نصیر احمد نور، سفیر جدید افغانستان در تهران
در حالی که در گذشته، کشورهای اروپا جنگ های سی ساله داشته اند ولی در منطقه خاورمیانه وحدت و همدلی وجود داشته است و امروز نیز امیدواریم با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران، این امر تحقق پیدا کند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۴    ۱۳۹۱/۱۰/۱۰ کد خبر: 46079 منبع: ایرنا پرینت

داکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران بعد از ظهر روز شنبه در دیدار محترم ˈ نصیر احمد نورˈسفیر جدید افغانستان با بیان اینکه از منظر برادری، همیشه امنیت، عزت و پیشرفت ملت افغانستان برای ملت ایران مهم بوده است، خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران از برقراری صلح، آرامش، برادری و ایجاد رفاه و شکوفایی استعدادهای شگرف برای سازندگی افغانستان حمایت و پشتیبانی می کند.

وی ایران و افغانستان را دارای روابط دوستانه و برادرانه دانست و اظهار داشت : تهران و کابل از یک حوزه فرهنگی و همسایه و برادر هستند و همواره درغم و شادی یکدیگر شریک و در کنار یکدیگر بودند و از این به بعد هم، اینچنین خواهد بود.

رییس‌جمهوری ایران تصریح کرد: اگر چه حضور بیگانگان شرایط خاصی را در افغانستان ایجاد کرده است اما مردم افغانستان با داشتن پیشینه تاریخی، دوران سخت را پشت سر خواهند گذاشت و معتقدیم دولت و ملت افغانستان می توانند با همت و توان خود، در جهت فراهم کردن پیشرفت و امنیت کشورشان گام‌های مؤثر و ماندگاری بردارند.

وی در ادامه تسریع در روند اجرای پروژه های بین دو کشور را مورد تاکید قرارداده و آنرا به نفع دو کشور و منطقه دانست و گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود ندارد.

داکتر احمدی نژاد همچنین با اشاره به مسایل منطقه‌ای، اظهار داشت: مسایل و مشکلات منطقه ای راه حل منطقه ای دارد و کشورهای منطقه باید با تفاهم کامل در مسیر حل و فصل مسایل گام بردارند تا دشمنان نتوانند علیه کسی اقدام کنند.دولت های زیاده خواه غربی می خواهند همه کشورهای منطقه ضعیف و متفرق باشند تا آنها بهتر بتوانند به اهدافشان برسند.

سفیر جدید افغانستان در ایران نیز ضمن تقدیم استوار نامه خود به رییس جمهور ایران با بیان اینکه ایران و افغانستان دارای اشتراکات فراوانی هستند ، اظهار داشت: افغانستان برای گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قایل است.

ایشان با بیان این که منطقه ما شایسته بالاترین پیشرفت هاست و از گذشته در زمینه تردد مسافر، کالا و تبادل افکار از موقعیت ممتازی برخوردار بوده افزود :در حالی که در گذشته، کشورهای اروپا جنگ های سی ساله داشته اند ولی در منطقه خاورمیانه وحدت و همدلی وجود داشته است و امروز نیز امیدواریم با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران، این امر تحقق پیدا کند.

سفیر جدید افغانستان در تهران با اظهار سپاس و احترام ملت افغانستان از دولت و ملت ایران اظهار داشت : ملت ایران در شرایط دشوار، در دوره های جهاد و مقاومت طی چند دهه اخیر در کنار مردم افغانستان بوده و افغانیستانیها قدردان این موضوع هستند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقاي نور سلام به شما اين وظيفه مشكل را تبريك عرض مي نمايم. موفقيت و سلامتي برايت از بأركاه نخداوند أرزو دارم
خالد كابلي

>>>   چه امنیت و آرامشی آیا نصب کردن دوربین مدار بسته در ارودوگاه پناهندگان افغانی نشانه از برادری شماست نداشتن حق رانندگی چطور

>>>   جناب سفیرسلام امیدوارم موفق باشید.
یک دانش جو هستم مشکلاتی زیادی داریم امید است که به این مشکل هم توجه داشته باشید. این وظیفه شما را خیلی ها داشتند از آنها هم متشکریم اما کاری چندانی نشد یا نتوانستند این وظیفه که دارید در پرونده تان مهر خدمت به فرهنگیان کشور بیش ار همه باشد چون چهره فرهنگی کشور هستی این مشکل را از همه بهتر(بویژه درایران) درک میکنی. موفق باشید
حسنی

>>>   باتبریک به محترم نور وظایف ذیل اهم مشکلات متوجه مهاجرین می باشد
1مشخص شدن اقامت موقت و بهره مندی ازحقوق اولیه شهروندی در طول اقامت مشخص شده و مشخص شدن و تفکیک پناهنده جنگی دهه شصت و مهاجر اقتصادی دوره های بعد و تطبیق قوانین مهاجرت طبق معاهدات بین المللی و قوانین کشور میزبان خصوصا پیگیری اعطای تابعیت میزبان به افغانهای با5سال اقامت قانونی و بیشتر طبق قوانین جمهوری اسلامی
2.توجه خاص به عواقب بحران هویتی در جوانهای محروم ازکار تحصیل کرده افغان متولد ایران و نسل سوم مهاجر و پیامدهای آن. و سعی در بهرهمندی انهاازحق کار و کسب در کارهای متناسب با تحصیلات و مهارتهایشان و ایجاد مراکز فرهنگی برای ارتقای فرهنگ وطنی دربین انها
3 مقابله باموج افغان هراسی بوسیله برخی جریانهای محدود و متعصب رسانه ای و یاداوری حقوق انسانی و قانونی افغانها به انها
4.عدم اسستعمال حقوق افغانها در کوچ اجباری خلاف قوانین موضوعه و عدم معامله گری حقوق انها در مذاکرات سه جانبه از سوی میهمان و میزبان وکمیساریا.
کانون اجتماعی نهاد نواندیشان بلخ

>>>   داكتر صاحب نصير احمد نور مبارك باد وظيفه جديد و دشوار شما. موفق باشيد

>>>   جناب جلالت ماب و محترم اقای نور سفیر کشور عزیز ما افغانستان تقرر شما را به این سمت مهم تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیقات مزید شما را تمنا دارم و ازحضرت عالی تقاضامندم با دیبلوماسی قوی که دارید چنان یک روابط عالی بین دولت اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران که مردمان ایران و افغانستان یک ملت در دو دولت میباشد برقرار نموده و همه همایت های جمهوری اسلامی را در همه امور به منافع کشور ما کسب نمائید. و دلسوزی را که نسبت به مردوم خود دارید در حالیکه حدودا سه ملیون خواهران و برادرانت که یک دهم کل نفوس افغانستان میباشد در ایران مهاجر است شدیدا همایت جنابعالی و دولت محترم کشور مانرا میخواهدا یا این سه میلیون افغان نباید در مجلس نماینده داشته باشد ایا این سه میلیون نباید در انتخاب ریس جمهور کشورشان حق رای داشته شاید بعضی ها بفرمایند هزینه میخواهد بودجه نیست ایا در کشور ما مبالغ زیاد حیف و میل نمیشود ایا بودجه های زیاد که در بعضی از ولایت تخصیص داده مشود یا بخاطر ناامنی یا بخاطر بی کفایتی مسولان برای ابادی وطن عزیز ما مصرف نمیشود دوباره دست نخورده بخزانه برمیگردد و صدها ایای دیگر..چرا انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس در ایران و باکستان برگزار نمیگردد چرا حدودا شش میلیون افغان را درین دو کشور نادیده میگرد. دیگر اینکه ایا مهاجرکه از ایران عودت مینماید با مهاجر عودت کننده از باکستان فرق دارد چرا مسولان وزارت مهاجرت دوگانه عمل میکند مهاجر عودت کننده از ایران مثل مهاجر باکستان از همایت دولت برخودار نیست. و مهمتر از همه سفارت نمایندگی دولت افغستان در ایران است این مهاجرین غریب با هزار شوق و ذوق امید نزد نمایندگان دولت خود بخاطر بعضی کارها به سفارت می اید با چنان برخورد نا مسولانه بعضیها مواجه میشود که خود را ایجا نیز بیگانه فکر میکند تصور میکند این سفارت از ما نیست. و بسی مشکلات های دیگر است که به موقع به استحضار جنابعالی خواهم رساند.
لازم میدانم از زحمات محترم عبیدلله عبید سفیر قبلی و محترم جناب اقای ارساری مسول مهاجرین فعلی تشکر نمایم که تا جای توانسته ارتباط خوبی با مهاجران داشته باشد و به مشکلات انان توجه کند.
امیدوارم که حضرتعالی مصدر خدمات بزرگ برای کشور ما و مهاجرین ما از یکطرف و ازطرف دیگر یک تحول کاری دز سفارت بوجود بیاورد تا در اینده دوره ماموریت شما زبان زد همه مردم و الگو برای دیبلومات های وزارت خارجه باشد.
به امید توفیق شما و به امید اتحاد. و وحدت ملی اسلامی تمام مردم افغانستان برای ساختن افغانستان اسلامی امن ارام اباد.شاد. شکوفا عاری از جهل. بی سوادی. منطقه گرای. زبان گرای. قوم گرای.و تبعیض.
عارف زواری تهران

>>>   تعین جناب نور صاحب را تبریک گفته امیدوارم در قسمت حل مشکلات مهاجرین افغان اقدام جدی داشته باشند. ملت مظلوم و مهاجرین افغان همیشه دردها و رنج های زیادی را دیده اند، به امیداینکه ملت ما روزی آرام و راحت در کشورشان باشند.
بریالی امین محصل افغان در مشهد جامع المصطفی

>>>   با سلام،
در پاسخ به عزیزمان باید بگویم که ایران کشوری است که در بدترین شرایط جنگی افغانستان مردم این کشور را با آغوش باز و به دستور امام خمینی پذیرفت، حال آنکه...، ضمنا نصب دوربین به معنای دشمنی یا محدود سازی نیست بلکه برای بالا بردن امنیت خود اردوگاها است.
سعدی از ایران

>>>   سلام به همه دوستان
خیلی ببخشید بعضی از دوستان ما که ساکن در ایران هستند انقدر به انها خوش گذشته که انگار خانه پدری انها هست که اینقدر ادعا و مدعا دارند بابا شما را به دینگ دینگ اخرت بلند شوید وبرگردید به مملکتتون و اینقدرهم شکایت نکنید که فلانی به ما مدرک رانندگی نمیدهد یا بچه هایمان را به مکاتب نمیگیرند به خدا ما هم که با افغانستان زندگی میکنیم بشر هستیم سخت هست اما کشورمان هست باید سختی را تحمل کنیم ونباید زیر دین یا فشار کشورهای همسایه باشیم به خدا اگه چیزی هم بگویند حق دارند ما به عنوان مهاجر رفته بودیم که وقتی کشورمان سر و سامانی گرفت برگردیم نه که انگار ایران و پاکستان خاک اجدادی ما است با تشکر

>>>   امیدوارم که شما برای هموطنایتان کار بهترتری انجام دهی.راستی خطاب من به شماها سیاست مدارهای افغان این است که همیشه تلاش کنین که در دل مردم قرار بگیرید تا همیشه موفق و کامیاب هم در این دنیا هم در آخرت با تشکر از شما
محمود از اصفهان

>>>   بعد از ادای احترام و آرزوی موفقث بیشتر به جناب آقای نور سفیر جدیدالتقرر را در کشور ایران تبریک میگویم و چنانچه از سوابق کاری و اهلیت که دارند و هم از دانش و ادب برخوردارند خوشحال شدم چون یک شخصیت شکسته نفس اند و پابند قانون و اصول.
دوستدار شان از راه خیلی دور

>>>   نصير احمد نور...، بنجشيري است كه از سال ها به اينطرف در ... يك شخص كه در هيج جا خدمت نكرده، صرف معاش هاي دبل و استفاده از امتيازات. حتما فاميل مارشال است كه از سي سال به اين طرف سفارت ميكند. بسرش براي كمب امريكاي ها در قطر كار ميكند و بدر سياست أفغان/امريكاي را در ايران تطبيق ميكند. وزارت خارجه و امنيت افغانستان در خواب استند. نوش جان برادران بنجشيري كه وزارت ها و سفارت خانه ها را تارومار كردند. كرزي مثل يك سمبول در خواب خركوش است.
كارمند تشريفات وزارت خارجه

>>>   بسمه تعالی
روزی که دوستان بیگانه باشند بیگانگان دوست پنداشته می شوند.
در ایران افغانستانی ها با هویت بیگانه شناشخته می شوند. ادارات امور پناهندگان افغانستانی عنوان اداره امور بیگانه را دارد. هر موقع گزارش از خارج شدن پناهندهگانی اعلان و ارئه گردد در رسانه ها ایرانی به عنوان طرد بیان میگردد.
با توجه به دو مفهوم فوق و بسیاری از مسایل ناگوار موجود دیگر است که
1- حضور نیروی های امریکا و انگلیس(بیگانگان حقیقی)و سایر اعضای ناتو در کشور از دید مردم بیگانه تلقی نشدند. این به این دلیل بود که کشورهای مسلمان همسایه از جمله ایران مردم مسلمان افغانستانی را بیگانه خواندند.
2- کلمه طرد در قرآن در باره رانده شدن شیطان بکار رفته است و بکار گیری آن توسط مقامات انتظامی مسلمان به دیگر مسلمانان و مؤمنین بسیار نا به جا بوده و سبب از پاشیدگی تفرقه و دلسردی مسلمان میگردد.
3- تربیت و تقویت طالبان و احیانا القاعده برای امریکایی ها بر اساس اهداف خودشان است ولی از طرف کشورهای همسایه ی افغانستان برخلاف مصالح مسلمین است. این طالبان در کشور با نیروهای اشغالگر نمی جنگد و اگر گاهی هم اثری از درگیری با آنها دیده می شود نمادین بوده و بیشتر مردم مسلمان کشور را مورد حمله قرار می دهند و برخی مواقع برای تأمین اهداف اقتصادی صادراتی بیگانگان پروجه های اقتصادی و انبارها و تانکرهای حمل سوخت را مورد حمله قرار داده نابود و تخریب میکنند..
امید است شعارهای مطلوب و نیکو بین مسلمانان در عمل نیز تحقق یابد و تشتت موجود بین مسلمین از بین رود و دوست از دشمن باز شناسی گردد و سفیر جدید کشورمان در تهران در این راستا موفق باشد.
کلمه با جناب سفیر
جناب سفیر برخورد کارمندان سفارت با مردم گاهی بسیار بی ادبانه و زننده است. موقعی که به آنجا مراجعه می کنیم به یاد خشونت ها حکومت سلطان و حاکم مداری می افتیم. انگار خدمت مداری و احترام به ملت و مردم در نهاد کارمندان آنجا خطور نکرده چه رسد به اینکه ارائه خدمات سالم و محترمانه وظیفه آنان باشد. گذشته از مسایل بین دو کشور در این زمینه نیز توجه شود.
عبد العزیز بامیانی

>>>   سلام مهاجرين افغان درايران هيچ حقوق درستى ندارد آگر يک ايرانى از ساختمان بيفته و بيميره به مبلغ 126 ميليون تومان بايد صاحب ساختمان بپردازد و اگرافغانى باشد حتا جسد اش را به راحتى نميدهد واگر بخواهند پول کاريگر رانميدهد اميددارم که افغانستان درست شود ومردم به کشور برگردد
نصير باى از تهران

>>>   چقدر شما پرور هستید 3 ملیون امدین ایران حق رانندگی ، حق رای ، یارانه و صد چیز دیگه هم می خواید اگه برادران ناراحت هستید تشریف ببرید درم پشت ستان ببندید لطفا که هوا سد است.
احمد ایران

>>>   جناب سفیر لطفا به مشکلات سفارت رسیدگی نمایید

>>>   ضمن عرض سلام وآرزوی توفیق برای شما.
آقای فروتن(نمایندگی وزارت معارف)درحق مان ضلم بزرگی نمودندکه ماراازادامه تحصیل بازداشتند. مراکه بیچاره کردصرف رشوه ندادن امیدوارم به این بخش توجه خاص نماییدتاافرادبیشتری راازتحصیل بازندارند.وامیداست حرفهایمان رابتوانیم به شمابرسانیم به سفیرمحترم قبلی صدایمان نرسید.

>>>   اگر این سفیر پنجشیریست پس ما مهاجرین را نیم بها میفروشد دیگر نمیتوان توقعی داشت .

>>>   نوراحمد نور به کمک پنچشیری ها... در هرجای دیست میزنه حیدر خان معین اداری وزارت عنقریب در واشنگتن و یا وراثا تعین خواهد شد. خداوند خیر مردم افغانستان را پیش کنه. یک روز حتمی مردم ازیتان پرسان خواهد کرد.
حسن از افشار

>>>   سلام. لطفابه بخش معارف رسیدگی بیشتری شود.تشکر.

>>>   سلام و توفیق موفقیت.
اگر در سایت سفارت کبری جمهوری اسلامی افغانستان لینک ارتباط با سفیر محترم میبود خیلی از مشکلات هموطنانتان حل میشد البته درست است که بار ترافیکی وضایفتان چندین برابر میشد اما با استخدام یک یا چند نفر وظیفه شناس که مشکلات مردم را به گوشتان برساند خیلی عالی میشد امیدواریم.
موفق باشید.
ع رجبی

>>>   خدمت جناب سفیر سلام عرض می نماییم:
لطفا به بخش معارف رسیدگی جدی نمایید
جناب فروتن به حق دانش آموزان جفای فراوان نموده اند
از جمله مدارک صنف دوزده را به هر طریقی پیش خود نگه می دارد . تا رشوه نگیرد نمی دهد. باعث مشکلات فراوان برای دانش آموزان می شود
با آرزوی توفیقات فراوان

>>>   پنجشیری و خدمت به مردم. خیلی از واقعیت دور است مگر اینکه دنیا به اخر رسیده باشد. من هم مثل نوستراداموس یک پیشگویی میکنم . روز اخر دنیا وقتی خواهد بود که یک پنجشیری بخاطر رضای خدا و وطندوستی دور از مفاد شخصی خودش خدمت کند. همان روز کره زمین از تعجب منفجر میشود ای هموطنان ای جهانیان اگاه باشد.
بیدار قره باغ

>>>   باسلام مبارکت باشه جناب سفير به پاى سمتت پيرشى! به کارمنداى سفارتتم ياد بده با هم وطناشون درست رفتاربکنند توى مملکت غريب اونا هواى هم وطناشون روندارن کارشون رو درست انجام نميدن اونوقت چه انتظارى ميشه داشت از...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است