اشرف غنی را من رییس جمهور می سازم!
داوود سلطان زوی: تیم تحول و تداوم جایگزین نظام و دولت فعلی نیست بلکه اساسی‎ترین راه حلی است که می‎تواند افق تازه‎ای را به روی مردم افغانستان بگشاید 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۳/۲/۳۱ کد خبر: 72401 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، در جدیدترین ایتلاف های صورت گرفته برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور، محترم داوود سلطان زوی نامزد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری از اشرف غنی احمدزی نامزد دور دوم انتخابات پشتیبانی خویش را اعلام کرد.

محترم سلطان زوی پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسید که تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی احمد زی راه حلی برای ثبات صلح و امنیت در کشور است به همین دلیل به تیم انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی پیوست.

وی دلیل پیوستن خود به این تیم را برنامه دقیق، علمی و عملی آن برای ایجاد بهبود در زندگی مردم افغانستان اعلام کرد و گفت: تیم تحول و تداوم جایگزین نظام و دولت فعلی نیست بلکه اساسی‎ترین راه حلی است که می‎تواند افق تازه‎ای را به روی مردم افغانستان بگشاید.

جناب سلطان زوی همچنین اظهار داشت: با باور من تخصص علمی، تجربه کاری و توانمندی اجرایی محترم اشرف غنی احمدزی می تواند افغانستان را به جایگاه شایسته اش برساند به همین دلیل هم من چنین تصمیمی گرفتم.

سلطان زوی که در دور نخست انتخابات موفق به کسب رتبه دوم رقابت انتخاباتی (البته ردیف دوم از پایین) شده بود، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دور دوم انتخابات، فرصتی برای اندیشیدن دوباره و مجالی برای جبران اشتباهات گذشته است. لذا این بار با دقت بیشتر انتخاب می‎کنیم و باید متوجه باشیم که دور دیگری در کار نیست که بخواهیم که افکار انتخاباتی خود را تصحیح و اشتباه خود در انتخاب نامناسب جبران کنیم.

اینگونه سخن گفتن جناب سلطان زوی بیان همان ابعاد شخصیتی اش است که وی را جزو کسانی قرار می دهد که عقده مطرح شدن دارند.

عقده مطرح شدن در روحیه ی داود سلطان زوی به حدی است که وی حاضر شد حتی برای مطرح شدن به عنوان مجری شبکه طلوع نیوز ایفای نقش کند و جای هیچ شکی نیست که افرادی که عقده دیده شدن دارند هیچ گاه نمی توانند در آینده افغانستان مفید باشند.

نکته جالب درباره اینگونه افراد که فقط می خواهند بین مردم مطرح شوند، این است که اینها همیشه از قافله عقب می مانند و حتی به پستهای معمولی هم در دولت گماشته نمی شوند زیرا لیاقت انجام کاری را ندارند.

اکنون هم خود شخص سلطان زوی که از ولسوالی خودش در انتخابات شورا حتی یک رای هم نیاورد و در دور اول انتخابات تنها توانست از مجموع هفت میلیون رای حدود سی هزار رای کسب کند، برای تسکین عقده مطرح شدنش و گرفتن امتیاز از دولت آینده، دست به چنین ایتلافی زده است.

و الا همه می دانند که 0.5 درصدی که سلطان زوی رای آورده را اگر به 31 درصد جناب اشرف غنی اضافه کنی تازه می شود 31.5 درصد که هیچ دردی را دوا نمی کند جز اینکه فرداها اگر اشرف غنی رییس جمهور شود، وی ادعا کرده می تواند که اشرف غنی با حمایت من پیروز رقابت شد و من اشرف غنی را رییس جمهور ساختم!!!


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای تیم داکتر عبدالله بدرد نمیخورد .

>>>   این وطندارم چندان مهم نیست که درهرجای برود فقط میخواهدشهرت پیداکند خلاص.
عصمتیان

>>>   سلطان زوی بسیارآدم بی... بودی با صفر فیصد رای خود خواب کدام وزارت را دیده ای؟ این را میگویند آدم ... بچه سلطان آیا فکر میکنی که با این صفر فیصد خودت اشرف غنی برنده میشود.به فکر من که همین فیصدی رای را هم که برده ای از مردم نابینا و ناشنوا گرفته باشی چرا که اگر کسی بینا باشد میبیند که تو همان آدم خائین بوطن و وظیفه استی و هم اگر کسی شنوا باشد همه از قصه های گذشته ات باخبر استند و هیچ گاهی اشخاص بینا و شنوا برای تو رای نخواهند داد...

>>>   به قول معروف در قوول که کس نماند ... سخی داد میشه.ای سلطانزوی حتی یک درصد هم رای نداره و آمده همرای دست خالی چال میره به گفته قمار بازها مفتبر است.تو را چی به سیاست برو یک بغل دنبال یک کار و بار دیگر.

>>>   هههه از سلطانزوی کرده خو کلینر های ملی بس زیاد نفوذ دارند چند رایی هم که سلطانزوین گرفته اشتباها مردم بیسواد نادانسته رای داده بودند باز هم از سلطانزوی کرده رحیم وردک سردارنعیم وقیوم کرزی زیاد رای داشتند زیرا درهر محل رایدهی 20 تا 30 ورق باطل میشد که مردم بیسواد به کاندیدانی که انصراف کرده بودند رای داده بودند

>>>   دوستان همه مردم روشن وتعلیم یافته طرف خود رامعلوم کرد
که طرف غنی بابا است وصرف چندنفر...غاصب که از پیګردی
قانونی هراس دارند از تیم شور وغوغاګرایی حمایت کردند
سلطانزوی انسانی صادق وتعلیم یافته است هیچ نمی خواست
که همرای ګروهک سیاه دوزدان یکجا شود
جاوید هرات

>>>   سلطان زوی صاحب موضوع طیاره که فروختی بالای جرمنی چطور میشه مال ملت را فروخته و تابعیت گرفتی مال ملت فروختن به معنی ......فروختن است چون از پول ملت تحصیل نمودی وقتی ملت اعتماد نمود اعتماد ملت را زیر پا گذاشته فرار نمودی حالا بفکر فروختن چی استی نشه احمد زی و دوستم را نفروشی چرا حالا عادت تو شده فکر کردی در قدم زدن مکروریان وگپ زدن با چند دوکان دار جوان ملت خیانت تو را فراموش کرده هرگز تو شهنواز وغیره را ملت فراموش نمیکند
باحترام دوست شما از کابل بی زبان

>>>   کسانیکه میدانند حتماً با آقای دوکتور اشرف غنی یکی میشوند زیرا وی یک فرد دارای رسوخ مردمی است.

>>>   سلطان زوی بایدبه سارنوالی معرفی میشد بخاطر اینکه او صد هزار رای را که به کمیسون مستقل اینتخابات تضمین داده بود او صد هزار رای را نیاورد پیوستن سلطان زوی با اشرف غنی کدام تاثیر بالای تیم اینتخاباتی داکتر عبدالله نخواهد داشت دروازه امتیاز دادن را اشرف غنی بازگزاشته است
عبدالجبار{انده رابی}

>>>   هههه خطرناکترین ضربه به تیم داکتر صاحب عبدالله کسانیکه اولیاقل را دز مزارشریف میشناسند اگر خود را کاندید میکرد شاید بیشتر سلطان بچه رای میگرفت .
یما از بلخ

>>>   قطره قطره دریا میشود آدم بادرک وبا احساس بود چون بامرد متفکر جهان ومهاتیر محمد افغانستان یعنی جناب اشرف غنی احمد زی یکجاشد

>>>   بهتر شد جاسوس کم شد .سلطان زوی بسیارآدم بی... بودی با صفر فیصد رای خود خواب کدام وزارت را دیده ای؟ این را میگویند آدم بی منطق کفر بطرف بی دین خوش است نه طرف مسلمان سلطان آیا فکر میکنی که با این صفر فیصد خودت اشرف غنی برنده میشود.به فکر من که همین فیصدی رای را هم که برده ای از مردم نابینا و ناشنوا گرفته باشی چرا که اگر کسی بینا باشد میبیند که تو همان آدم خائین بوطن و وظیفه استی و هم اگر کسی شنوا باشد همه از قصه های گذشته ات باخبر استند و هیچ گاهی اشخاص بینا و شنوا برای تو رای نخواهند داد...

>>>   کسانی که میګویند غنی دارای رسوخ و نفوس مردمی است میتوانند بګویند که چرا این پشتیبانی جای را نګرفت و غنی رای نیاورد؟دوم اینکه این غنی از چی وقت بابای شما شده است؟؟؟ پس اګر غنی را بابا قبول دارید پس باید رولا را نیز والده تان قبول نمایید.
بی بابا از کابل

>>>   خشکی سلطان زوی حالا معلوم میشود ریشه اشرف هم خشک خواهد شد.
جوزجانی

>>>   غم خودرا میخوردی فاشست صاحب محترم.

>>>   سلطان زوی بنده خدا چه دردی را دوا کند اونم یک چند روزی به شهرت برسد با چه توانمندی
میخواهد اشرف را ریس جمهور بسازد اون اگر نفوز میداشت خودش وارد ارگ میشد
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   آفرین به تو سلطان زوی افتخار ملکه را از زن پاک افغان می گیری به لوار یهودی لبنانی می دهی ؟

>>>   سلطان زوی به عقیده تمام آگاهان سیاسی افغانهای داخلی و خارجی عبدالله بسیار بهتر از اشرف غنی می تواند به مردم افغانستان خدمت کند. بخاطریکه در طول عمر خود با مردم افغانستان بود و یک فرد پاک مسلمان حقیقی است نه مسلمان امورز با فریب مردم بخاطر کرسی ریاست جمهوری افغانستان.

>>>   لاف سال 2014:
باید این سخن سلطانزوی را لاف سال 2014 نام گزاشت بخاطریکه این بیچاره از تعقیب عدلی خلاص شود که نتوانسته یکصد هزار رای را پوره کند این گپ هارا میزند
یک شخصی را دریک قریه جای نمیدادند وبیچاره چیغ میزد که اسپم رادرکجا بسته کنم حالا سلطانزوی بجای اینکه مستقیما به زندان برود میخواهد اشرفغنی را کامیاب کند این بیچاره بدبخت یک هزار رای نگرفت که وکیل پارلمان شود بعدا 200 رای نگرفت که در شورای ولایتی کامیاب شود حالا آمده و اشرفغنی را رییس جمهور میسازد بخدا اگر من بجای سلطانزوی میبودم از شرم وننگ مردم که هیچ رای نگرفتم خودرا حلق آویز میکردم یکروز به باغ وحش کابل رفته بودم یک دروازه بان بود یا کدام کارگر این باغ وحش با یک رفیق خود میگفت که بیا شرط بزنیم که اگر من خودرا کاندید کنم از سلطانزوی کرده زیادرای بگیرم بخاطریکه روزانه صد ها نفر درین باغ می آیند ومن خدمت شان را میکنم وشناخت زیاد بامردم افغانستان دارم راست میگفت همان کارگر باغ وحش سلطانزوی بجای لاف های دروغین ومسخره وریشخند باید خود کشی میکرد
شکیبا

>>>   رای‌دهندگان این بار باانگیزه، سرمایه با ارزش دینی با درک مسلمانی بلند از صدق دل به داکتر عبدالله بخاطیکه زن و اولادش هم مسلمان و افغان است حتمی رای عاقلانه ای خود میدهند.

>>>   محترم سلطان زوی که نتوانست محبوبیت خویشرا در بین مردم افغانستان کامل سازد تا بتواند رای بگیرد اما بیچاره نتوانست رای لازم را از مردم کسب نماید بسیار متاسفم که به یک عیسوی بخاطر کسب کدام چوکی رو بیاورد . قابل تشویش نیست چون موصوف کدام شخصیت لازم مردمی نیست .
لالاجان از کابل .

>>>   امدن سلطان زوی به تیم اشرف غنی باعث بدبخت این تیم خواهد شد
مسعودی ازسمنگان

>>>   سلطان زوي تنها زياد حرف ميزند بايد جواب طياره
كه سرمايه ملت بود بتي همچنان تو توحين به خبر نگار
كردي بايد مورد پيگرد قانوني شوي تو كه چانس خوده
ازمايش كردي نيم فيصد راي داري شرم است برت كه
خوده خاطر يك چوكي در تيم دزد و متعصب و قاچاق برو
كمونست... چسپ زدي.

>>>   بهتراست که صف مریضان معلوم شود این اعا نتوانست که رای وکالت شورای ملی راکسب کند خود را به ریاست جمهوری کاندید کرد این خود بیانگر مریضی میباشد.
دوراندیش

>>>   جمعه خان همدرد هم با جنرال دوستم پکجا شد؟؟؟؟؟؟؟
هاهاهاها

>>>   من آدم... بی آب چشم دیده بودم ولی بخدا قسم که این بچی سلطان در دیده درایی قهرمان افغانستان است. بیشک که از اندر غزنی است؛ نکند برادر زاده ی نورممد تره کی باشد. آخر مردکه, تو ١٥ رای نیاوردی که در شورای ولایتی غزنی و شورای ولسوالی انتخاب میشدی, خجالت نمیکشی که خود را کاندید کردی ؟؟ حکومتی نیست ورنه اینچنین آدم های اپورتونیست و مرتجع باید رأسا به زندان انداخته میشدند. این مردکه باید حداقل ١٠٠,٠٠٠ لازم برای کاندید شدن را می آورد. چون نیاورده معلوم است که کلاه برداری کرده. این کیسه بر باید حالا سرش تراشیده شود و در پل چرخی با طالبان آمادگی برای انتحاری شدن را بگیرد.
راست گفته اند که :
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز
همین اشرف غنی طالب پاکستانی و همین بچی سلطان که طیاره ی این ملک را دزدید و به پاکستان فروخت !!
فردین بلوچ

>>>   تیم چپاول و تداوم است دیگه / باید یکجا شود- به گفته امین فرهنگ - وقتی وزیر تجارت بود و داودسلطانزوی رییس کمیسیون دزدان مافیایی اقتصاد-در کمیسیون - به علت ندادن چوکی ریاست تثدی مواد نفتی به یکی از دزدان طرفدار سلطانزوی - سلطانزوی بالای وزیر تجارت یعنی امین فرهنگ راه جوری نموده ووی را به مجلس استیزا و بعد هم سلب سلاحیت و چوکی وزارت تجارت را به دزد نامدار دیگری -بنام انورالحق احدی که فعلآ او هم عضو تیم چپاول وتداوم است - واگذار نمودند/تیم چپاول وتداوم - سیزده سال وزارت مالیه را با ملیاردها دالر کمکهای خارجی و ملیارد ها افغانی از گمرگات و بنادر کشور به تاراج برده - دیگر چه ثبوت وسند ازین دزدان مافیایی - غنی کوچی-انورالحق احدی و زاغ خیلوال پیدا میشود؟؟؟؟؟؟
کاکه از پایان چوک کابل

>>>   من از آقای سلطان زوی یک تصویر خیلی خوب در ذهن داشتم و تصور میکردم این جوان تحصیلکرده پشتون با تفکر و تدبر و عقلانیت و اسلامیت ، طالبان... و گستاخ و خونریز را شناخته است و همینگونه خوب میداند که اشرف غنی احمد زی چه جایگاهی به نزد آی اس ای و طالبان و کمونیست ها و گروه های متعصب و قومیت پرست دارد و حزب بدنام گلبدین دارد- ولی باکمال تاسف که از زیر پلو ملی برآمد و این داود سلطان زوی بر خلاف همه گونه ویژگی های اصولی ، پشتونزم و طالب پرستی را ارج گذاشت و به تیم اشرف غنی پیوست و عمق خواسته های درونی اش را آشکارا کرد.
پروین-کابل

>>>   سلطان زوي تنها در لاف زدن تیار است از دیگر کار های ارمانی برای شکوفایی ورفاه مردم افغانستان نیست

>>>   بسیار جای تأسف است، که انسان ها به خاطر رسیدن به قدرت تا این حد خود را کوچک وحقیر بسازند، که به اصطلاح عوام پشت چوکی پای لچ کنند ، که به گفتهء کرزی صاحب باز ایلا دادنیش هم نباشند ، ورنه در افغانستان شخصیت های محترم و شریفِ وجود دارند ، که اگر قرار باشد ، که خودرا کاندید کنند شاید رای ملیونی داشته باشند. اما آن ها که بر نفس لوامهء خود حاکم اند ، درین مسایل خود را آلوده نه می سازند. در حالیکه سلطان زوی صاحب بک فرد عادی است ، که نه رای دارد ونه کدام سابقهء خوبی. یکصد هزار رای تقلبی را به کمیسیون انتخابات نشان داد و خود را به کاندیداتوری رساند ودر نتجهء انتخابات صرف به تعداد ۳۰ هزار رای آورد. که شاید یک تعداد این آرا تصادفی هم باشد ، به خاطریکه کاندیدان که از روند انتخابات حذف گردیده بودند ، یک تعداد مردم تقریباٌ در حدود آرای جناب سلطان زوی صاحب به آن ها نیز رای داده اند. سلطان زوی صاحب مانند هر فرد از افراد جامعه حق دارد ، که به یک کاندید دل خواهء خود رای بدهد ، اما این حق را ندارد که با ارای یک تعداد مردم به زعم خود یگ چوکی بخرد.
با احترام محمد

>>>   ببینید ، سلطانزوی با این حرفهایش ، به یک سوال خیلی مهم که ذهن همه را قبل از انتخابات مشغول کرده بود- جواب داد . یا به عباره دیگر واقعیت آمد و روی زبان سلطانزوی نشست و چهره او و دیگران را برای مردم واضح کرد- مردم قبل از انتخابات در مورد سلطان زوی چنین تصور داشتند که این آقا با عطش شدیدی که برای رسیدن به قدرت دارد ، قبلا در انتحابات پارلمانی نیز به این آرزویش نرسیده یعنی اینکه مردم اورا مسترد کرده بودند و حالا که برای ریاست جمهوری خودش را کاندید کرده است، موفقیت اورا در انتخابات بیخردانه میدانستند و این سوال همیشه در ذهن مردم بی جواب مانده بود که چرا اقای سلطان زوی و همینگونه قطب الدین هلال و بعضی دیگر خودشان را برای ریاست جمهوری کاندید کرده اند؟ و چرا اینهمه دالرو کلدار و یورو برای پیروزی های خیالی شان به مصرف میرسانند ؟ اینها که یا پشتوانه مردمی ندارند و یا اینکه پل ها را در عقب شان چنان خراب کرده اند که مردم از رای دادن به انها ابا میورزند- ولی امروز واضح گردید که اینها ، آنهمه ثروتها را که برای کمپاین شان به مصرف رساندند و آنهمه پراگنده گویی کردند بخاطر آن بود که امروز در قطب های شان وصل شوند و آنچه که در دل نهفته داشتند برملا گردد- سلطان زوی و هلال کسانی بودند که از همان اول در محراق غنی احمد زی میچرخیدند و حالا بسوی اصل شان رجوع کردند.
نثار احمد یوسفی

>>>   نخوردی از آشش کور شدی از دودش....

>>>   ...فقط شهرت میخواهد۰

>>>   این شخص نزدیک طیاره های کشور نگذارید۰ چندان سنه ندارد۰

>>>   همین داود زی و ارسلا چگونه ۱۰۰ هزار رای پیش شرط انتخابت را پوره کرده بودند؟ بزرگترین متقلبین همین ها هستند۰
آهنگر

>>>   چندان اهمیت ندارد۰ همان ۱۵۰۰ رای او هم تقلبی بودند۰

>>>   قرار اظهارات سه سال قبل آقای یوسف پشتون -مشاور فعلی حامد کرزی - اشرفغنی زمانیکه 36 سال قبل در دانشگاه امریکایی بیروت لبنان تحصیل مینمود -در یکی از روزها به آقای پشتون اظهار داشته که -او یعنی اشرفغنی به هیچ دین و آیینی ایمان ندارد و گفته بود که -خدایی وجود ندارد- آقای یوسف پشتون گفته است که - من خیلی عصبی شدنم ومیخواستم او را از منزل سوم دانشگاه به بیرون پرتاپ نمایم- اما برخی از محصلین دیگر مانع شدند.
از دوستان یوسف

>>>   قصه ی داود مفت است.

>>>   بابا این طور ادم هیچ فرقی نمی اورد چین رای این مرد زیر 1 درصد است

>>>   جاوید هرات!
میخواهم از خودت بپرسم اگر شانس تقلب و فریبکاری دوباره میسر شد و بخت یاری کرد فرضآ بابا جانت آقای محترم اشرفغنی در انتخابات دور دوهم پیروز شد. تا جائیکه حدس میزنم علی الرغم برخوردار بودن از تحصیلات عالی که دارد روی چندین مسایل مهم که ازقبل مورد انتقاد اکثریت ملت مسلمان افغانستان قرار گرفته است. که از تشریحات دوباره آن صرفنظر نموده متذکر میشوم که احتمال برنده شدن جناب شان خیلی بعید بنظر میرسد باآنهم اگر ملت مسلمان متدین و باهم برادر افغانستان واحد ما از جمیع خلاهای جناب شان خدای نخواسته غافل شدن و چشم پوشیده{پت} برایش رای دادند و جناب شان موفق شد وبالآخره در مسند کرسی ریاست جمهوری افغانستان قرار گرفت. آیا برای شما فرزند نازدانه و... خود{جاویدهرات} که برایش بیحد جانفشانی نموده دمبک و پایک زده اید و میزنید مسئولیت کدام اداره دولتی را واگذار خواهد کرد؟ مگر بد بختانه که در کله خودت بجز افکار تعصب فاشیستی ملیت پرستی و نفاق افگنی زره ئی از علم دانش وباهم زیستی وجود ندارد آیا کدام اداره بدبخت و مهد ملیتگرائی خواهد بود که همچو اسماعیل یون، طاقت، حنیف اتمر،کریم خرم، سعادت،آصف وردک، فضل الله رشتین رانده شده از سفارت افغانستان درکویت بعد چند سال خانه نشین دوباره از طرف افغان ملتیها در سفارت افغانستان در کشور العربیه المتحده تعین شد وهمچنان مثل خودت اشخاص در راس آن قرار بگیرید. تو انسان متعصب و تبعیض طلب در هر صفحه این سایت با املای بیسوادانه و غلط خود علیه مردم افغانستان گستاخی و یاوه سرائی نموده یکی را جنگسالار و یکی را دزد چپاولگر و غاصبین زمین یکی را روس و دیگری را مهاجر خطاب میکنی مگر متائسفانه از اصلیت خود و پیشه اصلی خود که همانا.... و کشت کوکنار و قاچاقبری مواد مخدر است که افغانستان را در جهان بد نام کرده اید شرم نکشیده بلکه افتخار هم میکنید. همچنان چند روز قبل علیه مردم مسلمان و با فرهنگ هرات گستاخی و به آنها توهین نموده بودید که جواب شما را گفته بودم که متائسفانه از طرف مسئولین افغان پیپر نشر نشد. امید که افکار فاشیستی ملیتگرائی را، از کله خود دور نموده در اجتماع ملت افغانستان بدون تبعیض و امتیاز طلبی برادر وار باهم زنده گی کنیم من به خودت خطاب میکنم برادر شما به من خطاب کنید وروره من میگویم دانشگاه و دانشکده شما بگوئید پوهنتون پوهنځی شما زبان من را قبو ل کنید من زبان شما را چون هر 2 یعنی فارسی{دری} وپشتو زبان رسمی کشور واحد ما است و به جمیع زبانهای ملیتهای هموطنم احترام مطلق دارم این را میگویند برادری و هم زیستی هیچ یک قوم بلای قوم دیگر امتیاز و افضلیت ندارد الا بتقوا {ان أکرمکم عندالله أتقكم} امید که متوجه حقیقت شوید.
ح.م{ن}

>>>   تو بسیار بی شرم هستی تو متوجه هستی که چقدر رای مردم را ازآن خود کرده ای که باز پشت یک عیسوی و خود فروخته امریکا روان هستی انشاالله تو و عیسوی مذهب هم ناکام و روی سیاه خواهید بود .
افضل ا ز شهر کهنه کابل شوربازار.

>>>   سلطان زوی را دست کم نگیرید بوش دست نشانده او بود بوش که خرابی کرد بارک اوباراجایش اورد کرزی مدیون اوست نواز شریف هم دست بوسش است سلطان زوی کسی نیست که ازش نترسید دزدان کابل موترها را دزدی میکند و سلطان زوی طیاره اریانا را با نفرهایش دزدید او افتخار دزدان بین المللی است او کسی است که بخاطر پول رای مردم را دزدید خوب میخندت بحال ما و شما و خوب تملق میکند برای امریکا او کسی است که از نهایت متانتش گاه به شهر می اید گاه میگوید به کوه ها میرویم وقتی تنها ماند دامن هر کس را میگیرد این یک مختصثری بود از سلطان ما /زوی ما./ فقط چند تای دیگه مثلش پیداشه ملک اباد موشه.
م.ا.کابل

>>>   داود وطندارم توکی هستی که آقای غنی کوچی را رئیس جمهورمیسازی؟؟؟هههه
عصمتیان

>>>   آقای زوی کدام شخصیت ملی یا بین المللی نیست صرف سخن گوی ونطاق تلویزیون طلوع است
دانش -مهر

>>>   خود سلطان زوی یک طیاره دوز ادم است
از بلخ میرزاد

>>>   چرا از شیرزی ... وقتیکه باتیم تان یکجای شد چیزی نگفنتد ازین معلوم موشه که شما صادق نیستند و مردم را بازی میدهید
کاکه ازکارته سه

>>>   از سلطانزوی کرده که نغمه اواز خوان با اشرف غنی ائتلاف و پشتیبانی خوده اعلان میکرد بسیار برای غنی رای میاورد. سلطانزوی بیجاره همرای 0.5 فیصد رای خود کدام خالیگاه اشرف غنی را پر خواهد کرد. خدا کند که هدایت امین ارسلا نیز پشتیبانی خوده از اشرف غنی اعلان کند. بان که همو غنی، سلطانزوی و ارسلا ائتلاف کنند که بسیار اشخاص مردمی استند. توکل دیگر کاندیدان بخدا.
کابلی افسرده

>>>   خودت شدی بس است سلطان: قرار معلومات اشخاصیکه در تیم تبلیغاتی زلمی رسول در بدخشان بودن تنوانستن 20 رای دریافت نمایند امروز خود را در پهلوی اشرف غنی گرفتن. با موجودیت این اشخاص یک رای هم نخواهی برد. بازی نخو اینها فقد پول کار دارند و بس
بدخشانی

>>>   ههه زوی بچیش نکو مزاخ ، بیشتر ازین خود را شهره ای عام نساز ، بخدا شرم است ،اون نیم درصد رای را که گرفته بودی ،شاید بطور ناخداگاه خانه تو تکمار شده باشد
اجمل(پنجشیری)

>>>   سلطان زوی را مردمش در انتخابات پارلمانی رای ندادند ای چطور که خوده کاندید ریاست جمهوری کرد . تاجاییکه من مطالعه کردم این یک شخص شهرت طلب و چوکی خواه است در راه رسیدن به شهرت وچوکی شاید از هیچ چیزی دریغ نکند آدم متوازن نیست وکدام شخصیت ملی وبین المللی نیست وکدام آدم کار آمد هم نیست ... فقط میتوان گفت که سلطان زوی یک...است که زمانیکه حرف اش را میزند خبر ندارد که این حرف من چی بود .... او شخصی بی کفایت اما خودخواه ای هست که دایم کارش لاف پرداختن هست ... تو صدهزار رای را که کاپی آورده بودی 2 فیصد اش را پوره نکردی ..
تالقانی

>>>   داود وطندارم توکی هستی که آقای غنی کوچی داماد یهود و جاسوس اسراییل را رئیس جمهور کوری که 99 فصد مسلمان میسازی مگر این مردم دین دار مسلمان افغانستان خدا ناخسته مرده باشند که فرد مشکو را ریس جمهور خود انتخاب کنند و لوار یهود بانویی اول کشور اسلامی شود.

>>>   واقعیت هم همین است که به جز از یک تعداد بسیار کمی از هزاره ها اگر به آقای اشرف غنی رای داده باشند ، دیگران همه انزجار ونفرت خودرا به خاطر مظالم که اقوام کوچی سالانه در مناظق مختلف ولایت وردگ در برابر هزاره انجام میدهند ، ابراز داشته وبه آقای اشرف غنی کوچی سالار فرد مشکوک و فرد...به کومنیست رای نه داده اند.

>>>   اشرف غنی از جمله کمونیست های کوچی سالار است و فرد جنجالی و متعصب و قوم پرست وقبیله پرست است.

>>>   اشرف غنی انسان متعصب و مسلمان نیست مسلمان انسان رحم دل و مهربان و صادق مردم بوطن خود می باشد.

>>>   آقای سلطانزوی در انتخابات پارلمانی کامیاب نشد، در انتخابات ریاست جمهوری هم این فیصدی رای اش یا تقلبی است و یا هم مردم شانسی به وی رای داده اند، برای تان قول می دهم که پنچ هزار رای هم ندارد.
شهروند کابل...

>>>   داوود سلطانزوی یک کارت سوخته است که به درد هیچ کدام تیم نمیخورند.
کابلی

>>>   داود سلطان زوی هم عیسوی است و خانم اولش نیز یهودی بود...اما خوب خود را آگاه بسازید ای مردم که داود سلطان زوی کسی است که بار بار به داکترصاحب عبدالله مراجعه کرده و خواستار یک وزارت شده بود اما داکتر صاحب عبدالله عبدالله به هیچ وجه به این شرایط وی لبیک نخواهد گفت و انشا لله مجاهدین دلیر این سرزمین یهودی وعیسوی ها را به هیچ وجه بحیث زعیم خود تعین نمکنند.

>>>   سلطانزوی میخواست با داکتر عبدالله یکجا شود ولی خواست های او پزیرفته نشد ومجبور شد به غنی بپیوندد .
داود چیست که خواسته های او باشد.
وحید

>>>   اقاي احمدزوي خودت حتا لياقت كُوينده كويى تلويزون طلوع را هم نداري،چه بماند به اينكه دست به كار هاي كلان ميزنى ، بهتر خواهد بود نزد فاميل ات امريكا بروي با وجوديكه تابعيت را هم از دست داده اي؟
عبدالله ريحان

>>>   او مردم پشت یک سیاستمدار نامدار کشور اینقدر گپ نزنید شما که سلطانزوی صاحب را نه پذیرید بس کی را خواهید بذیرفت. علت اصلی پیوستن وی به تیم غنی سوالهای بس برانگیز و بدون جواب مردم بود. مردم از داود پرسان کردند که چرا سلطان زوی (بچه پادشاه) تخلص میکنی ایا خودت کدام وقت بچه پادشاه و یا نواسه پادشاه بودی؟ و این بچه پادشاه بدون جواب میماند و به همین خاطر طرح جدید را روی دست گرفته که با غنی ائتلاف نموده و اگر غنی برنده شود بچه خواندگی انرا قبول و تخلص ش را به کرسی بنشاند.اینرا میگویند سیاستمدار و مردم پشت چنیین شخصیت عالی گپ میزنند.
کابلی افسرده

>>>   متاسفم به حال شما مردمان بی ادب وبی فرهنگ اگر سلطانزوی به تیم عبدالله می آمد اون وقت آدم مهمی بود ؟ چی فرق میکند انسان است ( حالا که همرای اشرف غنی یکجا شده مهم نیست)
هراتی

>>>   انسان منحیث یک مسلمان وافغان باید حقیقت را بگوید که رفتن وآمدن انسان هایی مانند سلطانزوی بالای انتخابات هیچ تاثیر ندارد زیرا از سلطانزوی کرده قیوم کرزی رحیم وردک وسردار نعیم زیاد رای گرفته بودند چون اکثر مردم بیسواد هستند نادانسته این مقدار رای را برایش دادند مطمن هستم که سلطانزوی حتی ده رای درست وحقیقی ندارد به این اساس سلطانزوی فقط یکنفر است مانند من وشما

>>>   کار خوب کرد که با کاروان غنی یکجا شد نه با دبل عبدالله پنچرمین
قدیر از مزار

>>>   سلام به همه!
بیبنید اگر به تیم دبل عبدالله یکجا میشد, خوب است , در غیرآن هزار تهمت .....؟ از نام جهاد واسلام دیگر استفاده ناجایز نکنید
جلال

>>>   کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.... محترم سلطانزوی پس از آنکه از جانب تیم داکتر عبدالله جواب منفی شنید، به داکتر اشرف غنی روی آورد. معلوم است که ایشان فقط به قصد کسب سهم در دولت احتمالی بعدی با محترم احمدزی ائتلاف کرده است. در پاسخ آن هموطن هراتی هم باید بگویم داکتر زلمی رسول و محترم گل آغا شیرزوی در وقت پیوستن به داکتر عبدالله مدعی نشدند که " من عبدالله را رئیس جمهور می سازم"

>>>   اگر چه اقای اشرف غنی از امدن چنین انسان بدنام داوود زی خرسند نمی باشد ولی نمی تواند او را دفع نماید.
ولی با پیوستن احمد ضیا مسعود که بعد از پیروزی یکی از معاونین رئیس جمهور خواهد بود خرسند میباشد.
بنآ اگر انسان های خوب هم به تیم اشرف غنی بپیوندند شورای نظار یک گپ برایش درست میکنند.

>>>   اشرف غنی را آرای مردم پاک افغانستان رییس جمهور میسازند. زنده باد تحول و تداوم
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   ...خوب‏ ‏بیاد‏ ‏دارم‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏برادر‏ ‏خوانده‏ ‏... ‏که‏ ‏در‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏ارگانهای‏ ‏دولتی‏ ‏به‏ ‏مدت‏ ‏دو‏ ‏ساعت‏ ‏لاف‏ ‏زدی‏ ‏و‏ ‏وعده‏ ‏های‏ ‏چرب‏ ‏به‏ ‏‏(‏؟؟؟؟) دادی‏ ‏کوشش‏ ‏کردی‏ ‏که‏ ‏او‏ ‏را‏ ‏بغولانی‏ ‏و‏ ‏اسناد‏ ‏را‏ ‏امضاء‏ ‏وای‏ ‏نوش‏ ‏جان‏ ‏همان‏ ‏شخص‏ ‏که‏ ‏تو‏ ‏را‏ ‏گفت‏ ‏که‏ ‏جناب‏ ‏یک‏ ‏سه‏ ‏وعده‏ ‏ات‏ ‏را‏ ‏عملی‏ ‏کن‏ ‏باز‏ ‏ییا.‏ ‏یک‏ ‏میلیون‏ ‏بار‏ ‏کوشش‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏شما‏ ‏ایمیل‏ ‏شد‏ ‏ولی‏ ‏شما‏ ‏همانطوریکه‏ ‏طیاره‏ ‏این‏ ‏وطن‏ ‏را‏ ‏فرار‏ ‏داده‏ ‏بودید‏ ‏از‏ ‏وعده‏ ‏هایتان‏ ‏نیز‏ ‏همانطور‏ ‏فرار‏ ‏کردید.‏ ‏از‏ ‏همان‏ ‏روز‏ ‏بالای‏ ‏تو‏ ‏دروغگو،‏ ‏مکار،‏ ‏حیله‏ ‏گر،‏‏یک‏ ‏نو... ‏کشیدم‏ ‏

>>>   آقای اشرف غنی احمد زی یک شخصیت دکتاتور مشربِ عصبی به نظر می رسد. دوسه روز پیش زمانیکه در تیلویزیون طلوع نیوز صحبت می کرد ، این عصبانیت در سیمایش مشهود بود. او به تیلویزیون ها توصیه کرد، که به اشخاص که به ضد وحدت ملی حرف می زنند اجازه نه دهند که از طریق تیلویزیون ها حرف بزنند. بیننده ها شاید ازین نوع حرف های جناب اشرف غنی به هراس افتاده باشند ، که اگر او به قدرت برسد ، شاید به نام ضد وحدت ملی صدای مردم را در قرن ۲۱ در عصر انترنیت وتکنالوزی مانند زمان عبدالرحمن خان ونادرخان در گلو هاخفه نماید. زیرا آقای اشرف غنی به نوع وحدت ملی باور دارد ، که عبدالرحمن خان باور داشت. اگر آقای اشرف غنی به وحدت ملی واقعی مبتنی بر عدالت اجتماعی باور داشته باشد. در قدم اول کسانیکه بر ضد وحدت ملی اند وعلناٌ با نوشتن کتاب های مانند دویمه سقوی وازطریق تیلویزیون های شخصی وابسطه به استخبارات بیرونی بار هابه اقوام افغانستان دشنام داده و به ایجاد تفرقه و نفاق ملی دامن زده اند، عملاٌ در آغوش آقای احمدزی قرار داشته و حمایت می شوند و از افراد پیش قدم و تصمیم گیرندهء تیم نا متجانس او می باشند ، که باید مانع فعالیت های ضد وحدت ملی آنها شود ، که نه میشود. از عمل کردهای آقای احمدزی روشن است، که او خواهان وحدت ملی واقغی نه بوده بلکه خواهان وحدت ملی از نوع وحدت ملی غبدالرحمن خانی می باشد. زیرا عبدالرحمن پادشاه ایده آل و مورد تایید آقای اشرف غنی می باشد. زمانیکه آقای اشرف غنی احمدزی در زمان داود خان در دانشگاهء کابل تدریس می نمود، به عمل کردهای عبدالرحمن خان مستبد صحه می گذاشت ،که گویا عبدالرحمن خان یگانه پادشاهء افغانستان بود که وحدت ملی افغانستان را تأمین نمود. بدون اینکه آقای اشرف به این نکته توجهء می کرد که با آن وحدت ملی را که عبدالرحمن خان به ارمغان آورده بود ، "۶۲ فیصد نفوس هزاره ها را هم قتل عام نموده بود ، زنان و کودکان آن ها را به صفت برده و غلام حتی در بیرون از مرزهای افغانستان به فروش رسانیده بود. تاریخ غبار مورخ شهیر کشور "برای آقای احمدزی این نکته مهم نه بود، برای جناب احمدزی مهم این بود که به هر ترتیب که توانسته بود، عبدالرحمن خان وحدت افغانستان را تأمین نموده بود، و به این خاطر این پادشاه نزد او قابل قدر بود. حال هم اگر او به قدرت برسد شاید صدای کسانی را که با نوع نظریات او سازگار نه باشند ، خاموش سازد و اجازهء حرف زدن را ندهد. به طور مثال او می گوید ، که همه هویت های خورد وریزه باید در هویت بزرگ افغان حل گردد. یعنی همه اقوام دیگر، هویت بزرگ قوم افغان را بپذیرند. اگر کسی شاید با این نظر آقای غنی مخالف باشد ، او به نام ضد وحدت ملی سر کوب گردد ، که این نوع نظریات افراطی وتک روی های توأم با عصبیت برای یک رییس جمهور نه تنها که برای آیندهء دیموکراسی نو پای افغانستان بسیار زیان بار خواهد بود ، بلکه صدمهء بزرگ برای تحقق یک وحدت ملی واقغی مبتنی بر عدالت اجتماعی رسانده می تواند.

>>>   سلام به هموطنان خوبم! ایکاش به اقای سلطان زوی از قول من بگوئید که این دعای خیر را برای خودش میکرد.زیرا همه میدانند که او هم مثل آقای اشرف غنی خودنما ازیک کاسه نان وازیک پیاله شراب نوشیده است وهردو شیوه ای خارجی محابانه دارند باید با خواب وخیالهایش اشرف غنی را به قدرت برساند وخودش کمبود نگرفتن رای را پرنماید. زیرا اینها اسلام رابه اندازه ای افراط گرایان به تمسخر گرفته اند. ما دین ظاهری را نمیخواهیم باید خود مردم متدین ما تصمیم گیر باشند که سلطان زوی بازهم اقرار ننماید که رای را گرفته نتوانسته وبیچاره اشرف غنی را فریب ندهد !!!!! به هوش بیاید که وقت بسیار حساس است .هموطنان با بصیرتم. دوست تان دارم ودرد وغم هررژیم رادرافغانستان دردکشیده با جان ودلم لمس کرده ام وچشیده ام.لطفاً دقیق باشید.

>>>   بیایید یکجا بگوییم - و بنویسیم ازین بعد همه بنویسیم تیم چپاول و تداوم.
کابلی

>>>   زنده باد تیم تحول و تداوم، تیم مردمی افغانستان، تیم نجات افغانستان.
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   تو چکاره هستی که کسی را ریس جمهور بسازی؟ تو ۱۰۰ هزار رای پیش شرط انتخابات را چگونه تقلب کرده بودی؟

>>>   هاهاها ما افغان ها یک ضرب المثل داریم به خود آش بریده نمیتواند به دیگران سیمیان میبرد
چرا خود را ریس جمهورنساخت
مینا کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است