حبیبه سرابی یگانه والی زن جایزه رهبریت گرفت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۲/۵/۳ کد خبر: 55201 منبع: پرینت

حبیبه سرابی نخستین و یگانه والی زن در افغانستان از سوی یک نهاد فیلیپینی مستحق جایزه رهبریت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper.com)، بنیاد جایزه رامون مگ سیسی در مانیلا، پایتخت فلیپین حبیبه سرابی والی بامیان را برای اعطای یک جایزه مهم سیاسی انتخاب کرد.

بنیاد مگ سیسی گفته است که حبیبه سرابی به دلیل تلاش اش به ایجاد یک حکومت محلی کارآمد و ترویج تعلیم و تربیت دختران و زنان در ولایت بامیان افغانستان مستحق این جایزه شناخته شده است.

گفته می شود از زمانی که او مقام ولایت بامیان را به عهده گرفته است، شمار شاگردان دختر و فعالیت اجتماعی زنان در این ولایت افزایش یافته است.
این جایزه به نام رامون مگ سیسی رییس جمهور محبوب فیلپین که در یک سانحه هوایی در سال ۱۹۵۷ کشته شد مسما شده است.

جایزه امسال به سه شخصیت و دو سازمان تعلق گرفت. در کنار حبیبه سرابی والی بامیان، لهاپای سنگ راو، فعال کمک های بشری در میانمار و همچنین ارنستو دومینگو یک امدادرسان خدمات بهداشتی در فیلیپین و دو سازمان از نیپال و اندونیزیا که در بخش جلوگیری از قاچاق انسان و فساد اداری فعالیت می کنند مستحق این جایزه شناخته شده اند.

جایزه رامون مگ سیسی به تاریخ ۳۱ ماه آینده به برندگان سپرده می شود. نهاد رامون مگ سیسی می گوید: جایزه آن ها به ایجاد راه حل های همه جانبه به مشکلات اجتماعی دشوار ارتباط می گیرد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واسطه یش قوی است که در این ۱۲ سال تبدیل نشده

>>>   اما تا جاییکه من مشاهده کردم حبیبه جان از نگاه اداره بسیار ضعیف بوده تا حال نتوانسته خدمات اساسی را به مردم شریف بامیان انجام بدهد در جلب کمکها بسیار ضعیف و در حصه بازسازی خوب اصلا هیچ کاری صورت نگرفته به اندازه که نتوانسته به خدمات صحی هم مردم را ارام ساخته باشد
نور پنجشیر از کابل

>>>   بنیاد رامون مگ سیسی شاید کدام شراکت داشته باشد ویا رئیس این نهاد همرای خانم سرابی اندیوال صمیمی هستند درغیرآن به تمام مردم افغانستان واضیح ومعلوم است که والی ولایت بامیان یک شخص نالایق و ناکار میباشد.
درطول 12سال گذشته کدام بازسازی در ولایت بامیان صورت گرفته است درحالیکه ولایت بامیان ازلحاظ امنیتی کدام مشکل ندارد

>>>   محترم حبیبه سرابی مستحق جایزه است برایش مبارک باشد. اما جایزه اداره و رهبریت را باید زن همسایه ما قندی گل نباتداغ میگرفت که شوهر خود را چنان زیر اداره و کنترول دارد که باور هیچ کس نمیشود. شوهر قندی گل، کمال سیاه در منطقه بنام بدمعاش مشهور است اما در مقابل قندی گل نفس کشیده نمیتواند.

>>>   به خاطر بی لیاقتی که داره نتوانسته بوجه را مصرف کنه یا به خاطر خوش خدمتی به دولت بوده مقدار زیادی بودجه ولایت را سالانه بر میگرداند در حالی که ولایت که ایشان والی است تماما نیازمند است اگر درست کار کنه ده برابر بودجه دیگه هم ظرفیت مصرف داره ولی ایشان مصرف نکرده

>>>   برادر پنجشیری می دانی که بخاطر رعایت حقوق زن گرفته است.
ارزگانی

>>>   سرابی در پیشرفت و آبادانی ولایت بامیان خیلی ضیعف است
ولی از بامیان

>>>   نخیراین حق تلفی است مستحق اصلی جایزه رهبریت ایی قمبر زن همسایه اتی حکم است زن عبدول باپنج دخترمجرد خوددرمقابل ایی قمبر سرتعظیم فروآورد درحالیکه دوربی بی زن عبدول سرخه قبل ازآمدن ایی قمبرساحه را تحت کنترول خودداشت حالا مردان قوی هیکل مثل رمضان زردک .احمدسیاه .محمدعلی دراز.عبدول سرخک ودربی بی رابا پنج دخترمجرد فوق العاده اداره می کند بنیاد رامون مک سیسی این جایزه راباید به ایی قمبراختصاص میداد نه به سرابی جان بی کفایت
همسایه ایی قمبر

>>>   33ولایت دیگر به غیر از ولایت بامیان بازسازی به سرعت 120درجه به پیش میرود. که این بیانگر لیاقت وشایستگی والیان مرد میباشد.
اما والی بامیان نسبت غوروزه بودن وکم کشی آن یعنی که ازکش مانده سرعت بازسازی درولایت بامیان به 15.5درجه به پیش میرود.
به امید تخریت کامل این شخص کم کش بی سرعت.
بامیانی

>>>   آفرین بر بامیانی ها!!!
از هراتیان پیش اند دوازده سال والی پشتون را تحمل کردند.
صبر علی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است