افراط گرایان، فداییان رایگان آرزوهای دیگران!
این همه مسلمانی که در افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی به ناحق توسط مزدوران غرب کشته می شوند، آه و ناله ای به دنبال دارند که ریشه ظلم را خواهند سوزاند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۳/۴/۲۹ کد خبر: 75866 منبع: پرینت

سعودی‌ها در روزگاری وهابیت را اسباب توجیه قدرت حاکمان کرده و در هر دوره معترضان جوان را باتوسل به همین جهان بینی و اخذ فتواهای احمقانه برای به اصطلاح برقراری حکومت اسلامی درافغانستان و بوسنی و بعدها مصر و عراق و سوریه به میدانهای نبرد دراین کشور ها می‌فرستادند.

این جریان افراطی مذهبی با پول و یارگیری در نقاط مستعد جهان از آمریکای شمالی تا غرب چین روز به روز فربه تر می‌شد تا جایی که شاهزادگان رقیب گاه با خرید مفتی‌های ارشد آنها، این پیادگان ارزان را در خدمت مطامع خود در می‌آوردند.

ورود جریانهای امنیتی غرب به این بازی از اوایل دهه هشتاد میلادی، کارکرد جادویی دیگر فداییان رایگان وهابی را نمایان ساخت.
آنها آماده بودند با اشاره مفتی مفت خوری که در بهترین وضع و عیش ونوش کامل روزگار می‌گذراند، درهر صحرا و کوهستان و جنگل به جنگ هر آنکه امر شود، بروند و خون خود را بریزند.

بدیهی است چنین نیروی مفت و آماده به فرمانی، طمع هر قدرت طلبی را برمی‌انگیزد. هر شیخ وهابی که به سمت شاهزاده‌ای یا حتی قدرتی در خارج عربستان چرخید، گروهی با همان رفتار القاعده و اما با نامی جدید به میدان آمد. این اواخر بندر بن سلطان سعی کرد، همه اینها را دوباره یکپارچه کند، اما برخی از شیوخ وهابی دیگر حتی از ریاض نیز حرف شنوی نداشتند واز نقاطی دیگر در جهان پول و سلاح می گرفتند.

در اینجا سعودی‌ها از سوی جهالی که خود آنان را زاییده! و بزرگ کرده بودند، سخت احساس خطر کردند در خبرها آمده بود یکی از مجریان سرشناس عربستان در یک شبکه اصلی تلویزیونی این کشور طی ماه گذشته برای چندمین بار به شیوخ وهابی و فتواهای آنان حمله کرده است.

در برنامه او، ضمن نشان دادن مفتی‌هایی که فتواهای عجیب و غریب برای جهاد در عراق و سوریه می‌دهند، در خانه‌های مجلل وعیش و نوش کامل، همزمان اجساد جوانان و اتباع سعودی که بطرزی فجیع در نبردها تلف شده بودند نیز به نمایش درآمده و مرتب پرسیده می‌شود، آیا اینها و نزدیکانشان حاضر به اجرای هیچ یک از فتواهای خویش هستند؟

وهابیت در آغاز یک بازی پشت پرده با دیانت مردم برای حفظ قدرت نزد سعودی‌ها بود. آنها به نوکری بزرگان این فرقه در دستگاه خود راضی بودند و از راه فتاوی آنان آمال سیاسی داخلی و بعد به مرور خارجی را محقق می‌ساختند، اما چنانکه درتاریخچه این فرقه نیز می‌توان دید، بانیان آن نظیر دیگر فرقه‌های دست ساز که تخصص غرب و خاصه انگلیسی‌ها است و مابا انواع آن و کارکردهایشان آشناییم، می‌دانستند این جهانبینی چه برسر مریدان خود آورده و آنان را به کجا رهنمون می‌شود.

با کمال تاسف و تاثر، از آنجا که وهابیت در بازه زمانی مناسب فرصت بروز و عرضه یافت، به سرعت در مناطقی از جهان در گرفت. طی یک قرن گذشته و با فروپاشی عثمانی‌ها که تنها امپراتوری به ظاهر اسلامی عصر خود بود، آن هم با آن وضع فجیع و تحقیر آمیز، مسلمانان در مناطقی از سوی لاییکها و سکولارها و در مناطقی از سوی چکمه آهنین کمونیستها منکوب و تحقیر شدند. با فروپاشی شوروی وهابیت از راه افغانستان به این مناطق و سپس به سرعت از بوسنی تا چین را در گرفت. حتی مسلمانان جوامع غربی هم بدان گرایش یافتند. این همه پیرو حالا رهبران محلی خود را داشتند و آنها فتاوی خود را. وهابیت نظیر یک بیماری مسری بسیاری از جوامع مسلمان رامسموم کرده بود.

حالا حتی خود سعودی‌ها خطر را احساس می‌کنند. غرب و شرق در معرض این هجوم و صدمات ناشی از تندرویهای متعاقب آنند. حالا آنچه را که نخست غرب و سعودیها خود بال و پر دادند به بولدوزری ویرانگر بدل شده که گاه می‌توانند به نفع خود بکار گیرند و گاه نه. این فتنه را آنان به پا کردند ومعلوم نیست خود قادر به کنترل آن باشند.

اما آنچه مسلم است که این ظلم آنها بی پاسخ نخواهد ماند و دامنگیر موسسان آن می شود. چرا که این همه مسلمانی که در افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی به ناحق توسط مزدوران غرب کشته می شوند، آه و ناله ای به دنبال دارند که ریشه ظلم را خواهند سوزاند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این همه مسلمانی که در افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی به ناحق توسط مزدوران غرب کشته می شوند، آه و ناله ای به دنبال دارند که ریشه ظلم را خواهند سوزاند
عصمتیان

>>>   هیچ ظلمی بی پاسخ نمی ماند و در نظام آفرینیش ثبت است که اگر بصورتی کسی سیلی زدی باید طعمه بالاتر از آن بشوی.
در همین جهار دهه همه ی ما شاهد بودیم که خداوند لایزال ظالمانی را توسط ظالمی از بین بُرد و جنایات پیشگان را بدرک واصل ساخت , از جمله در افغانستان حزب خلق بود و بالآخره طالبان که هر کدام عامل جنایت هولناک در کشور بودند که الحمدالله توسط همکارانش و حامیانش یکی پس از دیگری به تاریخ پیوستند.
ما ایمان و انتظار داریم که عمر سران عرب انشالله به پایان رسیده و مخصوصاً سران عربستان و قطر و بزود ترین فرصت انشالله نابود خواهند شد , حال صدام حسین را که شاهد بودیم و دیدم که چگونه بدست جلادی چون آمریکا نابود شد و لذاست که خداوند ظالم را توسط ظالم نابود می کند.

>>>   پارلمانی ها هم بطور غیر مستقیم مردم ما را میکشند تصویب این قانون تازه نمونه آشکار آن است ، وقت نان مردم را از دهنش میگری خودش تروریزم است بیت المال کشور فقیر و این معاشهای مفت خودش ترور وقار و نان مردم نیست ؟ سیدمبین سلحشور تازه پیوسته به جنبش روشنفکران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است