با وجود خانه های امن در افغانستان موافقید یا مخالف؟
موضوع هفته: 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۲/۲/۲۹ کد خبر: 51972 منبع: پرینت

نهمین موضوع هفته شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، در سال 1392 خورشیدی را اختصاص می دهیم به این سوال که آیا با وجود خانه های امن در افغانستان موافقید یا مخالف؟

همانگونه که مطلع هستید قانون منع خشونت در صحن علنی مجلس درگیری هایی را ایجاد نموده است. این قانون پیش از این توسط رییس جمهور توشیح و اکنون نافذ است. اما برخی از علما و وکیلان مجلس با چند بند آن از جمله تاسیس خانه های امن در کشور مخالفت جدی دارند.

گردآورندگان این قانون معتقدند باید خانه های امنی وجود داشته باشد که زنان در صورت قرار گرفتن در خشونت، به این مکانها پناه آورند. اما مخالفان می گویند اولا این یک طرح غربی و غیر اسلامی است که نباید در یک کشور اسلامی اجرا شود.

ثانیا نباید به بهانه وجود فقط چندین مورد خشونت، این خشونت را به کل کشور تعمیم داد و بهانه ای به وجود آورد تا در صورت کوچکترین ناراحتی و دلخوری، زمینه فرار دختران و زنان را از کانون خانواده فراهم آورد.

ثالثا در افغانستان زور و پول کار اصلی را می کند. وجود چنین خانه هایی به جای اینکه مکان امنی باشد، می تواند از طریق متنفذین مورد سوء استفاده قرار گیرد و بیشتر باعث فساد گردد.

با این توضیحات از شما می پرسیم که آیا با وجود خانه های امن در افغانستان موافقید یا مخالف؟ آنها را به نفع افغانستان می دانید یا به ضرر زنان افغانستان؟ آن را مکانی امن می دانید یا فکر می کنید در دراز مدت خانه فساد می شوند به جای خانه امن؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مخالف صد در صد

>>>   هرگاه دولت افغانستان میخواهد چنین خانه های را بسازد بگذارید که بسازند این یک حرکت بسیار معقول است هرگاه شما نمیخواهید عضوی از فامیل شما درین خانه ها رجوع نه نماید پس درخانه، دربین اعضای فامیل، در مقابل زنان و دختران خویش طوری برخورد نمائید و انها را طوری صمیمانه کنترول نمائید که هیچگاه به این خانه های امن پناه نبرده در پناه خداوند (ج) و فامیل خود بسیار ارام و مستریح زندگی نمایند در حقیقت کسانی از این خانه های امن ناراضی به نظر میرسند که خود و کاشانه فامیلی شان را با فضای انسانی و محبت اراسته نتوانسته و ترس از ان دارند که درصورت موجودیت چنین امکانات زن و یا دخترشان ازخانه فرارخواهد کرد بخصوص این ترس را همان نماینده ولایت هرات بیشتر دارد
کاکه از کابل

>>>   مخالف. فکرمی کنم خانه فساد می شوند
وفا ار کابل

>>>   بلی من موافقم، زیرا اگر زندگی زن از جانب اعضای فامیلش در خطر باشد، پناه بردن به خانه بهتر از کشته شدن است. اینکه بعضی ها میگویند، خانه های امن باعث ترویج فحشا میشود، کاملاّ نادرست است. این یک بهانه ست، برای ادامه ظلم به حق یک زن. ما مردان باید برای یک لحظه خود را در جای یک زن قرار دهیم. اگر متواتر لت و کوب شویم، یا حتی کسی قصد کشتن ما را داشته باشیم، چه کار میکنیم؟ اگر زور ما به طرف نرسید، لاعقل از منطقه فرار میکنیم. این حق را باید به زن ها نیز بدهیم. اگر واقعاّ یک بام و دو هوا نمیخواهیم.
نادر

>>>   در افغانستان از همه چيز جز نكات منفي ان ديگر استفاده نميگردد خانه امن در افغانستان هم به خانه فحشا تبديل ميگردد اولا زنان و دختران باعفت فاميل دار چنين عمل را انجام نميدهد كه از خانه فرار كند كسانيكه اين كار را ميكند اصلا عزت و ابرو فاميل ندارند اين كار را بخاطر ميكنند كه ازين طريق زنا و فساد زيادتر بوجود بيايئد و لذت ببرند لعنت بركسانيكه چنين جاي فساد اخلاقي را در افغانستان بنام خانه امن بوجود اورده خدا در قهر خود گرفتارشان كند از اين كرده روسپي خانه ها جور كنند به فساد خود چرا خانه امن نام ميگذارند.

>>>   مادرقسمت خانه امن درافغانستان كه بخانه فحشا فساد تبديل گرديده مخالف هستيم... خدا بر بنياد گزاران اين خانه
ف ازكابل

>>>   مخالف ایم
ثریا از کابل

>>>   تاجاييكه شنيده ميشود خانه هاي امن به مركز فحشا تبديل شده واز طرف شب كسانيكه درين خانه ها بسر ميبرند توسط موترها به مهمان خانه ها ويا جاهاي ديگر برده ميشوند كه گفته ميشود بعضي خانم ها كه درين خانه ها پناه آورده بودند حامله شدند. اگر كنترول درست از خانه هاي امن صورت گيرد معلم باشد تا برايشان درس اخلاق وسواد آموزي ويا كار هاي حرفوي بدهد ويك ارگان درست از اينها مراقبت كند داشتن خانه هاي امن خوب است.

>>>   خانه های امن همان نقشه استعماری است تا پای مردم متدین را به فساد بکشاند و کاملآ مغایر به قانون خداست و کسانی آنجا میروند که اصلآ از خانواده مسلمان حتی افغان نباشد
نظری

>>>   موافق نیستم

>>>   کلامآ مخالف هستم چون در این خانه کارهای نا جایز صورت می گیرد و این خانه ها باعث مشکلات زیاد سر راه خانواده شده است
عبدالطیف هرات

>>>   ايجاد چنين خانه هاي امن باعث گسترده شدن فساد ميگردد براي يك زن خانه وي امن ترين جاي ميباشد.
محمدنعيم ازولايت بغلان

>>>   تاجائیکه بنده درولایات مختلف کشور ایفای وظیفه نموده ام ازکارکردهای بعضی ازخانه های امن دربعضی ولایات اگاهی دارم که فقط و فقط زمینه سازی برای فساد اخلاقی میباشد ودر دراز مدت نه تنها خانه فساد میشود بلکه نظام خانواده را در کشور ما بر هم میزند و موجودیت همچو خانه های امن زنان و دختران را تشویق و ترغیب میکنند تا از خانه فرار کرده و به خانه ها امن بروند که البته بنده به هیچ صورت به همچو خانه های فساد خانه امن گفتن موافق نیستم این یک دسیسه و توطئه غربیها است تا کشور ما را اهسته اهسته به سوی فساد اخلاقی سوق دهد و مردم را به چنین مزخرفات مصروف کرده خودشان خود را به اهداف شوم خود برسانند
فیضی

>>>   خانه های امن به مرور زمان تبدیل به فساد خانه می شود.

>>>   از چشم دید بنده درولایت غور بگویم اینکه این خانه امن یک فاحشه خانه برای... استعفاده میکند و... برای کمک به زنهای متاثر شده ورنج دیده باشد موافق نیستم. تشکر
حقجو

>>>   كاملا مخالف. أخلاق افغاني را فساد مي سأزند

>>>   سلام به همه دوستان، درباره خانه امن گفتنی من این است که در سابق چرا دختران و یا زنان فرار از منزل نداشتیم اما متاسفانه امروز بیشتر شده است... و امروز میخواهم داستان دختری را خلاصه کنم که میخواهم نام و آدرسش محرم باشد..دختری است که بالیش بسیار خوشونت از طرف شوهر و خوشوهش است و تا جایکه مه احوال دارم حتآ شوهر به خانمش بزور مشرب خورانده و... اگر از نگاه اسلامیت و انسانیت هم دور است....و پدر دختر در وزارت امور زنان هم مراجه نموده اما به خاطر یک مقدار پول که از طرف شوهر داده شده وزارت امور زنان و حوزه پولیس مربوطه گفته اند نه ای یک موضوع فامیلی است و ای موضوع ره ده بین فامیل حل کنین... این است دولت ما و این است قانون ما.. ما از این قانون چی اومید داشته باشیم یعنی ایا کدام قانون وجود دارد که به این پدر معیوب کمک کند لطفآ این را نشر بسازید.. و دوستان شما نظریات خود را راجعه به این روان کنید...

>>>   خیلی احتمالش هست که در دراز مدت و حتی کوتاه مدت مرکز فساد گردد. براستی این طرح با فرهنگ دینی مردم افغانستان سازگاری نداشته و مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. از طرف دیگر احتمال تبدیل شدن این خانه های امنی را که نام می برید، به مراکز فساد خیلی زیاد هست.
یک محصل ازکابل.

>>>   مخالف هستیم... چرا که به عوض خانه امن... خانه جور خواهد شد. مثلیکه فعلآ چنین است.
از سرزمین طاغوت شکن

>>>   باشه خوبه، چون واقعا زنانی هستند که نیاز دارند در این مکان ها از دست مردان زورگوی خود پناه ببرند اما نباید ترویج یا تشویق به این که این خانه ها گسترش یابند صورت بگیرد.

>>>   باسلام
خانه امن خانه است در دمکراسی امروزی جای دارد نه در قانون اسلامی ما مردم افغانستان قانون اسلامی برای زنها ارزش بسیار بالای را در نظر گرفته است که قانونی در دنیا برای زنها قائل نشده است چرا زنها از قانون اسلامی سرکشی میکنند آیا این خانها دختران همان پدرانی که در برابر متجاوزین مبارزه کرده اند بخاطر نواموس این مرز بوم پدران این کشور هزارها شهید داداند که عزتشان بجا باشد نه اینکه امروز عزتشان را بدست قانون گذاران غربی گذاشته اند تا تسمیم برای ما بگیرند که چکنیم خلاصه اینکه خانه امن خانه فساد اخلاقی است مایع شرم برای سردمداران این وطن نام اسلام را بدنام میسازند و کار کافران را میکنند
باتشکر الحاج

>>>   مخالف! چون دختر و خانمی که شرافت و اخلاق داشته باشد و آن خانواده مطابق اصول و اخلاق اسلامی زندگی کنند نیازی نیست که کانون گرم خانواده را رها نموده و به خانه های به اصطلاح امن پناه برند و اگر هم پناه میبرند تا چه زمان در آنجا خواهند بود؟!

>>>   موافق صددرصد
قيس از مزارشريف

>>>   با سلام
خانه امن یعنی .... خانه زورمندان و قوماندانان منطقه صد در صد مخالف

>>>   ای کسانیکه داد از غیرت؛عزت و شرافت میزنید ایا متوجه شده اید که بعضی اوقات شما خود تان با یک برخورد ناسنجیده باعث ابروریزی خود و فامیل تان میشوید ،خشونت را کنار بگذارید خد اقل با اعضای فامیل و فرزندان تان روابط انسانی داشته باشید و به خواست ها و نظریات معقول شان گوش داده انرا تا حدود امکان براورده بسازید، خواست های نا معقول شانرا با دلایل قانع کننده رد نموده به قتاعت شان بپردازید،شما فکر میکنید که هرگاه این خانه های امن وحود نداشته باشد فحشا درین وطن نیست بلکه هست،ای کسانی که داد از شریعت میزنید ایا میدانید در صورتیکه شما با زنان تان توافق نداشته باشید و همیشه در زندگی تان مشکل وجود داشته باشید میتوانید مطابق قاون شرعی به طلاق رجوع نمائید درینصورت به عزت و غیرت شما کدام لطمه وارد نگردیده بلکه یکی از احکام شریعت را براورده ساخته اید ایا قانون انسان ها از قانون شریعت معتبرتر است که شما دست به قتل زنان و دختران میزنید کشتن یک زن از نهایت بی غیرتی میباشد پس کاری نه نمائید که مجبور به خشونت علیه زن و دختر خودتان شوید
کاکه از کابل

>>>   ما خواهان وضع هر نوع قانون که منافع انسان و بخصوص اتباع کشور در آن مطرح باشد حمایت جدی خواهیم نمود اما بشرطیکه مخالف قانون اساسی افغانستان نباشد. در حالیکه در ماده سوم قانون اساسی آمده که " در افغانستان هیچ قانون نمی تواند مخالف معتقدات و احکام دین مقدس اسلام باشد بنابرآن خانهای امن مخالف حکم قانون مادر باشد هرگز طرفدار آن نخواهیم بود.
م. مجددی

>>>   خانه امن یا فساد؟ در واقع می خواهند خانه امن برای فساد درست کنند!!!!!!!!!!

>>>   سلام دوستان
همانطوریکه اکثر سروران گرامی فرموده اند ایجاد خانه های امن در جامعه بشدت سنتی افغانستان پشت پا زدن به تمامی سنت ها است جامعه افغانستان این امر را بر نخواهد تابید !!
به این جهت موضوع از دو منظر قابل بحث است
اول اینکه سالیان سال است که دنیا افغانستان را به ناموس داری و دفاع از ارزشهای خانواده سرآمد میداند
دوم اینکه در صورت احداث چنین مکان هایی احتمال استفاده سوء هم از طرف بعضی از زنان و دخترانی که خود را محق میدانند و یا از طرف صاحبان زر و زور بسیار زیاد است !پس همان بهتر که برای حفظ نظام خانواده و تحکیم ارزشهای آن چنین مکانهایی ایجاد نگردد.
با احترام عبدالحمید مفتون _ کابل

>>>   با خانه فساد و فحشا مخالفم100%

>>>   اگر خانه امن نميبود سحر گل بكجا ميرفت؟ كسانيكه در مورد خانه امن نظر بد ميدهند به چشم خود چيزي ديده اند؟ ...دخترش را با... جنگي تبادله ميكنند خانه امن اقلا يك پناهگاه است

>>>   مخالف

>>>   موافق هستم

>>>   ... جناب الحاج و دیگرای که مخالف خانه امن هستید آیا خانه های خودتان برای همسر و مادر و خواهر و دختراتان امن هست که مجبور نشوند از ستم شما به خانه امنی پناه ببرند که شما مخالف آن هستید پس مشکل اصلی خودتان هستید نه زنها. از جناب کاکه کابل هم تشکر می کنم که موضوع را بسیار به سادگی و روان گفته لطفا جناب الحاج مطاب کاکه کابل را دوباره بخوان هر چند می فامم که چیزی یاد نمی گیری چون ظلم به زنها در خونتان است

>>>   به اساس حکم شرع شریف اسلام زن تنها تحت سرپرستی محرم خویش در خانه که متعلق به ولی اش باشد میتواند بود و باش کنند موجودیت این خانه های ااصطلاح امن کاملا غیر شرعی است و دولت باید هر چه زږدتر در بستن آنها اقدام نماید

>>>   هیچ بلای سخت تر و شدیدتر از رشوت و رشوت خاری در افغانستان نیست. باوجود که با عرض و طول عجیب و غریبی وزارتخانه ای جهت مبارزه با آن تأسیس شد ... تا هنوز هم رشوت در افغانستان بداد می کند. این خانه های امن برای زنان و دختران مورد خشونت را کدام نهادی اداره می کند؟ جز چندتا شهر ، کدام روستا ، السوالی ... چه کسانی زنان بی سواد که راهی بازار و مدرسه را بلدنیستند به خانه من بیایورند؟ خانه های، طرح است برای امنیت کسانی که می خواهند به صورت ناباورانه زمینه امنیت رها دامنان را فراهم کنند، چیزی دیگری نیست.

>>>   مخالف هزار درصد

>>>   100% مخالفم......

>>>   بلی موجودیت حانه های امن یک ضرورت است ولی کنترول جدی بر ان ضروریتر.
کوهی

>>>   ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﮔﺮاﻣﻲ. ﺳﻼﻡ ﺑﺮﺷﻤﺎ. اﮔﺮ ﻛﺮاﻣﺖ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻭ اﺣﺘﺮاﻡ ﺑﻤﻘﺎﻡ اﻧﺴﺎﻧﻴﺖ ﺩﺭﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﻋﺎﻳﺖ. ﮔﺮﺩﺩ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﻴﺴﺖ. ﻭاﻛﺮ ﻋﻠﻲ اﻟﺮﻏﻢ. اﺩﻋﺎﻱ ﻣﻼ. ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ. ﻋﻀﻮ. ﭘﺎﺭﻟﻤﺎﻥ ﻛﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ اﻣﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻗﺮاﺭ. ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺣﻤﻞ ﻣﻴﮕﻴﺮﻧﺪ. ﻛﻪ ﺩﺭﻳﻨﺼﻮﺭﺕ ﻭﺯاﺭﺕ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﻱ اﻣﻨﻴﺘﻲ. ﻣﺴﻮﻭﻝ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻮﺭﺩ اﺳﺘﻨﻂﺎﻕ. ﻗﺮاﺭ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ اﻳﻨﻜﻪ ﺳﻦ اﺯﺩﻭاﺝ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻋﻘﺐ. ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺷﺎﻧﺰﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ. اﺳﺖ ﻛﺤﺎﻳﺶ ﺑﺎ ﺩﻳﻦ اﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﺗﻨﺎﻗﺺ. اﺳﺖ? ﻭ ﺗﻌﺪﺩ ﺯﻭﺟﺎﺕ ﻣﻂﺎﺑﻖ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻛﻪ ﻋﺪاﻟﺖ ﺩر ﺑﻴﻦ ﺯﻧﺎﻥ اﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺯﻭﺝ ﺟﺪا ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﻴﻨﻪ ﻛﻲ ﺩﻭﺑﻴﻨﻜﻲ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ اﻭﻻﺩﻫﺎﻱ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﺒﻮﺩﻩ. اﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ اﻣﺘﻴﺎﺯاﺕ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩاﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻏﻴﺮ اﻥ ﻳﻚ ﻣﺮﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﺬﺭ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻋﺪاﻟﺖ ﻛﻪ اﮔﺮ ﻳﻚ ﺯﻥ ﺭا ﻋﻘﺪ ﻛﻨﺪ ﻧﻴﺰ ﻛﺟﺎﻳﺶ ﺑﺎ ﺩﻳﻦ ﺩﺭ ﺗﻀﺎﺩ اﺳﺖ? اﻳﻦ...ﻫﺎ ﻛﻪ اﮔﺮ ﺗﻮاﻥ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ. ﻭ ﻳﺎ ﺑﻨﻴﻪ ﻋﺪاﻟﺖ ﺭا ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻧﺪاﺷﺖ ﭼﻮﻥ ﻧﻔﺲ ﺷﺎﻥ ﻏﺎﻭﺭ اﺳﺖ ﻭ اﺯ ﺩﻳﻦ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺑﺰاﺭﻱ ﻛﺮﺩﻩ ﺩﻳﻦ ﺭا ﺩﺭ اﺛﺮ ﻏﺮﻭﺭ ﻛﺎﺫﺏ. ﺷﺎﻥ ﺑﺪ ﻧﺎﻡ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ. ﭼﻮﻥ اﻳﻦ... ﻫﺎ اﺻﻼ. ﻋﺎﻟﻢ ﻭ ﺩاﻧﺸﻤﻨﺪ ﻋﻠﻮﻡ ﺩﻳﻦ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ اﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﻭ اﻋﻼﻣﻴﻪ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺑﺮاﻱ ﻣﻨﻊ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺭا ﻓﺮاﻭﺭﺩ ﻏﺮﺏ ﻭ ﻛﻔﺮ ﻣﻴﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ. ﺳﺒﺐ ﺑﺪﻧﺎﻣﻲ ﺩﻳﻦ ﻣﺒﻴﻦ اﺳﻼﻡ ﻫﻤﻴﻦ... ﻫﺎﻥ ﻧﻴﻤﭽﻪ ﺑﺎ ﺳﻮاﺩ ﺷﺪﻩ اﻧﺪ. ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮاﺑﺮ ﻫﺮ ﻧﻬﻀﺖ. ﻭ ﺗﺮﻗﻲ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺳﺪ ﻭاﻗﻊ ﺷﺪﻩ اﻧد...
اﺣﻤﺪ اﺩﺭاﻙ

>>>   دوستانِ که از اخلاق اسلامی و فرهنگ افغانی حرف میزنند و مخالفت شانرا علیه خانه امن ابراز داشته اند، البته به نظرشان احترام میگذارم. اما آیا گوش و بینی زن را بریدن، سوختاندن، لت و کوب و بلاخره کشتن یک زن، یا یک طفل صغیر را به یک مرد بزرگ سال به زنی دادن وووو، اینهمه جنایت مربوط اخلاق اسلامی و فرهنگ افغانی ست؟ آیا مسلمانی و فرهنگ افغانی تنها برای زنان واجب است، نه برای مردان؟ اگر مردان اینهمه جنایت را به حق زنان فامیل شان روا ندارند، یک زن هرگز از خانه فرار نمیکند.
نادر

>>>   این خانه ها مرکز اصلی کانون های فحشا می باشند. بنده صد در صد مخالفم.
مهاجر افغان

>>>   صد فیصد مخالف و لعنت بر کسانیکه با خدا و قران در مبارزه هستند در قران خانه امن یعنی کعبه و بس

>>>   ... نیازها در حانه های امن تامین نمی شود.
آبروی اینها لکه دار می شود.
از نظر روانی نیز آرامش ندارند.
مردم و آشنایان با دید بد به اینها می نگرند.
بهترین گزینه فرهنگ سازی برای تعدد ازدواج است که هم این نیاز این گونه زنان از نظر جنسی تامین شود، هم از نظر عاطفی و هم از نظر اقتصادی. مثل عرب ها، مردهای ما نیز حداقل دو تا زن داشته باشند و حساسیت زن نها نسبت به این مساله از بین برود.
قادر از هرات

>>>   مخالف أستيم

>>>   بلي خانه هاي امن چرا براي مردها درست نمي شود هـيچ زن بخاطر خوشي خود به اين خانه ها نميروند أنها مجبور شده از دستي ظلم ظالمان ميروند تا بكي در افغانيستان ما زن ها را مثلي يك شي حساب كنيم بياد حقوق يك زن را برايش از نگاه إسلام قاعل شويم تام مجبور از گريز نشوند زن يعني عاجز بي چاره ومظلوم

>>>   کاملآ مخالف- باید کوشش شود سطح سواد در جامعه بلند برده شود.
با احترام طاهر

>>>   خانه امن یعنی خانه تجاوز جنسی بالای زنها و دختران بی سرپرست است من مخالف هستم
مالستانی

>>>   خانه امن یعنی مرکز فساد فحشا و زنا بی بند باری پیروی از رسوم غربی در گشور بوده ایجاد آن ضد انسانیت و ضد اسلامیت بوده جامعه را به آزادی فحشا سوق میدهد بنآ مخالف آن میباشیم.
قلندرد شاه

>>>   اسلام علیکم
...آن خانه امن که قبلآ ساخته شده زمینه سازی در یک کشور اسلامی جواز ندارد و قابل قبول به افغانها نیست.

>>>   بعضی ها فکر میکنند که افغانها اصلا انسان نیستند و بالای مادر ، خواهر و یا دختر خود به اسطعلا ظلم میکنند ، شما باور کنید بعضی وقتها اینها چنین در رسانه ها حرف میزنند که اگر اینها نمیبودند حالا در افغانستان یک زن هم وجود نمیداشت ولی همه میدانیم که اینها بنام مدافع حقوق زن فقط میخواهند که به دفاتر خود فند بگیرند و اصلا در این فکر نیستند که یک ملت بزرگ را به جهانیان چی معرفی میکنند من میگویم بهترین خانه به یک خانم خانه شوهرش هست و بهترین خانه یه یک مادر خانه پسر و شوهرش و بهترین خانه به یک دختر خانه پدرش هست. بنا هیچ ضرورت به خانه امن نیست و امن ترین خانه خانه خود ماست و امن ترین مکان کانون گرم خانواده هست من به تمام معنی مخالف ایجاد خانه به اصطعلا امن هستم.

>>>   خانه امن - ترویج فحشا

>>>   از مولوي كشاف سوال كنيد. او هم شائد موافق باشد

>>>   من با ایجاد این خانه کاملا مخالف هستم

>>>   كاملامخالف خانهاي امن هستم چون اين خانه تبديل ميشن به يك مركز فساد اخلاقي
مبارزاسحاقي

>>>   اگر خانه امن نباشد سحر گل، صابره و صد ها زن دیگر که مورد خشونت غیر انسانی خانواده ها و اجتماع قرار گرفته کجا میرفت، اگر خانواده واقعا خانواده باشد و کرامت های انسانی یک زن احترام شود ان زن به هیچ وج به خانه امن نمیرود، شما کسانی که از اخلاق و امنیت خانواده صحبت میکنید و خانه امن را مرکز فساد میدانید، به کرامت انسانی یک زن و حقوق ان احترام بگذارید با زنان تان خشونت نکنید تا خانه های امن خالی خالی باشد.
سخی

>>>   صد در صد مخالف
باایجاد خانهای امن یک باب خانه فساد در کشور اسلامی افغانستان باز میشود. و هم فرهنک غربی ها پیاده.
پنجشیری..

>>>   سلام
چشم دید بنده این است دو نفر در راه راهی بود یکی ان گفت که نوشابه بیر میخوریم دیگر آن گفت بیا که به خانه امن برویم آیا این خانه امن برای فاسد و فاحش است؟ صد افسوس ای افغان ای مسلمان

>>>   مخالف ایم

>>>   دوستان گرامي! خانه امن به خودي خود نا امن نيست و اين من و تو هستيم كه خانه دامن را نا امن ميسازيم. چون جامعه و افراد جامعه ما به آن پختگي لازم نرسيده كه خانه امن را به آن معناي اصلي كلمه بدانند. اگر محيط خانواده ما سالم باشد چرا اولاد ما از خانه پدر و يا از خانه شوهر فرار كند؟ و چرا ضرورت شود كه خانه امن ايجاد شود؟ چون افراد چامعه ما ناسالم هستند كه آهسته آهسته خانه هاي امن به فساد آغوشته شده و به فاحشه خانه تبديل ميشوند.
دوستان عزيز بيايد اول خود و بعدا خانواده و سپس محيط و افراد جامعه خود را اصلاح نمايم تا ضرورت به خانه هاي امن پيدا نشود.

>>>   به نام خداوند يكتا ومهربان:
ازنظر بنده 90 فيصد خشونت را زن عليه زن ميكند بطور مثال خشوها هميشه پسران خود را عليه عروسشان تشوق و ترغيب ميكند و عروس ها وقتي در خانه شوهر رفتند بلا درنگ با خشو اعلان دشمني ميكنند كه نظام و شيرازه خانواده برهم ميخورد وديگر كسي نان خوش را درخانه نميخورد وجنگ وجدل شروع ميشود كه عامل آن باز هم زن است.
عامل ديگر خشونت ها درخانواده درنظر نگرفتن اقتصاد شوهر است بطور مثال يك خانم بايد در هر عروسي و يا هر محفل يك جوره و يا چند جوره لباس بپوشد وآنهم خيلي گرانبها هم براي خود وهم براي اولادهايش و لباس هاي قبلي خودرا در عروسي يا درمحفل ديگر نميپوشند وميگويند كه اين را مردم ديده ودرعروسي يا محفل فلان شخص پويشده بودم.
حالا ببينيد يك نفر پولدار است خانمش وقتي به عروسي يا كدام محفل ميرود با خود يك بيك يا چند بيك پر از لباس را ميبرد بعد از هر نيم ساعت لباس خودرا تبديل ميكند ويك گردش در اطراف هوتل ميكند تاهمه آنهارا ببينند وبالاي ديگر خانم هابه اصطلاح تيم ميدهد كه از نظر بند بسيار يك كار مضحك است وشرم ننگ است زيرا اگر دركشور ما يكنفر پولدار است 99 نفر ديگر اين توان را ندارند وخانم ها هم اقتصاد شوهر را ناديده گرفته بالاي شوهرانشان فشار مي آورند تا همچو لباس برايشان خريداري كند كه يكي از عوامل ديگر جنگ ها واختلافات زن وشوهر همين است. ويا بعضي خانم ها هستند كه در موسسات خارجي ويا دولتي كار ميكنند ومعاشات خوب دارند خوشان به خود لباس ميخرند مگر ديگر زنها وقتي آنهارا ميبينند دوپارا دريك موزه انداخته وشوهر را مجبور ميكنند تا همچو لباس برايش بخرد وقتي شوهر نظر به ضعف اقتصاد خريده نتوانست جنگ وبدبختي شروع ميشود.
اين فرهنگ هاي غلط را ميشود وزارت تعليم وتربيه در نصاب تعليمي بگنجاند وزارت اطلاعات وكلتور بجاي فلم ها وسريال هاي مرخرف خارجي فلم بسازد سريال بسازد وازطريق تلويزيون ها پخش كند تا مردم آگاه شوند.
باور كنيد دريك كورس عالي درس ميخواندم يكي از استادانمان يك زن امريكايي بود كه خيلي زيبا و خيلي دانشمند هم بود درجه تحصيلش دوكتورا بود وماهانه چندين هزار دالر معاش داشت اما درمدت يكنيم ماهي كه براي ما درس داد فقط با يك جوره لباس مي آمد وهيچ فيشن هم نميكرد اما خانم هاي افغاني كه همصنفي ما بودند درحاليكه هر روز با يك لباس جديد و فيشن جديد مي آمدند حتي در تفريح به خانه ميرفتند ولباس جديد ميپوشيدند ودوباره به درس مي آمدند كه اكثر اوقات ده تا بيست دقيقه درصنف هم ناوقت ميرسيدند يك رقابت بسيار ناسالم بين اين خانم هاييكه هم صنفي ما بودند درجريان بود..
ما بايد عامل خشونت را پيداكنيم وبا آن مبارزه كنيم بهترين چيزي كه ما بتوانيم خشونت را كم بسازيم تعليم زنان ودختران است تا خشو با عروس اعلان دشمني ندهد وخشو عليه عروسش دوم اينكه از فرهنگ عالي اسلامي و افغاني كه ماداريم براي خانم ها درس داده شود تا عفت خودرا حفظ كنند درخانواده با يكديگر محبت كنند هيچ كسي را دشمن فكر نكنند اگر خواهر شوهر شان است ويا خانم برادر شوهر شان ويا خشوي شان با همديگر دوستي ومحبت كنند از تلقين هاي غلط وفرهنگ غلط دوري كنند اقتصاد شوهر وخانواده را درنظر بگيرند دنيا گل وگلزار ميشود نه درخانه ها جنگ ميباشد تا خانمي مجبور شود به خانه امن برود ونه مشكلي پيداميشود اگر از هر خانمي كه درخانه هاي امن پناه برده اند پرسيده شود كه چرا به خشونت مواجه شدي حتمي از خشويش گله و گزار را شروع ميكند. و عامل بزرگ ديگر خشونت ها تحمل ناپزيري خانم ها است كه باعث مشكلات درخانواده ميگردد اكثر خانم ها ادعا ميكنند كه شوهرانشان يك دختر ويا يك زن ديگر را دوست دارد و به اثر راپور هاي غلط و نادرستي كه دريافت ميكنند بدون تحقيق دست به خشونت و عكس العمل بسيار جدي ميزنند هيچگاه از حوصله مندي كار نميگيرند كه باعث خشونت درخانواده ها ميگردد تا جاييكه من ميدانم و تجربه دارم هيچگاهي يك مرد نميخواهد درخانوده اش جنگ ودعوا باشد اگر مردي يك خانم داشته باشد به تمام لذت هاي دنيا دست مي يابد اطفالش تعليم يافته صحتمند ومحبت بسيار خوب در خانواده برقرار ميگردد همه اعضاي خانواده از نظر روحي وجسمي سالم ميباشند ولي اگر مردي شوق زن دوم را كرد ابدا ديگر خوشبختي به اين خانه برنميگردد همه مريض ميشوند البته مريضي روحي محبت اخلاص و... ازين خانه كوچ ميكند كه مردها بايد متوجه بوده باشند كه بدون كدام عذر معقول هيچگاه به خواهشات نفساني تن ندهند و شوق دوبار ازدواج را نكنند..
مادران و پدران بدانند كه اولادشان حد اقل سن 18 سال را پوره كند تا بتواند يك مادر صحتمند و يك خانم صحتمند ودرزندگي آينده موفق بوده باشد دختران بايد به سن قانوني ازدواج برسند از نظر جسمي روحي اجتماعي اخلاقي خانوادگي بايد وحتمي است كه سن 18 سال را پوره كند بعدا به شوهر بدهند دربعضي نقاق كشور ما نظر به فرهنگ غلطي كه دارند دخترانشان را دربدل پول به نام طويانه يا قلين بفروش ميرسانند كه بايد اين فرهنگ غلط را ازجامعه دور كنيم زيرا وقتي مشله پول درميان آمد سن وسال درنظر گرفته نميشود ومانند يك متاع بفروش ميرسد. پدران كه خودرا مرد خطاب ميكنند بايد بدانند كه فروش دختر كاملا حرام است وبسيار يك بيغيرتي كلان است.
ده ها موارد ديگري هست كه اين صفحه اجازه نميدهد تا همه را بنويسم فقط اگر چيز هاي فوقيكه نظر داده ام مراعات شود متيقن هستم كه خشونت فاميلي 90 درصد كاهش مييابد.
براي خواهران خود توصيه ميكنم نظر به تجربه اي كه من دارم اگر يك خانمي از خانواده خود ويا شوهر به خانه امن ميرود وزندگي ميكند نظر به فرهنگ ما افغان ها ديگر آن مقام وعزتي كه سابق داشت همه را ازدست ميدهد و در آينده هيچ مردي حاضر نخواهد بود تا با چنين يك دختر يا خانمي عروسي كند اگر عروسي هم كند عزت و اعتبار خود را از دست ميدهد هم پدران هم برادران و هم شوهران اگر غيرت همت اسلاميت و افغانيت دارند نگزارند تا خانم يا خواهر يا دختر شان مجبور شود به خانه امن برود زيرا عزت آنها هم دراجتماع متضرر ميشود زن يك جسم ضعيف است كه مانند اطفال بايد بالايش ترحم شود بلخصوص زن افغان كه بسيار با وفا است كه اكثر مطلق شان با لباس سفيد به خانه شوهر ميرود وبا لباس سفيد (كفن) ازخانه خارج ميشوند..
مجتبي قيروز از كابل

>>>   موافقم،لطفا ...گری را به دین و فرهنگ نچسپانید

>>>   مخالفم

>>>   خانه ی امن در اصل چیزه خوبی است اما وضعیت کنونی افغانستان خراب است.

>>>   مخالف مخالف مخالف
اینکار باز گذاشتن دست فساد و موجب تزلزل خانواده است
مخالف

>>>   به نظر مه باید وضیعت پلیس افغانستان تغییر کند که زنان دختران مادران به جای اینکه از خانه فرار کنند به پلیس بتوانند شکایت کنند و آن فرد خاطی که زن را مورد خشونت قرار داده فورا دستیگر شوه.
مهدی

>>>   خانه های امن یعنی فاحشه خانه و طرحی است از طرف امریکا و غرب. مرگ بر امریکا

>>>   نه خیر. به ساختن فاحشه خانه ضرورت نیست

>>>   نابود باد امریکا که میخواهد فرهنگ افغانها نابود شود.

>>>   لعنت به امریکای...

>>>   ...بايد قانون مردان و خانواده ها را مجبور به رفتار درست كند و رفتار صحيح را آموزش دهد. نه اينكه بنيان و نظام خانواده ها را بيشتر از پيش ازهم بپاشد.
باخرزي مشهد

>>>   ای برادران از خواب بیدار شوید که غربیها میخواهند فرهنگ ما نابود شود .

>>>   خانه های امن طرح... امریکاییها برای نابودی اسلام عزیز .

>>>   خانه های امن یعنی مرکز فساد اخلاقی.

>>>   فاحشه خانه امریکا.

>>>   ای امریکا نابود شوی با این پلانهای... اینجا امریکا نیست که فاحشه خانه باز کنی. اینجا افغانستان است کشور اسلامی است سرزمین دلاوران و قهرمانان است که ابرقدرت تجاوزگر شریرتر از شما را نابود کرده و شما را هم نابود خواهیم کرد.
سید محمد

>>>   موافق صد در صد

>>>   موافق هستم . چون در فضای نا امن اجتماعی که در افغانستان برای زنان وجود دارد شاید بتواند تنها پناهگاه انان بعد از خدا این خانه ها در چنین کشوری باشد.
عبیدالله محمدی

>>>   بلی دوستان عرض بنده ازاین قرار است این یک بهانه است
دین مبین اسلام ازادی راکه به زنان داده هیچ کس ویاهیچ دولت ویا هیچ حزب به زن نداده اصلا مفهو نکاح این است که زن در عفت وپاکی تحت یک قانون سماوی شب وروزی خودرا سپری نماید وتشکیل خانواده هم بدین اساس است اولاد مزین به افکار اسلامی پرورش نماید تا ازحقوق خود و دیگران با خبر شود و در پرتو دین مبین اسلام شب و روز خود را سپری نماید. بلی اگر زن دور از سطیره خانواده باشد یعنی در خانه امن امروزی و یا طفلی بغیر از پدر درخانه امن پرورده شود چه بارخواهد امد و اخلاق ان چه خواهد شد البته نباید ازرده نشوید این افغانستان است نه جامعه غرب که پدر اطفال معلوم نیست اگرمشکلی پیدامیشود باید بزرگان ان را حل نماید باید از بزرگان کمک خواسته شود و وظیفه بزرگان است که کمک به این مشکل نماید در غیر به عوض خانه امن به محاکم رجوع نماید البته در خاتمه خانه امن خانه فحشا

>>>   صددرصدمخالف این لانه های فسادهستیم

>>>   کاملآ مخالف هستم ، جای ساختن همچو خانه به جز تنفر و نفرت بین خانواده ها، هیچ پیام مثبت را در بر ندارد
ج ج ج ج ج

>>>   آقای کاکه... مرگ بهتر است از افتادن بدست بیگانه گان به خوص سیاه سرهای افغانستان
صدیقه از شهر کابل

>>>   مخالف صد در صد

>>>   100% مخالف هستم، چون از خانه های ام کفار و یهودیها فقط و فقط منحیث ...خانه استفاده مینمایند. و زنان و دختران پاکدامن متدین این وطن را به فحشا و فساد غیر اخلاقی می کشانند. تا ازین طریق هم غرایض جنس شان را مرفوع ساخته و هم اسلام را ضربه مهلک بزند که هرگز این لکه ننگین از دامان پاک نوامیس این مرز و بوم پاک نخواهد گردید. اگر مسلمان قوانین قرآن و شریعت اسلام و همچنان حقوق اسلام خانمها و دختران را رعایت نمایند هر گز کفار چنین موقع را پیدا نخواهند کرد تا با چنین دسایس شوم شان بالای ما مسلمانها کامیاب گردند.
با احترام هدایت الله از کابل

>>>   باید مشخص شود که مسولیت وتامین امنیت خانه های امن به عهده چه کسانی ویا کدام ادارات مسول خواهد بود.اگرامنیت خانه های امن مانند امنیت خود افغانستان باشد وای به حال اون خانه امن و وای به حال ساکنین آن

>>>   مخالفت با خانه امن طوریکه از نامش هویدا است ضرورت است! اما قبل ازان تصفیه اداره از فساد ضرورت است تا خانه امن واقعا امن باشند!

>>>   یکی از این خانه های امن در تایمنی سرک ۶ بود هر روز بی ادبی معاف نمایش... بود..

>>>   التراز همه سلامهاي مملو از محبت خود را به و به هموطنان خود تقديم ميكنم بعدا مخالفتم بخاطريكه مردم سوء استفاده نام محوي خشونت عليه زن حجم طلاق افزايش بيدا ميكند و دلم بران جوانان كه ان مهر كزاف را نميتواند ببردازد ميسوزد شما بايد به قانون اسلام نظر اندازي كنيد نه به كفته هاي كتاب غربي
عبدالرحيم يولدش از كشور تركمنستان

>>>   كاكه جان زن خوب به خانه امن ميرود ؟ اگر كسي كاكه باشد بالاي زن ظلم ميكند كه مجبور شود به خانه امن برود ؟ اگرزني به خانه امن برود از نظر كاكه گي چه جواز دارد آيا پدر برادر شوهر وديگر اقارب او درنزد مردم به زبان دراز گپ زده ميتوانند؟ زني به خانه امن ميرود كه نه عزت دارد ونه آبرو ونه حيثيت. واز فاميلي ميباشد كه مردان آن فاميل نيز چنين مردمي ميباشند كه غيرت افغاني واسلامي را ده چاه انداخته اند واز كوچه غيرت هم نگزشته اند.
فهيم

>>>   چرا در افغانستان اسلام تنها برای زنان واجب است؟
مردان فرشتگان هستند و زنان بندگان یا بردگان هستند؟
در افغانستان چیزی به نام انصاف نیست؟

>>>   مخاااااااااااالفمممممممم

>>>   جناب مجتبی فیروز از کابل... دنیا تغییر کرده علم پیشرفت کرده پس باید هم گام با دنیا قوانین باید تغییر کند تا زنان و دختران ما بجای اینکه به فکر ظاهر خود باشند به فکر باطن خود باشند و مثل آن خانم آمریکایی که شما تعریف کردید به علم خود بنازد نه به زیبایی و شکایت شما فقط از زنان بود خود شما هم فبل از هر چیز بیشتر زیبایی خانم آمریکایی چشمهایتان را خیره کرده بود این خودش علتش این است که مردان افغانی متاسفانه به بیماری چشم چرانی مبتلا هستند.

>>>   با فاميل و دختران خود ظلم نكنيد همسر خود را لت كوب توهين نكنيد دختران خود را به زور شوهر نداهيد طبق قانون إسلام با همرايشان رفتار نمايد هيچوقت از خانه فرار نمكنند و به خانه هاى كه شما خانه فساد مگويد هيچوقت نخواهد رفتند.
دانش از لندن

>>>   خانم صدیقه خداوند (ج)میفرماید که بنده گان من دو چیز را از من نخواهند زیرا ناخواسته برای شان ارزانی مینمایم ،یکی مرگ ودیگر روزی را
برای معلومات شما باید بنویسم که افغانستان درطول تاریخ خویش مستعمره بوده،است وخواهد بود این استعمار در اداوار مختلف تاریخ به اشکال مختلف وجود داشته است و این کشور همیشه بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم بدست بیگانه ها ابیاری گردیده است شما میتوانید که هیچگاه به این خانه ای امن نروید اما هستند کسانیکه مجبور میشوند تا به این خانه ها مراجعه نمایند زیرا انها حتی در اغوش شوهر شان احساس امن نمی نمایند و نزدیکترین عضو خانواده شان در اندیشه نابودی شان میباشد درحالیکه اسلام،شریعت و قران جواز قتل انسان را برای شان نداده است ولی باز هم از اثر غرور وغیرت بیجا احکام اسلام،شریعت و قران را درنظر نمیگیرند تو که مرگ را بهتر میدانی این نظر خودت میباشد
کاکه از کابل

>>>   مخالفم صد در صد مخالف اسلام است.این یک روند خارجیها است که در وطن ما موقع فحشا ایجاد میکند...
ع

>>>   کاملا مخالفم، این نسخه جعلی چه گلی به سر غربی ها زده که حالا برای ما می خواهند بپیچند. به جای این کارها باید سطح، سواد و اخلاق و دیانت جامعه را باید برد.
بهادر از مشهد

>>>   من موافقم، بشرطیکه واقعآ خانه امن باشد.
نظیفه کاکر

>>>   ضد فیصد موافقم
جاوید

>>>   اول خود را اصلاح کنید باز بفکر خانه امن شوید

>>>   سلام دوستان خوبم من به حیث یک زن مسلمان مخالف صددرصد این طرح هستم

>>>   مجتبی پیروز از کابل .
زنده باشی برادر با این نصیحت مفید. زنده باشی.

>>>   به نظر من،مشکلاتی که خانم ها با ان روبرو هستند شاید به طور کلی دو راه حل داشته باشد:!1-راه حل بلند مدت که بخشی از ان در اظهار نظراقای مجتبی فیروز مشاهده می شود و ان اموزش و فرهنگ سازی هم برای خانم ها وهم برای اقایان است و چه بهتر که این کار از دوران نوجوانی پسر و دختر شروع شود و حتی از دبیرستان به صورت درس تدریس شود تا انها بیاموزند زن و مرد هر دو حقوقی دارند که طرف دیگر باید رعایت کند، یاد بگیرند به جای خشونت با یکدیگر دوستانه صحبت کنند و با هم به تفاهم برسند. اما اظهار نظر اقای فیروز بیشتر به جامعه زنان شهری مربوط می شود در حالی که زنان در شهرهای کوچک و روستاها اصولا مشکلاتشان و رفتارشان فرق دارد. دیگر این که مردان نباید با برداشت و تفسیر اشتباه از دین اسلام به خود اجازه دهند هر کاری دلشان خواست بکنند و هر ظلمی به زن روا دارند. اما تا این فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد سال ها زمان لازم است، پس تا ان موقع چه باید کرد؟ بنابراین یک راه حل کوتاه مدت هم مورد نیاز است و ان خانه های امن است به شرط ان که محیطش پاک و سالم و در شان یک زن خانواده دار باشد.در مواردی مانند کشته شدن نادیه انجمن شاعر جوان افغان به دست همسرش، شکنجه سحر گل، بریدن بینی و گوش عایشه و........چه باید کرد؟زن در خانه بماند و تحمل کند تا معلول و شکنجه شود یا جانش را از دست بدهد؟
گیتی، تهران

>>>   اگر همچو چیزی وجود داشته خیلی خوب است.
یلدا شمال

>>>   موافقم
خجسته نادری

>>>   خانه امن خانه امید زن است من با ان موافقم.
یک مادر ستمدیده و رنجدیده و دردمند از کابل

>>>   وقتی انسان از زور کار بگیرد و درمقابل جنس از نگاه جسمانی ضعیف تر از خود از خشونت کار بگیرد زنش به همچو خانه نیاز دارد ولو من هم باشم.
محمود کامران

>>>   هر گاه زن مورد خشونت و آزار و ازیت قرار میگیرد میخواهد بال بکشد و فرار کند اما از ترس نام بد شدن این کار را نمیکند. خانه امن عزت زن است. من بکلی موافقم.
زرمینه روفی

>>>   مردها فکر کنید!
شما هرگاه خود را در موقف زن قرار دهید ، کوشش کنید بکلی در قالب زن داخل شوید و احساس کنید که زن هستید. آنگاه
ببینید شوهر از بیرون میاید به اصطلاح اعصابش خراب است و دل خود را سر شما خالی میکند. و شما فکر میکنید مگر من
اعصاب ندارم، مگر من انسان نیستم. هیچگاه اعمال وی فراموش تان نمیشود و هر توهین و تحقیری که میشوید در ذهن تان
باقی میماند . ناراحتی های روانی تان را پنهان میکنید و به مرد نمیگویید تا باز هم نگوید: "باز مکر میکنه"
آیا همچو خانه که شما را از همه توهین و تحقیر و یا لت و کوی نجات میدهد، جای مناسبی نیست؟
من %100 موافقم
فروزان ملال

>>>   موافق موافق و موافقم
صوفی ضربه

>>>   این کار شروعی برای مشروعیت دادن به فحشا خانه هاست. کاری که غربی ها در پی رسیدن به آن هستند و می خواهند که به دست خودمان این کار را انجام دهیم
اخلاقی (ایران)

>>>   من با تمام سخنان محترم کاکه از کابل موافقم
نکیله از کابل

>>>   ...وطنت فروخته شد!
معادنت لیلام شد!
ناموست در بازار های دنیا نیز فروخته شد! به شمول بازارهای داخلی!
ملتی به نام افغان وجود ندارد!
کشوری بنام افغانستان فقط روی کاغذ است!
رئیس جمبورت یک... است!
کابینه ات همه خود فروش، وطن فروش و... فروش هستند!
از پارلمانت چی میگویی که پارلمان هر روز یک چلوصافش از آب میبرآید و دیده میشود چقدر انسان های خسیس در آنجا هستند!
محاکمت فقط در فکر پرکردن جوالهای پول شان هستند و از حق و ناحق رشوه میگیرند!
لوی سارنوالی ات فقط در دست چند جناب چرسی و پره ایی است که اصلاً در فکر اصلاح نیستند و زنگ چور آنها همیش بصداست!
وزارت معارفت در دست کسی است که همیش از سرگین گاو تعریف و توصیف میکند!
وزارت تحصیلات عالی ات فقط در فکر تولید کدرهای بلند رتبه از فامیل های زور گو و بیسواد کمر همت بسته است!
وزارت دفاع ات را ببین که حتی یک غولک 80 ملیمتری ندارد.
وزارت داخله ات را ببین که پولیس در سر چهار راهی پهره است اما تفنگش سوزنک و مرمی ندارد!
برو بیادر جان آهنگ بخوان! ستاره افغان شو! دوکان سیمساری باز کن! کلپ رقص و رقاصی بساز! دوکان لباس های پت و برهنه برای دختران بساز! سازنده شو! رقاصه شو! تا دنیا از تو حمایت کند! حقوق بشر هر روز ترا تمجید کند در غیر آن نه ما ملتی میشویم و نه مردی میشویم که وطن خویش را از خودساخته و خود آباد و شگوفان بسازیم.
یک قدم پیش یک قدم پس
نازنین میده بکو رقص

>>>   اگر ...ها اینطور سر قدرت باشن در همان خانه امن هم... میکنند و اگر خدای ناکرده خاکم بر دهن این گروهک... پیشه روزی تمامی زمام امور را بدست بگیرند دیگر نه خانه امنی وجود نخواهد داشت و خانه ها و حریمهای شخصی مردم هم مانند زمان قدرت ... و ربانی امنیتی نخواهد داشت.
خاین ستیز

>>>   خانه امن درست ولی کدام امین رانگهبانش قرار میدهید. این باز شدن یک خانه فساد دیگر است. نه خانه امن !!!
عبدالله از مزار

>>>   احترام به حقوق زن احترام به مادر خواهر و همسر است و کسانیکه حقوق زن را رعایت نکرده و با ایشان ازراه خشونت و زور و یا جبر کار می گیرند. درحقیقت نه انسان و نه مسلمان هستند . بلکه...هستند.جزا ایشان دراخرت جهنم و در دنیا عذاب وجدان است...اگر وجدان داشته باشند! زن زیبا ترین خلقت خداوند است. و او را اولین اموزگار بشر نیز خوانده اند. صفات زن بعد از صفات خداوند درخلقت بشر قرار دارد.که انرا نمیتوان در چند جمله بی سر و ته خلاصه ساخت. اما درمورد خانه های امن ! خانه های امن اگر مطابق شریعت اسلام برابر باشد.تا انعده از خواهران و مادران واقعآ ستم کشیده که بخواهد از ظلم اهریمن دیو صفت و خود خواهان که به اصطلاح نام خود را مرد میگوید و زنان را که مادر. خاهر و دختر میگویند وهشییانه ظلم را روا میدارند. پناه ببرند خوب است.و اگر مطابق قانون (وهشت غرب )بانان درخانه امن معامله کردد . هم نام دین مبین اسلام و هم نام وطن درد دیده ما خرابتر میشود. وزارت محترم زنان باید درمورد زنان مظلوم که برای خلاصی ازبند جلادان نا انسان و نا مسلمان به این خانه ها پناه میبرند همایه و سرپرستی دلسوانه نمایند .وگرنه تاریخ درموردشان خدای نکرده قضاوت دیگر خواهد کرد و نگذارید انانیکه از فامیل خود غافل مانده از بی چاره گی ایشان استفاده سو ء نمایند. و نه کمک به انانیکه ابروی فامیل خود (و زن پاک وطن) را برده و از ترس مجاذات به خانه امن پنا برده و از به اصطلاح حقوق خود دفاع می نماید باید جلوگیری شود.
بااحترام.انجنیر امان الله(تیموری)---کابل کلوله پشته30/2/1392

>>>   من با دل و جان موافقم
رویا خرمی

>>>   فرض کنید این قانون تصویب شد تو که از این کابل نمیتونی بیرون بری سر کی حکمت و اجرا میکنی

>>>   اگر میخواهید مانند کلیسا های افغانستان شود !به وجودخانه های امن ( فاحشه خانه ها ) رای دهید تا خارجی های امریکایی خوبتر از پیش دسترسی داشته باشند وشما پول جمع کنید...
غم خورک کابلی

>>>   قبلا دختر متضرر و يا هم فراري را به خانه... ارباب و متنفذ قومي براي مدتي روان ميكردن تا دوسيه حل و يا با ميانجيگري و وساطت قضيه حل شود ديده شده كه در همين مدت دختر متضرر، متضررتر و قرباني تر شده و همان... متنفذ يا خودش دختر را كرفته و يا با گرفتن پول زمينه را برقرار نموده. پس به كي اعتماد كرد و به كي سپرد آن زن بيچاره و دختر معصوم را. به خانه امن هم گرگ ها منتظر لاشه هستند و در خانه هاي سوم هم آرام نيستند پس چه بايد كرد و به اعتماد بايد كرد.

>>>   خانه امن را امریکایی ها به هر شکلی که باشدبوجود می آورند چون رژیم از خودشان است و قبلا نیر در طول 12سال وجود داشته و شما خبر نبودید وطن تان فروخته شده خبر ندارید ؟در آینده اگر طالب خدا نکند پیروز شود منتظر تق تق دروازه تان توسط امریکایی و انگلیسی باشید وکاری را هم کرده نمیتوانیدچون پول گرفتید ...
غم خورک کابلی

>>>   دوستان عزیز متوجه باشید که از این نظریات سازمان های استخباراتی می خواهند نظریات عامه مردم افغانستان را در برابر فرهنگ های بیگانه بدانند و نکته دیگر اینکه خشونت معلول است عامل آن که جنگ های تحمیلی از جانب خارجی ها است می باشد و نیز در کشور های که داد از دیموکراسی میزنند اضافه از کشور ما خشونت علیه زنان تحمیل میگردد و ما برای رفع این معزل قانون الهی داریم که برای زن احترام قایل شده است.
م. مجددی

>>>   در کشور یونان خانه های امن و جود دارد بسیار زیاد . و سری دروازه این خانه های امن شب و روز گروپ روشن است . به این معنی که همه بفهمند که فاحشه خانه ها در کجا است .
هر کس که مشکلات جنسی داشتند میرفتند در این خانه ها و پول میدادند و مشکل شان را رفع میکردند .
و حالا هر کس که موافق با خانه های امن است از غربیها که حمایت کننده اصلی خانه های امن است بخواهند که یک خانه
امن... بسازند .

>>>   من مخالفم و فکر میکنم وکلای ما به جای بحث کردن بر سر چنین قوانینی چند قانو ن فرهنگی که سطح فرهنگ جامعه ما را ارتقا بده خوبتر است و جلوی پخش فیلم هایی که با فرهنگ ما مغایر است نیز گرفته شود.
کابلی

>>>   اگر محلی برای خانه های فساد نشود وجودش چیز خوبی است

>>>   کاملا موافقم در افغانستان خیلی از مردها هستند که به زن بعنوان موجودی حقیر و ضعیف نگاه میکنند و اگر هفته ای چند بار زنانشان را نزنند آرامش روحی ندارند. و کسانی که با این قانون مخالف هستند اکثرا از همین دسته مردان هستند و جود فساد را بهانه میکنند.

>>>   فهیم جان شما درست فرمودید اما ایا زنی که .... درسرشت وسیرتش باشد را باید کشت ایا حق کشتن را کسی دارد ما انسانها حق کشتن یک مور را نیز نداریم پس میتوانیم اقدام به کشتن یک انسان نمائیم به نظر من این خانه امن برای همچو زنها تا زمانی پناه خواهد داد تا مشکل حقوق شان از طریق مراجع عدلی وقضائی مرفوع گردد ودر اینده کدام خطری انها را تهدید نه نماید بعد از ان شاید درجائی که خود شان بخواهند زندگی خواهند نمود واینرا نیز بدانید زمانیکه یک دولت مسئولیت داشتن خانه امن را به خود میگیرد حتمآ درقسمت تامین امنیت وسایر مسایل ان نیز توجه خواهد نمود طوریکه از تحریری متن شما برمی اید شما یک انسان خوب وشریف میباشید پس بخاطری که از این خانه ها به مقاصد شوم استفاده نشود لطف نموده درقسمت تامین امنیت ان ثبت نام واز ان برادرانه مواظبت نمائید چه بهتر(عامل درجه اول بدبختی زنها نامردان بلهوس هستن به این نکته توجه زیاد نمائید)
کاکه از کابل

>>>   همین فعلا توسط عمال خود امریکایی ها افراد را دستور میدهند تا دختران وزنان را اغفال کنند بعدا که بد نام شد وفرارکرد به مرده گاو خانه امن جابجا میشود و هر روز جشن ...گرفته میشود ...
غم خورک کابلی

>>>   کسی که فبول میکند خانه امن (فاحشه خانه )باشد حتمی پول را پیشکی گرفته تا خواهر وزن و...خود رابه آنجا بفرستد ونام اش را هم مانده خانه امن !!!.....
غم خورک کابلی

>>>   وزیر عدلیه چند وقت پیش اعتراض کرد مگر با حرف های رکیک بعضی از وکلا و بخصوص زنان ...مواجه شد وگفته بود فساد در خانه امن وجود دارد .مگر کسی طرفدار پیدا نکرد وهمه را بی غیرت دید معذرت خواست ووکلا هم برایش دوباره رای دادند وکمر اش را به م ر د ه گ ا وی بسته کردند . ووکلا هم چک چک کردند .
غم خورک کابلی

>>>   من به خروج تمام خارجی ها موافقم وبگذارند تا مرد ونامرد معلوم شود که طالب مرد است ویا مردم آزاده این سرزمین .
غم خورک کابلی

>>>   اولين شرط ايمان اسلاميت وافغانيت غيرت است كسيكه غيرت ندارد نه ازدين نه از وطن ونه از وطن دفاع كرده ميتواند كسيكه بالاي زن آنقدر ظلم كند كه زن مجبور شود تا بخانه امن برود از نظر من آنشخص بكلي مرد نبوده وهيچ غيرت ندارد واگر مردي نتواند خانم دختر ويا خواهرش را كنترول كند بهتر است تا خود كشي كند. درافغانستان نظر به سنن و كلچريكه داريم اگر بالاي زني ظلم شود بايد به خانه پدرش برود اگر پدر ندارد كاكا يا ماما برادر ويا ديگر اقارب نزديك خود كه برايش محرم باشد پناه ببرد ضرور نيست كه به خانه امن برود اگر زن درست باشد اين كار را ميكند اگر زني باشد كه خودش شوقي باشد پس اين قسم زن اصلا به درد نميخورد.
درسابق ما درافغانستان يك راديو داشتيم كه يك پروگرام خيلي زيبا داشت به نام (دكورني ژوند) كه مطالب بسيار مفيد وارزنده به خانواده ها تهيه وتقديم ميكرد اما فعلا به ده ها تلويزيون وراديو داريم كه همه در بيراه ساختن خانم ها وجوانان ما پرداخته اند اكثر خشونت ها از تلويزيون ها وسريال ها منشا ميگيرد وتقليد ميشود مانند نام گزاري اطفال فيشن پوشيدن لباس طريق گپ زدن و... بايد بدانيم كه افغانستان هند ويا تركيه نيست ما فرهنگ جداگانه داريم .
دانش

>>>   خانه امن یا همان گمرگ صابقه تهران که توسط جمهوری اسلامی تعطیل و زنهای آن توبه کردن وبعضی هایش هم به درک واصل شدن
امروز درست کردنش آسان است برای چند سال بعد باید برای کشور های غربی فاحشه صادر کنند خوب است
اما آن وقت که باید کلی شهید بدهیم تا یک انقلاب اسلامی دیگر در افغانستان بکنیم تا خانه های امن (فاحشه خانه ها )و بد کاره های که عادت کرده اند را از بین ببریم این است گذاشتن یک پایسنگ جدید برای مردگو خانه بنام آقای کرزی تبریک

>>>   من با وجود خانه های امن موافق هستم
البته در نحوه اداره و مدیریت آن نیز باید بازنگری و دقت شود
باید طوری اداره شود که مطابق عنعنات مردم افغانستان باشد
یکسری افراد متحجر وعقب مانده هر مسئله جدید به اسلام می چسپانند وبرای رسیدن به هدف شان یک چهر ه ی خشن و بی رحم ظالم و وحشی از اسلام ازائه می دهند من فکر نمی کنم که اسلام در ذاتش این قدر خشن بی رحم و وحشی باشد این افراد بزرگترین آسیب و ضربه مهلک به چهره و آبروی دین شان می زنند اگر در تاریخ افغانستان کمی درنگ کنیم می بینیم که چه انسان های بی گناه قربانی همین طرز فکر شدند و می شوند نام اسلام نیز بد می کنند
واز پیشرفت وترقی کشور جلو گیری می کنند .افغانستان کشور ی است و که در آن هزاران افراد پی سرپرست و بی خانمان وبی کس وکار وجود دارد عامل وجود این همه بی کس وکار و بی سرپرست همین طرز فکر است که دارند همین اکنون هر روز دهها فرد بی گناه نیز به این جمع اضافه می شوند
باید کمی به خود آییم و از احساسی عمل کردن به مسائل خوداری کنیم
دوستدار میهن
الیاس

>>>   کاملاً موافق استم. خداوند تعداد این خانه ها را زیاد کند تا زنان مظلوم از شر خنازذیر و تجاوز گران و زورمندان که بالای دختران چهار سال تجاوز میکنند، خلاص گردند. فساد در داخل دل و دماغ ما است نه در میان خانه های امن.

>>>   به نظر بنده خانه امن نه بلکه این یکی از پلان های شوم غرب است که در هر صورت عملی می شود. .
بیاید با فرهنگ غرب با هم یکجا ستیزه نموده تا دشمنان قسم خورده نتوانند به پلان شوم خود برسند.
زنده باد افغانستان سربلند.
افغان اصیل از کابل

>>>   خانه امن یعنی کسانیکه در سابق خون مردم را ریختانده بود

>>>   اگر زنها نخواهند، هیچکس با آنها کاری نمیتواند. اگر بخواهند در خانه شان هم بعد از لت و کتک شوهر، خود شان را بیک شیوه راحت میسازند و یگان جای دیگر تماس بر قرار میکنند ولو اگر هم محیط خانه را برایشان محبس هم بسازید.
شیلا از کابل

>>>   بندة نه مخالف نه موافق! .
با يد مردم و دولت يك قانون سخت را عليه خوشونت وضع کوند تا خوشونت اتفاق نیوفته.
قانون بساز که حمه استفاده کونن نه تنا مردان.
انوخت خارجی حا غلت نامیتانن.

>>>   در صورت ضرورت، باید این خانه ها در چار چوب حکومت افغانستان و جزئی از بخش قضا و محکمه باشد؛ نه این که با عنوان خانه امن و در چار چوب حقوق بشر؛ زیرا این امر، موجب رسمیت دادن و گسترش نهادهای غربی در کشور اسلامی است؛ یعنی همان تهاجم فرهنگی. دانش

>>>   مخالف هستم چون این یک فرهنگ غربی است و متمایز از فرهنگ مسلمانان افغانستان است.
احمد از مشهد

>>>   من در حکومت فعلی که میخواهد خوانه های امن برای زنان افغانستان تشکیل بدهد کاملا مخالف هستم زیرا اینکه اولا این حکومت دست نشان ده خارجی ها است آنها هرچه را که بخواهند همان را انجام میدهند خوانه های امن راهم برای تجاوز علیه دختران وخانمان افغانی ساخته اند نه برای دفاع از آنها اگر آنها فکر داشته باشند از خوانه شخصی خود خوانه های امن تر پیداکرده نمی توانند عزیزانم یک کمی بی اندیشید که مزدوران خارجی از این خوانه ها ی امن چه هدف دارندومی میخواهند آب را گل آلود کنند وماهی بگیرند ثانیا درست است که مردان ما خیلی ها خشین هستند از رابطه خوانه وادگی درست برخوردارنیستند این از جهالت ونادانی آنهاست اما اسلام راه درست زنده گی را برای ما دستور داده است .
عبدالهادی قادری دانشجوی رشته حقوق کشور ایران

>>>   خانه امن هم برای خودش مشتریانی دارد
درافغانستان خو فاحشه خانه نیست
سیغه موقت هم نیست
باز ای جوانان مجرد وعسکرای دور ازخانه چه کنند
خانه امن یک غنیمت است
هرکس خوبه ای مکانها نمی روند اومردما که ای مرض شان است کجا بروند

>>>   با عرض معذرت فاحشه خانه در چوکات اسلام مخالف ام.

>>>   صزف باید نامش تغیر کند یعنی از خانه امن مردان به خانه عیش مردان...

>>>   هر چه لالای کلان ما ( اروپا - امریکا)مشوره داد ما قبل داریم.
لو لو و از ارک ریاست جمهوری

>>>   من صد فیصد با خانه امن موافقم!
گیتی خدمت کرده، گناه نکرده، جزا دیده و توهین شده از کابل

>>>   خانه امن جزیک فحشاخانه امن نخواهد بود.
هرآن قوانین که مطابق با قانون اسلام باشدجامعه افغانستان آنراپزیراست.
ودرغیر آن هرگز قابل قبول نیست.
بااحترام:نصیراحمد نصرت و خداداد تابش.

>>>   آقای عبدالهادی قادری دانشجوی رشته حقوق کشور ایران
در تحریرت بسیار غلطی ها دیده میشود . آنها را لطیفآ اصلاح کن. بخاطریکه دیگران از محصلین پیروی میکنند و غلط میاموزند:

1. خوانه نیست خانه است در 3 جای عین غلطی
2. دست نشان ده نیست، دست نشانده درست است همیشه یکجا نوشته میشود.
3. در اینجا خانمان درست نیست، خانم ها درست است.
4. بی اندیشید غلط است ، بیاندیشید درست است.
5. خشین درست نیست ، خشن درست است.
6. خوانه وادگی غلط است، خانوادگی بنویسید.
موفقیت برایت میخواهم،
ننگیالی

>>>   گفته میشود که سفارت امریکا در کابل سفارت فرانسه و انگلیس در کابل و سفارتهای کشورهای غربی دیگر از ایجاد فاحشه خانه بسیار بطور جدی حمایت میکنند .
بنده از تمام دانشجویان دانشگاه و پانتونهای کشور و علمای افغانستان خواهش میکنم که تظاهرات بزرگی را بر علیه غربیها راه اندازی کنند . و پیش سفارت امریکا فرانسه انگلیس تجمع کنند و بیرقهای این کشورهای دخالت گر را بسوزانند .

>>>   من موفقم
سید شریف

>>>   اگر زنی لت و کوب شود کدام راه چاره است؟ به هر دری که برود نامش بد است. محکمه؟ او را محکمه ای میگویند.
پولیس؟ خود تان میدانید که عواقبش چیست. اگر چیغ بزند و فریاد کند میگویند زنکه دارداری. اگر به کسی شکایت کند
میگویند زنکه بیشرم راز فامیل خود را به دیگران میگوید. خانه امن برایش بهترین جا است که مدتی راحت میباشد.
من این اقدام نیک را لبیک گفته موافقت خود را ابراز میکنم.
جمشید سلطانی از لوگر

>>>   من با تدارک خانه های امن برای زن های بیچاره موافقم.
لیلا نجرابی

>>>   من به وجود خانه های امن در کشور %100 موافق هستم.

>>>   خانه امن اینست راه نجات زن های بیچاره میهنم
من موافق هستم
نجلا

>>>   بیاید با اتحاد و همبستگی افغانستان را برای خود خانه امن بسازیم تا دیگر نیاز به این چنین خانه ها نباشد
احمد از کابل

>>>   مخالفم طولانی مدت موجب ازهم گسیختگی بنیان خانواده میگرددوتبعات منفی دارد

>>>   مخالفم. فکرمی کنم خانه فساد می شوند

>>>   مخالف استم
خوب دوستان وختی درزندان دولتی درکابل زن بدون شوحر حامله میشود پس ازاین خانه های امن که فرانسه وامریکا که خود معدن فساد وفهشا استنددرست میکنن چه آرزوی دارید خاحران باید این موضوع رادرک کنند که حقوق زن در وقتی که زن زنده به گورمیشد و حتا ارزش زندگی کردن رانداشت چه کسی حق زن را به او داد و گفت که بهشت زیر پای مادران است.

>>>   خانه امن در کابل یعنی فاحشه خانه، در دین مقدس اسلام بنام خانه امن هیچ وجود ندارد این یک راه پیاده کردن فحشا در جامعه اسلامی است که یکی از خواسته های غربی ها است.
HA.AF

>>>   لیلا جان نجرابی گمان میرود که قصد از خانه فرار کردن را در سر داری؟ عفت و کرامت زن و مرد،در فرار ،از منزل و در پناهگاهی بنام خانه امن نمیباشد بلکه بالعکس در قصیرالمدت و طویل المدت عزت نفس شخص خود ما، خوانواده و اطفال که در آینده از ما تولد میشود و یا داشته باشیم همه را پا مال نموده و بمرض روانی مبتلا میکند امید که تغیر عقیده کنید.
.،.،. مجنون نجرابی

>>>   خانه امن یعنی! Easy Access to Social Workers House
به سادگی میتوانند دختران زیبا، دختران باکره، دختران نیمه باکره، زنان بیوه جوان را به فاحشی ببرند و حتی کسی نخواهد فهمید که دختر را به تحقیق میبرند و یا به .........
مخالف هستم

>>>   من خانه امن را به زن های ناتوان کشور خانه امید و عاری از ترس و دلحره میدانم و آن را فال نیک میگیرم و پشیبانی میکنم.
من موافقم
رمزیه از شهرارا

>>>   زنده باد خانه امن که مردان زورگو را از پا در انداخت و بالاخره در مورد امنیت زن حرکت اجرایوی شد. من هرگز هراس ندارم،
زیرا بین من و خانمم احترام متقابله موجود است.
فرید ستاری

>>>   اینجا امریکا نیست که در هر صد متری چهار دانه فاحشه خانه باشد
مرگ به فاحشه و فاحشه خانه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است