نتایج قسمی 82 درصد آرا اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۹    ۱۳۹۳/۲/۴ کد خبر: 70739 منبع: پرینت

رییس کمیسیون انتخابات کشور دور سوم نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
وی که طی یک کنفرانس خبری صحبت می کرد ابراز داشت: در دور اول 10 درصد آرا و هفته بعدش در دور دوم 50 درصد آرا و در دور سوم اعلام نتایج از 34 ولایت کشور 82/59 درصد آرا اعلام می شود.

نورستانی در باره صندوق هایی که از رده شمارش فعلی خارج شده است گفت: آرای 1719 محل رای دهی به تفتیش رفته است و 789 صندوق به بازشماری آرا رفته است.

رییس کمیسیون انتخابات کشور نتایج بدست آمده از شمارش بیش از 82 درصد آرای شهروندان کشور را بدین شرح اعلام نمود:

داکتر عبدالله : 2.564.284 رای، 43/8 درصد

داکتر اشرف غنی احمدزی : 1.928.153 رای، 32/9 درصد

داکتر زلمی رسول : 652.116 رای، 11/1 درصد

عبدالرب رسول سیاف : 409.879 رای، 7 درصد

قطب الدین هلال : 165.567 رای، 2/8 درصد

گل آغا شیرزی : 96.407 رای، 1/6 درصد

داوود سلطانزوی : 27.312 رای، 0/5 درصد

هدایت امین ارسلا : 13.724 رای، 0/2 درصد

جمع آرای شمرده شده : 5.857.442 رای و تا کنون حدود 17.5 درصد دیگر آرای شمارش نشده باقی مانده است که رییس کمیسیون وعده سپرد تا دو روز دیگر اعلام شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دور دوم قطعی است !!!
محمد

>>>   >>> انشاالله داکتر صاحب عبدالله برنده است....
کوهبندی

>>>   من فقط این را فهمیدم که عبدالله و کرزی بر سر سرنوشت ملت افغانستان در حال معامله است. خدا کند این معالمه شوم صورت نگیرد اشرف غنی اگر به کوچی نسب می رساند و یا وابسته به غرب است این مردانگی را دارد که وارد معامله کثیف نشده است. به رغم اینکه اشرف غنی با کرزی اشتراکات بیشتر دارد تا عبدالله اما اینکه کرزی دست به طرف عبدلله دراز کرده است این خود پرسش بر انگیز است و حکایت از این میدهد که اشرف با اصولی پایبند است که معامله را بر نمیتابد.
کرزی به دنبال کسی است که مطیع و سر به راه باشد و خاسته ای او را بر آورده سازد لذا پس از ذلمی عبدالله کسی است که کرزی روی آن حساب باز کزده است.

>>>   با 17 در صد باقيمانده 50 + 1 تكميل نميشود وانتخابات به دور دوم ميرود در دور دوم تقلب بيشتر ميشود

>>>   فکر کنم که خلیلزاد توانست مقامات امریکایی وغربی را بواسطه پاکستانیها قانع سازد -تا از پیروزی صد درصدی عبدالله جلوگیری شود.
کابلی

>>>   کمیسیون جانبدارانه عمل می کند. اکثراً صندوق ها محلاتی که داکتر عبدالله الی 90 فیص رای دارد را به فرنطین گرفته. انشالله داکتر عبدالله برنده است.

>>>   همانطوریکه شایعه بود- بالاخره خلیلزاد و پاکستانیها به کمک امریکا و سی پای ای توانستند که انتخباترا به دور دوم بکشند و در دور دوم هم تقلبات به نفع اشرفغنی به نرخ کلدار پاکستانی صورت خواهد گرفت.
دموکراسی امریکایی
ساخت پاکستان

>>>   ما باید از همین امروز با این تصمیم کمیسیون اشرف غنی مبارزه کنیم چون دیگر چاره ای نداریم .هزار بار هم که انتخابات شود اشرف غنی برنده نمیشود اما باز همین کمیسیون برایش رای ساختگی میسازد.

>>>   همه کس در مورد بانک های رای صحبت مینمودند ولی کسی از بانک انتخاب وبانک تعیین کننده ودارنده های نقش کلیدی و اساسی در انتخابات چیزی نمیگفت همه از ارای ملت واشتراک وسیع مردم چیز های میگفت ولی تاثیر کمیته های تصمیم گیرنده و از دست های پشت پرده وفرستادگان قصور سیاه وسفید احتمالات اظهار نمیگردیدبرندگان ارای مردم با غرور تمام از پیش تازی وسبقت میگفتند وبه اربابان امور توجه وکرنش نمیکردند تا بلا خره روز عید امد ودوبی برهنه ماند ومعلوم گردید که هیچ چیزی جز نظر بزرگان هریک خلیل زاد وگروپ معیتی شان ارزش نداشته وهر که را که انها در نظرگرفته بودند اورا می اورند منتها بایک محاسبه در اشتباه که بالای رای معاون اول بسیار حساب داشتند که درست از اب در نیامدومجبور به مداخله صریح وبی پرده دست زده وانتخابات را به دور دوم کشیدند
درین میان هر انچه انها تصمیم گرفته اند عملی خواهند کرد از بحران وقیام ومخالفت هراس ندارند اگر انها به ارای ملت احترام میگذاشتند در مرحله ای اول بازنده وبرنده معلوم بود هم دموکراسی رنگ خوب بخود میگرفت وهم کشورهای دونر اعتبار بیشتر نزد ملت کمای مینمود
حال که کار تا اینجا رسیده نتیجه ای دور دوم هم از همین حالا معلوم وهویدا گردید ومعلوم شد که انتخاب کننده گان ملت نه بلکه همین کمیته مئوظف شده از خارج میباشد منتها بعض چهره ها ی دروغین وساختگی هویدا میگردد انهای که با عبا وقبای اسلامی میخواستند ارای ملت را کسب نمایند وانهای که دعوی تحریکی بودن ومجاهد بودن را داشتند مشت های شان باز وچهره های شان عریان گردید انها همه در دور دوم در قطار خارجی ها قرار گرفته ملت تنها وبی کس باقی خواهد ماند
خوب است حد اقل ملت مسلمان چند قیافه ای دروغین را شناختند ودانستند که ادمیت واسلامیت
نه به نطق و نه به ریش و نه به جان
طوطی نطف وبزم ریش وخرم جان دارد
ملا ترسن از شبرغان

>>>   داكتر صاحب عبدالله انشالله موفق است تبريك باشد

>>>   من یک شخص مبارز بودم وهستم ومیباشم تمام ملت شاهد است که آرای جناب جلالتمآب داکترصاحب عبدالله عبدالله نظر به فیصیدی که امروز از کمیسون انتخابات اعلان گردید قناعت هواداران تیم اصلاحات وهمگرای را حاصل نکرده بخاطر که نظر به شواهد ناظران جناب داکتر صاحب عبدالله درسطح کشور 56.6درصد آرا را به خود کسب کرده بود اگر برخلاف رای پاک مردم افغانستان تصمیم صورت بیگیرد افغاسنتان آینده پر ازبحران وکشمکش های زیادی را به وجود خواهد آورد وچنین باید تذکر داد که افغاسنتان به سوریه دوم تبدیل خواهد شد دشمنان این کشور بدانند که باهمین انتخابات 16حمل حکومت خانه دانی ختم گردید.

>>>   عبدالله باخت
عبدالله باخت
عبدالله باخت
دوستان اشک بریزید.

>>>   دور دوم قوت گرفت شاید عاددلانه هم باشد

>>>   با نزدیک بودن عبدالله وغنی ویا بهطر است (ع)و(غ) یک بار دیگر مردوم باید زحمت بکشدتا معلوم شودکه کی باید به قصردلگشا برود

>>>   در اراي مردم خيانت شده مردم بايد قيام كند بر ضد رجيم مافيياي كرزي تا نابودي او بايد ننشيند باطل كردن اراي باك مردم شريف هرات يك خيانت بد تر از جنايت ملي ميباشد جهاد جهاد جهاد ملت شريف و غيور و قهرمان افغانستان بر خيزيد همان طور كه بر ضد اجدهاي سرخ جهاد كرديد و همان طور كه بر ضد اجده هاي سياه جهاد كرديد امروز جهاد بر ضد رجيم مافيا و نامشروع كرزي نيز يكي از فريضه است كه امروز روزش رسيده است قيام قيام.
مؤ لوي نضر محمد

>>>   بازهم اول شد داکترصاحب پیروزی ازماست
وسیم تیموری

>>>   از اول معلوم بود که تصمیم گیرنده ملت ومردم نبوده مقدرات ما را خارجی ها تعیین مینمایند از همان اوانیکه کمیسیون ها به نامزد ها هشدار میدادند که پیش داوری ننمایند وصدای ملت را در گلون خفه نموده خود در پی تقلب ومهندیسی بودند تا بتوانند نامزد مورد نظر خود را دریکی از دورهای انتخاباتی به پیروزی برسانند نمیدانم عبدالله به کدام باور به دور دوم تن در میدهد در حالیکه عین قیامتی را که در دور اول بالایش اوردند در دور دوم هم می اورند مگر اینکه از اول شامل همین پروسه باشد واز ابتدا با خارجی ها توافق صورت گرفته درینجا دموکراسی را تمثیل نمایند وبس اگر چنین باشد رای دهندگان وملت او وهمراهان بی وفایبش را هرگز نخواهد بخشید
جانداد از جاغوری

>>>   فی صدی را که نوشته اید سرچه نشان می دهد

>>>   انتخابات به دور دوم میرود و ریس جمهور داکتر غنی است.

>>>   به باور برایت گفته میتوانیم که ریس جمهور آینده دوکتور اشرف غنی است، بخاطریکه اینبار رای پشتونها در بین هشت نفر تقسیم شد و در دوره دوم به مطلق اکثریت رای به نفع غنی خواهد بود.
علی مزارشریف

>>>   داكتر صاحب عبدالله 1000 بار برنده ميشود اگر فيشه گگ هاي پاكستان ياني مزدور هاي پاكستان بگزرارند.
جاويد هرات

>>>   نتایج انتخابات کاملاْ سیاسی ملت مان نا حق تهدید را قبول نمودند.
بدستور کرزی مداری کمیسیون انتخابات تماماْ بیسواد های فاشیت را جمع آوری نمود اند. این بی خردان نمی توانند جمع تفریق و فیصدی آرا ملت بصورت درست محاسبه کنند. لطفاْ هر آن کسیکه میخواهد فیصدی دقیق ارا را بداند. سر جمع ارا ضرب در فیصدی بعداْ تقسیم صد (۱۰۰) مجمه ارای هر کاندید معلوم میگردد. این فاشیستان کور دل بی سواد بود تنها مانند اجداد یهودی شان تعصب٫ خود خواهی٫ قتل قتال٫ دزدی و عوام فریبی را خوب میدانند و بس. داکتر عبدالله عبدالله برنده صد در صد است مگر کرزی بی وجدان از اول می دانست داکتر عبدالله برنده است٬ در انتخابات قبلی با تمام تقلب رسوای جهانی شد چون ناظرین خارجی و ملل متحد رول عمده وکنترول از تقلب می نمود. ولی به آنهم کرزی متقلب تقلب خود را انجام داد که بنام دولت نامشروع نام گذاری گردید.
در انتخابات فعلی مخالفت خود را به ناظرین ملل و جامعه جهانی نشان داد که استقلالیت افغانستان زیر سوال میرود. کدام اسقلالیت٫ در انتخابات ۲۰۰۹ استقلالیت نداشتی. کرزی مداری و خاین ملی روز محاسبه رسیدنی است این وعده خداست بی غم باش.
صمیم کابلی

>>>   زنگ پنجشیری ها کر است.
ا م د از گلبهار

>>>   برادران محترم، مشكل أفغانستان را نه داكتر عبدالله و نه داكتر غني حل كرده ميتواند. لطفا إز نام مليت هاي عزيز أفغانستان استفاده عليه همديكر نكنيد. در هر دو تيم ،افراد خاين به وطن معاونين اول هستن.حل مهذله اففانستان تنها و تنها با مثاركت ملي إمكان دارد و بس. قابل ياداوري ميدانم داكتر رسول و أمثالهم نميتواند راه حل نير باثند.
نبي خيلي إز كوهستان

>>>   اشرفغني احمدزي در دوم برنده انتخابات هست به هوادارنش تبريك ميگم دبل عبدالله باز باختي خجالت خوب چيزيه نصيحت به اجمل جان پنجشيري نوكري عبدالله ول كن با افتخار به تيم تحول وتدوام به پيوند وازتفرقه افگني دست بردار اسم پنجشيريا روبد نكن ادم هاي باغرورهستن مثل تو نوكري نميكنه زنده باد وحدت ملي
عبدالاحد از كاپيسا

>>>   ماملت متمطن هستیم که جناب داکترصاحب عبدالله عبدالله ازتک تک رای ماملت دفاع میکند مااخطارمیدهیم به کمیسون انتخابات اگررای ماراگروانگیر اعلان نکند این کشوربه سوریه مبدل خواهدشد

>>>   این آمار اعلامی کمیسیون با اوراق واقعی سرصندوقها که چهار روز پیشتر بدست محترم نورستانی رسید بسیار تفاوت دارد. در آن اوراق داکتر عبدالله 54 فیصد آرا را داشت. معلوم میشود تلاشهای محترم خلیلزاد و داکتر صاحب جلالی اثربخشی داشته و انتخابات به دور دوم خواهد رفت. بیچاره ما ملت که اختیار رای خود را هم نداریم.

>>>   اگر رای ما ملت افغانستان مدنظر گرفته نشود وشخص مورد نظرما که آقای عبدالله عبدالله است پزیرفته نشود، این کشور به جهنم مبدل خواهد شود.

>>>   جالب است از چی وقت مردم کاپیسا (عبدالاحد از کاپیسا) اصطلاحاتی را مثل (ول کن)، (خوب چیزیه)، (رو بجای را) استعمال میکنند؟
کسانی مثل اجمل پنجشیری نام، فقط هدف نفاق اندازی بین مردم افغانستان را دارند. اما همیشه گفته اند که چاهکن در چاه است و کسانیکه با آتش بازی میکنند بالاخره خود در آتش میسوزند.
هر کسی در انتخابات برنده شود مهم نیست ولی راه حل مشکلات ما فقط در اتحاد، اتفاق، هماهنگی، برادری، برابری، تأمین و تحکیم قانون، حق و عدالت است.
پنجشیری

>>>   به عبد الاحد از کاپیسا!
او نوع وحدت ملی را که رهبران تیمی که تو به آن کمپاین می کنی ، به آن عقیده دارند وحدت ملی نه بوده ، بلکه می توان آن را شقاق ملی نامید . رهبران تیم تو می گویند که مواد ۱۳ گانهء کتاب دویمه سقوی را عملی می نمایم اگر کسی با او مخالفت کرد او ضد وحدت ملی بوده وبا مشت بر دهننش می کوبیم تا ملی وحدت تآمین گردد.
با احترام محمد

>>>   آفرین پنجشیری من باتو موافقم آدمای مثل اجمل /نقوی وکسای که همیشه نظرات منفی میدهد ازافکار شان بوی منافقت می آید این طور آدمادوچارمشکلات ... وبااین روهیه بد بینی اذهان مردم راخراب میکند خوب چه فرق میکند که ریس جمهور میشود مهم اینست که مردم امنیت داشته باشد
حسینی

>>>   او مردم: شما بي جا زور ميزنيد، رئيس جمهور آيندهء كشور جناب داكتر صاحب اشرف غني هست.

>>>   در بالا يك نفر نوشته كرده:
((اگر رای ما ملت افغانستان مدنظر گرفته نشود وشخص مورد نظرما که آقای عبدالله عبدالله است پزیرفته نشود، این کشور به جهنم مبدل خواهد شود.))
همي ملت أفغانستان فقط خودت هستي؟؟؟!!... در 30 مليون أفغانها 25 مليون بشتون است، خبر داري يا خير؟؟؟ اصلا عبدالله كك از 17 در صد راي زياد نكرفته، همه آراي عبدالله كك تقلب است. در جواب خودت من هم برايت ميكم: ما هم تيار هستيم كه كشور را بالاي شما به جهنم تبديل كنيم.
تخاري

>>>   او مردم جنگ نکنید ریس جمهور داکتر غنی است پنجشیریها هم میتوانند در حکومت سهم داشته باشند مثلا داکتر عبدالله میتواند بحیث معاون سوم ریس جمهور به کار گماشته شود.

>>>   تبریک باشه به طرفداران داکتر صاحب محترم عبدالله عبدالله و این شکست سنگین را به چوچه های یهود و نصارا تسلیت عرض میدارم،خیر است پنج سال بعد باز خود را کاندید کنید شاید که برنده شوید
اجمل(پنجشیری)

>>>   حالی معلوم شده که مردم البته اکثریت به خاطر قومی بودن رای دادن نه به خاطر برنامه، البته که 80 مردم بخاطر تاجک بودن، بخاطر پشتون بودن و بخاطر هزاره بودن رای دادند یک مثال آن مردم در هرات حتی به سیاف بخاطر پشتون بودنش رای ندادند باوجودیکه معاون اول وی اسماعیل خان بود، در پنجشیر به وی رای ندادند بخاطریکه وی پشتون بود در مقابل عبدالله را داشتند حالی معلوم میشود که در دور دوم هرکس به قوم خود رای میدهد، فلهذا 11 فیصد از زلمی رسول چون در قندهار و ارزگان رای بیشتر دارد به اشرف غنی رفته، اکثریت رای استاد سیاف در وردک، لوگر و پکتیکا و ننگرهار و کنرها بوده آن هم به اشرف غنی میرود، ترای قطب الدین حلال در خوست، ننگرهار لوگر پکتیا و وردک کندز درین محلات است ای خو صد در صد به اشرف غنی چون این افراد سخت از جمعیت متنفر هستند، ماند گل آغا گل آغا خو از اول گفته بود پلان همان پلان داکتر صاحب اشرف غنی است. بنا 33 فیصد جمع 21 فیصد مساوی میگردد به 54 در صد دیگر قصه عبدالله مفت است چون هوادارانش بسیار به دیگر اقوام توهین کردن درین دوره شمارش اصل خوده نشان دادن ...
سیلاب از مزار

>>>   داکترعبدالله برنده است .
نقوی

>>>   اجمل پنجشیری، تسلیت به معامله گر یهود بگو، به معاملگری 34 کشور کفری بگو، به... فروشنده افغانستان بگو کتاب بوش در جنگ 10 ملیون دالر عبدالله نوش نوش، بگو برو به کوه جهاد را شروع کو چون در حقت جفا شده بگو ورخیز از زیر بیرغ یهود بجای دیگر برو چون مجاهد هستی؟؟حیف است که هیچ چیز کرده نمیتوانی ...چون روی سیاه هستی، چون و طن فروش هستی، چون دهنت به نزد یهود پر از آّب است، چون جهاد را فروختی، ارزش های و ثمره جهاد را که باید یک نظام اسلامی شما به غرب فروختید و بخاطر رسیدن به قدرت حتی حاضر به هر معامله هستید، آیا شرم نیست ... دختران یهود وی را آرایش کند، آیا شرم نیست به یک مجاهد که یک دریشی وی بخاطر قیمت بلند وی در لندن ریکارد بلند همان روز باشد، اینجا فرزندان یتیم که بخون جهاد آنها تو امروز معامله میکنی گرسنه هستند، شرم است شرم...
بیدار

>>>   تیم عبدالله لیاقت بدوش ګرفتن این بار بزرګ را ندارد و حتمی ناکام خواهد شد. از اسلامیت و مسلمانی عبدالله ازاشرف غنی هیچ فرقی ندارد.هردویشان غربی است.فرق اینست که یکی یک چهره مشهور جهان و اقتصاد دان و دیګرش شخص معلوم الحال با سویه علمی و قدرت مدیریتی اش
عبدالله

>>>   اگرداکتراشرفغنی احمدزی رئیس جمهورشوددرقدم اول کرزی رامحاکمه میکند بعدآدیگرایش رااماکرزی میخواهدکه اشرفغنی برنده نشود
:(آغاشرین پنجشیری)

>>>   انشا الله در دوره دوم اشرف غنی برنده است
احمدزی از ولایت بغلان ولسوالی پلخمری

>>>   آزموده راآزمودن خطااست داکترعبدالله درسالهای قبلی امتحان داده است که نتیجه اش همین ویرانی وطن بود
م ازکابل

>>>   بیدار!!!!!
چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است تاریخ صنف 10 11 12 را بخوان بعدا میتوانی چهره منفور شده و رانده شده قومت را دریابی،چون تمام چهره های منفور شده و وطنفروش های قومت در آنجا درج است،من خوب کدام تاجک وطنفروش را در تاریخ ندیدم به غیر از قوم خاص از دوستان میخوام که یک کم در باره عبدالرحمن خان(خط دیورند) شاه شجاع و نادر غدار (معاهده گندمک) و غیره وطنفروش های قوم خاص نظر دهند ،میخام یک کم معلومات خود را زیاد بسازم
اجمل(پنجشیری)

>>>   سیزده سال اخیر خلیلزاد -اشرفغنی کوچی- جلالی - وکرزیها - امتحان خود را درمدیریت ناکام مانند پدران شان در رکاب انگریز دادند- حال ملت پروای امریکا و انگلیس و پاکستانرا ندارد- سیزده سال با امریکا و غرب مردم باتمامی کمی ها و کاستی های شان تحمل نمودند- اینبار مردم نمیگذارند که امریکا بازهم دامادان یهود و نصارا را بدون پشتوانه مردمی مردمی و آرای مردم قبول نمایند- انشالله جای سربازان امریکایی با مقابله علیه این ملت مسلمان جهنم و گورستان شان اوغانستان خواهد بود.اولتر از همه مردمان بافرهنگ در هرات -بلخ و کابل برای امریکا و غرب جهنم را آباد خواهندنمود.
کابلی

>>>   اجمل پنجشیری دور نمیریم همین نزدیک، ببرک کارمل دوم در کانفرانس بن 10 ملیون دالر گرفت، همین عبدالله و همین قانونی سند معتبر هیچ کس انکار کرده نمیتواند کتاب وزیر دفاع امریکا بوش در جنگ را ببین وطن در پیشروی همه به امریکای ها فروخت سند را امضا و به اساس آن 34 کشور به مملکت ما آمد و اکنون مجاهدین واقعی آنها را به توکل خداوند (ج) به زانو در آورده، بگیریش که نگیرید. کتاب بوش در جنگ

>>>   ورخیز اقای کابلی جهنم درست کو، مثل که در شرق و جنوب وجنوب غرب برایشان جهنم درست شده ورخیز نی شما هم برای یک روز جهنم درست کنین برای امریکایی ها، شما را دالره مست ساخته شما را ایمان و جدان شمارا دالر کشته، مست دالر هستید، مست خانه هستید، مست در نوکری باداران تان هستید، شما حتی برای امریکایی زاری میکنید که نفقه دارم ما هستید نروید، شما را چی به جهاد شما فقط معامله کنید و بلند منزل آباد نمائید.
کابلی اصیل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است