نامزد وزیر عودت و مهاجرین هم رد صلاحیت شد
اینجینیر عبدالرحیم، نامزد وزیر عودت و مهاجرین سیزدهمین نامزدی است که آرای وی مورد شمارش قرار گرفت و هفتمین وزیری است که رد صلاحیت شد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۸۸/۱۰/۲۶ کد خبر: 6938 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اینجینیر عبدالرحیم، نامزد وزیر عودت و مهاجرین کشور نیز نتوانست صلاحیت لازم را کسب کند و از سوی پارلمان رد شد.

وی سیزدهمین نامزدی است که آرای وی مورد شمارش قرار گرفت و هفتمین وزیری است که رد صلاحیت شد.

آقای عبدالرحیم نتوانست پنجاه به علاوه یک رای را یعنی از 224 رأی نتوانست 113 رأی را بدست آورد.

توانست از آرای شمارش شده، 82 رای موافق، 128 رای مخالف، 15 رای سفید و 0 رای باطل را کسب کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در گذشته همه کامیابی جناب شان مربوط آقای برهان الدین ربانی بود باید همیشه ممنون و دعا گوی جناب شان باشید ورنه دیگران در قصه شما نیست

>>>   هاهااااااااااااااااا انجینر صاحب رحیم فهمیده قربانی کردی خود را حیفففففففففففففففففف اخر چرا کندز نرفتی ازاینکرده .
هرکی ازاستاد بی گفتی کند سزایش مثل اسماعیل وانجینر رحیم باشد هاهاهاهاه
بدخشی ازهرات

>>>   من نمیدانم وکلای محترم کدام معیاررا برای رای اعتماد وزراء می گزینند اگرتجربه کاری یکی ازمعیارها برای وزیرشدن باشد پس انجینرعبدالرحیم نامزد وزیرعودت ومهاجرین کسی است ازتجارب کافی برخورداراست. اگرصداقت وایمانداری معیارگزینش باشد که این ویژگی هم دراین شخص دیده میشود واگر پاک نفسی معیارباشد بدون شک شخص مذکور پاک نفس است تا جائیکه برعلاوه اینکه پست های مهم دولتی ازوزارت گرفته تا سفارت را کارکرده است تا هنوزیک موترشخصی هم ندارد. لذا نظرمن این است که شاید کسانیکه پیسه نداشته باشند نمی توانند واجد الشرایط رای اعتماد پارلمان باشند.
حشمت الله

>>>   خدمت همه خوانندگان عرض بکنم که اصلا پارلمان به اساس شایستگی وتجربه رای اعتماد نمیدهند درصورتیکه شایسته گی وتجربه معیار رای اعتماد به وزرا باشد پس چه کمبودی درتجربه وشایستگی نامزد وزیرعودت ومهاجرین وجود داشت .فقط این عمل ترور شخصیت های نیک نام است که نمایندگان ملت درحق این ملت روامیدارند.
حسینی

>>>   پارلمان با این کارخود اشخاص باشخصیت وباوقاروطن را میخواهد توهین کند .
ازهالند

>>>   انجینرعبدالرحیم کاندید وزیرعودت ومهاجرین کسی نیست که فقط دنباله رو باشد اوهم کسی است که عمر خود را درراه خدمت به وطن سپری کرده است پس استاد ربانی وامثال آن بدانند که همچو شخصیت ها درگرو آنها نیستند.
دشتی ازدنمارک

>>>   من ازاینکه استاد ربانی به این حد زبون می شود وبه یک عضو ارشد جمعیت اسلامی رای نمیدهد متاسفم . این خصوصیت یک رهبرواقعی نیست بلکه خود خواهی وعدم نگرش وسیع یک رهبررا نشان میدهد.
سیدی از عربستان

>>>   انجینررحیم کاندید وزارت مهاجرین یکی ازشخصیت های سیاسی برجسته وشناخته شده کشوراست وکاروصداقت آن به همه معلوم است ولی متاسفانه این پارلمان قبیله گرا فقط درانتظار دسیسه سازی علیه شخصیت ها هستند.
افغان ازتاجکستان

>>>   شخص استاد ربانی انشان خوب هستند اما بنده در مدیریت ایشان شک دارم. وی از رهبری معنوی به یک شخص تجار و مادی تبدیل شده اند و فعلآ فقط اندیشه ایشان پول است و برای وی دیگر معیاری وجود ندارد. آیا مطمئین هستین که استاد ربانی بالای اولاد های خویش تسلط دارد یا خیر؟ مطمئینآ وی هیچگونه اخطیاری در رابطه با خانواده اش ندارد. تمام پول و سرمایه جمعیت تا هنوز برای هیچ فردی از این نهضت معلوم نیست و هیچکس نمیداند که همه دارائی های جمعیت در کجا هستند، پیش کی هستند و چه اندازه هستند. فقط چیزیکه مردم میدانند این است که همه دارای های جمعیت در خدمت خانواده خود استاد ربانی هستند و اولاد های ایشان با آن همه خون شهداء تجارت میکنند و خوش گزرانی دارند. موتر های حمر و هوتل های مجلل از کدام پول هاست. تلویزیون نور که باید بنام جمعیت میبود امروز بنام یکی از فرزندان استاد ربانی است. چون میتواند که در آینده همان تلویزیون که بنام یک نهضت پایه گذاری گردیده است به آسانی میتواند تمام وسایل آنرا شخصی بفروش برساند.
کریمی از کانادا

>>>   شخصیت استادمعظم رهبردانشمندوتوانایی جهادباافتخارملت مقاوم افغانستان بالاترازآنچه است که شماهامی اندیشیدوعقل قاصرشماکارمینماید نصحت من برایشمااین است که درحدوصلاحیت خودصحبت نماید .
دروازی

>>>   از آنجائیکه من او را می شناسم هیچ سواد ندارد . وای بر کرزی و بر آدم قحطی!
بدخشانی

>>>   خوب گفتی آقای درواز ی من هم گفته های شمار را تایید می کنم جناب شان آدم فرزانه وحکیم اند این کودکی ها را نمی کنند
بسم الله پروان

>>>   فکر میکنم اگثر انتقادات و توصیف های که ما میکنیم بر اساس یک حس بد بینی و خوشبینی باشند و هیچ کدام ما تا هنوز کدام بررسی و ارزیابی خاصی را در رابطه با شخصی که از وی بدگوی میکنیم و یا بعضی از ما هرچه کلمات برای توصیف است در رابطه با وی بیان میکنیم. لهذا فکر نمیکنم با اینهمه بدگوی ها ما بتوانیم از عزتیکه خداوند برای بعضی عنایت می فرماید بکاهیم و یا اینکه با توصیف هایکه ما میکنیم برای وی هیچگونه مقام بهتری برای وی نداریم. تا جایکه بنده تمام نظریات دوستان و برادران را مرور کردم، فقط جنگ های لفظی را یافتم و هیچ بیانی واقیعبینانه نبود. فقط دعا کنیم که بجای اینهمه عقده و بد بینی و یا توصیف های بی اندازه زیاد کوشش کنیم تا واقیع بین باشیم و همیشه مثبت بیاندیشیم. اگر کدام نزاکت جزئی هم که بین جلالتمآب محترم استاد ربانی و انجنیر عبدالرحیم افتاده باشد، فکر نمیکنم هیچگونه صدمه ء در پیوند آیدیولوژیکی ایشان بزند اما ممکن بعضی از ملاحظات خاص نزد هرکدام ایشان باشد و توقعات متفاوت داشته باشند. خداوند همه ما را هدایت بدهد که برای اندیشه های والاتر فکر کنیم و هدف ما سازندگی باشد نه تخریب و بد گوی.
عبدالحمید - از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است