تخمین بازگشت 150هزار مهاجر به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ کد خبر: 7065 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper)، کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجرین می گوید برنامه کاری خود را به هدف کمک به مهاجرین برگشت کننده در سال جاری میلادی ترتیب کرده است.

مقامات سازمان ملل متحد می گویند انتظار دارند که در سال جاری میلادی نیز بیشتر از 150 هزار مهاجر افغان از کشورهای پاکستان و ایران به افغانستان برگردند.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پلان تازه کاری خود که برای سال جاری تهیه شده است، بیشتر روی برگشتاندن داوطلبانه مهاجرین تمرکز کرده است.

محمد نادر فرهاد، سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجرین به رادیو آزادی گفت، در این میان هزاران سرپناه نیز به مهاجرین ساخته خواهد شد.

به گفته نادر فرهاد و گزارش رادیو آزادی، در سال های گذشته نیز حدود 200 هزار سرپناه برای مهاجرین افغان ساخته شده است و بیشتر از یک ملیون و دوصد هزار تن از مهاجرین نیز از کمک های ویژه مستفید گردیده اند.

اما با آنکه از کمکهای سازمان ملل برای مهاجرین افغان سخن زده می شود و دولت افغانستان نیز از سلسله کمک های در این زمینه یاد آوری کرده است،بسیاری از مهاجرین برگشت کننده شکایت دارند که به حداقل امکانات دسترسی ندارند و این مساله حتی باعث مهاجرت دوباره هزاران خانواده گردیده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قرار معلومات که دارم کمیشنری عالی مهاجرین خارجی بخاطر رفع مشکلات افغانها از بودیجه ممالک خود و نتنها از انجا سالانه صدها میلون دالر و یا هورو را میگرند .
بگفته انها انرا مصرف عدم مشکلات مهاجرین افغان میکنند که در اصلا از واقیت دور است.
انها در طول هفت سال نتوانستند که حتا برای مردم که از جنگ های کابل خساره دیده اند بکدام جای برسند و اینکه دعوایی
کمک را برای صد هزار مهجرین دارند دروغ بیش نیست.
تا وقتیکه انها در وطن خود مصروف جور شدن خانه های پنج
ده میلونی هستند مردم بیچاره من اغوشته بدبختی و تفرقه ملی خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است