داکتر اسپنتا رییس جمهور آینده است !
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۳/۴/۱۰ کد خبر: 74726 منبع: پرینت

رییس جمهور حامد کرزی اعلام کرد که روز پنجم عید سعید فطر قدرت را به رییس جمهور بعدی تحویل خواهد داد.

این در حالی است که هنوز مشکل بوجود آمده بر اثر تقلب سران کمیسیون انتخابات به نفع اشرف غنی احمدزی حل نشده باقی مانده است و گمان می رود راه حل منطقی نداشته باشد.

از طرف دیگر حامد کرزی به دلیل ادامه ندادن بر قدرت و کنار رفتن از پست ریاست جمهوری که غیر قانونی خوانده می شود، ناچار است بطور موقت کرسی ریاست جمهوری را به فرد دیگری واگذار کند تا مشکل دو رقیب انتخاباتی حل شود و کمیسیون انتخابات بطور بی طرفانه اعلام نتایج نماید.

چند روزی است که از جایگزینی فرد سومی در ریاست جمهوری نام برده می شود که بگفته یکی از نزدیکان رییس جمهور، آن فرد داکتر رنگین دادفر اسپنتا خواهد بود.

وی تایید شده غرب است و در کنار حمایت اتحادیه اروپا آمریکا را نیز از عملکرد خود راضی نگهداشته است. همچنین وی در هیچ یک از جناح های حاضر شامل نبوده از هیچ نامزدی طرفداری نکرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سپنتاآدم خوبی است باسواد است دستش به خون مردم آغوشته نیست بنده هم این شخصیت ملی را درسمت پوست ریاست جمهوری مناسب میبینم.
عصمتیان

>>>   نفرسومی ریس جمهورافغانستان باید اوزبیک باشد:-
داستان انتخابات ریاست جمهوری مثل داستان ریاست پارلمان شد استاد سیاف ، شکریه بارکزی ،ظاهر قدیر ،یونس بی قانونی وحاجی محمد محقق دربین خود به چوکی ریاست پارلمان جنگ ها وکشمکش های زیاد را کردوجورنیآمد بالآخره نفرسومی عبدالروف ابراهیمی ریس پارلمان شد.وحال هم شایدو باید وبه احتمال زیاد نفرسوم ریس جمهور افغانستان ازملیت اوزبیک شود وقناعت مردم حاصل شود وتمام مردم آرام بنشید. اگرچنین شودکارنیک است وبه فال نیک میگریم.
جونان خسته ازجنگ

>>>   به عصمتیان
آقای عصمتیان تابه حال عبدالله را به ریاست جمهوری مناسب میدید به حیث ریس جمهور قبول داشتید چطور به چرخش 180 درجه تغیرجهت نمودید داکتر اسپنتا را قبول کردیدشاید علت اصلی این باشد که کاملاً پی بردید که عبدالله کاندید جمعیت ریس جمهورشده نتوانست وهم شده نمیتواند مردم رای نداد.

>>>   اگر داکتر سپنتا این مسئولیت را قبول کند، مردم افغانستان به اصطلاح عام کلاه خود را به آسمان بیاندازند.
اگر او رئیس جمهور شد، من شما اطمینان میدهم که پیشرفت افغانستان بزودتر فرصت انجام خواهد شد.
موصوف یک اراده جدی برای مبارزه با فساد خواهد بود، روابط را به ضوابط تبدیل خواهد کرد.
ای کاش این ممکن میبود که او رئیس جمهور حداقل برای پنج سال میبود، که نمیشود.

>>>   راجع به اسپنتا این را میگویم وبس:
هیچیم و هیچ را نخرد هیچ کس به هیچ

>>>   خوب است.
فواد

>>>   شخص بیطرف ودانشمند وقاطع است انشاء الله که ریشه تروریست هارا ازافغانستان گم میکند

>>>   یا عبدالله ریس جمهورشود یا ما از زور کارمیگیریم خبرباشید باز نشه که بسیار پشیمان باشید و دیرباشد.
شما نمیتوانید قدرت و طاقت اتحاد شماله نادیده بگیرید باز ماره مجبور نسازید از میل تفنگ کاربگیریم .
تمیم پنجشیری

>>>   فرد سومی نمیخواهیم. ریس جمهور قانونی که در نتیجه انتخابات تعیین شده باشد, خواهان آن هستیم.
جوزجان

>>>   سپنتا عالم است نه عبدالله خاک انداز در چشم

>>>   بلی ازین جنجال ها کرده این آدم دانشمند است بسود افغانستان خواهد بود

>>>   هر شخصی را قبول داریم به جز کوچی ...
اجمل(پنجشیری)

>>>   جناب عصمتیان صاحب ! تمام حرفهای تان در مورد این شخص درست است بجز اینکه این شخص یک شخصیت ملی باشد برایم گنگ است. شناختی که من از وی دارم اینست که اسپنتا یک چپی ( مایوست) است که این خودش یک پاینت خوب برای پیشبرد امورات میباشد زیرا چپی ها مردم صادق استند .
سنگشکن

>>>   نظر بسیار بجا و معقول است و میتواند بحیث رئیس جمهور موقت ادارۀ امور را بدست گیرد .
سمندر از کابل

>>>   آقای سپنتا شخصیت وطن پرست غیر تعصبی واقعا افغان خوبی است.

>>>   ان یکی که فعلان رایس پارلمان هست چه ... هست. که اینبار رییس جمهور ازبک شود

>>>   من به حیث یک افغان مثله تعین داکتر سپنتا به حیث ریئس جمهور موقت کشور تایید میکنم .
سمیع از لوی ننگرهار

>>>   جونان خسته ازجنگ:
این قسم نیست که هردفعه که سایراقوام دربین شان کدام کش ومکش پیداشد ازبیک قدرت را بیگیرد اگرازبیک رئیس جمهور شود آیاازبرادران ازبیک کسی است که این کشور را اداره کند؟ دردفعه آقای ابراهیمی را آقای محقیق رئیس مجلس نماینده گان ساخت نشنیده بودی که آقای سیاف میگفت آقای محقیق سرماقوماندان تعین کرد.آه ستارسیرت دست نشانده غرب ممکین است رئیس جمهور موقت برگزیده شود.
عصمتیان

>>>   من به گفته آقای عصمتیان موافقت دارم.
غیرت خراسانی ازدانشگاه کابل

>>>   lمحترم داکتر اسپنتا شخص پاک نفس کارگشته با گذشته درخشان دارای تجارب ملی و بین المللی است میتواند مملکت را از بحران و گرداب همین شخص به همکاری مردم شریف ووطن دوست نجات دهد. بزودترین فرصت عزت و اعتبار افغانستان را در سطح جهان برقرار خواهد کرد باید برای یک دوره بوی چانس داده شود اگر از واقیعت نگذریم از تعقل کار کیرم این دو کاندید هر دوشان با گذشته خراب چندان بدرد ملت نمیخورد هریک شان با گذشته تاریک خصوصآمعاونین شان دارندمانند اینکه فهمیده مردم خود را درچاه بیاندازد. گپ بزرگ ها آزموده را آزمودن خطا است.
حاجی صبور

>>>   اسپتنا مورد قبول مردم افغانستان است، فاشیست نیست، در جنگ های داخلی دخیل نبوده و مناسبات خوبی با جناح های مطرح افغانستان دارد. از ازبک پس است بخاطریکه پارلمان را مدیریت ضعیف ایشان خراب کرد.

>>>   بر اساس قانون نافذهء کشور، کرزی اکنون رئیس جمهور قانونی نیست و نباید کیس وی را رئیس جمهور خطاب کند. مشکل را خود کرزی طراحی نموده و آنرا به اندازهء پیچیده ساخته است که نوک کلاوه از پیش همه رفته. بهر حال قانونا کرزی باید کناره گیری و قدرت را به معاون اول خود محول نماید تا زمانیکه مشکل پیش آمده بر طرف گردد. در این صورت هم خلای قانونی بر طرف میگردد و هم در نبود کرزی امیدی وار یک راه حل بود.
احمد کاظم منور کابل

>>>   از قدیم گفته اند که دو نفر دزد خری دزدند، بین تقسیم باهم جنگدند، دزد...

>>>   ما بالای داکتر صاحب افتخار می کنیم او نماینده تاجیک ها است درد و بلای داکتر صاحب سپنتا ده سر داکتر صاجب عبدالله بخورد و عبدالک گنگس شود دیگر فکر پادشاهی از سرش دور شود عبدالک نماینده تاجیکان نیست بخاطر اینکه رای ببرد خود را به دامن تاجیک ها انداخته است پنحشیری ها هر کس را زن می دهد این نمی شود که پدرت از پنجشیر زن گرفته تو از پنجشیر شدی یا نماینده ما شدی .تو دو رگه هستی اگه تاجیک ها زیاد شد تاجیک هستی اگه پشتون ها زور شد تو پشتون هستی .ای کاش بجای عبدالک داکتر صاحب سپنتا خود را کاندیدای ریاست جمهوری می کرد من مطمن هستم که برد با وی بود بینی سرخک گل مرجان ما را شرماند حیف این کلک ما که ده تو سیاه شد .

>>>   داکتر سپنتا را تایید می کنیم.
عبدالغفور آرزو

>>>   ... به درد این پوست نمیخورد.

>>>   کرزی خوغیر از تروریست پروری طالب پروری خاین پروری چور وچپاول وغارت هیچ خدمتی درافغانستان نکرد ودراخیر هم یکبار دیگر خواست افغانستان را تباه وبرباد کند اما داکتر اسپنتا شخصیت میانه رو است به افغانستان ومردمش دلسوز است با دشمنان افغانستان سرتسلیم فرود نیاورده از منافع ملی وکشور دفاع میکند درکار هایش صداقت دیده میشود امید وارم که افغانستان را که توسط کرزی به طرف نابودی کشانده شده ازین حالت نجات دهد درغیر آن کرزی همراه کمیسیون انتخاباتش تمام کشور را پطرول پاشیده اند ومنتظر گوگرد زدن یک فاشیست هستیم خداکند داکتر اسپنتا بتواند بر این مشکلات فایق آید وما مردم افغانستان همکاری خودرا با ایشان اعلان میکنیم

>>>   نظر به قانون اساسی افغانستان و کشور هایی که رییس جمهور از طریق انتخابات انتخاب میشود، در صورت استعفی رییس جمهور، معاون وی صلاحیت پیش برد امور دولتی را دارد.

>>>   دروغ محض است، اگر اينطور ميبود پس به انتخابات چي ضرورت بود؟! چرا اينقدر پول را خرچ كردند؟! سپنتا كي هست كه رئيس جمهور افغانستان شود؟؟؟؟
ملت غيور افغانستان به داكتر اشرف غني احمدزي راي دادند، و غير از اشرف غني احمدزي هيچ كسي ديگر را قبول ندارند، جان ومال من فداي داكتر اشرف غني احمدزي.
عبدالهادي افغان

>>>   انتخاب خوب است استقبال میکنیم. اقای تمیم پنجشیری احتیاط کو ... پنچشیری چه صفت داراه که رییس جمهور شود هیچ نمودش نمیته از کدام زور کار میگیرید چهار تا طالب بیایه باز در غار های پنجشیر پمپ تان میکنه

>>>   هر شخصی را قبول داریم به جز جمعیتی
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   بلی دشمنان افغانستان وملت مسلمان ما دراس نورستانی وامرخیل درهمکاری با رییس جمهور کرزی بانمایش یک انتخابات نمایشی افغانستان را دریک حالت بسیار بحرانی وخرابی قراردادند که حالا از اداره وکنترول کرزی وجهان هم برآمده درشرایط فعلی قویترین افغانی که بتواند افغانستان را ازین حالت نجات دهد جناب داکتر اسپنتا است که خدا کند این مسولیت خطیر را قبول کند وهردو کاندید بر دانش اداره وقوت کار داکتر اسپنتا موافق هستند ویگانه شخصی بوده که هردوکاندید بالای آن اعتماد دارند واعتماد نمودند تا بتواند خرابی هاییکه کرزی انجام داده هرچه سریعتر جلوگیری نموده وافغانستان را به کمک خداوند ازین منجلاب نجات دهد

>>>   واقعاً داکتر صاحب اسپنتا آدم خوب و تحصیل کرده است که میتواند افغانستان را از بحران کنونی که کشور به سوی بی ثباتی روان است نجات دهد خدا کند که این شایعه به حقیقت بپیوندد.
احمد الله فاریابی از کابل

>>>   به اجمل !!!
به گل آغا شیرزی چیطور رای میدهی!!!
خوب آدم پیسه دار است بچیش !!
غیرت وردک

>>>   داکتر اشرف غنی شخصی مبتکر ومدبر وی میتواند کشور را برای درست رهبری کند واینده این سرزمین را رقم بزند.
حاجی لطف الرحمن

>>>   اگر کمیسیون انتخابات رای ناپاک را از رای پاک جدا نکند و... بابا را برنده انتخابات اعلام کند، عبدلله باید تشکیل دولت بدهد و اعلام موجودیت کند.

>>>   تیمیم پنجشیری .
از میله تفنگ در 1375 هم کار گرفتی عاقبت به کولاب رسیدی طفلانه و ... فیر نکن به احترام به همه اقوام اما به جواب اشخاصی چون تو باید بگویم که تا قبل از انتخابات دور دوم یک خلا بزرگ در بین دیگر اقوام بخصوص پشتونها به وجود اورده بودبد که به فضل خداوند و به اثر اتهامات و حرفهای بی خرد رهبر تان همه پشتونهای شمال شرق جنوب و غرب را یکبار بیدار ساخته تا مشت محکم به دهان تان بکوبند تا مسله تمدن و فرهنگ و غیره مطرح میگردد از همه پیش قدم تر... تا کمی فشار امد تشت اخلاق تان از بام افتاده و چهره اصلی تان را نشان میدهید اگر چه در باره جنگ و جگنجویان واقعی چیزی نگوییم بهتر است چون بر داشتن بساط تنظیم و تنظیم جنگی ها را همه میدانند که کی ها بودند .

>>>   سلام به خواننده!
تمیم پنجشیری مشهور به( پنچرمین ) تو بدانی که آن خواب است و خیال اگر بفکر سالهای (90) باشی در خواب غفلت استی ، از زور و زورگوهی شما... ها مردم خسته شده، باز نشود که تونل سالنگ را از ترس منعهدم کنید.
زلگی از چاریکار

>>>   ادم معمله گر و واده خلاف است به هیچ صورت مورد قبول ما نیست
پنجشیری اصیل

>>>   هر شخصی را قبول داریم به جز غیرت خراسانی از پوهنتون کابل وبابایش غنی حتی غیرت خراسانی از دانشگاه کابل را هم قبول داریم ولی غیرت خراسانی از پوهنتون کابل و بابایش غنی را قبول نداریم!

>>>   چرا اسپنتا ؟ از روی کدام قا عده و قا نون یا اصول ؟ کدام جرگه فوق العاده اضطراری ؟ از روی کدام پرنسیپ ؟ راستش فهمیدم مردم ما هم چقدر ساده لوح و خفه نشوند... میباشند اگر قرار اینطور بود پس چه نیاز به دو دور انتخابات پس رای مردم مسخره شد ؟ تیم دزدان ... که قدرت را برای شان مرگ و زندگی میدانند چرا دست از سر ملت ستمدیده بر نمیدارند ؟ مردم در تاریخ ۲۴ جوزا انتخاب شان را بشکل یک انقلاب بجا آوردند و با اکثریت قا طع شخص دلسوز به وطن و شخصی که دستهای پاک با ۵ جوره لباس تابستانی و ۵ جوره لباس زمستانی دارد یعنی محترم دکتور اشرف غنی احمدزی را به حیث زعیم خویش برگزیدند عبدالله و عطا که شکست خورده اند ونمی پذیرند منا فع حرام و غیر قانونی خویش را در خطر احساس میکنند از ینرو به بهانه تقلب تقلب فریاد میزنند در حالیکه هیچ چیزی نیست فقط انتخا ب ملت اشرف غنی احمدزی .
بیرم قل از فاریاب

>>>   خواهران و برادران كه در بالا زياد از اسپنتا تأييد نموديد فكر ميكنم اشتباه بزرگ نموده ايد اگر معقول فكر كنيد وقتيكه ميگويد كرزى شخص خوب نبود و خدماتى را انجام نداد بس سبب آن همين مرد بى تجربه و عقده باز اسپنتا بود كه بجوار كرزى كار ميكرد. فلهذا وقتيكه كرزى كارى نكرد اين همكار بى كفايتش اسپنتا چه خواهد كرد. همچنان اسپنتا در دوره كه وزير خارجه بود چه كرد حتى مورد تأييد پارلمان نبود و هم وزارت خارجه را به خانه شخصى خود تبديل نمود همه هم حزبى هاى خود به كارهاى سفارتخانه گماشت كه اهليت كار را مانند خودش نداشتند. در زمانش سويه كارمندان سفارتخانه ها به درجه صفر رسيد و همه بعد از چور وچباول از سفارتخانه ها فرار نمودند. وى نه پلان و نه كفايت كارى داشت در عمر خويش يك روز هم بحيث يك ديپلومات كار نكرده بود. اگر وى يكروز هم قدرت را بگيريد بدانيد كه همه افغانستان را تباه مينمايد و يك كرزى دوم با همه بى كفايتى و سبب بدبختى افغانستان در تاريخ ثبت ميشود.

>>>   کلمه مبتکر تنها بگفتن است و یا کدام ابتکاری را در این سالهای کاری اش انحام داده ؟ به حیرت میروم با داشتن این همه مبتکرین و فیلسوف کدام کاری که به نفع ملت باشد و انحام داده باشند بخاطر ندارم اگر لطف کنید چند مثال کاریشان را کسانیکه معلومات دارند برای ارامش و اطمنیان خاطرمان بنویسند خو ش مشوم تا سبب آرامی کشور گردد. خوشوقت و ارام باشید

>>>   عجیب است جناب کرزی بجای خود کسی دیگری را تعین کند چه فرق گویا ریس جمهور غیر قانونی بازهم غیر قانونی آنهم به ذوق کرزی گویا عیناکرزی ، فکرمیکنم بحث جالبی نبوده است .
وطندوست

>>>   خیال پروری نکنید شرم برای بس نیست تاحالا عبدالله بود که توی زرد از اب در امد حال سپنتا یادتان باشد اقلیت هستید پس زیاد هم خوابهای رنگین نبینید همیشه همی اش وهمین کاسه نخواهد بود که هرچه اقلیتها گفت کرزی... هم عملی کرد روزگارش وروزگار مردم را سیاه کرد تا رئیس جمهور از اکثریت نباشد افغا نستان ارام نمیگیرد این خط واین نشان افغا نستان با دیگر کشورها فرق میکند واینکه یک ضرورت است که حق اولویت با اکثریت است شما اقلیتها از هر قماشی که هستید فراموش کرده اید که اقلیتهای کوچک مهاجر بیشتر نیستید واینجا هم اروپا یا امریکا نیست پس به خودتان بیا ئید از حق تان بیشتر مطالبه نکنید که به مصلحت تان نیست واز اسپنتا میگوئید مگر پشتونها مرده اند که تو یک بچه اهنگر را رئیس جمهور میکنی افغا نها از خود ادمهای تحصیل کرده زیادئ دارد و نیازی ... وانا وپنجشیریها نیست

>>>   داکتر اسپنتا شخص خوب ومناسب است .تصمیم بجا ومعقول است.
داکتر عبید.

>>>   داکتر اسپنتا یک کپیتالیست مفکوره ایست و ازو امریکا، انگلیس واروپا راضی اند با این حال تنها خداوند عزوجل ازایشان ناراض است. اسپنتا فرصت بیابد چادر را در سرهیچ زنی باقی نخواهد گذاشت وازدین اسلام سخت متنفراست وبدش می آید
فهیم

>>>   اشرفغنی این فریبکار ودغل باز وقومگرا ومعتصب لیاقت وشایستگی ریاست جمهوری را نداشته وندارد هرکسی که انرا حمایت کند به یقین که از جمله قومگرا بوده وحدت ملی وترقی افغانستان را نمی خواهد داکتر عبدالله در هر زمان وهر مکان باملت بوده وبدرد ملت خورده ولی اشرف غنی کل عمر خود را در خارج سپری کرده وحالا بخاطر چوکی ریاست جمهوری خود را با تقلب میخواهد بالای ملت تعمیل کند وملت انرا قبول ندارد واگر تقلب در رای مردم انجام داده نمیشد وخواست ملت میبود اشکالی نداشت مگر ملت اشرف غنی متقلب و... را قبولدار نیست که نیست رای حقیقی ملت را با خود ندارد .

>>>   سلام بر همه پنجشیری ها دوباره باز در غار کوهای پنجشیر پنهان خواهید شد و پل ها را دوباره ویران کنید که کس عبور کرده نتواند.
محمد

>>>   داکتر صاحب سپنتا شخصیت قابل قبول برای همه است اما مشکل شان در محار کردن گردن کلفتان زمان گیر خواهد بود او میتواندخوب کار کند . اگر جامعه جهانی صادقانه باوی همکاری نماید. در داخل کشور نیروهای قابل حساب وجود دارد که بصدای او لبیک بگویند . جوانان . زنان وقشر روشنفکر جامعه بشمول خود م جانم رافدای برنامه هایش مینمایم اگر چنین شود تاجک تباران یک بار دیگر چانس می یابند تا خدمات صادقانه شان ر ا که سالها ارزوداشتند به پای ملت عزیز بریزند به انجام برسانند .گرچه گفته ها درین جا نمیگنجد ولی با اختصار میگویم احتمال زیاد وجود داردکه پشتون های ما این بار اشتباه جبران ناپذیر نخواهند کرد ودر پهلوی اسپنتا صاحب خواهند ایستاد سایر ملیت ها اقوام واقشار کشور دست به دست هم خواهند.داد. این یک معجزه است اگر حقیقت پیداکند به امید رسیدن به این ارزو مردم افغانستان.
م.ا.کابل

>>>   در این کار آقای کرزی جای شک نیست که اسپنتا را بجای خود تعین نکند . اما این کار جناب رییس جمهور مانند تقلب غنی است .. بجای این که شخصی سومی را معرفی کند چرا کسی که در این انتخابات پرنده است اعلان نمی کند .. پی میخواهند از این ملت بیچاره . اگر این طور شود پس به فکر بنده افغانستان به 2 دهه پیش بر میگردد ..
ضیآ استقلال کابل

>>>   دوستان یک کار خوب که در افغانستان انجام شود همین است زیرا اشرف غنی صاحب ازمریض صعب العلاج رنج میبرد و از اثر مریضی های دوامدار به مشکل عصبی گرفتار گردیده که یگانه گزینه سپنتا خوب خواهد بود.

>>>   به هر صورت قدرت باید انتقال ګردد. زیرا آب دیګر ګنده شده است. این بازیګران چیزی به ملت مظلوم ندادند. فقط ثروت اندوختند، انهم خیلی ظالمانه، غیر قانونی و بیرحمانه.
دوست مخمد خان از غنابه

>>>   بخاطر بدست آوردن چوکی جنگ بین پشتون ها وتاجک است بنآ بهتر خواهد بود از قوم سومی که عبارت از تر کتبار ها است یک کس در راس قدرت قرار بگیرد تا دیگر به جنگ قومی دست پنجه نرم نکنیم .
داکتر فدا محمد پیکان

>>>   تا زمانیکه سر نوشت انتخابات معلوم میشود داکتر صاحب اسپنتا بهترین کاندید است ولی رئیس جمهور اصلی خوه دوکتور عبدالله عبدالله است انصاف هم خوب چیز ا ست از برای خدا.
حق پرست

>>>   برادر محترم داکتر پیکان :
درافغانستان جنگ اقوام نیست بلکه جنگ دین وعقیده است جنگ کفر واسلام هست یکطرف رهبران ساختگی غرب واسراییل مریض ناتوان واعصاب خراب و...بازن خارجی ویهودش که تمام عمرش رادرازبین بردن دین مقدس اسلام وخوردن گوشت خوک وشراب نوشی وعیاشی گزشتانده وقرآن خواندن را برای خود عیب میداند ودرتمام عمر یک بار نام افغانستان ووطن را حتی برزبان نیاورده ولی درطرف دیگر یک جوان مجاهد مسلمانی که بخاطر دفاع ازین وطن وبخاطر دفاع از نوامیس ملی وسرحدات کشور وبخاطر آزادی کشور از یوغ کمونیزم وپاکستان وتروریزم عمر خودرا فدا کرده این افغان ومسلمان اصیل را انگلیس یهود ها واسراییل توسط کمیسیون انتخابات خاین هدف قرارداد وامرخیل خاین را وظیفه دادند تا هرچه میتواند تقلب کند نه کسی تورا به محکمه برده میتواند ونه کسی تورا گرفتار کرده میتواند هرزمانی که افشا شدی ما تورا ازافغانستان به بسیار راحتی میکشیت توبیغم تقلب کن واز هیچ کسی ترس وهراسی هم نداشته باشی زیرا کرزی هم غلام ما است واز امر خیل خواستند تا بخاطر پیاده کردن دین یهودیت ومسیحیت هرقسمی که میشود باید خدمت کنی واشرفغنی وخانم یهودش را برسرنوشت این مردم حاکم سازی اما بیخبر از اینکه ملت ما سه بار انگلیس هارا شکست داده وهمه پلان ها ودسیسه هایشان را خداوند افشا کرد وملت وجهانیان تقلب ودزدی این تیم بیدین را دانستند که به کمک انگلیس ها اسراییل ویهود ها دست به این تقلب بزرگ زده بودند
باید گفت که هنوز درافغانستان دین اسلام زنده است وهیچ هیود وکافر وبی دینی نمیتواند درین کشور به قدرت برسد بگزار که تمام کفار جهانی از اشرفغنی وامر خیل وتقلب حمایت کنند مگر ملت مسلمان وشجاع افغانستان با ما است ودست تقلب کاران را از آرنج قطع میکنیم واجازه نمیدهیم تاباچال های یهودی وانگلسی وابلیسی وشیطانی شان بر سرنوشت ما حاکم گردند

>>>   اشرف غنی یک شخصی عصبی است به رئس جمهو نمیماند

>>>   آقای تمیم پنجشیری تمام ملت افغانستان جمع و متحد میشوند ... تا دیگر حرف زور و قلدوری و تفنگ را از دهانت بندازی...این بار مردم افغانستان عاقل شده و به هیچ وجه نمیگذارند تو و امثال تیم تو افغانستان را به گند بکشید بهانه ی تو و تیمت که رای مردم را بهانه قراردادید برباد است شما شعارتان یا ارگ یا مرگ است نه حق طلبی و عدالت و قانون از بین کل قومای ما فقط احمد ضیا متفکر و عاقل و ملی در امد دیگر شماها همه قوم گرای متعصب هستید...
فرهاد پنجشیری

>>>   خدایا ! چنان کن که انجام کار _ تو خوشنودباشی ومارستگار !
(م.ام پکتیا)

>>>   خوب قضاوت میکنید ما هم علم می خواهیم هم کار شما قصاوت کنید اگر سپنتا ریس جمهور شود شاید ریس معارف هرات وباندش یک دختر بی گناه درهرات بی غم نگذاردشما بیبنیدمدت چند سال است ریس معارف هرات است هر چه دلش خواست میکند در همین امتحانات رقابتی حیات هزاران دختر معصوم راخراب کردند با نماینده اصلاحات اداری که یک شخص بی سواد واتهام به فساد اخلاقی است در داخل خود اصلاحات با یک دختر بنام ..... رابطه نا مشورح داشت که همه کارمندان ریاست اصلاحات اداری بد نام می شناسد

>>>   شما چرا در چشم مردم خاک می پاشید در حالیکه این اسپنتا ناقم وی به مسلمان نمی ماند در موقع که در وزارت خارجه حضور داشت چه کار مثبت را انجام نموده که شما چشم پوشی مینماید جهاد در مقابل روسها کی کرد و موقع برای کی مساعد شد باید شما واقعیت را بدانید که حق باکی است . نه اینکه یک شخص کمونیست درجه یک را که در مسلمانی مذکور شک است مورد تایید قرار دهید این هم کار تیم کرزی است خدا به غضب خود گرفتار نماید این تیم را اگر نه رای مردم هیچ وقت زیر پای نمی شد.
اِغا گل از پروان

>>>   دوستان عزیز:
بیایدیک حقیقت را ازمن بشنوید وتعصب را کنارگذاشته یک شخص واقعاًملی را انتخاب کنیم این شخصیت است (رمضان بشردوست)
عصمتیان

>>>   قراریکه در همین سه دوره ریاست جمهوری دیده شده است تقلب کار خود را کرده که کرزی را به کرسی ریاست جمهوری نشانده است آنوقت مردم در مورد رای خود چیزی را نمی دانست اکنون تمام مردم اگاه اند تا از رای خود دفاع نماید که اگر به رای مردم باشد رییس جمهور قانونی مردم افغانستان داکتر عبدالله عبدالله است نه کسی دیگری .
فهیم از شهر نو کابل کوچه گل فروشی .

>>>   عبدالله ،قوماندان عطا ،یونس قانونی... رانده شده است:
عبدالله مثل... ازجمع مردم رانده شدگی است اگراین ها صدبارهم کاندید کند مردم رای نخواهد داد.ناکام است دیگر دربین مردم جای نداردبه هر در ودروازه هم سربزند دربین مردم راه پیداکرده نمیتواند.خصوصاً دربین پشتون ها،دربین ترکتبار اوزبیک ها وترکمن ها ،هزاره ها جایگاه وجای ندارد وهمچنان ازدروازه شان رانده شده است.
شروندان

>>>   واقیهت اسفنتا باید ریس چمهور شوذ مرد فهال وظیفه شناس هیج چنایت کار در اغوش نگرفته مریض نست

>>>   ... در خواب بیند پنبه دانه . گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. مگر این اسپنتا یا هر کس دیگری به غیر از دو نامزد ریاست جمهوری رای اورده که رییس جمهور شود.نه جانم کور خوندید.

>>>   از قوم اسپنتا یکنفر هم باقی نمانده که در خارج و داخل با سوء استفاده از پستهای دولتی مشغول فساد نباشد. یک روشنفکر بی بخار ویک انقلابی تقلبی است.

>>>   پس اقای اسپنتا پاکستان رفته بود ازپاکستانیها رای اعتماد بی گیرد
براحل معزل مرزی نرفته بودن
محمدازهرات

>>>   به نظرمن داکتر صاحب اسپنتا یک مناسب به پوست ریاست جمهور اسلامی افغانستان خواهد بود
الهام قرلق

>>>   ای مردم هوشیار! این سیاستمداران امتحان شده و کهنه اند بیاید با تعدیل یک ماده از قانون کشور را به سوی ثبات و پیشرفت سوق دهیم و با انتخاب یکی از این چهار شخص جوان و سیاسی کشور را باثبات سازیم 1 - بکتاش سیاووش ، ۲ - مسلم شیرزاد ، ۳ - احمدفهیم طوفان ،و یا رمضان بشر دوست .
میراحمد جوزجانی

>>>   رمضان بشردوست شخص مناسب برای ریاست جمهوری اسلامی افغانستان است.
عصمتیان

>>>   به نظر من احمد فهیم طوفان بهتر است .
خالد

>>>   واقعاً خوبست داکترصاحب اسپندتا شخص مناسب است و شایستگی بدوش گرفتن این مسؤلیت مهم را دارد.
این که غربی ها میگویند انتقال قدرت من کاملاً مخالفم زیرا این یک مسؤلیت است باید بگویند انتقال مسؤلیت از یک ریس جمهور به ریس جمهور دیگر.
اگر کلمه مسؤلیت را بکار برند همه متوجه مسؤلیت های خویش خواهد شد ولی کلمه قدرت فقط به انسان غرور کاذب میدهد ودرنظام دموکراسی که خود شخص نقش درانتخابش نداشته باشد و مردم او را برگزیند ویک مسؤلیت بزرگ را به عهده او بگذارند انتقال قدرت دگرمعنی و مفهومی ندارد.
قدرت (زور) درجای استفاده میشود که انسان درمقابل یک ملت یاغی قرار گیرد. که ازشأن مردم افغانستان بدور است.
امید وارم مسؤلین شبکه اطلاع رسانی این موضوع را برای شناخت بیشتر با خوانندگان شریک سازند.
تشکر سعادت ازهلمند

>>>   انسان فهمیده اما تا حد اخیر احساساتی به هیچ وجه ریس جمهور شده نمیتواند

>>>   داکتر سپتنا از هیچ کرده خوب است خداوند خودش بهتر میدادند کاش داکتر عبدالله برنده شود خیلی خوش میشوم او یک شخصیت ملی است برای ما ملت بیچاره و عقب مانده خیلی خوب شاید باشد....

>>>   آبادی و پیشرفت فقط در اتحاد، اتفاق و همکاری ممکن است نه در بی اتفاقی، دشمنی، زورگویی، تقلب و فریبکاری.
جنگ و دشمنی به نقص همه مردم افغانستان است از مردم عادی گرفته تا جنگجویان و جنگمردان!
گذشته ما نشان داد که همه ما کشته دادیم، خانه، سرک و مزرعه و کاشانه همه ما خراب شد. پس راه حل فقط در احترام متقابل و همکاری و دوستی است!!! در این ماه مبارک رمضان مسوولانه و منطقی نظر بدهید!!!

>>>   اصطلاح مشهور است که:
... برخواست وجایش را... گرفت. حال اگر اسپنتا جای کرزی را بگیرد. وای بحال ملت بیچاره افغان که چنین شخص ، یعنی یک ماویست، شعله ای دو آتشه جای کرزی را بگیرد و بر مردم بیچارۀ ما حکومت کند. شما میدانید اسپنتا در زمان وزارت خارجۀ خود تمام شعله ای هارا به چوکی های حساس نصب کرد.
یکی ازین نالایق ها اکلیل حکیمی است که نام بدی وی باعث بدنامی وزارت خارجه شده و تا قیامت این سیاه روئی پاک نخواهد شد و زمانی که آقای ضرار احمد میخواست سفرای نالایق و بد نام را دور کند. همین آقای اسپنتا جلو اورا گرفت و به رئیس جمهور گفت که رفقایش را برکنار نکند. و آنها تاحال به چوکی های مهم و حساس دولت تکیه کرده اند که بر نام بدی افغانستان افزوده است.
شما دعا کنید که این خواب به حقیقت نه پیوندد و اسپنتا در راس دولت قرار نگیرد ورنه اگر یکروز هم باشد او کارش را طوری میکند که تمام شعله ای های دوست و همفکر خود را به چوکی های حساس نصب کند. خدا نکند که این کار صورت گیرد. شما هم دعا کنید.
همکار شما

>>>   خواب دیدین خیر باشه انشالله.

>>>   فکر میکنم داکتر اسپنتا یک انتخاب خوب خواهد بود.
کابلی

>>>   جناب داکتر صاحب اسپنتا بسیار یک آدم پاک وبا وجدان است برای وحدت ملی وپیشرفت افغانستان بسیار مفید است ولی فکر نکنم وی را پیشنهاد کنند شایعه است.
غیاثی کاپیسا

>>>   داکتر بشر دوست گزینه مناسب برای ریاست جمهوری آینده است.

>>>   قرار گفته عابد نجیب که میگوید وقتی من به کابل رفتم و با اقای کرزی صحبت نمودم ایشان بسیار محترمانه از من خواهش نمود ه گفتند کشور فعلا بسیار در حالت بد سیاسی قرار گرفته است و ما غرض بیرون رفت از این بهران سخت به مشوره هایت نیاز داریم زیرا یگانه کسی که میتواند ما را در چنین مقطع زمانی کمک نماید تو میباشی و گفتند که حتی من اماده به عهده گرفتن مقام ریاست جمهوری اینده شوم زیرا من میدانم که جز تو کسی دیگری نمی تواند این کشور را اداره نماید . این کاندید ها کم تجربه هستند . و مردم هم خون گرم. مگر من برایش گفتم بعدا در مورد با هم صحبت می نمایم. نمی دانم فرموده های عابد نجیب چقدر واقعیت دارد و تا چه حد میتوان به گفته هایش باور کرد.
یکی از نزدیکان عابد نجیب
.

>>>   هرکسی در راس قدرت بیاید اینکه شعله است یا پرچمی و یا خلقی یا ستمی و یا ویا باشد مهم نیست مهم این است که دزد نباشد. قاتل نباشد. متجاوز به ناموس مردم نباشد. ویران گر نباشد.از خون مردم بهترین قصر را در شیر پور و سایر نقاط کابل وولایت برایش اباد نکند مقبول ترین دختران را به زور به عقد خود و یا پسرانشان نیاورد . محفل های شب نشینی را با رقصاندن اطفال راه اندازی نکندخاین نباشد نوکر خارجی نباشد این مهم است . مفکوره سیاسی شخص مهم نیست عملکرد . صداقت .ایمان داری اش به خدا ملت و مردمش برای شخص مهم است که کدام خدمتی را به خلق اللله انجام میدهد. این مهم است.
درد دیدهای جنگ

>>>   برادر که کورکورانه از اکثریت و اقلیت حرف زدی بدان که پادشاه های پشتون بودن که وطن را پارچه پارچه کردن به انگلیس ، روس و امریکا و نادر افشار فروختن مگر یادت رفت اگر پشتون ها خوب پادشاهی میکردن وطن ما به اینجا نمیرسید ، جنگ ، ظلم فساد و مواد مخدر بیداد نمیکرد افسوس به تو ...
احمد رسول بینا

>>>   همه ما به همین امید هستیم هر کس که ریس جمعور شد کوشش کند در پست های بلند مثل سفارت خانه های کشور کسانی را بگمارد که اهلیت وشخصیت خوب داشته باشد حد اقل سیر باشد نه این که از گرسنگی ... خوب خایین نباشد قاچاقبر نباشد دزد نباشد که از پول ملت فامیل اش را به خارج بکشد بعدا پناه هنده گی برای شان بگیرد بعد خیاشنه وپسر خیاشنه اش را بیرون کند پنا هنده بسازدحالی هم گرفته سوته ره پیش کند پاده را سفارت اکرایین سفارتی است که بسیار بی بند وبار یک سفیر بی لیاقت و... دارد اصلا در راه انسانیت نرفته است دو دور در یک کشور ایفای وظیفه نمودن زمینه هر قسم کار را مساعد می سازد این شخص کسی است که قبلا مهاجر در کشور ایران بود بعدا که امد از ایرا یک تونس داشت که از شاه 2 شمشیره به کارته سخی وقلعه شاده نفر میبرد بعدا به کمک خسر اش به وزارت خارجه اورده شد از ان به بعد موترش مسیر تغیر دادمکرویان 4 الی فواره ابفروشگاه صدا میزد جناب کرزی این رقم سفیر ها داشت همچنان خانم هایش ایرانی روسی افغانی باپسران ایرانی و روسی زندگی میکند پسر روسی اش درایورش هم است
از ادیسه مهاجر

>>>   سرنوشت مردم بیچاره افغانستان توسط چند نفر ... و وطنفروشان به بازی گرفته شده است حالا هر کسی باشد مقصد اوضاع معلوم شود، که مردم پشت یک لقمه نان سرگردان است. اینها خودشان نوکران است و بادران شان جیب هایشان را پر مینماید و اولاد هایشان در خارج عیش و نوش مینماید. مگر مردم بیچاره یک لقمه نان ندارد. کوشش نمایند که هرچه عاجل با باداران خود یک جور امد کنند که مردم از این بی سرنوشتی و بی روزگاری خلاص شود.
کابلی افسرده

>>>   کرزی هم در اول بسیار آدم نرم وخوب بود که کمی فشار سرش میامد گریه میکرد در کشوری چون افغانسان یک آدم سیاست مدار خوب ضرورت داریم که تقریبا بگویم شکل دیتا تور باشد این آدمک های نرم نرم جز به درد انگلیس وامریک به درد ما نمی خورد اسپنتا هم کرزی واری آدم نرم است گدی گک تکه یی است هر طرف دلشان خواست دور داده میتوانندکرزی هم به خواست دل خود وزیر وسفیر انتخاب نکرد دیکته... پاکستان وامریکا وانگلیس وجاسوسین اش که در چار اطراف اش بود خرابش کرد امید هر کس که ریس جمعور شد پاک نفس باشد اطرافیانش پاک باشد در هیچ سفارت خانه نیست که ما افغان های مهاجر ازشان دل خوش داشته باشیم همه شان مصروف پر کردن جیب های شان هستند اما قبلا سفیری که به نام فاضل بود همه افغان ها ازش رازی بودن همه افغان های مارا در بغل میگرفت واقعا شخص فاضل بود امید وار هستیم با گم شدن ریس کرزی سفیر هایش که همه درایور ونداف... بود خلاص شود به جای شان انسان های پاک نفس جای شان راپر کند گلیم قاچاقبران ودزدان... خادیستها از وطن ووزارتخانه ها وسفارت خانه ها هم جمع شود
از خار کوف اکرایین مقیمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است