تفاوت افغانستان با سایر کشورها در چیست؟
کاری از گروه فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی افغانستان 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۱/۱۱/۷ کد خبر: 47232 منبع: پرینت

فرق گردش در کابل و پاریس

در پاریس هر وقت خواستید گردش كنید از موتر پیاده می شوید و در کابل هر وقت خواستید گردش كنید سوار موتر می شوید

فرق محل كار افغانستانیها و امریكایی

مردم امریكا در خانه استراحت می كنند، در اداره كار می كنند و در خیابان تفریح... اما مردم افغانستان در خانه تفریح می كنند، در اداره استراحت و در خیابان كار.

فرق یك نویسنده افغانستانی با یك نویسنده آلمانی

یك نویسنده آلمانی وقتی نوشته هایش چاپ شد معروف می شود و یك نویسنده افغانستانی وقتی جلوی چاپ نوشته هایش گرفته شد معروف می شود..

فرق یك تاجر افغانستانی با یك تاجر عرب

تاجر عرب از وقتی شناخته شد موفق و خوشبخت می شه.... اما تاجر افغانستانی از وقتی شناخته شد ناموفق و بدبخت می شه. ( چون بیشتر دارایی اش را باید برای محافظ و نجات از اختطاف بدهد)

فرق رییس جمهور افغانستان با رییس جمهور آمریکا

رییس جمهور افغانستان از خود هیچ اختیاری ندارد تحت قانون جبر به کار خود ادامه می دهد، اما رییس جمهور آمریکا از جبریون نبود و آنچه دلش می خواهد در افغانستان به انجام می رساند.

فرق پولیس ترافیک افغانستان با جاهای دیگر دنیا

در همه جای دنیا وقتی ترافیك ایجاد بشود سرو كله پولیس پیدا می شود... اما در افغانستان وقتی سرو كله پولیس پیدا می شود ترافیك ایجاد می گردد.

فرق یك آدم موفق در افغانستان با سایر نقاط جهان

در همه جای دنیا وقتی كسی موفق شود همه به او نزدیك می شوند و با او شریك می شوند و به او كمك می كنند ...اما در افغانستان وقتی كسی موفق شود همه از او فاصله می گیرند و رابطه شان را با او قطع می كنند و جلوی كارش را می گیرند.

فرق یك زندانی در افغانستان با یك زندانی در اروپا و امریكا

در اروپا و امریكا وقتی كسی زندانی می شود اعتبارش را از دست می دهد... اما در افغانستان وقتی كسی زندانی می شود اعتبار به دست می آورد و برای آزادیش همگان تلاش می کنند.

فرق یک وکیل پارلمان در افغانستان با وکیلان کشورهای متمدن

در کشورهای متمدن وکیلان از طریق گفتگو و مذاکره، خواسته خود را به طرح مقابل می قبولانند، در مجلس افغانستان اگر کسی با زبان خوش نفهمید، با لنگ کفش و مشت و لگد حالیش می کنند.

فرق صادرات و واردات افغانستان با پاکستان

افغانستان به پاکستان جز کمی خشکبار و محصولات مرغوب خوردنی چیزی صادر نمی کند، اما پاکستان به افغانستان همه چیز صادر می کند به جز محصولات قابل مصرف. البته طالبان، انتحاری کنندگان، گدایان و برخی دولتمردان وارداتی جای خود را دارند.

فرق یک مهاجر افغانستانی در ایران با مهاجر سایر کشورها

مهاجر افغانستانی در ایران از سایر حقوق شهروندی برخوردار است به جز: حق رانندگی، حق کار، حق بیمه، حق تحصیلات عالی و حق زندگی کردن. اما در دیگر کشورها از تمامی این حقوق برخوردار است به جز حق ....

فرق یک طالبان افغانستان با یک طالب عربستانی

یک طالب افغانستانی که بهتر است نامش را مخالف میانه رو بگذاریم، اگر دستگیر و زندانی شود در زندان می پوسد و صدایش را کسی نمی شنود. اما یک طالب تحت الحمایه عربستان اگر پایش به زندان باز شود، رییس شورای صلح شخصا مجبور است برای آزادی وی اقدام نماید.

فرق سیستم اداری افغانستان با سیستم اداری كانادا

سیستم اداری كانادا چون كار مردم را راه می اندازد و به آنها كمك می كند از مردم پول می گیرد.... اما سیستم اداری افغانستان چون جلوی كار مردم را می گیرد از آنها پول می گیرد.

فرق موسیقی در شهرهای افغانستان با موسیقی در جاهای دیگر دنیا

در همه جای دنیا وقتی موسیقی در مكان عمومی پخش می شود صدای آن زیاد می كنند و وقتی در خانه پخش می شود صدای آن را كم می كنند.... اما در ولایات کشور ما وقتی موسیقی در خانه پخش می كنند صدای آن را زیاد می كنند و وقتی در مكان عمومی آن را پخش می كنند صدای آن را كم می كنند

فرق خبرنگار افغان پیپر با خبرنگاران سایر شبکه های خبری

خبرنگاران سایر شبکه های خبری یک خبر دست و پا شکسته تهیه می کنند و کلی ترفیع درجه و افزایش حقوق کسب می کنند، اما خبرنگار افغان پیپر با این همه راست و دروغ، با جان خود بازی می کنند، آخر برج هم خبری از همان معاش بخور و نمیر هم نیست.

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه خوب الا مهاجر افغانی در ایران برو تحقیق کن ببین چقدر محصل افغانی در ایران مشغول تحصیل هستند ببین چقدر دارند کار میکنند در ایران، الان در آمریکا مشکل آنها به قول خود اوباما این است که بیشتر دانشمندان و دکتران آمریکا غیر بومی هستند مثلا همین دکتری که هیلاری کلینتون را عمل کرد چند روز پیش ایرانی بود و... یعنی نیروی کار علمی سودمند است نه کارگر سر گذر. و حق زندگی که گفتی بی انصافی کردی، انشاا...که بی غرض بوده....

>>>   چیزی را که نویسنده محترم اشاره نمودند یک طنز نیست بلکه همه آن یک واقعیت محض است.
وطندار ازکابل

>>>   دوستان نیز باید متوجه شده باشند که این یک طنز نه بللکه لست مقایسوی بعضی واقعیت های افغانی با بیرون از افغانستان است.
ببرک کارمل کابلی

>>>   بسیار عالی بود. تشکر از برملاه کرده حقیقت

>>>   بسیار عالی و بعضی به این فرهنگ افتخار هم میکنه
بدخشی

>>>   فرق برادران رئيس جمهور و برادران معاونين رئيس جمهور با آنان چگونه است؟

>>>   احسنت همه اش به کنار ولی مهاجر افغانستانی در ایران را خوب گفتی.....
وطندار ایران شیشته

>>>   فرق ادم موفقیت را بیان نمودید. بسیار عین واقعیت را گفتید.

>>>   مهاجرین افغانستانی در ایران مثل همه ایرانیها میتوانند وارد دانشگاه شوند به جز بعضی رشته های حساس که تحصیل و کار در انها نیازمند ورود به مکانهای حساس کشور است مثل هو افضا و هسته ای. چون در این مکانها ورود یک تبعه خارجی خطر جاسوسی به همراه دارد. درست است که ایران و افغانستان هم زبان و فرهنگ هستند امابه هر حال دو کشور جدا از هم هستند و یک دانشجوی افغانی(افغانستانی)هیچ حس وطن پرستی نسبت به ایران ندارد چون ایرانی نیست.(وطبیعی است چون یک المانی هم هیچ حس وطن پرستی نسبت به انگلیس ندارد.)
امید از ایران

>>>   در جواب نویسنده ای که اولین نظر را درباره مهاجر افغانی در ایران نوشته اند باید بگویم که شما احتمالا ایرانی هم هستید :
اول اینکه به قول خود شما که بیشتر دانشمندان و دکتران امریکا غیر بومی هستند مثل همین دکتری که هیلاری کلینتون را عمل کرد، آیا یک دکتر افغانی یا یک دانشمند یا مهندس افغانی می تواند بعد از فارق التحصیلی در ایران، در بیمارستان یا شرکت مهندسی و موسسه و غیره کارکند؟ آیا آن ارزش و احترام و امتیازاتی که مهاجرین در دیگر کشورها دارند برخوردار هستند؟ درست است که محصلین در ایران تحصیل و دانش جویان در دانشگاههای ایران مشغول به تحصیل هستند. ما که اکثریت مسلمان هستیم نباید از یک کشور اسلامی در همین حد هم توقع داشته باشیم؟ دانشجویان که از تحصیل در رشته های بنیادین و اساسی محرومند مانند فیزیک و شیمی، هوانوردی و .... در ضمن آفغانی ها کارهایی را انجام می دهند که اکثر شما و همشهریانتان از آن پرهیز می کنید... پس بیایید یک کمی با یکدیگر مهربانتر باشیم. با تشکر
احمدی از تهران

>>>   برادران رئیس جمهور برای خود، برادر خود، قوم خود، کشور دومی را که تابعیت اش را دارند کار می کنند؛ ایشان هم در سیاست دخیل اند همانطوریکه زیر نام فعالیت های اقتصادی زر اندوزی می نمایند در فعالیت های سیاست نیز شرک اند حتی برای قدرت بزرگ دنیا جاسوسی هم می نمانید. برادران معاونین رئیس جمهور از نام و قدرت برادران خود استفاده کرده تا توانستند، زمین و دارای برای خود اندوختند و فوق العاده فربه شدند ولی بنده از هیچ نوع فعالیت سیاسی شان اگاهی نه دارم.

>>>   فرق پشتونهای افغانستان با پشتونهای پاکستان : پشتونهای افغانستان اول میکشند بعد مسئولیتش را بر گردن مینهند اما پشتونهای پاکستان اول اعلام میکنند بعد طرف را میکشند.
سعید از قم

>>>   فرق افغانستان با کشورهای دیگر در این است که افغانستان گرفتار قوم کم استعداد... است. جز در بدری و بی خانماتی کاری برای افغانستان نکرده اند.

>>>   درقسمت زندگي در ايران و بدبختيهاي مهاجرين صد در صد صحيح است مهاجرين در ايران فقط زنده هستند...

>>>   افغانستان یک کشور ... هست هر چی درموردش گفتی راست بود

>>>   حکومت افغانستان یک حکومت... هست به خاطر همین پشرفت چندانی ندارد .و همچنین سطح فرهنگی مردوم پایین است.

>>>   در جواب احمدی از تهران شما احتمالا افغانی (افغانستانی)هستید در جواب شما باید بگویم مگر در ایران این همه دانشجوی ایرانی که از دانشگاه فارغ تحصیل میشوند در کارها پذیرفته میشوند که شما میگویید افغانها(افغانستانیها) پذیرفته نمیشوند. اینهمه ما در ایران دانشجوی(فارغ تحصیل) بی کار حتی در رشته های مهندسی داریم.دولت هم همیشه از طرف افکار عمومی تحت فشار است که عرضه تولید اشتغال ندارد و این حرفها پس مجبور است در این اوضاع بد حداقل اولویت رابه نیروی کار ایرانی اختصاص دهد. در غرب هم که این قدر تعریف میدهند مهاجرین در کارها پذیرفته میشوند فقط به دلیل خصوصی بودن و رقابت در سطح گسترده است که لازم میسازد بهترینها به کار گرفته شوند نه هم ملیتی ها.
امید از ایران

>>>   فرق افغانستان با کشور های دیگر این است که وقتی حرف کشور و وطن می آید همه قلبشان برای کشورشان کباب می شود اما مردم افغانستان وقتی حرف کشور و وطن در میان بیاد می گن مگه از جانت سیر شدی بزار هر چی شد که شد فرداش می ریم ایران کشور مان.
محمود

>>>   فرق اضاي بلند رتبه دولتما باسايرين اينست كه تا وقتي صاحب چوكي باشد چشمش كوراست هيچ عيب دولت را نمي بيند اما وقتي از چوكي دور شد چشمش باز ميشود واپوزسشسون است تا دوباره صاحب چوكي شود و باز كور مشود

>>>   در جواب اميد از ايران بايد بگويم كه چطور مي شود كشورهاي غربي از جمله امريكا، اين همه مهاجر از تمام كشورهاي دنيا را در خود جاي داده است و در پست هاي مهم كشور مشغول به كار هستند از جمله رئيس جمهور امريكا كه خود تابعيت افريقايي امريكايي دارد ، رئيس جمهور ابر قدرت جهان شده است . چگونه است كه امريكا به چنين مهاجراني تابعيت امريكا را مي دهد و از جاسوسي و غيره و خيانت به كشور نمي ترسد و موفق هم بوده است آن وقت شما از تحصيل دانشجويان افغاني(افغانستاني ) در رشته هاي هوا فضا و هسته اي و غيره به اتهام جاسوسي نگران مي شويد . شايد شما بگوييد كه اتباع افغانستان در ايران زيادند در صورتي كه امريكا از اقشار تمام دنيا مهاجر پذيرفته است حتي از خود ايران شما كه تعداد كمي هم نيستند كه در امريكا زندگي و تحصيل مي كنند و حتي در شغل هاي مهم و حساس و امنيتي ، پزشكي و حتي جراحي سياست مداران امريكا را انجام مي دهند مگر امريكا با ايران دشمن نيست يا بالعكس ، چرا امريكا ...نمي هراسد؟ شايد بگوييد كه آنها تابعيت امريكا را دارند درست است اما ايران و امريكا دو كشور جداگانه با دو مرز متفاوت مي باشند يا فرقي نمي كند كشورهاي غربي ديگر نه فقط امريكا ! حالا بماند بحث اقامت اتباع افغانستان در ايران كه اكثرا بيش از 25 الي 30 سال است در ايران زندگي مي كنند و تابعيت ايران را ندارند!
احمدي از تهران

>>>   شما افغان ها که ا ینقدر از ایران توقع دارید بگویید افغانستان برای ایران و ایرانی ها چه کرده است؟... شماها چرا اینقدر که از ایران توقع دارید از حکومت خودتان توقع ندارید؟ اگر ایرانی ها به امریکا رفته اند یا بهترین تحصیل کرده ها بوده اند یا ثروت زیادی را به امریکا منتقل کرده اند اما ... امریکا که اینقدر خوب است چرا این سه میلیون... را در همان سی سال پیش در امریکا نپذیرفت؟ همان وقت هم که امریکا یک طرف جنگ با شوری در افغانستان بود

>>>   همه درست است اما شما خیلی تحقیق نکردید من که در ایران هستم از همهی حقوق بی بهره هستم ایرانی ها حتی سیمکارت 5.000 تومنی را به نام افغانی نمی زند و و و وخیلی چیزهای دیگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است