زندگینامه وزیر صحت عامه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۸۸/۹/۲۹ کد خبر: 6083 منبع: پرینت

داکتر سید محمد امین فاطمی وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان

 http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220519193956.jpg

محترم سید محمد امین فاطمی وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان در سال 1331 در ولسوالی کوز کنر ولایت ننگرهار زاده شد.

در سال 1347 از ليسه عالي حبيبيه فارغ گرديد و در سال 1977 از فاکولته طب ننگرهار ديپلوم داکتری خود را اخذ نمود.

داکتر سید محمد امین فاطمی شهادتنامه "مسير های جديد برای پاليسي صحي در کشورهاي رو به انکشاف" را از دانشگاه باستن ايالات متحده امريکا در سال 1995 بدست آورد.

داکتر سید محمد امين فاطمي در سالهای تجاوز شوروی بر افغانستان به پاکستان مهاجر شد و در حکومت موقت مجاهدین معين وزارت صحت عامه تعین گردید.

نامبرده بعد از تاسیس حکومت مجاهدین در کابل منحيث وزير صحت عامه دولت اسلامی ايفای وظيفه نموده است.

داکتر سید محمد امین فاطمی بعد از پیروزی جلالتماب حامد کرزی در انتخابات سال 1383 به حیث وزیر صحت عامه تعین شد از آن زمان تا حال در این سمت ایفای وظیفه می نماید.

داکتر فاطمی زبانهای پشتو، دری و انگلیسی را روان صحبت می کند.

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به همه
دوکتورفاطمی شاید شخصیت خوب بوده باشد ولی درین اواخر در
دام کسانی افتاد که او هم به فساد غرق شد . کسی اگر پیدا شود وی را قسم دهد که ریس ادرای وزارت صحت چی خویشاوندی دارد با وی . یا قسم داده شود که آیا سیرم را به شفاخانه ها درسالهای قبل ارسال کرده بودی کرایه آنرا چند برابراز ازنرخ بازار همان ولایت بدست نیارودی چه جواب خواهد داد
امید فریب هر نرم زبان را نخورید که درین دیدید که درزمان اساس
سیاسی کشور چه نیرنگ که نبود بکار برد بدا به دوکتوریکه ملت
مظلوم را فریب بدهد .
اسد- ازکابل

>>>   سلام!
به توانمندی و ظرفیت آقای فاطمی هیچ شکی نیست،
شاید داکتر لایقی باشد، در پست های بلند دولتی کار کرده باشد و چند خوبی دیگر... مگر اینرا هم میدانید که ایشان یک نشنلیست .....میباشند، ( نه تنها پست های بلند وزارت صحت عامه) حتی چوچه پیشک های دفتر شان هم از مشرقی میباشد. اگر هم کسی در بین همکاران شان باشد که از مشرقی نباشد، قدرت کاری ندارند. بیاد داشته باشید که بخش اداری وزارت صحت (که حکومتی در بین وزارت صحت عامه میباشد) از این امر مستثنی میباشند، زیرا معینیت اداری در حیطه قدرت جناب بزرگوار، شخصیت همیشه معزز محترم مارشال فهیم قسیم بوده و میباشد.
همین که گفتیم و گذشت شخص وزیر صاحب صحت عامه از آقای مارشال فهیم چنانیکه موش از پیشک ترس دارد، هراس دارند و در دوره قبلی از دو گماشته شده آقای فهیم تا اخرین ذره آبرو دفاع کردند. بیاید این بار ببینم که این شخصیت خارق العاده با آقای حسام الدین همراه و پروفسور اخگر ( رئیس عمومی اداری و رئیس عمومی قوای بشری) چه خواهد کرد.
شاید هر روز بوت های مبارک این دو فرد متبرک را پاک نموده و دستمال ابریشمی اش را همه روز از ایمیل این دو فرد به جناب مارشال فهیم ارسال بدارد تا ایشان با ----- مبارک شان دستمال آقای فاطمی را متبرک کنند.

غفور سلام-دبی

>>>   من مدت سه سال به فاطمی کار کردم در پاکستان 16 سال قبل یک شخص مسلمان و با خدا ج بوده و به هر قوم افغانستان کمک های کرده است. یک مثال این تمام اکمالات صحی برای سمت شمال در وقت جهاد افغانستان بود.
یک ادم خدا پرست و انسان دوست است موفقیتش را میخواهیم. من هیج خویشاوندی با وی ندارم.
Nazir Kabul.

>>>   آقای محترم فاطمی
بنده حرف های شما را در پارلمان شنیدم که گفتید از جمله دواهای وارده در کشور به مقدار پنج فیصد آن بی کیفیت بررسی گردید که این حرف را هیچ کس قبول نخواهد کرد زیرا با تائید گفته های عالمی بلخی در پارلمان بنده نیز به یک نوع دوا ضرورت دارم که همیشه آنرا از پاکستان بدست میآورم و به دوستانیکه فرمایش میدهم میگویم که هرگاه از شما پرسان کند که دوای کابلی یا پاکستانی باشد بگویند که پاکستانی زیرا دوای کابلی همان دوای ساخته شده پاکستان به فرمایش تجاران
گرامی ما میباشد که به خاطر مفاد هنگفت دوا ها را بی کیفیت فرمایش میدهند و در فکر صحت هموطنان شان نیستند و از آن شرکت هندی که یادآوری کردید حتمآ در مقابل رشوت تجاران ملی ما نتایج تحقیقات را پنج فیصد گزارش داده اند. بنا بر این اگر میخواهید که به هموطنان خویش مصدر خدمت قرار گیرید در قسمت وارد کردن دواهای با کیفیت کوشش نمایید

با احترام همایون از کابل

>>>   تا حـمــــــــــــــــــــــــــاقت اینچنـــــــــــــــــــین باشــــــــــــــــــــد دشمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن در نمــــــــــــــــــــــــــی ماند !

ملت افغان باید مدیون خدمت های سه شخصیت بزرگ کشور حنـیف اتمر، داکتر فاروق وردک و انوارالحق احــدی باشند !
مـــلا شــخ مــامــد پکتیاوال
اگرازشخصیت در جامعه افغان بتوان سخن گفت پس فقط ازسه شخصیت: داکترعـــــــبدالله ، قـــــانونی و ضـیا مســـعود !
حـــاجی شــق الله پنجشـــیری
اگر صداقت و پاک نفسی معیار وطن دوستی باشد پس در افغانستان فقط و فقط می توانیم از محترم خلیلی و محقق نام بریم !
کــــربلایی صفدر یک لـــنگه
در شهامت و پایمردی مقاومت وفداکاری در تاریخ افغانستان ابرمردی چون الحاج جنرال دوســـــــــــــــــــتم کمتر دیده شد !
مـــلا جــوره قل ســــــــرپل
مادر باشد که فرزندان چون اسپنتا واسمعیل خان به دنیا بیاورد که در تاریخ پنجهــــــزارساله افغانستان نظیرشان دیده نشده !
خـواجـه کور مـامـد هـــروی

تجارب صد سال پیش جد بزرگ ما جنرال مکناتن دراین سرزمین سرمشق خوب برای سیاست امروزوفردای ما خواهد بود !
براون صدراعظم انگلستان
با تقدیم حـــــــــــــــــــــــــــــــــرمت
حقــــــــ(شـــمس الحـــق)ـــــــانی

>>>   سلام دوستان،
اینکه این شخص بیشتر کارمندانش مشرقی وال اند بر همه معلوم است ولی این به دلیل این نیست که دلش به مشرقی بسوزد بلکه بر حسب هر تصادفی اعضای باند مافیایش از ولایات مشرقی اند.
بروید در مشرقی و ببینید که مالاریا، اسهال و غیره امراض چگونه بیداد می کند، ببینید که شفاخانه پرنفوس ترین ولایت افغانستان که جلال آباد باشد چقدر ضعیف و کوچک و همزمان کثیف و نامنظم است.
این دزدان صرف از نام یک منطقه برای حفظ مقام خود استفاده می کنند، اگر امروز کسی صد میلیون دالر برایش بدهد تا تمام مردم مشرقی را به ایدز آلوده کند بی محابا این کار را خواهد کرد.
فقط از برادران خواهش دارم که به خاطر این دزدان بین خود تفرقه راه ندهند.
اگر این بار از پارلمان رای موافق ببرد و من به هر نحوی خبر شوم که وکلای هراتی برایش رأی داده اند، هرکاری از دستم بیاید در حق این وکیلان و خانواده شان می کنم، چه اینها در حق تمام ملت با رأی موافق دادن به این خاین ظلم کرده اند. همینرا از برادران دیگر ولایات هم تقاضا دارم.
با احترام
پرسوک هراتی

>>>   وكيل صاحب از وزير صاحب صحت عامه سوال كرد،دربسيارى شهر ها مركز صحى وجودندارشما هم درضمينه كدام اقدامى نكرديد،وزيرصاحب جواب داد،ما ميكزاريم تا بعضى وطنداران به مرك طبعى هم بميرند،
خيبر

>>>   سلام دوستان!
وزير صاحب صحت عامه واقعا در طول چند سال اخير خدمت نموده است
اما ديده مي شود كه در پارلمان ما امروز هم قوم پرستي و ملت گراي وجود دارد. يك تعداد از وزيران پيشن كه شايسته گي هم داشتن و از طرف وكيلان راي اعتماد نگرفتند.
احمدي از ولايت زيباه باميان فعلا در شهر زيباه كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است