوردون داف سردبیر ارشد «وترنز تودی» در گفتگو با پرس تی وی گفت اقدام واشنگتن در تامین تسلیحات شیمیایی رژیم اسراییل یکی از شرم آورترین موردها در روابط امریکا با اسراییل است.

این تحلیلگر با اشاره به این که امریکا مقادیر نامحدودی تسلیحات شیمیایی در اختیار رژیم اسراییل قرار داده است، تصریح کرد این رژیم با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سفیدی که امریکا آن ر اتامین کرده است، شمار زیادی از کودکان فلسطینی را سوزانده است.

این تحلیلگر خاطر نشان کرد امریکا هزینه این تسلیحات را تقبل می‌کند و آشکار است که این اقدام نقض تمامی مفاد مندرج در کنوانسیون‌های ژنو است و امریکا باید در این زمینه پاسخگو باشد.

بنابر آخرین گزارش‌ها در حملات اخیر رژیم تل آویو علیه نوار غزه تا کنون حدود ۵۰۰ نفر کشته شده‌اند. بیشتر قربانیان زن و کودک هستند. بیش از ۳ هزار نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ۱۸ ژوئیه اعلام کرد تل آویو از «گاز سمی عجیبی» علیه فلسطینیان در نوار غزه استفاده می‌کند. وی افزود در پی استنشاق یک گاز سمی سفید شلیک شده از سوی ارتش اسراییل ده‌ها نفر دچار خفگی شدند.

داکتر اریک فوس، یک پزشک اهل ناروی در غز ه نیز در ۱۳ ژوئیه در گفتگو با پرس تی وی از رژیم اسراییل به دلیل استفاده از بمب‌های سرطان زا علیه غیر نظامیان فلسطینی انتقاد کرد.

تل آویو از «گاز سمی عجیبی» علیه فلسطینیان در نوار غزه استفاده می‌کند. در پی استنشاق یک گاز سمی سفید شلیک شده از سوی ارتش اسراییل ده‌ها نفر دچار خفگی شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است