آیا این بار می گذارند داکتر عبدالله پیروز شود؟
باید منتظر ماند و دید آن کسانی که این پنج سال برنامه های سیاسی داکتر عبدالله را به وی دیکته می کردند، هنوز بر سر حرف خود هستند و او را به قدرت می رسانند یا اینکه طی این مدت مهره دیگری برای خود پیدا نموده و در فکر خط زدن عبدالله از لیست پیروز انتخابات ریاست جمهوری می باشند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۲/۷/۱۰ کد خبر: 58859 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در حالیکه فقط چند روز تا پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده، داکتر عبدالله عبدالله به عنوان دومین نامزد این رقابت، ثبت نام خود را تکمیل نمود.

بنا به گفته محترم ضياء الحق امرخيل، رييس دبيرخانه کميسيون مستقل انتخابات، ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري که از 16 سپتامبر آغاز شده و تا روز ششم اکتبر ادامه دارد به هیچ وجه قابل تمديد نيست.

اين در حالي است که در 15 روز نخست ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات فقط يک نامزد به نام "بسم ا... شير" ثبت نام کرده است که دومین نامزد داکتر عبدالله بود که با همراهی قریب به یکصد تن از افراد شاخص سیاسی، سران احزاب و نمایندگان مجلس ثبت نام خود را تکمیل نمود.

هرچند تاکنون 72 نفر از جمله دو زن براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري بروشورهاي ويژه ثبت‌نام در انتخابات را از اين کميسيون دريافت کرده‌اند. لذا باید منتظر ماند تا برخی دیگر از چهره های مطرح سیاسی از جمله علی احمد جلالی، قیوم کرزی، امرالله صالح، اشرف غنی احمدزی، احمدضیا مسعود، زلمی خلیل زاد و زلمی رسول در روزهاي پاياني ثبت‌نام نمایند.

داکترعبدالله که محمد خان، معاون رییس حزب اسلامی شاخه ارغندیوال و محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی را به ترتیب به عنوان معاونان اول و دوم خود معرفی کرد، پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: به اجرای قانون اساسی به همین صورت کنونی متعهد است و مبارزه با فساد و اجرای برنامه های فقرزدایی، در صدر برنامه‌های انتخاباتی او خواهد بود .

وی که با انتقاداتی مبنی بر تصمیم گیری درباره انتخاب معاون اول خود روبرو است، گفت: ما به گونه ای عمل خواهیم کرد که این انتخابات برای مردم افغانستان عادلانه باشد. لازم به ذکر است که عبدالله با همراهی چهره های مطرحی همچون عطا محمد نور والی سابق بلخ به کمیسیون انتخابات آمده بود.

اما داکتر عبدالله کیست؟

عبدالله عبدالله تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه غازی محمد ایوب خان تکمیل کرد و درسال ۱۳۵۵ هجری خورشیدی مطابق سال ۱۹۷۶ میلادی از لیسه نادریه کابل فارغ گردید.

درسال ۱۳۵۶ شامل دانشکده پزشکی دانشگاه کابل گردیده و در سال ۱۳۶۲ تحصیلات خود را به اتمام رسانیده و تا سال ۱۳۶۳ در شفاخانه نور به عنوان چشم پزشک مشغول خدمت بود. در سال ۱۳۶۳ به پاکستان مهاجرت کرد و تا سال ۱۳۶۴ در شفاخانه سید جمال الدین مشغول خدمت به مهاجرین افغانستان گردید.

در سال ۱۳۶۴ وارد جبهات جنگ علیه نظامیان شوروی وقت گردید و به عنوان سرپرست بهداشت جبهه پنجشیر و بعدا به حیث مشاور و همکار احمد شاه مسعود تا ازادی کابل مصروف خدمت بوده از سال ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۶ در کابل به عنوان رییس دفتر و سخنگوی وزارت دفاع ملی و در سال ۱۹۹۷ به حیث معاون وزارت خارجه تقرر حاصل نمود.

همچنان در سال ۱۹۹۹ سرپرستی وزارت خارجه دولت اسلامی افغانستان را بعهده داشت. بعد از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ در اداره موقت و بعدا در دوره انتقالی مسوولیت وزارت خارجه را بعهده داشت. تا در انتخابات اوت 2009 به عنوان نامزد رسمی جبهه ملی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی گردید و موفق به کسب 30 درصد آراء گردید.

وی که از پدری تاجیک و مادری پشتون متولد شده و این یک امتیاز برای وی در رقابت انتخاباتی محسوب می شود، در حال حاضر متاهل بوده و دارای سه دختر و یک پسر می‌باشد و به زبانهای پشتو، دری ، انگلیسی تسلط داشته و همچنان به زبانهای عربی و فرانسوی نیز آشنایی دارد.

داکتر عبدالله در دور دوم انتخابات قبلی، به بهانه وجود تقلب گسترده از رقابت انتخاباتی کنار کشید تا به سفارش برخی ها، حامد کرزی 5 سال دیگر ارگ نشین باشد. عبدالله طی این پنج سال جزء بهترین دولتمردان مسکوت افغانستان بود و با اینکه خود را رهبر اپوزیسیون دولت می دانست، هیچگاه اقدامی در خور مقام خود انجام نداد.

که البته شاید این سیاستش بی ربط به کناره گیری یکباره اش از دور دوم انتخابات نباشد. به هرحال باید منتظر ماند و دید آن کسانی که این پنج سال برنامه های سیاسی داکتر عبدالله را به وی دیکته می کردند، هنوز بر سر حرف خود هستند و او را به قدرت می رسانند یا اینکه طی این مدت مهره دیگری برای خود پیدا نموده و در فکر خط زدن عبدالله از لیست پیروز انتخابات ریاست جمهوری می باشند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انشا الله که برنده نخواهد شد
فایز پنجشیری

>>>   این مهره سوخته نزد مردم افغانستان اهمیت و ارزش ندارد.
و غیر از چند نفر وابسته گان ایشان هیچ افغان اگاه به او رای نخواهند داد.مردم افغانستان اورا ... می شناسند که غیر از معامله گری و فتنه گی چیزی دیگری از دستش بر نمی اید..

>>>   به لحا ظ خدا گذشته ان را در نظر گيريد...تغير نا پذير است.
سالم پنجشيرى

>>>   ضرورت به حرف های زشت ورکیک نیست حوصله کنید اگرناقراراستید ازشوروی وقت که توسط مجاهدین پارچه پارچه شد بپرسید که مجاهدین چقدرقدرت و زوردارند فقط حوصله کنید وخیرفلاح وبهبود افغانستان را بخواهید وسلام
دوست شما {ن} لوگری

>>>   در انتخابات کسی پیروز خواهد شد که خوب مزدوری یاد داشته باشد و تسلیم صد در صد آمریکا باشد. اگر داکتر عبدالله و هر کسی دیگری می خواهد در افغانستان رئیس جمهور شود با ید در مزدوری برای آمریکا با دیگران رقابت کند و از آقای کرزی و امثال او در این رقابت پیشی گیرد!

>>>   پدر و مادر داکتر عبدالله تاجک بودند و زادگاه شان دره زیبا پنجشیر میباشد, صرف ناپدری (پدرخوانده/اندر) وی پشتون بوده که بعد از تفریق بین پدر و مادر داکتر عبدالله با مادر وی ازدواج کرده بود وداکتر عبدالله در خانه وی بزرگ شده است.
هراتی

>>>   این مهره سوخته نزد مردم افغانستان اهمیت و ارزش ندارد.
انشا الله که برنده نخواهد شد,,,,,,,,,,,,,
عبعبدالسمیع اوریاخیل

>>>   عبدالله كان بانتخاب خامت و جانس إز دست رفته ات مدت ده سال ديكر مجال كاميا بي نيست
كرزي جنان سياست را به دستور كأكا يش عزيزالله كرزي سفير در شوروي بأزي نمود كه شمارا اول إز ضيافت هاي رسمي حذف نمود بعدا حتي به روز هاي تاريخي فارم شت نمود تا كه عزيزالله كرزي. زنده بأشد شما هيج نوع جانس ند اريد به كرنتي خدمت شما ياداورميشوم ،
عزيز إز جبل اسراج

>>>   آیا میمانند یعنی چی؟ باید بگویم آیا کامیاب میشود؟
نخیر! بخاطریکه او از ادرس مستبدین کاندید گردیده است و در عقب خود همه غاصبین و زورمندان غیر قانونی را دارد. اگر پیروز هم شود به زور ملیشه ها بعید نیست

>>>   خلیفه عبدل تورهچه به ریاست جمهوری...

>>>   این ها اشخاص افراد فریب گر نیرنگ مهارت خوب دارند هرگز برنده نخواهد شد.ای مردم عزیز هوشیار باشید.
کاکا عاقل

>>>   داکتر عبدالله از پدر پشتون دری زبان است و از مادر تاجک تا جای که شنیده میوشد
لغمانی

>>>   انشاالله پیروز خواهد شد چون نسبت به همه کاندیدان از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است......

>>>   این اشخاص برنده نمی شه! قبلا امتحان شده اند

>>>   خارجی ها ویا گردانندگان امور کشور واشغال گران دو طائیفه را بسیار بد می بینند یکی کمونیست ها وانهائیکه یک روز هم در بلوک شرق گذرانیده باشد و.دیگر مجاهد ومسلمان را انها با این دوگروه اصلا سر سازش ندارند هر که ازین دو گروه بود در هیچ جای زمام اداره ای خارجی ها جا ندارند ما عمومیات را گفتیم دیگر شما افراد واشخاصی که میخواهند به سیستم داخل شوند باین میزان ومقیاس برابر کنید این است محک واین است اکسیر که صحت وسقم خدمت گذاری به دستگاه را تعیین مینماید
درمورد رئیس ارگ فعلی که انها به تنظیم جبهه ای نجات ملی تعلق داشتند ان تنظیم از اول تنظیم made in USAبودند وهمچنان حزب اقای گیلانی در باره تنظیم های که مستقیما به ای اس ای ارتباط داشتند میشود در حالت مجبوری تا پیداشدن نعم البدل ازانها هم کار بگیرند وانهائیکه یک زمانی به بلوک شرق خدمت میکردند وحالا به غلامی وخدمت گذاری اینها امده اند که تعداد شان کم هم نیست ازین ها هم میشود در رده های پایئن تراستخدام شوند در غیر ان با باور مندی به خدمت نمیگیرند انهای که درین حزب ویا ان حزب مجاهد بوده ولی از طرف خود انها وظیفه داشتند ودر بین مجاهدین به نفع انها کار میکردند ویا انهایکه بعدا در بی نمازی وروزه خوری وعیاشی و بی بندوباری امتحان خود را داده اند وثابت نموده اند که از مسلمان های که قران گفت است نیستند شانس اساسی را اگر هم نداشته باشند بدل الفاقد یا در جای گم شده میتوانند کار بدهند
تبنگ چی

>>>   اشخاص های که در مدت 10 سال نتوانست به مردم خدمت کنه اگر در آینده رئیس جمهور انتخاب شود خواهد خدمت کرد به مردم نخیر هرگز فریب همچون اشخاص را نخورید که اینها همه به فکر منفعت شخصی خود ها هستند هرگز به فکر ملت نیست که مبادا وطن و مردم را باز هم به سال های 1380 و جنگ های داخلی خواهد کشاند
کاکا پاینده

>>>   بس است دگه نمیخواهیم... رئیس جمهور ماشوند مردم باید بدانند که اینها چی کردن لطفا به این ها رای ندهید؟
آرین ((فهیم)) ازنجرآب

>>>   تا فعلا خو هيچ كانديد قويتر از داكتر عبدالله وارد ميدان نشده ودرآينده هم ازين كرده قوي نخواهد بود زيرا بزرگترين احزاب سياسي وپرنفوذ ترين احزاب سياسي افغانستان از ايشان حمايت دارند پايه هاي قوي مردمي دارند كه هيچ كانديدي ندارد شما تنها به شهر كابل نبينيد 34 ولايت افغانستان را درنظر بگيريد تنها داكتر عبدالله وتيمش قادر است كه درين 34 ولايت كمپاين كنند ودربين همه اقشار ملت نفوذ دارند

>>>   خداوند عبدلک و تیم اش (خان محمد و محقق) را هرگز به تاج و تخت نرساند.

>>>   دیگر مردم به این ها اجازه نمیدهند.باید هر شهر وند وجدان خود را قاضی ساخته رای بدهند تا سرخ روی هر دو جهان گردند.
با احترام
آفغان بچه گک

>>>   شخصی که دارای اندیشه وبرنامه درست کاری وعملی نباشد.ولوهرکسی که نمی خواهد باشد مشکل را حل نمی کند.
دوستان عزیز دنبال قومیت ،سمت به الله قسم نرویم

>>>   دراین مملکت تنها کسی که امریکا بخواهد رئیس می شود مگر کرزی را چه کسی می شناخت مهره های امریکا قدرت را دردست دارند وخواهند داشت.
هادی-لندن

>>>   به نام الله بر هر افغانی مسلمان لازم است در این انتخابات نامشروع شرکن نکنند داکتر عبدالله صاحب یکی از دست نشنده روسیه و غرب است افغانهای عزیز لطف کنید به سخنان من خوب توجه کنید ریس جمهور اصلی را امریکا انتخاب خواهد کرد و نه ملت افغان ما افغانها خوب میدانیم در این 11 سال چه اتفاقاتی برای افغانستان عزیز رخ داده است قدرتهای شیطانی غرب افکار ما افغانها را فقط قوم و ملیت مذهب و غیره کرده است و به این طریق میخواهد جوانان امروزی به فکر اشغال کشورش توسط امریکا نباشد تا سلاح بر دست نگیرد . جناب ریس جمهور در این یازده سال که ریس جمهور بود برای ملت افغان چه کرد ؟ هیچ شرایطی در افغانستان عزیز تعغیر نکرد جوانان از کشور مهاجرت کردند به دیارهای غریب چون این جوانان از سرنوشتش میترسیدند که چه در انتظارش است شما افغانها فقط میگویید ریس جمهور فلانی باشد و همین نه خیر سخت در اشتباه هستید یک ریس جمهور نماینده 35 ملیون نفر است باید در این روند خوب فکر شود چه کسی میخواهد ریس جمهور اینده افغانستان باشد در اصل ما افغانها از انتخاب ریس جمهور محروم هستیم چون ریس جمهور را در کاخ سفید انتخاب خواهد شد نه به دل ما افغانها .........برادران و خواهران عزیز افغانی لطفا در این انتخاباتی که فقط یک تبلیغ است شرکت نکنید ناموس ملت و عزت و شرافت افغان در امان باشد از ما گفتند بو از شما گوش دادند والله
عالم حبیب الله یوسفزی

>>>   برادر ها !
بیایید تخریب کاری نکنید به همین افغانهای خود شخصیت و قوت دهید تا همه دست به هم داده کاری برای رفاه مردم انجام دهیم کسانی را که تشنه و دیوانه قدرت هستند بفهمانیم که مردم فقیر و جنگ زده افغانستان از ما خوشبختی میخواهند کار میخواهند برنامه های کاری را برای خود کفایی و فقرزدایی طرح نمایید تا مردم با شما باور داشته باشند اینهمه فقر و دربدری تا بکی ؟
ما همیشه شخصیتهای خود را تخریب میکنیم تا زمانیکه آنها بمرند و بعد از مرگ شان ناله و فریاد میکنیم که ضایع شدند .
میشود در یک اشتراک وسیع به شخصیتهای خود کمک نمایم تا کشور ما آباد شود نگذاریم مردم ما زیر تاثیر تبلغات 2014 رفته و دشمنهای ما از آن سود ببرند . این ما هستیم که ضربات جنگ را متحمل میشویم نه دیگران آیا بیاد دارید که دست نشانده های کشور های همسایه چگونه تاکستانهای ما را در شمالی تخریب و خانه های مظلومین بیدفاع را سوختاندن بیایید باهم شویم و این مخروبه را آباد بسازیم بیایید خوشبین باشیم نه اینکه همیشه به تخریب بپردازیم و و السلام ز

>>>   پدرش از قندهار و مادرش از پنجشیر است، او مربوط قبیله توخی قندهار است، خودش چنین اظهار نموده!!!

>>>   چه عجب سیاست بازاست اقایی کرزی , عبدالله وگلم حزب راجمع کرد رای ندارند. حال ببینیم باقی سیاف چه خواهد شد.ومی مانند چند نفرهم بنام روشنفکر ، میدان مسابقه را تیم کرزی نی خاندان کرزی بنظرم خواهد برد

>>>   انشاله پیروز است و دشمنان افغانستان رو سیاه میشوند و جاسوس ها دیگر در این کش.ر جای نخواهد داشت با اختلاف حزب و جمعیت طالب پیدا شد با یکجا شدن این ها طالب نابود میشود و افغانستان آرام انشاله. با خبر

>>>   عبدالله پشتون نیست
پدر اند اش پشتون است که اورا بزرگ نموده
عبدالله شایستگی ریاست را بالای مردم افغانستان داشته باشد. و سوابق خوبی هم ندارد.
اقای خلیل زاد را ما تائید می کنیم و از ایشان خواهش میکنیم تا خویش را کاندید نمایند. از هر نگاه شایستگی دارد و میتواند وطن را از بحران نجات بدهد.
احمد از پنجشیر

>>>   باعرض سلام ديدگاه ها مختلف است.
نظر بنده فقط بالاي منافع ملي است كه عبارت از
وحدت ملي اردوي با قدرت مدافع اراضي افغانستان
ديموكراسي ووارثي از حقوق مردم افغانستان است.
١- اقاي عبدالله عبدالله اگر به قدرت برسد ميتواند تا
تا حد زيادي منافع ملي را تامين كند بخاطريك إتلاف
قدرتمند جمعيت اسلامي ، با حزب اسلامي وحزب
وحت اسلامي با پشتيباني رهبران نيرومند جهادي
ميتواند در تقويه اردو وپوليس ووحدت ملي رول مهم
را داشته باشد.
وأين قدرت نيرومند مردومي ميتواند در پروسه صلح
بسيار اثر گذار باشد طالبان را ميتواند از سركشي
ويكتازي به جايش بشاند تا باشد به ميز مذاكره حاضر
شوند كه بلاخره منجر به صلح دايمي شود.
٢-اگر كانيدي حتي از طرف كرزي كه برادرش يا زلمي
رسول باشد از پشتيباني مجاهدين قدرتمند برخوردار
نيستند وحكومت ضعيف بوجود ميايد كه بلاخره شايد
توسط طالب ها سقوط داده شود وجنگ داخلي بروز
خواهد كرد.
٣- تكنوكرات طبقه اشرافي هستند نمي توانند كشوري
را درگير جنگ خطرناك تروريستي است اداره كنند
با كوچكترين فشار ازكشور فرار ميكنند وجنگ داخلي
شروع ميشود .
واسلام افغان دوست.

>>>   امروزمردم مردم ديروزنيست وبايدهم نباشند بنام جهاد وازنام اسلام فريب بخورند ، حتما برنامه وحمايه گر نيز معلوم باشد هركس باشد مهيم حمايت امريكا است هركس رابخواهد مى آورد ، كرزي راكه مى شناخت كه رئيس جمهورشد مثل آن ماهم كوشش كنيم بى نوكر خو نمى شود ، حداقل نوكر نرباشد نه نوكرنوكران بطورمثال درخدمت پاكستان و...كه هرمعاون اين جناب به نوكري همسايه ها مشهوراست .
لوگري

>>>   پشنهادم به مردم وطنم این است درانتخابات دقیق رای بدهند کسی را انتخاب کنند که سوابق... را نداشته باشد وآن شخص می تواند کشوررا ازحالت وبحران کنونی نجات بخشد اینها هیچ کدام برنامه کاری برای مردم ندارند وهدف شان جز ماندن درقدرت و جمع آوری ثروت غیر مشروع برای خود واقارب شان چیز دیگر نیست. باید دقیق باشید رای شما سرنوشت خود تان ووطن تان می باشد

>>>   ... ډاکتر عبدالله عبد الله پدرش پشتو ن بوده از قند ها ر و ما درش تا جیک است از پنجشیر اما خود ش اکنون چون جها ن تغیر کرده این مو ضو عا ت کو چک قو میت مو میت برایش ارزش ندارد بسطح ملی فکر میکند .
افغا نزوی

>>>   گول زدن حزب اسلامی
کلک جمعیت
و بازی خوردن حزب وحدت
ههههههههههههه
پیروز نمیشه

>>>   سلام عليكم ورحمت الله برادران محترم چراگريبانى تانرا پاره ميكونىد چرا اينقدربيقراراستين فلان شود فلان نشود امريكايكسال پيش ريسجمهور أفغانستان را تايدكرده است نوكرخودشان است يخنى تانراپاره نكنيد ،،،، فقت دعاكنيد يك مسلمان باخداباشد كه غمخوارى مردم بيچاره ماه باشد تشويش نكنيد هرچى خداخواسته باشدهمانطورميشود سربلند پاينده باد وطن عزيز ما أفغانستان
عبدالله Norway

>>>   آسيا از پدرت هم باشد به نوبت است
سه دوره از مردم پشتون بود. اين بار نوبت تاجيك است و ملت افغان خوب ميدانند كه پشتونها در امور اداري مردمان زياد ضعيف و ناتوان اند. حتي در معامله گري با خارجيان پيش قدم اند.
مسعود رحماني
مزارشريف

>>>   .. داکتر عبدالله عبدالله را از پدر تاجیک و از مادر پشتون خطاب نموده که این مطلب درست نبوده بر عکس از پدر پشتون کندهاری و از مادر تاجیک پنجشیری است.
به امید موفقیت هر چه بیشتر داکتر صاحب در کاروزار انتخاباتی سال 93 که در پیشرو داریم.
با احترام افغان اصیل از کابل

>>>   واقعیت این است که تیم عبدالله بسیار قوی ظاهر شده.
احتمال برنده شدنش بالاست، تاببینیم بعد چه می شود.
رضا

>>>   جناب يوسفزي :
داكتر عبدالله هم مرد است هم افغان هم مجاهد هم مسلمان حالا از رهبر خود بگو كه چه كاره است زن است؟ مرد است؟ افغان است يا خارجي؟ كافر است يا مسلمان؟ زلمي خليلزاد است يا اشرف غني احمد زي؟ فقط علت پت شدنش را بگو كه چرا مانند يك مرد وافغان خوده نشان داده نميتواند؟

>>>   دکتر عبدالله هم مورد اعتماد جامعه بین الملل هست هم مورد اعتماد ایران و هند هست. پس می تونه از این احترامی که داره در پیشبرد صلح در افغانستان و پیشرفت افغانستان استفاده کند.

>>>   واقعا وقت همین... وطن فروشان همچو عبداله عبداله است وباید پیروز شود .

>>>   بیخودی دل خود را برای انتخابات خوش نکنید زیرا صندوقهای رای از قبل پرشده گیست و رییس جمهور تعیین شده است.
کابلی

>>>   انجینر احمد خان نماینده حزب اسلامی نیست، او کسی است که حلقه غلامی جبهه شمال را به گردن انداخته است.

>>>   انشاالله كه پيروز نخواهد شد مثل دفعه قبل رنگ زرد خواهد شد.
گل آقا
پنجشير

>>>   عبدالله عبدالله تاجك است زنده بادتاجك ها

>>>   تبنك چي پس يكي إز معاونين ا،س،ا را ريس جمهور بسازد كه إز جنك و انتحاري هم خلاص شويم ولي ان قدر خدمت شما ميكىيم تا كه اين وطن را مأمورين حكمات اسبق و مجاهدين نسازيد إز توان سماوات چيا بعيد است ،
دهقان زوي

>>>   بلی بلی بلی
قابل یاداوری است که از جمله کاندید ها یکی از سوی ای اس ای امده است این وطن فروش ... قتبدین خلال است دختر شوهر گل بیدین این وطن فروش از سوی بیدین به منظور برهم زدن نتایج انتخاب نام خود را درج کرده است و قسم به نواز شریف پاکستانی یاد نمود است که ما از پدر در پدر برای شما غلامی نمودیم این بار هر (زی) که ریس جهمور شود باز هم غلام شما میباشیم مار در این راه نا مقدس کمک نماید و سلام بی شرمانه گل بیدین را نیز برای تان اوردام تابشد حرف بنده بیشرم را قبول نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است