نلسون ماندلا چند همسر داشت؟ + عکس
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۰    ۱۳۹۲/۹/۱۵ کد خبر: 62029 منبع: پرینت

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201312/201312061905211342.jpg

اوه‌ لین، اولین همسر نلسون ماندلا بود. آنها در سال 1944 ازدواج کردند. زندگی زناشویی آنها تا سال 1957 ادامه یافت اما عدم تمایل اوه لین به فعالیت سیاسی آنها را از هم جدا کرد.

 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201312/201312061905211092.jpg

وینی، همسر دوم ماندلا بود؛ او برخلاف اوه لین زنی سیاسی بود و در مبارزه با تبعیض در کنار نلسون ماندلا بود. زن و شوهر تا سال 1996 سمبل مبارزه با آپارتاید بودند. در سال 1996 وینی از نلسون جدا شد.
 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201312/201312061905212087.jpg

گراسا ماشل، سومین و آخرین همسر ماندلاست که در سال 1998 با او ازدواج کرد. گفته می شود ازدواج با گراسا تعادل نسبی را در زندگی نلسون ایجاد کرد.

کد (5)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شخص را غربی ها و سفید پوست ها خیلی بزرگ کرده اند، که به نظر من مشکوک است. شخص بزرگ ضد اپارتاید و مبارز سیاه پوست افریقا رابرت موگابی است، که در سال 1980 علیه حاکمیت انگلیس پس از سالها مبارزۀ مسلحانه و چریکی مؤفق گردید که بریتانیا را از زیمبابوه براند و حکومت مستقل را در شمال افریقای جنوبی تشکیل دهد. لیکن وی را همیشه بد میگویند، چون مبارز واقعی بود. این نلسون ماندیلا همۀ عمر را در زندان گذراند، و بعداً هم از زندان بیرونش کردند و رئیس جمهور شد. صرف زندانی بودن خو قهرمان بودن نیست.

>>>   نلسن ماندیلا یک مبارز مانند مهاتما گاندی بود. هردوی شان در رشته حقوق تحصیل کرده بودند.
حقوق دانان در مبارزات شان بر علیه استعمار و اپارتاید از خشونت کار نمی گیرند، بلکه آنها طرفدار یک مبارزه مسالمت آمیز و بدون خشونت هستند و طرفدار گرفتن حقوق مستضعفان از طریق مبارزات پار لمانی هستند. مثل سوسیال دموکرات ها در کشور های اروپایی که کمونست ها و لنین آن ها را بنام منشویک ها و یا اقلیت ها مینامیدند.

>>>   ماندلاابرمردی بودکه درمقابل تمام تعصبات نژادپرستی وبرتری طلبی وظلم واستبدادهمانندخورشیدتابناک فائق آمد.روحش شادیادش گرامی باد،قادررضایی،غزنی،ناهورجسکه.باشنده کابل

>>>   اگر اشتبا نکنم انچه راکه ماندلا انجام دادازواقعات عینی زمانش اب میخورد . او مبارزات چریکی را نفیه نمیکند و اما بودن سالهای طولانی دربند وا قعاء روح بزرگ میخو اهد که قابل احترام و تحسین است .روحش شاد باد . واما جای تاء سف اینجاست که روسا ئی کشور های که دستان ایشان بخون کشورهای جهان سوم وامریکای لاتین الوده است به افریقا جنوبی پیام تسلیت میفرستند وقصد اشتراک در مراسم خاکسپاری انرا دارند مثل انگلیس ، امریکا، فرانسه،ر وسیه وغیره واسم انرا میگذ ارند دپلو ماسی به امید انروزیکه اگاهی مان بحدی برسد که دوستان را از دشمنان تفکیک کرده بتوانیم و زنجیرها بردگی را پاره نمایم .

>>>   نظر دهنده اولي افكار گلبديني دارد بنظر ايشان هر كس كه زياد ادم كشت ترور و وحشت راه انداخت او يك مبارز ميشود نه جانم.

>>>   ماندلا هیچ دانشگاه ندیده بود و اون کسی که نوشته ماندلا حقوق خوانده بود بیانگر بی اطلاعی وی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است