بررسی شخصیت نامزدها و معاونین شان (2)
زلمی رسول، احمدضیا مسعود، حبیبه سرابی
از نامزد ریاست جمهوری زلمی رسول، احمد ضیا مسعود معاون اولش و حبیبه سرابی معاون دومش چه می دانید و یا چه خاطره ای از ایشان در ذهن دارید؟ آیا از عملکرد گذشته ایشان راضی هستید و چقدر اطمینان دارید این گروه بتواند مدیریت بهتری نسبت به دولت قبلی داشته باشد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۵    ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ کد خبر: 64501 منبع: پرینت

از نامزد ریاست جمهوری زلمی رسول، احمد ضیا مسعود معاون اولش و حبیبه سرابی معاون دومش چه می دانید و یا چه خاطره ای از ایشان در ذهن دارید؟ آیا از عملکرد گذشته ایشان راضی هستید و چقدر اطمینان دارید این گروه بتواند مدیریت بهتری نسبت به دولت قبلی داشته باشد؟

مختصری درباره زلمی رسول:

زلمی رسول حدودا هفتاد سال سن دارد و در سال ۱۹۴۳ در کابل متولد شده است. وی از ژانویه ۲۰۱۰ تا اوایل اکتبر ۲۰۱۳ وزیر خارجه افغانستان بود.

داکتر رسول متولد کابل از لیسه استقلال فارغ گردید و با یک سکالرشیپ تحصیلات عالی وارد پاریس مرکز فرانسه گردید و تحصیلات عالی اش را به پایه دکترا در آنجا به اتمام رساند.

او در سال 2002 بعنوان مشاور امنیت افغانستان ایفای خدمت نموده و تا سال ۲۰۱۰ در این سمت باقی ماند. همچنین در قسمت هماهنگ سازی فعالیت های امنیت و سیاست خارجی افغانستان کار می نمود. در کنار این فعالیت هایش، در راستای پالیسی امنیت ملی نیز کار می کرد.

وی قبل از پست مشاوری اش بعنوان رییس هوانوردی ملکی نیز ایفای وظیفه می نمود. داکتر رسول در کانفرانس بن همراه با دیگر رجال دولتی افغانستان، از جمله اشتراک کنندگان کلیدی این کنفرانس بوده و همراه با حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در گشایش این کانفرانس اشتراک داشت.

در مجلس بزرگان اضطراری در سال 1998 سکرتریت آنرا که به ریاست حامد کرزی دایر گردید، به عهده داشت. ایشان در تعیین سرنوشت افغانستان که بنا بر خواست خودشان بنا گردید، نقش بسزایی را دارا بود، چنانچه این مجلس مورد تایید جامعه جهانی نیز قرار گرفت.

او به زبان های دری، پشتو، انگیسی، فرانسوی و ایتالیایی تسلط کامل دارد. لسان عربی را نیز می داند. او 30 اثر خویش را در مجلات آمریکا و اروپا به نشر رسانده است.

مختصری درباره احمدضیا مسعود:

احمد ضیاء مسعود فرزند مرحوم دوست محمد خان، برادر احمد شاه مسعود، فرمانده فقید مجاهدین و قهرمان ملی کشور، در 11 ثور 1334 هـ ش مطابق اول می 1956 میلادی در ولسوالی مقر ولایت غزنی، محل ماموریت پدرش، دیده به جهان گشود.

تعلیمات ابتدایی و ثانوی را در کابل تکمیل نمود. از لیسه استقلال بکلوریا گرفت.در سال 1354 هـ ش به انستیتوت پلی تخنیک کابل شامل شد و تا صنف سوم درس خواند. احمد ضیا مسعود از سنین نوجوانی در کنار برادر بزرگش احمد شاه مسعود با سازمان «جوانان مسلمان» در تماس نزدیک بود و در فعالیت های مخفی ضد نفوذ روز افزون کمونیست ها همکاری داشتند.

پس ازکودتای ثور 1357 احمد ضیا مسعود، درصف اولین گروه مجاهدین به فرماندهی احمدشاه مسعود جهت رهبری قیام مردمی علیه رژیم خلق و پرچم و آغاز جهاد مسلحانه وارد پنجشیر شد. از تابستان 1357 الی 1360 هـ ش احمد ضیا مسعود عضو هیات رهبری جبهه پنجشیر بوده و فرماندهی قرارگاه پریان در قسمت بالایی دره پنجشیر را نیز به عهده داشت.

از سال 1360 الی 1371 هـ ش احمد ضیاء مسعود در سمت نماینده جبهه و نماینده خاص فرمانده احمد شاه مسعود در پاکستان ایفای وظیفه می کرد. در این دوران با رهبران مجاهدین، موسسات بین المللی و کشورهای کمک کننده روابط نزدیک و پیگیر برقرار کرده بود. در عضویت با هیاتهای دیپلوماتیک و سیاسی مجاهدین به کشور های اسلامی، اروپایی و امریکا مسافرت نمود.

بعد از پیروزی جهاد در 8 ثور 1371 الی آخرسال 1375 هـ ش: احمد ضیاء مسعود به حیث نماینده خاص استاد برهان الدین ربانی، رییس جمهور دولت اسلامی افغانستان ایفای وظیفه می کرد.

از میزان سال 1375 تا سنبله 1381 هـ ش احمد ضیا مسعود در پهلوی سردار مقاومت، شهید احمد شاه مسعود به فعالیت های سیاسی و دیپلوماتیک خود ادامه داد. در هیاتهای بلند پایه مذاکرات دولتی با مقامات موثر داخلی و بین المللی عضویت داشت.

در ماه جدی 1381 هـ ش احمد ضیا مسعود در سمت سفیر کبیر و نماینده فوق العاده دولت انتقالی اسلامی افغانستان در فدارسیون روسیه تعیین شد و در ماه مارچ 2002 میلادی طبق تشریفات خاص، اعتماد نامه اش را در کاخ کرملین به ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه تقدیم نمود.

در 17 فبروری 2004 احمد ضیاء مسعود اعتمادنامه اش را به عنوان سفیر کبیر و نماینده فوق العاده افغانستان به روبرت کاچاریان رییس جمهور ارمنستان در ایریوان تقدیم داشت.

23 جولای 2004 طبق مراسم تشریفات خاص به عنوان سفیر کبیر و نماینده فوق العاده افغانستان در جمهوری گرجستان اعتمادنامه اش را به میخاییل ساکا شویلی رییس جمهور گرجستان تقدیم کرد.

احمد ضیاء مسعود علاوه بر زبانهای ملی دری و پشتو به زبان انگلیسی صحبت می کند و تا حدی به فرانسوی و روسی نیز آشنایی دارد. موصوف متاهل است سه دختر و یک پسر دارد.

در اولين انتخابات رياست جمهوری افغانستان، احمد ضياء مسعود بحيث معاون اول حامد کرزی در انتخابات شرکت ورزيد و بعد از انتخاب حامد کرزی بحيث اولين معاون انتخابی رياست جمهوری افغانستان يک دور جديد از زندگی سياسی اش را آغاز کرد و اکنون معاون اول جناب زلمی رسول می باشد.

مختصری درباره حبیبه سرابی:

محترمه حبیبه سرابی متولد سال ۱۳۳۷ خورشیدی در مزار شریف می باشد. ایشان در دولت انتقالی افغانستان، وزیر امور زنان بود.

داکتر حبیبه سرابی در سال ۱۳۸۴ خورشیدی به دستور رییس جمهور کرزی به‌عنوان والی در ولایت بامیان منصوب شد. این در حالی بود که عبدالرحیم علی‌یار والی قبلی بامیان، در تلاش بود تا همچنان بر این مسند باقی بماند و طرفداران وی چندبار در مرکز بامیان دست به تظاهرات زدند.

محترمه حبیبه سرابی، نخستین زن در افغانستان بود که به این سمت گماشته شده‌ است و اکنون معاونیت دوم جناب زلمی رسول را عهده دار می باشد.

حال نظرات، انتقادات، ناگفته ها و خاطرات شما از این بزرگواران سبب شناخت بیشتر مردم از این گروه حاضر در انتخابات ریاست جمهوری شده و به انتخاب شخص اصلح کمک می کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این گروه اگر برنده شود که من بعید میدانم برای مردم خراسان زمین خوب است چون از هر قوم درآن متحد هستند
اما داکتر صاحب عبدالله عبدالله برنده حتمی میباشد
اجمل(پنجشیری)

>>>   همه شما خوب میدانید چون آقای زلمی رسول در وزارت خارجه مدیریت کرده نتوانست چگونه یک مملکت را اداره میکند دانا را اشارتی. حبیبه سهرابی در یک ولایتی درجه بحیث والی بوده که آنهم بخاطر مراعات نمودن موضوع جندر کار نمایشی بوده و معاونیت ریاست جمهوری بدور از ظرفیت وی است. آقای مسعود درست که تجربه 4 سال ریاست جمهوری دارد فند معاونیت اول به خوبی اداره کرده میتواند ونیز خود زلمی رسول را اداره میکند ولی به گل بهار نمی شود.
جنیدی از هرات

>>>   با عرض تمام احترام به زلمی رسول او یک شخص زلمی نبوده وکنترول این مملکت را کرده نمی تواند چرا که زمانی وزیر وزارت خارجه بود نتوانست وزارت را تحت کنترول شخص خود قراردهد وزارت خارجه را به بحران اخلاقی اورده است ما تصور میکنیم که چند وزیر دیگر رفت امد کند وزارت خارجه را به وضیعت اولی اش بیارد غیر ممکن است در وزارت خارجه برای ما نه عزت ماند نه ابرو وخوباست که صرف نظر نماید در مورد 2 معاونین اش باید گفت خانم سربی خانم بسیارخوب است همچنان مسعود بد نیست .
کارمند وزارت خارجه

>>>   زلمی رسول مرتکب قانون شکنی شده است 160 شکارچی عرب، پاکستانی، کشمیری و بنگلادشی از جمله و زیر تجارت «قطر» برای شکاربه ولایت «هرات» افغانستان دعوت کرده است و عرب ها سرگرم شکار پرندگان و حیوانات کمیاب این منطقه هستند. در حالی که براساس فرمان «حامد کرزی» شکار حیوانات کمیاب در افغانستان ممنوع اعلام شده است.این قانون شکنی زلمی رسول عدم حمایت از پرندگان و حیوانات وحشی کشور شکار بی رویه عرب ها و برندن سرمایه های ملی حیات وحشی کشور ما اعتبار خود را این خاین ملی در بین مرد م از دست داده است

>>>   نظریه هر کسی به خودش مقدم تر است و نظر به این که این تیم انتخاباتی کدام سابقه خراب ندارند از چند لحاظ مثل اینکه سابقه قتل ندارند دست شان به خون مرم اغوشته نیست و هم اینکه چون یک زن است باید خانم ها برایش رای بدهند چون نماینده گی از همه زن های افغانستان میکند و دیگر اینکه این تیم از هر ملیت نماینده گی میکنند پس بهتر است از همه تیم های انتخاباتی دیگر.

>>>   الغیبت اشد من الزنا(الحدیث)،ما درین باره هیچ نظری نداریم!
مولوی کاشف کابل

>>>   ماشالله از زلمی رسول کرده احمد ضیارا تعریف کردی می توانستی چند صفحه دیگه ره هم بینویسی کمی قضاوت و رفتارشما منصفانه باشد

>>>   موفقيت تان را خواهانم عزيزان
انشا الله برنده هستيد من يقين دارم كه شما ميتوانيد افغانستان را ازين وضعيت خراب به طرف يك كشور مرفه ،آرام و مترقي خواهم كشانيد .
ضيا " عزيزي"

>>>   چندان سابقه ندارند اين هفتاد ساله يك وزارت را نتوانست رهبري كند كملكت را هرگز نميتواند ونيز او برنده نميشود
چيز تازه اينكه نميدانستيم احمد ضيا مسعود هم زير سايه جنرال حميد گل كلان شده ودر پاكستان زندگي كرده

>>>   نویسنده گرامی این متن محترمه حبیبه سرابی را داکتر حبیبه سرابی نوشته اما این را واضح نه ساخته که محترمه حبیبه سرابی در کدام رشته داکتری دارند. تشکر اگر کسی می داند بنویسید.

>>>   سلام به همه !
حسب نظرسنجی های اعلان شده چانس موفقیت این گروپ بسیار کم است چون تنها ۴ ٪ ارا را بدست آورده بودند.
در قدم اینکه در رابطه به محترمه معاون دوم چیز سخنی ندارم خو خود رسول صاحب بخدا وزارت خارجه را چی جور کرد که حالی ریس جمهور شود. معاون اول خو یک شخصی است که فقد نام و ولایت اش اورا به مردم شریف افغانستان معرفی میدارد.
حمید از کابل

>>>   جناب داکترصاحب رسول همرای باهردومعاون شان نظربه شرایط اوضاع درافغانستان نخواهد توانستن این کرسی رابدست آورند.
دانشورازبغلان

>>>   زلمي رسول يك متعصب به تمام عيار است. ده سال در شوراي امنيت كار كرد ولي هيچگاهي قبول نكرد كه يك هزاره در شوراي امنيت به حيث رئيس كار كند. اين متعصب، در طول ده سال مانع حضور هزاره ها در شواراي امنيت شد. وزارت خارجه دوران داكتر اسپنتا را، تاريخ فراموش نخواهد كرد اما با آمدن اين بي سواد متعصب، بي عدالتي، فساد آداري به اوج خود رسيده بود. هرگز به زلمي رسول راي نمي دهم.
سخي پويا- كابل

>>>   ایدال ترین تیم همین تیم است, معتدل,میانه رو و بدون تعصب قومی و قبیلوی.
تیم چشم هستند و بهتر از تیم های لشم, پشم و خشم هستند.

>>>   همه صفات خوب و انسانی و دلسوزی و کاردانی را در وجود شاه میبینم بجز خانم سرابی را که از طریق تلویریون از کار کردشان در ولایت بامیان خوب بود میشنیدم.
داکتر زلمی رسول شخص کار آزموده و آرام و با دانش است بخوبی از عهده ریاست جمهوری در صورت همکاری صادقانه وزرای کابینه و فیصله های شورای وزیران وتطبیق قانون موفق است. همچنان احمد ضیا مسعود از تجارب خوب و همه جانبه برخوردار و کار فهم و طرفدار خدمت بهتر با تفاهم بهتر در صورت داستن صلاحیت و داشتن همکاران متعهد بخدمت شخص با پرنیسپ هستند.دوستدار آرامی و پیشرفت به زندگی خوب - برای همه در یک فضای همدلی
مسافر کهن سال، فعلا دور از وطن

>>>   اجمل... خراسان هرگز به وجود نمی اید وحیف نام پنچشیر که از ان سؤ استفاده میکنی صد افسوس به حال و احوال کسانی مانند خودت که ارزو های بسیار...منفی در مورد افغانستان نوین وکشور قهرمانان و افغانها داری.

>>>   واقعا از برادران پنجشیری هیچ گله ندارم چون دست اورد شان به ملیت بزرگ تاجیک نهایت زیاد است . تاریخ تکرار میشود انشاالله این به اصطلاح بزرگان با عمل کرد های نهایت .... بگذشته های خود بر خواهند گشت .انشاالله
حمید از بلخ

>>>   حبیبه سرابی یک انسان منفعل است به نظر من تیم اشرف غنی بهتر است به حرف هایش زیاد محل نگذارید

>>>   زلمی رسول مرتکب بزرگ خیانت ملی و باعث آسیب رسانی محیط زیست توسط 160 شکارچی عرب، پاکستانی، کشمیری و بنگلادشی از جمله و زیر تجارت «قطر» برای شکاربه ولایت «هرات» افغانستان دعوت کرده است و عرب ها سرگرم شکار پرندگان و حیوانات کمیاب این منطقه هستند. در حالی که براساس فرمان «حامد کرزی» شکار حیوانات کمیاب در افغانستان ممنوع اعلام شده است.

>>>   حبیبه سرابی تاجی که من محترم را می شناسم داکتر نیست اگر نرس باشد امکان میرورد.

>>>   ... وزیر که چند سال به وزارت کار کرد یک کمی چند آدم مفت خور چاپلوسی وتعریفش نمود فکر می کند که ریس جمهور شده می تواند اما متاسفانه خودش فکر نمی کند که چقدر مردم اورا می شناسد.ویک بار کرزی حمایت نیمه ودل دک دک خود را از زلمی رسول اعلان کرد احمد ضیاا مسعود کفش های خود را گم کرد که او هو اگر از زلمی رسول حمایت می کند شید کدام معامله باشد باید همرایش تفاهم کنم همین بود که برادر خوانده های قسم خورده خود را رها کرد ورفت به پایش غلطید که معاون اول شد. خانم سرابی بیچاره سیاسر است به خودتان معلوم است که من به ناموس کس چیز نمی گویم.
بااحترام مجاهد تاتار

>>>   احمدضیامسعود که دربین این ۳ نفر بی سوادترین انها میباشد برعکس این بی سواد رابیشتر از ۲ نفر دیګر به معرفی ګرفته که کارخودش یک خیانت است
خالد مجنون

>>>   چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!!
آقای زلمی رسول در مدت وزارت خارجه چه گلیرا آب داد که بعد ازین بدهد .
در مورد خانم سرابی حرفی ندارم اما آقای مسعود جز نام برادرش دیکر آینده بهتر را در ایشان سراغ ندارم .
در زمان دوره اول معاونیت خویش اگر دست آورد داشته باشد برای مردم بیان نماید .
به نظر بنده اگر شرافتمندانه از صحنه بیرون میرفت خوب بود در غیر آن مردم به وی رای نخواهند داد.
جمال

>>>   به نظر من این تیم برنده نخواهد شد ؛ چون اینها آدم نکشته و توجه جانیان و حامیان جنایت کاران را به خود جلب نتوانسته !!!!!!!

>>>   یک تیم معتدل، متحد و بدور از هر نوع جنیایات میباشند. موفق باشید .

>>>   محترمه حبیبه سرابی تی مدتی زیادی که والی بامیان بوده چه خدمدتی به مردم نموده که حالا به حیث معاون ریس جمهور خدمت نماید در ولایت بامیان سرک هارا کاه ګل نموده اګر معاون ریس جمهور ګردد تمام سرک های افغانستان را بجای قیرریزی کاه ګل خواهد نمود

>>>   در رشته کاه ګل نمودن سرک ها رشته داکتری دارد

>>>   هرکاندیند ی به نفع امریکا ه باشد همان پیروز است رای مردم طرفدار اکسریت ضرورت نیست او ل خو داکتر صاحب زلمی رسول است بازاگر مسلحت امریکایی ها بود عبدالله بالای مردم تحمیل است چاره نیست :
حمید سرکده

>>>   کنترول اداره فعلی کشور از توان انیها مشکل است موضوع بعید بنظر میرسد
قلندرشاه

>>>   باید گفت که این تیم اولا برنده نخواهد شد، اگر احیانا با تقلبات سازمان داده شده ارگ برنده هم شود زلمی رسول توانمندی رهبری کشور را ندارد، زیرا توانمندی مدیریت یک ریاست در یک وزارتخانه در وی دیده نمیشود، چه رسد به یک وزارت ،پس ابای و قبای ریاست جمهوری اصلا برایش ساخته نشده است ، چنانچه نتجهٔ کاری دورهٔ وزارتش را همه شاهد بوده اند، روی همین ضعف اداری و دنباله روی اش بوده که کرزی وی را یکی از نامزدان مورد نظرش بمیدان کشیده تا در صورت موفقیت وی ، روپوش بوده و قدرت را در عقب پرده بدست داشته باشد ، احمد ضیا مسعود انسان پاکدل و نسبتا پاکترین شخصیت در میان جهادی هاست، که خوش باوری های وی و نداشتن منافقتهای چون دیگران در چنین شرایط پیوسته مورد شکست وی بوده، و هر بار یاران همسنگر و متحدان دروغی اش وی را در میدان تنها رها نموده و از پشت بر وی خنجر زده اند و در آخرین روز ها این خنجر توسط دوستم و محقق بر وی وار شده است ، دوکتور حبیبه سرابی هم شخصیت ناشناخته شدهٔ بوده و صرف دورهٔ ولایت وی بصفت زن او را مورد توجه قرار داده و نتجهٔ موفقیت و عدم موفقیت وی هم صرف در سطح بامیانی ها منحصر خواهد ماند، ولی حدث و گمان ها، وی را قادر به انجام چنین پست مهم نمیداند.پس باد گفت این تیم نه ایدآل است ، نه توانمند و نه هم آش دهن سوز برای رهبری سطح کشوری.
وثیق

>>>   تا جاییکه مردم ما با این چهره ها کمی آشنایی دارند میدانیم که یک تیم ضعیف میباشند چون زلمی رسول درزمان وزارت خارجه اش آنقدر ضعیف بود که نه اداره داشت ونه پرنسیپ مردم ما درهمه ای جهان وچار مشکلات زیادی بودند داکتر رلمی رسول اداره بسیار ضعیف دارد که از نظر بنده قدرت پیشبرد سالم یک ریاست را هم ندارد.
جناب احمد ضیاء مسعود هم مانند داکتر زلمی رسول شخص ضعیف است دراداره وکنترول ازخود کدام برازنده گی نشان نداده ونسبت به احمد ضیا برادرش احمد ولی قویتر است ودانش خوبی هم دارد زیرا وقتی معاون اول بود حتی نتوانست قتل قهرمان ملی را پیگیری کند رییس جمهور کرزی به هزاران نفر از طالبان وتروریسان را که دشمن ملت ومردم بود عفو میکرد اما یک روز یک انتقاد کرده نتوانست که چرا علیه ملت ومردم مظلوم ما دشمنی میکنی ودشمنان شان را میبخشی اگر از خود یک مردانگی میکرد از مردم مظلوم افغانستان دفاع میکرد محبوب میبود اما امروز دیگر محبوبیت ندارد این هم مانند مارشال صاحب فقط درغم جیب خود است درحالکه کرزی روزانه صدها تروریست انتحاری را از زندان ها رها میکند مگر نه مارشال فهیم ونه احمد ضیا مسعود گفتند که چرا آخر اینها خو دشمنان این ملت ومردم هستند هم احمد ضیا وهم مارشال فهیم دیگر دربین مردم محبوبیت ندارند زیرا حتی جرات پرسیدن از کرزی را نداشتند که چرا این طالبان وتروریستان را میبخشی مردم بالای این دوشخص خیلی قهر هستند و به همین خاطریک رای را هم نمیگیرند ومردم به این نظر هستند که بارای دادن به این شخص مارشال فهیم واحمد ضیا مسعود طالب ها قوی وقویتر میشوند.
داکتر سرابی ومعاونیت دوم یکی از دیگری بسیار دور هستند که هیچ قابل بحث نیست زیرا معاون دوم باید از شخصیت وعلمیت وپشتیبانی بسیار قوی مردم برخوردار باشدمانند خلیلی که سرابی چنین نیست
خنجی

>>>   شما نوشته اید کمحترم زلمی پنج لسان را میداند یرای کمپاین گپ خوب است ...

>>>   بعد از عرض سلام .
ناگفته نماند تمام این ها در 12سال گذشته چی نبود که آنها انجام ندادن ازمردم کابل /ازمردم پنچشیر/ازمردم بامیان بپرسید که این ... ملت برای مردم مظلوم بیچاره ما چی خدمت کردن اگراینها واقعا خدمت میکردن ملت ما به این حال نمیرسیدن همه این ها تشنه قدرت استند وقتیکه به قدرت رسیدن هیچکس رانمیشیناسند قضاوت باشماست
کابلی.

>>>   بايد اقای زلمی رسول بنفع
اقای اشرف غنی احمدزی
از کاندید خویش بګذرد
اولا چانس بردنش کم است
دوهم شایستګی این سمت
را ندارد... و دیګه اینکه احمدزی یک
ګزینه بسیار خوب است
برای اینده کشور
شوکت

>>>   در هرجای ګفته شده زلمی رسول بد حبیبه سرابی خوب و ضیا مسعود خوبترین کا کا های نیمه هوشیار به این قسم کسی نه رقابت کرده میتواند نه تیم خوب شده میتواند اګر شما عقل میداشتید از دوستم بی سواد عبرت میګریفتید وی ګفته اشرف غنی را رهبر خود تعین کرده و حمایتش میکند این جاست که تیم بوجود میاید شما وقت ناکام شوید برای کار نابه سامان خود دیګران را ملامت میکنید اما این بار کوشش کنید خودرا آګاه کنید و علت ناکامی خودرا شناسایی کنید

>>>   به نظر من گرچند هریکی از این نامزدان قابل قدر است اما آنچه که شرایط فعلی تقاضا میکند این تیم توانائی و مدیریت کردن کشور ندارند؛ هر سه تایش از توانمندی و مدیریت برخوردارنیستند و منفعل و بی اراده میباشند. باید کسی را انتخاب کرد که در آینده کشور موثر باشد.

>>>   سلام به هموطنان
ما از نزدیک با زلمی رسول اشنا هستیم و با معاوینین محترم شان احتارم داریم انها افغانان خوبی هستند ولی در ارتباط به اقای رسول ادم خوبی است ولی اداره وزارت امورخارجه به قهقهرا برد نسبت نداشتن اراده و احساس ملی و درک اداری به وزرا اینده مشکلات را به وجود اورده که باید سالها طور بکشد تا اصلا ح شود یا شاید اصلاح نا بذیر باشد ما ازان اروز وحشت دارم که جناب شان به ریاست جمهوری برسد این وطن به سقوط مطلق روبرو خواهد شد این بیدون شک میګوم و باور داریم برادران عزیز اګر شمه از وطن دوستی دارید اقای زلمی را تحریم کنید و اجازه ندهید به قدرت برسد اینجانب همه نامزدان به فیصدی های ګوناګون موافق ام ولی نه به این مخنث بی خاصیت ږ فایق یکی از همکاران سابق شان

>>>   نویسنده محترم بهتر است در معرفی ها نیز اعتدال رعایت شود. محترمه حبیبه سرابی را خوب معرفی نکردید. کجا درس خوانده و سطح تحصیلات ایشان چیست؟
حقیقت

>>>   آدم های مریض...مانند اشرفغنی وبی اداره مانند رسول هیچگاه توانایی یک معلمی راندارند این هارا حتی نباید به ریاست جمهوری راه داد ومن نمیخواهم حتی عکس ارگ را ببینند درغیر آن پاچاهی خواب میبینند ودیگران را به بزکشی دعوت میکنند وبه حرکات وگپ زدن شان هم نمیفهمند

>>>   تمام سوانح احمدضیامسعود فقط وفقط درچوکات گروه ... سمال وشورای نصواربوده هیچ نوع فعالیت ملی وبین المللی ندارد ونه کدام پس منظر تعلیمی وتحصیلی دارد
مسعودچاریکاری

>>>   برادر محترمی که احمد ضیا را تعریف کرده اید ایا میتوانید ازش پرسان کنید که درزمان معسود بودجه دولت وقت که بیشر از یک ملیارد دالر می شد و تحت کنترول شورای نظار و جمعیت قرار داشت و پعدا معسود همرای خود ازکابل به پجشیر انتقال داد پس از مرگ معسود چه و کجا شد..چرا سرمایه ملت را که خون اشک فریاد گرسنگی و دربدری هزارها مجاهد بیوه یتیم و بینوا که حق در ان بود به دوبی ارسل و در انجا قصر های مجلل خریداری عیش نوش می کند ازش پرسان کن که هر بار داخل شدن در مارکیت ها دوبی یک لک دالر خریداری میکند ازکجا شد...علت خفه بودنش همرای فهیم و عبداله از کجا شروع میشود... معقوله بزرگ را فراموش نکن... یا که خود دزد بود یا پدرش.......

>>>   هر سه نه پایگاه مردمی دارند ونه شایستگی و اهلیت اما زلمی رسول نفر کرزی است بنا کمیسون انتخابات و حکومت
طبق پلان صندوق ها را به نفع این تیم پرمیکنند و شما شاهد این حرف باشید .
دوراندیش

>>>   زلمی رسول یک آدم پوده است ضیا مسعود ازو بد تر وقتیکه در دبی با کیف پر ازدالر گیرآمده بود کم بود بیا ب شود باز یک شریک جرمی اش داکترعبدالله به کمکش شتافت و اورا نجات داد
اجمل پنجشیری

>>>   هرسه بیک نمی ارزد چون هرسه تنبل است
بامیانی

>>>   سه نفر خانم ها در کشوری که مردان جراهت حرف زدن ندارند چی خواهند کرد

>>>   شما هرچه بگوید من باینها رای میدهم .چونکه جنگسالار نیستند- ضد زن نیستند.وتمام زنانودختران به ایشان رای میدهندواز یکقوم وقبیله پشتیبانی نمی کنند. یکتیم معتدل میباشند.وبشما اطمینان میدهم که اینها برنده میشوند.
ناهید

>>>   اقای مسعود چاریکاری نظر شمادرمورد احمدضیامسعود واقعیت است
وحید کلکانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است