قوماندان امنیه هرات استعفا کرد !
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۰    ۱۳۹۱/۱۰/۱۰ کد خبر: 46110 منبع: پرینت

گزارش های اولیه از استعفآی آقای سید عبدالغفار سید زاده بقول منابع آگاه در هرات تآیید شده است ، ولی تا حال وزارت داخله افغانستان به استعفآی آقای سید زاده جواب نداده است.

گفته می شود به احتمال قوی وزارت داخله افغانستان استعفآی آقای سید زاده نپذیرد.

چه دست های عقب نبودن آقای سید زاده در هرات می باشند و چه افرادی منافع شان با بودن آقای سید زاده درهرات به خطر موجه است؟
این سوالی است که همشهریان عزیز هرات را به خود مشغول ساخته است.

گفته می شود دو یا سه هفته قبل محفلی در ریاست بلدیه هرات در حضور شماری از اعضای شورای ولایتی هرات ، نهاد جامعه مدنی هرات ، مدیران ناحیه ، آقای تره کی رییس بلدیه هرات و شما زیادی از همشهریان در مراسمی شرکت بودند ، تا در رابطه با مشکلات شهری و از جمله موضوع امنیت هرات بحث و گفتگو نمایند.

پس از بحث در رابطه به موضوعات مطرح شده ، ناگهان فردی بنام آقای فاروق حسینی ، قوماندان امنیه هرات آقای سید زاده را به شدت مورد انتقاد قرار داده و شخصآ به او توهین نموده ، تمام مشکلات امینی هرات را به او نسبت می دهد.

این در حالی است که با آمدن قوماندان امنیه جدید آقای سید زاده مبارزه جدی را علیه اختطاف گران آغاز نموده و دست آورد های مثبتی نیز داشته است. در مدت تقریبآ دو ماه چنددین گروه اختطافگر در هرات درهم شکسته شده و تعدادی از آدام ربایان کشته ، زخمی و یا بازداشت شده اند و چندین نفر که در دست آدم ربایان زندانی بوده اند ، آزاد شدند.

به گفته منابع اگاه و مردم عادی در هرات وضعیت بهتر شده و مردم هرات از این ناحیه بسیار خوشحال و راضی می باشند.
اما راحت و راضی بودن مردم هرات نزد افراد و حلقات مشخصی مهم نبوده ، فقط منافع افراد استفاده جوء به خطر مواجه شده است.

زمانیکه فاروق حسینی در ریاست بلدیه هرات به قوماندان امنیه اقای سید زاده توهین و او را بی جهت مورد انتقاد قرار می دهد ، شخصیت ها و افرادی که در آن مراسم نشسته اند سکوت نموده میدان را به فاروق حسینی خالی می کنند.

در این محفل شماری از اعضای شورای ولایتی هرات منجمله آقای حسینی ، داکتر عبادی از نهاد جامعه مدنی ، آقای رفیق شهیر ، آقای تره کی ریس بلدیه هرات و تعداد دیگری در این مراسم حضور داشته همه گویا از ترس فاروق حسینی چیزی نگفته و به دفاع از قوماندان امنیه هرات ، که در این مدت مبارزه جدی را علیه اختطافگران آغاز نموده و دست آورد های نیز داشته است چیزی نگفته اند.

علت دیگر مخالف حلقاتی که منافع شانرا به خطرافتاده ، علیه قوماندان امنیه به تبلیغات سوء شروع نموده اند.

گفته می شود افراد زورگو که قبلا از قوماندانی امینه پاسپورت گرفته و آنها را به فروش می رسانند حالا برای شان پاسورت گرفتن بسیار دشوار شده است. حالا این وظیفه نهاد های جامعه مدنی هرات ، جوانان ، نهادهای حقوق بشر و حقوق بانوان و بالاخره اقشار مختلف مردم می باشد، که کار نامه قوماندان امنیه هرات را در چند ماه گذشته بررسی نموده ، اگر آنرا مثبت می دانند از قوماندان هرات پشتیبانی نموده اجازه ندهند برای به خطر افتادن منافع افراد مشخصی این شهر با مشکلات جدی تری مواجه شود.

محمود منجم زاده برلین


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درين حكومت برا ي افراد صادق ووطنپرست جاي نيست
به نظر من آقاي سيد زاده صد فيصد ملامت است چون او وجدان پاك دارد چرا قبول كردكه برود ومانع مفسدين شود آقاي سيد زاده مزاحم است بايد وزي صاحب استعفايش را قبول كند وكسي را روان كند كه با خائنين بسازد وخودش هم سهمش را بگيرد

>>>   برادران محترم : من که یکی از شهر وندان هرات هستم واقعا از زحمات و تلاشهای خستګی ناپذیر قوماندان امینه تشکر و قدر دانی مینمایم و واقعا که شهر هرات از امنیت نسبی بر خوردار ګردیده است ږ تا جائیکه مردم شریف هرات فاروق حسنی این انسان کاسه لیس را خوب میشناسند نباید که قوماندان امنیه به حرف این قسم افراد کوچک و نافهم و کاسه لیس اجنبی ها برنجد و استعفا نماید زیرا میگویند که به ... نمیگردد و از طرفی حسینی ...تمام هراتی را به نام شیعه و سنی به جان هم انداخته روزی خدمت گار طالبان بود چند وقتی با کنسلگری هرات رابطه داشت و هر هفته یک ویزا میگرفت و جندی هم بوت پاک اسماعیل خان ...از هر کس جزیه میگرد . و اگر کدام افغان باغیرت برایش جذیه ندهند با دهن مردار خود این خبیث هرچه میخواهد میگوید و این دولت فاسد هم ازان پرسان نمیکند که تو کی هستی و از کجا هستی . امید است نشر گردد
با احترام
اسد هراتی

>>>   از اینکه آقای سید عبدالغفار سید زاده آدم فعال و مثبت برای هرات است و یا خیر من معلومات دقیق ندارم چون من هم مانند آقای متجم زاده دور از وطن زندگی میکنم اما جالبی مطلب اینجاست که آقای منجم زاده چند نفر راپورچی بهرات دارند که اینطور موضوعات و اوضاع داخلی هرات را هر چند وقتی بررسی و تحلیل میفرمایند؟

>>>   بار ها ثابت شده است كه در اين رزيم براي افراد صادق ،وطن دوست، و كار كن جاي ياي وجود ندارد جه رسد به يست قوماندا نئ امنيه ولاية.
جاه اين باديه از نقش قدم بيشتر است بي جرا غ دل اكاه به اين راه مرو
بلال

>>>   طوریکه من هم اطلاع دارم درنخستین روزهاییکه قوماندان امنیه درهرات اشغال وظیفه نموده بود شخصی از افراد بلندرتبهء ولایت هرات که جهت تبریکیبدفتر قوماندان امنیه رفته بود هنگام خداحافظی حدوداً 50 ورق عریضهء پاسپورت بدون نام را به قوماندان داده بود تا امر اجرای پاسپورت بدهد ؛ ولی قومانان نپذیرفته بود وبجناب گفته بودحاضرم هرقدر اشخاصی را که معرفی فرمایید برای شان پاسپورت اجرا نمایم ولی به عرایض بدون نام امر دادن خلاف پرنسیب است.
ازهمان روز تبلیغات سوء علیه قوماندان امنیهءولایت هرات شروع شد .البته این تبلیغات از طرف حلقات مشخصی صورت میگیرد .
قوماندان امنیهء ولایت هرات شخص صادق ،وطنپرست ،وظیفه شناس وپرتلاش میباشدکه متاءسفانه این صفات ،امروزه درافغانستان طرفدار ندارد.اگر استعفای موصوف صحت داشته باشد امیدوارم مورد پذیرش مقامات قرارنگیرد.

>>>   مردم غیور وفرهنگ دوست هرات سلام متوجه توطعه ها باشید کسانیکه در آمدن سید غفار قومندان امنیه هرات از در آمدشان کم شده و چور و چپاولشان کمشذه دست به این توطعه وتبلیغات میزنند چون چند ضباخ دیگر دستان خودشان هم رومیشود که در دوره قبلی چه جنایت های کردند توسط نفوذی هایشان بالای مردم مظلوم و بی دفاع هرات
نتیجه اینکه به هر قیمت نگذارید این سید بزرگئار از این شهر برود ورنه دوبار همه آن سگان وولگردان شروع میکنند به چور وچپاول مردم واختطاف جوانان این شهر قهرمان بخدا تا امثال سید غفار از طرف مردم همایت نشود همین آش هست وهمین کاسه
من از تمام کسانیکه این مطلب را میخواند خواهش میکنم که یک تظاهرات اعتراضی مسالمت برای ماندن سید بزرگوار و علیه مخالفین سید بزرگوار راه بیندازید
دیگر اینکه نگذارید دوباره قومندانی هرات آن چپاولگران بیفتد
بینام از وردک

>>>   اگر قوماندان امنیه هرات اینقدر ضعیف است که به خاطر انتقاد فردی بنام فاروق حسینی از کارش استعفأ میدهد، بهتر است که برود و برای خود یک وظیفه بی درد سر را انتخاب کند.
مردم از قوماندان امنیه انتظار دارد که مانند سخره مقابل توفان ها ایستادگی کند و نه تنها از خود بلکه از مردم خود نیز پاسداری کند.
نادر

>>>   بنده به عنوان شهر وندهرات نمي دانم حسيني وامثالش از هرات چی که از افغا نستان هست یا نه؟ اینها باید بدانند که دیگر ملت آله دست این ...تاریخ سیاه کشور قرار نخواهند گرفت ومسرانه از مسولین صادق حمایه خواهند کرد

>>>   تمام این دسیسه ها را کسانی می کنند که با والی هرات مخالف هستند. مردم هرات باید از قوماندان هرات همایت کنند و نگزارند که باز شهز هرات به دست چورگران خدا ناترس و بی دین بیفتد.
یحی

>>>   برای پشیبانی از قوماندان امنیه هرات که نظر به گقته اکثریت مردم هرات او را فردی فعال و جدی در امر اختطاف ها میدانند بهتر خواهد بود از وریر محترم داخله بخواهند استعفآی او را قبول نکرده از او خواهش نمایند در مقام خود در هرات باقی بمانند.

>>>   فاروق حسینی ، مجبیب الرمان از جمله... میباشند که از طریق انانان افرادی چون رفیق شهیر ، جامی ، فیض زاده و دیگران اهداف خود ر ا برای منافع شخصی خود استفاده نموده . گاهی آنان را علیه والی صاحب داکتر صبا و گاهی هم علیه قوماندان امنیه به حمله و توهین نمودن میفرستند .
شماری از قدرتمندان محلی ، هرات را بازیچه دست خود قرار داده به نا امنی ها در این شهر دامن میزنند .
از فاروق حسینی به عنوان یک....، زنده باد به بازار ها فرستاده و چند نفر اوباش نیز آنان را همراهی میکنند.
مردم هرات خصوصا روزنامه نگاران پلان های شوم چنین افرادی را خنثآ نموده اجازه ندهند افرادی مانند فاروق حسینی سخنگوی مردم هرات باشد.
تشکر

>>>   بنده به عنوان شهروند هراتی میخواهم بگویم حسینی یک شخص تفرقه انداز ماجرا جو و اشوبگر بوده و همیشه بفکر برهم زدن نظم و امنیت هرات میباشد و خدا بهتر میداند که از کدام کشور کمک و پشتیبانی میشود .
وطندوست

>>>   اگربگوییم فاروق حسینی طالب نیست کمتر از طالب هم نیست.

>>>   منشا اين همه توطئه ها كروها ي... اند.
اشرار بي فرهنك

>>>   برادران عزیز و علاقه مند وطن!!!
برادران... شما هنور سیر نشده اند که به سید عبدالقفار رای مثبت بدهند و و ی را بپذیرند
در قسمت آقای شهیر و دیگران یک مرمی نثار اینان دگه چی میگی
این راست است که در دیوالهای شهر نوشته شده است که طالیبی + ... = خیانت و یا تجلیل از 8 ثور و 7 ثور ....است
این پیام ها ر ا هر که نوشته است از درد دل نوشته است
من که یک ملا هستم میدانم این...چی نو ع سو استفاده از نام جهاد کرده اند
برادر شما ملا محی الدین از سیوشانی

>>>   تجربهء که من دارم کسیکه به صداقت کار کند و رشوت ستانی نکند . به بالا چیزی حق داری نکند هر گز در پست باقی نمانده بدنام و دوسیه دار هم میشود. دیدم. آب اگر از سرچشمه گل آلود نباشد در مسیر راه اگر گل آلود هم شود دوباره صاف میشود ولی اگر از بالا کثیف باشد پاک شدن آن ناممکن است.
احترام عبید الله . نجراب.

>>>   من منحيث يك شهروند هراتي دست آوردهاي قوماندان امنيه هرات را قابل تمجيد و توصيف ميدانم و يك نكته را بايد به عرض برسانم كه نبايد قوماندان امنيه بواسطه يك چندحرف بي مورد و دروغ محض كه از زبان يكي از... اين شهرمي شنود حاضر به استعفا شود و شهروندان هرات ميخواهند كه مانند كوه در برابر اين... كه با بودن قوماندان امنيه منافع شان بخطر ميافتد بايستد و موفقيت بيشتر براي قوماندان صاحب امنيه خواهانم به اميد اينكه استعفاي موصوف از جانب وزارت امور داخله پذيرفته نشود.
بااحترام نوشين از هرات

>>>   بنده به عنوان شهروند شهر هرات او کسی که در این حکومت از پوست قومندانی امنیه ولایت درجه یک استعفا میدهد در حالیکه سرقلفی پوست ذکر شده در دفتر مقام وزارت به ۵۰۰۰۰۰ هزار دالر امریکایی است خوب در افغانستان از آنجاییکه دیده میشود شخص که با وجدان صادق و وطنپرست بدرد نمیخورد باز هم ما مردم هرات از جناب سیدزاده سپاسګذار و قرضدارت هستیم به همان شیر که خورده اید رحمت رحمت رحمت

>>>   در این مورد مردم شریف و مجاهد هرات باستان خود باید سکوت ننشینند و هرکی را می خواهند باید از آن حمایت کنند.
کابلی

>>>   قوماندان امنیه هرات یک شخص وطن دوست و خدمت گذار ملت افغانستان است و از وقتیکه او به هرات امده تمام نا امنی ها بر طرف شده است انهائیکه اورا متهم میسازند خود شان هم در نا امنی ها دست دارند امید وارم وزارت داخله استیفا انرا قبول نکند و از قوماندان صاحب میخواهم تا استیفا خود را پس بگیرد و به حرف این وان نکند و مردم مارا دو باره بدست اختتاف گران ندهد امید وارم قوماندان صاحب مثل والی صاحب با همت بوده و پروای دشمنان را نداشته و همچنان در کار خود ثابت قدم باشد

>>>   قوماندان امنیه نباید تا این حد ضعیف باشد که به حرف هر آدم... قالب تهی کند و تصمیم استعفا بگیرد.
هراتی

>>>   گرچه من در کابل سکونت دارم از جریان کار های سیدزاده صاحب از طریق مطبوعات در هرات کم و بیش آکاهی دارم و قراریکه ایشان در کابل هم ریس تحقیقات مبارزه علیه جرایم در قوماندانی امنیه کابل بودند واقعآ خدمت کردند و شخص مسلمان میباشند مسلمان خو همگی هستند مگر به نام مگر ایشان واقعآ مسلمان رحم دل و خدمتگار وطن و مردم خود هستند خداوند در پناه خود داشته باشدشان
احمد ازکابل

>>>   به نظر بنده آقاي سيدزاده يك افسر شجاع با اراده و وظيفه شناس است. و با فساد و باند بازي به شدت مبارزه ميكند. ما مردم بايد از وي براي ماندن در وظيفه اش حمايت كرده و قدر وي را بدانيم. مگر از دوره قومانداني جنرال عصمت عليزاي و جنرال جمعه حديل درس عبرت نگرفتيم. همه فاروق حسيني را ميشناسند و نيازي به گفتار درباره وي نيست. اين شخص به ظاهر...و... با استفاده ابزاري از دين، مردم و منبر مسجد را به گروگان گرفته و از آن سود جوئي ميگند. اقاي سيدزاده بايد همچون كوه در مقابل اين شيطان صفت ها استاده گي كند
جمال مومند شهر هرات

>>>   این اقای فاروق حسینی کی است که به صراحت از قومندان امنیه هرات انتقاد میکند ولی حاضرین درمجلس ازترس ایشان چیزی گفته نمیتوانند وجلسه راترک میکنند شاید ازباند ... باشد به هرصورت امیدوارم قومندان امنیه هرات اقای سیدعبدالغفار سیدزاده سخنان ... راتحویل نگرفته واگر فهمید که انتقادات سیاسی است درپی چاره جویی ان اقدام کند ومنتقدین رابه عقب میله های زندان روان کنند
یک افسر خشره پولیس ملی

>>>   چرا حسینی صاحب به جناب ترکی چیزی نمیگوید. در صورتی که هرات را به خرابه تبدیل نموده و به اندازه ی صفایی را بالا برده که تمام مالکین خانه ها و دوکان ها فکر میشود کرایه نشید شاروالی هستند. خداوند جزای شاروال را میدهد. مکن که آه فقیری شبی بیرون تازد *** هزار همچون تو از خانه مان براندازد
خداوند شاروال را فدرای قوماندان امنیه کند.
هراتی

>>>   زنده باد سید عبدالغفار
کاکر

>>>   از تمام مردم صلح دوست هرات خواهش دارم كه از قوماندن فعلي كه يك قوماندان واقعي دروظيفه خود است پشتباني نمايد.
رمضان

>>>   اصلآ سراسرحکومت ودولت کرزی نا مشروع و پرازفساد است
بااحترام خاکسار

>>>   خوشحالم که میبینم، هراتیان فرهنګپرور از افراد دلسوز و خدمتګار بدینګونه دفاع میکنند. صدای دادخواهان و راستګویان پرطنینتر باد! حمید

>>>   سلام برشما و در مورد قوماندان صاحب بايد گفت يكي از ماستر پوليس هاي افغانستان به حساب ميرود و او يك شخصي مسلكي در پوليس افغانستان بوده و خاين نيست و باخاينين هم ساخته نميتواند .
احمد راشد فقيرزاده كابل

>>>   قبل از آقای سیدزاده سید آقا ثاقب قومندان امنیه بود و او خود یک قاچاق بر بود و در اختطاف ها دست داشت سوال اینجاست که چرا آقای حسینی بالای او انتقاد نکرد

>>>   سلام به همه صلح دوستان شهر باستانی هزات عزیز. اگر خدایی قضاوت کنیم با آمادن قومندان صاحب سید زاده به هرات وضعیت امنیتی بهتر شده ما مردم هرات از زحمت کشی شبانه روزی شان کمال سپاس و قدردانی را داریم. اگر ایستعفای آقای سیدزاده از اثر گفته های...حسینی... است باید قومندان صاحب نظر خود را عوض کنند. چرا که حسینی... است هر کس برایش مبلغی پول بدهد به نفع همان شخس مداعی میکند .حتمی با آمدن آقای سیدزاده بازار حسینی از بابت خرید و فروش پاسپورت خراب شده که دست به یاوه سرایی زده است
عزیزی از هرات.

>>>   با سلام خدمت دوستان!
من به بنوبه خویش منحیث یکی از شهروندان هرات، تشکر و قدردانی دارم از قوماندان صاحب امنیه هرات. با امدن ایشان به شهر هرات وضعیت امنیتی بهتر شد اما متاسفانه بازار اجنت های... کساد شد.اشخاصی مانند فاروق حسینی که نانش از سفره نفاق، تفرقه و جاسوسی حواله است متاسفانه با امدن قوماندان امنیه مانند اقای سیدزاده دیگر قطع شده بود و به دستور بادارهایشان دوباره میخواهند که قوماندان امنیه را تخریب کند. اگر یادتان باشد مسئله عاشورا چندین سال قبل همین اجنت... راه انداخته بود.
محسنی از هرات

>>>   این یک دروغ محض است قوماندان صاحب امنیه هرات استعفا نداده است

>>>   ایکاش قمندانان تمام ولایات ماننده آقای سیدزاده ، وطن پرست وبافکرمیبودند ، بسیارآدم پرتلاش وخدمت گذار است ، خداکند که خبر استعفای شان دروغ باشد . احمد حیران ازهرات

>>>   شکم اش سیر شد استعفایش منظر است.
زلمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است