تادیات مخفی باعث رسوایی سیاسی کشور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۳۹۲/۲/۲۰ کد خبر: 51542 منبع: پرینت

رهبران کشورها و زعمای سیاسی یک کشور که به یک کشور دیگر بطور رسمی دعوت میشوند همتای سیاسی کشور مهمان برای آنکه ازمهمان خویش استقبال گرم نموده باشد ضیافت های مجلل ترتیب ودراین مجالس اعضای کابینه و شخصیت های ملی اعضای مهم لشکری و کشوری را به همتای سیاسی خویش معرفی میدارد در یک پروگرام قبلا تعیین شده از زعیم مهمان از یک محل تاریخی و یا یک منطقه بخصوص که در کشور و جهان شهرت داشته باشد دیدن نموده و اکثر اوقات هم یک تحفه گران قیمت از هنرهای زیبای کشور , یا کار دستی بخصوص کشور به مهمان اعطا میشود ولی وقتیکه زعیم مهمان به کشوراش برمیگردد همان تحفه را ملکیت شخص خویش ندانسته بلکه این تحفه به ملت و مملکت تعلق دارد با ید به مرجع اداره مربوط آن سپرده شود واین یک نورم سیاسی ودیپلوماسی در جهان است.

بروز 29 اپریل 2013 دستگاه ملی تلویزیون امریکا افشا نمود که رییس جمهور افغانستان توسط مرکز جاسوسی امریکا بنام سی آی ای ماهانه بطور مخفی از طریق امنیت ملی به مبلغ اضافه از سیصد هزار دالر به دفتر ریاست جمهوری تادیه می نمود که در ظرف این ده سال دفتر رییس جمهور افغانستان به مبلغ زیاده از سیصد میلیون دالر دریافت نموده است و این خبر مشمئیز کننده باعث رسوایی دفتر ریاست جمهوری آقای کرزی و همچنان باعث آبروریزی ملت ما گردید و در سوالی که راپورتر ها در سفر سویدن از آقای رییس جمهور در باره تادیه پول بطور مخفی از جانب دستگاه جاسوس امریکا نمود جناب رییس جمهور اخذ پول را از دستگاه جاسوسی امریکا تایید نمود و اظهار داشت که این مبالغ برای مصارف دفتر ریاست جمهوری تادیه شده است.

دفتر رپییس جمهوری آقای کرزی کدام دستگاه بزرگ اداری نیست که ده ها هزار مامورین داشته باشد بلکه دفتر ریاست جمهوری متشکل از چند مشاور و نهاد های سیاسی و یک تعداد از کارکنان اداری است آیا این مبالغ سر سام آور همه به مصرف دفتر ریاست جمهوری گردیده؟ آیا کدام حساب و کتاب و دفتر حسابی موجود است که این پول ها را ثبت و توسط یک محاسبه دقیق به یک مرجع مربوط راپور داده باشد که این پول ها چطور به مصرف رسیده است؟

چندی قبل آقای کرزی از کشور ایران جوال های دالر بطور مخفی دریافت میکرد ولی تا وقتی که این تادیات افشا نشد لب از لب نکشود و میلیون ها دالری که از ایران در یافت میکرد آنرا تحفه شخصی خود دانسته وبه ملت توضیح نداد کسی هم حاضر نشد که مستقیماً از رییس جمهور استفسار کند که چرا حکومت ایران بطور مخفی توسط معتمد شخصی شما که آقای داودزی است این پول ها را تادیه کرده؟ و هدف ازاین تادیات مخفی ایران و امریکا چه بوده؟ این پول ها چطور و به کدام منبع یا مرجع به مصرف رسیده است؟ با تاسف عمیق هیچ یک مرجع اداری، نهاد های مدنی و موسسات حقوقی و رسانه های مطبوعاتی کشور این عمل خلاف قانون را که در حقیقت یک خیانت ملی است زیر سوال ببرد.
رییس جمهور که به قرآن و پرچم ملی کشور قسم یاد کرده که از استقلال، آزادی سیاسی، تمامیت ارضی کشور دفاع کند و در روش سیاسی ملی و بین المللی خویش به ملت جوابگو باشد پس چطور رییس جمهور که شخص اول مملکت است حاضر به این شده که استقلال سیاسی مملکت را توسط تادیه پول بطور مخفی در تحت نفوذ سیاسی یک کشور بیگانه که در حقیقت اهانت به شئون ملی کشور است ببرد.

از پارلمان کشور هیچ امیدی نیست و اعضای این پارلمان خود در فساد، دزدی و استفاده جویی به اصطلاح تا گلو غرق است ولی دستگاه قضای کشور که یک ارگان بکلی مستقل و توسط قانون اسا سی کشور آزادی عمل آن تضمین شده باید بطور آنی تحقیقات را براه انداخته و شخص رییس جمهور را با همدستان سیاسی اش که در استراتیژی و روش های سیاسی کشور دخیل اند توسط دادگاه عالی تحقیقات را براه بیاندازد. وظیفه ارگان امنیت ملی بود که رییس جمهور را از این مخفی کاری که روزی در ساحه ملی و بین امللی رسوایی و ابرو ریزی را ببار میاورد بازمیداشت و آقای امرالله صالح که زمانی رییس امنیت ملی بود و اکنون در ردیف اپوزیسیون قرار دارد چرا این سازش را افشا ننمود و بالاخره وظیفه رسانه های مطبوعاتی کشور است که سر و صدا بلند کند و در مورد این تادیات مخفی افشاگری کند.
من یقین دارم که در اثر این تحقیقات مزید یک تعداد زیاد ازرهبران اداری و سیاسی کشور در این موضوع دخیل بوده و از این پول های باد آورده استفاده کرده اند.

داکترسخی اشرف زی سیدکاغذ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از امریکا که میگرفت این دالر ها قیمت ولسوالی گوشته است و از ایران که میگرفت
محصل غمخوار از دیار غربت

>>>   هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک کرزی گفته این پول را صرف مخارج دفترش میکرده وشنیده اید هر نان دهد فرمان دهد بعنوان یک افغانی از همه کسانی که مدرکی دارند میخواهم این خائنین را رسوا کنندومردم بدانند .

>>>   ما به مصارف دفتر رییس جمهور بودجه 90 ملیون دالری از بیت المال داریم چرا اینقدر بیشرمی ؟
خوستی

>>>   ... رسوایی مردم شریف کشور پیش کرزی کدام اهمیت ندارد و توسط این پول های روند دموکراتیک و دموکراسی کشور سخت صدمه دید و افراد مامله گر و بی و جدان توسط این پول ها خریداری شد و هم باعث گسترش فساد در سراسر کشور گردید.

>>>   کرزی پولها را گرفت تا به طالبان برادرش مصرف کند و به گلبدین حکمتیار و غیره بدهد باقی را در جیب بزند. نمیدانم چرا... والی سکوت اختیار کرده خانه ویران ملت هم که این مسایل را اصلا مطرح نمیکند این ملت بدبخت چه کار باید بکند؟
راستنگر کابلی

>>>   اين پول هارا كرزي صاحب براي رهبران... داده است تا آرام باشند و شرارت نكنند

>>>   نویسندهء گرامی! قرار گزارش نیویارک تایمز پولهای سی آی ای به دفترشورای عالی امنیت ملی سپرده شده است و این وظیفهء آقای داکتر رنگین دادفر اسپنتا مشاور عالی امنیت ملی که خود را یک انسان پاک و وطندوست و روشنفکر میگیرد بود که کرزی را از رسوائی های این سازش خاینانه و عاقبت رسوائی ملی و بین المللی برای ملت نجیب و سرفراز افغانستان آگاه میساخت اما افسوس که پول چیز بدی است و نه وطندوست میشناسد و نه روشنفکر و بعد از کرزی مسئول این رسوائی آقای سپنتا میباشد. بناء! نویسندهء محترم باید بین ریاست امنیت ملی و شورای عالی امنیت ملی فرق قایل شود و امرالله صالح درین موضوع گنهگار نیست بلکه اسپنتا و انجینیر ابراهیم و ضیا صالحی مسئول... هستند و روزی باید محاکمه شوند و جواب... بدهند.
احمد زی از کابل

>>>   گفته اند که اب از اسر پرید چه یک نیزه چه صید نیزه حالا این گفته به کرزی صدف میکند هر قدر اعمال جرم و فسادش زیاد میشود به همان اندازه بی حیایی اش زیادتر میگردد.
خوستی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است