بررسی عملکرد دولتمردان کرزی (9)
تحلیل ابعاد شخصیتی ضراراحمد مقبل عثمانی
جناب عثمانی مدارک تحصیلات عالیه ندارد و بنا به گفته بسیاری از نزدیکانش، مدارک تحصیلی اش جعلی می باشد و ایشان هیچگاه درجات عالی تحصیلی را طی نکرده است. نکته دیگر اینکه در زمان وزارت داخله کوتاهی های فراوانی از ایشان مشاهده شد که در زمان وزارت مبارزه با مواد مخدر نیز ادامه یافت 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۹    ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ کد خبر: 66687 منبع: پرینت

کرزی صاحب طی این دوازده سال ثابت ساخت که برای وزارتخانه های دولتش با مشکل نبود افراد متخصص مواجه بوده و همیشه افراد غیرمسلکی در پست های مهم دولتی جا خوش کردند. لذا بر آن شدیم تا برای کمک به رییس جمهور آینده نگاهی داشته باشیم به بررسی شخصیتهای دهه اخیر افغانستان.

از آنجایی که در افغانستان قحط الرجال می باشد، احتمالا دولت بعد از کرزی هم مجبور است از همین افراد استفاده کند، لذا نظر مردم درباره عملکرد این اشخاص می تواند نشان دهد که آیا واقعا این اشخاص خدمتگذار ملت بودند یا مهره های سیاسی تحمیل شده از سوی کشورهای دیگر و احزاب و جناح های گروهی؟

ضرار احمد مقبل عثمانی

محترم ضرار احمد مقبل عثمانی فرزند الحاج وکیل میر محمد عثمان در سال 1342 خورشیدی در قریه خواجه سیاران ولایت پروان دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی مکتب را در مکتب سید جمال الدین به پایان رسانیده و وارد دوره متوسطه در مکتب تجربوی محمدعثمان خان پروانی شد. پس از آن وارد لیسه عالی حبیبیه کابل گردیده و با فراغت از لیسه وسپری نمودن امتحان کانکور وارد فاکولته ساختمانی پولیتخنیک کابل شدند.

تحصیلات خود را در پولیتخنیک کابل تا نیمه دوم سال سوم تحصیلی ادامه داد. درسال 1366 در حالیکه هنوز مشغول تحصیل بودند با یکی ا ز برادرانش که از جمله فرماندهان جهادی سرشناش ولایت پروان بود، در دام کمین ملیشای مسلح وابسته به رژیم کمونیست وقت قرار گرفت.

درجریان جنگ برادرش قوماندان میرعلی احمد با دوتن ازهمراهانش شهید و خودش توسط عمال استخباراتی (خاد) گرفتار و به جرم شرکت در عملیات مسلحانه برضد دولت و همراهی با مجاهدین به 20 سال حبس محکوم و به زندان پلچرخی فرستاده شد.

ایشان در اواخر سال 1366 در حالیکه در زندان مخوف پلچرخی تحمل حبس می نمودند، با مبادله یکی از زندانی های رژیم کمونیست که در اسارت مجاهدین قرار داشت، آزاد شده و پس از رهایی در جبهات شمال کشور مصروف جهاد گردید.

در جریان جهاد در عرصه های مختلف فرهنگی،سیاسی و لوژیستیکی فعال بوده و مدتی را هم به عنوان معاون دفتر شهید احمدشاه مسعود انجام وظیفه نموند. محترم عثمانی بتاریخ 22 حوت 1372 بعنوان قوماندان امنیه ولایت پروان توظیف گردید.

ایشان در ماه سرطان 1377 در سفارت کبرای دولت اسلامی افغانستان در تهران به حیث سکرتر اول توظیف گردید و تا تاریخ اول جوزای 1381 در جمهوری اسلامی ایران بودند. پس از استقرار دولت موقت، محترم عثمانی بتاریخ 20 دلو 1382 به حکم رییس جمهور دولت انتقالی افغانستان بعنوان والی پروان منصوب گردیده و الی 19 ماه دلو 1384 درین سمت انجام وظیفه نمود. که گفته می شود اقدامات خوبی در راستای بازسازی پروان در آن سالها انجام داده است.

وی به تاریخ 20 دلو 1384 بعنوان معاون امنیتی وزارت امور داخله منصوب شد. حین انجام وظیفه به حیث معاون امنیتی مدتی هم به صفت سرپرست آن وزارت انجام وظیفه نمود. رییس جمهور کرزی در دور اول حکومتش ایشان را در ترکیب هیات وزرای پیشنهادی به پارلمان جهت گرفتن رای اعتماد، به صفت وزیر امورداخله نامزد نمود که با گرفتن 186 رای مثبت از وکلای منتخب مردم، به حیث وزیر امور داخله به کار آغار نموده که فعالیت شان درین سمت تا 20 میزان 1387 ادامه یافت.

که در زمان عهده دار بودن ایشان در سمت وزارت داخله، هم انتقادات و هم علمکردهای خوبی از ایشان به جا مانده است. بسیاری ایشان را متهم به کم کاری و کوتاهی در این وزارتخانه می کنند و البته عده ای نیز با برشمردن کارهای ایشان، سعی در بهبود چهره سیاسی اش دارند.

به هر حال در تاریخ 20 میزان 1387 محترم عثمانی از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر عودت مهاجرین جهت گرفتن رای اعتماد به پارلمان پیشنهاد گردید که انجام وظیفه در سمت پیشنهادی را روی برخی معاذیر شخصی نپذیرفت. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 محترم ضرار احمد مقبل از سوی جناب کرزی به عنوان نامزد پیشنهادی برای احراز پست وزارت مبارزه علیه مواد مخدر به پارلمان معرفی شد که با بدست آوردن 162 رای ازنمایندگان منتخب مردم به عنوان وزیر مبارزه علیه مواد مخدر منصوب گردید.

تا اینکه دو ماه گذشته با مشخص شدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و استعفای وزیر خارجه وقت، ایشان از سمت وزیر مبارزه با مواد مخدر به سمت وزیر خارجه انتقال یافت.

محترم ضرار احمد مقبل عثمانی متاهل بوده و دارای چهار فرزند می باشد و به زبان های دری، پشتو و انگلیسی بلدیت کامل دارد.

آنچه درباره ایشان مشهور است اینکه: جناب عثمانی مدارک تحصیلات عالیه ندارد و بنا به گفته بسیاری از نزدیکانش، مدارک تحصیلی اش جعلی می باشد و ایشان هیچگاه درجات عالی تحصیلی را طی نکرده است. نکته دیگر اینکه در زمان وزارت داخله کوتاهی های فراوانی از ایشان مشاهده شد که در زمان وزارت مبارزه با مواد مخدر نیز ادامه یافت.

مسلم اینکه در زمان وزارت ایشان در وزارتخانه مبارزه با مواد مخدر، کشت خشخاش به بالاترین حد ممکن خود در طول تاریخ افغانستان رسید که قطعا نمی توان ایشان را در این باره مبرا از خطا دانست. حال اینکه ایشان چه زد و بندهایی با مافیای مواد مخدر داشته یا نداشته، سخنی است که احتیاج به مدرک و سند و البته گذر زمان دارد.

به هر حال از شما عزیزانی که درباره ضرار احمد مقبل عثمانی شناخت دارید، یا اطلاعاتی برای ما نقل می کنید یا با ایشان همکار بوده و روحیات ایشان را برای ما می نگارید، کمال تشکر و سپاس را داریم.

کد (10)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... او شريك مواد مخدر است آنقدر بي خبراست كه راجع به موضوع حج با عراقي ها صحبت ميكند

>>>   در است که سابقه جهادی در جمعیت دارد اما شخص...و ناسپاس است از جانب جمعیت بمقام وزارت رسید اما به زودترین فرصت به تیم قبیله گرای گراید و در ضدیت با جمعیت و ملیت تاجک قرار گرفت نه کدام اهلیت دارد و تحصیل و لیاقت اما بهترین غلام حلقه به گوش تیم کرزی است در فساد هم دست بالا دارد و مرد م شمال و به خصوص پروان ...انتظار یک نظام عدالت خواه را دارند تا همرایش تصفیه حساب کنند .
حشمت پروانی

>>>   چرا از فراغت اسناد جعلی دارالمعلمین پروان آن حرفی .یا سخنی در شر ح حال جناب نوشته نشده است؟

>>>   ضرار احمد مقبل عثمانی و احمد مشاهد از جمله راپورچی های چوکره کرزی در بر هم پاش حببهه متحد هستند.
ساکن

>>>   تمام سفیر هایش راغربال کردید بس نبود حالی ویر صاحب را نیز غربال کردید دیگر چیزی برای خواننده گان نماندین که برای مان بنویسند در 2 ماه هیچ کاری ساخته نیست پس هر که ریس جمعور شد باید در تصمیم گیری هایش استوار و با استقامت باشد روی مصلحت کاری نکند در تعیین وزیرها و سفیر های خود بسیار با عقل قوی حواس جمع عمل نماید ملت را تباه وبرباد نکند
از کابل احمد کاپیسایی

>>>   مشکل دراینجا است که دروغ میګه و یا برآن اضافه میسازند
جهای اصیل ا پروان

>>>   در زمان ایشان در وزارت داخله ترور و اختطاف به حد خود رسیده بود و در زمان مواد مخدر افغانستان در طول تاریخ به حد بد نامی رسید اگر در وزارت خارجه هم چند ماه باقی ماند تمام نماینده گی ها بسته شده و روابط افغانستان دنیا به صفر میرسد ...
پویش

>>>   من با ضرار احمد خان مقبل در زندانی بلچرخی مدت یکسال در بلاک شش وینک دوم درزمان ببرک کامل ونجیب زندان بودیم وی یک شخصیت مسلمان ساده وصادق است همانطوریکه در بیوگرافی ایشان امده درست است . ضرار احمد در کار های خود صادق بودند ( لیس للانسان الی ما سعی ) در احد توان به کار های خویش ادامه می داد .. وقتی در زندان بودیم همین طور در کار های شخصی خودش هم در احد توان سعی می کرد ..
هادی هستم از اندراب

>>>   جای بسیار شرم است کرزی هیچ کس درین کشور وجود نداشت چند بیسواد ... این دولت را اجاره کرده از یک وزارت بوزرات دیگر تعین میگردد این عثمان حتی حدود اربعه افغانستان را به یقین نمی داند جغرافیه سیاسی جهان را قطعآ نمیداند در مصاحبه همرای وزارت خارجه عراق تمام ملت را شرماند همین قدر این بدبخت نمیداند که مردم بخاطر مراسم حج بکدام کشور میرود از وزیر خارجه عراق تشکر میکند که برای حاجی ما در مراسم حج بسیار همکاری نمودید. جای تاسف است حتی شرم به کرزی است اگر شرم داشته باشد چطور این وزیر ... را به حیث وزیر خارجه پیشنهاد و انتخاب نموده چند روز از دوره کار کرزی صاحب باقیمانده هر چه عاجل یک شخص تحصیل کرده باسواد را در وزارت خارجه تعین نما چرا درین وقت اساس باید وزیر خارجه شخص کاردان لایق به چند زبان خارجی بلدیت توانایی کامل داشته باشد این ضررا جان فارسی را هم نمیداند دو کلمه را از روی خط به بسیار سکتکی می خواند جای خجالت است.
ظفر خان

>>>   از آنجایکه به من بنده فقیر معلوم است که در پشاور پاکستان با پدر شان یک مدتی را همراه با ضرار مقبل زندګی کردیم اول موهای اش ساختګی است، ازتحصیلات وداشتن استعداد عالی کاملا بی بهره است میتوانیم در عصر امروز که داشتن دانش را در زندګی انسانها رول اساسی را بازی میکند .. شما مطمُن باشید که خداوند ج برای انسانی پول و سرمایه حرام نصیب کند غقل و استعداد را ازش سلب می کند. ضرار صاحب را دوران مهاجرت واقامت شان را در پشاور که بیا دم میآید از جامعه انسانی به جامعه مادیات ... ارتقآ نموده جهاد و اسلامیت را در تاق بلند ګزاشتند این ګروه از استعداد و ظرفیت شان به میدان سیاست داخل نشده اند، قصه این است که بابا ظاهر شاه بوطن برګشت اینها هرکدام که در زمان شاه اقارب شان وکیل بود ظاهرشاه هرکدام شان یکه یکه خواست ازیشان تعهد ګرفت که پدران تان در دوره سلطنت من وکلا و نوکر هان من بودند اګر شما هم به مثل پدران تان ګوش بفرمان و تابع هستید هر آن میخواهید (حامد جان کرزی )و من در خدمت تان خواهم بودیم این همان است که تعهد غلامی را قبلا قبول کردند، این ها چند نفر هستند. حاجی اقبال صافی ، ضرار مقبل حاجی فرید تګابی ، این ها از جمله... ظاهر شاه هستند این منصب را به آسانی تصاحب نشدند. ضرب المثل را نشنیده ای میګویند - کاری را کس بکند- ولس نکند این ها همان ها هستند- که درجه به درجه به مقام عالی رجعت می کنند یا وکیل هستند یا وزیر ، بیسوادشان وکیل کمی باسوادشان دوره دوره وزیر میشوند -
کوهستانی

>>>   با عرض سلام
صرف گفته میتوان که از طرز صحبت جناب وزیر میتوان درک نمود که موصوف دارای تحصیلات عالی نمیباشد پست وزارت خارجه را نباید به چنین شخص که بی خبر از همه چیز است به وی سپرده می شد او سیاست خارچی افغانستان چه از سیاست داخلی اگاهی ندارد کشور عربستان را با عراق فرق کرده نمیتواند

>>>   جرم شان بسیار بزرک است... تحصلات عالی ندارد دارای اسناد جعلی بوده ...وظیفه محکمه است چنین افرادواشخاص بسیار زیاداست البته حا لت اگاهانه است بخاطری قدرت چوکی پول ...هرکاری راخواسته باشدمیتواندانجام میدهد البته غیری قانونی باید از وزارت ولایت ولسوالی ریاست معاون و ریاست جمهوری نماینده گان مردم قوه قضاییه یعنی 100 فیصد تحصلات عالی و مسلکی داشته باشند که این کشتی شکسته را بساهل برساند و از غرق شدن نجاد داد من از دست... وطن عزیز مرا ترک و بغوربت زنده گی خود را میگذرانم ماستری علم اقتصاد بپول دولت افغانستان بپایان رساندم مثلی من هزارها نفر تحصیلات عالی و مسلکی در غوربت زنده گی میکنند در راس دولت ولایت ولسوالی کم سواد ادم... قرار دارد درسال گذشته بخاطری مریض مادرم عازمی سمنگان شدم وبعد از طریق مراری شریف باز گشتم یک نفر از ولسوالی خلم همرای من بود گفت وکیل شریفی بچه غفور نواسه حبب گذر نمازگاه را بامرمی زد و کشد پیش چشمی مردم کسی صدای خود را نمیتواند بالا کند که وکیل صاحب شورا است اگر اشرف غنی احمد زی باپرگرامی تحول وتداوم خدا کند تغیرات بوجود بیاورد ادم تحصیل کرده و مسلکی است و دستش بخون مردم الوده نست متشکرم از شبکه بزرگ اطلاع رسانی الکترونیک جهانی افغانستان زنده باد ازادی
رسولی کابل

>>>   شخص محترم ضرار احمد مغبل صاحب یک فرد...بیخبر و ضعیفترین مدیر بوده و دروغ بزرگ را که شما گفته اید اینست که نامبرده اصلاً فارغ دوازده نیست. اگر کسی با روانشناسی آشنا باشد، از قواره این بیچاره کاملاً میفهمد که درون این... چیست؟

>>>   خوب است که به نه داشتن تحصیلات عالی اعتراف نموده و از ارائه سند تزویر شده، خود داری کرده. اما به زندان رفتن به جرم سیاسی در زمان حکومت خلق و پرچم و محکوم شدن به 20 سال حبس قصه ساختگی معلوم می شود. خاد آنوقت اگر کسی تمایلی به یک جناح سیاسی می داشت به مرگ محکوم می کرد چه بسا که خودش فکر سیاسی و مخالف شان را می داشت چنانچه هزارها جوان افغان توسط شان شهید شد. معلوم می شود که جرم مقبل صاحب سیاسی نه بوده بلکه شاید که کدام عملی دیگری کرده بوده باشد، اگر واقعاً مجرم سیاسی نزد خاد می بود امروز ما از اش بی غم می بودیم.

>>>   درفساد نمره 10 دارد
بغلانی

>>>   زمانی محصل پولی تخنیک در رشته جیولوژی و معادن مصروف تحصیل بودم این آقا مقبل خان یک بم را در دهلیز منزل اول دیپارتمنت برق جابجا کرده بود (فقد قصد کشتن محصلین بی گناه را داشت) و بعداً منفجر شد که خوشبختانه تلفات نداشت بعداً آقا فراری شد و... دو باره پدید شد،خیلی خیلی کم سواد کاملاً...است کاملاً اطمینان دارم که حدود العربیه افغانستان را نمی داند و دستنشانده است.
انجنیر م و ننگرهاری

>>>   درین جای شک نیست ضرار مقبل در پیداکردن سرمایه خودرا سیر کرده که در حیات شان این فامیل آنقدر پولرا نمی شناختند که حالا پیداکردند ولی همه اش از بیت المال خداوند روزی را بیاورد که اقبال صافی خواجه غلام غوث کمونست وضرار مقبل بچهای کاکاحساب بدهند از نامش پیداست ضرر رسان وقتی نام کسی خودش را تایید کند چرا غصه کنیم . اقبال صافی هم نان خوردن نداشت همه شان درین تیم ....منسجم به چوروچپاول شامل هستند.
کوهستانی

>>>   بسیار چیز های ناگفته درمورد این مرد عینک پوش مانده که نگفته اید او که در ابتدا با شورای نظار بوده از برکت انها به جاه ومقام رسده با برادرش وکیل عثمانی چنان ابن الوقت واپر چونست اند که هر که برسر کار بود در خدمت انها میباشند اوراکه پوی تخنیک کابل را نیمه تمام گذاشته واسناد جعلی در اختیار دارد بدون سند به مسند دپلوماسی رسانیدند بمجر د امدن تانک نشینان وهلیکوبتر سواران خارجی در قطار انها قرار گرفت و زمانی در ایران بود... با یک گروپ خاص معلوم الحال ازانجا امریکا وبعد در خدمت امریکای ها امدند وتا امروز باین خدمت گذاری ادامه میدهند اسلام وجهاد وافغانیت ازین گونه اشخاص عار دارند اینها به هیچ فورمول وقاموسی بجز منفعت جوی ودنباله روی جور در نمی ایند
ملابچه ای کوهستانی

>>>   نه مردانگی نه دانش و... در وجود وزیر صاحب دیده می شود فقط در مزدوری کرزی و مزدوران قبیله یی اول نمره بوده از دیگرا ثبقت دارد به مردم شریف پروان مایه ننگ است .
فولاد پروانی

>>>   گفته های جناب کوهستانی صاحب کاملا درست است خاندان نادر غدار با تمام مردم شمالی دشمنی داشتند بالای مردم شمالی هجوم ناجوانمردانه نمودند وشمالی زا آتش زدند واموال مردم را چور کردند
چند خاندان درشمالی راپور چی وغلام خاندان سلطنت بودند که از جمله پدر ایشان با ظاهر شاه یکجا شد وبه کمک ظاهر شاه وکیل شد
جناب ضرار احمد هم توسط ظاهر شاه وحمایت انگلیس هابه کرسی وزارت رسید
نه دانش دارد ونه هم اخلاق تا هنوز یک پروانی ازین خاندان دلخوش ندارند ونه به مردم پروان خدمت کرده اند
از جمله چاپلوسان درجه اول کرزی است همه چیز را درمقابل پول وچوکی میفروشد سالها دردامن جمعیت اسلامی بزگ شد فعلا به دستور کرزی مسول کمپاین زلمی رسول درپروان است که انشاءالله زلمی رسول 5 رای هم از پروان گرفته نمیتواند
زلمی رسول ومقبل هردو نوکران خاندان شاهی هستند که مردم شمالی از نادر غدار وظاهر شاه دلخوش ندارند زیرا امیر حبیب الله کلکانی را با بسیار ناجوانمردی ومکرو فریب ومهر وتاپه نمودن قرآن به شهادت رساند
زلمی رسول که نوکر وخادم خاندان شاهی بوده هرگز از سرزمین شمالی رای بدست آورده نمیتواند

>>>   این خیز و جست زدن های بچه گانه تو تاکی , یک روز به فکر می شوی ولی دیر خواهد بود
فایق

>>>   جناب کوهستانی اینها خاندانی غلام هستند اقبال صافی کدام ... است او هم یک ...بلی گویک کرزی است دوبار به کمک کرزی وکیل شد درین دوبار یک نظر مخالف دولت نداده اینها همه غلامند وغلامندو غلام اقبال هم به زلمی رسول کمپاین داره

>>>   ... زلمی رسول نه درجهاد بوده نه درمقاومت ونه درافغانستان کدام خدمت کرده ضرار باید مردانه درصف جهاد ومجاهدین استاده میشد بخاطریکه به نام جهاد ومجاهد وزیر شد مگر بخاطر پول وقدرت هم جهاد را فروخت هم مسلمانی را یک ...بلی گویک کرزی است از خود نه نام دارد ونه نشان مردم شمالی این غلامان کرزی را خوب شناخته اند وبعد ازین این غلام های حلقه بگوش کرزی نه از جهاد گپ زده خواهند توانست نه از مجاهدین ونه از مردم همه ای شان عزت آبرو وشخصیت خودرا درمقابل چند پول کرزی لیلام کردند

>>>   طوریکه من میدانم موثق ضرار احمد مقبل از دانشگای کابل پوهنحی حقوق وعلوم سیاسی فارغ گردیده است اگر شما شک دارید من همصنفی هایش را برای تان بطور خلص نام ببرم و فعلا دوره ماستری خود را هم شروع کرده این کسانی هستند شما به این سخنان پوچ شما نه به خود می شوید و نه به دیگران که میگوید که شریک مواد مخدر است ... بر کسانیکه این سخنان غیر معقول را میزنند افغانستان که است سری مواد مخدر زنده است کدام یکی از کلان های ما که در راس حکومت هستند در مواد مخدر دست ندارند این سخنان را برای همیش از سرتان دور بسازید برادران این فیس بوک من است هرکس میخواهد که در باره این شخصیت معلومات داشته باشد بیاید من شمارا قانع بسازم
faith_ziae

>>>   برادران
آقای وزیر خارجه فعلی قبل ازجهاد و فاکولته در گولای خیرخانه پهلوی عکاسی دوکان سیمساری داشت، دوکاندار است
اسناد تحصیلی نداردهمیشه چهار اطراف دوکان خود را آب پاشی میکرد. آدم پاک بود و فعلاً هم در وزارت خارجه درخت شوی دارد و وزارت خارجه را از شر افراد کارکن پاک میکند و اقراد بیکاره که همرای وی از وزارت مواد مخدر آمده تعین میکند.بعقلی وی به حدی است که پسر معاون رئیس جمهور را ختم وظیفه نموده و برای تقی خلیلی عرض نموده که یکبار کابل بیا، تعمیل امر کو بعداً به وی وعده سپرده که به حیث سفیر در کدام سفارت تعین میکنم یکتعداد کارمندان وزات خارجه از امر وی بسیار خوش هستند و نمیدانند که هیچ یک شان به خارج تعین نمیگردندقبلاً افراد تعین شده به خارج تعین خواهد شدخوب از یک دوکاندار دگه چه انتظار دارید
بااحترام همسیه دوکان مقبل

>>>   ازشروع تا انجام يك نفر هم حرف خوبي نگفت اين شخصيت وزراي كرزي صاحب است !!!شخص بعدي راكه به معرفي مي گذاريد هركس كه باشد همين نظريات در موردش هست هركس كه باشد چون انسان خوب وبا تقوابادنش درين كمپني سهامي نيست كه فاسد نباشد وبر اساس سهميه و مصلحت نباشد

>>>   کرزی شرمنده دنیا و آخرت و روی سیاه جامعه جهانی و تاریخ افغانستان است. کرزی اولین ریس جمهور سیاه اندیشه و کم فکر در تاریخ افغانستان است که بخاطریکه ایده ی مصلحت گرای آن آوردن نمونه حکومت ملک الطوایفی و بی ارزش دادن کادر های مسلکی و تخصصی بوده است. دلیل ناکامی کرزی در دولت داری و هم در ساست داخلی ودر سیاست خارجی همین است که مانند ضرار احمد و زیرخارجه ،عارف نورزی وزیر آب و انرژی کمپودر احمد مشاهد ریس امور در اصلاحات ادار ی و خالید ریس امنیت ، فهیم کریم خلیلی معاونین ، عبدالرئوف ابراهیمی ریس مجلس نمایندگان ،امرلطیف ابراهیمی والی تخار.

>>>   دوستان نظر دهنده سلام
از آن جایکه افغانستان محل ... است و هر که با ویژگی آن نزدیک تر باشد، طبیعی است که به هر مقام و منصب که بخواهد میرسد پس طبق روال طبیعی اگر آقای مقبل در پست های مختلف بنا به قول خودش به مردم افغانستان خدمت (خیانت) می کنند ویژگی آن را داشته است. شما چرا ناراحتید؟ "چشم دل تنگ کور باد". همین است وضعیت افغانستان.کجای شتر درست است که از کجی .... خود شکایت کند.
عبدالله از هرات

>>>   تقرر ایشان هم مانند دیگر کارهای کرزی
همه کاری های کرزی می لنگد این هم روی آنها.
کریم

>>>   شما همه... به یک نخبه سیاسی تهمت میزنید در واقع با وزیر خارجه عراق در مورد حاجی های که به کربلا میروند صحبت نموده بود . شرم اس بخدا بشرمین همه تان ..

>>>   دوستان دل خود را بدرد نیاورید کارهای که در حکومت گرزی شده بی شمار است و جای تآسف است که ازمیان اینقدر چهره های تحصیلکرده خوشنام آمده یک بیسواد را در بالاترین مسند دیپلیماسی مملکت مقرر می کند مشکل به گرزی است که مثلی خود افراد مداری دیگر را نیز حمایت می کند و افراد بله قربان گو نیازدارد. برای گرزی مهم نیست که کی با چه صلاحیت علمی ومسلکی و با چه توانمندی را در کدام پست قرار دهد.
حکومت چند ساله گرزی که فرصت خوب بود برای رشد وشگوفایی نیروهای جوان وتحصیلکرده چه آنهایکه در خارج از کشور هستند ویا کسانیکه در داخل کشور می باشند با تعهد جدی بخاک و کشور شان آماده خدمت گذاری به مردم شریف خود افغانستان بود اما در چند دوره حکومت گرزی بر آنها این فرصت داده نشد که بیایند و صادقانه به کشور و مردم شان خدمت کند. و شرایط را بوجود آورده است که در حکومت گرزی لیاقت و علمیت و تخصص مطرح نیست مهم این است که چگونه وچطور خود را به تیم حاکم وصل کنیم و یک بار وصل شدن و اعتماد دیگر تا ختم این دوره های چند ساله همه نیاز های زندگی شان تامین است و تا این حد حیف و میل در حکومت ناکارا گرزی است. که نمونه افراد و اعضای کابینه شان ضرار مقبل وزیر خارجه شان است. دیگران و کشور های منطقه کشور پیشرفته هیچ آدم ها بعد از چندین سال زحمت وتلاش های شبانه روزی در پست های مختلف دیپلوماسی بالاخره قادر به این شناخته می شوند که در چنین سمت تکیه زنند و خود شان هم وجدان کاری دارند تا زمانیکه توانیست خدمت می کند و هر زمانیکه تشخیص داد که بیشتر از این نمیتواند کاری مفید انجام دهد و قناعت افکار عمومی را داشته باشد از پست شان کناره گیری می کند اما متآسفانه در افغانستان اینها خیره تر و جسور تر می شوند.
امید میرود در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری شخص بیاید که از این گند کاری های گرزی صاحب را نداشته باشد گرچند این توقع آرمانی است. خدا بحال این ملت رحم کند وقشر آگاه و چیزفهم آنرا مسئولیت دهد که دیگر فرصت بر چنین افراد ضعیف و دزد مثلی تیم گرزی ندهد. و به صحنه بیاید با روشنگری شان جامعه را از این حالت نجات دهد.
بااحترام مختار سلامت از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است