این بار آلمانها حامی طالبان می شوند!
آنگلا مرکل در آستانه ورود به افغانستان گفت: دولت آلمان برنامه هایی را مبنی بر جذب طالبان و بازگشت آنها به جامعه افغانستان در دست اجرا دارد که در حال رایزنی با مقامات کابل هستیم و درباره تامین منابع مالی این پروسه نیز مصوباتی را انجام داده ایم 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۲/۲/۲۰ کد خبر: 51544 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، صبح امروز جمعه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه توماس دمیزیر وزیر دفاع این کشور در یک سفر غیر منتظره و بدون اعلام قبلی وارد شهر مزار شریف شدند.

اینکه خارجی ها افغانستان را کشور خود می دانند و بدون هماهنگی با وزارت خارجه هر وقت خواستند می آیند و هروقت خواستند می روند، جای بسی تشکر و قدردانی دارد و نشانگر حسن همجواری افغانستان با دولتهای غربی می باشد.

مرکل و دمیزیر از دو پایگاه نظامی ارتش آلمان در شهر مزار شریف دیدار کردند ولی هنوز از اهداف رسمی این سفر خبری نشر نشده است. اما درباره عملکرد این کشور غربی در خاک کشور ما، باید گفت: آلمان پس از امریکا و جاپان سومین کشور کمک کننده به افغانستان به شمار می رود.

سال‌ها سیاست آلمان در افغانستان تحت تاثیر تصویر ذهنی تامین امنیت موفقیت‌آمیز بود و صدر اعظم آلمان به بهانه بهبود شرایط همه جانبه افغانستان از پارلمان این کشور بودجه دریافت می کرد. اما چند قبل آنگلا مرکل با انتقاد از خود گفت: ما پیشرفت‌هایی داشتیم، اما پس‌رفت‌ها بیشتر بوده است. اهداف ما غیر واقعی و حتی اشتباه بود.

وی اظهار داشت: این تصور اشتباه است که طالبان را می‌توان با ابزار نظامی به زانو درآورد. علی‌رغم اینکه حضور نظامی ناتو در افغانستان از هر زمان دیگر بیشتر است، اما هنوز هم بخش‌های وسیعی از این کشور تحت کنترل طالبان قرار دارد و حملات آنها روز به روز افزایش می یابد.

مرکل در سخنان خود حمایت از سیاست جذب طالبان، را درست و عقلانی خواند و افزود: دولت آلمان برنامه هایی را مبنی بر جذب طالبان و بازگشت آنها به جامعه افغانستان در دست اجرا دارد که در حال رایزنی با مقامات کابل هستیم و درباره تامین منابع مالی این پروسه نیز مصوباتی را انجام داده ایم.

بالاخره آلمان هم به جمع حامیان طالبان پیوست تا همه غربیها دست به دست یکدیگر دهند تا این فرزندان پرورش یافته ال سعود و پاکستان به آغوش ملت افغانستان باز گردند! ولی لازم است بدانید سالها است كه ادعا می‌شود ماموریت آلمان‌ها، بازسازی افغانستان و منحصرا با هدف توسعه اقتصادی كشور و ایجاد ساختارهای دموكراتیك می باشد و هیچ سخنی از جنگ به میان نمی‌آید. حتی در تصمیمات پارلمان آلمان كه هر ساله حضور در افغانستان را تمدید می‌كند نیز هیچ‌گاه از واژه جنگ استفاده نشده است.

در واقع مركل در سخنرانی خود تلاش بسیار زیادی می کند تا افسانه ماموریت بازسازی افغانستان را حفظ كند. اگرچه با تشدید جنگ و آمار رو به افزایش مرگ سربازان،‌ این امر بسیار دشوار است. مطلب دیگر اینکه صدراعظم آلمان می گوید: سربازان كشته شده ما، جان خود را برای آزادی، اجرای قانون و دموكراسی دادند.

اما کسی نیست از این خانم سیاستمدار بپرسد: چند قدرت اشغالگر تا دندان مسلح و مجهز به تسلیحات مدرن که مشغول وحشی گری علیه مردم یك كشور توسعه نیافته هستند؛ عمل آنها چه ربطی به آزادی و دموکراسی دارد؟ شما غربیها هر اقدامی که بخواهید در کشور ما انجام می دهید و نام آن را می گذارید ارمغان آزادی! از هر حزب و گروهی که بخواهید حمایت می کنید و نام آن را می گذارید آزادی توسعه بخش!

اگر غیر از این است چرا بعد از یازده سال حضور 150 هزار نیروی نظامی خارجی روز به روز اوضاع امنیتی و اقتصادی بدتر می شود؟ چرا از تحقق آن شعارهای رویایی سالهای اول اشغال، خبری نیست؟

هر انسان آگاهی می داند که سخنان آلمان ها در مورد دموكراسی با یكدیگر تناقض دارند. آنها از یک طرف می گویند تلاش برای ایجاد دموكراسی به سبك غربی در افغانستان غیر واقع‌بینانه است و همچنان باید از روشهای سنتی چون لویه جرگه پیروی کرد. از طرف دیگر استراتژی همكاری‌ با طالبان را مطرح و از آن حمایت می کنند.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم حامد کرزی به عنوان متحد وهمپیمان غربیها به ویژه آلمان ها چه گلی در رابطه با طالبان بر سر ملت ما خواهد زد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به خدا قسم تا زمانی ما طالبان همکاری نخواهیم کرد که تک تک نیروهای اشغالگران از افغانستان خارج شود
حبیب الله یوسفزی

>>>   اولاُ نه تنها آلمان، بلکه رهبران سایر ممالکی که در افغانستان قوای نظامی دارند، در بعضی روز های مذهبی مانند سال نو و یا روز پدر که دیروز بود ،از سربازان شان خبر میگیرند، تا آنها خود را تنها احساس نکنند.
ثانیاً مسُله صلح و آشتی با طالبان در افغانستان یک مسُله داخلی و وابسطه به تصمیم دولت افغانستان است. بناُ خود دولت افغانستان پروسه صلح را با طالبان پیشنهاد نموده است، بناُ نه تنها دولت آلمان،بلکه امریکا و دیگر کشور های ناتو نیز تحت شرایط خاصی ازین پروسه پشتیبانی کرده اند.

>>>   تشکر برادر ناراضی ،
حبیب الله جان

>>>   استعمار غربی هیچ وقت افغانستان قلب اسیا را به اسانی از دست نخواهند داد . اول یک گروه مزدور خود را بنام طالبان تربیت کردند برای نا امنی و اشغال افغانستان . افغانستان را هم اشغال کردند بنام مبارزه با تروریست که خود شان به وجود اوردند .
گاهی این گروه مزدور خود را در لیست سیا قرار میدهندگاهی هم از لیست سیا خارج میکنند. گاهی برای این گروه مزدور دفتر باز میکنند. گاهی با مزدوران خود صلح میکنند .
اب را خیط کن ماهی بگیر .
این بازیهای موش و پشک برای ادامه اشغال افغانستان است .
مرگ بر غربیها و نوکران شان گروه خونخوار طالب .
احمد

>>>   الکفر ملة واحدة برای تضعیف اسلام ومسلمانها اینها همه در برنامه ها وپروگرام ها یکی ومتحد هستند یک روز یکی طالب وهر مزدور دیگر را علیه ما استعمال مینمایند وروز دیگر برنامه را دیگرش از سر می گیرند ولی هدف وپلان همه تنها وتنها تضعیف مسلمین میباشد ویگان وقت سازش وتوطئه ها یشان علیه عموم مستضعفین اعم از مسلمان وغیر مسلمان میباشد اینها{امپریا لیزم} جهان خوار بخاطر استثمار وبهره کشی از انسانانسان ها متحد شده اند که چطور بتوانند محصولات کشور های جهان سوم را به یغما ببرند
اقبال لاهوری میگویند
من ازین بیش ندانم که کفن دزد چند
بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته اند
این حیثیت کفن دزد ها وکفن کش ها را دارند که کشور ها ی کمزور وجهان سومی رااستعمار واستثمار نموده دارای های ملی ومعنوی انها را تاراج نمایند ودر واقع درین دنیا قانون جنگل را پیاده نموده اندگویا هیچ کس غیر انها حق تعیین نحوه زندگی وهیچ نوع گزینیش را در زندگی ندارند هر راهی را که انها تعیین مینمایند وهر مزدوری را که انها حاکم میگردانند وهر مقدار اذوقه ای را که انها به جیره میدهند صرف میتوانند به همان اندازه استفاده نمایند وبس
با یک فرق که در جنگل اگر شیر وپلنگ اگر سیر شوند دیگر حیوانت دیگر را اذیت نمی نمایند ولی متاسفانه اینها نه سیر میشوند ونه از ازار واذیت انسانها خسته میشوند ولی این مستکبرین وجهان خواران{کمونیزم وامپریالیزم}که الحمد لله یکی نابود شد ودیگرش باقیست تا هستند این سناریو ادامه دارد
شیر علی از بلخاب سانچارک

>>>   این گپ نو نیست زیرا همه میدانند که بانی و حامی طالبان امریکا و غرب است محل پرورش شان پاکستان و منابع مالی شان سعودی و کشورهای خلیج و همکاران شان طالبان نکتایی دار نظام تحمیلی غرب در افغانستان .
دوراندیش

>>>   هر چه بگوئیم با داشتن رئیس جمهور دست نشانده، بی نتیجه خواهد بود، امریکا و متحدانش هر چه خواسته باشند ما بخواهیم یا نخواهیم، کرزی بخواهد یا نخواهد بالای ما تحمیل میکنند۰ طالب ساخت امریکا و متحدانش به شمول عربستان و پاکستان و اسرائیل و ترکیه و غیره؛... ساخت آنها؛ گل بی دین و... بی دین و غیره ساخت آنها و در خدمت آنها؛ خلاصه... در خدمت امریکا و یارانش قرار داشته و دارد، با این رئیس جمهوری که صبح یک حرف میگوید و شام حرف دیگر؛ هیچگاه روزنهٔ امید دیده نمی شود و نخواهد شد، ببینیم که خدا چه میکند و سرنوشت این مردم بدبخت و اسیر چه خواهد شد؟
درفش

>>>   روزی نزدیکی از منصب داران دولت نشسته بودم سکرتر موصوف امد و گفت سفارت المان تقاضای ملاقات دارنداند منصب دار روی بمن گشتاند و گفت والی نام نهاد طالب را در کندوز دستگیر نموده اند حال المانی ها میگویند که اوباما در ارتباط بود.
در ارتباط یعنی چه؟ عملیاتهای را که انجام میدادند به مشوره ای شما انجام میدادند؟ و یا اینکه میخواستند به شما تسیم شوند؟ و یا اینکه مصارف عملیات تخریبی و انتحاری شان را در مساجد و حین دفن میت ها و یا مراسیم عروسی و... به مصارف و دستور شما انجام میدادند؟ هر قدر تفکر و تحمل نمائید معنی این ارتباط را نمیتوانید بفهمید
اگر انها میخواستند به دولت تسلیم شوند و از راه غلطی را که تعقیب مینمودند نادم شده باشند در هر ولایت نمایندگان شورای صلح موجود اند میتوانستند از طریق انها به پروسه ای صلح و مصالحه بپیوندند چه ضرور که با المانها تماس بگیرند و یا المان ها به کدام حق این ارتباط را برقرار میکنند؟ مگر این کشور مستعمره ای انهاست؟
بهر صورت یک چیز واضح و روشن و اشکارا و هویداست که طالب و القاعده و حزب اسلامی و عده ای از احزاب قدیم و جدید دیگری دست نشانده ای انها بوده جهت اغراض معلن و مخفی اینها را تاسیس و تقویه مینمایند و از ان طریق بعض اهداف را حاصل نمودند که من جمله سقوط دولت مجاهدین و امدن و مستقر گردیدن در منطقه و باصطلاح رسیدن به زیر گوش روس و چین و...و عده ای اهدافشان تاهنوز باقیست و انها را میتوان فشار بالای روس و چین و نا ارام ساختن اسیای میانه و بدست گرفتن ثروتهای گازی و نفتی ان سامان و تقویه و راه اندازی تروریزم را در مناطق از چین و اسیای میانه و... اینجاست که میتوان توجیه نمود ارتباط طالب و...با المان ها بجا و قابل پذیریش است حتی المان ها باید میگفتند که انها {والی طالب در کندوز} و سایرین از ماست و مربوط ماست انها نتوانسته و یا نخواسته از موضوع تعبیر و تحلیل خوب نماید بنابران فقط گفته که اوباما در ارتباط بود اینجاست که پی میبریم درین کشور حکومت اصلی بدست خارجی هاست و دیگران ممثلین و نماینده های انها میباشند
نیم جان از نیم روز

>>>   اگر تاریخ را خوانده باشید. انزمان نیت شوم غربیهای اشغالگر را در افغانستان میفهمید. سالهای سال غربیها قاره افریقا را چور چپاول کردند. از جمله المان هالند فرانسه دانمارک اسپانیا انگلیس ایتالیا هر کدام شان به تنهای در قاره افریقا مشغول چور چپاول بودند. چه کارهای که این اشغالگران در قاره افریقا نکردند هزارها انسانهای بیگنا را بخاک و خون کشاندند. خلاصه دارو ندار افریقایها را دزدی کردند و به اروپا انتقال دادند و برای خود سرمایه درست کردند و هنوز هم دست از سر افریقاییها برنمیدارند. و حالا هم تا سرمایه های کشورهای مسلمانان را کاملا غارت و دزدی نکرده دست بردار نیستند.
مهاجر.

>>>   غربيها و نوكران شان چرا روز اول صلح را به طالبان پيشنهاد نكردن. حالا كه شكست خوردن داد از صلح ميزنندحالا وقت ان است كه افغانها دست به دست هم بدن و غربيها و نوكران شان را از مئهن خود دور كنيم.
مبارزاسحاقي!

>>>   ریش از ما اختیارش از دیگران

>>>   آلمان، فرانسه و بعضی کشورهای دیگر قربانی بازی انگلیس و امریکا در افغانستان شد.

>>>   بهتر خیلی هم خوب باشه زمینه ای شود برای ما که بتوانیم بدون ویزا به کشورهای دیگر برویم...

>>>   المانی ها باید درشمال مردم بدادشان برسند تاازین خیال بافی دست بردارند اینها غلام زور ووحشت هستند .اینها باید رخت بربندند بروند هلمند تا طالب هارا بر جامعه برگردانند نه اینکه در شمال دست طالب سازی (تروریست)سازی بزنند.
احمدفواد مزارشریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است