بررسی شخصیت نامزدها و معاونین شان (4)
عبدالله عبدالله، محمدخان، محمد محقق
از نامزد ریاست جمهوری عبدالله عبدالله، محمد خان معاون اولش و حاجی محمد محقق معاون دومش چه می دانید و یا چه خاطره ای از ایشان در ذهن دارید؟ آیا از عملکرد گذشته ایشان راضی هستید و چقدر اطمینان دارید این گروه بتواند مدیریت بهتری نسبت به دولت قبلی داشته باشد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۱    ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ کد خبر: 64624 منبع: پرینت

از نامزد ریاست جمهوری عبدالله عبدالله، محمد خان معاون اولش و حاجی محمد محقق معاون دومش چه می دانید و یا چه خاطره ای از ایشان در ذهن دارید؟ آیا از عملکرد گذشته ایشان راضی هستید و چقدر اطمینان دارید این گروه بتواند مدیریت بهتری نسبت به دولت قبلی داشته باشد؟

مختصری درباره عبدالله عبدالله:

داکتر عبدالله عبدالله فرزند غلام محی الدین خان زمریانی، سناتور انتصابی از ولایت قندهار در دور آخر شورا در دولت شاهی، در سال ۱۳۳۸ خورشیدی برابر با ۱۹۶۰ میلادی در یک خانواده متدین در شهر کابل متولد گردیده است.

وی از یاران نزدیک احمد شاه مسعود بود. در دوران نبرد با طالبان، بعنوان سخنگوی جبهه مسعود و پل ارتباطی آنان با جهان شناخته می‌شد. عبدالله بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در دولت حامد کرزی، وزیر خارجه افغانستان بود.

عبدالله عبدالله تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه غازی محمد ایوب خان به پایان برد و در سال ۱۳۵۵ (برابر سال ۱۹۷۶) از لیسه نادریه کابل فارغ‌التحصیل شد.

در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده طب دانشگاه کابل گردید. در سال ۱۳۶۲ تحصیلات خود را به پایان رسانیده، تا سال ۱۳۶۳ در شفاخانه نور بعنوان چشم پزشک مشغول خدمت بود.

در سال ۱۳۶۳ به پاکستان مهاجرت کرد و تا سال ۱۳۶۴ در شفاخانه سید جمال‌الدین اسدآبادی مشغول خدمت به مهاجرین افغانستان گردید.

در سال ۱۳۶۴ وارد جبهه های جنگ علیه نظامیان شوروی گردید و بعنوان سرپرست صحی جبهه پنجشیر و سپس بعنوان مشاور و همکار احمدشاه مسعود تا آزادی کابل مشغول خدمت بود.

وی از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ میلادی در کابل بعنوان رییس دفتر و سخنگوی وزارت دفاع ملی و در سال ۱۹۹۷ بعنوان معاون وزارت خارجه تقرر حاصل نمود. همچنان در سال ۱۹۹۹ سرپرستی وزارت خارجه دولت اسلامی افغانستان را بعهده داشت.

بعد از شکست طالبان در سال ۲۰۰۱ در اداره موقت و بعدا در دوره انتقالی مسوولیت وزارت خارجه را بعهده داشت. داکتر عبدالله متاهل بوده، دارای سه دختر و یک پسر می‌باشد.

عبدالله عبدالله بعنوان نامزد رسمی جبهه ملی افغانستان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشور در اوت ۲۰۰۹ معرفی شد. به زبانهای پشتو، دری و انگلیسی تسلط و همچنین به زبانها عربی و فرانسوی نیز آشنایی دارد.

مختصری درباره محمد خان:

محمد خان، نامزد معاونت اول عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در سال ۱۳۳۰ در ولایت غزنی متولد شد.

او دوره ابداییه خود را در مکتب "جامرات" ولسوالی قره باغ ولایت غزنی و دوران ثانویه را در مکتب سلطان محمود این ولسوالی گذراند و بعد وارد مرکز دارالمعلمین در شهر گردیز در مرکز ولایت پکتیا شد.

او در سال ۱۳۵۰ خورشیدی به دانشکده مهندسی کابل راه یافت و در سال ۱۳۵۵ از رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شد. سپس در ریاست برق شهر کابل پایتخت افغانستان مشغول به کار گردید.

محمد خان یک سال بعد از استقرار حکومت کمونیستی، در سال ۱۳۵۸ به کارخانه‌ای در گِرشک ولایت هلمند منتقل شد و تا ماه سرطان سال ۱۳۵۸ در این کارخانه کار کرد و بعد به صفوف مجاهدین افغانستان پیوست.

او از طرف حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار بعنوان مسوول جهاد در شهر کابل تعیین شد و بعد از ۱۸ ماه دوباره به پاکستان برگشت و در کویته بلوچستان و پیشاور زندگی کرد.

محمد خان در دوران اقامت در پاکستان به عنوان مسوول مهاجرین و معاون بخش اطلاعاتی و مالی حزب اسلامی فعالیت داشت و آخرین بار نیز بعنوان مسوول امور مهاجرین کار می‌کرده است.

او با پیروزی مجاهدین در سال ۱۳۷۱ به عنوان عضو کمیسیون وزارت مالیه همراه با محمد کریم خلیلی، معاون دوم رییس جمهوری افغانستان فعالیت داشته‌است.

با پیروزی طالبان، محمد خان از فعالیت‌های سیاسی کناره گرفت ولی بعد از سقوط حکومت طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان نماینده از ولایت غزنی به مجلس نمایندگان افغانستان راه یافته است.

در دور قبلی مجلس نمایندگان بعنوان رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان فعالیت داشته و در دور دوم مجلس نمایندگان او خود را از ولایت کابل نامزد کرد که قادر به راه یابی به مجلس نمایندگان نشد.

خانواده او در سالهای گذشته رابطه خصمانه با طالبان داشته و نقیب‌الله، برادرش توسط طالبان همراه با تعداد دیگر از اعضای خانواده‌اش کشته شده اند.

حدود یک سال قبل دختر جوان محمد خان نیز در شهر کابل هدف گلوله‌های سرگردان قرار گرفت و کشته شد.

عبدالله عبدالله، پس از اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری، محمد خان را به عنوان معاون اول خود به نمایندگی حزب اسلامی افغانستان معرفی کرده است.

مختصری درباره محمد محقق:

حاجی محمد محقق یکی از رهبران پر نفوذ حزب وحدت بخصوص در شهر مزار شریف است. ایشان قبلا به حیث وزیر داخله بود و بر ضد طالبان جنگید. پس از حمله امریکا نیروهای وی با نیروهای جنبش و استاد عطا، مزار شریف را تصرف کردند و بعد از آن به حيث وزير پلان ايفاي وظيفه كرد.

محمد محقق سیاست‌مدار، بنیان‌گذار و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان است و یکی از رهبران جهادی افغانستان است که پس از تکمیل آموزش‌های ابتدایی در افغانستان، وارد حوزه علمیه قم شد و به یادگیری علوم اسلامی پرداخت.

جناب محمد محقق سه همسر و ۲۳ فرزند و ۲۴ نواسه دارد که سومین همسر ایشان به نام وحیده محقق دارای ۶ فرزند از اوست.

حال نظرات، انتقادات، ناگفته ها و خاطرات شما از این بزرگواران سبب شناخت بیشتر مردم از این گروه حاضر در انتخابات ریاست جمهوری شده و به انتخاب شخص اصلح کمک می کند.

کد (10)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه شان مجاهد هستند و از اقوام مهم نماینده گی میکنند همه از آشتی ملی و همدیگر پذیری سخن میگویند پس همین گروپ تقریبآ اکثریت مطلق را دارد و هم بین خود جور آمده اند پس اگر با هم باشند برنده هستند.
جمراد

>>>   معاون اول به دستور گل بي بي آمده صرف به نام است حتي شايد خود همين معاون به داكتر عبدالله راي ندهد
اينها چال هاي گل بي بي است طوريكه به افرادش گفت به نامزد مورد نظر او راي دهند
فكر نميكنم اول داكتر صاحب عبدالله پيروز شود دوم اگر پيروز هم شود فساد كم نميشود

>>>   داکتر عبدالله عبدالله یک مردابر قدرت مردی دل سوز برای مردم وافغانستان خویش میباشد. اگر داکتر عبدالله به ریاست جمهوری برن شود میتواند از اقای ریس جمهور کرزی کرده خوتر بهترتر حکومت نمایید انشاالله به یاری خداوند بزرک برنده خاهد شد ومیشود ...
عبدالله (رضوان ) از جرمنی

>>>   داكتر صاحب عبدالله با معاونينش انشالله پيروز استند

>>>   ایا روح مسعوداز کسیکه بهترین دوران زندگی اش را در خدمت شخص جنایت کاری مثل گلبدین راکت پران سپری نموده خوشنود خواهد شد.ویا محقق که در جنگهای میان گروهی کابل نقش فعال داشت.این درست است که شما هزاره -پشتون-تاجک راسمبول ساختید. گویا شکل را برابر ساختید ولی در ماهیت شما از یکقماش اید.سیاف با تیمش واشرف غنی با تیمش همه از یک جویبار اب مینوشید.این جور امدها نه بخاطرمنافع طویل المدت افغانستان بلکه مصنوعی مقطعی ملیتی و شکننده است.باور مردم ازپراتیک گذشته افراد اب میخورد.
پیروز

>>>   با سلام به تمام برادران افغان پیپری و همچنین همه اهل فرهنگ، هنر، قلم و بیان مدتی است که با شما در فضای مجازی همسو شده و به سایت های مختلف مخصوصا این سایت صاحب نام سر می زنم. چیزی که در این مدت توجه خودش را به حقیر جلب کرده است این که برادران عزیز در کامنت های شان برخی از اصول ارزشی را نادیده می گیرد. که به عنوان یاد آوری برای شما عزیزان می نویسم.
1- این روز ها که همزمان شده است با سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت بهتر است همه ما منادیان بنام و سربازان فداکاری فرهنگی وحدت و هماهنگی جامعه پاره و پارچه پارچه شده افغانستان باشیم، سعی شود در نوشتار مان اصول اسلامی و اخلاقی بر اساس معیار انسانی اسلامی باشد که پیکره و شالوده اصلی مردم ما از اقوام مختلف تشکیل شده است این همه در کامنت ها نگذارید هزاره، تاجک، پشتون و ... بهتر است همه بدنبال حفظ ارمانی منافع اسلامی افغانستانی که همان منافع ملی است باشیم نه غیر از آن. به بیان دیگر چرا از گذشته رقت بار خویش عبرت نمی گیریم که همین قوم گرای و جهالت با ما و شما چه ها که نکرد. هنوز شیون اطفال و بیوه زنان در تمام کوچه و کوی برزن این سر زمین به گوش می رسد. اما برای دل خوشی این و آن هر چه بر زبان آمد می گوییم و هر چه را قلم تحریر داشت می نویسیم که واقعا تأسف دارد.
2- آبروی ریاست محترم جمهور(باتمام نقص های که دارد) باید محترم شمرده شود همانطور که به تمام اشخاص و رهبران احزاب و گروهها و کاندیدان و معاونینش نباید توهین و بی ادبی روا داشته شود. منظورم این نیست که نقد سازنده همراه با متانت و وقار اسلامی صورت نگیرد نه این را نمی گویم بلکه نقد باید جنبه سازندگی داشته باشد نه تخریبی، پیامبر فرمود: اذلّ الناس من اهان الناس. ذلیل ترین مردم کسی است که به دیگران اهانت روا می دارد. آزادی بیان به معنای فحش و بکار بردن کلمات رکیک نیست مانباید از آزادی بیان سوء استفاده نمایم بهتر است اگر کسی نقدی دارد محترمانه نقد کند نه این که به تهمت و افتراء، و دشنام به همدیگر در صدد پیروزی بر رقیبان خویش باشیم . مخصوصا که مامسلمان هستیم و داعیه اسلامی داریم.
3- بسیار دیده می شود که بسیار از حرفهای بزرک از سوی برادران کامنت گذار نوشته می شود و گفته می شود بدون این که کمترین سندی داشته باشد. البته که سایت ها زمینه ساز این است که همه ما و شما بخشی از عقده دل پردرد خویش را بگشاییم اما نباید به کسی از روی وهم و خیال مطلبی را نسبت داد. گاهی برخی از اشخاص ملی را شرابخوار می گوییم در حالی که واقعا علم و یقین به شرابخواری او نداریم، یا گاهی تمام مشکلات موجود را متوجه شخصی می سازیم که خود می دانیم تنها او مقصر نیست بلکه جزء العله است.
هموطن

>>>   از دوکتور عبدالله همه خاطره نیک دارند او یک سیاستمدار مدبر وافغانستان شناس شناخته شده است حامد کرزی باتطمیع به عده از رهبران تاجک وازبک توانست که اتحاد انان را درهم بشکناند .وحال تلاش دارد با فریب کاری چندین کاندید ... را فریب دهد وبه هریک وعده حمایت داده ولئ کاندید مورد حمایتش قیوم کرزی است .واین تلاشها همه بخاطر انست که داکتر عبدالله برنده نشود ولی ملت تصمیم برحق خودرا کرفته است که ان عبارت از شخصیت محبوب کشور داکتر عبدالله استکه به نفع او رای میدهند ودیگر فریب رهبران معامله گر خودرا نخواهند خورد مستقلانه در پشت صندوق رای اراده خودرا تمثیل کند . که انشاالله پیروز است .وخداوند بزرگ همرایش باد
آرش کمان دار

>>>   بهترین تیم انتخابات سال 1393 تیم آقای عبدالله عبدالله است.
نظری

>>>   شخص اصلح خود را در انتخابات به سرپرستی آمریکائی ها اصلا کاندید نمی کند.
چرا میخواهید مردم را به گودال استعمار بیندازید؟؟

>>>   تیم آقای عبدالله نسبت به تیم های دیگر مناسبتر میباشد هم از لحاظ ترکیب قومی و هم از نگاه ترکیب حزبی.

>>>   ... اگر بناست که تعداد فرزندان و خانم هرکس گذاشته شود بهتر است که از همه یکسان باشد چرا فقط زندگی شخصی آقای محقق توجه شمارا جلب کرده است! در ضمن سعی شود از همه اطلاعات کافی داشته باشید بعد زندگی نامه شان را منتشر کنید تا اصول بی طرفی رعایت شود و حقی از هیچ یک برادران کاندیدان و معاونین شان ضایع نگردد. مثلا این درست نیست که از برخی کاندیدان یا معاونین حتی روز شمار شان نگاشته شود اما برخی دیگر حتی به مهمترین مسائل که در زندگی اش نقش داشته است پرداخته نشود.
هموطن.

>>>   ... در مورد تعداد زنان ، اولادها ونواسهه های محمد محقق معلومات مکمل ندارید. آقای محقق ۸ زن دارد و تعداد اولادهایش هم به ۴۸ میرسد اما در مورد تعداد نواسه هایش من هم معلومات دقیق ندارم. اګر خدا خواست که به معاونیت ریاست جمهوری رسید تعداد زنانش را به اندازه شاهان ګذشته افغانستان خواهد رسانید.... به امید برګزازی جشنهای هر چه باشکوه تر این رهبر فرزانه ودلسوز ملت رنجدیده ماږ
با احترام یکتن از سربازان جان برکف استاد محقق

>>>   اين بار پیروزی داکتر عبدالله عبدالله را با تیم همراهش از خداوند منان آرزو دارم. مردم افغانستان به عبدالله ها نیاز دارند. خداوند پیروزت دارد!!!
بحرالدین حلیمی از ایران.

>>>   ... چه کار داری که ایشان سه همسر دارد یا صد همسر با هزار فرزند؟؟؟ نام بردن از همسر کسی خلاف شرع است.
عالم از هرات

>>>   بهتر است محقق رهنمای ازدواج و ... تا این که معاونیت ریاست جمهوری را داشته باشد

>>>   ولا نان دادن اين تعدان ادم كار هركس نيست شاباز محقق صاحب را!
قتاشي

>>>   با حفظ حرمت به سایر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری, به نظر من تیم انتخاباتی داکتر صاحب عبدالله نسبت به سایر نامزدان عملکرد بهتر و موفق در گذشته داشته است. ایشان در سراسرافغانستان دارای پایگاه مردمی مناسب هستند.
طلب الدین غیاثی

>>>   بعد از پیروزی در انتخابات، محمد محقق باید در معاونیت ریاست جمهوری جلساتی در مورد تنظیم امور خانواده را به ریاست خویش دایر نماید.

>>>   ما از طرف هزاره‌های بامیان میگویم که رای ما داکتر عبدالله استه.
بامیانی

>>>   دورود بر داکتر عبدالله .محترم محقق خان محمد به امید پیروزی آنان در اینتخابات 1393 .رای هزاره‌ها برای عبدالله است
غازی هزاره از بامیان

>>>   در جواب بامیانی...گویم که نظرت را د همه ترسیم نده...
اجمل از بامیان

>>>   ... مردم اوغانستان امی بامیانی ها هستند که طرفداری از یک تاجک را بر خود مقبول پنداشته کرده اند .اشرف غنی رای همه‌ی تاجیک است
ولی از کابل

>>>   تیم داکتر صاحب عبدالله تیم بهتر تر خوب تر به نظر میرسد در باره استاد محقیق نیز باید عرض کرد که در بازی سیاسی چانس دارد دست دوستی با هرکه بدهد ناکام نمی ماند

>>>   داکترصاحب عبدالله لیاقت ریاست جمهور ی راداردخداوند پیروزکندایشانرا

>>>   با عرض سلام
داکتر عبدالله عبدالله در گفتار و گردار متعهد و با سیاست و با تحربه در امور کشور بوده و با داشتن جرات احلاقی و کاری بدرستی از عهده مسولیت بدر آمده میتواند به باور من که ایشان در صورتیکه معاونین اش و کابینه را که تشکیل دهند با ایشان همکاری صادقاه نمایند و ملت هم بدون تعصب همکاری نمایند با درایت که دارند انشاالله بخوبی پیش برده میتوانند. از معاوننین شان برای پیشرد امور بخوبی و بشرطی که بــــــه مشوره های سالم و نظریات معقول و فیصله های کابینه و ضرورت کشور را برهبری داکتر عبدالله عبدالله اداره و کنترول کرده میتوانند چون از تجربه گوشه و کنار کشور گرفته تاتحربه کشورهای خارحی با دید وسیع موفق خواهند بود. چون میداند که باید جهانی فکر کند و محیطی عمل نمایند. بهر حال موفقیت بیشتر برایشان تمنا دارم
مسافر کهن سال از راه دور

>>>   بنظر من ریس جمهور افغانستان کسی شود که رابطه به جهادی های...نداشته باشند زیرا انها قوم خود را توسط دیگران نابود میسازند.

>>>   عبدالله ...یک جنگ سالار، یک تنظیمی و... هزاران مردم بیگناه شهر کابل است. گفته های وزیردفاع سابقه امریکا دلالت به میکندکه عبدالله احینت سی. آی. ای است. عبدالله یک ...سست عنصری است که در بدل منافع شخصی خودش افغانستان رابا افغانها جند بار خواهدفروخت.
پنحشیری اصیل

>>>   این تیم بهتر است اگرفرزندان محقق درس ودانشگاه خوانده باشد احسن .بااحترام

>>>   بهترین تیم انتخابات سال 1393

>>>   نسبت به آن کوچی متفکر و آن ... مشهور که هر روز رنگ عوض میکنند صدمرتبه بهتر هستند۰

>>>   دستان هر سه کاندیدان به خون ملت مظلوم افغانستان آغشته ست. هر کدام این سه نفر مسؤلیت قوای دخیل در جنگ های کابل را بدوش داشتند. مسؤلیت همه ... که به حق زن و مرد و طفل این کشور روا داشته شده، به دوش اینهاست.
فلهذا اگر عدالتی در افغانستان وجود میداشت، اینها همه باید محاکمه میشدند. اما چون زیر سایه امریکا قرار دارند، عوض محاکمه و دادگاه خود شانرا با تمام ... کاندید میکنند.
نادر

>>>   چندان تيم نيست غرق فساد هستند
جوان از كابل

>>>   در جمع کاندیدان ریاست جمهوری، تیم داکتر عبدالله عبدالله زیادترین چانس پیروزی را در انتخابات 93 دارد! اما باید گفت که موفقیت هرتیم بستگی به حمایت مردم افغانستان، داشتن یک تیم کاری دارای تخصص لازم و متعهد به آرمان های مردم افغانستان، حمایت اقتصادی و سیاسی خارجی و سازمان ملل متحد می باشد.
مرتضی از کابل

>>>   من من حيث يك افغاني سلام و عرض أدب دارم در خدمت تمام هموطنانم در افغانستان اول بايد عرض كرد كه داشتن ٨ زن استاد محقق يك دروغ وكذب محض است دوم اينكه از دست اندر كاران افغان بيبر خواهش ميكنم كه بيانات ...تهمترا در باره كانديدهاي محترم نشر نكنيد. بعد بنضر من محترم داكتر عبدالله با تيمش يك تيم خوب و مناسب است جراكه داكتر صاحب يك ادم توان مند وميانه رو است و امروز افغانستان نيازي شديد به يك رهبر ميانه رو دارد كه از تمام اقوم درافغانستان نماينده كي كند. وهمجنان ميانه روي در تمام امور و دنيا بسنديده و ساز كار است. توري كه خداوند منان در كتاب مقدس قران مجيد فرموده( وجعلناكم امتا وسطا لتكنو شهداا علي الناس) لا إفراط ولا تفريط خير الامور أوسطها. خداوند مي فرمايد ما شمارا يك ملت ميانه رو قرار داديم كه نظاره كر بر مردم باشيد كه افراط نكند ميانه روي درتمام مليتها و كشورهاي دنيا بسنديده و از نضر عقل و منطق مناسب وقابل قبول است برادران عزيز من بخواتر نجات ملت مظلوم افغانستان از شر انتحاريها ودشمنان افغانستان از شما مخلصانه خواهش مي كنم اينكه به داكتر صاحب عبدالله عبدالله رأي دهيد.
فيض محمد افغان از استراليا

>>>   درسوانح اقای محقق بدون زن فرزند نواسه چیزی دیده نمیشود معلوم میشود که ایشان درزندگی خود ... به چیزی دیگری توجه نداشته ولی یک چیزی دیگرهم دیگرهم درکارنامه های اقای محقق وجود دارد که مردم افغانستان هرگزانرافراموش نخواهند کرد که عبارت ...جنگهای داخلی دهه 70 میباشد
نظام الدین کلکانی

>>>   آغای داکتر عبدالله و نامزد مطرح دیگر آغای اشرف غنی هردو اشتباه بزرگی را که انجام داده اند انتخاب معاونین اول شان میباشد که میشد افراد شایسته تر از آنها را انتخاب میکردند. هر دو با این کار شان تصویر خود را در بین مردم مغشوش کرده اند که حتی برنده هم شوند داستاورد های حکومت و تیم شان را به طور قابل ملاحظه ماووف خواهد کرد
هجران.

>>>   این تیم که برخواسته از یطن مردم است.کاملا مورد اعتماد مردمش بوده اند.و میتوانند به وطن خدمت نمایند اقلا لکه بدنامی غربی را ندارند.اینها در هر حالت از وطن فرار نکرده اند و زن یهودی یا اسرایلی ندارند که به وطنداران خانمشان نسبت به کشور شان خدمت نمایند.و کشور را دودسته تقدیم یهودی ها ووغربی ها نمایند پس صد فیصد این تیم پیروز است.بدون شک.
حقجو

>>>   به عالم هراتی
تا دیروز در مورد ممتاز میگفتین که چرا نام همسر خودرا به داکتران نگفته و آنرا غرور وحشت میدانستید، حالا خودت ازین وحشت که نام گرفتن زن در اسلام خلاف شرع است، دفاع میکنی.
اجمل(پنجشیری)

>>>   تا حال مه حیران بودم که این آغای محقق چرا زیاد تپ و تلاش میکنه.
اصلاً گپ در باره اولاد و خانمهایشان هست.
تشکر از معلومات شما برادر محترم
آبقولی

>>>   در بین ما مردم هزاره ضرب المثل است که:
اولاد بیاور، نانش را خدا میته کسیکه در مورد محقق نظر منفی دارد، باید متوجه شود.
علی - تهران

>>>   این تیم داکترعبدلاعبدلا برندی انتخابات میشود اینشالا با شناخت که مردم افغانستان دارند
سخی بهرامیاز استرلیا

>>>   سلام دوستان واقعیت (ای اس آی ) بسیار نفوس داره در افغانستان ای داکتر و محقق انجنیر دروغکی هم پاکستانی بود چند سال قبل سکرتر استاد محقق که از طرف امنیت ملی به اتهام جاسویسی پاکستان برادر بزرگ وطنفروشان ذستگیر شده بود ناق نبود تمامشان پاکستانی است داکتر جان به ارمان ریاست جمهوری پیش لالا مسعود میری بخیر هاها ها

>>>   داکترصاحب عبدالله امیدوارم که این پیام بنده رابگوش شما رسانیده شود .
توجه تانرازیادبه پیروزی تان درانتخابات بخرج ندهیدزیرادربرنده شدن تان کسی تردید ندارد.
متوجه این باش که دوبارازیک سوارخ شمارا مارنگزد.
پوشیده گفتم مردان سیاست بخوبی میداند که چی گفتم .
محمد قاسم ازکابل .

>>>   یک سوال از شما : ایا داکتر عبدالله عبدالله پشتون است یا تاجیک؟
شهروند

>>>   برای تمامی هموطنانم آرزوی موفقیت دارم. به نظر من یگانه راه بیرون رفت ازمعضلات فعلی که دامن گیر ملت مظلوم افغانستان است وحدت ویکپارچگی ملت مسلمان افغانستان؛اهم ازتمام ملیت ها میباشد.وثانیا اینکه ما همیشه دست انتقاد را به طرف ریس جمهور؛وکیل ویا وزیر نشانه میگیریم؛ غافل ازاینکه باعث همه ی این مشکلات خودما هستیم. همیشه دربرابرمسایل مهم ملی مثل انتخابات به جای اینکه به برنامه ها و عملکرد های شخص رای بدهیم؛ به اساس سمتی و گروهی رای دادیم. وموضوع دیگر اینکه ما مردم همیشه به دنبال منافع شخصی روان هستیم وهیچگاه به منافع ملی فکرنکردیم. خلاصه اینکه تا ملت ملت واحد نشود؛ازمن یک من مشترک ملی نسازیم؛ وهمه ما خودرا درسرنوشت سیاسی کشورسهیم ندانیم هرکسیکه ولو هرچند دلسوز و باظرفیت انتخاب گردد بازهم با همین ملت ازهم گسیخته و پارچه پارچه موفق به انجام هیچکاری موثری نخواهدشد. پس لازم است تا مردم افغانستان متشکل ازهمه یی اقوام به سوی همدلی وهمدیگرپذیری روان شویم. چون با این تحقیر وتوهین با یکدیگر هیچگاه به جای نمیرسیم. به امید موفقیت وسربلندی افغانستان عزیز.
محی الدین(کریمی) ازولایت بادغیس.

>>>   برادر های هزاره آیا رهبر بزرگ ماه استاد مزاری شهید از دست احمدشاه مسعود کشته نشد به طالباب تسلیم نکردیش کردیش شما غافل هستیند مه برت پیشنهاد میکنم تیم داکتر غنی و جنرال صاحب و دانش صاحب شخصیت های خدمت گار هستند
علی

>>>   جالب است. این محقق ...23 فرزند داشته... زمانیکه افغانستان را تجزیه کند، 23 فرزند و 24 نواسه اش همه به اریکه قدرت تکیه خواهند نمود و افراد متعهد و تحصیلکرده جای پایی نخواهد ماند...

>>>   بردران گرامی تیم داکتر عبدالله یک تیم مناسب درانتخابات 93میباشد چراکه ازتمام اقوام واحزاب پرنفوس افغانستان تشکیل شده است همچنان دررس کسی است که یک داکتر سیاست مدار چی درجهاد چی بعد از درسمت های فرهنگی سیاسی کارکرده یک شخص است که نه غربی است نه پاکستانی نه متعصب ونه هم تفنگ سالار غاصب من که دربین همین 11کاندید دیدم همین تیم را مناسب یافتم بااحترام که به تمام کاندیدای محترم دارم به نظربنده ضعیف ترین تیم ازاشرف غنی میباشد که یک قوم بزرگ افغانستان مد نظرنگرفته است وبه هیچ وجه برنده انتخبات نیست
رحیم الله سمنگانی

>>>   این تیم قویترین تیم انتخاباتی افغانستان است اگر هرده کاندید یکطرف شود واین تیم یکطرف تیم داکتر عبدالله باز هم برنده هست واین را هم مردم افغانستان وهم جامعه جهانی خوب میدانند به چند دلیل.
1- از قویترین احزاب سیاسی افغانستان ساخته شده
2-از قویترین اقوام افغانستان ساخته شده.
3-جایگاه قوی مردمی دارد.
4- قدرت حفاظت وحراست از خاک مردم وناموس این سرزمین را درموجودیت قوای خارجی یاعدم موجودیت قوای خارجی رادارد.
این را نظر به چشم دید خود که درهر ولایت وباهر افغانی که دیدیم نوشته ام زیرا همه اقشار ملت هم زنان هم مردان هم جوانان هم مجاهدین هم علما هم دانشمندان ازین تیم یکسان حمایت میکنند واین تیم را یک تیم کاملا افغان مسلمان وبخیر ملت میدانند درین تیم همه اقشار ملت شامل است بزرگترین وزیاد ترین احزاب سیاسی را دربردارد وگمان اغلب براین است که بیش از 70 فیصد آرای مردم را از آن خود کند وهمه کاندیدان رقیب اصلی خود داکتر صاحب عبدالله را میدانند
ملکزاده

>>>   درصورتیکه انتخابات شفاف صورت بگیرد این تیم 100 فیصد برنده است وهیچ کاندیدی نمیتواند بااین تیم مقابله کند همه مردم افغانستان این حقیقت را میدانند که نفوذ اصلی همین تیم دارد

>>>   بلی در این تیم همه افغانان اصیل جمع شده هیچ فرد دویاچند تابعیته شامل نیست ومورد اعتماد همه مردم افغانستان است

>>>   داکتر صاحب عبدالله عبدالله کاندید خوبی به پست ریاست جمهوری افغانستان است ولی به شرط اینکه مثل گذشته قوم پرستی نکند. وقتی ایشان دروزار خارجه بودندتمام پنجشیری ها را بدون درنظرداشت لیاقت واستعداد به وزارت خارجه وبه نمایندگی های سیاسی مقرر کرد وتمام توجه ایشان فقط منحصر به پنجشیری ها بود وحتی می توان گفت که ازولایت کاپیسا که با پنجشیر هم مرز وهمسایه است یکنفر هم به وزارت خارجه راه نیافت چه رسد به سایر ولایات کشور.زعیم ملی هرکشور باید حقوق همه ملیت های کشوررا بدون کوچکترین تبعیضی درنظر بگیرد وخدمتگزار اتباع کشورش درهمه امور باشد.
عارف از کاپیسا

>>>   این تیم قادر است تا از سرحدات کشور ما حراست کند همه مجاهدین هستند مردم اعتماد زیاد به این تیم دارند زیرا دیگران حمایت غرب را دارند واینها حمایت مردم افغانستان را وبرنده حتمی انتخابات همین تیم است.
اما یک دشمن خیلی قوی دارد (پاکستان) که هم دشمن این تیم است وهم دشمن آشکار ودیرینه مردم وملت افغانستان که این دشمن افغانستان اجنت وغلامان زیادی دروطن ما دارد خداکند تا شفافیت انتخابات را زیر سوال نبرد یا صد ها وهزاران انتحاری روان نکند زیرا دشمنان افغانستان هم متیقن هستند که تیم داکتر عبدالله 100 فیصد برنده است
پروانی

>>>   اگر پاکستان انتخابات را خراب نکند داکتر عبدالله 100 فیصد برنده است

>>>   این تیم فراقومی فرا ملیتی است انشالله بیروزی ازان همین تیم است به توگل خدا

>>>   بنظر مه هنوز هم وقت داریم تا تصمیم نهایی خود را اعلان کنیم چون هنوز کمپاین انتخاباتی نامزدان شروع که باره شان تصمیم بگیریم که کدام یک از آنها را انتخاب کنیم

>>>   این تیم از تیم های دیگر بهتر است.

>>>   زنده باد این تیم موفق و مجاهد

>>>   با تأسف از ابراز نظر شخصی ام، که کسی را نمیتوان در کاندیدان انتخاباتی سراغ داشت که فیصدی مثبت زندگی اش بر منفی اش بشتر باشد خودم هم خجالت میکشم. مگر بر ما مردم چه شده که همه بدنبال چند معامله گر معلوم الحال هستیم، مگر در این کشور قحط الرجالی است؟، نخیر، مگر انسانهای صادق را خود ما تأئید نمیکنیم، خود ما بدنبال دلالان زر و زور هستیم، خود ما تیشه بر ریشهٔ خود میزنیم، لزا انسان پاک و فرزند راستین این سرزمین جرأت داخل شدن به این آزمون را ندارند، برای اینکه ما بدنبال آنها نیستیم ، و در عمل بارها به اثبات رسانیده ایم و فقط چند چهره است که میخرند، میفروشند ، معامله میکنند ، تکفیر میکنند، براأت میدهند، دس میشوند ، دشمن هم میگردند خلاصه هرچه دل تنگ شان خواست میکنند.
در این تیم دو تن آن اوغان و یکی آن هزاره است و از چهره های نسبتا با وسعت نظر تا متعصب ترین چهرهٔ مذهبی وابستهٔ حزب اسلامی وجود دارد، که از این ترکیب هفت میوه هم نمیتوان توقع بهبودی چندانی انتظار داشت ، تاجک ها با دنباله روی پنجشیری های معامله گر خود را به گودال نیستی مدفون کرده اند، که نه در تیم عبدالله جای دارند و نه هم اشرف غنی، ولی باین همه بدی ها کمی افضلیت بر تیم عبدالله میشود قایل شد، اگر افضلیت دیگر بر دیگران ندارد ولی اباو قبایش به یک انسان متمدن میماند، حرف زدنش تا حدود محاسبه شده و مانند انسان است، بناأ حالا انتخاب ما از بی انتخابی بجای رسیده که حد اقل طرز حرف زدن و لباس پوشیدن انسانی یک کاندید هم ما را قانع میسازد.
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
ما خانه بدوشان غم سیلاب نداریم
وثیق

>>>   رای دادن به این تیم جفا کردن در حق خود و ملت افغانستان است ...

>>>   ترکیبی بدی نیست اگر در ظاهر وباطن به هم نزدیک شوند شاید بتوانند تحول سیاسی در کشور ایجاد نمایند به هر حال نسبت به سایر ترکیب های سیاسی وانتخاباتی که شکل گرفته این ترکیب میانه رو تر از افراط و تفریط باشند حلا امتحان کنیم ببنیم چه از آب در می آیند

>>>   چون ملت با شماست پیروزی از شماست

>>>   یگانه تیم واقعی وافغانی که دشمنان وطن ما از همین حالا خیلی ترسیده اند اگر این تیم برنده شود پاکستان مجبور است که ملاعمر را تسلیم کند دیگر برای طالب وتروریست ها درافغانستان جایی نخواهد بود

>>>   هموطنان عزیزم به هرکسی رای میدهید آزاد هستید خو به اشرفغنی ... رای ندهید که افغانستان را به پاکستان وطالب ها تسلیم میکند

>>>   کافی است فرزندان محقق پای صندوق بیایند تا این تیم پیروز شود.

>>>   درقریه جات افغانستان نام دیگر کاندید هارا کسی نمیداند فقط مردم داکتر عبدالله صدا میزنند وبعضی ها هم استاد سیاف را انتخاب کرده اند قصه دیگران ده کله پزی مفت است

>>>   من از همین حالا پیروزی این تیم را تبریک میگویم زیرا هیچ کاندیدی درمقابل اینها نمیتواند مقبله کند

>>>   خواهران و برادران سلام خدمت شما در نخست تشکر از شبکه اطلاع رسانی آریا که زمینه انتقاد برای ماه مساعد ساخته
دوست های عزیز یک نکته مهم برت تان بیان میکنم که تیم عبدالله راکت پرانی گلبدینی... دزدی وعیاشی مردم پنجشیری میباشد

>>>   نگاهی پیرامون اوضاع انتخابات ریاست جمهوری1388 در افغانستان !
حامد کرزی برای بار دوم ریس جمهور شد ، طبق وعده اش به محقق پنج وزارت را داد ، اما به هزاره ها چیزی نرسید .
از نظر محقق حق مسلم هزاره ها یک امتیاز است ، در حالیکه حق ، حق است نه امتیاز !
گارد بی سواد رادیو تلویزیون راه فردا از جانب محقق کاندید شورای ولایتی کابل شد .
طرح ساخت سرک حلقوی پنج سال قبل ریخته شد و حکومت باید انرا بسازد ، محقق نباید سنگ افتخار آنرا به سینه بزند .
محقق چرا نمی گذارد ، مردم خود کاندید مورد نظرشان را پیدا کنند ، آیا معامله گری مثل او زره ای دلسوزی به مردم دارد ؟
در گذشته اقوام دیگر ، از هزاره ها برده و غلام ساختند ، حال محقق و خلیلی برای این کار آستین بالا زدند.
محقق از آرمانهای شهید مزاری سو استفاده می کند ، اولین کسی که ارمانهای شهید مزاری را زیر پا کرد محقق بود .
محقق ... که شب و روز برای کرزی دزدانه کمپاین می کند ؟!
محقق نه ترس از خدا دارد نه از هزاره ها ، ترس از خلیلی دارد که وزیر هزاره به کرزی معرفی نکند.
محقق با رای و حق هزاره ها قمار می زند ، این قمارباز همیشه بازنده خواهد بود .
بی ثبات ترین حزب سیاسی را محقق دارد
محقق از مناسبت های ویژه و مذهبی استفاده جویی می کند تا عقیده ...را به هزاره ها تزریق کند.
دویدن های محقق برای محوه محرومیت های هزاره نیست ُ بلکه برای کسب موقف و مقام است .
محقق بیشتر از هر کسی تشنه ی قدرت است.

>>>   بــــه اجـــمـــل
بزرگان اسلام همه چندين زن وكنيز داشته اند كه تعداد شان به ده ها منيرسد با نام آنها درتاريخ ها ذكر شده
اگـــــر تيم داكتر صاحب اشرف غني نميبود داكتر عبدله حتما پيروز بود اما درين انتخابات برنده اشرف غني است

>>>   غازی جان هزاره از بامیان!
درود بر محمد (ص) را هم شنیده ام و هم هزاران بار به آنحضرت درود گفته ام!!!! درود بر عبدالله را از شما شنیدم!!! این نوع چاپلوسیها در افغانستان که گاهی "مقام" این نوع بندگان خدا را بلاتشبیه به جایگاه پیامبران و گاه جایگاه انها را عیاذ بالله به مقام خدایی میرسانند کشور را تباه ساختند زیرا ستایش شونده ها براستی فکر میکنند که " یگچیزی خو هستند!!!!
بهترین اینها اگر موجود هم باشند از سطح انسانهای عادی پایانتر قرار دارند!!!!!! ترا بخدا لازم است دستانی را که بحون مردم الوده است با افتخار بوسید!!
با احترام
گوشه نشین از غزنی

>>>   برادر عزیز شهروند !
یکی از دوستان در باره سوال شما از داکتر صاحب عبدالله پرسیده بود که خودت پشتون هستی و یا تاجک ایشان جواب داده بودند که من افغان هستم و زادگاهم کشور افغانستان است و نمی خواهم خود را به یک قوم منتسب ساخته خود را و ملت خود را کوچک بسازم.
ص ا خ

>>>   هیچ کدوم شان دل سوزنیست

>>>   فعلاً تیم داکتر عبدالله در صدر جدوال برنگان در نظر سنجی قرار دارد
......

>>>   باحترام به نظر برادران عزیز و خواهران خراسانیم من بعنوان یک ایرونی که خراسان را وطن دوم خود میدانم ودوستش دارم گروه دکتر عبدالله را اصلح تر از بقیه میدانم.
دورگه از دهدشت

>>>   من برای شما اطمنان میدهم که عبدالله برنده نخواهد شد.
دلیل ان این است که معاون اول وی ازافراد انجینر گلبدین حکمتیاراست. وبه خواست اقای حکمتیار انجینر محمدخان معاونیت اول عبدالله راقبول کرد. همه اعضای حزب اسلامی چه در افغانستان وچه درخارج ازافغانستان متعهد به حزب اسلامی به رهبری اقای حکمتیار هستند. و این بار عبدالله که انقدر به سیاست نمیفهمد درچنگ دسیسه حکمتیار افتاده واقای حکمتیار برای این کار از دیر زمان کوشش داشت سرانجام کامیاب شد.
مطمین باشید در روز های نزدیک به انتخابات انجینر محمد خان ازسمتش به حیث معاون عبدالله استعفامیدهد...

>>>   به شهروند
داکتر عبدالله عبدالله نه پشتون است نه تاجیک، او یک شهروند کشور است و بس۰ او بهترین گزینه در بین نامزدان فعلی است و حتماً برنده است۰
آهنگر

>>>   اگرآرای عبدالله به اندازه فساد .افغان کشی ها .وطن فروشی ... محاسبه شود برنده خواهدشد.ورنه اهلیت حکومت داری را ندارد.احمد خان ومحقق قتل عام وملت کشی ها رافراموش نکند اولاد آن شهدا زنده اند هرگزپیروزنخواهید شد.

>>>   پیروزی این تیم بامرگ ملت مسلمان وغیور افغان یکجاخواهد بود

>>>   رای نظر و به پای صندوق رای رفتن وظیفه ورسالت هر انسان وطن دوست اگاه و مترقی می باشد.در کشورهای پیشرفته رای دادن معنی و مهفوم اینده انسان را دارد. من معلم شما نمیشوم که خوب است و که خراب و به کی رای دهید و به کی نی..برای یک لحذه و یک دقیقه وجدان خویش قاضی خویش کنید تاریخ پریشانی دربدری ویرانی چورو چپاول گرسنگی و فقر دوازده سال پیش وطن را نزد خود حاضر کنید بعدا با خود بگوید این اشخاص نه تهنا حق انتخاب شدن ریس جهمور و معاوننین اش را بل حق این را دارند که کلمه انسان و ادمیت را بالای ایشان گذاشت..از عبداله ومحقق و دیگرش سوال دارم ای دزدان تارک نگر تاریخ در قصرهای که زنده گی می کنید موترهای قطار مودل روز که سوار می شوید لباس های که از مارکیت های دوبی به قمیت های افسانوی خریداری می کنید از خون کدام شهید بیوه زن ویتیم وطن است.....شرم مردان را وقار و زنان را زیور است.... شرم و ابروشما در کجاست ای دزدان تاریخ اقای عبداله و محقق..

>>>   این ترکیبی خوبی است به شرط ان که تا اخیر باهم متحد باشند انشاالله تعدادی دیگری هم با این تیم می پیوندن جواب دندان شکن به دشمنان این خاک میدهند چون در دوران مقاومت این ها خیلی وفادار به ملت شدن پیروز وسر بلند باشید
یوسف مبشر از کابل

>>>   سلام- جناب آقای محقق همیشه در سنگر حق علیه باطل
جنگیده ودربدترین روزگار کنار مردم افغانستان بوده است
نه تنها نسل حاضر بلکه نسلهای آینده در پشت پدران ورحم
مادران نیزمدیون حق طلبی های آقای محقق هستند به سبب اینکه در مفابل زورگویان مغرور با مردانگی ایستادگی کرد ونتر سید شجاع وبا ایمان مسلمانی ودینی وبا قوای عقل و منطق ازحقیقت برادری وبرابری درسایه عدالت اجتماعی دفاع کرد وبدین سبب جامعه افغانستان را که سالها ازبی عدالتی رنج می برد به عدالت نزدیک تر کرد
امیدوارم سلامت وموفق باشند.بااحترام
سوال - خدمت بعضی دوستان عرض کنم که اگرکسی بالای
خانه شما نقشه کشیده وتعرض نماید بهترین کار که شما انجام میدهید چیست؟ لابد دفاع است. پس شمارا باید ملامت کرد.؟ آقای محقق هم همین طورازخود ومردمش دفاع کرده وازکشور دفاع کرده پس باید منصف باشیم
چاره دیگری نداشته جزدفاع.
بااحترام

>>>   به نظر من یگانه تیم ملی وفراقومی وباتجربه وتحصیل کرده که لیاقت ریا ست جمهوری راداره تیم داکتر صاحب عبدالله میباشد چون پایگا ه مردمی داره ومیتواند صلح را به کشور بیاورد چون تجربه خوبی دارد هم آدم وطن دوستی است من ازتمام هموطنان عزیزم خواهش میکنم که به تیم داکتر صاحب عبدالله رای بدهند
باتشکر ازتمام دوستان مسافر دورازوطن
(محمد ناصراحمدی ازایران )

>>>   عجب وقتی میگوید این تیم برنده است خندم میگیره. این تیم که از 3 خائن قاتل غاصب تشکل شده چطور میتواند برنده شود..برنده متفکر جهان داکتر اشرف غنی هست خیالتان راحت باشد.
حمید بغلانی

>>>   ازنظربنده تیم عبدالله عبدالله ناکام است.

>>>   سلام دوستان داکتر عبدالله بدترین کاندید ریاست جمهوری است. بخاطریکه وقته که وزیر خارجه شد به اساس توافق نامه بن صورت گرفت نه به اساس لیاقت.
وتمام رشوت خور قانون شکن وزور گو هامیان داکتر عبدالله وچوکی های دولت را به اساس واسطه نه به اساس ظوابت غسب کردن واگر پرسان شود چرا؟ قانون شکنی میکونی.بزمیگوید بر دست خلاص مه از پنجشیر استم
وفساد که در حکومت کرزی رشد کرد از دست همین چند کس محدود شده
زیادترین بلند منزل ها ره از پول واز خون مردم ساختن زمین ها غسب گردید بگوین از قلب تان بگوین خق گفتم یانه خداوند.ج.میفرماید مؤمنین کسانی اند که به خق وصبر توسل میشوند.اگر حکومت بگیرن چی خیانتهای از دست شان سربزند.
امان الله از کابل

>>>   حرف حساب دو کلام است و جواب ندارد از کسانی که حرف حساب زدن بلد نیست و از روی تعصب حرف های بی معنی می زند بر زد اشخاص واقعا برای شان متاسفم تا شخیصت افراد را بدون هیچگونه مدرک یادلیل می خواهد خورد کند
امیر رضایی تهران

>>>   داکترعبدالله انشاالله برنده است یک شخص ملی وبین المللی است یکشخص وارداتی نیست مثل اشرف غنی احمدزی واری یک شخصی وارداتی است.

>>>   با سلام. میخواستم عرض کنم که هیچ کدام از این سه نفر در گذشته خود برای افغانستان کار اساسی وبنیادی نکرده اندو تا به حال هرچه که کرده اند فقط برای حفظ منافع وجایگاه شخصی شان دربین هواداران شان بوده است.هیچ کدام از این سه نفر کدام برنامه وپلان راهبردی برای آینده افغانستان ندارندونخواهند داشت.امید وارم که ملت افغانستان کورکورانه وبراساس قوم وملیت سراغ نامزد مورد نظرشان نروند،اگر به آینده کشورتان نگاه میکنیدکمی تامل بهتر خواهد بود....

>>>   بعضی مردم می ګویند د عبدالله نه پشتون است
ونه تاجیک ای چه معنی دارد چیزی مضحک است
اخر چیست چرا ازقوم خویش خجالت می کشد
او یک پشتون از قندهار است به ګونه ګفها تاجیکها
ساده لوح رافریب می دهد ازین ګونه خجالت بکشید
بدمعاشیها پنچرمینها درین سال اشغال کشور به
اقوام معلوم وهویدا است که حتی در پوهنتونها
بدمعاشی می نمود باید همه مردم غیور چه
پشتون باشد یا هزاره ویاازبک یاتاجیک غیر
پنجشیری باشد هوشیار ومواضب باشند
که خود خواهان بجز خود دیګر کس رامی شناسند
احمد جان منیر

>>>   به نظر من دربین این نامزدان تنها شخصی که شایستگی ولیاقت ریاست جمهوری رادارد جناب داکتر اشرف غنی احمدزی است.چرا که ایشان هم سواد وهم تجربه کافی برای گرفتن این کرسی رادارد واز همه مهم ترتاجای که از صحبتهای این شخص بر می آید،ایشان پلان وبرنامه کاری خوبی برای آینده داردومثل بقیه نامزدان دستش به خون ملت افغانستان آلوده نیست.

>>>   ما جوانان شهر کابل از بی دانشی و بی کارگی مقامات ادره ملی حفاظت محیط زیست به ستوه آمده یم و آلودگی هوای و کثافت شهر با عث افسردگی اکثریت جوانان شده است. ما جوانان به کاندیدی رای میدهم که پیش ازپیش برای ما و عده دهد که کار را به اهل کار وکرسی به اهل شایسته آن می سپاریم دیگر مصلحت گرای در کرسی ها دولت بس است. مصلحت گرای کرزی صاحب نتیجه دلخا نداد است و باعث گسترش فساد در ادارات دولت شده است

>>>   سلام دوستان داکتر عبدالله بهترین کاندید ریاست جمهوری است.

>>>   افرادی هستند که در کشور خود باقی ماندند و شش تابیعته نیستند ویا کدام متفکر های فرمایشی غرب و بیگانه نیستند۰ شهروندان اصیل کشور هستند۰

>>>   من هزاره هستم ولي با صدها هزاره گپ زده ام كه داكتر اشرف غني احمدزي بايد رئيس جمهور شود ارزش ان را دارد
عوض علي از بهسود

>>>   خیال است محال است جنون است تجربه تحصیلات ودانش سیاسی کار است و...
قلندر شاه

>>>   واه به حال مردم بیچاره کابل . پروان وولایت های شمالی و مرکزی در صورت کا میاب شدن داکتر عبدلله در انتخا بات مردم کابل و ولایت های شمال به حدی تو هین و تحقیر و لت کوب از دست اوباشان پنجشیری های پنچرمین و سقاو ها ...... خواهد شد که هر پنجشیری... قومندان خواهد بود و هرکسی را که میل داشت لت کوب و هیچ دختر به مکتب و زنان به دفاتر رفته نمیتواند . تمام کابل چور و چپاول و همه سا حات وزمینها غصب خواهد شد یادم است در زمان اول کرزی همین پنجشیری ها اگر سواد داشت یا نداشت اگر پنچرمین بود اگر سقاو بود به زور خود همه چوکی های قومندانی حوزه ها ی امنیتی .مدیران گمرک امرین جنگشن های برق . رئیس نا حیه های شاروالی ها به صورت کل تمام دفاتریکه پول و مدرک پولی داشت به زور خود گرفتند که بعداً یک کمی کرزی جلو اینها را گرفت در صورت که دبل عبدالله کامیاب شود باز همان انارشیزم پنجشیری و داکو. گیری شمالی ها شروع می شود واه به حال مردم بیچاره هر... که پنجشیری ها بخواهد در حق مردم خواهد کرد و در بامیان و ساحات مرکزی واه به حال مردم تاجک بامیان که لگد مال هزاره ها خواهد شد

>>>   داکتر صاحب عبدالله عبدالله لیاقت این پست را دارد مبارک باشد .
سیفی

>>>   سلام آقای محقق یک فردانفعالی است همیشه دنبال قدرت می باشد برایش فرق نمکنددنبال کی باشدیانه باشدفقط قدرت دست ببارپول

>>>   شرم آور است که الحاج محمد محقق رهبر محبوب حزب وحدت با این جوانی سه زن و بیست و چند فرزند و چند و چند نوه و نواسه داشته باشه خو عزیزم هر کدام ازینا خانه و زندگی می خواهد با کدام در آمد و حقوق ؟حتماً از بیت المال شکم این همه عیال را سیر کند اگه به فکر ازدیاد نسل هزاره است بیاید به صدها جوان هزاره که توان مالی برای ازدواج ندارد کمک کند

>>>   ازموده را ازمودن خطا است.

>>>   ریاست جمهوری به نظر این کاندیدان مسخره است یک داکترعادی چشم ومتباقی بیسوادان افغانیستان را چگونه مدیریت میکند صرف نظر ازینکه سوابق...دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است