درخشش دانش آموزان غور و دایکندی در کنکور!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۱/۱۲/۱۲ کد خبر: 48740 منبع: پرینت

براساس اعلام نتایج کانکور امسال، دانش آموزان ولایت های غور و دایکندی نفرات اول تا سوم امتحان کانکور شناخته شده اند.

به گزارش بخدی، عبدالقاسم و ذبیح الله دانش آموزان ولایت غور با دریافت 333 امتیاز و محمد جمعه از ولایت دایکندی با دریافت 332 امتیاز نفرات اول تا سوم امتحان کانکور شناخته شده اند. با این حال، دانش آموزان ولایت دایکندی با بدست آوردن نمرات بهتر، نفر سوم تا دهم جدول اعلام نتایج کنکور هستند.

غور و دایکندی از محروم ترین ولایات کشور است که باشندگان آن سطح زندگی پایین تری نسبت به دیگر ولایات کشور دارند. با این حال، گزارش ها حاکی است که در این ولایات کمترین بازسازی صورت گرفته است و اغلب مکاتب در این دو ولایت ساختمان ندارد و دانش آموزان در فضای باز و با کمترین امکانات درسی، آموزش می بینند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی جالب است، من نمیخواهم بدبین باشم ولی امکان بسیار زیاد وجود دارد که در ولایات دور دست کشور در امتحانات کانکور دست برد شده باشد.
کابلی

>>>   در امتحان نقل کرده اند چون کنترول جدی نبوده در موقع امتحان و استادان هم شاګردان ره کمک میکنند......

>>>   همه تقلب بود و سوالهای کانکور برای مردم دایکندی بفروش رسیده بود. و دیگر اینکه یک سناریوی قوی را قبیله در پشت این برنامه بازی کرد 100 نفر از جوانان دایکندی را در صدر جدول قرار داد و در قدمه بعدی 10000 نفر از افراد قبیله را در جدول کانکور جایگزین نمود. در حقیقت یک چال ابلیسی و عبدالرحمن خانی رفتند. و اما برادران هزاره ما افتخار میکنند که ما در صدر جدول قرار گرفته ایم. در این شکی نیست جای افتخار برای همه ما است. اما سیاست قبیله را در عقب این قضیه متوجه باید شد که صد نفر در کجا میماند و 10000هزار در کجاه این فقد یک سناریوی از قبل تهیه شده بود.
خراسان فر مسکو

>>>   ...خراسان از مسکو
تنها بیش از 800 نفر از دایکندی توانسته اند بیش از 300 نمره بگیرند.... همرای گپ زدنت. از 4500 نفر اشتراک کنندگان امتحان کانکور در دایکندی تعداد حدود 4000 نفر توانسته اند که نمرات کامیابی را بدست بیاورند و از این تعداد 3500 نفر عملاً جذب دانشگاه ها شده اند که 1200 نفر توانسته اند به داشگاه دلخواه و انتخاب اول خود راه پیدا کنند.

>>>   جناب خراسان فر!
چرا... واقعیت را نمی بینی. این جوانهایی که مقام بلند را از غور و دایکندی کسب کرده اند با انواع محرومیت ها دست و پنجه نرم کرده اند و با همه سختی ها ساخته اند اما درس خوانده اند، درس، نه چکر زده اند، نه عیاشی کرده اند، نه هم چرس کشیده اند فقط درس خوانده اند و خدا هم نتیجه اش را به آنها داده است.
سید ادریس

>>>   افغانستانی ها همیشه نشان داده اند که مرد روزهای سخت هستند نباید کسب نمرات برتر این عزیزان محروم از حتی یک ساختمان تحصیلی را با این شایعات زیر سوال برد!!!باید تحسین کرد!!!باید به این تلاش و همت افرین گفت!!!
مهاجری از ایران

>>>   کاملاً نظر دوست اولی درست! که امتحانات کانکور مطابق شوق آنها برگذار شده بود، اگر برادران محترم توجه کنند از یک ولایت به تعداد چندین نفر فقط همه ایشان یک نمره گرفته اند که میتوان دایکندی و غور نیز مانند آن ولایت باشد!

>>>   آفرین بر جوانان وطنم که از کمترین امکانات استفاده می کنند برای ملت خود افتخار می آفرینند و کور باد چشمی که حق مسلم این مردم را زیر پا می کنند ولی نور خدا با درخشیش خود چشمان... را کورتر می کند.
ارزگانی - ارزگان خاص

>>>   رسیدن به موسسات عالی تحصیلی از طریق نقل، رشوه و واسطه کاملآ... است. وقتی کسی بدون لیاقت به یکی از فاکولته ها شامل شود پس در امتحانهای خود چطور میکند؟ فرض کنیم در آنجا هم وی با واسطه و رشوه کامیاب شود بعد از فراغت از فاکولته، وقتی شامل کار شود در آنجا باید شایستگی و لیاقت کار را داشته باشد در غیر آن بعد از دو روز از کار برطرف میشود.

>>>   بابا جان اصلا سرپرست کانکور کی و از کجا هستند که اینقدر مردم هزاره را نفرات اول تا سوم جلو میدن. اینها همه اش یک نژاد پرستی از بیش تعین شده آشکار است.
غیر ممکین است که غیر از بچه های دایکندی کس دیگر درس خوان نبودن مطالعه نداشتند.
امانی از جمهوری اسلامی ایران

>>>   خاطر جمع باشیدکه آنجا تنها معلمان و استادان محل نبوده تیم قدرتمند ناظر از جای دیگر و مرکز رفته بود. تلاش و کوشش را بگو که چه کار کرده است.
حمید

>>>   کشور آباد،امن،غنی،و فرهنگی فقط با ریشه کن شدن جهل میسر است. ما همه افغانستانی هستیم و مسلمان البته اگر به غیرت مسلمانیتان بر نمی خورد از آمریکا یاد بگیرید که برای منافع خود به رنگ پوست و قوم گرای توجه نکرد بلکه فقط به شایستگی توجه کرد! اگر ما هم به منافع کلان وطن خود نگاه کنیم مثل این گونه یادداشت ها نمی نویسیم، متاسفم مثل این که ما آدمهای دو صد سال پیش هستیم؟

>>>   اینها پسرانی هستند که قبل از امتحان کانکور خواب را بر خود حرام کرده بودند و همیشه کوشش کرده اند آفرین به این جوانان زحمت کش

>>>   وله چطور امسال این نابغکی شاکردان دایکندی سراعت کرد سال کذشته در رد بندی ولایت 14 دهم بود امسال اول, عجب ملک بی پرسان است..شاکردان بیچار کابل که تمام روز در کورسهای روز خود گم میکند هیچ.
نسیم

>>>   خدا کند تمام جوانان افغانستان دست از تعصب گرایی برداشته و به دامی که از طرف سیاستمداران بی سواد ما انداخته شده نیفتاده و کوشش کنند جوانان غور و دایکندی را سرلوحه و الگوی خود قرار دهند نه اینکه به آنها اتهامات بی اساس ببندند.
با تشکر غلام رضا از کابل

>>>   مشكل نيست همين 20 شخصي كه نمرات بالايي را كسب كرده اند وزارت تحصيلات عالي يك امتحان ديگري را كه مشكل هم نباشد برايشان ترتيب دهد اما در كابل ببينيم كه واقعيت ايشان سوالات را حل كرده اند يا در امتحانات تقلب صورت گرفته زيرا نزد همه مردم افغانستان يك سوال پيدا شده كه بهترين شاگردان استادان كورس ها در كابل است اما مردم كابل هيچگاه نمرات عالي را نميگيرند حتمي زير كاسه نيم كاسه است.

>>>   وقتی نتایج کنکور در سایر کشورها اعلام می شود هیچ کس به نفرات ممتاز کشور خود چنین اتهاماتی وارد نمی کنند بلکه از آنها به خاطر تلاش و زحمتشان تقدیر و تجلیل می شوند؛ اما این جا خبری از تشویق و جایزه نیست که هیچ بلکه صد اتهام دیگر به ممتازان درسی خود می چسبانند همه تلاش و زحمت آنها را نادیده می گیرند حالا فکر کن که این مملکت چطوری آباد می شود؟مملکتی که به جاهلان کاری ندارد و فقط سعی دارد راه را بر دانایان خود ببندد؟ به قول امام علی ع«...بارض عالمها ملجم و جاهلها مکرم» یعنی جای که دانایان خود را لجام می بندند تا خاموش شوند و جاهلان مورد احترام است.

>>>   متاسفانه در کشور ما حالت بقدری بد است که اتهام بستن جز کار روزمره یکعده... شده است. اگر هراتی ها، قندهاریها، مزاری ها یا جلال آبادیها نیز چنین پیروزیی نصیب شان میشد، باز هم دیگران همین اتهام را به آنها میزدند.
لطیف زاهدی

>>>   دستان و زبان هاي دسيسه گر بكار افتاده اند و تلاش هاي اين عزيزان را به فروش سوالات كنكور و تقلب در امتحان نسبت داده اند. برادران متعصب ما از اقوام ديگر مگر خواب هستند كه چنين اقدامي توسط قوم هزاره صورت بگيرد؟ لطفا رقابت را جايگزين حسادت ننمايد.

>>>   باید از این مردم خود درس یاد بگیریم هم درس زندگی هم درس برای زندگی
محمد از کاپیسا

>>>   به تعداد 800 نفر که موفق بدریافت بالاتر از 300 نمره شده اند نشان دهنده انست که درامتحان تقلب صورت گرفته است همجنان از جمله 4000 به تعداد 3500 نفر به موسسات تحصیلی راه پیدا کنند ایا درد یگر ولایات همه شاگردان بی استعداد هستند تنها استعداد د ردایکندی چا بجای شده است ما خوش میشویم که این کار ارروی استعداد صورت گرفته باشد اما متاسفانه که نیست در عقب موضوع برنامه های ناخلف موجود است دعا میکنیم که نباشد
حیران

>>>   همه این ها حرف... است. تقلب شاید در کابل باشد اما در ولایات محروم که تیم ناظر از مرکز هم رفته بوده غیر ممکن است. ما مردم افغانستان همیشه همه جا وقتی در جایی ناکام می شویم دنبال یک راه گریز هستیم و اصلا هم دیده نداریم موفقیت دیگر کسا را ببینیم. آفرین و صد آفرین به همه کسانی که نمره عالی گرفتن حال می خوای از غور و دایکندی باشد یا از هلمند و پنجشیر.آفرین بر همه محصلان موفق که به آینده کشور فکر می کنند.
نسیم جان

>>>   حتمی کدام وحی صادر شده که این... باید برنده باشند در غیر از آن وقتی در کابل از 45000 فقط 7000 کامیاب میشوند که همه اقوام به شمول قوم نابغه هزاره شامل آن است شامل آن است ولی در یک ولایت که دسترسی به معارف به مراتب به تاسف کمتر دارند ولی نزدیک به صد در صد کامیاب میشوند واه واه کشورم افغانستان راهی که تو روانی به ترکستان است.
عاقله

>>>   آقای کابلی وامسال کابلی واقعن اگر چشم و گوش وپاداری مسل من کابلی یکدفعه برای خود کمی زحمت بده وهمین کابل خودتراازدهمزنگ گرفته تاکارته پروان افشار وخوشحالخان وسیلو کوتی سنگی پل سوخته الا آخربرچی وچهارقلعه چهارده که بوبینی درتمامآ سرایهایکهنه واطاق های نم ناک را فرزندان همین مردم زحمت کش درزمستان سردپورنموده وبکرایه گرفته است که شب روز بالای کتاب افتیده ودرس میخواندآنهم درشعاع شمع وچراغ دستی وتماما کورسهای شهرکابل ازوجودشان خالی نیست.برادرچرا واقعیت رانمگویی کسی که درس نخونده باشد نقل نقل گرفتنراازکجامیفهمد برادر تادرس نخوانی نقل همگرفته نمتوانی امید وارم که ازین مردم خوبیهای شانرا الگوبگیریم وبه فرزندان خود یکدفعه زحمت کشی واستقامت وروحیه سرسختی رابیا موزانیم بولاه دراطاقهایکه إمردم درسمیخواند وشب روزخودراسپری میکند من تو حوصله نشستن یکروز ویکسا عت رانداریم بچه های باآنکه امکانات خوب دراختیارداردتمام وقت شان صرف موترسواری وچکر وشب هم مسیچ بازی درمبایل رحیه درس خوندن کم داریم.
کابلی حقگوی.

>>>   دوستان یک چیز را نباید فراموش کرد که بچه های دایکندی هم در کابل کورس ها را تعقیب کرده اند چون من شاهد بودم که هم رستورانت ها و ساختمان و اطاق های کرایی پر بودن از بچه های اطراف از قبیل دایکندی ،بامیان ، غزنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است