انتخابات پارلمانی رسماً به تعویق افتاد
مسؤلین کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که انتخابات پارلمانی که قرار بود یک جوزا برگزار شود به مدت 4 ماه به تعویق افتاده و در 27 سنبله سال 1389 برگزار خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۸۸/۱۱/۴ کد خبر: 7198 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فضل احمد معنوی، یکتن از مسؤلین کمیسیون مستقل انتخابات امروز یکشنبه دریک نشست خبری اعلام کرد که انتخابات پارلمانی که قرار بود یکم جوزا برگزار شود در تاریخ 27 سنبله 1389 برگزار خواهد شد.

یک منبع آگاه که خواست تا نام وی فاش نشود، در آستانه برگزاری کنفرانس لندن گفت که علت این تاخیر چهار ماهه در نتیجه فشار آمریکا و کشورهای غربی بر رییس جمهور کرزی برای مبارزه با فسادهای سیاسی است.

وی افزود که این یک تصمیم کاربردی و حساس است و امکان ایجاد تغییراتی اساسی را در برگزاری یک انتخاباتی پارلمانی شفاف و آشکار فراهم می کند.

داوود علی نجفی ، رییس دارلانشای کمیسیون مستقل انتخابات چندی پیش گفته بود که کمیسیون انتخابات طرح لازم را برای برگزاری انتخابات در اختیار دارد و در صورت دسترسی به بودجه؛ انتخابات را در وقت قانونی برگزار خواهد کرد.

وی به هزینه 120 میلیون دالری این انتخابات اشاره کرده و خواستار کمک 50 میلیون دالری نهادهای بین المللی بمنظور جبران کسری بودجه انتخابات شده است.

سازمان ملل دهها ميليون دالر را در حسابي بمنظور تامين بودجه برگزاري انتخابات نگه داشته است ولي ديپلمات ها مي گويند اين مبلغ فقط در صورتي به افغانستان ارائه خواهد شد که در ابتدا اصلاحات در افغانستان اجرا شود.

گفتنی است که به تعويق افتادن انتخابات پارلمانی، کشورهاي غربي را خرسند خواهد کرد که خواهان زمان بيشتري براي اصلاحات در کشور پيش از برگزاري انتخابات هستند تا جلوي حوادثي که در انتخابات 29 اسد روي داد، گرفته شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چند نکته جالب
هرچه بگندت نمکش میزنند ////// وای برانروز که گندت نمک
کومت
اگر کمیسیون انتخابات جعلی کاری کرد باید ریاست جمهوری جلوی انرا بگیرد زمانیکه سفیر جمهور متقلب باشد چگونه امکان دارد که جلوی جعلکاری گرفته شود میگویند ....همان ....باشد
با احترام به استاد عزیزم معنوی صاحب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است