تلفات یک بر چهار
تعداد تلفات نیروهای امنیتی بر نیروهای دشمن یک بر 4 بوده است. یعنی در 24 ساعت 9 نفر پولیس و 7 نفر از اردوی ملی شهید داشتیم ولی در مجموع 89 نفر از دشمنان کشور کشته شده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۸    ۱۳۹۳/۱/۱۷ کد خبر: 69640 منبع: پرینت

انتخابات بالاخره برگزار شد و مردم استقبال گرم و بی سابقه ای از آن کردند. آن ها در هوای بارانی و در هر شرایط اقلیمی به پای صندوق های رای آمدند تا در سرنوشت خود و کشور خود تعیین کننده باشند. آن ها به پای صندوق های رای آمدند تا تهدیدات دشمنان کشور را ناچیز و بی اهمیت جلوه بدهند و شجاعانه از رای خود پاسداری نمایند. دشمنان کشور نیز در این 24 ساعت تلاش کردند تا روند انتخابات را مختل بسازند که با شجاعت و همت مردم و نیروهای امنیتی، ناکام ماندند.

محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله ی افغانستان در نشست خبری پس از انتخابات گفت: مردم افغانستان در چند روز گذشته شاهد دو نوع وعده بودند. یک وعده از سوی دشمنان افغانستان صورت گرفته بود و آن ها اعلام کرده بودند که به هر طریق ممکنه این انتخابات را تخریب می کنند و مانع برگزاری انتخابات خواهند شد. یک وعده را نیروهای امنیتی کشور به مردم داده بودند و گفته بودند که امنیت انتخابات را تامین می کنند و مسوولیت تامین امنیت مردم خصوصاً در روز انتخابات بر عهده ی آن ها است.

وی تصریح کرد: دشمنان افغانستان در وعده ی خود ناکام و نیروهای امنیتی کشور در وعده ی خود کامیاب گردیدند. من به همه ی نیروهای امنیتی اعم از پولیس، اردوی ملی، ارگان های ملی و تمام مردم افغانستان این پیروزی را تبریک می گویم. مردم با شرکت کردن در انتخابات ثابت کردند که جنگ و تروریزم را رد می کنند. آن ها صدای صلح و وحدت ملی را تقویت و تامین نمودند. امروز مردم افغانستان یک بار دیگر به جامعه ی جهانی نشان داد که یک جامعه ی متمدن، مردمسالار و معتقد به دموکراسی است.

داوودزی اظهار داشت: من از درون طیاره ای میزان شرکت مردم در انتخابات را مشاهده کردم که چقدر طولانی و باشکوه بود. این میزان اشتراک مردم در مراکز رای گیری بی سابقه بود. انتخابات این دوره نشان داد که هم ما نیروهای امنیتی لایقی داریم که می توانند از کشور خود دفاع کنند و هم از امنیت مردم خود حفاظت می توانند و هم اداره ای به نام کمیسیون انتخابات داریم که می تواند انتخابات را مدیریت نماید.

محمدعمر داوودزی بسته شدن تمام سایت ها را به دلایل امنیتی ندانست و گفت: قبلاً 748 سایت بسته شده بود که از این تعداد حدود 396 بر اساس وجوهات امنیتی بود. تعداد 355 سایت دیگر نیز به علت امکان تقلب بسته گردید. علاوه بر آن نیز 205 سایت دیگر نیز بسته شد.
تمام این سایت ها به علت امنیت بسته نشد بلکه تخمین می زنم که بیشتر بخاطر وضعیت آب و هوا و اقلیم جغرافیایی بود. به طور مثال بسته شدن مراکز در کاپیسا بیشتر دلایل امنیتی و در دیگر مناطق دلایل جوی داشت.

وزیر امور داخله ی افغانستان در تعداد تلفات روز برگزاری انتخابات گفت: در 24 ساعت گذشته در مجموع 140 اقدام به حمله صورت گرفته است. تعداد تلفات نیروهای امنیتی بر نیروهای دشمن یک بر 4 بوده است. یعنی در 24 ساعت گذشته 9 نفر پولیس و 7 نفر از اردوی ملی شهید داشتیم ولی در مجموع 89 نفر از دشمنان کشور کشته شده اند.
شکی نیست که حملات و اقدام به آن بسیار زیاد بوده ولی عملکرد نیروهای قهرمان امنیتی در این روز موفقیت آمیز بود. تلفات ملکی نیز در حدود 4 نفر شهید و 43 نفر زخمی می باشند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... به طالبان ...
کابلی

>>>   زنده باد اردوي ملي وپوليس ملي كه با ريختاندن خون پاك شان براي مردم وكشور خود آبرو وعزت آفريدند كه همه جهان از آن تحسين كردند
در كنار اين پرسونل رياست امنيت نا ملي دست به تقلب زده ودر السوالي وردك پوليس ملي آنان را بالفعل در تقلب دستگيرنمودند كه اين را سخنگوي امنيت هم تائيد كرد !

>>>   کاش میشندیم که تلفات صفر بر صفر است، یعنی کشور امن و مردم در حالت عادی زندگی میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است