توبه نامه ی کرزی، نوش دارو بعد از مرگ است
هر روز گروه گروه از مردم به دفترم می‌آیند و خواستار حمایت من می‌شوند. حتی شماری خواسته‌اند که همچنان در قدرت باقی بمانم ولی من هیچکدام از چنین درخواست‌هایی را قبول نکردم چون فکر می‌کنم که به حد کافی کار کردم و حالا زمانی‌ است که باید کنار بروم 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ کد خبر: 67476 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محترم حامد کرزی در آخرین روزهای عمر حکومت خود مانند لحظات آخر عمر اکثر دیکتاتورها شروع به توبه و انابه کرده و به خطاها و اشتباهاتی اعتراف و اذعان می کنند که سالیان سال حق بینان دیدند و گفتند ولی ایشان که باد قدرت در گوشش فرو رفته بود، ندید و نشنید.

"از جنگ 12 ساله امریکایی ها در افغانستان خسته ام". این عبارتی است که حامد کرزی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان در یک مصاحبه غیر معمول با روزنامه تودی زمان بر زبان آورد.

رییس جمهوری افغانستان طی این مصاحبه در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود به چرایی مخالفتش با سیاست های واشنگتن در افغانستان پرداخت و گفت: حملات نظامی آمریکا به پایگاه ها و پناهگاه های طالبان در افغانستان و پاکستان تنها موجب مرگ بسیاری از مردم غیر نظامی شده است.

"تداوم جنگ با منافع کشورم در تضاد است. مردم افغانستان در جنگی که متعلق به آنها نیست جان خود را از دست می دهند." این عبارتی است که حامد کرزی پیش از این در مصاحبه ای که یک روزنامه آمریکایی داشت برای اولین بار بر زبان آورد.

از دیدگاه کرزی صاحب گروه شبه نظامی القاعده افسانه ای است که توسط آمریکایی ساخته و پرداخته شده است، افسانه ای که مقامات آمریکایی با شاخ و برگ دادن به آن و بزرگ جلوه دادن فعالیت هایشان تلاش دارند حملات نظامی خویش را توجیه کرده و آن را مشروع جلوه دهند. به عقیده محترم حامد کرزی این جنگ تنها برای حفظ امنیت آمریکا و تامین منافع کشورهای غربی است و همین امر موجب شده است افغانستان و آمریکا از هدف مشترک خویش فرسنگ ها فاصله بگیرند.

محترم کرزی در بخش دیگری از این مصاحبه خود، ادعاهای مقام های امریکایی مبنی بر تحمل خسارت های مادی در افغانستان را به تمسخر گرفت و گفت: امریکا مدعی است که در جریان جنگ در افغانستان بیش از 2000 سرباز امریکایی جان خود را از دست داده اند و بیش از 600 میلیارد دالر خسارت متحمل شده اند، این ارقام در کناری تلفاتی که مردم افغانستان متحمل شده اند رقم اندکی است.

رییس جمهوری افغانستان به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت که برخلاف تصور عمومی او هیچگاه در آرای مردم دستکاری نخواهد کرد و به امانت آنها خیانت نمی کند.

وی همچنین گفت: هر روز گروه گروه از مردم به دفترم می‌آیند و خواستار حمایت من می‌شوند. حتی شماری خواسته‌اند که همچنان در قدرت باقی بمانم ولی من هیچکدام از چنین درخواست‌هایی را قبول نکردم چون فکر می‌کنم که به حد کافی کار کردم و حالا زمانی‌ است که باید کنار بروم.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه او تنها از طریق انتقاد علنی از آمریکا، توانسته خواسته‌هایش را بر آمریکایی‌ها تحمیل کند، اظهار داشت: هیچ اسلحه‌ای دیگری نداشتم، جز این که سر و صدا کنم تا توجه آمریکایی‌ها را جلب کنم. اما اکنون می بینم تمامی نامزدانی که در حال حاضر سرگرم مبارزات انتخاباتی هستند، بطور ضمنی تاکید کرده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را امضا خواهند کرد.

او بار دیگر این موضوع را تکرار کرد که آمریکایی‌ها باید پناهگاه اصلی طالبان در پاکستان را هدف قرار می‌دادند، نه روستاییان افغانستان را. وی همچنین تاکید کرده که اکثر افغانستانی هایی که از سوی آمریکایی‌ها زندانی شده‌اند بی‌گناه بوده‌اند.

حامد کرزی در انتهای این مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا جنگ در افغانستان ارزش داشت یا خیر، اظهار داشت: در حال حاضر احساسات بر عقل و منطقم چیره شده به همین دلیل باید پاسخ شما را طی دو یا سه سال دیگر بدهم. تصویر چهره خونین زنان و کودکان بی دفاع دایما مقابل چشمانم است. نمی توانم آنها را فراموش کنم. جنگ دوازده ساله آمریکایی ها در افغانستان من را خسته و عصبی کرده است.

در انتهای این مصاحبه، محترم کرزی به خبرنگاران واشنگتن پست گفته که برای مردم آمریکا سلام‌هایش را برسانند ولی برای دولت آمریکا نهایت خشمش را.

هرچند که تمامی سیاستهای حامد کرزی در دوازده سال گذشته نشان می دهد که اینگونه سخن گفتن وی، توبه کردن از اعمال گذشته نیست و باز هم به دستور کاخ سفید مجبور به این سیاه بازی و تظاهر کردن است، اما اگر توبه هم باشد، نوش دارو بعد از مرگ است و هیچ فایده ای ندارد.

در این دوازده سال به لطف اشتباهات سیاسی کرزی، افغانستان به گونه ای پیش رفته که چاره ای ندارد جز اطاعت بی چون چرا از غرب. نه استقلالی، نه پیشرفتی، نه بازسازی قابل قبولی، نه حکومت مقتدری، نه امنیت و ثباتی، نه اقتصادی مناسبی و نه هیچ چیز دیگری.

کرزی در این دوازده سال بیش از آن که خود می گوید در حق مردم مظلوم افغانستان کوتاهی کرد و این مردم هستند که باید درباره عملکردش نظر دهند نه خود وی با مظلوم نمایی و اشک و زاری.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی دریک زمان نا مناسب که جغرافیه افغانستان ازنگاه وحدت ملی پارچه پارچه بود زور مندی ولاقانونی برملک حاکمیت میراند کرزی به هرکدام علائده عذر نموده تا یک فضاء مساعد برای شنیدن مساعد نمایند و حداقل مردم را به سوی وحدت ملی سوق دهند ازین خدمت کرزی مردم رضایت دارد و در پهلویش اینکه ما سوته مسلمان هستیم سوءاستفاده ها نیز صورت گرفت و تعدادی چور و چپاول نمود که سبب پسمانی بازسازی بنیادی گردید و تا هنوز ما را احتیاج دیگران نموده مردم به اتخابات ایند امیدوار است خدا کند که رای مردم برای دوام زورگویی و دوام شرکت سهامی داده نشود به یک مدیریت سالم و ملی رای بدهند تا ملک ازین بدبختی ها نجات یابند همیشه باد اتحاد و اتفاق افغانها.

>>>   آفرین کرزی صاحب در دوازده سال گذشته ممثل وحدت ملی بودی و تاریخ نام ترا با خط زرین خواهد نوشت
اجمل(پنجشیری)

>>>   انسان میانه رو هستی افرینت
وقار کابلی

>>>   کرزی صاحب بسیار دوستت دارم چون بزرگترین دستاوردد دیموکراسی و اذادی بیان و وحدت ملی بود
ارزان از ننگرهار

>>>   درود بر کرزی

>>>   کرزی انسانی است که تعادل را حفظ کرده هیچ فردی انگشت انتقاد ملیت پرستی بروی بلند نکرده سبب بهبود روابط بین القوامی شده ...
سید خیلی

>>>   تمام این کار های کرزی به دستور خود امریکا است. زیرا دولتی که بعد از کرزی روی کار می آید، باید یک دولت تغیر و تحول باشد، چنانچه خود اوباما نیز دولت خویش را بنام تغیر و تحول نام گذاشته بود. بناُ کرزی باید مطابق دستور امریکا روجیه دشمنی با امریکا و عدم همکاری و عدم بستن قرار داد امنیتی و روحیه طالبانی را بخود بگیرد، تا دولت بعدی کاملاً سیاست مخالف کرزی را پیش ببرد، تا دو دور دیگر ریاست جمهوری و بعد از دو دور ریاست جمهوری باز این پروسه تکرار میشود.

>>>   کرزی در نبودنت مردم احساس خواهند کرد که شما یقینآ فرهنګ انتقاد پذیری را داشته اید و افغان بی طرف بوده اید و هم دربرابر چال و چالبازی این دنیای بیشرم یک دیپلومات مناسب بوده اید اګر ه من نوشته های زیاد انتقادی ازشما داشتم اما قبول داشتم و دارم که خلا نبود شما به آسانی پر نخواهد شد.

>>>   چیزی نمانده که کرزی و باندش انجام نداده باشد، خودش هم ازین همه بی عدالتی و دروغ خسته شده است... شاخ و دم ندارد، کرزی آنچه در انبار جنایتش موجود بود اعمال کرد
فاروق از مزارشریف

>>>   جناب رئیس جمهور اگر این کاررا 12 سال قبل انجام میدادی این همه کشته وبی سر نوشت نمیشد حالا که وقت قدرت به پایان رسیده این حرفها را میزنی
با به گلکی

>>>   ...بر این قسم وحدت ملی

>>>   گر چند طبیعی است که هرکسی بار اول بر مسند کرسی قدرت قرار بگیرد . اشتباهات زیادی را خواهی نخواهی میکند. ولی من در تعجب از این هستم کرزی صاحب دوازده سال حکومت کرد برای یکبار هم که شده باه اشتباهاتش پی نبرد نمونه بارزش :
1- طرح اقتصادی که داد؛ در طول این دروازده سال اقصتاد افغانستان بهبودی پیدا نکرد . بعدش به مردم افغانستان گفت : باید جامعه جهانی کمک هایش را قطع نکند سوال : به نظر شما جناب کرزی صاحب . کشور که متکی به اقتصاد خودش نباشد چطو می تواند روی پای خودش استاده شود ؟
2- سیاست را که کرزی در پیش گرفت کاملا مال افکار کسانی بودند که ا طرف کرزی زندگی می کردن نه مال خود کرزی
3- شعارش این بود که حکومت باید فرامذ هبی باشد نه قومی، در حالیکه در تمام ادارجات کشور رنگ و بوی قوم گرایی و نژاد گرایی دیده میشد .

>>>   هر که آمد در وطن یک شرط شورط کرد رفت "
از حقیقت بی خبر یک قردقورد کرد رفت"
کرزی در دوازده سال حکومت خود عامل همه بد بختی ها وکشتار مردم بی گنا ه افغانستان بودی ولی دراین دم آخر میخواهی برای حود مسونیت سازی کنی وباز هم سلطان پس پرده باشی مردم تورا شناخته فکر زندان را بکن
ملا

>>>   کرزی با ظرفیت ترین و محبوب ترین ردیس جمهور افغانستان است.

>>>   اگر حقیقت را بگویم کرزی برای وطن خدمت کرد اول نام وطن مان درهیج جای دنیا نبود امروز بیرق وطن مان در تمام دنیا است
حقگو از مکه مکرمه

>>>   سلام به همه هموطنان عزیز!
جناب محتـــــــرم کرزی صاحب یک شخص عاقل بوده ولی افسوس از گلبیدین دستور روزمره گرفته که درین اواخر کرزی بشکل اساسی به اسارت افراد گلبیدین قرار گرفته که سبب رسوائی کرزی گلبیدین و افرادش گردیده است. جناب کرزی صاحب از گذشته پند بگیرید٫ خود را به شرنوشت داکتر نجیب الله گرفتار نسازید. گلبیدین یک شخص منفور ملت افغانستان است چونکه دوره جوانی خود را همرای کرنکار سپری کرده٫ فلهذا همچو اشخاص به درد خودت و ملت مان نمی خورد کوشش نماید فعلاٌ هم وقت است از انسان شیطان صفت مانند گلبیدین دوری نماید ورنه خودت از سر نوشت نجیب خبر دارید.ولی مطمئن باشید که حرفهای اخیر وی برای تحمیق بیشتر مخالفین امضای قرارداد با امریکا است چون او خوب میداند که با خروج کامل نیروهای خارجی نه کرزی میماند و نه مرزی بین افغانستان و کثیفستان بلکه این نظام خود بخود میشارد!!!اقای حمکتیار در طول 22 سال چندین بارها اعلان نمود که من صلح را ترجیع می دهم ولی زمانیکه از پشت میز مذاکره بلند شده دستور را کت پراگنی را داده ( راکتهای ای اس ای ) حالا در درکنر مردم بیدفاع ما را به خاک و خون میکشاند ولی گلبیدین با افتخار به دستور ای اس ای بخاطر بدنام ساختن کرزی پلانهای ای اس ای را عملی مینماید٫ که باید صلح در کشور ما بوجود نه آید٫ مشوره ای اس ای و جنرال حمید گل ذریعه گلبیدین و یا افرادش بشما داده میشود تا به افغانستان نا امنی و از یک طریق دیگر ویرانی خانه جنگی آدم کشی را راه اندازی نمایند. محترم کرزی صاحب شما خوب میدانید گلبیدین و افرادش تشنه قدرت اند و پشیمانی سود ندارد.
وسلام کریم لوگری

>>>   حالا بسیار ناوقت است واین یکبار دیگر به فریب کاری هایت می افزاید زیرا طی مدت 12 سال یک حرف راست به ملت نه گفتی و تعریف شما از وحدت ملی قدرت دایمی یک قوم به دیگران است در غیر ان وحدت وجود ندارد .
دوراندیش

>>>   کرزی در صورتی خود را وارث اینهمه افتخات میدانستی که :
- مردمت در رفاه و آسایش زندگی میکردند
- برای محو فقر و بیعدالتی کوشش میکردی
جلو رشوت و مفاسد را میگرفتی
- منابع داخلی را تقویها میکردی
سطح آگاهی مردم را بلند میبردی و مردم تحصیلکرده میداشتی تا پا بپای جهان در حرکت میبودی اما در حکومت تو جز از خشونت ، ظلم ، تفاوت طبقاتی و بر بریت چیزی نیست تو شرم نمیکنی که اینقدر به... خود افتخار میکنی اگر من بجای تو باشم از شرم آب میشوم ...

>>>   به نظر کرزی اگر امریکا دشمن ملت افغانستان است ، چرا کرزی در طول 12 سال حاکمیت بر مردم افغانستان اورا دشمن نمی دانست بلکه همواره از آمریکا به عنوان دولت دوست یاد میکردحال که دوران حاکمیت اش برافغانستان تمام شده است به یادش افتاده است که اشتباه کرده است که با آمریکا همکاری نموده است.. به نظر میرسد که کرزی دنبال دوهدف اساسی است: یک گرفتن وعده ها وحمایتهای اقتصادی از دولت آمریکا دوم حمایت از کاندید های مورد نظر کرزی صاحب آمریکا نخواسته با کرزی قرارداد دوجانبه امضا نماید. لذا در جوامع توسعه نیافته وفقز منافع فردی مقدم بر منافع ملی است.

>>>   اشک کرزی به خاطر این نیست که مردم افغانستان کشته شده و یا از جنگ امریکاه خسته شده، بلکه به خاطر وداع از قدرت است .

>>>   کرزی میخواهد با این گفته ها و حرکاتش مردم کشور و جامعه جهانی را بفریبد ، بیخبر از اینکه دیگر فریب کرزی را نمیخورند ، زیرا همه میدانند:
کرزی بخاطر عدم موافقت غرب به ادامه قدرت غیر قانونی اش با غرب در ستیز است .
کرزی بی پاس ترین انسان روی زمین است زیرا همین غرب بود که انسان بی نام و نشان چون او را از سماوار پاکستان تاسرحد استادگی عدم قبول تصامیم جلسه بن و تحمیلش بر جلسه ،بر اریکهٔ قدرت نشاند و توسط بادیگاردان امریکائی محافظت میشد
همین بی کفایتی و مافیاسازی کرزی است که دولتش از فاسدترین دولت های جهان است
در همین زمامداری کرزی است که مافیا در کشور دولتداری میکند
همین جناب کرزی است که باوجود سوگندش قوانین را نتنها نقض بلکه زیر پا نموده است
مسئول همهٔ نابسامانیها همین کرزی است زیرا با یک گروه خاص باند فاشیستی قبیلوی تمام تصامیم و تدابر را اتخاذ و تطبق میدارند
همین کرزی است که بر اساس روابط و زیر پای نمودن ضوابط تصامیم وعملکردش استوار است
همین کرزی است که حکومت مطلق العنای ایجاد و تمام امور را در قبضهٔ خود درد
کرزی از پسر که چشمش را از دست داده با تأثر یاد میکند ، همه تذویر است ، زیرا در بخشهای که صد فیصد کنترول داشت چه عدالت کرد ز تجاوز به طفال تا قتل ها و هزاران جنایت دیگر کرزی تروریزم و القاعده را نفی میکند زیرا تروریزم اوغانی و القاعده دو روی یک سکه اند در جهان حتا طفل شش ساله این منطق را نمی پذیرد ، چون طالب یعنی قبیله و قبیله یعنی طالب پس بر فاشیستان که جنایات طالبان را نادیده ، آنان را گروهی آزاد و فرار داده ، برادرشان میداند ، به اردوی ملی و متحدالدین بین المللی اجازه عملیات نمیدهد ، و از کشته شدن دشمنان مردم به خشم میاید ، مرگ سرباز وطن برایش بی ارزش بوده و برای مرگ طالب عزا میگیرد دیگر این حرفهایش بازاری ندارد
وحــیــد

>>>   "هر روز گروه گروه از مردم به دفترم می‌آیند و خواستار حمایت من می‌شوند. حتی شماری خواسته‌اند که همچنان در قدرت باقی بمانم ولی من هیچکدام از چنین درخواست‌هایی را قبول نکردم چون فکر می‌کنم که به حد کافی کار کردم و حالا زمانی‌ است که باید کنار بروم.جناب کرزی صاحب!
لطفا در آینده اگر صرف برای حفظ عزت و آبروی تان هم باشد با هیچ مرجعی در مصاحبه خود مطلب بالا مخصوصا این مطلب را که "حتی شماری خواسته اند که همچنان در قدرت باقی بمانم" تکرار نکنید!!!! آخر ژورنالیستان و مردم سر تان خنده میکنند!!!!!آخر شما چه کاره هستید که بر خلاف قانون اساسی که بر اساس ان هیچ کس نمیتواند برای ریاست جمهوری بیش از دو مرتبه حتی خود را کاندید نماید !!!! در قدرت ماندن را خو بجایش بگذارید!!!! شما طوری حرف میزنید که در قدرت ماندن خو یک امر "قانونی" است ولی شما آنرا "قبول" نکرده اید و مردم باید منت گذار شما هم باشند!!!!!!
قانونی از کابل

>>>   عصبى بودن كرزى جيزى نو نيست از فاميل خود ميراث دارد . در فاميل كرزى همه شان و خصوصاً كاكا هايش همه عصبى و حتى به مرض عقلى و عصبى دچار اند.

>>>   حرفای کرزی مرا به یاد مجددی می اندازد که در زمان شورای نظار می گفت که مردم و دانشمندان از داخل و خارج کشور مرا می خوایه که به عنوان رئیس جمهور بمانوم اما شورای نظار می گه که وقتت پوره شده.. ربانی هم همین حرفا را می گفت.

>>>   از رئیس جمهور می خواهیم که به جای شکایت و گلایه از خارجی ها، به گماردن انسانهای صادق و وطن دوست به پست های مهم دولتی به گارد. اگر کرزی درست میگوید،چرا حالا این سخنان را میگوید!!!!
جواد از غزنی

>>>   کرزی صاحب از چه وقت بفکر ملت افتاده است فرست ها را که باعث پیشرفت وترقی وطن ومردم ما میگردید با انسجام یک تیم ناکام از دست داد از لطف کرزی صاحب کسانی که دور وبرش بودند سرمایه دارهای کلان شدند ولی بالمقابل ملت مظلوم زیر فقر فرو رفت در زمام حکومت کرزی صاحب مدافعین کشور و مردم و استقلال از نظر دور نگهداشته شد ولی بر خلاف دشمنان خاک و مردم تقدیر و همکاری شد حتی گذشته از ان به کشته شده دشمنان وطن ما شهید صلح خطاب شد از رهایی زندانیان گرفته تا کمکهای نقدی و مالی که به دشمنان سخاوتمندانه داده شده هنوز هم جریان دارد درحالیکه از فقر و تنگدستی مردم به ستو آمده در زمام حکومت کرزی نه تنها که وحدت ملی توسعه و رشد نکرده بل بیش از پیش خدشه دار هم شده اموال ملی توسط زورمندان دارای قدرت دولتی غصب گردیده رشوت خوران رده های بالایی حمایت وپشتیبانی شده در گزینش افراد نسبت به ضوابط از روابط کار گرفته شده نفع شخصی صاحبان قدرت که مطرح بوده نفع ملی قربانی شده نا امنی بیشتر از گذشته اوج گرفته هر روز کسانی که در دشمنی با خاک وطن مردم و نظام قرار دارند بی دریغ افراد ملکی و نظامی را در راه قتل و تال میکنند و سرهای شان را ... از تن شان جدا میکنند بالمقابل دولت ناکار انها را برادر خطاب میکند انتحاری شان را با دادن تحفه نقدی دوباره رها میکند و زندانیان شانرا بدون تحقیق و محاکمه از بند رها میکند به جسد های پلید شان حرمت میگذارد و فراتر از ان کشته شده شانرا شهید راه صلح خطاب میشود بخاط انتقال جسدش از خاک بیگانه چرخبال فرستاده میشود و غم شریکی میگردد ولی برخلاف درمحفل بزرگ داشت از 21 تن از شهدای اردوی ملی که بدست طالبان افراد ای اس ای خدا ناترس مظلومانه در دفاع وطن و مردمش شهید ساخته میشود در دوقدمی ارگ رجال برجسته دولت بشمول ریس جمهور کرزی شرکت نمیکند و به سر قدرت رساندن نفر دلخواه اش در انتخابات سال 1393 مصروف بوده در حالیکه ارزوی مردم وشهامت وفداکاری 21 سرباز وطن ایجاب میکرد که درین مراسم اشتراک میکرد تا اسوده خاطر فامیل های شهدای متذکره غازی اباد کنر میگردید از عمل کرد کرزی معلوم دار است که بادشمنان مردم این سرزمین مروت واز خود گذری را درپیش گرفته و با دوستان ومدافعین وطن سر کینه وکدورت را پیشه کرده که عدم شرکت جناب کرزی در محفل 21 تن شهدای اردوی ملی بدست طالبان وهمکاری وشهید خواندن عبدالرقیب عضو گروه طالبان دشمن خاک ومردم نشان دهند دال بر واقعیت است .

>>>   داود خان ثانی افغانستان کرزی عزیز ما به تو افتخار میکنیم

>>>   دوستان عزيز آنقدر از كرزى تعريف كرديد كه حوصله ام را گرفت كرزى نه باعث وحدت ملى بلكه نفاق ملى شده است كرزى نوكر اى آيس آى است كرزى دشمنان مردم را كه دست شان به خون هزاران هموطن ما آلوده است برادر گفته از زندان آزاد ميكند . آيا شما باور داريد كه آن همه زندانيهاى بگرام همه بيگناه بودند؟
كرزى خود طالب بود و هست و فقط به نفع طالب و قوم پشتون كار كرده، نفاق ملى آنقدر كه در زمان كرزى به اوج خود رسيده است كه هيچ وقت چنين محسوس نبوده است
موچى

>>>   زنده بادکرزی

>>>   آقای کرزی!
همه این حرفهایت درست است ولی ازجانب شما زیبی ندارد زیرا درین 13 سال از همه اعمال شان دفاع واز نیروی شان برای حفظ حاکمیتت استفاده بردی.عمال شان در پناه شما صاحب همه جاه وجلال گردیدند منبعد مجبور نیستند بخاطر بدست آوردن چند دالر دررستورانت ها... نمایند و خود شما از برکت شان امروز قصری را بنانهاده اید که شاهان عصر بران حسد خواهند برد وحالا شدی ضد امریکا که آخر وقت است و خدا میداند که همین حرفها هم به دستور همان منابع که ترا به قدرت رساندند باشد زیرا بدینصورت خواسته باشند تا دربین افراد ناآگاه جامعه جای پائی داشته باشی وبازهم به نفع شان کار نمائی. ولی قشر آگاه جامعه به این عوام فریبی ها ملتفت اند.
کوهی

>>>   فرعون که داشت غرق می شد گفت امنت بالله موسی و هارون هیچ فایدۀ برایش نه کرد کرزئ با این مداری گری میخواهد خود را حق به جانب جلوه دهـــد در حالیکه هیچ فایدۀ به حالش ندارد.باید از اقدامات اخر خود در مقابل محاکمه ملت جواب بگوید
چه کــند . . . پیر توبه نه کند از نابکاری
و شحنۀ معزول از مـــروم آزاری
افسوس که ملت افغانستان ... است رحم شان بر قهر غالب است
م.ش.زمین بوس کابل

>>>   در امید روشنائی بودیم ولی تاریکتر شد!
جناب عالیقدر عزیزم جناب رئیس جمهور دلسوز و قندول! سلام خدمت شما! ای کاش مرا در امور اجتماعی خویش مشاور ارشد میساختی! امروز در افغانستان سرمه چشمان مردم میبودی! تو رفتی رفتی چار دانه ... شل و شوت پیدا کردی و بنام مشاور ارشد چیزی دارائی وطن بود به یغما بردند! اکنون هم سر وقت است کرزی صاحب مرا مشاور خوش در امور اجتماعی بساز بسیار برایت کمک میشوم! و برای ملت بیچاره و مظلوم خویش راه های رفاه و آسایش را خواهم جست و دست اجنبیان را از وطنت دور خواهم کرد. مگر به من کسی چانس نمیدهد چون نام کوتاه است، خلص سوانح ام با خون دلم نوشته شده است، پوهنتون و دانشگاه ام همه در غمستان بوده است برایم کار میسر نمیشود میگویند اگر در پشت فاحشه خانی چینائی های نگهبان میشوید ماه 6500 افغانی برایت میدهد و اگر نگهبانی از فاحشه خانی امریکائی، انگریزی، آلمانی، ایتالیای میکنی باز تنخایت 13000 افغانی است!یک مرکز تعلیمی نساختی که فارغان آن امروز حد اقل یک کیبورد کمپیوتر میساخت!در یک حویلی دو بسوه ایی یک فابریکه گک کوچک پراسیتامول سازی نساختی که ملت که همیش درد سر دارد برای چند لحظه سکون یابد!هر کار کردی مانند سرنج (پیچکاری) واکسیناسیون واری یکبار مصرف بود و است! امروز که بیدار شدی نوش جانت مگر بیوقت بیدار شدی

>>>   کرزی بیچاره اکنون... تفاوت خوب وبد را کرده نمیتواند دشمنان را برادرخطاب میکند و دراغوش گرفته و دوباره از زندان رها میکند و برای انتقال سربازان شهید اردوی ملی از دادن حد اقل امکانات صرفه میکند کاملا ثابت میشود که یک طالب ... است .
از طرف اول خان شلگری

>>>   اقای کریم لوگری درست فرمودید حکمتیار به کرزی دستور وطن دوستی و حفط نوامیس کشور را می دهد به همین اساس است که تا حال سند فروش وطن امصا نشده.
عتیق الله یکتن از مجاهدین شهید داکتر ولی

>>>   قرار اطلاعات موثق امریکا پول های کرزی را که در بانک های امریکا پس انداز نموده بود، انسداد نموده است که باعث خشم کرزی گردیده است و از طرفی گرد و پیش او را آدم های چون کریم خرم گرفته که این ریس جمهور خوشباور را مشوره های گمراه کننده میدهند که باعث سردرگمی وی شده اند.
کارمنداسبق وزارت خارجه

>>>   او برادر پشت این اجمل پنچشیری را الی کنید . او از پنچشیر نه بلکه یک امریکای است . ما به ولایت زیبا و دره مقاومت... امریکای نداریم .
این جاسوس فقط در بین ما و شما تفرقه ایجاد میکند

>>>   آقای کرزی خودش میفامد که چقدر به حق مردم مطلوم افغانستان ظلم نموده است در این مدت دوازده سال چرا حقیقت را که امریکا چه هدف دارد و القاعده افسانه بیش نیست نگفت بخاطر حفظ قدرتش بود امروز که روز های اخیرش است این موضوع را یاد میکنید اشک کاش وقتی میریختی که افراد بی گناه ملکی و نظامی در حملات انتحاری از بین میرفتند و هنوز هم خودت القاعده و طالب را برادر خطاب نموده و بندی های آن را حکم به آزادی شان میدهی درست است که دموکراسی بیشترین رشد خود را در زمان حکومت جناب کرزی داشت اما ایکاش به عوض دموکراسی اول امنیت را تامین میکردی ، جلو فساد را میگرفتی تمام وزاری کابینه برادر ها حتی خویش و قوم خودت و اعضای کابینه ات مال ملت را چور و چپاول نمودند اگر کمی هم احساس میداشتی و یک ریس جمهور عادل میبودی جلو این همه اعمال غیر قانونی را میگرفتی تو در برابر ملت گریه نمیکردی ریس جمهور بودی خیلی کار ها بود که بدون اجازه شما احرا نمیشد وقتی اگر یک وزیر ات خیانت کرده بود یا رشوه گرفته بود بسیار برایت ساده بود که او را برطرف مینمودی اما نه همرای دزد سر جوال را محکم گرفتی
کابل س

>>>   یک تعداد مردم های ...هستند که به خودت افتخار میکنند اما من متاسف استم و میشرمم که به مثل شما یک ریس جمهور بی کفایت داشتیم در طول تاریخ افغانستان به این حد کمک های که در دوره ریاست جمهوری شما صورت گرفت نشده بود اما شما آیا کدام فابریکه را هدایت دادید که درست شود و مردم بیچاره برایشان زمینه کار مساعد گردد. یا کدام شهرک اعمار شده در دوره شما سال های سال معلمین و مامورین مظلوم را فریب دادید که برایتان شهرک اعمار می شود
یک شهرک را که خیرات امارات متحده بود آن را هم به خودت و اعضای کابینه ات در اخرین لحظات حکومت ات اختصاص دادی نام خلق و پرچم بد است اما واقعیت ها را باید پذیرفت در زمان جنگ بزرگ شدیم و یادم میاید که داکتر صاحب نجیب به هزار مشکل کارت های نان ، تیل ، مواد ارتزاقی را که از دیگر کشور ها خیرات میگرفت به مردم توزیع میکرد امروز نه از او و نه از اعضای کابینه اش یک خانه در شهر کابل و سایر ولایات به جا مانده است اما در دوره شما تمام وزاری شما صاحب ده ها خانه صد ها نمره و حداقل یک یا دو بلند منزل شده اند آیا این خیرات های 45 کشور تنها برای خودت و اعضای کابینه ات بود وقتی که در شهر کابل هر بلند منزل یا خانه قیمتی دیده میشود از برادر کرزی یا برادر مارشال فیهم یا استاد سیاف و امثال شما است
ش ق

>>>   با عرض سلام
آقای کرزی بگذار ما مردم گریه کنیم که بخاطر سیاست های نادرست شما چقدر رنج دیدیم و چقدر بیچاره هستیم کاری از دست ما نمیاید . یک موضوع که باید واضع گردد یکی از فاسد ترین نظام ها در طول تاریخ افغانستان حکومت شما بود آقای کرزی فساد اداری به حد نهایی رسید سطح طبقاتی مثل کشور هندوستان به وجود آمد که یک نفر نان شب و روز خود را به هزار مشکل بدست میاورد و یکی هم به ده میلیون دالر از حق مردم را به گرفته امروز نیمی از دوبی را اعضای کابینه خودت خریداری کرده اند و خودت به بسیار جرات برایشان گفتی که اجازه است که پول ها را بگیرید اما به بیرون از کشور نبرید چه معنا میدهد اگر از قانون باخبر میبودی هیچوقت حق مردم را به دیگران نمیبخشیدی یا اینکه خودت هم در تمام این دزدی ها که توسط های کابینه ات صورت میگرفت سهم داشتی

>>>   با ادای احترام، بتصور من اگر قبل از دوره کرزی سبب بوجود اوردن کرزی چیزی بیانشود به اصطلاح سر کلاوه باز میشود و ارزیابی بهتر صورت میگیرد همه میدانیم که کرزی چایدار باشی حضرت صاحب صبغت الله در پشاور بود کارخوبیست که گفته اند یا مرد باشی یادر خدمت مرد بعدا کرزی امریکا رفته ورستورانی را باز میکند ومشغول کارهائی شخصیش بوده ولی از اینکه باز طالعش بدور سرش در حرکت بود اطلاعی نداشت خلاصه در چنگ خون اشام سی ای امی افتد وبرایش بزرگترین مزده زعامت افغانستان داده میشود ولی با شرط اطاعت کامل از سیا انفجار بس مهیب در نیویارک توسط القاعده صورت میگیرد وخلاصه بوش رئیس جمهور وقت اعلان جنگ را علیه القاعده نموده و طالبان را تار ونا کرده وبنام اتحاد در جرمنی اهزابرا دعوت نموده و جواسیس امریکابه عناوین مختلف درین محفل حضور بهم میرسانند ودر اثر رای گیری کرزی سه رای وکسی دگر اکثریت رای را برنده میشوند .ولی توسط امریکا کرزی برنده اعلان شده وبکابل فرستاده میشود وبعدا خلیلزاد بحیس رهبر کرزی سفیر امریکا در کابل میشود که تمام حرکات کرزی زیر نظر خلیلزاد صورت میگیرد بازگردیم بیک قصه که شما ملت شریف افغان زمین از چنین عنصر معلوم الحال چگونه توقع داشته میتوانید ؟؟کرزی در اثر تکالیف عصبی بزیارتهای مختلف بورده شده بود توسط فامیلش وتازمانیکه رئیس جمهور هم بودیعنی تا پنجا سالگی از دواج نکرده بود مهمترین چیزیکه هرگز تاریخ فراموش نمیکند همدستی کامل کرزی باطالبان است کرزی تمام زمینه های قتل وتاراج مردم بیدفاع اافغان زمین را توسط طالبان اماده ومساعد ساخته است درین اواخر بیاد دارید که کرزی گفت بندیهای بگرام بی گناه وناحق محبوس هستند وبمجرد رهائی انها مستقیم بجبهات غوربند رفته وبقتل وغارت مردم پرداختند ودر همین جا خود شان بقتل رسیدند بهمین منوال همه قاطلان افغانستان را تا اکنون بی گناه تلقی مینماید و او در حضور مردم دستش را بقران گزاشته و سوگند یاد کر ده که از خاک افغان دفاع مینماید اینست دفاع ؟هزاران راکت از پاکستان بکنر میبارد و همه گان طفل صغیر وکبیر هلاک میشوند ولی ذره در دل کرزی ترحم به این ملت دیده نشده در اثر فشار بیحد خبرنکاران در تلویزیون کفت اگر ما حمله به انطرف مرز کنیم مردم افگار میشود انست عقل و اینست منطق زمامدار افغان زمین کرزی بیقین قران عظیم خصم جان... تواموز و فردا میشود ودر محشر چه جواب میدهی ای ... درکدام قرار داد نیست برادر کرزی ویا برادران کرزی سهیم .وشریک نیستند در امین اواخر نشریئی در امریکا اعلان کرد که سیا بکسهای پر و مملو از دالر را بکرزی پیهم میدادند و بهمین منوال کرزی گفت پول مصرف دستر خانش از ... اعطامیشود ایا محمود کرزی در چپاول بانکها شریک نبود ؟کزری اگر تو به وطن بخون خفتئی ما ذرئی علاقه میداشتی 15 میلیون دالر را ببخاطر تفرجگاه خود در پغمان اعمار نمیکردی اگر این 15 میلیون دالر در زراعت این وطن مصرف میشد صد ها هزار مردم صاحب لقمه نان میشدند ای ظالم خدا ناترس هر بیانیئت افتضاح مشهوری است که ملت را در فارسی زبانان مسخره میکنی نه لفظت صحیح و نه معنی صحیح بهرظ ومعنی خطائی صریح -بادوام بعد از هر سخنرانیت کسانی در تلویزیونها حاضر شده وکوشش مینمایند تا جبیره کلمات غلط شمارا نمایند ولی ممکن نیست - بعد از ده سال شما هم اختراعی داشتید و در تلویزیون امده وگفتید پاروی وطنی از خارجی کرده بهتر است افرین به این اختراع ولی اینرا کاش میگفتید که این اختراع شما در ارگ هم جامئی عمل را پوشیده یا خیر مطمئن باشیذهمچنان که شما بسوگند خود پابند نبودید کسانیرا که سوگند دادید که کاندید مورد نظر تانرا بکرسی بنشاند اونها نیز مثل شما خواهند کرد وبشما وفادار نخاهند بود وقت کاکا ومامای افغانستان به اصطلاح ناف شانرا چرب کرده است ملت سر فراز تاریخ بشریت شما بزوربازوی خود از کشور خود دفاع کردهئید شما توانا هستید شما چنگیز اسکندر کبیر وابر قدرت جهانرا به زانودر اوردید اکنون وقت انست که مطلبق قانون اساسی به بازار ها بریزید به بامها بلند شده واواز حق وحقیقترا بلند کنید خدا باشماست ملایک خدا با شماست ارواح شهدا با شماست فقط یک صدا ویک اتفاق بکار است من افتخار دارم که بعد از چند نوشته ام شما ملت بیدار بپا ایستاده شده ومظاهرات را اغازکردید نگزارید تا این صدای حق شما خاموش شود یقین داشته باشید پولیس وعساکر دز خد مت وکمک شماسست نه هرسید شما در راه حق هستید ---در مثنوی شریف مولانای بلخ چه شرین گفته است
هرکه از حق ترسد و تقوی گزید
ترسد از وی جن و انس و هرچه دید
با احترام- هموطن دور از وطن

>>>   مردم افغانستان اگرمنصفانه قضاوت کند جناب کرزی تااندازه توانش برای کشور خدمت کرد ،درست است بعضی فرصت ها ازدست رفت اما درکل خوب بود.
«شهاب»

>>>   درد اور است که کرزی همیش از حملات هوایی امریکایی ها شکایت می کند و میگوید که افراد بی گناه در این حملات کشته می شوند اما هیچ وقت از حملات انتحاری یاد نمیکند که ده ها و صدها نفر کشته شدند طالبان را برادر های ناراضی خواندبا امریکا شرط میگذارد که زمینه مذاکره و صلح را با طالبان آماده بسازد شرم است چطور همرای طالبی که سر میبرد طالبی که حملات انتحاری را انجام میدهد ، مردم را اسیر میگیرد اما خودت که ریس جمهور استی طالبان را حمایت میکنی هیچ وقت از آنها به بدی یاد نمیکنی

>>>   این توبه همانند توبه ای فرعون است که هنگام غرق شدن در دریا گفت {امنت برب موسی وهارون}در دنیا همهجرایم قابل بخشش میباشد مگر کسی که پیشاپیش خارجی ها وطن را باشغال داده باشد این عمل تاریخ زندگانی وبعد از مرگ وتاریخ انسانی را سرتا پا سیاه وغیرذ قابل بخشش میسازد والله پر روئی هم حد واندازه دارد انهای که خود خارجی ها را اوردند وسوار با طیاره هاشان در میدان هوای بگرام پایان شدند وانهای که از انها در بگرام استقبال نموده سند ملکیت وطن را دودسته به اینها تقدیم نمودند همه نزد تاریخ یکسان محکومند اگر بعضی ها وطن فروشی را به یک شخص ویا گروپ نسبت میدهند وخود را برائت میدهند مگر همین داکتر عبدالله نبود که بسوی ساعت خود میدید که چه وقت ضربات خارجی ها بالای خاک ما اغاز میشود درست است که طالبجنایت کار بود ولی اصل بمباردمان بخاطر طالب نبود برای اشغال کشور بودکه شد وطالب هنوز زنده وقوی ودر خدمت اجانب قرار دارد
جاندار از جاغوری

>>>   تعجب آور است کرزی صاحب دوازده سال حکومت کرد و سخن اعتراض امیز نداشت از دوستان و همپیمانان خود وحال...
یعنی حالا کرزی صاحب میخواهد بگوید که ای کاش عقل اول در آخر میبود
حیدری از کابل

>>>   سلام دوستان:کرزی را امریکا اورد و در قدرت نصب کرد.افغانستان را از چنگ طالبان رها نمود.اسامه را در پاکستان از بین برد .قدرت جهانی است .سوپر پاور .از طریق ماهواره همه مسایل را دیده و شنیده می تواند .چیزی که شما اصلا" تصور نمی کنید که امکان داشته باشد امریکا امکانات انرا پیدا می کند.خوب بیاد دارم روز های اول که اغاز حکومت کرزی بود سرک پیشروی سفارت امریکا باز بود همه مردم ازاد از ان سرک عبور می کردند.حتی خر گادی و تکسی و ملی بس از انجا عبور می کرد اما امروز پشه که از افغانستان باشد از انجا عبور نمی تواند . این یک مثال بسیار کوچک است تمام ساحات که محترم خارجی ها بودو باش دارند یا ساحات کار شان و یاگزمه های انها یا... موترهای شان که تیر میشود کدام قدرت است که از پهلوی شان تیرشود...ووو در طول دوازده سال چنین شده ایا در ده سال اینده چه معلوم که ما را در خانه های مان هم بگزارند و اگر بیست سال شود در ولایت و بلاخره مملکت ..... پس باید دقیق سنجید و اقدام نمود. ما و شما کرزی را انتقاد می کردیم ومی گفتیم (اول بخوان باز امضا کو) حالا کرزی به گفت ما می کند اول می خواند بعدا" امضا می کند

>>>   محترم عتیق الله خان بنظر بنده گل بیدین اولاً از اسلام و مسلمان بودن فرسنگها فاصله دارد آیا کسانیکه در قتل قتال٫ انتحار٬ انفجار٬ وطنفروشی٫ خیانت ملی و دست اش به خون انسانهای بیگناه و مسلمانان آلوده باشد کدام منطق و عقل سلیم باور میکند که شیاد مانند گل بیدین دستور وطن دوستی و حفط نوامیس کشور را به کرزی بدهد. چونکه حلقه غلامی بگوش دارد و آب چشم شاگرد کرنکار ریختگی است٬ گل بیدین جز بی ایمانی٬ آدم کشی٬ وطن فروشی و منافقت دیگر چیزی نمی داند.
کریم لوگری

>>>   دلیل گریه کرزی این است پشیمان است چرا قراردادامنیتی را در مرحله اول به اساس تقاضای مجددی و شورا مشورتی امضا نکردم همه به دستور اجینت پاکستان خرم... و اجمل کلینر و چلی شاکرد شباروزی خرم همه را از خود رنجاند حال می بیند همه کاندید ها به افتخار اظهار میدارند که ما قرارداد امنیتی را با امریکا امضا میکنم تب درجان کرزی در آمده فکر میکرد که من امضا نکنم امریکا به من چقدر عذر وزاری خواهد کرد همه از داخل و خارج باین اشتباه که کرد جواب رد برا یش داد با بسیار بی عزتی از ارگ خارج میشود در داخل و خارج دیگر کسی هم سلام وی را علیک نمی گیرد خرم پنجابی کاری به حق وی کرد که روی وی را در دو جهان سیاه کرد کجاست که این ساده لوح هوشیار گردد اگر شود بسیار نا وقت است.
حاجی صبور

>>>   حامد کرزی سزوار خدا حافظی در اوج محبوبیت است نه سزوار اخراج او از کاخ با سنگ و کلوخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است