پشت درهای بسته كميسيون انتخابات چه می گذرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۳/۱/۲۴ کد خبر: 70047 منبع: پرینت

قرار است نتایج انتخابات ریاست جمهوری طی سه مرحله اعلام شود:

مرحله اول (قسمی): در این مرحله، نتایج انتخابات بصورت درصدی و به تدریج اعلام می شود.
مرحله دوم (ابتدایی): نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بصورت ابتدایی اعلام می شود.
مرحله سوم (نهایی): در این مرحله، نتیجه انتخابات پس از اعلام بررسی های کمیسیون شکایات اعلام می شود.

اما در مرحله اول که قرار بود در روز شنبه، نتیجه 5 درصدی شمارش آرای مردم اعلام گردد ولی کمیسیون انتخابات از عهده این کار برنیامد و علت اش را هم مشکلات فنی اعلام کرد.
روز یکشنبه 10 درصد قسمی آرای 26 ولایت اعلام شد.

در هیچ کجای دنیا اینگونه که در افغانستان مردم را گیج و سرگردان می کنند تا نتیجه انتخابات را اعلام کنند، موردی دیده نشده است.

آیا علت اینهمه سرگردانی و امروز و فردا کردن، خسته کردن مردم و برخی نامزدان نیست؟

آیا در پس این سرگردانی تحمیل نظرات پشت پرده ای وجود دارد که مردم از آنها بی خبر اند؟

آیا پای کشور دیگری در میان است و باید آن کشور یا کشورها درباره انتخابات و نامزدان مطرح نظر بدهند؟

آیا آمدن همزمان ستار سیرت (نماینده اروپا)، زلمی خلیلزاد (نماینده آمریکا) و جناب حضرت صاحب مجددی به کشور ارتباطی با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دارد؟

و ده ها سوال دیگر که مجالی بر آن نیست. سوال و جواب های بعدی را به خوانندگان واگذار می کنیم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جان کری براشرف غنی احمد زی فشار آورده تا با داکتر عبدالله احتلاف کند در غیر آن صورت نتایج اولیه به نفع داکتر عبدالله به اعلان سپرده خواهد شد.ببینم که چی خواهد شد.
کارمند کمیسون مستقل انتخابات

>>>   بخدا قسم که حتما چال و نیرنگی در کار است،حتما زیر کاسه نیم کاسه است،اما اینبار مایان در برابر آرای خود ایستادگی خواهیم کرد،کوچکترین غفلت کاری جبران ناپذیر خواهد بود
اجمل(پنجشیری)

>>>   نتایج تا به حال به نفع داکتر عبدالله است.
باخبر

>>>   اجملک پنجشیری این آرمان را بگور میبری هاهاها

>>>   ما رای دادیم و از رای خود حراست هم خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت اشخاص فرصت جو چون خلیلزاد، سیرت و دیگر فاشیستان قبیله بالای نتایج آرای ما مهندسی نمایند
نعیم از لوگر

>>>   از تمام سایت های انتخاباتی معلومات دقیق گویا اینست که اشرف غنی احمدزی برنده است و در مرحله اول 51،8 فیصد ارآء را از آن خود نموده است ، اگر این...گروهک مافیایی شورای نظار و حزب ... وحدت از تقلب کار گرفتند پشیمان خواهد شدند و مردم این خیانت تاریخی کرزی را نخواهد بخشید که یک بار دیگر به گروه چور و چپاول زمینه فساد و بربادی وطن را مساعد سازد.

>>>   مسول همه ای مشکلات رییس جمهور کرزی است و کمیسیون انتخابات که انتصابی دولت هستند از افراد مزدور وغلام دولت ساخته شده واجازه نمیدهد که کاندیدانی که واقعا رای مردم را گرفته اند اعلان گردد وکرزی وخلیلزاد و.... درانتخابات افغانستان مستقیما مداخله میکنند وافغانستان را به یک بحران میکشانند بگزارید داکتر عبدالله یا اشرفغنی یا زلمی رسول هرکسی که برنده انتخابات است حکومت وکابینه خودرا بسازد از حکومات ایتلافی بسیار خسته شدیم درحکومات ایتلافی هم فساد گسترده میباشد وهم قانون تطبیق نمیگردد حکومات ایتلافی ضعیفترین نوع حکومت درجهان ثابت شده که قدرت وتوان قانون را نمیداشته باشد
وکاندیدان محترم به برنده انتخابات تبریک بگویند ودست همکاری بدهند تا از شر کرزی خلیلزاد و.... خلاص شویم

>>>   دبل عبدالله بهر طرف ګشته تازلمی رسول ادم بیکاره وشکست
خورده رفته حتی تا کرزی وګفته با لحاظی خدا مایان بی نصیب
نسازید که بلکل ریشه کن می شویم سفارت امریکا ...
وهند و کرزی معامله ګری بدبخت نیز از اشرف غنی خواسته که
برای این ګروهکی غلامها چاپلوسها را در حکومت یکجا بدهید
اشرف غنی تا حالی برایش نا ګفته است شاید باز عبدالله
مثلی ګذشته بواسطه یی جان کری ۸۰ میلون دالر را
حق السکوت (بدلی خاموشی ) بګیرد ویک جا خود راخپ
بګیرد این عجب تیپ از مردم است که خودرا درخطر ببیند
بهر دروازه می دوند واګر موفق خوب داشته باشد باز قهرمان
می ګردد وچشمهای سرخ کرده ازغلامی کفار نیز خجالت نمی
کشند
جاوید هرات

>>>   بنظربنده این کمیسیون هابدون هارون فیلرهای خویش هیچ کاری راانجام داده نمیتوانند بناًمنتظردستورهستندکه درابتداکی را برنده اعلان نمایند زیرا اعلان ابتدایی نیزاثردارد.
نقــــوی

>>>   شواهد مستند و ویدیوهای متعددی که تا به حال از طریق انترنیت ومنابع دیگر انتشار یافته ، نشان می دهد که اکثریت مطلق تقلبات سازمان یافتهء که در روز انتخابات صورت گرفته است، مربوط تیم اشرف غنی احمدزی می باشد. این تیم به خاطریکه یک تیم قومی وافغان ملتی بود ودربین مردم کدام پایگاه وجایگاهی نداشتند ، مجبور شدند که به تقلب وفریب روی آورند، تا مانند دور گذشته که تنها ۳ فیصد رای بدست آورده بودند رای بدست نیاورند.

>>>   اجملک پنجشیری این آرمان را بگور میبری

>>>   این بار ملت افغانستان از حق خود دفاع میکند. ارگ نیشنان بدانند که در صورت تقلب، همۀ شما ...و دست نشانده های یهود و آمریکا را به خاک و خون خواهیم کشاند. زنده باد ملت آزاده افغانستان... بر جاسوسان آمریکا و یهود!

>>>   همه مردم افغانستان وجهان حتی سنگ وچوب افغانستان میداند که تیم داکتر عبدالله برنده انتخابات است وتوانسته 60 فیصد آرای مردم افغانستان را بگیرد اما اینکه چرا کمیسیون انتخابات به وعده اش وفا نمیکند ومردم را فریب میدهد واینکه چرا سر وکله خلیلزاد درین حالات پیدامیشود وبه تاخیر افتادن اعلان نتایج قسمی انتخابات مردم افغانستان را به کمیسیون انتخابات ودولت بی باور ساخته ومردم فکر میکنند که کمیسیون انتخابات زیر فشار امریکا وخلیلزاد ودولت کرزی قرار دارد ونمیتواند آزادانه کار کند که این عمل کمیسیون انتخابات مردم را بسیار به تشویش انداخته

>>>   جاوید
این جنجال ها همه برای این است که اشرف غنی را به قدرت برسانند چون با تقلب نشد. اما این ارمان را به گور خواهند برد.

>>>   برای اقای اشرف غنی مقام ریاست جمهوری را تبریک میگوئیم
شریف از دکو

>>>   شرایط تقلب فقط برای اشرف غنی و زلمی رسول آماده است مواردی هم که افشا شده از طرف این جناح بوده است. اگر 51 درصدی از اشرف غنی بود دولت و کمیسیون بی درنک آن را اعلام می کرد و آن را به تاخیر نمی انداخت حتما رای اکثریت با عبدالله است دولت و کمیسیون غیر مستقل دارند چاره اندیشی می کنند که چه کار کنند تا اشرف روی کار بیاید. هرکس اگر با تقلب رئیس جمهور شود خائن تر از آن در تاریخ کشور ما وجود نخواهد داشت.

>>>   اجملک شور بخت انشالله که قوم پشتون اقای افغانستات به قدرت خواهد رسید. و تو اجملک این آرزو را به گور ببری

>>>   جاوید ملتانی غلام کفار غنی کوچی با زن یهودی آن است تو خجالت نمی کشی از یهودی کوچی سالار دفاع می کنی .

>>>   داکتر اشرف غنی احمدزی با اکثریت 80 فیصدی برنده است بی خود بحث نکنید.
حمیدبغلانی

>>>   اشرف غنی برای یکنفر در ولایت یک لک افغانی را داده بود تا بنام او 10 صندوق را پر کند خودم در آن ولسوالی وظیفه داشتم درست گیر شد

>>>   این گپ راستی است که به اشرف غنی تقلب شده من هم روز سند میگویم

>>>   این کشور از کسی است که درین سرزمین جهاد کرده مقاومت کرده وازین سرزمین ومردم این سرزمین دفاع کرده درهر حالت درکنار مردم خود بوده هر فراری ... دیسانت شده وغلام واجنت وبی دین حاکم مردم مسلمان ومجاهد این سرزمین شده نمیتواند وبا ملیون ها عسکر خارجی هم درین سرزمین حکومت کرده نمیتواند چه فکر میکنید کسی که حتی یک دقیقه عمر خودرا بخاطر این مردم واین سرزمین وقف نکرده آیا میتواند بالای ما حکومت کند که هرگز نه این مملکت از خود صاحب دارد کدام کشور بی صاحب نیست وصاحبان این سرزمین همان مجاهدین قهرمان هستند افغانستان یک کشور 100 فیصد اسلامی است وهیچگاهی یک یهود نمیتواند بالای 30 ملیون مسلمان این خاک حکومت کند دل تان جمع باشد اگر تمام قدرت های جهان هم یکجا شوند باز هم کسی قادر نیست تا یک یهود را که یک حرف قرآن را نمیداند به صفت رییس جمهور این خاک بالای مردم ما تحمیل کنند ما الحمدالله مسلمان هستیم ویک رییس جمهور مسلمان میخواهیم که نه تنها خودش بلکه تمام اعضای فامیلش هم افغان باشند وهم مسلمان برای ما افغان ها مسلمانی اولین شرط است
دین مردم ما اسلام است نه یهودیت ونه مسیحیت اطاعت از یک رییس جمهور غیر مسلمان ویهود برای ما افغان ها کفر است وهیچ افغانی حاضر نخواهد شد تا از یک رییس جمهور غیر مسلمان بیعت واطاعت کند وفرامین واحکام همچو حکومت ودولت قابل تطبیق نمیباشد

>>>   همه مردم افغانستان وجهان حتی سنگ وچوب افغانستان میداند که تیم داکتر عبدالله برنده انتخابات است وتوانسته 60 فیصد آرای مردم افغانستان را بگیرد اما اینکه چرا کمیسیون انتخابات به وعده اش وفا نمیکند ومردم را فریب میدهد واینکه چرا سر وکله خلیلزاد درین حالات پیدامیشود وبه تاخیر افتادن اعلان نتایج قسمی انتخابات مردم افغانستان را به کمیسیون انتخابات ودولت بی باور ساخته ومردم فکر میکنند که کمیسیون انتخابات زیر فشار امریکا وخلیلزاد ودولت کرزی قرار دارد ونمیتواند آزادانه کار کند که این عمل کمیسیون انتخابات مردم را بسیار به تشویش انداخته

>>>   هر دری که بسته شود راز است وخیانت . تاهنوز از نشت های پشت در های بسته هیچ ملتی اب ننوشیده جز زهر . از خداوند میخواهم که این زهر ها به دهن خود شان بریزد و خون قی کنند درد بکشند تا درد ملت رابدانند. همچنان معلوم میشود که مسولین کمیسیون انتخابات ستاره افغان را از تلویزیون طلوع مسولانه تماشا کرده اندوحالا در کارهایشان استفاده میکنند واز زجر ملت لذت می برند.
م.ا.کابل

>>>   در حقیقت رئیس جمهور کشور از طرف کمیسیون باید انتخاب شود نه مردم! آنان با کمال احتیاط شمارش آرا را اعلام می کنند تا کم کم روحیه مردم را با آنچه که آنان می خواهند آماده کنند و اگر کسی بر خلاف رای مردم اعلام شد مشکلی به وجود نیاید.این سیاست بسیار کار ساز است کار را به تدریج و کم کم انجام دادن توجه مردم را جلب نمی کند و اگر یک دفعه ای برخلاف آرای مردم کسی را به عنوان رئیس جمهور اعلام کنند حساسیت مردم برانگیخته شده و برای آنان مشکلی ایجاد خواهد کرد. به گفته ایرانیها وقتی آب از آسیاب افتاد همه چیز درست شده و آرامش حکمفرما می شود.

>>>   من از خداوند میخواهم هرکه را که به دین وآئین خود پابند و به کشور عزیز خود وفادار و در برابر مردم خود دلسوز بوده ،در فکر آینده سرزمین مقدس خود و مردمش است کامیاب و پیروز گرداند ، قطع نظر ازاینکه تاجیک ، پشتون، هزاره ، ازبک و یا هرکسی دیگری که متعلق به این مرزبوم باشد.
خداوند یک سنگ خیر را در این وطن به بزرگی بنشاند تا همه در فضای آرام و دور از هر نوع مشکلات زنده کنیم ( آمین)

>>>   اشرفغنی کوچی کاندید ارگ / داکتر عبدالله عبدالله لایق ارگ.
به همه هویدا و معلوم است که تقلبات اشرفغنی کرزی -کمتر از حامد کرزی در دور قبلی نبوده و ... این انتخابات نیز مانند انتخابات قبلی - جهان را مانند ... بد بوی ساخته.
کابلی

>>>   یکی درمتن بالا نوشته که از تمام سایت ها اکثریت به اشرف غنی رای داده اند میگوییم برو دوباره عینک بزن تا ببینی که درهمه سایت ها نظر سنجی رای با رییس جمهور دکتر عبدالله عبدالله است اگه بازم هم اگرقبول نداری برو جراحی چشم کن بعد به نظر کمیسیون انتخابات نگاه کن واگه دوباره قبول نداری برو یک ادم سالم را بگو نگاه کند واگه این بارهم قبول نداری متاسفم شما نابینا هستید ......
یک هوادار........

>>>   در یوتیوب بروید و بنام تقلبات انتخاباتی کلیک کنید- حتمآ تقلبات گسترده غنی کوچی و ... را میبنید- حاجت به دعوا نیست.
فیصل از ناروی

>>>   خدا کند زمان معنوی تکرار نشود که دیگر مفهوم در انتخابات نمی ماند.

>>>   داکترعبدالله وداکتراشرف غنی وزلمی رسول وکرزی
4نفر.. درافغانستان آمده است نه به خدمت مردم
مردم به یک نان خشک زاراست شب تاصبح بچه هایش
گوشنه شب راصپری میکند امروزملیون هادالررا به خرج
میدن که دیده 3نامزادامروزدوای ریاست جمهوری دارد
کدام یک آن هابه یک ناتوان کمک کرد دعوای یتم های
دراین افغانستان پدرهای خودرا ازدست دادن امروز کس
نیست که کمک به یتم های افغانستان کنند
( حمدرد)

>>>   ازانروزیکه درافغانستان انتخابات رایج شده عبدالله خوده به ریاست جمهوری خوده کاندید میکنند ازاینکه سکته قلبی نکند وکمی خوش هم شود انرا درنتایج قسمی ۱۰درصدی برنده اعلام کرد ولی تعدأ ببنید که غنی متفکر ریس جمهورمیشود یاخیر
(بهرام قل )

>>>   بلی مردم افغانستان شاهد همه خیانت های بعضی از...که درپوستین میش ازنام...وملت استفاده کردند وخودرا ملیاردر ساختند وحق تمام ملیت تاجک افغانستان را به خود یعنی پنجشیری دادن ودراین اواخرخیانت بسیار بزرگ جبران ناپذیر که بخاطر رسیدن به کرسی ریاست جمهوری تاجکزیم را براه انداخت که درز بسیار بزرگ بین ملیت تاجک ،ازبک وپشتون است.من شاهد چندین واقعه هستم که بین خانواده های متشکل از تاجک وپشتون بوده ومتشکل از تاجک ازبک بوده بی اتفاقی جنگ وحتی موضوع طلاق دربین فامیل بخاطر داکتر عبدالله بوجودآمد.داکتر عبدالله که در دور گذشته احساس مردم مجاهد ومجاهدپرور وتمامی ملت افغانستان را زیر پای نمود دردورگذشته تمام ملت افغانستان بدون درنظرداشت زبان ،نژاد قوم رای دادن وبلندترین آرای به داکتر عبدالله بخشید اما این مرد بی ظرفیت تاریخ دربدل 80 ملیون دالر با اقای کرزی معامله کرد واین دور آرای با خیانت بزرگ نژاد وزبان بدست آورده ورای اکثریت ملیت تاجک را ازان خود نموده باز میخواهد معامله بزرگ انجام بدهد

>>>   بهرام قل خان
خجالت نمیکشی که میگویی از وقتیکه انتخابات رایج شده- داکتر عبدالله خود را کاندید نموده؟؟؟؟؟ و از غنی کوچی و مهمان نوازی زن یهودیش در خانه دوستم نیز استقبال مینمایی و از خود هم نمیپرسی که درین دو دور که عبدالله خود را کاندید نموده- غنی کوچی هم خود را کاندید نموده و در دور قبلی یک ونیم فیصد رای داشت -اینبار با رای یکعده طرفدران دوستم- ممکن سه فیصد شود-
اما داکتر عبدالله در دور قبلی هم برنده بود- که برخلاف قباداران امریکایی تان مخالفت نمودند- که اینبار مخالفت هر خارجی با عبدالله با عث خشم مردم خواهدشد .
خدایقل از میمنه

>>>   انگلیسها و پاکستانیها اولاده های خود (خلیلزاد-ملا ستار-و مجددی)را فرستاده اند- تا رای مردم را باطل و کشور را به نا امنی سوق دهند.
کابلی

>>>   داکتر عبدالله عبدالله برنده است، ایشان چهره شناخته شده و خدمتگار ملت و در پهلوی ملت بوده اند چانه بر سر این است اگر به تیم رسول و غنی جای در حکومت خود بدهد. اگر قوم گرایان خوش باشند یا خفه یکتن دیگر از پشتون های غیر متعصب که عبدالله است برنده است و به زودی در دور اول برنده بودن ایشان اعلان خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است