دختر آدم بزرگ در شفاخانه بزرگ !
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ کد خبر: 67748 منبع: پرینت

به مناسبت فرا رسیدن هشتم مارچ روز جهانی زن در خانۀ آقای کرزی یک فرزند دختر متولد شد. البته بسیاری از رقبای سیاسی رییس جمهور، اپوزیسیون، کشورهای همسایه و برخی کشورهای بین المللی آقای کرزی را متهم به بی برنامگی می کنند و معتقدند که اصولا کرزی اصلا برنامه ندارد ولی این مورد آخری ثابت ساخت که آقای کرزی بسیار با برنامه و دقیق عمل می نماید.

یعنی شما فکر کنید که 9 ماه و 9 روز 9 ساعت و 9 دقیقه و 9 ثانیه را ایشان برنامه ریزی کردند که بتوانند درست در همین حوالی 8 مارچ روز جهانی زن؛ فرزند دختر در خانۀ شان چشم به جهان باز کنند.

چیز دیگری که لازم است بگویم اینکه این دختر در شفاخانۀ هند بدنیا آمده و دلیلش هم عدم امکانات لازم برای تولد دختر آقای کرزی است. اینکه تا ماه دیگر روابط سیاسی افغانستان و هند بخاطر این طفل بهتر میشود هیچ شکی وجود ندارد.

وزارت امور خارجه هم برای تولد نوزادان مقامات عالیرتبه افغانستان یک نمایندگی ایجاد می نماید و یک شرکت واردات پمپر از طریق یکی از تجار دلسوز برای مقامات جواز داده می شود.

اینکه چرا کرزی در افغانستان این موضوع را تعقیب نکرد دلایل زیادی وجود دارد از جمله اینکه در اکثر شفاخانه ها و زایشگاههای کشور چندین خاله وجود دارد که تا پولت را بعنوان مبارک گویی نگیرند اجازۀ خبر شدن حتی جنسیت فرزندتان را نمی دهند؛ این یعنی فساد اداری در مرحلۀ نخست تولد یک انسان در افغانستان و این موضوع باعث می شود که که آقای کرزی نتواند این بودجۀ هنگفت (ده افغانی- بیست افغانی و برخی اوقات چند افغانی دیگر برای خروج از دروازۀ شفاخانه) را بپردازد در غیر آن افغانستان در سال 2014 با اُفت و کاهش پولی مواجه می شود.

از سوی دیگر در شفاخانه های افغانستان از سیستم های سنتی همچون تشت و آب گرم استفاده می کنند در حالیکه آقای کرزی بر این عقیده است که چون دخترش فرزند یک آدم بزرگ است باید شفاخانه هم بزرگ باشد مثلا به اندازۀ کشور هند.

باز هم تولد دختر آقای کرزی را به رییس جمهور هند و از طریق ایشان به نخست وزیر هند و از طریق ایشان به وزیر صحت عامه هند و از این طریق به رییس زایشگاه هند و از این طریق به همسر رییس جمهور افغانستان و از این طریق به خود آقای کرزی تبریک می گوییم.

م.ث


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لطفا برادران بخاطر یک اتفاق کوچک این همه بزرگ نشان ندهید،ملکه کشور است،شاید که از پول شخصی اش رفته باشد،چه اشکال داره
اجمل(پنجشیری)

>>>   کرزی صاحب شخص بزرگ کشور ما است به خدا شرم است که در باره کرزی صاحب این نوع گپ زده شود بعد از حکومتش معلوم خواهد شد که کرزی چه نوع شخصیبت بود
بچه افغان

>>>   اجمل جان درست گفتی شاید از پولی شخصی اش رفته باشد مگر مردم افغانستان اکسریت از نفاق دامن مزنند
زلمی از بد خشان

>>>   بسیار طنز جالب ونزدیک به واقعیت بود خیرببینید.
هراتی

>>>   اجمل پنجشیری!
تو در هر موضوع یک چیزی مینویسی با انکه یک نفر خدمت فهیم ... هستی اما نه از ادب، نه از سیاست
و نه از مسایل روز چیزی میدانی. بهتر است یک مداح رسمی مارشال...باشی تا یک نویسنده یا سیاستمدار . یا ...
جاسوس ستیز

>>>   من نمی دانم این بیچاره کرزی چه کار کند که ما مردم رازی بیشم بخدا شرم آور است اینهمه توهین به دیگران،!!

>>>   کرزی همیشه میگفت که تا که امنیت به افغانستان نیاید، من قرار داد را با امریکا امضاُ نمیکنم.
حالا میتواند نام دختر خویش را( امنیت) بگذارد و به پاس تولد شدنش، قرار داد امنیتی را با امریکا امضاُ کند.

>>>   اجمل پنجشیری. اگر کرزی یک افغان واقعی میبود باید فرزندش در خاک کشورش متولد میشد. اگر... میداشت همین ملکه صاحب پیسه میداد داکترهای حاذق را از هند میخاست و امکانات فراهم میکرد و در خانه خود دخترش را متولد میکرد. بنا به قوانین اکثریت کشورها اگر فرد در خاک کشورش متولد نشود تا 18 سالگی نمیتواند تابعیت رسمی کشورش را بگیرد.

>>>   واحیدشیرزاد هستم در ایران کرزی صاحب تبریک میگم این خبر خیلی خجالتی بود

>>>   برادر عزیر پول شخصی خود از کجا نمود همه این کته خرچیا از بول ملت است نه از پول شخصی آقای کرزی آن به همین اندازه که بخواهد از پول شخصی اش در هندوستان طفل بزایه کاملآ با نظرتان مخالف هستم جناب اجمل پنجشیری فکر کنم که شما نیز یکی از اطرافیان کرزی خیل هستید وگرنه همچنین نظر نمیدادی. شمال

>>>   سلام هم وطن عزیزبایددمکراسی را پاس داشت پول داره درهندوستان میزایه یا به نحو به پاکستانیها نشان میده که باهندوستان دوست شده
بااحترام سمیع

>>>   کرزی صاحب خودش درخانه تولد شد ه از دست شما روز نداره بیچاره از ترس شما که گپ نزنید خواست دخترش درهند تولد شود وتابیعت هندی داشته باشد که بیچاره خودش هم هند رفتنیست بازهم شما میگوییدکه خرجش از کجا شد( ازایران و......) از یک کشور میگیرد در دیگر کشور خرج میگند وای بحا ل ماکه حق خود راگرفته نمیتوانیم.
م.ا کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است