زندگینامه وزیر معارف
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۸۸/۹/۲۹ کد خبر: 6088 منبع: پرینت

‌غلام فاروق وردک وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان

 http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220533582745.jpg

محترم غلام فاروق وردک وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان در سال 1338 در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسط را در زادگاهش و لیسه را در کابل به پایان رساند.

فاروق وردک در سال 1361 وارد فاکولته فارمسی دانشگاه پنجاب پاکستان گردید و در سال 1365 از این دانشگاه فارغ شد. سپس میان سالهای 1365 الی 1370 در کمیته سویدن برای افغانستان در شهر پشاور مصروف خدمت گردید.

فاروق وردک در جریان سالهای 1375 الی 1380 در حالی که در اداره برنامه انکشافی ملل متحد مصروف کار بود، سند ماستری خود را در بخش اداره از پوهنتون پریستون در پشاور به دست آورد.

آقای فاروق وردک در ماه حوت سال 1382 از سوی رئیس دولت انتقالی اسلامی افغانستان به حیث رئیس دارالانشای دفتر مشترک تنظیم انتخابات مقرر شد و سپس در دلو سال 1383 به حیث رئیس عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران موظف گردید.

نامبرده علاوه بر این وظیفه، ریاست دارالانشای جرگه امن منطقوی را نیز پیش می برد.

فاروق وردک در ماه میزان 1387 از سوی حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به حیث وزیر معارف به پارلمان معرفی گردید که بعد از کسب رای اعتماد تا اکنون دراین پست اجرای وظیفه می نماید.

آقای وردک به زبانهای دری، پشتو، اردو و انگلیسی تسلط دارد.

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من وقت پر گرانباء خود را به خواندن زنده گینامه این چینن وزیران .... ضایع نمی کنم.

>>>   کسیکه باپاکستان روابط نزدیک داشت هیچ تعریف ندارد

>>>   تاجایکه میدانیم ایشان به خاطر اختلاس از کمیته سویدن رانده شده بودند و یقینناً ایشان از معامله گران و گماشته ISI میباشد. وای به حال ما افغان ها ! شکی نیست که گفته اند ٌ تا.... باشد چرا شخص به پا برودٌ.
الیاس - کابل

>>>   قابل یاد آوریست که وی سند ماستری در مقابل 500 کلدار از تقلب کاران در شهر پیشاور بدست آورده است.
زحل از کابل

>>>   تا باد چنین بادا وای به حال این مردم بیچاره .....آی اس آی هم وزیر میشوند انهاییکه روز وشب مشغول تخریب این کشور هستند. دلم برای خون مردمی که در مبارزه با استعمار سیاه ریخته شد میسوزد.
هراتی

>>>   اقای فاروق وردک زندگی را در پاکستان اموخته بنا وفا دار به ارمان ها و اهداف پاکستان میباشد.
حسن غمکش

>>>   باپاکستان روابط داشتن هيج اشكالي ندارد ولي روابط به يهود و نصارا كفر است

>>>   محترم شخص خوب با تجربه و فهميده است من هم این وظيفه كه برایش داده شده تبریک میگویم و موفقیت هر چه بیشتر شان را خواهانم
،محترم وردگ صاحب کامياب و سرفراز باشی .
آرين افغان از كابل

>>>   خدا نخواسته از وزارت معارف باز یک باز وردګ جور نکنی وزیر جان !
خدایا ! امان از دست ملیت پرست ها
مسکین یار 007

>>>   تا حـمــــــــــــــــــــــــــاقت اینچنـــــــــــــــــــین باشــــــــــــــــــــد دشمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن در نمــــــــــــــــــــــــــی ماند !

ملت افغان باید مدیون خدمت های سه شخصیت بزرگ کشور حنـیف اتمر، داکتر فاروق وردک و انوارالحق احــدی باشند !
مـــلا شــخ مــامــد پکتیاوال
اگرازشخصیت در جامعه افغان بتوان سخن گفت پس فقط ازسه شخصیت: داکترعـــــــبدالله ، قـــــانونی و ضـیا مســـعود !
حـــاجی شــق الله پنجشـــیری
اگر صداقت و پاک نفسی معیار وطن دوستی باشد پس در افغانستان فقط و فقط می توانیم از محترم خلیلی و محقق نام بریم !
کــــربلایی صفدر یک لـــنگه
در شهامت و پایمردی مقاومت وفداکاری در تاریخ افغانستان ابرمردی چون الحاج جنرال دوســـــــــــــــــــتم کمتر دیده شد !
مـــلا جــوره قل ســــــــرپل
مادر باشد که فرزندان چون اسپنتا واسمعیل خان به دنیا بیاورد که در تاریخ پنجهــــــزارساله افغانستان نظیرشان دیده نشده !
خـواجـه کور مـامـد هـــروی

تجارب صد سال پیش جد بزرگ ما جنرال مکناتن دراین سرزمین سرمشق خوب برای سیاست امروزوفردای ما خواهد بود !
براون صدراعظم انگلستان
با تقدیم حـــــــــــــــــــــــــــــــــرمت
حقــــــــ(شـــمس الحـــق)ـــــــانی

>>>   نوش جانت که با اسناد جعــــــــــــــــــلی ات وزیرشدی
اقای فاورق وردک با روابط که باقای عبدالخالق فراهی داشت اسناد جعلی که درپشاور با سه تا چهارهزارکلدارپاکستانی جورمیشود اسناد تحصیلی برایش ساخت که ازجانب قونسلی افغانستان توسط سعیدی مهر شد وکابل برده شد ودرکمیسیون ارزیابی به پول وشناخت ارزیابی شد من به کسانیکه تحقیق کنند اطمینان میدهم که اگر تحقیق کنند بر واقعیت ها دست خواهند یا فت وچهره جعل کاری اقای وردک را خواهند افشا نمود .
احمد

>>>   یکی از چاپلوسان کرزی آقای وردک هست..... و کسی هست که در تقلب(انتخابات ریاست جمهوری) دست بالای داشته تا آقای کرزی رای بیشتری را حاصل کند....
نصیر از کابل (مکرویان)

>>>   فاروق وردک دروغ گفته است .
فاروق وردک دروغ میگوید او که سند لسانس وماستری را دردرپشاورجعلی ساخته است وبا شناخت وپول انرا دروزارت تحصیلات عالی ارزیانی نموده است سند تحصیلی فراغت صنف دوازده هم خویش را که گفته میشود با فشار وزور بالای ریاست تدریسات ثانوی وزارت معارف سند 12 را ازادرس لیسه خوشحال خان ساخته است اگر کسانیکه تحقیق می نمایند با من درتماس شوند من تمام کاپی های اسناد شان را دراختیارشان قرارمیدهم قابل یاداوری است که کاپی اسناد های خارج مرزی ان درکمیسیون ارزیابی وزارت تحصیلات وکاپی سند او درریاست تدریسات ثانوی وزارت معارف موجود است تاکید میکنم اگر بازهم کسی که ضرورت داشته اسناد های وردک را میتوانند ایمیل خویش را دراین سایت نشر کند من تمام کاپی های اسناد ان را برایتان ارسال میکنم میتوانند که برویت ان تحقیق کنند .
درجستجو حقایق ازطرف بی نام

>>>   بسیار جالب! من فکر می کنم یگانه وزیر که بدون پرداخت رشوه های گزاف به وکلا به قدرت رسیده است آقای وردک است. باوجود اینکه من کدام قرابتی و یا خویشی با ایشان ندارم ولی به نظرمن او یک شخصیت عالی و کار آگاه و مستعد است. من فکر می کنم که بیشتر این تبصره ها از روی تضاد های ملیتی و زبانی میباشد که بسیار جای تآسف است برای آینده کشور ما. و من فکر می کنم که او ممکن است ریس دولت آینده افغانستان شود. انشاالله که موفق می شود.
نجیب ساحل.

>>>   نوشجانب جعلکار درچهارسال ماستری را خلاص کردی دردیگرپوهنتونها درشش سال خواند می شود ولی درچهارسال یعی چنانچه که خودت گفته ای از1361 الی 1365 نوشجانت جناب وردک دروغ میگفتی که کم دیر افشا میشدید امید خارنوالی تحقیق کند . ما وزیر جعل کارا نمی خواهیم
یکی ازکارمندان معارف

>>>   لعنت به کسانیکه همیشه به دنبال تضاد های زبانی و قومی می اندیشند

>>>   کاکرد جناب وردک صاحب را از کارمندان اداره عمومی امور پرسان کنید ، نه ملت را مقصر بسازیدو نه هم قوم را زمانیکه وردک صاحب به وزارت معارف تشریف بردند اکثریت کارمندان اداره عمومی امور گفتند دزد بزرگ رفت واگر باور ندارد از سید صدیق معتمد وغمگسار پرسان کنید .

>>>   من قسم یاد میکنم که اسنادتحصیلی فاروق وردک جعلی است
به من لعنت نکنید من واقعیت را گفته ام قسم میخوردم که اسناد ان جعلی است اگر نباشد لطفا شما ازاقای فاروق وردک پرسان کنید حد اقل یکی ازهم صنفی هایشان رابشناسد ونام یکی ازاستادان خود را بدانید اگر بازهم قبول نمیکنید اقای وردک یک مراتب بخاطر درست بودن اسناد خود ازطریق مطبوعات ازمرکز تحصیلات عالی پاکستان صحت ان را بخواهند باز به خوبی چهره جعلکاری وزیر معارف واه واه چه خوب وزیر جعلکاری افشاه خواهد شد باز هم قسم میخوریم اگر قبول نمیکند باز نزدی احمد سعیدی بروید باز او تمام داستانی او را خواهند بیان کرد .اگر وردک چنین کارا نکرد باز من تمام کاپی های انرا خواهم نشر کرد .
درجستجو حقایق

>>>   جناب وردک صاحب خارنوال بالایت میاید وعده داده اند اماده باش
من یک ژورنالست هستم بعد ازاینکه قسم خواننده را دیدیم بالای اسناد شما تحقیق داریم امید حین مراجعه به سوالات ما پاسخ روش داشته باشید .
بی نام ازکابل

>>>   جناب فاروق وردگ همين برايتان كافي است كه براي محصلين مصر وعده
خلافي كردي
مصر

>>>   جناب وردک صاحب دوستانه موفقیت شما را قلباً تبریک می گویم در کار های خویش موفق باشید و پیروزی شما را همیشه از خداوند آرزو دارم و در ساحه کاری خوش و بلند بردن سطح تدریس در کشور آرزو دارم مطمین که این کار را مینماید.
عسی احمدی

>>>   ودرک صاحب ما فکر میکردیم که شما یک چیزی هستی مگر شما هم ..................... بررامدید. باالخره بالای کی اعتماد کنیم ..
بی ننگ از وزارت معارففففففففففففففففففففففف

>>>   داکترفاروق وردک یک شخص کاردان و راست کار است همایتش میکنیم

>>>   سلام و احترم خدمت همه خوانندگان محترم سایت "اطلاع رسانی افغانستان".
در مورد نظر دادن به جناب آقای فاروق وردگ....
جناب آقای وردگ باید افتخار کند تا در منصب قرار دارد که میتوان بیشترین خدمت را برای هموطنان عزیز خویش انجام دهد.. وزارت معارف یعنی معرفت یک ملت و حتی یک شخص.. پس با در نظر داشت این وزارت عالیقدر، شما باید صادقانه جامه خدمت بپوشید تا آینده این ملت غریب با چراغ علم و دانش منور گردد.. من از خداوند این وزارت را تمنا و نصیب خویش میدارم..
سیف الله رسا - کابل

>>>   سلام برهمه هموطنان لعنت برهمه حقيدان حقيران وتوفنك سالاران بعض حسودان كه ادعاي اسناد جعلي وبه يك وديكر نام اقاي وردك متهم مكند از آنها خواهش مى كنم كه از مردم افغانستان وشاكردان مكاتب نظرفرسي كند كه آنهاجي جواب ميدهد خدمت وصداقت آقاي وردك را جند جنايت كار اززهن مردم هيج وقت كشيده نميشود فروفيسور جي كنم كه طياره ٣مليون دالري را به ٤صد هزار دالر به فروش برساند اقاي وردك فعلا وزير است لكن ازيك خانه عادي دركابل علاوه هيج ندارد لعنت براستادان وصاحب تحصيلات عالي كه ازخون مردم بيجاره بلاكها را دردبي جورميكند باز هم صد تبريك به اقاي وردك وهمه وزيران صادق ووطن دوست
معصوم وردك ازسعودي عربستان طايف

>>>   وزیر که خودش جعل کار باشد ازدیگران چه گله دارید وای به نسل اینده وطن مرگ به کرزی قوم پرست
بی سواد از مکتب سید جمال مینه

>>>   اقای وردک یک مرد کار کن است این لایقت رییسی دولت دا دارد. خداوند(ج) مافقیت شان خوایم

>>>   به خداوند (ج) امن است و ییک کار های در دفتر این کار

>>>   هنوز معلوم نشد که همان دروازه های که از وزارت معارف بردن پس اوردن یا نه
نام ولایت وردک به ولایت زردک تعغیر کده
دندان شکن از چین

>>>   سلام به تمام دوستان

کسیکه با قلم دشمن را جواب میدهد اقای فاروق وردک است و کسیکه خون خواران را هم در کرسی وزارت شاند امی قاروق وردک بود . و کسیکه این چپاول گران را در لویه جرگه قناعت داد و فرهنگ قلم را فهماند امی فاروق وردک بود ........ اگر مشکل بودن در پاکستان باشد تمامآ رهبران تشنه چوکی در انجا بودند که امروز از ازادی حرف میزنند

مــــــــــــــــــــــــــــزا( اتل )رشــــــــــــــــــریف

>>>   نوش جانب دلال ISI كه وزير شدي اين هم از دست مورده گاو كرزي است كه مثل فاروق وردك افغان ملت ...... به وزارت ميرسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است