آمریکاییها جز خیانت و جنایت کاری نکردند
نه امریکا و ناتو برای منافع مردم افغانستان می جنگند و نه دایه های مهربانتر از مادر در کشورهای همسایه برای ما دلسوزند و نه طالبان و حزب اسلامی حکمتیار برای منافع ما جهاد می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۳/۳/۲۱ کد خبر: 73568 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دوازده سال و نه ماه و شش روز پیش از این یعنی هفتم اکتبر سال 2001 آمریکا و متحدینش به کشور ما لشکر کشی کردند و تاکنون با صرف میلیون ها دالر و پوند و یورو در بخشهای مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تلاش کردند تا عملا کشور ما را زیر سیطره خود نگه دارند تا مردم افغانستان بار دیگر در قرن بیست و یکم، آتش و خون را در بازی بزرگ نوین با گوشت و پوست و مغز استخوان خود تجربه نمایند.

آمریکا و متحدانش در سیزده سالی که گذشت، برخلاف تبلیغاتی که رسانه هایشان به راه انداخته اند، بر سر مردم و ملت افغانستان گل نپاشیده اند بلکه به زور گلوله های توپ و تانک و بمب افکن و اشعه لیزر خواستند تا سیطره شان را حفظ نموده و گسترش دهند.

رژیم سیاسی امارت اسلامی (که خودشان ایجاد کرده بودند) را ساقط کردند و رژیم جمهوری اسلامی افغانستان را با هزاران ضعف روی پای نگه داشته و طالبان کماکان به مثابه شمشیر بران بر فرق مردم افغانستان آویخته است تا اثبات شود که: نه امریکا و ناتو و متحدین شان برای منافع مردم افغانستان می جنگند و نه دایه های مهربانتر از مادر در کشورهای همسایه برای ما دلسوزند و نه طالبان و حزب اسلامی حکمتیار در افغانستان برای منافع مردم افغانستان جهاد می کنند.

طی این سالها مقامات کاخ سفید نیمی از طالبان را به ارگ آورده و نیمی دیگر را در کویته و پیشاور و اسلام آباد نگه داشتند تا با همکاری طالبان ارگ نشین انتقال طالبان پاکستان نشین را از یک سوی بسوی دیگر در داخل افغانستان مساعد سازند و یا در صورت اسارت طالبان تروریست، آنها را دوباره توسط طالبان ارگ نشین آزاد سازند و در صورت نیاز این مهره های خود را درمرزهای شمال جابجا نمایند واز آن طریق به آسیای میانه نیز تروریست ارسال کنند.

از اکتبر 2001 تا اکنون هزارها انسان در جامعه ما به خاک و خون کشیده شدند که ثمره آن بیوه و یتیم و معلول شدن صدها هزار زن و کودک است و هر بار کشتار فردی و جمعی و شکنجه های سازماندهی شده زیر شعار "مبارزه بر ضد تروریزم" توجیه می گردد. سربازان امریکایی فکر می کنند که افغانستان یک محل تفریح برای تمرین تفنگ های شان است، از اینرو مردم ما را گلوله باران می نمایند.

آنقدر این سیزده سال برای آمریکا خوش گذشته و منافع کاخ سفید برآورده گردیده که اکنون تمام تلاش خود را می کنند تا برای سالیان سال دیگر در افغانستان بصورت قانونی باقی بمانند.

آنچه مسلم است مقامات کاخ سفید اخباری را مبنی بر مرگ بیش از دو هزار سرباز در افغانستان، دستیابی طالبان به راکتهای دوربرد و دقیق، وجود جدیدترین تسلیحات نظامی در دست شبه نظامیان و کشته شدن مردم بی دفاع را نمی خوانند و یا نمی ببیند. زیرا آنها درگیر يکي از ابعاد سری جنگ هستند که به ندرت در مورد آن بحث شده، ولي بخش بزرگي از انگيزه ادامه جنگ است. آثار باستانی، مواد معدنی نایاب، منابع آلی غنی و هرویين و مواد مخدری که توسط هواپيماهای آمریکایی از افغانستان راهي خارج مي شود.

خلاصه کلام: آنچه که تاکنون به آن پرداخته نشده، اين حقيقت است که جنگ افغانستان و داستان هايي که بسياري از رسانه ها و سران در مورد القاعده و اسامه بن لادن گفته اند؛ "افسانه محض" است. هيچ اردوگاه آموزشي وجود نداشت، بن لادن هرگز يک سازمان تروريستي را اداره نمي کرد و هيچ گزارش و يا سند اطلاعاتي ارایه شده به دادگاه، تاکنون اين مساله را انکار نکرده اند.

به هر حال سیزده سال پیش مردم خسته از جنگ افغانستان فکر می کردند با آمدن آمریکا، شهر کابل مبدل به شهر پاریس می شود و کشورشان اروپا. اما دیدیم که اینگونه نشد و هنوز در بلاتکلیفی محض و در چشم انداز آینده ای مبهم به سر می بریم و خدا می داند که رییس جمهور آینده با این کشور چه خواهد کرد؟

قدر مسلم آن که به همت حامد کرزی طی این دوازده سیزده سال، افغانستان در زمینه های فراوانی از جمله آوازخوانی، ترویج بدحجابی، گسترش کشت و تولیدمواد مخدر، ناامنی و بی ثباتی، فساد اداری و رشوت مالی، استخراج معادن به عنوان ثروت ملی به نفع آمریکاییها و کشتار مردم بی دفاع و بیگناه، به امتیازات خوبی در سطح جهان دست یافته است.

البته بی انصافی است اگر نگوییم به پاس این همه خدمت آمریکا !!! مردم ما پیشرفت نکردند. بالاخره اکنون اکثر مردم افغانستان موبایل دارند و می توانند مستقیما خواننده محبوب خود را از طریق اس ام اس انتخاب کنند! آیا آزادی و دموکراسی از این بالاتر.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان در همه عرصه ها پيشرفت قابل ملاحظه كرده، طرز تفكر بسيارى تغير كرده،كمونستها خلقى وپرچمى حالا از طبقه كاركر به طبقه دل خوا خود نيمچه امپريالست شده، كروپهاي ادمكش حالا زميندار شده، وطبقه غريب وبيچاره حالا واقعاً كًدايكًر و رسوا شده و به حالا رسوايى انها هيچ كس فكر نميكند ؟
عبدالله ريحان

>>>   امریکاه جز شیطنت جز شراب خوردند جز هم کاری نا طالبان
جز کمک با طالبان تروریست جز تفرقه اندازی با این سیاه
لنکی سیاه روی از امریکاه شراب خوردند از طالبان بچه بازی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است