اشرف غنی احمدزی:
با همکاری پاکستان، افغانستان را هسته ای می کنم
اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسم سال‌ها بی‌اعتمادی بین اسلام‌آباد - کابل را از بین برده و مقدمات همکاری هسته‌ای بین دو کشور را فراهم می‌کنم 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۹    ۱۳۹۳/۱/۲۷ کد خبر: 70244 منبع: پرینت

گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، محترم اشرف غنی احمدزی نامزد مطرح انتخابات ریاست‌جمهوری، گسترش روابط با پاکستان را بهترین راه‌حل برای برقراری امنیت در کشور و منطقه دانست.

اشرف غنی در این باره اظهار داشت: گسترش روابط با پاکستانی که در گذشته از طالبان پشتیبانی می‌کرد بهترین راه حل برای برقراری امنیت در افغانستان و منطقه است.

روزنامه اکسپرس به نقل از احمدزی نوشت: پاکستان در گذشته از اصطلاح طالبان خوب و طالبان بد برای تبرئه خود استفاده می‌کرد اما در حال حاضر خود این کشور با شبه‌نظامیان درگیر است و ترجیح می‌دهد به صورت جدی به مبارزه با تروریزم بپردازد.

محترم اشرف غنی عنوان کرد که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد سال‌ها بی‌اعتمادی بین اسلام‌آباد-کابل را از بین برده و مقدمات همکاری هسته‌ای بین 2 کشور را فراهم می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات به پیروزی برسد کاری می‌کند تا همانطور که فرانسه و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم روابط خود را با یکدیگر گسترش دادند، افغانستان و پاکستان نیز به گسترش روابط با یکدیگر بپردازند.

داکتر اشرف غنی احمدزی که پیش از این مشاور رییس جمهور کرزی و رییس کمیسیون تنظیم پروسه انتقال مسوولیتهای امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای داخلی بود، بارها به پاکستان رفته و با مقامات پاکستانی درباره مسایل امنیتی و تجاری گفتگو کرده است.

لذا طرح چنین ادعایی از جانب ایشان خیلی هم بعید نیست. کسی که بتواند مقامات سرکش پاکستانی را رام کند و حمایت جدی آنها را در رقابت انتخابات به همراه داشته باشد، می تواند با همکاری پاکستان، افغانستان را نیز به انرژی هسته ای برساند.

البته در صورتی که رویه ای که پاکستان با کرزی داشت با اشرف غنی صاحب تکرار نکند. سخنان اخیر کرزی همه نشان می دهد که پاکستان در این ده دوازده سال با چرب زبانی توانسته کرزی را اغفال کند و در سایه ی دوستی یکطرفه، به تمامی منافع خود در افغانستان دست یابد.

بسیاری بر این باور هستند که پاکستان گرگی است در لباس میش. دقیقا مانند اربابش آمریکا. حال اینکه اشرف غنی چگونه می خواهد از حربه های سیاسی اسلام آباد به نفع پیشرفت افغانستان استفاده کند، سوالی که باید از ایشان پرسید. کرزی که نیمی از افغانستان را تقدیم پاکستان کرد و نتیجه ای نگرفت حال ببینیم اشرف غنی در ازای این همکاری چه چیز به پاکستان خواهد داد؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر تو مغز متفکر قلابی به قدرت برسی چون این وعده همیشه گی خودت بوده است که غلامی پاکستان را رها نمیکنی

>>>   هاهاها خودش را راه نمیدهند میگوید اسب من را در تحویله ببندید.

>>>   واقعا وبیشک متفکری جهانی است اګرچنین شد انشاالله کشوری مابطرفی پیش رفت وترقی خواهدرفت ومامجبور برابط نزدیک با کشورهای همسایه هستم ازخاطریکه مانمیتوانیم جغرافیه منطقه را تغیرنمایم ازخدا شکراست که برای مردم افغانستان یک این چنین شخصیت داده است
جاوید هرات

>>>   درسابق هم با ملاعمر یکجاکوشش کرده بودی که افغانستان راایالت پنجم پاکستان بسازی ماخوب بیاد داریم پاکستان دشمن قدیمی ودیرینه افغانستان است وهمین قدر جنگ وبد بختی ازطرف پاکستان بالای ما تحمیل شده وحالا میخواهد که آب مارا نیز مفت بگیرد این یک دروغ محض است که هیچ قابل تطبیق نیست نباید اینقدر دروغ های شاخدار گفته شود ما قبلا هم گفته بودیم که اشرفغنی دچار تکلیف روانی است اما شما قبول نمی کردید بعد ازین ببینید که چه هزیان گویی خواهد کرد مانند این خوابش

>>>   در حقیقت این غنی کوچی پاکستان است

>>>   خوب دیگه - ملاعمر هستی که میتوانی - با دور انداختن چادری - هویتت را ثابت کنی.
ملا شلغم

>>>   کی نمیداند که تو اجنت پاکستان و سرکرده طالبان بیفرهنگ یعنی با نام مستعار ملاعمر از مزدوران شاخدار امریکا-انگلیس و پاکستان هستی؟؟؟؟آنهاییکه نمیدانندتا حال...
فراهی

>>>   مگر این که افغانستان را به مصوبه پاکستان تبدیل کند که نام هسته یی شدن را بدست بیاورد کله این ادم مغز نه بلکه ... پر است آیا به این آسانی که جناب متفکر میگوید پاکستان هسته یی شد که افغانستان را هسته یی بسازد؟ معلم است که جناب شان هذیان می‌گوید
نادر کم یاب

>>>   این فکر در تمام ابعادش احمقانه است اگر این شخص واقعا متفکر باشد. اصلا به سلاح نابودی و کشنده دسته جمعی که پیامدهای ناگواری دیگری را نیز بدنبال دارد نمیکند. نظر من این است که این آقا پیش از اینکه یک متفکر باشد یک مریض است!افغانستان به پیشرفت های اقتصادی - فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دارد تا به پیشرفت نظامی!
محمد از بهسود

>>>   چقدرتاسف اور است اقای کاندیدان صاحب بجای این که بگویداگر انتخاب شوم/فقر ،بیسوادی،قومیت گرایی،فساد اداری،جلوگیری از حیف ومیل ذخایر خداددای،جلوگیری از کشت هشت هزار هکتار کشت خشخاش،جلوگیری از خروج سالانه صدها قطعه از اشیاء باستانی که سند هویت افغانستان است که از افغانستان توسط قاچاقبران برده میشودودر بازارهای عتیقه فروشی توسط دلالان فروخته می شودرا ریشه کن وابنیه تاریخی که سندی محکم برای نشان دادن فرهنگ غنی یک کشور است را مرمت ونوسازی می کنم.بجای اینکه بگوید افغانستان را از کشوری جنگ زده وتروریست زده وفقیر به کشوری مستقل ومتمول تبدیل می کنم بجای اینکه بگوید شاخص های بهداشتی را در جامعه افغانستان ارتقا میدهم تا شاهد مرگ ومیرنوزادان وکودکان افغان قبل از رسیدن به دوسال می میرند ومادرانی که بعلت فقر وبیسوادی کودکانی ضعیف ورنجور بدنیا می اورندنباشیم. بجای اینکه بگوید زمینه های لازم برای ایجاد یک افغانستان با امنیت که بتواند سهم مناسبی در صنعت توریزم داشته باشدمیگوید ورفاه مردم را بالاببرد، بامب اتم میسازیم که چه بشود ایا از نظر شما کاندیدان صاحب توسعه ورشد یک کشور با بامب اتم انجام میشود؟من از هیچ کاندیدان محترمی دفاع نمی کنم وطرفدار هیچ کس نیستم.
عبدالرب

>>>   این مغز متفکردر مزدوری -ثابت میسازد که ملاعمر و اجنت پاکستانست.

>>>   فانسه وجرمني يكديگر را دو كشور مستقل ومساوي الحقوق مي پذيرند اما پاكستان افغانستان را بحيث صوبه پنجم مي خواهد وديگر اينكه افغانستان به موضوعات هستوي چي ضرورت دارد براي برق آب هاي فراوان دارد ونيز پاكستان مارا با خود برابر نميداند او مي خواهد بادر بزرگ يا دشمن بزرگ باشد اگر واقعا اين نظر تو باشد كه با پاكستان اينقدر علاقه داشته باشي من از راي كه بتو دادم پشيمان هستم پاكستان هيچوقت دوست ما نميشود اورا تاريخ دشمن خلق كرده
گرچه همين چاپلوسي ها را قانوني صاحب هم چند روز پيش ارائه داد وگفت پاكستان و افغانستان هردو قرباني هستند !!! در حاليكه ضميرش ميداند كه پاكستان مادر ترورست است او هيچوقت قرباني نيست در زمان انتخابات همه طالبان پاكستان به دستور حكومت جنگ را توقف دادند و بر ضد انتخابات افغانستان شروع به جنگ وشرارت كردند حالا پاكستان چي قرباني است؟؟طالبانش تحت قومانده آي اس آي هستند گاهي جنگ هاي نمايشي براه مي اندازند تا حكومت شان از امريكا سلاح وپول بدست بياورد اگر همان طالب هاي مصنوعي نباشد امريكا براي پاكستان پول و سلاح ميدهد؟؟
گيلگمش

>>>   افغانستان و سلاح اتمی؟مثل این که هزار قوطی گوگرد را به دست یک طفل بدهی و او را در میان یک خانه پر از کاغذ تنها رها کنی.

>>>   هدف جناب مغز متفکر از هسته ئی این است که افغانستان را برای پاکستان خستهئی ، پستهئی و بادام درست خواهم کرد که همیشه نوش جانش کند. چون در نوشتن اشتباه صورت گرفته عوض خستهئی هسته ئی شده لطفآ هسته ئی را خستهئی بخوانید. این هم میگویند یک عوام فریبی شاخدار و خنده آور.

>>>   چه خوب ماهیتت خود را آشکار کردید همه می گفتند که تو پاکستانی هستی برخی ها قبول نمی کردند حالا که خودت با تمام شفافیت پاکستانی بودنت را اعلام کردی!! پاکستان چگونه می خواهد افغانستان را هسته ای کند؟ پاکستان که دشمن دیرینه ملت ماست هرگز بدون معامله کلان تن به این همکاری نخواهد داد. بلی او در یک صورت اعلام همکاری خواهد نمود که : اولا تمام معادن یورانیم در اختیار او قرار داده شود. ثانیا تمام معادن مس و طلا و سایر معادن در اختیار او قرار داده شود. ثالثا حق و حقوق طالبان آن گونه که آنان می خواهند رعایت شود. رابعا حلقه غلامی پاکستان به گوش مردم ما آویزان شود. با این شرط و شروط پاکستان به اشرف فقط وعده همکاری خواهد داد ولی هرگز به وعده اش عمل نخواهد کرد و وقتی به اهدافش رسید آنگه به همه چیز پشت پا خواهد زد. آنانی که به شاه اشرف رای داده ببینند ماهیت منتخب خود را که چقدر وابسته به پاکستان است!!

>>>   او مردم ای دیوانه است ما نان خوردن نداریم ای از بم هستی گپ میزنه!زخمی های ما به میدان محاربه از خون ریزی زیاد جان میدهند طیاره نداریم که انها را انتقال دهیم واگر طیاره باشه تیل نداریم !ای بم هسته ای از کجا ترقید؟
با احترام GA

>>>   داکتر کوچی هارا بیبند من مغزمتفکرجهان استم همین پاکستانی بود افغانستان را به تباه گرد .......
وادی گرگ ها

>>>   بمب اتم پاکستانی کی به کار میاید کی انفجارمیکند یعنی معنی اصلی این گپ اینست که افغانستان را به چتلستان تسلیم خواهد کرد اگر نکند کست ویدیویی وی را که در پاکستان ثبت است افشا خواهد کرد در ان کست احمدزی کوچی با حمید گل بین خود عیاشی میکنند.
تیزفکر

>>>   ...ما هسته ای نمی خواهیم بل یک لقمه نان بی درد سر و حلال می خواهیم . شما جیب مردم را خالی نکن هسته ای مسته ای پیش کش
بهلول

>>>   اگر خدا ناخواسته به قدرت رسید باز خواهید دید که چه میکند اولین کاری که میکند به حساب دوستم خواهد رسید .

>>>   منظور داکتر اشرف غنی بمب اتم نیست بلکه انرژی پاک هسته ای هست افغانستان در حال رشد هست و نیاز مبرم به تمام منابع انرژی دارد و از طرفی ما در منطقه ای هسته ای قرار داریم بالانس منطقه ای و منابع سرشار اورانیوم حکم میکند که برنامه های جدی برای هسته ای شدن داشته باشیم گذشته از این انرژی هسته ای حتی در دولت مرحوم داوود خان هم مطرح شده بود در ضمن ساخت بندهای بزرگ آبی و نیروگاههای هیدرولیکی حساسیت همسایه گان ما را در پی دارد در حالیکه انرژی هسته ای میتواند حمایت مدافعین محیط زیست را هم جلب کند و ما بدون انرژی هسته ای نمیتوانیم عقب ماندگی های کشور را جبران کنیم درود به افکار مترقی داکتر اشرف غنی --
مهندس موسوی

>>>   من در سلامت عقلی این آدم شک دارم ایکاش مکانیزمی وجود میداشت تا نامزدان قبل از نامزد شدن معاینه صحی میشدند.....
عطا الله کابل

>>>   خواهشمندم از شما زیاد توهین نکنید ب یک بزرگتر از خودتان جناب احمد زی چیکار کرده که شما ها توهین ب ایشان میکنید احمد زی واقعا لیاقت ریاست جمهوری را داره با اینکه رای به عبدالله دادم ولی یکی از طرفداران احمدزی هستم من از ایران ب افغانستان اومدم رای دادم به عبدالله ولی تقریبا 200نفر از اقوامم ب احمد زی رای دادن
عبدالعلی ابراهیمی تهران

>>>   ... به اين بي وجدان بيسواذ ، شما فكر كند كه اين...چي ميگويد، از همين حالا نوكري خود را علان ميكند.
علي

>>>   آقای اشرف غنی با این حرفها شاید میخواهد به پاکستان اجازه بدهد که در صورت رئیس جمهور شدن او، بیاید و همیشه آزمایشهای هستوی خود را در داخل خاک افغانستان انجام دهد، نه اینکه پاکستان را راضی سازد تا تکنالوژی استفاده از نیروی اتمی را در اختیار افغانستان قرار دهد. طوریکه در زمان طالبان چندین بار پاکستانی ها متهم شدند که تفاله ها یا زباله های هستوی خود را مخفیانه آورده و در بعضی نقاط افغانستان دفن کرده اند که این خود باعث گسترش امراض و مشاکل گوناگون در کشور ما خواهد گردید. پاکستانی که تاب دیدن اعمار یک بند برق ویا چند فابریکه در افغانستان را ندارد و پیوسته با فرستادن تروریست ها و انتحاری ها به زیرساختهای کشور ما ضربه میزند تا ما محتاج محصولات و تولیدات پاکستانی باشیم، چگونه راضی خواهد شد که به ما استفاده از تکنالوژی هستوی را شریک سازد. بهتر بود آقای اشرف غنی میگفت که در راه بالا بردن سطح علم و دانش ومعیاری ساختن دانشگاه ها و مکتبها و انستیتیوتهای علمی کوشش خواهد کرد تا جوانان و خواهران دانشجوی ما با کار وهمت خویش دانش استفاده از تکنالوژی هستوی را فرا گیرند. فکر میکنم این هم شعارهای عوامفریبانه است که اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری روز و شب آنرا از طریق بوقهای تبلیغاتی استعمار و استحمار بین المللی فریاد میزنند. به نظر من وقتی در یک جامعه عدالت تأمین شود و فرق بین برادر بزرگ و نژاد برتر نباشد، بلکه کار به کسی داده شود که دانش و اهلیت و شایستگی دارد، نه اینکه از قوم و ملیت خاصی برخوردار است، در این صورت، ملتها و کشورهای ترقی میکنند، نه آنکه احمق ترین فرد را از قوم خویش بیاوریم و آنرا در کرسی و منصب مهمی در ساختار نظامهای دولتی قرار دهیم و هرگاه که خیانت هم نماید، هیچ بازخواستی هم صورت نگیرد، پس هیچ کشوری در سایهء چنین نظامی که مبنای آن قبیله پرستی باشد پیش نخواهد رفت. اگر یکی از دلائل پیشرفت علمی غرب به خصوص آمریکا را مطالعه کنیم می بینیم که این کشور متخصصین و دانشمندان کشورهای دیگر را جذب نموده و برایشان تابعیت و تمام مزایایی را عرضه میکندکه برای یک سفید پوست متولد شده در داخل آمریکا را میدهد و همهء وسایل راحت این افراد را بدون اینک بگوید تو اصلا از امریکا نیستی، آماده میسازد چنانکه در ناسا همین حالا اگر صدها نفر نباشند، ده ها داکتر و دانشمند خارجی از کشورهای مختلف جهان کار میکنند و با همه در روشنائی یک قانون رفتار میشود. بهتر است، آقای اشرف غنی اول گلون پاره کردنهای قوم پرستانهء خود را کنار گذاشته و ظالم و انتحاری و تروریست را همه دشمن افغانستان بگوید، و برای کسب رأی در قندهار گلو پاره نکند که « من وعده کرده بودم که بندیها را آزاد میکنم، بروید و پرسان کنید که من اینکار را کرده ام یا نه» یا اینک بگوید « اکثریت زندانیان بگرام از گویندگان یک زبان هستند» یعنی توازن قومی در آنجا وجود ندارد. لابد آقای اشرف غنی سهمیه بندی در پولیس و اردو را نیز میخواهند در بین مجرمین و زندانیان عملی ساخته و از اقوام دیگر افغانستان نیز ولو که کسی جرمی را مرتکب نشده باشد، به زندان بیندازد. آه که گفتنی ها زیاد هستند، ولی چه کنم که حرفهای جای عمل را نمیگیرند.
با احترام شفیق

>>>   جناب غنی شما متفکر چی بلکه مغز هم نداری....دشمن صد ها ساله افغانها بشما کمک میکند که بمب اتم بسازی من نمیدانم شما چه فکر میکنید در مورد مردم فکر کردی مثل خودت همه تکلیف روانی دارد واین حرفهای شمارا باور میکند ..) شاید یکی دونفر... باور کند..مثل دوستم

>>>   دوستان عزیز ما باید به دولت خودمان کمک کنیم و همیشه پشتیبان منافع ملی و صلح و ثبات داخلی باشیم،تا زمینه برای یک زندگی عزتمندانه در داخل کشور فراهم شود.نباید از کشورهای همسایه یا دیگر کشورهای جهان، بر خلاف منافع ملی حمایت و جانب داری صورت بگیرد،بلکه باید حمایت ها و همکاری ها و تعامل با همسایگان و دیگر کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و منافع ملی و به صورت عزتمندانه باشد. تجربه من به عنوان یک شهروند تحصیل کرده،در خارج از کشور این است که:زندگی کردن در هیچ جای دنیا( و لو که با احترام و دعوت مارا بپذیرند)به اندازه ای زندگی کردن در کشور خود انسان، لذت بخش تر و عزتمندانه تر نیست.
به قول پدران ما: صبحانه نان خود را قد آو بزنیم بهتر است از کره و مربای کشور بیگانه با منت و تعنه.

>>>   درست اشرف غنی متفکر دوم جهان است بخاطر خانمش
که مسیحی است دیگرکدام افغان زن غیرمسلمان دارد

>>>   بد کردی، ما به دوشمن تاریخی خود هیچگونه اعتماد نداریم و این معلوم است تو هم مانند طالبان جنایتکار یکی از نوکران آنها هستی۰ ما تاْسیسات اتومی که رموت کنترول آن بدست آی اس آی باشد نمیخواهیم۰
آهنگر

>>>   نه خودت را میخواهیم نه همکاری ات با پاکستان را۰

>>>   این هم شد مغز متفکر... یک خنده

>>>   اول خو حرف هارا میزند که از حفیفت بسیار دور باشد.افغانستان ونیروی هستوی ؟

>>>   افغانستا نیکه مردمش قوت لا یموت ندارد به اتوم نیاز داشته باشد.
مصیبت وعلت مرګ ومیر کم است زخا یر رادیو اکتیف را هم همسایه خود بسازیم.

>>>   کسی این اجازه را به تو نمیدهد آغای کوچی، همانگونه که به ...بیدین و امیرالجاهلین این اجازه داده نشد۰

>>>   من قبلآ کمی اشاره کرده بودم که جناب اشرفغنی فاقد صحت سالم و عقل سلیم میباشد مگر متائسفانه که نشر نشد اکنون خداوند را شکر که در مراهل اول ماهیت بیعقلی و مزدور بودن خود را برای ملت افغانستان باثبات رسانید همه مشکلات را که تاگلون در آن غرق هستیم نادیده گرفته به أتمی شدن افغانستان شتافت ما هنوز چرخبال و هواپیمای نظامی بقدر کافی نداریم که مواد انتخاباتی و کمک رسانی اولیه را به آسیب دیده گان طبیعی به ولایات و ولسوالیها انتقال بدهیم آقای محترم مغز متفکر از سلاح هسته ای برای افغانستان حرف میزند آنهم توقوع از نظام و حکومتیکه از زمان بوجود آمدنش حتی الان با ما رویه خسمانه داشته و بخصوص در { 4 } دهه اخیر با مداخله بیشرمانه و علنی خود میهن و ملت ما را بخاک و خون یکسان کرد. آقای مغز متفکر آیا بخاطر دارید که نواز شریف در زمان نخست وزیری سابقه اش در پارلمان پاکستان در خطابیه خود گفت خدمتیکه من به پاکستان آنجام داده ام قابل قدر و فراموش ناشدنی است. آن این است که أرتش با قدرت ومنظم افغانستان را منهدم کردم . این حرف من افتراء و تهمت نیست بلکه همه ملت افغانستان از این موضوع اطلاع دارند بخصوص آن تعداد هم میهنانم که بالای { 45 } سال عمر دارند یقین دارم که این مسئله را خوب بخاطر دارند. کشوریکه میخواهد و یگانه آرزیش است که میهن واحد ما را پارچه پارچه نموده و هویت ما نابود کند چطور امکان دارد که ما، را در پهلوی خود به اسلحه اتمی مجهز کند عجیب عوام فریبی در جریان است که خیال است و جنون من بحال آن تعداد هموطنان عزیزم تائسف میکنم که فریب تبلیغات عمیل پاکستان را خوردند با گرفتن خون خویش در کف دست به پای صندق های رای دهی انتخابات تشریف بردند و برایش رائی دادند.
ح.م{ ن }

>>>   ﺑﺮاﻱ ﻃﺮﻓﺪاﺭاﻥ ﻭﻱ ﺷﺮﻡ اﺳﺖ.

>>>   حالا باورم شد که این مردک ... است و نیاز جدی به تداوی روحی داره...کدام زیربنائی برای حتی آب گردان در کشور موجود نیست.مردم زیر خطر فقر زندگی میکنند نان خوردن نداره تو چقدر ... هستی.تو اول طبیب شو سر کل خودرا دوا کو بعدا از هسته ای شدن حرف بزن....

>>>   ﺗﺒﺎﻩ ﺷﻮﻱ ﻫﻤﺮاﻩ ﻣﻨﻂﻖ...ﺗﻮ ﻛﺎﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭا ﭼﻪ ﻛﺮﺩﻱ. ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ. ﺧﺎﻧﻪ. ﻛﺮﺩﻱ.ﻛﻤﻲ ﻋﻔﻞ اﺭ ﺟﻨﺮاﻝ. ﺣﻤﻴﺪ. ﮔﻞ ﺑﺨﺮ. ﻧﻤﻴﺪاﻧﻢ ﻣﺮﺩﻡ. ﭼﻂﻮﺭ. ﺑﻪ ﺗﻮ ...ﺭاﻱ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ. ﻋﻮﺽ ﺧﺪﻣﺖ. ﺑﻢ اﺗﻢ ﻣﻴﺴﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺸﺮ. ﺗﺒﺎﻩ ﺷﻮﺩ.

>>>   مثل اینکه اقای غنی هزیان میگوید ویا خود یکی از مهره های فعال پاکستان است در غیر ان هرگز امکانم ندارد که همسایه ای شرقی ما از نیت عمق استراتیجی منصرف واگر بتواند یک پیاله اب را بما بدهد نمیدهد مثل اینکه مشاورین خارجی برای اینکه در دور دوم برای ایشان کمپایتن نموده باشند این پیام های ناکام ونا ممکن را برایش دکته مینماید خوب بود که بجای اتمی شدن وهمکاری اتمی میگفتند که ما برای شما لقمه ای نانی جستجو مینمایم ویا روابط خود را باندازه ای خوب میسازیم که دیگر هم وطنان ما را نمی کشند ازین بالاتر دیگر هر نوع توقع بیجا وخواب وخیالی بیش نیست ومت هم ازین ترفند ها بسیار شنیده دیگر باین یاوه گوی ها باورندارند
تبنگ چی

>>>   اگرخداي نواخسته اين مغز متفكر پيچكاري شده آمريكائي برنده شود صددرصدافغانستان ايالت ششم پاكستان محسوب ميشود چون اين قوم به خارجي هاي كافرايمان دارند نه به مردم خويش
اقبال

>>>   تا هنوز کدام جنس پاکستانی درست کار داده بلکه نه بمب اتم پاکستان هم دروغ است وانفجار نمیکند همه تقلبی است از هند تقلب کرده
دوم اینکه اشرفغنی هرچه عاجل باید تداوی شود درغیر آن این مریض روانی با این دروغ های شاخدارش بینی ما افغان ها را میبرد

>>>   چیزی را غنی کوچی گفته است کاملا سیاست های طفلانه است کشوری که چندین سال است که در صدد نابودی میهن مان کمر بسته است و از دیر زمانی میشود که این کشور همسایه اهداف پلید خود و اربابان اش را پیگیری مینماید تا کشور ما را در زیر سرطه خود قراردهد از همین سبب بود که پنجابی ها عرب ها و انگلیس ها در کشور ما هجوم اوردندتمام هستی مردم را به تاراج بردند حتی اردوی قوی که داشتیم توسط نوازشریف که صدر اعظم وقت بود فروپاشیده شد.اقتصاد زراعت و فرهنگ که دارای قدامت تاریخی و باستانی است تخریب نمودند که میتوان بت های بامیان را نام برد پس کشوری که تا این حد منفور باشد چگونه توقع بدست اورن نیروی هستوی را از کشور دشمن داشت در حالیکه او از دستان خالی مان می هراسد.چگونه بمب اتم را در اختیار دشمن اش قرار میدهد که این از عقل بدور است.از صحبت های این مذدور چنین استنباط میگردد که این مهره صهیونیست ازحمایت کامل و علنی اسراییل امریکا انگلیس وپاکستان برخوردار است.و هیچ شرم حیا درشان این نوکر یهود وجود ندارد و تمام مردم آگاه مان را مانند خودش بی عقل فکر کرده است.تو که مرد متفکر درجه یک غربییان و چتلستان هستی و ما هم دوست و دشمن مانرا خوب میشناسیم و حیله گری های روبا مانند ترا نیز میدانیم برایت بسیار جای شرم است که پایت را فرا تراز گلیمت دراز میکنی.اگر خای ناخواسته بخت این مردم بگردد و تو بواسطه یهودیان به اریکه قدرت دست پیدا کنی بدون شک که به فردای ان روز محشر در کشور برپا شده و چنگهای خانمان سوز گذشته دوباره آغاز میگردد.و در هر کوچه سرک خونها جاری خواهد شد.تو و اعضای حزب بد نام افغان ملت در کشور هیچ جای پای برا

>>>   اغای غنی این را گفته تا دفن زباله های اتمی امریکه وپاکستان در افغانستان انجام شوه ودر اینده افغانستان بشوه گورستان زباله های اتمی اروپا وامریکه.
سخی

>>>   یاره غنی این کارانکن بخاطر ازینکه اگرافغانستان را اتمی ساخته یک روز بدست برادران طالبت میدهی که درخود افغانستان استفاده کند.
نقوی

>>>   مردم ما فعلا یک لقمه نان و امنیت می خواهند نه اورانیوم. سالهاست که اسلحه و مواد منفجره افغانستان را خراب و مردم را شهید و معلول کرده است.
عبدالطیف

>>>   غنی تفکر غنی دارد یگانه کسی است که افغانستان را ازین بحران نجات داده میتواند و دیگر نامزدان ریاست جمهوری همه شاگردانش است واقیعت است که دومین متفکر جهان است
احمد از مزار شریف

>>>   درمورد عبدالله واشرف غنی باید بګویم که زمانیکه عبدالله ازفارمسی پوهنتون کابل شامل شد اشرف غنی احمدزی درپوهنتون جان هپکن درایالات متحده امریکا به شاګردان امریکایی پوهنتون مذکور مضامین اقتصاد رادرس میداد فلهذا باید ګفت که بین عبداله واشرف غنی احمدزی به قدر زمین واسمان فرق هست همه دانش مندان وافراد باسواد طبعی است اشرف عنی رانهایت دوست دارد
(شینواری)

>>>   عبدالطیف جان...
بدون یورانیم و تکنالوژی کی می توان به نان رسید یک قرص نان نمی تواند برای همیشه شکم ات را پر نماید

>>>   فکر کنم اشرفغنی تب دارد ویا دوای خوده همراه پوشش قرت کرده از پاکستان سخت ترین وپلید ترین دشمن ما میخواهد تا برای ما بم اتم بسازد
این نظر اشرفغنی که چقدر جامه عمل میپوشد وراست است شما خود قضاوت کنید بعد همه دروغ ها و... اشرفغنی را که میگوید همین قسم فکر کنید

>>>   بلی زمانیکه داکتر عبدالله شامل پوهنتون شد اشرفغنی در کلیسا دروس مسیحیت ودر اسراییل درس یهودیت را میخواند ما اشرفغنی را به خاک پای هیچ مجاهد افغانستان بلخصوص داکتر عبدالله برابر نمیکنیم زیرا داکتر عبدالله یک مجاهد ویک افغان ویک مسلمان است واشرفغنی یک یهودی یک غربی ویک بیسواد است که تاهنوز قادر به خواندن قرآن اولین کتاب ما مسلمان ها نیست یک متعلم صنف اول ودوم افغانستان میتواند به راحتی قرآن را بخواند مگر این بیسواد چون علاقه به خواندن قرآن ندارد ونداشته تاهنوز نتوانسته قرآن را یاد بگیرد پس اشرفغنی نزد ما افغان های مسلمان یک بیسوادی بیش است

>>>   با سلام و تقدیم احترام.
بسیاری از دوستانی که اظهار نظر کردند اطلاعات اولیه از دانش هسته ای ندارند فقط از آن تولید سلاح اتمی را فهمیدند،برای اطلاع این دوستان عرض کنم که:انرژی هسته ای، یکی از اقتصادی ترین شیوه ها در دنیای صنعتی است،کاربردهای مختلف دارد که به طور کلی می توان به این موارد اشاره کرد:1)تولید برق هسته ای 2)تشخیص و درمان بسیاری از بیماریها 3)کشاورزی و دامداری 4)کشف منابع آب 5)صنایع غذایی 6)صنعت 7)صنایع دفاعی و اتمی.(کاربرد دانش هسته ای در تمام این شش مورد به صدها شاخه تقسیم می شود. 8)از همه مهم تر داشتن دانش هسته ای، اعتماد به نفس را از لحاظ روحی و روانی برای ملت دارنده آن،بالا می برد.پس چرا افغانستان با این همه استعدادهای درخشان و برتر دانش هسته ای،نداشته باشد.نگویید کسی به شما صدقه و نان بدهد؛بلکه بگویید راه نان درآوردن را به شما یاد بدهد(یعنی علم و دانش و صنعت).

>>>   دوستان گرامی! اگر برای یکبار هم باشد، قبل از نوشتن چیزی منحیث نظر، سر به گریوان نموده و حقیقت را جستجوه نمائید، این یک حقیقت است که پاکستان از بدو تأسیس در طول زمان موجودیتش دوست خوبی برای افغانستان نبوده است و با هر حرکتش همیشه منافع خود را جستجوه نموده است اما در میان رهبران افغانستان هم تا به همین اکنون کسی نبوده که در راستای استراتیژی مملکت با پاکستان ابتکار قابل قبولی را نموده باشد!
تنها مجاهدین در زمانشان تلاش داشتند که از دولت پاکستان منحیث دوست، آنهم برای ادامۀ جنگ در افغانستان استفاده نمایند، مجاهدین، پاکستان را بانی و مدافع اساسی اسلام در افغانستان میدانستند و در این راستا اعتماد بالاتر از توقع را بجانب پاکستان نمودند اما آخرش دیدیم که پاکستان با دست پرده های خو (مجاهدین) هم چه کرد؟بگزارید هر رهبر در راستای حل سیاسی مسئلۀ افغانستان با پاکستان و منطقه ابتکار نماید، تمام گفته ها را اگر از اشرف غنی باشند یا عبدالله یا کس دیگری، به مسخره نگیرید، آخر تا چه وقت مسخره گی؟ تا چه وقت شخصیت های مانرا به مسخره میگیریم؟ تا چه وقت این حقیقت را نمیپذیریم که پاکستان هرچند هم بد باشد همسایۀ ماست و تازمانیکه مناسبات ما حسنه نشوند آرامی ملت ما امکانپذیر نیست.
چرا ما بجای مسخره کردن ها به مسایل دیپلوماتیک فکر نمیکنیم؟ آیا ما نمیتوانیم دیپلومات باشیم، اگر پاکستان با وجود دربر داشتن تروریزم توانسته است اعتماد جامعۀ جهانی را در خصوص افغانستان با خود داشته باشد پس ما از پاکستان چه کمی داریم؟ پاکستانی ها هم ما را میکوبند و هم با دیپلوماسی ماهرانه خود را براحت میدهند، ما چرا فقط یک راه را محکم گرفته ایم و آنهم تخریبات بیمعنی که حد اقل تا به الحال هیچ نتیجه ای نداده است.ما با مسخره نمودنها، با مسخره گویی ها فقط خود مسخره شده ایم، مسخره در نزد مسخره ترین کشورهای دنیاه
میهن زرغون

>>>   صرف امریکا و انگلیس و اسرائیل باید بم اتم داشته باشند تا اگر حقوق بشر یا دموکراسی کشوری کج شد او ره راست کنند!! همان قسم که هیروشیما و ناکازاکی جاپان ره راست کردند!!
برای دنیا ارباب ضرورت دارد وبرای ارباب غلام ضرورت دارد.خو امریکا که ارباب دنیا و انگلیس و اسرائیل هم ...مانده افغانستان.ما هم غلام امریکا. بالای سرباز امریکا فشار جنسی باشد می تواند به زن و دختر افغان تجاوز کنه همین قسم که عساکر امریکا هزاران بار کردند. کدام مشکلی نیست.او بم اتم داره.او اربابه ولی ما غلام اوییم.ما را چی به بم اتم؟
گیلگمش واقعی-عاشق USA

>>>   از پاکستان کمک خواستن وبالای پاکستان اعتماد کردن یک حماقت است وعوام فریبی زیرا ما بیش از نیم قرن است که پاکستان را میشناسیم

>>>   تشویش نکنید.اشرفغنی ای غلام امریکا هسته خرما را گفته!! نی هسته یورانیوم.

>>>   مطمئنم پاکستان دانش هسته ای ندارد که به افغانستان بدهد
اگرمقصود چند بمپ است که شاید از آمریکا یا از کشور دیگر خریده باشد شاید الآن فاسد شده و عمل نکند.

>>>   اشرف غنی احمدزی اکر این انقدر مغز متفکر است چرا خاصیت غلامی میراث شاشجاع دوست محمد خان یقوب خان وعبدالرحمن و دیګران مثل نورمحمد ترکی حفیظ الله امین ببرک کارمل را خود نتوانست تداوی کند هنوز هم بار دیکر مخواهد خواست ملا عمر کور همانا تسلیمی افغانستان به پاکستان را درسردارد .
همیشه این اندیشه در وجود انسانها است که خودرا تداوی کند وبعد درحصه تداوی فامیل خود براید حلا اینکه تاهنوز این مغز متفکر نتوانسته خود و فامیل خود مثلا خانم دختر پسر وی هنوز هیچ از دین اسلام و هنوزهم عیسوی مذهب هستند وخود این مغز متفکر یقین کامل به دین اسلام ندارد چطور خودرا منحیث رهبر مدره میسازد متواند رهبر دوستم باشد

>>>   وقتی دارویش به وقتش نرسد- اذیان میگوید-
اگر دارویش احد اقل تا سه ساعت از وقتش بگذرد- همه ای وفاداری هایش را به پاکستان و انگلیس افشا مینماید.

>>>   مالک اصلی این سرزمین‌ من هستم و تاریخ 5692 ساله‌ی بلخ ، بامیان ، کاپیسا ، کابلستان گزین مبین این ادعای من است. مانند دومان هخامشی ها ، ساسانیان ، یفتلی ها سامانی شخصیت بزرگ علمی شجاع این سرزمین تاریخ 5692 افغانستان ابو مسلم خرسانی ، مولان بلخی ،سینای بلخی ، رابعه بلخی و استاد شهد راه آزادی افغانستان استاد ربانی ، قهرمان ملی راه آزادی افغانستان از چنگ پاکستان احمد شاه مسعود، شهد استاد مزاری راه عدالت شهرون اصلی این سرزمین مردزار سپه سالار عطامحمد نور و استاد محقق است

>>>   باتشکر ازهمه اظهار نظرها وصاحب نظران من فکر میکنم بر داشت غنی صاحب این باشدکشوردوست وبرادر پا کستان طالب غنی میکند ما به عنوان مشتری از این انرژی پاک وسالم بهره ها میبریم مهیم ترین موارید مصرف این انرژی هسته ای عبارتن ازانفجار بین جمعیت کنار جاده جنگ در سوریه ودرمصر بزودی ودر بخشهای روسیه بخصوص اکراین شرقی وکریمه غنی صاحب خوب فکر کرده برادران که منضور غنی را(اشرف)نفهمیده بداند دانش هسته ای وارانیم مصرف صنعتی مثل توتیدبرق ودارو...نیست فقط مصرف به عنوان سوخت داردازآن نوع هموطن دل خوش نکن

>>>   اینکه ی گویند اشف غنی دومین متفکر جهان است اولین متفکر جهان کیست؟ شاید این را به شوخی می گویند! اشرف غنی که سخنانش نه معیار عقلانی دارد و نه رفتارش دل تان را خوش کرده این که دومین متفکر جهان است که دیگر به لب گور رسیده و هیچ اثری که دلالت بر متفکر بودن او بکند از او در دست نیست نمی دانم از کجا و به چه دلیل او را دومین متفکر جهان می گویند. او اصلا متفکر نیست تا دومین یا سومین باشد. او از فکر اندکی برخوردار بود این سخن ر اکه با همکاری پاکستان کشور ما را هسته ای می کند، نمی گفت. یک طفل افغان این را می داند که پاکستان به خون ملت ما تشنه است اما اشرف غنی این قدر هم فکرش کار نمی کند. او اول امنیت اجتماعی و اقتصادی را در افغانستان به وجود بیاورد وقتی که مردم با کمال آرامش در کشور زندگی کند و آوراگان و مهاجرین به صورت آبرومندان به کشور برگردند آن وقت زمان فکر این خواهد بود که افغانستان نیاز به نیروگاه هسته ای دارد یانه؟ قبل از آن لازم است با ساختن بندهای آب بر روی رودخانه های پر آب کشور ساخته شود که هم مولد برق است و هم کشاورزی و زراعت کشور را برای زندگی سالم رونق می دهد. وقتی این کارها انجام شد آنگه پولی اگر باقی ماند فکر ساختن نیروگاه هسته جا دارد آن هم نه با کمک پاکستان بلکه با همکاری کشوری که اگر خیر کشور ما را نمی خواهد لا اقل با ملت ما دشمن نباشد.

>>>   شینواری
اشرف غنی میتواند برود به همان کشوری که در دانشگاهش درس میداد ریس جمهور شود۰ ریس جمهور کشور ما داکتر عبدالله میشود چون در روز بد و روز خوب وطن همیشه در پهلوی فرزندان وطن بوده و در حالت در آینده هم خواهد بود۰ این دیسانت شدگی های خارجی بروند اول زن و فرزند خودشانرا مسلمان و افغان بسازند بعد بیایند رهبر این کشور شوند۰ بزور سوته دوستم، خلیلی، و اسماعیلی ها میخواهد رئیس جمهور برای گروه های مریض چون یون و طاقت شود۰
آسمائی

>>>   امریکای خونخوار افغانستان ره اشغال کرده و بیرون نمیشه.کدام عیبی نداره !
عساکر امریکای بیشرف بالای نوامیس افغانستان تجاوز و فرار می کنه و محاکمه نمیشه.کدام عیبی نداره !
امریکا 9 پایگاه نظامی در افغانستان اعمار کرده که تا ابد افغانستان در مشت امریکا و مستعمره امریکا باشه.کدام عیبی نداره !
اراذل سفارت امریکا بر نشرات تلویزیونهای افغانستان نظارت دارند و صرف اجازه نشر رقص و آواز ره میدهند تا جوانها فاسد شوند.کدام عیبی نداره!
امریکا استقلال افغانستان ره زیرپاکرده و سفیر بیشرف امریکا خود ره ارباب افغانستان میدونه و در هر کار دخالت می کنه.کدام عیبی نداره!
شهرها آب صحی و بهداشتی ندارند.کدام عیبی نداره!
برق 24 ساعته نداریم.کدام عیبی نداره!
شفاخانه عصری و معیاری نداریم.کدام عیبی نداره!
فابریکه نداریم.کدام عیبی نداره !...
اما اگر مه رئیس جمهور شوم هم نیروگاه ذروی هسته ای اعمار می کنم و هم ماهواره و ایستگاه فضایی به فضا روان می کنم! در ای وضعیت افغانستان ایستگاه فضایی خیلی ضرورت داره و از نیروگاه هسته ای هم بهترتره!
کله خراب

>>>   گاو بير كنجاره خواب ديده !

>>>   غنی جان یا غنی خان!
شما اول باید تروریسم را حذف کنید و به پاکستان بگویید به افغانستان تروریست و سلاح صادر نکند
بعد امنیت ایجاد کنید
هسته ای شدن به ای آسانی نیست. ابتدا باید ظرفیت های آن درکشور وجود داشته باشد از جمله نیروی انسانی
ثانیا از کجا می دانی پاکستان با شما همکاری می کند. پاکستان فقط می خواهد کشور ما عمق استراتیژیکش باشد و از افغانستان برای مقابله با هند استفاده کند و از امکاناتش سود ببرد
برفرض قبول کرد آن ها که برضای خدا این کار را نمی کنند، شما برای ان ها چه کار می کنی؟





1

>>>   شینواری...
هم قومی کوچی شما در دانشگاه (تکرار می کنم دانشگاه) انسان شناسی خوانده(یک رشته بی ارزش ...) نه اقتصاد.مطمئنم حتی اسم مفاهیم ابتدایی اقتصاد مثل تابع مطلوبیت را هم تا حالا نشنیده است

>>>   از جراید و روزنامه های میهنی خواهش مندیم که رای نظر هم میهنان خویش را که در این صفحه راجع به شخص ثانی مغز متفکر جهان آقای محترم اشرفغنی بصورت تحریری بیان نموده اند بدون کم وکاست در جراید و روزنامه های یومی خویش بنشر بسپارند چون اکثریت هموطنان ما به کمپیوتر و انترنت دسترسی ندارند پس مسئولیت ایمانی،وجدانی و،وظیفوی شما است که جمیع ملت افغانستان را اطلاع بدهید که بعد از انتخاب رئیس جمهو ر جدید آقای اشرفغنی مع الخیر بزودترین فرصت صاحب انرژی اتمی میشویم.که انشاالله تمام مشکلات زنده گی ما مرفوع و به خود کفائی میرسیم زنده باد رئیس منتخب افغانستان مغز متفکر اشرفغنی احمدزی. هاها

>>>   هدف اشرفغنی کوچی این بوده باشد- که در افغانستان راکتهای هستوی باداران پاکستانی خود را اجازه انداخت میدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است