رکورد بیشترین تعطیلات سال
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۶    ۱۳۸۸/۱۰/۸ کد خبر: 6415 منبع: پرینت

 تعطیلات رسمی و غیر رسمی در کشورهای مختلف جهان به دلایل مذهبی، تاریخی و.. ناشی می شود. در بررسی های بدست امده

کشورهايي که بيشترين تعطيلات ساليانه سال 2008 را به خود اختصاص داده اند؛ از قرار ذیل میباشند.

چين، هنگ کنگ:
براي کارگران چيني، علاوه بر تعطيلات آخر هفته، در طول سال روزهاي ديگر همچون روز سال نو، جشنواره بهار، روز کارگر و روز ملي نيز به عنوان روزهاي تعطيل محاسبه مي شود. در بين کارگران آنهايي که در شرکتهاي چند مليتي مشغول به کار هستند علاوه بر روزهاي گفته شده از تعطيلات کريسمس نيز بهره مي برند. تعطيلات ساليانه نيز که بين يک تا دو هفته است معمولا به صورت توافقي ميان کارگران و کارفرمايان تعيين مي شود. اينگونه تعطيلات که جمعا 16 روز هستند چين را به عنوان يکي از اولين کشورها با تعطيلي زياد معرفي مي کنند.

مصر:
21
روز تعطيلي براي شغلهاي رسمي، 16 روز تعطيلات عمومي در طول سال و دو روز تعطيلات آخر هفته، مجموع تعطيلات ثابت و متغير را در مصر تشکيل مي‌دهند. در صورت همزماني تعطيلات عمومي با تعطيلات آخر هفته، اين روزها در هفته آتي کارمندان دولتي محاسبه مي شود. شرکتهاي خصوصي نيز تعطيلات آخر هفته را نيز جز روزهاي تعطيل عمومي خود در نظر مي گيرند. از اينرو اين روزها در زمره تعطيلات ساليانه کارمندان قرار گرفته و باعث کاهش آن مي شوند.

هند:
تعطيلات ساليانه به صورت ميانگين براي کارمندان شرکت‌هاي خصوصي بين 15 تا 20 روز است. در سال 2007 تعطيلات عمومي هند 17 روز بود در حالي که يک سال بعد، دو روز از آن کاسته شد. اين امر، براي هندي‌هايي که به مرخصي گرفتن‌هاي روزهاي بين‌التعطيل براي طولاني کردن تعطيلات خود عادت دارند، تا حدودي خوشايند به نظر نرسيد.
شلوغ‌ترين فصل مسافرت براي شهروندان هندي تعطيلات تابستاني مدارس در ماه ژوئن است که در آن بسياري از خانواده‌ها به سفرها و تفريح‌هاي متعدد مي‌پردازند.

اندونزيا :
جشن عيد فطر در آخرين روز ماه مبارک رمضان يکي از برجسته‌ترين اعياد و تعطيلات اندونزي محسوب مي‌شود. در اين روز که در زبان محلي لباران (Lebaran) ناميده مي‌شود، بسياري از کلان شهر نشينان به ويژه مسلمانان به زادگاه‌هاي خود که اغلب مناطق روستايي هستند باز مي‌گردند.
دولت نيز معمولا تعطيلاتي يک هفته‌اي (پنج روزه) را براي بهره‌گيري کامل شهروندان از عيد در نظر مي‌گيرد.
اگر چه به دليل حوادث تروريستي سال‌هاي 2002 و 2005 تا حدودي از ميزان تعطيلات بلند مدت و مسافرت‌هاي طولاني شهروندان کاسته و بسياري از برنامه‌هاي مسافرتي تورهاي گردشگري لغو شد، اما دولت اندونزيا اميدوار است با متعادل شدن اوضاع داخلي و شروع مسافرت‌ها به مناطق گردشگري اين کشور همچون بالي از سقوط يکباره اين صنعت جلوگيري شود.

تايلند:
مرخصي سالانه کارمندان تايلندي 40 روز است که 10 روز آن را تعطيلات 10 روز را مرخصي‌هاي استحقاقي و 20 روز را مرخصي‌هاي استعلاجي تشکيل مي‌دهند. علاوه بر مرخصي سالانه، 13 روز نيز به عنوان تعطيلات مذهبي و ملي به جمع ايام غير کاري شهروندان تايلندي اضافه مي‌شوند. شهروندان تايلندي حداقل دوبار در سال تعطيلات خود را با تعطيلات پايان ترم کودکانشان که در ماه‌هاي آوريل و اکتبر است، يکي کرده و به مسافرت و گشت و گذار مي‌پردازند.

مراکش:
اهالي مراکش در اغلب اوقات مرخصي‌هاي سالانه خويش را در داخل کشورشان، در کنار خانواده و اقوام و در خانه مي‌گذرانند. بيشتر روزهاي تعطيل به دو يا سه هفته ماه اوت مربوط است که معمولا صرف تفريح در کنار سواحل اقيانوسي و مديترانه‌اي اين کشور مي‌شود. در اين بين شايد خانواده‌هايي با سطح درآمد متوسط به ديگر مناطق کشور مسافرت مي‌کنند.

مالزي:
مالزي هر ساله از تعطيلات قابل توجهي برخوردار است. کارمندان اين کشور معمولا از 14 تا 24 روز مرخصي ساليانه و 30 روز مرخصي پزشکي بهره مي‌برند. اکثر اين تعطيلي‌ها يا به نوعي مرخصي‌ها در پايان يا آغاز سال که مصادف با جشن‌ها و مراسم سنتي و تعطيلات رسمي همچون عيد مبارک، کريسمس، سال نو چيني و ديپاوالي است، گرفته مي‌شوند. فصل تعطيلات مالزي معمولا از ماه نوامبر آغاز و تا فوريه سال بعد ادامه خواهد داشت.

کوریای جنوبي:
مرخصي کارمندان کوریایي در طول سال‌هاي 2005 تا 2006 به يک اندازه بود. در سال‌هاي پيشين تعادلي ميان تعطيلات عمومي به وجود آمده و تعداد روزهاي تعطيلي حاصل از مرخصي‌هاي کاري به سبب کم شدن تعطيلات ملي، افزايش يافته بود. از سوي ديگر تصويب طرح يک هفته کاري پنج روزه براي کارمندان وجهه تعطيلات را تغيير داد و تعداد روزهاي آخر هفته آنها را به چهار روز رساند. اين افزايش منجر به زياد شدن سفرهاي داخلي شهروندان و اقامت‌هاي بلند مدت آنان در تفرجگاه طي دو سال اخير شد.

شيلي:
تعطيلات عمومي شيلي 13 روز است. برخي از اين تعطيلات که در روزهاي کاري قرار مي‌گيرند معمولا به يک شنبه‌ها نزديک مي‌شوند تا به اين وسيله کارمندان از سه روز تعطيلي استفاده کنند.
اکثر رويدادهاي فرهنگي و سنتي شيلي رابطه‌اي نزديک با جشن روز استقلال اين کشور دارد جشني که هرساله در هجدهم ماه سپتامبر برگزار مي‌شود. بر خلاف ديگر تعطيلي‌ها، اين جشن مختص همين تاريخ است و هيچ گاه به سمت يک شنبه بعدي کشيده ‌نمي‌شود.

ترکيه:
تابستان مهمترين زمان براي تعطيلات در ترکيه است. عشق به هواي گرم حتي مسافران را در روزهاي تعطيل زمستان به سمت مناطق گرمتر در جنوب اين کشور مي کشاند. با اين وجود کاهش بارش باران و برف در فصل زمستان سال 2007 و خالي بودن کوهستان‌ها از پوشش سفيد برف و تخته‌هاي اسکي سواران بحراني جدي را براي گردشگري زمستاني ترکيه به وجود آورده بود.
تعطيلات مذهبي نيز يکي ديگر از ايام تعطيل ترکيه محسوب مي‌شوند. دو جشنواره مذهبي و سه روز تعطيلات ملي از جمله روزهاي غير کاري اين کشور هستند که شمار ايام تعطيل ترکيه را به 13 روز مي‌رسانند.

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مسئولين محترم سلام و تشکر از زحمات شبانه روزی تان درجمع آوری اطلاعات !

>>>   او برادر از افغانستان را هم یاد می کردی, تعطیلات ما و شما نام خدا به 60 یا 70 روز در سال می رسد.... هاهاهاها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است