افغانستان مقام اول ریاضیات جهانی را کسب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۳    ۱۳۹۲/۲/۸ کد خبر: 51089 منبع: پرینت

دو دانش آموز قندهاری به نمایندگی از افغانستان در رقابتهای جهانی ریاضیات استانبول شرکت کردند که در پایان رتبه های اول و سوم را از آن خود کردند.

به گزارش رادیو آزادی، دو دانش آموزی که به نمایندگی افغانستان از ولایت قندهار در رقابت های جهانی ریاضیات شرکت کرده بودند به کسب مقام اول و سوم نائل شدند.

در این رقابت ها که در ترکیه و آذربایجان برگزار شد؛ «حسیب الله» در بخش ریاضیات و «بنیامین» در بخش علوم کامپیوتر به ترتیب به مقام های اول و سوم نایل آمدند.

این رقابتها با شرکت 76 کشور جهان در دو کشور مذکور برگزار شده بود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب حسیب الله و بنیامین برای کشور افغانستان افتخار آفریدید. خداوند به شما سلامتی بدهد.
عرفان

>>>   خدا را هزار بار شکر که برادر عزیز از قندهار برای ملت خود افتخار افرید به این عزیز هزاران بار تبرک عرض می نمایم امید که برای همه الگو باشد و برای کسب بشتر افتخارات مسابقه گزاشته شود باید عکس این عزیزان در اینجا نشر می شد. طالبها بد نیست که ازین چهره ها الگو پزیر باشد
صادقی از جاغوری

>>>   آفرین به این فرزندان این وطن کسب موفقیت را تبریک میگوییم
احمدی بهسودی

>>>   چرا بزرگ نمایی می کنید !!! مقام اول!!
کشورها برای راه یافتن به مقام اول درخود ولایت خود هرسال امتحان برگزارمی کنند روی دانش اموزان منتخب جداگانه کار تخصصی می کنند جلسات برایشان می گذارند از خودشان خانه ی ریاضیات دارند و همایش و جشنواره برگزار می کنند موزه ی ملی ریاضی دارند کنفرانس های ریاضی در کشورهایشان برگزار می کنند حتی برای دانش اموزان، انوقت برگزیده نمی شوند اما دانش اموزان افغان ان هم صاف از قندهار نفر اول مسابقات جهان شده اند...چند تا تصویر و ادرس میگذاشتید ما هم افتخار می کردیم...قبول کنید ریاضی در افغانستان حتی از کشور عراق بیست سال پس مانده تر است چه برسد به کشور ایران...چون در دوران تحصیل متاسفانه دانش اموزان قسم بندی نمی شوند که انهایی که استعداد دارند به صورت تخصصی در قسم ریاضی در مکاتب درس بخوانند... لذا شده گاهی همین ریاضی هایی که در ایران در مکاتب مدارس شان دانش اموزان شانزده هفده ساله در رشته ریاضی درس میخوانند را در دانشگاه های افغانستان همان کتب را درس می دهند...
سعی کنید به صورت عمیق و علمی کار را بررسی کنید.

>>>   بنده کسب مقام اولی و سومی را توسط فرزندان باهوش و استعداد افغانستان تبریک می گویم. تمام برادران و خواهران افغانستانی باید با کنار گذاشتن تعصبات قومی و مذهبی باید به فکر پیشرفت کشور و مردم آن سرزمین باشند. تا مانند مردم دنیا به قله های علم دانش و سربلندی کشور دست یابند. به امید آن روز
محمد لطیف از غزنی

>>>   به همه مردم افغانستان تبریک میگویم

>>>   این موفقیت بزرگ را به تمام ملت شریف افغانستان و دو جوان لایق از سرزمین ملالی پرور قندهار تبریک می گویم.

>>>   آفرین بر شما که برای کشور افتخار می آفرینید ولی افسوس که قدرتهای مخل مانند طالبان و پاکستان مانع از شگوفایی استعدادهای نهفته جوانان ما می شوند. این دو قهرمان علمی اگر به دست طالبان بیافتند قطعا آنان را به این بهانه می کشند که چرا مکتب رفته و ریاضی و کامپیتر یاد گرفته اید و یادگیری این علوم بدعت است!!!

>>>   جای شکر است که یک نفر افغان در بین المللی مقام اول کسب میکند. ما به وجودش افتخار میکنیم که او این افتخار را نصیب کل افغانستان ساخت.
الله را سپاسګذاریم که هیت تحصیلات عالی کابل در ترکیه نبودند که هرګز خدا این مقام ارزنده را نصیب نمیشد

>>>   کیست که قدر نخبگان ما را بداند؟ دولت باید به نخبگان توجه کند و زمنیه و شرایط بهتری برای انان فراهم کند تا کشور جنگ زده ما به خودباوری و پیشرفت برسد. اگر عزیران به یاد داشته باشند پیشرفت و شکوفایی تمدن اسلامی برخواسته از همین خاک بود: حکیم سنایی, ابوریحان بیرونی, ابن سینا, فارابی, خواجه عبدالله انصاری, مولانا, رابعه بلخی و...

>>>   افتخار به تمامی ملت افغانستان.
زلمی

>>>   زنده باد عزیزان

>>>   معلوم است چونکه این دو پسرک پشتون هستند و لیاقت بیشتری دارند
هزاره روشنفکر

>>>   افرین بر شما که برای افغانستان افتخار افریدید؟؟؟
به جای جنگ و قتل بیایید مسابقه علمی انجام دهید که هم خدا و هم بندگان خدا از شما راضی خواهد شد.
فولادی ارزگان خاص

>>>   مااستعدادهای فردی فراوان داریم افسوس که اتحاد واتفاق لازم نداریم وبیگانه ومزدور دربین مانفوذ کرده
یگانه راه ممکگن حاکمیت قاتون برای محوفسادوبیعدالتی دولتی وتنظیمی می باشد .نهاد نواندیشان بلخ

>>>   تا اکنون افغانها در تولید تریاک و فساد در جهان مقام اول ودوم را داشت اما شگفت انگیز است که در ریاضی وکمپیوتر افغان ها مقام اول وسوم را در بین چندین کشور از آن خود کرده اند، پس نتیجه باید گرفت که در تمام مناطق کشور استعداد های فراوان وجود دارد اما به نسبت فساد شدید ودر زیر فعالیت های مخافل مافیایی پوشیده وساکت مانده است. فرزندان زحمت کشان از هر چانس برای رشد وشکوفایی فکری وعلمی جبرن محروم میگردند.

>>>   پسران عزیزم حسیب الله و بنیامین سلا

>>>   فرزندان غیور افغان این افتخاری را که به کشور به ارمغان اورده اید را بر تمامی مردم غیور افغانستان تبریک می گویم.
فرزندانم همه تلاش کنید . این خانه شماست . و شما هستید که نامش را سرفراطز خواهید کرد.
تبریم بر همه مردم شریف افغانستان عزیز

>>>   واقعن خبر خوش و لذت دهنده است به دو برادر عزیز خود افتخار دارم.
از صمیم قلب به تمام ملت عزیزم تبریک میگویم.
کوشا

>>>   آفرین صد آفرین

>>>   بسيار جاي شكر دارد...
Sam

>>>   افتخار به هردواين جوانان افغان.
نجاتى از شبرغان

>>>   بلی! جهانیان باید بدانند هرگاه فرصت نفس کشیدن به افغانها مساعد گردد لیاقت و شایستگی بلندی را از خود تبارز میدهند. این یک نمونه مثال است که فرزندان این کشور افتخارات بزرگ را در عرصه علم و دانش به نمایش گذاشتند. رسانه های افغانی ما این موضوع را مجددانه انعکاس دهند تا سبب تشویق نسل نوین و افتخار بزرگان ما گردند... شاد زی ای نسل افغان که شاد زیستن حق توست!

>>>   زنده باد افغانستان

>>>   منظور کشور آذربایجان است.
مهاجر

>>>   زنده باد افغانستان

>>>   برای اولین بار است که از قندهار خبر خوش می شنوم! آفرین بر این بچه های لایق.

>>>   سپاس و درود بر پاکان و عزیزان این دیار کهن، حسیب جان و بنیامین جان عزیز.
شما نه تنها برای خود بلکه برای بیست و پنچ ملیون افغانستانی مقیم افغانستان شادی ببار آورده اید، این بزرگترین خدمت تان در طول تاریخ است، ملتی را که همه میرنجانند و آزارش می دهند عده ای همانند شما بزرگ اندیش و برتر به سوی شادی سوق میدهند که بدون شک شما پیامبران پیروزی و شادی هستید برای تک تکمان.
دوستدارتان نوید مشعوف

>>>   واقعاً گنج به ویرانه است - استعداد افغانها کم کم یافت شود اما متاسفانه دست های بیگانه آنها را آرام نمیگذارند. تبریک باشد الله پاک به تمام امور دنیوی و اخری موفق داشته باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است