برگزاری کنفرانس گفتگوی امنیتی در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۲/۷/۱۳ کد خبر: 59015 منبع: پرینت

دومین کنفرانس بین‌المللی امنیت تحت عنوان ”گفتگوی امنیتی هرات ” برگزار شد.

مسوولان انستیتوت مطالعات استراتیژیک می گویند: این کنفرانس که بدنبال کنفرانس بین‌المللی ماه میزان سال گذشته در هرات تدویر یافته است، در آن نمایندگان بیش از سی کشور منطقه، آمریکا، اروپا، استرالیا و سازمان‌های مهم بین‌المللی شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری پامیر (pamirpress.net)، انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده افغانستان و دهه تحول، اجرایی شدن همکاری‌های عملی ضدتروریزم، جستجوی راهکارهای اساسی و موثر بمنظور مبارزه با مواد مخدر در سطح منطقه، بررسی فرصت‌ها و موانع‌ برای همکاری‌های منطقه‌ای، میراث‌های فرهنگی و هماهنگی‌های سیاسی، مولفه‌های صلح عادلانه و پایدار در منطقه، چشم‌‌انداز همکاری‌‌های آمریکا، ایران، افغانستان و همکاری‌های اقتصادی از جمله موضوعاتی‌ هستند که در کنفرانس بین‌المللی «گفتگوی امنیتی هرات» محور بحث اشتراک کنندگان می باشد.
آقای مرادیان می گوید: کنفرانس گفتگوی امنیتی هرات، از جمله کنفرانس‌های مهم بین‌المللی است که تاکنون کشورهای جنوب آسیا، خاورمیانه و آسیای میانه شاهد برگزاری چنین کنفرانس نبوده‌اند.

هم‌چنین قرار است در این کنفرانس بین‌المللی، نمایندگان کشورهای افغانستان، ایران و آمریکا یک نشست سه‌جانبه داشته باشند.

هدف از این نشست، بررسی چشم‌انداز همکاری‌ها میان سه کشور است، طوریکه داوود مرادیان، رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان، می‌گوید: در کنفرانس بین‌المللی سال گذشته در هرات، جرقه‌ای در مورد همکاری‌های سه کشور زده شد اما امسال قرار است بحث‌های بیشتری در مورد این همکاری‌ها صورت گیرد.

موضوع بررسی همکاری‌های افغانستان، ایران و آمریکا در حالی مطرح می‌شود که اخیرا مقام‌های آمریکایی و ایرانی گفتگوها برای پایان دادن به اختلافات خود را آغاز کرده‌اند. اخیرا مقام‌های دو کشور پس از سی‌وپنج سال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد باهم دیدار و گفتگو کردند.

انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در ماه میزان سال گذشته نیز کنفرانس بین‌المللی را در مورد نقش کشورهای منطقه در دهه تحول برگزار کرده بود و در این کنفرانس نیز نمایندگان بیش از سی کشور حضور داشتند.

کد (12)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افرین بر هرات و هراتیان و دادوود شاه صبا که این طرح عظیم را راه اندازی کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است