نظر اشرف غنی درباره همکاری با ایران چیست؟
نکته حیاتی دیگر برای ما حضور کارگران اقتصادی و مهاجرین افغانستانی در ایران است. هدف اساسی ما این است که مهاجرین افغانستان بطور آبرومندانه از ایران و پاکستان به کشورشان بازگردند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۳/۱/۲۰ کد خبر: 69843 منبع: ایرنا پرینت

ˈاشرف غنی احمدزی در گفتگویی دیدگاههای منطقه ای، اقتصادی و سیاست خارجی خود را تشریح کرد.

اشرف غنی احمد زی گفت: اگر راه آهن، نقاط مختلف افغانستان را به چابهار ایران متصل کند این امر رشد اقتصادی افغانستان را حداقل به میزان 2 تا 3 درصد افزایش می دهد هر چند تاثیرش برای ایران این میزان نیست چون اقتصاد ایران به مراتب بزرگتر است اما به هر حال برای ایران هم منافعی دارد.

اشرف غنی درباره رویکرد و اولویت های دولت احتمالی خود برای توسعه اقتصادی گفت: همکاری منطقه ای و کمک خارجی تناقضی با هم ندارند اما کمک خارجی نسبتا محدود است و کشوری را از فقر به رفاه نمی رساند.

وی افزود: همکاری منطقه ای نوعی ثروت ایجاد می کند و ما را از فقر به رفاه می رساند. تولید ثروت محدود نیست و بستگی به نیروی انسانی و طرز فکر دارد. با توجه به اینکه ما در بین 3 میلیارد از جمعیت جهان قرار داریم که مبدل می شوند به یک طبقه متوسط و این بزرگترین فرصت است برای ما، کمک های جهانی اصلا قابل مقایسه با این ظرفیت ها نیست.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: ما خواستار این هستیم که صادارت ایران به چین و آسیای جنوبی از راه افغانستان صورت گیرد، همچنین علاقه مند به ایجاد یک شبکه برق منطقه ای هستیم چون ایران در فصل های خاص برق مازاد دارد که این برق در چارچوب یک نظام منطقه ای به آسانی می تواند صادر شود.

وی افزود: ما می خواهیم در ده سال آینده به یک طرح جامع همکاری منطقه ای در باره ثبات و رفاه برسیم تا در این چارچوب ،منطقه مشکلات جدی خود را حل کند.

احمدزی تاکید کرد: مانند اروپا که بعد از جنگ دوم جهانی قادر به ایجاد یک نظام همکاری منطقه ای شد، ما هم خواستار چنین اقدامی با ایران، پاکستان، هند، چین و جمهوری های آسیای مرکزی هستیم.

وی افزود: تا 25 سال آینده آسیا به بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل می شود و این یک فرصت عظیم برای افغانستان است که در قلب آسیا قرار دارد تا نقطه وصل باشد و بتواند با همکاری از این فرصت بزرگ استفاده کند.

اشرف غنی درباره ضرورت مبارزه ریشه ای با مواد مخدر گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر خطری است که همگان را تهدید می کند. ایران سالانه میلیاردها دالر برای امنیت و برای درمان معتادان مصرف می کند و متاسفانه تعداد معتادان افغانستان هم از یک میلیون تجاوز کرده است و ما در این بخش باید بطور مشترک اقدام کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راه های اقدام مشترک ما در این زمینه این است که ایران یکی از خریداران مواد غذایی در منطقه است ما باید بتوانیم با همکاری بطور ریشه ای نظام کشاورزی را بخصوص در هلمند، نیمروز و فراه تغییر بدهیم تا جایگزین بنیادی برای مواد مخدر باشد.

احمدزی گفت: نکته حیاتی دیگر برای ما حضور کارگران اقتصادی و مهاجرین افغانستانی در ایران است. هدف اساسی ما این است که مهاجرین افغانستان بطور آبرومندانه از ایران و پاکستان به کشورشان بازگردند.

وی افزود:کارگران افغانستان بر اساس مطالعات شماری از شاگردان سابق من، سهم عظیمی در بخش ساختمانی ایران ایفا می کنند اما متاسفانه مشکلاتی دارند و ما خواستار توجه جدی دولت ایران به آنها هستیم.

احمدزی با تاکید به لزوم قانونمند شدن حضور افغانستانی ها در ایران گفت: کارگر افغانستانی باید در چارچوب قانون و بر اساس حقوق مشترک تردد کنند تا از قاچاق انسان جلوگیری شود. قاچاق انسان هم مانند قاچاق مواد مخدر یک خطر است. توقع ما از جمهوری اسلامی ایران این است که برای تخصصی و حرفه ای شدن مهاجرین نیز کمک کند.

احمدزی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: ما صدها ایران شناس در افغانستان داریم چون افغانستانی هایی که در ایران درس خوانده اند و تحصیلات عالی داشته اند ایران را خوب می شناسند اما ایرانی ها متاسفانه به این خوبی افغانستان را نمی شناسند و امید است که شناخت متقابل بیشتر شود.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: ایران یک دولت مستقل است و سیاست خارجی آن با استقلال و با حفظ و تامین منافع ملی بوده است. جمهوری اسلامی افغانستان هم یک دولت مستقل است.

وی افزود: در مواردی که منافع ملی ما ایجاب کند که ما همکاری هایی داشته باشیم که می تواند نگرانی ایران را داشته باشد باید دو امر واضح باشد؛ یکی اینکه قلمرو افغانستان هیچوقت برای اعمال ضد ایران استفاده نخواهد شد و دوم اینکه درک منافع ملی ما مانند هر دولتی حق ما است و بر اساس آن تصمیم می گیریم.

وی تاکید کرد: مناسبات ما با ایران چند هزار سال سابقه دارد و چند هزار سال دیگر نیز دوام خواهد داشت و امید است مخصوصا در بخش فرهنگی با توجه به فرهنگ مشترک اسلامی و دیگری زبان فارسی و دری، بتوانیم همکاری های به مراتب زیادتری داشته باشیم.

احمدزی در مورد قرارداد امنیتی افغانستان و آمریکا نیز گفت: پیمان راهبردی قبلا امضا شده و پارلمان آن را تایید کرده و بحث بر سر یک قرارداد امنیتی است. این قرارداد امنیتی هدف نیست بلکه وسیله است. هدف صلح و ثبات منطقه ای است. مدت این قرارداد 10 سال است و من آن را به نفع افغانستان می دانم. پیش از این قرارداد، استفاده از نیروهای بین المللی در افغانستان بر عهده شورای امنیت بود اما پس از این قرارداد، تنها دولت افغانستان این حق را دارد.

احمدزی تاکید کرد: این قرارداد وسیله است و نیروهای بین المللی پس از این قرارداد بخش اعظم آنها تنها و تنها در تجهیز و آموزش قوای افغانستان سهم خواهند داشت و در بخش های دیگر بر اساس تصمیمات دولت افغانستان کار می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: دورانی که بیش از 100 هزار نیروی خارجی در افغانستان حضور داشت و عملا در روستاهای افغانستان درگیر جنگ بودند، گذشته است و اکنون وضعیت تغییر بنیادی کرده است. قوای امنیتی ما همانطور که در روز انتخابات ثابت کردند قابلیت حفظ امنیت مملکت را دارند.

نامزد سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوع مذاکرات با طالبان گفت: من طرفدار گفتگو هستم. صلح یکی از ضروریات کشور است. راه حل جنگ سیاسی است نه نظامی؛ در غیر این صورت فرزندان خود را قربانی می کنیم.

وی با بیان اینکه یک سال کامل در مدارس فقه حنفی و فقه جعفری سیرت نبوی خوانده است، گفت که اقدامات طالبان اسلامی نیست و گروهی از طالبان که مالکشان یا شبکه القاعده است یا قدرت های بیرونی، اینها باید به دولت اطمینان بدهند که افغانستانی هستند.

وی افزود: هر طالبی که در افغانستان به او ظلمی شده است ما به روی چشم با او مذاکره می کنیم تا این مشکلات رفع شود چون بی عدالتی مورد قبول ما نیست. هر روزی که طالبان بخواهند به یک حزب منسجم سیاسی تبدیل شوند و در انتخابات شرکت کنند به روی چشم؛ تا ملت افغانستان تصمیم بگیرد چه کسی را قبول دارد. این حق ملت است. قانون اساسی اجماع ملت را انعکاس می دهد اما نیاز به اصلاح و تعدیل دارد.

وی افزود: حضور نیروهای بین المللی به امنیت منطقه بستگی دارد. روزی که منطقه بطور اساسی وارد همکاری منطقه ای شود ضرورت به حضور نیروهای خارجی نیست.

احمد زی گفت: شریکان بین المللی ما 35 میلیارد برای 9 سال آینده تعهد کرده اند. هر کشور از منافع حیاتی خود دفاع می کند. وظیفه رییس جمهور کشور دفاع از مصونیت و جان و مال هر فرد کشور است و اگر این امر مستلزم امضای پیمان های خاص باشد باید انجام شود. ما از منافع ملی خود دفاع می کنیم اما باز هم تاکید می کنم که جواب اصلی صلح و ثبات پایدار و همکاری منطقه ای است.

احمدزی در باره پیش بینی خود از نتیجه انتخابات گفت: اطلاعات اولیه ما بسیار خوب و امیدوار کننده است و ما انشاالله در دور اول یا در دور دوم پیروز خواهیم شد.

وی افزود: اگر کمیسیون های انتخاباتی بر اساس قانون و بر اساس آرای مردم بتوانند به این نتیجه برسند که ما پیروز نیستیم، ما هم قبول می کنیم و تبریک می گوییم.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر حرفهای متین و مستدل, جامع و فراگیر هست, لباس ریاست جمهوری بر تن این آدم زیبنده است !!!
محمد !!!

>>>   آفرین اشرفغنی واقعا زیب ریاست جمهوری را دارد.
بشار درخشان

>>>   احمدزی فکر میکند که ایران نمیداند که جناب شان اجنت اسراییل است در حالیکه همین امروز روز نامه معتبر اسراییل از احمدزی حمایه کرده و جهان میداند که پول سرشار کمپاین را اسراییل بدسترس شان قرار داده و دشمن اسلام بخصوص ایران در منطقه اسراییل است و چطور بالای جناب شما احمدزی صاحب ایران اعتماد کند شما ایران را مثل دوستم از مسایل جهان و شناخت خود بخبر فکر کردید ؟
دوراندیش

>>>   چی خوب گفت

>>>   بيشك ماالله زندباشی رییس جمهوری پرکار جدی وقاطع
ومتفکر جهانی ما سری تان افتخار می کنیم
جاوید هرات

>>>   کاملا ریاست جمهوری به این جناب میزبد و من خوش می شوم که رئیس جمهوری ما یک ادم اقتصاد دان و سیاست مدار پخته باشد.

>>>   بلی آقای کوچی ملا غنی آخند تمام نگرانی هایش برادران طالب شان است این همه مردم که تحت نام
پلیس ملی اردو ملی مردم غیره انسانهای که قربانی شدن برای کوچی های مزدور اهمیت ندارد
بجز رسیدن به قدرت به نفع کوردلان ملا عمر کور دل وامثال بنلا ن های داماد این کوچی متعصب
اینها از پیش طراحی شده و نقشه های شوم آمریکا و اسراءیل است این آدم فهم این را ندارد حظور
مردم افعانستان برای انتخابات پرنگ برای نه گفتن به حظور انتحاری وکشت مواد مخدر فروش زنان
بطور اجباری برای آنسوی سرحدات افعانستان است
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   سلام گرم بر تمام مردم خوب افغانستان که با مشارکت گسترده ی خود در انتخابات جهان را به حیرت برد و روی دشمنان وطن و میهن عزیز خودرا بیش از پیش سیاه و آنان را رسوا نمود.طرح ها و بیانات اشرف غنی بسیار امیدوار کننده است، واقعا شخصیت توانا به نظر میرسد و یقینا اگر تعصبات را در تصمیم گیری های خود دخیل نسازد می تواند شخص تاثیر گذار در سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور باشد و خدمات ارزنده ای را برای کشورش انجام دهند.باتشکر از افغان پیپر و اشرف جان

>>>   خیال پلو های اشرف غنی احمدزی خیلی چرب است ، نیازی نیست خیالی های خود را تعریف کند
رحمانی _ هرات

>>>   صحبت های بسیار عالمانه ای داشته و خیلی ازش اموختم بخدا اگر تعصب نکنیم ریا ست جمهوری برای ۵ چی که برای پنجاه سال برای این شخص زیب میکند
شریف

>>>   زندانی های باقی مانده طالبان را رها میکند یا نه؟

>>>   تمام گپای خود را با طالب پرستی بربادداد
تمام حرفایش مثل نماز بی وضو برای مردم است
مردم افغانستان هیچوقت با طالبان که ملیون ها انسان
را در وحشت و دهشت قتل عام میکند در یک دولت شریک نخواهد شد
یک تن از خانواده شهدای شمالی

>>>   حرف چرب و نرم را هرکس میتواند بزند وقتی مثل کرزی سر چوکی نشست و به هیچکس ارزش قایل نشد باز می فامین که یک نان چند فتیر میشه
گل محمد قندوزی

>>>   جناب اشرف غنی احمدزی 100سال دیگرعمرکنی 33ولایت غیرازپنجرمین ها ازتوحمایت میکند آنهائیکه رای نداده باشدهم ازیت حمایت خواهد کرد پنجرمین ها ازمحاکمه میترسد وچندین شهرک غصب کردند روزی برسد صاحبان اصلی شهرک به خارج فرارکردند دوباره بیاید صاحب جایداد شان شود شهرک خالد مزار به صاحب اصلی تعلق بیگیرد.
س.م زمین های ازدست داده مقیم خارج

>>>   متاسفانه که اشرف غنی یک قوم گرا است. قومگرائی است که افغانستان را به بدبختی گرفتار کرده است. قومگرائی یک فکر شئونستی غیر عقلانی میباشد، که باور اقوام دیگر را بر زمامدار خدشه دار میسازد. که درنتیجه شیمه و توان شهروندان افغانستان در اعمار وطن سست و بی اثر میگردد. قوم گرائی و فکر شئونستی او بخوبی قابل ملاحظه میباشد. در صحبت های در رسانه ها او خود به اثبات رسانده است که قومگرا میباشد.

>>>   بالای نظر این شخص هیچ اعتماد نیست۰ مانند نظرش در مورد جنرال دوستم، نظر این کوچی در مورد های دیگر هم نظر به شرایط و استفاده جویی های مقطعی اش همیشه در تغیر است۰
کوچی شناس

>>>   زنده باد. افغانستان درواقع به همچوزعیمی نیازمنداست!!!
ت هراتی

>>>   واقیعت است این ابر مرد تاریخ ما باید از این سخنان وی استقبال کنیم ما همه همرایت هستیم غنی صاحب ریس جمهور آینده کشور
احمد از مزار شریف

>>>   آه آقای احمدزی مهاجرین را ازایران وپاکستان برگردان که همه شان ازگشنگی بیمرند حالت مردم نمروز را ازبی آبی امشب درتلویزیون طلوع دیدید؟؟؟
نقوی

>>>   آقای احمدزی ماازت حمایت میکنیم زنده باشی مامردم پنجشیر را یادت نبری.
ایمل پنجشیری

>>>   کسی را خداوند ج عقل صالم و مغز داده انسان متفکر میشود .
اگر چی تبلیغات ...زیاد است مگر شخص که در شرایط فعلی مردم افغانستان از او استفاده کرده میتواند اشرف غنی است و بس.
داکتر صاحب عبدالله سیاستمدار است که برای طرفدارانش انسان است که لیاقت ریاست جمهوری را دارد مگر او ازطریق جنگ امده که خود شما میداند چطور از طریق جنگ ادم سر قدرت امده میتواند.ما به ادم لایق ضرورت داریم تا مردم زجر دیده ما از غربت چند صد ساله ازاد شوند.
م ر ر افغان

>>>   او نوکر امریکا و انگلیس ، ریاست جمهوری را در خواب ببین. مردم این سرزمین به تو یهود اجازه نخواهند داد که سرنوشت شان را تو رقم بزنی.
بلخی

>>>   زنده باد دوکتور اشرف غنی احمدزی ما همه مردم افغانستان بغیر از چند تند افراد دره پنجشیر بالایت افتخار میکنیم تو راستی یک مفکر جهان هستی
شهروند

>>>   چقدر از این کوچی تعریف میکنید ؟ مگر دیگران ادم نیستند ؟

>>>   خطاب به غنی اوغان کوچی:
اول: او ساده دولت و مردم مسلمان ایران جنرال دوستم .. نیست که با این گپ های چرب و نرم تو بازی بخورد، مسلمانی انها مثل مسلمانی تو نیست که در زبان مسلمان و در قلب عیسوی باشد، اولاد انها از مادر عیسوی بدنیا نیامده. انها همه مسلمانان هوشیار استند نه مثل اسلامیت خودت و دوستم.
دوم: انها میدانند که خودت یک اوغان فاشیست استی که فارسی زبانهای افغانستان را خوب نمیبینی چه رسد به ایرانیان.
سوم: اگر طالبان صلح را نپذیرفت خودت میخواهی که فرزندانت را قربانی کنی. خودت از کجا فرزند کردی دو دانه دختر عیسوی داری که در سایت های انترنت تمام شراب خوری و... نشر شده است. اگر منظور از فرزندانت نیروهای امنیتی است اینها اکثریت از اقوام دیگری اند که خودت از ایشان نفرت داری و خودت انها را بحیث مسلمان قبول نداری و میخواهی که نیرو مسلح را اسلامی بسازی و فعلاً در قوای مسلح افغانستان هیچ کوچی نیست که خودت انرا فرزند خطاب کنی همه کوچیها یا طالب اند یا قاچاق مواد مخدر میکنند یا برای غضب زمین های مناطق فارسی زبانان مصروف اند و یا اینکه بخاطر جاسوسی و کسب معلومات دقیق در مورد ساحات فارسی نشین چند دانه گوسفند را میچرانند تا معلومات جمع اوری و توسط کثیفان بزرگ خود برای غضب ان پلان طرح کنند.
چهارم: خودت اظهار داشتی که یکسال مسایل فقی سیرت النبی خواندی. به لحاظ خدا نام سیرت پیغمبر اسلام را بزبان کثیف و شراب پرت نیار اگر نه زور خشم مردم مسلمان افغان را خو شاهد استی.
پنجم: خودت شاید در مورد پاپ های عیسوی ها معلومات کافی داشته باشی بخاطریکه همه میداند که فامیل ات از پاپ ها حمایه میکنند.
پنجم: همانطوریکه پیغمبر اکرم (ص) فرموده است که یهودا و نصرا (کافران) هیچ وقت دوست مسلمان نمیشود، منافقین را جز همانا خطاب کرده است که خودت از جمله منافقان هستی یعنی دو رو داری یکرو مسلمان استی(بزبان) اما در اصل بر ضد مسلمانان بطرفداری اسرائیل، امریکا وسایر ممالک کفری کار میکنی.
برادران همه بدانید که این حقایق است که تحریر کردم، یکتعداد مردم با وجدان پشتونها ما در یک ننگ افغانی همرای این یهود بند مانده اند، اگر نی همه اینها و شبکه افغان ملتی های فاشیست را خوب مشناسند.
کابلی افسرده

>>>   سخنان امیدوار کننده گفتی جناب دوکتور اشرف عنی ولی ماه رمضان نزدیک است خدا کند این 35 میلیارد دالر که شریکان بین المللی قول کمک داده کفایت دسترخان افطار قصر ریاست جهموری را بکند وگرنه خدای نکرده دوبار شاهد ادعای برخی ازشریکان می شویم که می گویند هزینه دسترخان افطار قصر ریاست جمهوری را آنها پرداخت کرده اند.
لومانی

>>>   اشرف غنی چه رئیس جمهور بشی و یا نشی . قطعا از نظر ما دانشگاهیان یک نخبه دور اندیش و فهیم بحساب می آیی . به امید روزی که ملت ما دست از تعصب برداد و نظام ما نظام شایسته پرور باشد
عالمی از ایران

>>>   سلام از نظر ما مهاجرانی که در ایران زندگی میکنیم تو تنها امید ما هستی
باقر غلامی -قم

>>>   اشرف غني بهترين گزينه است به شرطيكه خيانت نشود از همه نامزد ها كرده برنامه هاي خوب زياد دارد مگر كسانيكه ميخواهند قدرت يك بار ديگر ميگويند عبداللد جان شود

>>>   اشرف غنی ارگر تعصب زبانی و قومی را از سرش بیرون کند بهترین فرد برای کرسی ریاست جمهوری افغانستان است. باید تعصبتات را از مغزش بیرون کرده باشد. موفق باشید
مجیدالله هرات

>>>   هر گاه شتر پشت خودرا دید اشرفغنی (ملاعمر) رییس جمهور میشود

>>>   مهم نيست كه رييس جمهور بشود يانشود مهم اينست كه منتخب مردم قدر اين ملت پا برهنه را بداند وبه اين ملت خدمت كند.

>>>   راستی این حرفها اصلا در خواب عبدالله هم جور می آید.؟ اصولا او این حرفهای اشرف غنی را می فهمد؟
شیدا از محلات

>>>   بدون شک جناب داکتر صاحب اشرف غنی بهترین شخص برای کرسی ارگ است و ای ملت هوشیار افغانستان این را بدانید رای شما نمایانگر عدل شماست و عدل شما آینده شمارا به همان اندازه که تفکر حقیقت گرایی شما است به پیش خواهد برد و داکتر صاحب عبدالله و سیاف و دیگر شخصیت های جهادی قبلها خدمت هایشان به ملت مظلوم افغانستان رسانیده شده است. و رای شما تظمن کننده آینده شماست.
مولانا رفیق الله وطن خواه

>>>   بالای این شخص هیچ اعتماد نیست۰ دوستم را به سویه بین المللی چه میگفت و بلاخره با او چه کرد۰ اگر کرزی و داوزی خریطه های پول سرخمی از ایرانی ها میگرفتند، این آقا که در هر دو رویی و معامله گری دست کرزی را از عقب بسته حتماً به بار های شترها از ایرانی ها پول سرخمی و پول رشوت میگیرد۰
آهنگر

>>>   زنده باد داکتر صاحب احمدزی واقعا یک متفکر است .انشاالله که ریس جمهور آینده خواهد شد..
حمیدبغلانی

>>>   جای بسیار شگفت و تاسف و تاثر عمیق است که در افغانستان اسلامی، که به خاطر تجاوز نظام کمونیستی شوروی سابق دست به قیام و زدند و اعلان جهاد کردند و سالیان متوالی در این مسیر بهای سنگین پرداختند تا کشورشان از لوث نظام ملحد و لائیک پاک شوند و یک نظام اسلامی و انسانی بر سرکار آید، امروز پس از تحمل آنهمه رنج و آوارگی و تقدیم بیش از یک میلیون شهید، امثال اشرف غنی، رای می آورد.
کسی که نماینده و مهره چهره یک نظام ضد بشری، فاسد، ظلمانی، اهریمنی، شیطانی دیگری؛ یعنی نظام سرمایه داری و طبقاتی است، درحالیکه این نظام استعمارگر شیطانی در واقع به مراتب خطرناکتر از نظام کمونیستی است.
در دنیای امروز اکثر مردم، فقیر هستند؛ زیرا سرمایه دار از دیدگاه نظام سرمایه داری به کسی اطلاق میشود که دارای شرکت و کمپانیهای کلان اقتصادی باشند. بنابر این، میتوان گفت: 10% را سرمایه داران و 90% را اقشار متوسط و فقرا تشکیل میدهند و نظام طبقاتی برای حمایت از سرمایه داران و حفظ جایگاه آنان پی ریزی شده است.
در این نظام مخوف، حقوق توده های متوسط و اقشار نیازمندان، پامال است.
حد اکثر به آدم های متوسط اجازه میدهند که در خدمت ثروتمندان باشند؛ ولی جمعیت فقیر و مستضف جهان، حق حیات ندارند.
طبقه فقیر و کم درامد، به زباله های بی خاصیت میمانند که باید دور ریخته بشوند.
در نظام کذایی خبری از دستگیری بیچاره گان و رسیدگی به وضع آنان معنا و مفهومی ندارد. باید هرچه زودتر نابود گردند.
اشرف غنی نماینده، مزدور و مهره چنین نظامی با ظاهر آرام، معتدل؛ ولی در باطن خشن، خطرناگ و ضد انسانی میباشد.
از رای آوردن اشرف غنی در این حد که در مرحله دوم راه پیدا کند، به این نتیجه میرسیم ملت مسلمان افغانستان از اهداف اسلامی و انسانی خود دارند فاصله میگیرند و اصول ارزشهای اسلام و آیین درست زندگی کردن بشر را به طاقچه فراموشی می سپارند.
سعادت و نجات خود را در نظام هایی جستجو میکنند که جز شقایت و نابودی چیزی عاید جامعه بشری نمیکنند.
این نظام ها تاسیس شده اند که انسانیت را به بند بکشند. ساخته نشده اند که ناجی انساها باشند و مسیر ترقی و تکامل را بطور مساوی در جامعه بشری به ارمغان آورند.
برنامه ریزی این نظام طبقاتی طور طراحی شده که افراد ثروتمند روز به روز ثروتمندتر بشوند و توده های کم درامد، هر روز فقیر و بیچاره تر گردند.
یک چنان فرصتی در اختیار اقشار با درامد پایین قرار نمیدهند که وضعیت شان بهبود پیدا کنند.
این اهداف شوم آنها در کشور تحت استعمار آنان به خوبی قابل درک و مشاهده میباشد.
بنابر این، بی خود فرصت تان را هدر ندهید و خود آزموده را دوباره آزمودن خطا است- عبد الله-

>>>   اقای احمد زی که ادعا میکنید از خاک افغانستان ضد هیچ کشوری استفاده نمیشود بدانید اگر امریکا بخواهد از خاک شما علیه ما استفاده کند شما هیچ کاری نمیتوانید انجام دهیدامریکا هیچ حاکمیتی برای شما قاعل نیست بهتر است درسطح یک نامزد ریاست جمهوری حرف بزنید این حرفها رایک بچه قنداقی ایرانی هم باور نمیکند و قبول ندارد.
ساسان از ایران

>>>   خاطر جمع باشید که او ریس جمهور است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است