اسامی 16 نامزد وزیر جدید اعلام شد
عدم توانایی جناحهای مختلف حامی کرزی، در حمایت از چهره های معرفی شده خود به پارلمان، سبب شده است تا رئیس جمهور و رهبران قومی اینبار چهره های جدیدی را معرفی نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ کد خبر: 6733 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper)، پس از آن که رییس جمهور کرزی با صدور فرمانی خواستار لغو تعطیلات ۶ هفته ای پارلمان شد، مجلس نیز با این موضوع موافقت نمود و جلسه امروز شنبه بمنظور اعلام فهرست وزرای جدید برگزار شد.

محترم خلیلی معاون دوم رییس جمهور ضمن معرفی وزراء جدید به شرح ذیل ، اظهار داشت که نامزد وزیر مخابرات و انرژی و آب بزودی معرفی خواهند شد.

1 . وزارت خارجه : داکتر زلمی رسول ، دکترای طب

2 . وزارت عدلیه : جناب حبیب الله غالب، دکترای شرعیات

3 . وزارت تحصیلات عالی : داکتر محمد هاشم عصمت اللهی ، دکترای علوم اجتماعی

4 . وزارت حج و اوقاف : محمد یوسف نیازی ،دکترای علوم اسلامی

5. وزارت فواید عامه : اینجینیر محمد بشیر لعلی

6. وزارت صحت عامه : داکتر ثریا دلیل ،دکترای مدیریت و صحت

7. وزارت اقتصاد : عبدالهادی ارغندوال، ماستری اقتصاد

8. وزارت تجارت و صنایع : محمد هادی حکیمی ، ماستری حقوق و تجارت بین الملل

9. وزارت احیا و انکشاف دهات : یارالله منصوری ، ماستری علوم سیاسی

10. وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین: آمنه افضلی ؛لیسانس بیولوژی

11 . وزارت ترانسپورت و هوانوردی : اینجینیر عبدالرحیم اوراس ، ماستری ساختمان سازی

12 . وزارت زنان : پلوشه حسن ، ماستری

13 . وزارت عودت و مهاجرین : اینجینیر عبدالرحیم، لیسانس اینجینری

14. وزارت سرحدات ، اقوام و قبایل : ارسلا جمال، لیسانس اقتصاد

15. وزارت مبارزه با مواد مخدر : ضرار احمد مقبل ، لیسانس تعلیم و تربیت

16. وزارت انکشاف شهری : سلطان حسین ، دکترای شهرسازی

هر چند پیش از این گمانه ظنی هایی مبنی براین که برخی از نامزد وزاریی که رأی اعتماد کسب نکرده اند مجدد با تغییر سمت به پارلمان معرفی می شوند ؛ به گوش می رسید اما آنچنان که مشاهده می شود ؛ وزرای قبلی در این لیست گنجانده نشده است.

محترم خلیلی پس از معرفی وزراء جدید تأکید کرد که براساس قانونی اساسی ما در گزینش افراد با دو اصل مهم مواجه هستیم که نظر به بایسته های موجود در کشور هر دو را باید رعایت کنیم . وی به اصل شایسته سالاری و اصل عدالت و مشارکت تمام مردم در قدرت و حکومت اشاره کرد و گفت رییس جمهور تلاش کرده است تا انتخابی احسن داشته باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که وزاری پیشنهادی که در میان آنان 3 خانم به چشم می خورد ؛ رأی اعتماد کسب کنند و خاطرنشان کرد تأخیر در تعیین نامزد وزرا کار وزارت خانه ها را با خلاء مدیریتی روبرو می کند.

محترم محمد یونس قانونی ، رییس پارلمان نیز اعلام کرد که فردا یعنی روزیکشنبه نمایندگان مردم ؛ سوابق و اسناد تحصیلی وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار می دهند و از روز دوشنبه وزرا به نوبت برنامه های آینده شان را تشریح می کنند و به سوالات وکلا نیز پاسخ خواهند داد.

اکنون باید دید که این بار نمایندگان چه خواهند کرد و آیا این وزرا خواهند توانست این بار از صافی نمایندگان عبور خواهند کرد یا نه ؟

اگر کرزي طي چند هفته آینده در تاييد صلاحيت کابينه خود ناموفق باشد، بايد با دست خالي در کانفرانس لندن که هفتم دلو برگزار می شود،حضور یابد و در اين صورت رییس جمهورکرزي که در تلاش براي اخذ کمکهاي بيشتر از کشورهاي غربي است قادر نخواهد بود افرادي را که مسئول هزينه کردن اين کمک ها خواهند بود در این کانفرانس معرفي کند.

لازم به ذکر است که عزیزان بیننده، می توانند ضمن مطالعه مختصر بیوگرافی این وزراء، نظر خود را در مورد زندگینامه این افراد در قسمت مناسبتهای ویژه سایت برای ما ارسال نمایند.

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی تند گام بر میدارد، و ما شاهد شکست این حکومت قومی بزودترین فرصت خواهیم بود.

>>>   مشارکت ملی معنی یش همین است که شش وزرای کلیدی یعنی داخله خارجه دفاع معارف مالیه وچندین وزارت دیگر به برادران پشتون ها واقعا اصل مشارکت ملی درنظر گرفته شده است جناب رئیس صاحب تشکر ازعلالت شما
کمال غمکش بیکار از کوجه های کابل

>>>   لطفا هر جه عاجل بیو گرافی شان منتشر نماید تا معلومات که در باره بعضی ها موجود است تحریر و بنشر برسد .

>>>   هرچه هستند ای کاش خوب باشند.و به کشورمان خدمت کنند.گرچه تحصیلات پایینی دارند.
یکی از باشندگان کابل

>>>   کلی داکتر باران است!!! داکتر را چیکار به سیاست!! برو تداوی کن.

>>>   داود سلطان زوی بسیار کوشش کرده خود را به پست وزارت نامزد کند ولی نشد خیلی متأسفمم.

>>>   باز هم افغان ملتی
با احترام

>>>   هرچه هستند ای کاش خوب باشند و به کشور خدمت کنند اما تحصیلاتشان خوب نیست.خیلی از وزرای پیشین هم تحصیلات بهتر و هم صلاحیت بهتری داشتند.
باشندگان کابل

>>>   داکتر فاطمی برای کشورمان زحمات زیادی کشیدند. ایشان واقعا لیاقت وزارت را دارند و کشور ما به این افراد نیاز دارد.افسوس به این وکیلای ما که آینده ی کشور را با غرض های شخصی خود رقم می زنند نه مردم.

>>>   سلام به نظر من این کابینه نیز مزدوران و هوا خواهان همان رهبران جهادی اند و همیشه طبق امر و خواهشات ایشان حمل میکنند. تشکر
س.ن. لندن

>>>   باسلام خدمت خوانندگان محترم سایت
درسته که گفته می شود در افغانستان هیچکس در رشته تخصصی خود مشغول نمی شود ولی خوب آقای کرزای حد اقل بخاطر مبارزه با فسد اداری هم که شده بود باید هریک ازوزرای جدید را باید در رشته تخصصی خود قرار میداد.
به فرض مثال داکتر رسول : ازروابط خوارجی چه می فهمه؟
یاوزارت ترانسپورت اینجینر عبدالرحیم ساختمانی!!! چه ربطی بهم دارد
امیدوارم اینبار کابینه جدید آقای کرزی رای اعتماد را بگیرند والا خدا عاقبت همه ای مارا به خیر کند .
احمد ازتخار

>>>   سلام برهمگی !
تغیرات درصورت که کارساز باشد همه موافقند.اکثریت مردم افغانستان باگذشته وزرای محترم پیشنهادی آقای کرزی آشنایی ندارند،همه خواستارهرچی بیشترمعلومات درمورد وزرای کابینه هستند،ازمجریان شبکه اطلاع رسانی افغانستان خواهش میکنیم که معلومات بیشتری درباره دردسترس عزیزان قراردهند.
کریمی

>>>   ای بار کرزی صاحب کابینه اصلی را که قبلا با مشاورین اصلی که همه میدانند کی ها هستند مشوره نموده بود اعلان کرد اما باز هم ممکن یک چند ازاین جمله نامزد وزرا هم رای اعتمار نبرند بخاطریکه یکتعداد از وزرای اصلی که وعده شده اند تا هنوز شاید معرفی نشده باشند.
با احترام م- ا- ک از خارج

>>>   كابينه خوب است اميد وكلا راي بدهند.
حسيب از كابل

>>>   چون ما در استانه برگزاری کنفرانس لندن قرار داریم امیدوارم که وزرای پیشنهادی حکومت افغانستان از پارلمان رای اعتماد بدست آرند که زمینه خوبی برای جلب کمک ها گردند نا گفته نباید گذاشت که جلب کمک ها یک طرف قضیه است مهمتر از ان استفاده معقول از این کمک هاست که حد اقل باید نیاز های اولیه مردم رنج دیده را مرفوع سازد
نوید جویا صبوری از کابل

>>>   با سلام و خسته نباشید .
ضمن آرزوی موفقیت و کامیابی برای مردم مظلوم و ستم دیده افغانستان و به آرزوی صلح و امنیت در سرتاسر افغانستان و بلادهای اسلامی و آبادانی کشور عزیزمان (افغانستان) :
نظر بنده در مورد کابینه جدید که از سوی حامد کرزی به مجلس معرفی گردیده است این است که افرادی را که بر اساس لیاقت معرفی گردیده است و در پست های تخصصی شان قرار گرفته اند کار بجا و پسندیده ای است , گر چه از این اعضای کابینه شناخت کامل ندارم ولی در مورد جناب آقای داکتر محمد هاشم عصمت اللهی ، دکترای علوم اجتماعی در سمت وزیر تحصیلات عالی انتخابی بجا می باشد زیرا شخصیتی پر کار , دلسوز و شناخته شده و همچنین خدمت گزار به مردم میباشد .
{ با تشکر همایون علیزاده }

>>>   نامزد وزیر ولو 72 لسان را هم یاد داشته باشد مگر مصارف کمپاین برای انتخابات آینده را به وکلای محترم نپردازد کامییاب شده نمیتواند ! این افغانستان است کدام جای ریشخندی که نیست.هوشیار خبردار نامزد وزیر محترم
ملاامام شمال

>>>   خطاب به نمایندگان مردم:
نسبت به وزیران پیشنهادی سابق نظراتی دارم.
اگر شما نمایندگان واقعی ما باشید پس باید منفعات کشور را دستور کار قرار دهید. آنطور که من از آقای وزیر پیشنهادی عدلیه(دانش) شناخت دارم:
1-نه جنگ سالار بودند.
2-نه فردی فاسد و رشوه خوار بودند.
3-زحمتهایی فراوان بیش از حد توان خود کشیدند.
4-فردی وطن پرست بودند.
ولی شما نمایندگان در کمال ناباوری ایشان را رد صلاحیت کردید، ولی من در مورد وزیر پیشنهادی جدید آگاهی کامل ندارم ولی انشالله که برای مردم و افغانستان و اسلام خدمت کند.
امید دارم که در مورد رای دهی به وزیران پیشنهادی جدید مانند قبل عمل نکنید و سلایق شخصی و قومی را در انتخابات خود دخیل ندهید و به صلاحیت و توانایی فرد دقت کنید. افرادی مثل فاطمی در کشور ما زیاد نیستند که شما به ایشان رای رد دادید.
با تشکر شهروند کابل

>>>   کرزی صاحب به لحاظ خدا ضرار احمد مقبل را تعین کرده خود را پیش ملت خجالت نساز بسیار جای شرم است که مقبل باز وزیر شود اخه متخصص کم است که کرزی یک طفل بیسواد را وزیر تعین میکنه وقتی وزیر داخله بود چی کرد
حیدر از مزار

>>>   عرض سلام خدمت هموطنان عزیز،
آن تحداداز قوم فروشانیکه بخاطر چوکی در شرایط بسیاراساس تاریخی با محترم رییس جمهور تقلبی و انتصابی تا آخرین لحظه حمایت وپشتیبانی خودرا نشان دادند بلاخره پاداش قوم فروشی خود را بدست آوردند.
محترم اسپنتا ومحترم اسماعیل خان این چوکی پرستان به نظر بنده بزرگترین جفا را به مردم خود انجام دادند و دیگر اعتماد مردم راازدست داده اند بخصوص جناب اسپنتا، چرا که جنابان از اول میدانستند که تمامیت طلبان با بدترین نیرنگ صرف بخاطر فریب ایشان که نمونه های آن در طول هشت سال بیشمار بود ایشان راوعده شراکت در قدرت رادادند ولی؟
هاشم پیغام از آلمان

>>>   خــــواهـــد شــــد
------------------
غفلت باعث بدبختی انسان خواهدشد.
ظلمت باعث پراگندگی انسان خواهدشد.
جهالت باعث بی اتفاقی انسان خواهدشد.
پیکار باعث نابودی وبربادی وطن خواهد شد.
ما ومن باعث ناکامی ملت خواهد شد.
آگاهی باعث ناکامی ملت خواهدشد.
نیکی باعث همبستگی انسان هاخواهد شد.
عالمیت باعث شادابی وسرخرویی ملت خواهد شد.
اتفاقی باعث پیروزی ملت خواهد شد.
اعتبار به یکدیگر باعث لطف بین هم خواهدشد.
مسافر- اندخوی

>>>   این ضرار احمد مقبل ، لیسانس تعلیم و تربیت راازکجا گرفته بود این شخص که مایادم هست که 30 سال جنگ درافغانستان بوده .
آیا لیسانس گرفتن مانند نان خوردن بود بزها همه شان فوق لیسانس می گرفتند

>>>   سلام و درود!
شاید اکثریت رائ نگیرند بجز ازچند نفر انگشت شماربدلیل این که سرشناس نیستند.
احمدضیا
ازحیرتان

>>>   سلام به دست اندر كاران شبكه اطلاع رساني افغان پيپر!
گرچه اكثريت افراد معرفي شده را نميشناسم، اما بعنوان معرفي داكتر ويا ماستر بسيار خوشحال هستم، در ميان با دو چهره هريك محترمه آمنه افضلي استاد در فاكولته ساينس ومحترم ضرار احمد مقبل در گذشته مي شناختم با وجود ليسانس بودن افراد شايسته مي باشند، اميدوار هستم كه وكلاي محترم برايشان رأي تائيدبدهند، وكاميابي شانرا ازخداوندعالم خواهانم.
بااحترام
بشيراحمد ايثار از هنگري

>>>   تا اندازه كه بنده از ذهنيت اجتماعي مردم در مورد جناب انجينير صاحب عبدالرحيم اوراس اطلاع دارم شخصيت موصوف را باك نفس وكارشناس متجرب ميدانند هر كاه شخصي بي بول و بدون كمباين عالي از روي قابليت و نفوذ اجتماعي راي اعتماد كرفته بتواند شخصيت موصوف كامياب است.
بااحترام:تينكداش فاريابي

>>>   آیا در ولایت پروان غیر از عالی جناب مقبل کس دیگر پیدا نمیشود در پست های مهم دولتی گماشته شود ؟ منظور از معرفی آقای مقبل فقط وفقط حمایت آن در روزگار انتخاباتی از تیم کرزی صاحب بود وبس من نمیدانم با وصفیکه ولایت غیور پروان مانند سایر ولایات کشور دارای اشخاص بسیار قوی و دانشمند و ضمنا مدافع حقوق حقه مردم خویش باشند بوده ولی نمیدانیم که چرا کرزی صاحب از اقوام غیر پشتون مردمان مطیع را انتخاب میکند؟ میگویند ملخک جستی جستی آخر بدستی. یعنی آخر راز این معما پیدا میشود .
عمر پروانی

>>>   حالا خوب شد که کابینه تقریبآ یک قومی شد.
بخصوص بعد از معرفی زلمی رسول بحیث وزیر خارجه تمامی پست های کلیدی از پشتون ها شد.
وزارت مخبران و انرژی هم به طالبان ریش دار پیشنهاد شده چون پست های کلیدی را طالبان نکتایی دار گرفتند.
نجیب

>>>   میثل اینکه وزیر انرژی و آب را هنوز نیافته اند و یا اینکه مجددا" اسماعیل خان را به عنوان وزیر معرفی خواهند کرد.

>>>   حكومت فاشيستي قومي و تك رهبري اندشه افغان ملت (سیوسیال دموکرات)تحقق یافت . تشکیل حکومت فعلی کرزی .اتمر و فاروق وردک جواب دندان شکن به شعار مشارکت ملی همه اقوام فقد این پیام را داد که مزدور باش و حکومت کن این مشارکت ملی نه بلکه مشارکت افراد است که از اندیشه های فاشستی و ضد فرهنگی اوغان ملت حمایت میکنند به مشاهده می رسد سپردن همه وزارت های کلیدی دفاع .داخله . خارجه .دارای .معارف وبرنامه ریزی به این گروه از افراد ثابت نمود که دیگر مشارکت ملی نه بلکه مشارکت افراد است که از اندیشه یک حزب و یک قوم می باشد انجام میگیرد.

>>>   ارسلا جمال خوب است که مزد کار خود را بگیرد در ایام انتخابات خیلی زیاد زحمت کشید فعلا که انتخابات غرض اهداف شخصی صورت میگیرد و منافع ملی مد نظر نیست باید جنابان مقبل و جمال خود را در پنج سال آینده تمویل کنند در غیر آن اینها امتحان شده گی هستند مگر از اینکه در افغانستان قحط رجال است باید تمام قدرت کشور در بند چند نفر باشد. خدا تو به حال ما رحم کند و مارا از شر معامله گران نجات فرما.
صوفی الله داد
کابل

>>>   سلام
بسيار به دولت اقاي كرزي شرم آوراست كه برخی از وزيرانش را به نام ليسانس معرفي كرداست در حاليكه سند مكتب او درشك است .
سمنګانی

>>>   در حقیقت آوردن صلح در افغانستان بسیار سخت است، همگی ما خودخواه، چوکی طلب، عزت طلب، ملیت پرست، زبان پرست> حداقل به 15 سال گذشتۀ خود سربزینیم و از فرصت عالی که فعلاٌ برای متحد شدن و ساختن وطن بهمکاری جامعه جهانی داریم استفاده نمایم.
بهروز از اندخوی

>>>   یشه سین مسافر اندخویی! (ازبکی)
زنده باد مسافر اندخویی!
متاسفانه که تفریباْ تمامی ما از آگاهی، نیکی، علمیت، اتفاقی و اعتبار دور مانده ایم...
به امید روزی که از این نعمات خداوند ما هم مستفید شویم.
با احترام:
احمد جاوید شایان،استانبول،ترکیه

>>>   باخبر او وکلای محترم معاون حکمتیارهم آمد اگر رای اعتماد ندادی....
ارغوندی والا

>>>   برادر یا خاهر مهترم بسیار زیاد در باره ضرار احمد مقبل میداند؟؟

>>>   امیدوارم اینبار وکیل های محترم بدوراز تعلقات قومی فقط به وزرای دلسوز ومتخصص رای اعتماد بدهند.
رضا-مزار شریف

>>>   من به حرف های آقای کمال غمکش بیکار از کوجه های کابل
مو افق هستم
حقیار

>>>   انتقاد جدید چرا هیج یک نفر از سادات نیستند درمیان وزیران
بیوگرافی من را قبل از قبل بگیرید مطمئنا اینها رای نمی آورند یکی از نفرات بعدی من هستم.

>>>   نمیدانم تا بکی پست های وزارت خانه های اساسی منجمله وزارت دفاع ، داخله ، مالیه و ... حتماً در دست یک قوم و یک قبیله که همیشه خودرا بنام اکثریت ( آنهم جمع برادران آنطرف سرحد ) بالای متباقی ملت مظلوم تحمیل کرده اند ، باشد .

>>>   لطفاً علاوه بر درجه تحصیلات نام قوم یا ملیت تمام کاندیدان و وزارایی را که قبلاً رای اعتماد گرفته اند ، را ذکر نمائید . تا همه هموطنان عزیز ما به وضاحت ببینند که پست های درجه اول و کلیدی همه و همه در دست یک قوم و یک قبیله است .
مصطفی بدبین

>>>   حلا متوانیم به کزی بگویم رئیس جمهور خداکند برای ابادی کشور افغانستان گامهای تند تر ازین بردارد تاجبران 8 سال گذشته شود

>>>   برادر محترم که ضرار احمد مقبل را بی سواد و شخص نا مناسب معرفی میکنی، مگر مطمین باشد که با سوادترین فرد در میان شان همین ضرار مقبل است، وی انسان بسیار دلسوز و صادق است.
او صدبرابر بهتر از زلمی رسول چرسی است که متاسفانه به حیث وزیر خارجه معرفی شده است
زلمی رسول چرسی یکی از فاشیست های افغان ملیتی است که همیشه وحدت ملی را درافغانستان خدشه را ساخته است.
متاسفانه این بار کرزی باو جودیکه توسط غیر پشتونها با معامله گری و تقلب خود را پیروز اعلان نمود ولی به وعده های خود به موتلفین خود مثل گذشته ها عمل نکرد و باز هم کابینه مخصوصا پست های اساسی مانند وزارت خارجه، داخله، دفاع، مالیه، اقتصاد را به افغان ملیتی های فاشیست داد.
شکیب صادقی

>>>   سلام به تمام دست اندرکاران شبه که اطلاع رسا نی افغان وبی ننده گان عزیز به نظر بنده اقای کرزی اشتباه سیاسی می کند چون افغانستان فعلا به اشخاص با تجربه ضرورت دارد البته به تمام شان احترام وافتخارمیکنم ولی تجربه ندارند وحرف برادرم کمال جان غم کش کوچه را هم ردمکنم
همت از هندوستان‎

>>>   نام ما چه وخت درلیست کابینه کرزی صاحب اعلان میشود بسیار انتظارکشیدم به این کابینه ؟؟؟؟؟؟؟؟اهاهاها

>>>   سلام به همه ..
عدالت اجتماعي وسياسي كرزي اين بوده .. افغان ملت .. وهوادران أفغان ملتيها .. وبس!!!
بااحترام .. شاه محمد قل بلخي

>>>   داكتر يوسف يك انسان متحصص وكار فهم است اميد است كه وكلا رأي مثبت دهند

>>>   معلوم شد كه افغانستان شايسته باين مقام ها كسي نداشته

>>>   عجب کابینه تخصصی
کرزی با این کارناسنجیده خود افغانستان را به بحران میکشاند. ببینید زلمی رسول را در پست بسیار مهم  انتخاب نموده نه به اساس تخصص بلکه به اساس پشتون بودن.در تمام پست های کلیدی پشتون را معرفی نموده .و هم تمام وریران پیشنهادی وی از لیسانس هم بالاتر مدرک ندارد 

>>>   ای بی وجدان در میان تمام وزرا ضرار مقبل را پیدا کردی که بالای او نیشخند بزنی از او پست مرا هم خوشم نمیاید اما حق توهین کردن نداری ، پس است که قره قل مسخره را شروع کرده است.

>>>   تا اندازه كه بنده از ذهنيت اجتماعي مردم در مورد جناب انجينير صاحب عبدالرحيم اوراس اطلاع دارم شخصيت موصوف را باك نفس وكارشناس متجرب ميدانند هر كاه شخصي بدون بول و بدون كمباين عالي از روي قابليت و نفوذ اجتماعي راي اعتماد كرفته بتواند شخصيت موصوف كام
بااحترام:تينكداش فاريابي

>>>   این ضرار احمد مقبل مرد وطن پرست و شجاع است.که در شرایط بس دشوار جنگ درافغانستان بوده, از ملت و مردم افغانستان دفاع و یوغ استعمار ISI را از گردن تو دور ساخته است.
حسيب احمدزی از كابل

>>>   فکر کنم که کارکنان خانه ملت و یا بهتر بگویم که پارلمان افغانستان برای این که بخواهن زود تر به رخصتی های 6 هفته خود استفاده کنند این چونین یک تصمیم در حصه این وطن گرفتن اگر چه در کابینه پیشتر وزیران کار دانسته و فعال را از دست دادن و حالی نسبت به عجله که داشتن برای وزرا مثل (مقبل) رای اعتماد دادن.
درصورت برای تمام مردم افغانستان معلوم است که ایشان در وزارت داخله که یکی از وزارت های اولیه به حصاب میآید چه کردند و حالا چه کاری خواهد کرد.
بارکــــــــزی

>>>   با عرض ادب و احترام به خواننده كان كرامي تا جاييكه بنده در وقت حكومت كمونستي در بوهنحي حقوق و علوم اجتماعي مدرس بودم با جناب ارغنديوال صاحب معرفت داشتم ايشان مفكوره حزب اسلامي افغانستان را تاييد داشتند جه اتفاقي افتاد آيا حزب اسلامي افغانستان با دولت ايتلاف كرده يا كرزي صاحب به جانب حزب اسلامي رفته به هر تقدير يك تغيير ذهني رونما است نماينده كان ملت با در نظر داشت ويرانه هاي كابل در ولسي جركه نظر مردم را در زمينه منعكس خواهند كرد
با احترام
غمكش فاريابي

>>>   وزیر خارجه نباید پشتون باشد... چرا همه پست های کلیدی را پشتون ها تسخیر کردند.... آقای مارشال؟؟؟؟؟؟؟ پس شما چی کار میکنید در ریاست جمهوری؟؟؟؟؟ نمیخواهیم مثل احمد ضیا رفتار داشته باشید...
نصیر از کابل.......

>>>   با رد اکثریت اعضای کابینه توسط مجلس نماینده گان ، ما شاهد حرکت بسوی نظام مردم سالاری هستیم. ما باید همیشه بد بینانه قضاوت ننمائیم. و نه هم آنقدر خوش بین باشیم. پیشنهاد من به کابینه جدید اینست که بیائیم منفعت ملی را به منفعت شخص خویش ترجیح دهیم و خاص بخاطر خدمت به مردم عمل نموده و خادم خلق باشیم نه بادار. بیائیم خود را ابا صفات وطن پرستی، مردم دوستی، صداقت و بیطرفی مزین سازیم. روز است که بازپرس خواهیم شد در مقابل خالق لایزال ، خداوند را حاضر دیده عمل نمائیم و از خدا بترسیم.
م.م.س

>>>   وافعا بايد به اقاي كرزي تبريك گفت چون تمامي وزراي معرفي شده بسيار متخصص؛با تجربه و داراي تحصيلات عالي مربوط به وزارتهاي مرتبط هستند ولي جاي بعضي از متخصصان ديگر مانند اقاي دوكتور محمد شاه رادمنش بسيار خالي به نظر مي رسد پيشنهاد ميكنم از اقاي دكتور رادمنش ( دكتراي روانشناسي باليني ) در وزارت انر‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژي و اب استفاده شود

>>>   واقعا کشور ما افغانستان با چنین نمایندگانی هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد.که وزرای خوب ار رد کردند و حالا مجبور هستند به این وزرای جدید که اکثرشان خوب نیستند و صلاحیت ندارند البته بعضی شان رای بدهند.

>>>   من فکرمیکنم !!! روزبه روز وضعیت افغانستان وخیم تروخرابترشده میرود بخاطرکه هیچ کس درمسلک اش انتخاب نشده و دیگرمهمترازآن تمام وزارتهای مهم برای پشتونها داده شده دیگراقوام افغانستان اصلاً ازنظرانداخته شده فکرمیکنم که مشارکت ملی وعدالت اگرهمین باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
hos ازتخار

>>>   سلام برهمه
به نظر بنده کابینه پیشنهادی قبلی کرزی که از طرف پارلمان رد شد نسبت به کابینه جدید شان خوب بود چون افراد با تجربه را معرفی نموده بودن امیدوار هستم که به زود ترین فرصت کابینه رای اعتماد بیگیرند.

>>>   هموطنان گرامی محترم انجینر عبدالرحیم یکبار وزیر مخابرات هم بود مگر کار آن موثر نبوده لازم است یک شخص کار کن و موثر معرفی شود با داحترام
آرزو

>>>   فقط آمنه افضلی چهره شناخته شده بین این لیست می باشد و بس .
جمشیدی (دهلی)

>>>   ضراراحمد مقبل هاهاهاهاها

>>>   نمیدانم نماینده گان ملت کدام معیارها را در نظر می گیرند.....و چرا احدی و فاطمی رای اعتماد نگرفتند...................
وطن دوست

>>>   با سلام خدمت تمام دوستان وهموطنان عزیز
نامزدوزیران جدید که به پارلمان معرفی شده اندافراد تحصیلکرده ای معلوم می شوند اگر تحصیلات شان حقیقی باشد. و در جواب دوست عزیز که گفته بود داکتر را چه کار به وزارت باید بگویم که دکترا یک درجه ی تحصیلی است،نه آن داکترمعالج که شمامی پندارید.
با احترام علی رضااز فیروزکوه

>>>   0حقوق هزاره هاکجاست فقط سه وزیر.درحالیکه 25ذرصد کشور هزارها است باید هفت وزیر داشته باشد ؟؟؟؟

>>>   من با علی رضا هم نضر هستم و فکر میکنم بهترین کاندید همین کاندید وزارت خارجه است

>>>   ضعیف ترین کاندید آمنه افضلی و بهترین کاندید زلمی رسول است

>>>   وقتی این خانم افضلی لیسانس در بیولوژی دارد باید ریس زراعت هرات شود نه وزیر که از توان ایشان به مراتب بلند است و شاید هم اسنادش جهلی باشد

>>>   ارسلا جمال و خانم افضلی نباید رای بیاورند چون اهلیت این پوست ها را به هیچ وجه ندارند بر عکس جناب زلمی رسول شخص دانا و با تجربه میتواند کشتی شکسته وزارت خارجه را نجات دهد

>>>   کرزی صاحب من ازتو گله ندارم که چقدر مشارکت و لیاقت را در کابینه مراعت کردی بلکه به آن افراد جگرم خون میشه که مانند جوالی ها برای تو کامپاین کردند مگرآخر در وزارت ( اودار باشی و هیچلند
) مقررشدند بیچاره ها رای هم نگرفتند چراکه طرفدارانت را گفته بودی که رای ندهید تا عوض جوالی اسپنتا زلمی رسول را معرفی کنی . او جوالی ها شمار را چی شده انتقاد کنید حق پدری تان است .
جوالی خان

>>>   کرزی صاحت شاید دوستم محقق فهیم ...... بگویند و بخوانند ( ای کاش با تو هیچ مقابل نمیشدم )

>>>   کرزی صاحب یک تعرفی از مشارکت کنید

>>>   درسیاست / جنگ / عشق / ........ هرچیز رواه است و بخصوص در افغانستان تشویش نکن
عبدلک

>>>   10 درصد از اشخاص میتوانند مفید واقع شوند،من فکر می کنم که باز پارلمان از بین این اشخاص گلچین خواهد کرد
خوب به امید اینکه کشور عزیزمان آباد شود

>>>   جناب کرزی خواسته با نشان دادن داکترها کابینه خوب معرفی نماید فکر میکنم کابینه پیشنهادی کرزی نظر به کابینه قبلی کارا و موثر نخواهد بود زیرا هیچ کدام اینها سابقه کاری ندارند بعضی اینها از پشت زمین آمده و چند نفرهم از ... برخاسته و بصفت وزیر اعلان گردیده نمیفهمم کرزی چه میکند آیا در افغانستان هیچ کس وجود ندارد که اینها را پیدا مینماید
تمیم اسلام

>>>   درصورتیکه نامزدوزیران شامل لست جدیدبتوانندازمجلس رای اعتمادکسب نمایندبدون شک این کابینه یکجانبه وقوم گرایانه درعرصه حکومت داری افغانستان پابه عرصه وجودخواهدگذاشت ،بدون شک بااین ترکیب کابینه عدالت اجتماعی ومشارکت ملی نقض گردیده وزیرسوال قرارگرفته است.افرادلست قبلی بمراتب کاراترازلست پیشنهادی جدیدبه نظر میر سیدند،
به هرصورت درشرایط حساس کنونی کشورماکه نیازمبرم به وحدت ملی درقالب یک حکومت جدیدباپایه های وسعی اجتماعی مبنی برمشارکت عمومی تمام اقشار،گروه های سیاسی ،جامعه مدنی وشخصیت های مستقل درجهت مبارزه قاطع بافساداداری ،تآمین امنیت وبازسازی میسرشده میتواندوبس .
تجربه ثابت نموده است که هیچ گروه،حذب،تنظیم وقوم به تنهای هرگزنمیتواندبه خواسته هاونیازهای مبرم جامعه پاسخ مثیت بدهدومصدرخدمت به جامعه گرددیکه تازی ودیکتاتوری به هرنوع وهرشیوه که باشدمردودبوده وغیرقابل پذیرش میباشد.تشکر
انجینیرعبدالحی رئوفی

>>>   اگرماافغانهابتوانیم خاصیت پیش داوری درمورداشخاص وافرادراازخوددورکنیم وهمچنان دست ازتحقیروتوهین ومتلک گویی برداریم کارخوبی خواهدبود

>>>   برادرانیکه از ضرار احمد مقبل دفاع دارند البته نظر شخصی شان ویا به اساس ارتباط خویشی این ادعا را میکنند که گویا آدم خوب است خوبی یک موضوع بوده اما کفایت کاری موضوع دیگر هدف ما تمثیل خوب و با عزت از مردم شریف پروان است که توسط این چنین اشخاص ضعیف برآورده نمیشود و نمیتواند در مقابل دیگران از حرمت مردم خود بوجه صحیح دفاع کند باید از این ولایت کسی انتخاب شود که مدافع قوی و سخنگوی رسا در تمام اجتماعات ملی وبین المللی باشد . چراکه آقای مقبل امتحان خود را در قسمت مردم خود داده است بناءا از بودن آن کرده نبودن اش مفید است.
رسول چارکاری

>>>   آیا واقعاً ما با نبود اشخاص متخصص، مسلکی، صادق و ملی روبرو هستیم و یا اینکه چنین افرادی وجود دارد و این تیکه داران این مملکت به آنها اجازه نمی دهند که وارد صحنه شوند. اگر این اشخاص جدیداً معرفی شده از پارلمان افغانستان رای اعتماد بگیرند من آینده این کشور را خوب نمی بینم و به خداوند دعا میکنم که خود این ملت را در پنا خود داشته باشد.
محمد هارون از کابل

>>>   جنابان قبل از معرفی شان به سمت وزیر به وزارتخانه ها ، بکجا زندگی میکردند؟
آیا کرزی چطور توانست بدون معرفت ، آنها را در عرضه کم ترین وقت جهت رای اعتماد به پارلمان معرفی کند؟
آیا کرزی شخصآ خودش به جمع آوری وزرای اقدام کرد، و یا کشور های که اشخاصی معرفی شده به سمت وزیر به وزارتخانه ها در آن کشور ها زندگی میکردند به معرفی وزرای مدکور مبادرت و به کرزی معرفی نمودند؟ ؟ این سوالات جنجال برانگیز است که اگر به آن دقت شود.
ح.آ.ن

>>>   420
بیابریم به پارلمان دالر و کلدار همونجاست
همگی بلبل وگل یار قدردان هــمونجاست

>>>   استاد محمدهادی حکیمی ماستری حقوق وتجارت بین الملل دارای دو لیسانس در بخش مربوطه می باشد که لیسانس اول را در ایران و لیسانس دوم را در کانادا دریافت نموده است که در کشور کانادا یک اصل است کسی که از دیگر کشورها اگر بخواهد که دوره لیسانس را طی نمایدباید مدرک لیسانس در رشته مربوطه داشته باشد که استاد حکیمی این شرایط را دارا بوده است وبعد از ان دوره ماستری در ان کشور با موفیت به اتمام رسانیده است. که فعلا به صورت قانونی در کانادا وکیل مدافع می باشند.

>>>   در صورتیکه میتوان گزینه های تخصص ومشارکت ملی را معیار
قضاوت قرار داد پس چرا بعضی از وکلای متعصب از حضور وزرای
متخصص اقوام هزاره وازبک به بهانه های مختلف مخالفت نشان
میدهد.
رضا -مزار شریف

>>>   جارالله منصور برای کشورمان زحمات زیادی کشیدند. ایشان واقعا لیاقت وزارت را دارند و کشور ما به این افراد نیاز دارد
واميد وارهستيم كه موردي تعين بارلمان قرار كيرد
وديكرايناكه ايشان ازتجربه كافي برخوردارهست
نيايد كه ما بجاي بيشتي سري كب زنيم
وخصوصا يك جوان مسلمان و روشن فر كر هست
از خدا ميخواهم كه موفق باشد
احمد شاه
مصر القاهره

>>>   ازجناب اقاي كرزي بسيا زياد تشكرميكنم كه
بعض دركابينه خود تغيرات مثبت اورده است
مصر

>>>   بدون شک صلاحیت علمی ، یکی ازمولفه های اصلی درکارا بودن افراد در فعالت های اجتماعی شان است . با توجه به این موضوع :با مرور عملکرد وسابقه علمی آقای محمد هادی حکیمی کاندیدای پیشنهادی برای وزارت تجارت ، این امر کاملا تایید می شود . که امید است پارلمان محترم با در نظرداشت آن ،به ایشان رای اعتماد خود را بدهند .
غلامرضا . ا :فوق لیسانی روابط بین الملل از یکی از دانشگاههای خارج کشور

>>>   با سلام و خسته نباشید خدمت پرسنل زحمت کش سایت . بنده به عنوان یکی از جوانان مهاجر در یکی از کشورها فقط وفقط یک چیز را از کابینه محترم آقای کرزی میخواهم .آن اینکه تا جان در بدن دارند برای بهبود شرایط فعلی افغانستان کوشش کنند واتحاد ملی خود راحفظ کنند . من تقریبا نصف اعضای کابینه از جمله آقای محمد هادی حکیمی و جناب آقای دکتر محمد هاشم عصمت اللهی را می شناسم . از نظر من گزینه های مناسبی برای پست وزات هستند.برای همگی کاندیداها و همچنین برای شخص محترم رییس جمهور کمال سعادت و سلامت را آرزومندم.
مرتضی . الف :دانشجوی ریاضیات و علوم کامپیوتر از یکی از دانشگاه های خارج

>>>   خواهران و برادران افغان:
بدون ان هم مسخرگی دراین کشور جریان دارد! کرزی صاحب خو "مدیریت" را نمی فهمد! به همو خاطر "پالان دوز" را "خیاط" و "خیاط" را "پالان دوز" " میمون را نجار و نجار را میمون" تعین میکند. احزاب و تنظیمها وزارتهای معین را میراث " پدرکلانهای" خود میدانند. برخی از نیمه روشنفکران طوطی وار تکرار میکنند " چرا پشتون مقرر شد، چرا تاجیک مقرر شد، چرا هزاره مقرر نشد !!! وغیره و غیره" بنده حقیر و فقیر که یکی از ژورنالیستان کشور بوده و گاه گاهی به پارلمان کشور سری میزنم با استفاده از چشمدیدهای خود در شورای ملی خاصتا" مشرانو جرگه یک مشوره برای کرزی و ولسی جرگه وجامعه بین المللی دارم که فکر میکنم موضوع را از "بیخ و ریشه" حل میکند
در مشرانو جرگه ( گر چه بحث در چنین موارد را از ما ژورنالیستان پت میکردند) وقتی اشتراک در کنفرانسهای بین المللی و مهم پارلمانی طرح میشد بجای آنکه اعضای وارد در موضوع کنفرانس و اشخاصی که یکی از لسانهای بین المللی را میفهمیدن، تعین میشد " اصل قرعه کشی" مروج گردیده است که ظاهرا تشنج در میان اعضاء را ازبین برد. (خوب البته این موضوع که در جریان کنفرانس چند بار " بینی افغانستان از بیخ بریده میشد" چندان اهمیتی نداشت و ندارد!!!)
مشوره من اینست که کرزی، جامعه بین المللی و ولسی جرگه "سیستم" قرعه کشی در تعین کابینه را مروج سازد و مثلا" از محقق صاحب که "جهاد فی سبیل الله" کرده اند و باید جامعه افغانی را همواره در گرو داشته باشند، خواسته شود که مثلا" ده نفر از برادران هزاره را معرفی کنند و قس علیهذا . بعدا بخاطر انکه در قرعه کشی تقلب صورت نگیرد خود بانکیمون سرمنشی ملل متحد را به تالار ولسی جرگه بخواهند و اشخاص متخصص در قرعه کشی سره میاشت را دعوت نمایند تا قرعه کشی "شفاف" و مطابق "میکانیسم" را براه اندازند!! نوش جان هر که وزیر شد!!! راه دیگری وجود ندارد.
با احترام
وطندوست از کابل

>>>   سلام به همه دوستانیکه نظردادند!!!
دوستان عزیز!!!وزیرتاجک یاپشتون....درد ملت را دوانمی کنددوستانی که می گوینداین وزارت راتاجک واین وزارت راپشتون صاحب شود,بری من مهم نیست که تاجک باشدیاهزاره؛برایم مهم این است کسی که درپست های کلیدی قرارمیگیردافغان ومتعهدبه منافع علیای افغانستان باشد.امروز وزرای هم ازکابینه رای اعتمادبدست آورده که هیچ به منافع مردم افغانستان متعهدنیستندآنهافقط منافع کشورهامانند,ترکیه,پاکستان,امریکاوانگلیس رادنبال میکنندبدون ایکه به منافع اسلامی وملی جامعه انستان کارکنند البته این وزرادربین تاجک هاهم است ودربین پشتون ها...هم ممکن وجودداشته باشد,بایدیک واقعیت راقبول کنیم تمامی کارهاوستراتژی های راکه حکومت گذشته وبعدی انجام وتطبیق خوهندکرد ایرانیزیشن(ایرانی سازی)درافغانستان,اگرمامیخواهیم یک حکومت ملی داشته باشیم اولابایدذهن خویشراز تعصبات بیجاپاک سازیم,اول بایدخودرا بشناسیم وبعد درباره جامعه وسیاست نظردهیم,نه تاجک سازی به نفع مردم افغانستان است ونه پشتون سازی امایک چیزی که بسیارمهم قبول کردن زبان پشتوبه عنوان لسان یک ملت امروزاگریک مکتب به پشتوزبانها ایجادمی شود,غوعابرپامی شود؛پشتون سازی معرف افغانستان وغیره درحالیکه هیچگاه اطفال تاجک مجبورنشده تابه زبان پشتودرس بخواهد این حماقتیک تعدادی است که ازطرف شورای نظار,جمعیت فاشیست ربانی گاهگاهی ازنام اسلام وگاهی از عینک دموکراسی برضدپشتون هاسربلندمی کنند که نامبرده از ,ترکیه,تاجکستان...رهبری می شود وهدایات لازم برای ایرانی سازی افغانستان دریافت می کند, کسی ثابت نخواهدساخت که کدام تاجک,ازبیک وغیره ازدست پشتون آزارواذیت دیده باشدامابرعکس هزاران نمونه راسراغ داریم که پشتون هاازدست تاجک ها,ازبیک هاوغیره یاهم کشته شدندویاهم ازخانه وکاشانه شان آواره شدندکه نمونه خوبترآن آواره گان دشت قلعه ولایت تخاراست که توسط قهرمان ملی احمدشاه مسعود,در زمان حکومت فاشیستی شان آواره و مهاجرشدند وتمام دنیاازین موضوع خبردارد این است عدالت واین است وحدت ملی درباره وزرای کابینه باید بگویم که هیچ کدام ازین ورزاءکه به نام قوم پشتون معرفی شدند؛هیچگاه اینهانمایندگی ازپشتون هاکرده نمی تواندونه هم این هابه منافع پشتون هامتعدهستند,تشویش فاشیست های تاجک وغیره دراین راستا بیجا وبهوده است.
عمران ازتخار

>>>   نمیدانم امریکا چی برنامه دارد که پست های کلیدی را به پشتون ها واگذار شده است؟ جواب چون در طول تاریخ پشتون ها بهترین معامله گران و وطن فروشان کشور بودند. حالا هم برادران ما بسیار نگران نباشند زیرا دولت از اداره افغان ها خارج است. هرچه باداران امر کنند وطن فروشان خوب انجام میدهند. تاجک ها وجداناً نمیخواهند مزدور حلقه بگوش باشند.
بااحترام درانی از زنده جانان کابل

>>>   داکتر عبیدالله عبید باید به پست وزارت تحصیلات عالی معرفی میشد اما باز هم ساخت و باخت وکیلای .... پارلمان نگذاشت.

>>>   سلام به کارکنان محترم افغان پیپر. اگر مطلب زیر را نشر کنید از شما خیلی ها ممنون خواهم بود. تشکر.
سلام خوانندگان گرامی ! انجنیر عبدالرحیم اوراز که در بالا از ایشان به حیث دکتر نام برده شده است غلط است. ایشان فوق لیسانس میباشند. یعنی یک رتبه پایینتر از دکترا. انجنیر عبدالرحیم اوراز طوریکه شاید بیشتر سیاستمداران بفهمند یک کمونیست وفادار به جناح پرچم حزب دموکراتیک خلق افغانستان بود. ایشان در زمان ببرک کارمل عضو مرکزی شورای انقلابی بودند و نقش فعالی در عرصه سیاست داشتند. ایشان یکی از روشنفکران انگشت شمار میان ترکمنان است. نمیدانم که در عرصه سیاست نیز توانایی خوبی دارند و یا خیر اما در رشته خود وارد است. این را گفته نمیدانم که در زمان حکومت ببرک کارمل چه کار هایی انجام داد و در پشت پرده شورای انقلابی چه نظراتی داد و یا چه تصامیمی گرفت و سطح دانش سیاسی اش چطور است. چون عضو شورای انقلابی به شکل سربسته تشکیل جلسه می دادند و افراد عضو آن به شکل ظاهری خود را به رخ مردم نمی کشیدند. بیاییم بر سر آقای اسماعیل منشی : در نظریات گذشته خود نیز نوشته بودم که ایشان کمونیست پرچمی استند. فکر می کنم که همین پرچمی بودن این آقا از طرف وکلایی که اکثر ایشان از همان جنگسالاران مجاهد بنام هستند ، رد شدند. اما این فکر کمی غلط به نظر می رسد. چرا که اگر مسئله پرچمی بودن و خلقی بودن مطرح میبود آقای وزیر داخله نیز رای آورده نمی توانست . چون ایشان نیز سابقه خادی دارد. پس یک مهره اساسی در میان می ماند . جنبشی بودند آقای اسماعیل منشی. فکر می کنم این فکر که جنبشی بودن آقای اسماعیل منشی او را در ناکامی اش یاری رسانید درست است. چون آقای کرزی در حال حاظر چنان بازی ماهرانه ای به راه انداخته اند که تمام فرقه های قومی و جهادی را می خواهند از نزد خود دور سازند و از شر شان نجات یافته باشد. صحت این نوشته هایم را حظور نیافتن آقای کرزی در معرفی وزرا شاهد قرار داده میتوانم. از سویی دیگر شاید آقای کرزی با بسیاری از وکلا از قبل در مورد انتخاب و یا رد وزرا ارتباط داشته باشد. از سویی دیگر آقای قرقین که بعد از چندین سال خود را دور از چوکی وزارت می بیند نیز آرام ننشسته است. با تمام نیرنگ و قوای خود آقای اسماعیل خان را از رسیدن به چوکی وزارت بازماند. فکر نمیکنم که آقای اوراز نیز بتواند به چوکی وزارت برسد . سه عامل وجود دارد. همانطوریکه گفتم پرچمی بودن آقای اوراز که عضو مرکزی شورای انقلابی بودند ، دوم عامل جنبشی بودن و سوم مخالفت آقای قرقین . باز هم پیشنهادم به آقای کرزی اینست که بهترین شخص کاندید به وزارت از میان ترکمنان آقای استاد نظری است که هیچ ارتباطی با هیچ حزبی و یا گروهی ندارد. ایشان صادقانه به شما خدمت خواهند کرد. تشکر کارمندی از کابل

>>>   سلام به خواننده كان محترم و كار كنان شبكه بيبر تقديم داشته بدينوسيله به جواب محترم آرزو بايد بكويم كه جناب عبدالرحيم اوراز در طول عمر خود هيجكاهي در وزارت مخابرات كار نكرده بلكه در قدم هاي نخست مديريت راديو و اكنون كارمند كليدي وزارت محترم امور خارجه همجنان كارهاي زندكي اش به نفع عموم ملت افغانستان بوده و هركز سو استفاده از بيت المال يا از مقام خود نكرده شخص موصوف از كدام جاي آورده يك دم به مقام بالا تقرر نيافته بلكه با كار و زحمات خستكي نابذير خويش در هر وظايف محوله موفق بدر آمده و به تدريج تا اين سطح ارتقا يافته است . اكر به شخصيت باك هم اتهام نمايند ضربه ناحق به مردم افغانستان است .
با احترام
تينكداش فاريابي

>>>   حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف حیف ....
افغان و مهاجر

>>>   سلام اميد وارم تمام وزراي انتخاب شده كار ها و برنامه هاي خود را به نحو احسن انجام دهند
يك نفر از قندهار

>>>   از اينكه شبكه محترم بيبر در حمايت از ازادي بيان برخواستند و نظر همه را نشر ميكنند جاي شكران است
.طوريكه ملاحظه ميشود يك اقا به اسم مستعار بنام كارمندي از كابل جريي فير كرده اند متاسفانه هدف اصلي شان هنوز ذكر نشده بايد كفت كه جناب عبدالرحيم اوراز در زمان كمونيست ها مسوول برنامه هاي تركمني راديو افغانستان بودحتي يك بايسكل هم نداشت بياده تا خانه كرايي خود رفت و امد ميكرد ولي در جوكي كارمل نبود كه در جلسات او را ديده نتوانستند .كسانيكه شخصيت ها را بنام كمونيست ,تفنكسالار ,مجاهد ,خلقي و برجمي مردود ميدانند قصد دارند با اين بهانه از خارجي ها ادم وارد كنند جونكه داخل افغانستان مردم در ادارات هر دوره كار كرده اكنون شخص بي ارتباط را فقط و فقط از بين خارجي ها يافته ميتوانيد كه ان وقت افراد انكليس و امريكا در اينجا نبود بنابراين انها باك ماندند .افغانستان ميراث بدر ما است و ما هم در ان حق داريم اجازه بدهيد افراد ملت ها به عوض تحقير ويا فريبكري به يكديكر بايد است برادر وار همديكر را در اغوش كيرند تا اين وطن براي فرزند ما به ارث بماند.
بااحترام:غمكش فاريابي

>>>   اول اسم همین جار الله تعنی چه

>>>   خوانندگان عزیز!
نامزد وزیران جدید اکثر شان اشخاص نیک علمی وبا استعداد بوده مثل: جارالله منصوری و عبدالهادی ارغندوال وغیره....
باید برای شان رآی اعتماد داده شود.

>>>   بعد از عرض سلام من ديكر كدام نظر ندارم خسته شدم از اظهارات خود كي است كه كوش كند و كه است كه ندايت لبيك كويد بهتر است كه خاموش باشم هر بالايكه به سرما مي ايد از دست خودما است خود كرده را نه درد است ونه درمان
دوست من صرف يك نقطه را ياد اور مي شوم كه جرا دقت نميكنند به انتخاب وزيرا ن بايد هر بوست را به اهل تخصص ان داده شود كسي كه دوكتور طبي است رفته بالا ي جوكي وزارت افتصاد دعوا دارد وكسي كه اقتصاد را خوانده رفته وزير صحت عامه را دعوا دارد بس همين را خواستم كه بكويم

>>>   جناب کرزی لازم نیست از این وزیران بی صلاحیت استفاده کنید می توانید از دیگر اقوام دیگر افغانستان وزیران با صلاحیت تری را انتخاب کنید
ح

>>>   او کرزی این دویدن هایت افتادن هم دارد مثلی که طا لبان چه جنایت را با لای این مردم بی دفاع افغا نستان نکردند .
چه شدند ...... نابود
و این که تو امروز پشتون سالا ری بر اه اندا خته یی
در حالیکه قوم پشتون فقط %33 در افغا نستان موجود است.
با لشکر مشاورانت مشوره نکن یکبار کلاه یت را پیشرویت بگدار
قظاوت کن.
با احترام.
ن. مشاور

>>>   سلام چه وزیرای آقای کرزی معرفی کرده است من نمی دانم که افغانستان کسی راندارد که لیاقت وزارت راداشته باشد تاجای که من معلومات دارم بسیار چهرهای فهمیده وسرشناس در افغانستان است اما مشکل اصلی اینست که این چهر ها کرزی را کمپاین نکرده است
بااحترام ب ف

>>>   سلام چه وزیرای آقای کرزی معرفی کرده است که همه لسانس شندن دارند

>>>   امید وارم کسانی که وارد این عرصه می شوند، انگیزه خدمت داشته اشند و با وجدان خود مشورت نموده و پس از آن اعلام آمادگی کرده باشند.

>>>   هرچه پست کلیدی است برادران پشتو درو کرده مابقی جز افغانستان
نیست یا داکتری پشتونی ندارد یا و...

>>>   سلام خدمت تمام باشنده كان سرزمين هيجلند. بيادرا و خوارا ! ده نظر ازمه كرزي صاحب سري وكيل صاحباي مسكين و بيجاره حتمني كدام جادو و جمبل كده كه وكيل ها در وكيل خانه كل شان كر و كنك شدند كه ولا اكه ده همو راي دادن خود فاميده باشن. شما قتي خود خوب فكر كنين. تمام وزيراي باجا صاحب كه إز خيل اش بود إز بارلمان جي ها راي كرفت. ومسكيناي كه نبود بيجاره ككا كوشكاي شان لم لم إز وكيل خانه ده بيرون بورته شدن. اينالي تو بيادرك و خوارو قتي از خود خوب مسلات كو كه اي وكيلا ده وكيل خانه كل شان جي كفته راي اه يا ني دادن قضاؤت ده دست إز تو.
صفدر كربلايي 

>>>   سلام وخسته نباشید خدمت تمام برادران عزیز و ملت شریف وشهید پرور افغانستان بادران وخواهران عزیز ونهایت گرامی چرا بعضی از ما تصامیم هجولانه می گیریم وحرفهای بی ربط می زنیم مثلاً می گوییم که وزارت خانه ها به پشتونها اختصاص داده شده مگر انها از این کشور وملت نیستند بهتر از برادران هزاره وتاجیک ما هستند که پشت پرده با ایران ساخته فارسی زبانها چکار کردند برای این ملت در این 8 سال هیچ کاری که مثبت ومثمر باشد برای ما انجام ندادن مثل مرغ قط قط قط می کنند تخم را درایران وپاکستان می گذارند بیائید دست در دست یکدیگر دهیم تا میهن خویش را کنیم آباد .
این حرفهای پوچ وبیهوده را نزنید .

>>>   سلام واحترامات خدمت تک تک شما تقدیم میدارم

این کابینه به مفاد کشورنبوده ونخواهد بود زیرایک شخصی که مسلکی نباشد آیا پست وزارت را پیش برده میتواند

بااحترام
شاکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است