توصیه های سی هزار دالری جیمز به اشرف غنی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ کد خبر: 68470 منبع: پرینت

جیمز کارویل عضو حزب دموکرات امریکا، مسوول ستاد انتخاباتی بیل کلینتون و مشاور صدراعظم اسراییل در رأس ستاد انتخاباتی و مشاوران تبلیغاتی اشرف غنی احمدزی قرار گرفت و با چند توصیه بظاهر ساده اما مهم و اساسی مبلغ سی هزار دالر از جناب اشرف غنی دریافت کرد.

توصیه های آقای جیمز کارویل مشاور آمریکایی تیم انتخاباتی آقای اشرف غنی احمدزی:
تاریخ 2 فوریه 2014

عالیجناب : اشرف غنی احمدزی؛
1ـ در همه حالات طوری رفتار کنید که از هم اکنون پیروز میدان جلوه کنید.
2ـ در مواجهه با مردم، لبخند را فراموش نکنید ولی در مقابل رقبا باید صلابت داشته باشید.
3ـ مراقب عصبانیت خود به خصوص در مقابل انظار عمومی و دوربین های تلویزیونی باشید.
4ـ متن سخنرانی خود را قبل از اجتماعات حداقل دو بار از حفظ مرور کنید.
5ـ خواب عمیق هر شب را فراموش نکنید، آثار خستگی در چهره شما موجب ناامیدی هوادارانتان می شود.
6ـ در هر سخنرانی حداقل برای حل دو معضل کلی مخاطبان خود وعده و قول قطعی بدهید.
7ـ همیشه نیمی از هوشیاری خود را برای مراقبت از حریف اختصاص بدهید (یک چشم و یک گوش شما مختص حریف است).
8ـ در ملاقات با مسئولان و شخصیت های خارجی، اعتماد به نفس خود را به رخ طرف مقابل بکشید. راه ساده برای این کار آن است که یک پای خود را روی دیگری اندازید و طوری بنشینید که کفش تمیز شما با جوراب مشکی دیده شود. این توصیه همیشگی من به پرزیدنت اوباما بوده است.
9ـ در مصرف به موقع داروهای روزانه خود دقت نمایید. شاید بهتر باشد تا پایان زمان انتخابات، یک نفر خاص برای این کار مأمور کنید.
10ـ توصیه اکید من آن است که حداقل در هر روز 40 دقیقه به یوگا بپردازید، این کار برای تمرکز بهتر و آرامش شما مفید و حتی لازم است.
11ـ نوشیدن حداکثر 30 سی سی نوشیدنی محرک در میان وعده برای کار بی وقفه در بعدازظهر بسیار مناسب است البته شاید به دلایل مذهبی شما نتوانید این کار را انجام دهید.
12ـ در بنرهای تبلیغاتی خود دقت کنید، هیچ عکسی بدون روتوش دقیق استفاده نشود، سایه چشم ها، چروک های پیشانی و کناره بینی در عکس های با اندازه بزرگ نامناسب دیده می شود، در حذف آنها دقت شود.

با بهترین درودها


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغان پیپر راهنمایی های که 30 هزار دالر ارزش دارد را ، مفت در اختیار کاندیدان دیگر می گذارد

>>>   پول های امریکایی پس دوباره در جیب امریکایی ها
لیلا

>>>   کاشکی جمیز به اشرف غنی مشوره های ذیل را نیز می داد:
- دست های خود را تا حد ممکن بی جا به حرکت نیآورید. یعنی بادی لنگویچ و حرکات ناشایسته شما حرف های شما را بیشتر بی معنی، پوچ و بی مفهوم وانمود می سازد همچنان مسخره تر معلوم می شوید.
- هیچ انسانی را توهین نه نمایید و از کاربرد بچه خر و دختر سگ خود داری نمایید. برای کاندید ریاست جمهوری نا شایسته ترین عمل است.
- سعی نمایید که اشتباهات تانرا کم کم برای مردم بگویید؛ زیرا از زمانی که شما را می شناسم تا حال یک انسان اعصاب خراب در تمام امور اشتباه نموده اید. خصوصاً در مدت تصدی تان در وزارت مالیه و پوهنتون کابل که هیچ خدمت مؤثر نه نمودید.
- ریش تانرا بتراشید، مردم می دانند که شما به فرایض دینی ایمان نه دارد چه برسد که به سنت رسول. ریش رسیده معرف بیشتر فرییکاری شماست و دیگر اینکه شما را وحشتناکتر و بد شکلتر نشان می دهد.
- اعتراف نمایید که شخص مریض و معتصب هستید، شاید مردم حقاق را بپذیرند.
-

>>>   باور کنید این توصیه ها بالا تر ازین قیمت ارزش دارند . اما حیرانم چطور بدسترس شما قرار گرفتند ؟

>>>   از بسيار وخت خنده نكرده بودم، مگر بعد از خواندن اين نوشته از بسيار خنده كردن شكم من درد كرد.
راه پيروزي أشرف غني را هيچ كسي گرفته نميتانه، چون تمام ملت أفغانستان غير أز متعصبين همراي داكتر صاحب أشرف غني إيستاده هست.
تاج محمد از تخار

>>>   این توصیه ها مشورت ها سودی ندارد ملت به تبلیغات دوران کمپاینی نگاه نمیکنند عملکرد گذشته نامزادان را با وعده های امروزی شان مقایسه کرده درمورد رای خود تصمیم میگیرند کسیکه در گذشته در غم ودرد مردم ما شریک نبوده وامروز بخاطر چوکی ریاست جمهوری وعده های دروغین میدهند که در صورت پیروزی چنین میکنند ویا چنان مردم ما انرا هم درنظر دارند نمیشود که در درد ورنج درکنار مردم نباشد وبخاطر کسب قدرت ریاست جمهوری بیاید وبه مردم وعده وقرار بگذارد واگر موفق نشد دوباره در مسکن تابعیت دومش برود هرگز مردم به چین شخص رای نخواهند داد وتجربه های قبلی هم نشان داد که همچواشخاص رای ملت را گرفته نتوانستند. مردم کسی را میپسندد که همیشه درکنارشان بوده ودر اینده هم از انها جداشدنی نیست .

>>>   هــــــــــــــــــــــرچـــــه هــست دربين كانديدان موجــــو.د بهترين براي مذئم است چون نه در جنگ شركت داشته نه در اختلاس وفساد وشخصيتش دانشش براي همه جهان ومردم افغانستان واضح است تنها او ميتواند در آينده حكومت خوب بسازد

>>>   ریس جمهور آینده دوکتور غني است و نه صرف افتخار افغانستان است بلکه چهره شناخته شده جهانی است که در این ارتباط کشورهای همسایه مان سخت در هراس هستند
معلم جاوید

>>>   آینده از غنی است
علی پنجشیری

>>>   معاونش براي مردم پذيرفتنئ نيست او ... بي سواد ... همكاران رده بالا را حتمي در هنكام مستي با بوتل خود جزا ميدهم داكتر صاحب فايق كه فهميده است چندي قبل جزاي خود را به شكل فوق ديده است قبلا فيض الله خان. كاركر خان و غيره و غيره همه از مزه جزا چشيده اند ، براي برادران أزبك مائه ننگ و شرم است. كه او را رهبر بگويد خيلي دروغگو و حقه باز است و غيره صفات غير إنساني و نامردي در وجود اين...وجود دارد اميد است دقيق فكر نمايد
دادان

>>>   ولی برعکس مشاور داکتر عبدالله دبل برای داکتر عبدالله مشوره داده تاروزانه یک مرتبه به ارایشگاه رفته تامورد پسند زنان درکمپاینهای انتخاباتی قرار گیرد
عضو تیم انتخاباتی اصلاحات وهم...گرایی

>>>   هههه حال ما اینقدر خراب شده که یک کوچی ،بقال و عیسوی و...میخواهد سرنوشت یک کشور مسلمان را رقم بزند،مگر ملت مجاهد پرور زنده نباشد،اگر نه ولا اگر یک روز ترا اجازه کار بدهند،شما سر خم ها دایم پیش پای خارجی عذر و زاری کردین،شما ها در همین 250 سال حکومت،همیش از خارجی ها گدایی کردید،اگر شک دارید مراجعه کنید به تاریخ
اجمل(پنجشیری)

>>>   برای مه جالب است که طرح مثلا اقتصادی برای بیرون راندن افغانستان از مشکلات را با بسیار تمطراق توضیح میدهد اما نمیگوید که پول عملی شدن طرح ها را از کی میگیرد ؟؟؟ یک طرح عادی وی بودوجه چند برابر عواید فعلی کار دارد صرف با داشتن مثلا پلان و .....روابط با چین و هند عملی نیست ....چقدر مردم را فریب میدهد مردم این چهره وحشتناک بظاهر علمی را میشناسند....فکر نکنم کسی ... شود وبرایش رای بیشتر از سه فیصد که دور قبلی گرفت رابدهند ....
اسلام الدین

>>>   بعض مسایل خیلی جالب میباشد و وقتی انسان آنرا میخواند به این اندیشه میشود که آیا شخصی که این ها مینویسد چشم، عقل و فهم و درک موضوعات را دارد یا نه. بکار گیری واژه متعصب خیلی مروج شده و شاید اکثریت بدون دانستن معنی واقعی آن برای انعکاس آنچه به او تزریق شده از این واژه استفاده میکند. اگر پنجشیری ها به خاطر احمد شاه مسعود و یا رواج منطقه ایی خود حتی با لباس نظامی پکول به سر میکنند، متعصب نیستند اما اگر پشتون ها دستار به سر کنند متعصب هستند. اگر از معاون رییس جمهور تا هر وزیر تاجک یا هزاره یا مشخصاً پنجشیری گرفته تا روسا و غیره ده ها پنجشیری و هزاره را در اداره خود مقرر کند که مثال های آن بی شمار است، متعصب نیستند، اما اگر یک وزیر پشتون چند تن پشتون را مقرر کند، متعصب است. اگر تاجک ها و هزاره ها پشتو صحبت نمیکنند، حرفی نیست اما اگر پشتون فارسی صحبت نمیکند متعصب است. اگر تاجک ها از واژه دانشگاه و دانشکده نمیگذرند حق ایشان است، اما اگر پشتون ها از واژه پوهنتون دفاع میکنند، متعصب هستند. اگر کسی ادعا میکند که خراسانی، آریایی، یا حتی واضحاً تاجک، هزاره ... هستم هیچ حرفی نیست، اما اگر کسی ادعا کند که ما پشتون و افغان هستیم، متعصب هست. این تعبیرات خیلی مضحک به نظر میرسد. من پشتون نیستم اما آنچه را میبینم و میخوانم خیلی برایم مسخره است. اگر واقعاً با استفاده از واژه متعصب میخواهیم با تعصب مخالفت خود را نشان دهیم پس بیایید از خود شروع کنیم. بیاید ما تاجک ها یکبار در کنار احمدشاه مسعود، سیدخیلی، ... از حاجی قدیر، استاد سیاف، حامد کرزی، ..... نیز به نیکی یاد کنیم و کارنامه های شانرا بستاییم. ببینیم نتیجه چه خواهد بود. آیا ممکن است که هر کسی که از قوم و ملیت ما هست هیچ اشتباهی نکرده و قهرمان است و هر که از ملیت ما نیست خیلی خاین باشد. در اینصورت باید ما نام ملیت های خود را تغیر داده به نسل انبیا و اولیا تبدیل کنیم.
راستگو از کابل

>>>   تازه امرالله صالح هم همرای داکترصاحب غنی یکجا شده زنده باد اشرف غنی
حمید استالفی از کابل

>>>   درین روزها زنان شهرکابل ازبلندرفتن فیس ارایشگاه ها درکابل شکایت دارند زمانیکه از مالکان ارایشگاه ها درین مورد طالب معلومات شدیم ایشان فرمودند که بسیاری از ارایشگاه ها درین روزها مصروف ارایش نامزد تیم اصلاحات وهمگرایی هستند بناء اکثریت شان برای مردم عادی وقت ندارند اگروقت هم داشته باشد بسیار بلند مردم راارایش میکنند ولی داکترعبدالله دبل دروعده های خود یک وعده رابه ملت افغانستان خصوصآ به مردم شریف شهرکابل داده که درصورت پیروزی ارایشگاه های کشوررا انکشاف داده وبه صورت رایگان درخدمت مردم قرارخواهند داد
جواد ازخواجه دوکوه جوزجان

>>>   اینجا افغانستان است و توصیه های بنده را بیاد داشته باشید از شناختی که بنده از اقشار این ملت بد بخت دارم میگویم
1- شکم چهار نفر اخند و ملا و مولوی را سیر نمایید بخاطر انتخاب شدن تان زیاد موثر است
2- پارچه خواران را پول بدهید به نفع تان زیاد تبلیغات میکنند
3- رهبران را وعده چوکی های کلان بدهید دست تان را خواهند گرفت
4- دزدان بیشتری استخدام نمایید دزدان پیروان زیادی دارند
5- بگفته بسیار معروف افغانستانی های ما با ارباب قریه بسازید قریه را میتوانید بتازانید
غم خورک

>>>   بعد از داکتر نجیبالله یک ادم درست در ارگ نیامد یکی غالمغالی دیگرش نغمه گروباد پرک بعدش تاجر ریش وشلاق اخرش بی ثبات وگریانی بی قول دم همه اش زیر پای بیگانه ببینیم که شما (داکتر صاحب غنی) که اغاز کار تبلیغاتی تان بامشوره خارجی ها است انهم مشوره هایپیش پا افتاده باسر نوشت این ملت چه خواهی کرد. لطفا ارام صحبت کنید که مردم متوجه حنجره تان نشوند.م.
ا .کابل

>>>   سلام :- اخر این شخص تاکی میخواهد مردم مظلوم مارا فریب داده و به باداران خود خوش خدمتی نماید من به هیچ جریان وهیچ کس نه ارتباط دارم و نه هم طرفدار کسی هستم این را وظیفه ایمانی خویش میدانم تا این شخصیت کاذب را که باعث تمام نا هنجاری های ا جتماعی شده استد خوب مطالعه نمایند تا به ماهیت اصلی ان پی ببرند یک بار دیگر میگویم که ازموده را ازمودن خطاست این را همه مردم میدانند که او در دوران حکومت کرزی قدرتمند ترین شخص در دولت تا اجرین روز بود تا حتی که کرزی هم زورش به او نمیرسید وسلام

>>>   وقتی مغز متفکر جهان بدون تدبیر در کنار دوستم میستد به ناچار جیمز کارویل و امثال آنها در متفکر و صحت جناب غنی به تشویش شده و به خاطر جلوگیری از افتضاحات بیشتر وارد عمل گریدیده و به ارایه مشوره های باز دارنده پرداخته تا شیر پیر را جوان و کاراتر جلوه دهند چون مطمن هستند که مهم اینست که شیر موجود باشد ولو ناکارا و بی دندان چون غذا و امنیتش را گرگان مهیا خواهند کرد و ازآن بابت تشویش ندارند بر علاوه شیر بی دندان به نفع ایشان نیز خواهد بود چون تجربه شیر مغرور را قبلآ دارند و نمیخواهند که تکرار شود.
رامین کابل

>>>   دوستان متن چی می گوید شما چی مینویسید یک بار هم شده متن را به دقت تمام بخوانید حالا وقت این نیست که یکی را به آرایشگاه روان کنید دیگر را به دیوانه خانه .یک بار بخود بیاید این همه توهین وتعقیر را دورکنید به خود بیاید که این... هاچی میکنند .این ها همه غرب مشین ها استن این را باید درک کنید در زمانی که همه در چنگ عرب ها وچرکستانی ها افتاده بودیم این ها چی کردن کدام کمک شان در ان زمان به ما رسید آیا به فکر این بودن که یک وطن داریم ؟نی همه در گرو طالبان سیاه بودیم تمام وقت به شکل گدا (سادو)میامدن وهر زن ودختر مقبول را که میدیدن شب به خانه شان میامدن و ان را با خود فراری میدادن .آیا از ان پست های که موتر موتر زن و دختر مقبول ما را دزدیدن به بادارهای خود یا فروختن یا هم تحفه دادن ایا غر یاد آنها را کسی شنید این...ها کجا بودن ؟این ها نی خاک دارن نی ...کنم مغز متفکر جهان را که سر تا پا ریا وفریب است به کسی ری بدهید که حد اقل از ناموس وشرغ ما دفاع کرده باشد به ...ری بدهید حد اقل به این عیسوی مذهب ها نی
از کابل غرق شده شهر نوسورگل

>>>   افسوس میکنم بحال انسان های خودشان فربنده وجدان خودشان است اکثریت فرمانده های... امروزی بخصوص در سمت شمال هدف ومقصد شان ارزش های دین نبوده بلکه جمع آوری پول وکسپ قدرت چوکی بوده یک قوماندان عادی ... امروز از یک ملیون دالر کم سرمایه ندارد چه رسد به رهبران ...
امید از کابل

>>>   امرالله صالح همرای اشرف غنی؟؟؟؟عجب دروغ شاخدار بخدا...برادر عزیز امرالله صالح یک مسلمان است و یک اندیشه پاک اسلامی و جهادی دارد و مدت زیاد را با عزیزترین رهبران جهاد و مقامت مردم دلیر افغانستان سپری نموده که به هیچ عنوان با اشرف غنی که هویت تا هنوز مجهول است تفاهم کند.....
جمعه الدین از غزنی

>>>   دروغ شاخدار امرالله صالح یک مسلمان است وهیچگاه بایک یهود ونصارا یکجا نمیشود همه میدانند که اشرفغنی ملاعمر است امرالله چطور با ملاعمر یکجا میشود

>>>   بعد ازین من هر رهبر ... را که به خودرا مسلمان ومجاهد خطاب میکند وطرفداری اشرفغنی را میکند نه احترام میکنم ونه ده پشت آن نماز خواندن جایز است بخاطریکه یک بیسواد افغانستان این را میداند که اشرفغنی مسلمان نیست

>>>   کاش که در توصیه هایش / احد اقل یکبار بزکشی و دوبار شتر دوانی را هم در طول تبلیغات انتخاباتیش /جا میداد -که مردم زیادتر به دیدارش میرفتند و استقبالش مینمودند.
کشککی

>>>   واقعیت دارد لطفآ در مورد جیمز بیشتر بخوانید استراتزیست که باعث شد ... برنده انتخابات شود .

>>>   این توصیه ها برای سایر کاندیداهای ریاست جمهوری خوب گپ است. همه استفاده کنند. به نظر من، اشرف غنی احمدزی لیاقت ریاست جمهوری ندارد ولی برای ریاست پوهنتون (یا به قول گپ ایرانی=دانشگاه) کابل خوب آدم است.
جوان ناکام کابلی

>>>   اجمل پنجشیری::::::در هر جای ازنام پنجشیری چنگک می اندازی. آخر کسانیکه نظریات را تعقیب میکنند میدانند که تو ... پنجشیری نیستی خواننده گان مثل تو لوده نیستند.آخر شرم هم خوب چیز است.اگر مونث استی حیا برایت خوبتر است...

>>>   رهبران دروغین... را مردم... شناخته بودند که غربی و طرفدار غرب هستند و فامیل های این رهبران دروغین...تمام سلاح ومهمات جهاد را میفروختند وبه عیاشی به غرب میرفتند نه مجاهد داشتند ونه جبهه فقط نام رادیویی داشتند و بس به همین خاطر از بدنام ترین چهره تاریخ اشرفغنی که ملیون ها افغان این کاندید را به صفت افغان و مسلمان نمیشناسند به اشاره باداران غربی خود حمایت کردند بعد ازین نظر به گفته برادر ما حتی نماز خواندن ده پشت این رهبران دروغین ... هم حرام است وهمه عزت واحترامی که مردم ... داشتند ازبین رفت وما دیگر این غداران را دوپول هم نمیخریم
مجاهد

>>>   دروغ كامل است اوبه پول اشرف غني ضرورتي ندارد

>>>   هم وطنان عزیز.به لحاظ خداوند(ج)اگرواقعآمسلمان هستید خداراشاهدگرفته ازواقیعت هاچشم پوشی نکیدوگرنه دنیای دوروزه تیرشده درپیش گاه پرودگار روسیاه خواهیدشد.اگرشمازحمات وفداکاری مقاومت گران را دربرابرپنجابی ها ومزدوران سیاه دل آنها به این زودی فراموش کنید خیلی تآسف آور ونابخشودنیست چراکه هنوزآثار جنایت آن پنجابی ها درتاک های شمالی مساجد ولایت شمال دیده میشود شمارابه خداوند قسم آیا آثارکیبل های طالبان کوردل هنوز وجود هرزن ومرد این وطن راآزار نمیدهد.حتی حیوانان این سرزمین ازشنیدن این نام سیاه پنجابی ها نفرت دارن.. همین آقای کرزی .زلمی رسول .اشرف غنی.زلمی خلیل زاد.
علی احمد جلالی ویاران...شان درشرکت یونیکال امریکا کاسه شوی کرده ازطالیبان حمایت میکردند که هنوزهم این سیاست شان ادامه دارد ملت افغانستان دیگرنمیخواهد رعیت این بیگانه پرستان باشد .
بااحترام.عبیدالله(عبیدی) ازولسوالی امام صاحب ولایت کندز

>>>   به گفته گل آغا شیرزی این زلمی رسول و اشرفغنی احمدزی نه وطن دارند و نه هم... بهمین علت از یک یهودی اسراییلی - برایش مشاور گرفته.
بهسودی

>>>   گفته اند که کبوتر با کبوتر و زاغ با زاغ هر دو در هوا کندپر واز :
بنا یهود به یهود و مسلمان به مسلمان مشوره و توصیه میکند چقدر خوب که مردم شریف ما بدانند که به یک یهود رای بدهند یا به یک مسلمان .
دوراندیش

>>>   اشرف غنی آرمان رئیس جمهور شدن را با خود به گور می برد!این بدبخت در بین خیلی از مردم به عنوان ...شهرت یافته است.این مشوره های که آقای جمز به چند هزار دالر گفته است، من در برابر یک هزار دالر این توصیه ها را برای نامزدان ریاست جمهوری ارایه می کنم.
پیشدادیان..

>>>   در ابتدا خواست بنده این بود تا در انتخابات اشتراک کنم و برای اشرف غنی احمدزی رای خود را استعمال نمائیم اما ! وقتی متوجه شدم که اقای احمدزی از روشهای ماکیاول استفاده میکند شکر خدا را کردم که به موقع به اصلیت اشرف الاغنیا پی بردم جناب احمدزی وقتی در همایش های انتخاباتی در ولایات جنوب سفر میکند برعلاوه ان که معاونین خود را با خود نمیداشته باشد حتا از نمایش عکسهای آنها پرهیز میکند بناً کتاب ماوکیاول در جیب اقای احمدزی است هوشیار باشید .
با احترام
قیومی از کابل

>>>   درقدم اول من یک مسلمان هستم هیچگاه قومیت وملیت مرااز عذاب درد ناک قبر وروز آخرت نجات داده نمیتواند بناء ایمان خودرا بخاطر قومیت وزبان وسمت نفروخته وسرنوشت یک کشور اسلامی را با داشتن 27 ملیون مسلمان به یک یهودی (اشرفغنی) ویک وهابی (زلمی رسول) بادادن رای خود تسلیم نمیکنم واز تمام مردم افغانستان خواهشمندم این موضوع را جدا درنظر داشته باشند که اول به یک مسلمان رای دهند دوم به یک کاندیدیکه واقعا توانایی حکومت کردن درین سرزمین راداشته باشد از نوامیس ملی سرحدات کشور ومردم مظلوم ما حمایت کرده بتواند ووحدت ملی را ضمانت کند وبادشمنان افغانستان ترحم نکند وبا قاتلین ما افغان ها معامله نکند فسادرا ازین کشور دور کرده بتواند وتجربه حکومت داری داشته باشد

>>>   نظربااطلاعات هواداران اشرف عنی اگرواقعتداشته باشدهیف نام که درسراوگذاشته شده است انسادرصورتکه مسلمان نباشداینگونه ازآدرس اسلام استفاده نمودن سودی نداردشرم یست که ازآدرس اسلام استفاده جوی کنی آخرنداردکه رسواشوبازچطورخواهدشد

>>>   خوشبختانه حالا مردم ما به آن پختگی رسیده اند که خوب را از بد تشخیص بدهند و میدانند که اگر اشرف غنی و مانند او احدی ها ، جلالی ها ، زلمی خلیزادها و دیگران اگر واقعا مردم و کشور را دوست میداشتند درکنارشان میبودند واز رنج هاییکه مردم ما دیدند کمی آنها هم می چشیدند ، ولی آنها عمر عزیز خود را در غرب به آسایش و عشرت سپری کردند و حالا آمده اند و از وطن دوستی و خدمت حرف میزنند و گله بنده از آنعده هموطنان ما اینست که آنها بنابر ملحوظات قومی و تنظمیی دول گرفته اند و هرروز به این دول میکوبند و از یک انسان واقعا مریض که علایم مریضی از سر، صورت ، زشت وحرکات او پیداست نابغه درست کرده اند ولی باید بدانند که مردم ما آگاهی سیاسی کامل دارند و فریب گفته های نا درست و ذهنی گرایانه شما ها را نخواهند خورد.
کوه کن

>>>   فقد و فقد غنی بابا، غنی بابا کسی است که میتواند افغانستان را نجات بدهد، زندگی مردم افغانستان را تغیر بدهد، من بحیث یک افغان از او حمایت میکند و برایشان کمپاین میکنم پول خود را مصرف میکنم تا به افغانستان نجات بدهیم
غیرت خراسانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است