سخنگوی عبدالله،کرزی را متهم کرد
فاضل سانچاركی، سخنگوی داکتر عبدالله گفت کرزی در مورد پیشنهاد عبدالله عجولانه تصمیم گرفته است و تا 9 عقرب زمان دارد نظر خود را تغییر دهد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۱    ۱۳۸۸/۸/۵ کد خبر: 4519 منبع: پرینت

فاضل سانچاركی، سخنگوی داکتر عبدالله با عجولانه خواندن رد درخواست‌های عبدالله عبدالله توسط حامد كرزی تاكید كرد كه تا 9 عقرب به رئیس جمهور افغانستان فرصت می‌دهیم تا با درخواستهای ما موافقت كند.

با بیان اینكه بعد از 9 عقرب موضع ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام خواهد شد، اظهار داشت بهتر است حامد كرزی تغییر موضع دهد و به خواسته‌های عبدالله عبدالله پاسخ مثبت دهد.

وی گفت فرصت زیادی تا 9 عقرب وجود دارد تا این گفت‌وگوها به نتیجه برسد.

سانچاركی افزود اصرار حامد كرزی بر ابقای این افراد در سمت‌هایشان سبب خواهد شد تا مانند دور اول انتخابات، انتخاباتی سالم و عاری از تقلب نداشته
باشیم و دلیل اینکار وی نیز مشخص است.

سخنگوی عبدالله عبدلله یادآور شد ما تا 9 عقرب به حامد كرزی فرصت می‌دهیم تا به خواسته های ما جواب مثبت دهد، در صورت عدم پاسخ پس از این روز موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

سانچاركی اظهار امیدواری كرد كه حامد كرزی بهتر است بیشتر بیاندیشد و به این نتیجه برسد كه با تقلب نمی‌تواند مشروعیت بوجود آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی ضمن درخواست از حامد كرزی برای تجدید نظر در موضع خود افزود كسانی را كه عبدالله عبدالله خواهان بركناری آنها شده است، در دور اول با استفاده از مقام خود برای حامد كرزی تبلیغ كرده اند و سفرهایی را به ولایات افغانستان به همین منظور انجام داده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افسوس به حال افغانستان كه به مثل عبدالله و همراهانش دشمنان زياد دارد
مصطفي

>>>   سانچارکی صاحب محترم ایا بعد از 9 عقرب حرفهای پیروهایتان را عملی میکنید یعنی تظاهرات خشونت امیز با سلاح در جاده ها و سرکها
خدا هرگز موفق نسازیتان
تنها

>>>   محترم سنچارکی صاحب! شما و همه متهدین سیاسی تان خوب میدانید که به هیچ شکلی برنده نخواهید شد، بهتر این است که بیشتر مردم مظلوم افغانستان را قربانی آرزوهای که ممکن به سر نه رسد، نه سازید. اگر واقعاً شما افغان هستین بگذارید و کوشش این باشد تا با مشارکت ملی متفقاً مردم تان را ازین قهقرا و فلاکت نجات دهید، شما اگر شخصی دانشمند هستید عمیقاً فکر کنید که 40 مملکت که در اینجا به عنوانی کمک آمده چه کرده اند، که شما و یاران نان شمشیری را بزنین. لطفاً هوای پادشاهی را از سز بردارید، زیرا کاری از دست تان نه می آید.
نرک آرزو کردم ، رنج هستی آسان شد.
استاد نقیب الهام

>>>   برادر محترم آقای سانچارکی: گپ های می زنید مثلی این که شما هیچ نوع تقلب را در انتخابات اولی مرتکب نشده باشید. شما هم خو مرتکب به تقلب هستید. در نظر بنده این بهتر خواهد بود که این ملت زجر کشیده را بگذارین تا خود ایشان تصمیم بگیرن ، نه شما ها یکه تا دیروز تمام افغانستان را ویران گردین و امروز داد از عدالت میزنین.
( آرین )

>>>   آقای سنگچاری عزیز
بعد از تاریخ 9 شماو هم تیم شما چه خواهید کرد؟؟؟وضعیت کنونی کشور و حد استقلالیت خودرا میدانی؟؟
چوکی ریاستی مزه کم نداره حتی به ولایت انتقال می کنه کمی به یاد مردم افغانستان باشید.
یوسفی کابل

>>>   حال معلموم شد که این ائتلاف مرموز ونا میمون که اقای عبدالله جز انست دموکراسی ومردم سالاری را گروگان گرفته اند و میخواهند مسایل را به شیوه های سالهای 90 (عقد بستن وعقد شکستن ،فتنه ،ایجاد فضای ترس ، التیماتم ،جنگ و شورا های حل وعقد )حل کنند. انها به فرهنگ دموکراسی وشیوه های مدنی حل مشکلات عادت نکرده اند.

>>>   سلام
سنگ چهاریکی صاحب به نظر همو وظیفه اولی خوب بود کم جنجال کم بخو ارام خواب کو حال در غم ماندی اگر عبدالله برنده شد خو تو انگلیسی را برابر ازبکی هم یاد تدار باز هم نیستی اگر برنده نشو خو باز همو سرک وهمو خرک.
سیداکرام قدوسی " دبی "

>>>   بلاخره این چند روز هم تیر میشود، از شما ... دیگر خلاص است
مهران هرات

>>>   خوب است که فاضل سنگچارکی و جناب عبدالله به قاعده بازی های سیاسی و انتخاباتی تن دهند نه اینکه با شاخ و شانه کشیدن افغانستان را به سمت جنگ و درگیری های دوباره جهت دهند. کاری نکنید که هم مردم افغانستان و هم جامعه بین الملل این بار به جای طالبان شما را سوراخ به سوراخ دنبال کنند.

>>>   اگر کرزی خواسته های مشروع ملت افغانستان را نپذیرد، هر بحرانی که در پایان این سناریو نصیب مردم ما شود تمام مسئولیتش مربوط تیم ... کرزی و تیم تقلبکار شان خواهد ب

>>>   تقلب دور اول از طرف تیم کرزی سازماندهی شده بود پس داکتر عبدالله حق دارد که حتی از کرزی بخواهد که چوکی ریاست را به شخص سوم داده و خود صرف به حیث یک کاندید در میدان بیاید تا ببیند که چند فیصد مردم با او هستند در غیر آن معلوم دار است شخصی که برای ده روز حاضر نیست قدرت را رها کند به خاطر پیروزی هر کاری میتواند. خواهشمندم که اینبار نظرم به نشر برسد ...

>>>   سلام به همه وبعدعبدالله رازيادوقت دادند ديكربس اش است وحامدكرزي يك شخص مناسب براي رياست جمهوري است اوميهن دوست است
مسيح الله رحماني قاهره مصر

>>>   آفرین بچیش اینطو گپ بزن که خوش خودت بیاید ...........

>>>   سلام!
اشتباه عبدالله این است که از خود کرزی نخواست که استعفا دهد.
بخاطر انتخابات شفاف باید کرزی و تمامی کابینه اش استعفا دهد باز من می بینم که اگر 5 فیصد رای گرفت خو بیشکش.
وقتی کرزی در قدرت باقی بماند برطرفی این چند تا وزیر ویا ریس کار ساز واقع نمیشود.
سورگل

>>>   اقای سانچارکی، التیماتم و اختاریه های مکرر شما این حدس وگمان را قوت می بخشد که حمله بر مهمانخانه ملل متحد و هوتل سرینا شایدکار عناصر شما باشد. اکنون به همگان روشن شد که این جبهه مرموز ونا میمون در واقع دموکراسی و مردم سالاری را گروگان کرفته است و غرض حل مسایل به شیوه های سالهای 90( عهد بستن وعهد شکستن ،فتنه ،ایجاد فضای ترس ،جنگ و انجام اعمال تروریستی وبلاخره کسب مشروعیت کاذب از طریق برگزاری شورای حل وعقد) متوصل میشود. معلوم است که شما و موتلفین تان تا هنوز هم به فرهنگ حل مشکلات به شیوه مدنی عادت نکرده اید.
صمیم . از فرانسه

>>>   به نظر سنګچارکی صاحب کمپاين انتخاباتی دو رقيب کانديد به رياست دولت در يک ديموکراسی نو شکوفته همچو در کشور ما که از سالهای قبل اصلاً وجود نه داشته واکنون هم به آن اکثريت مردم به ديده شک می نګرند بدون آنهای ايکه دور اول انتخابات را به دور دوم کشانيد آن هم به خاطری نشان دادن ديموکراسی واقعی و تمثيل کردن آرزوهای شان ( نه در يک جامعه افغانی که تفاوت های فوقالعاده فراوان با جوامع مدرن وبيشرفته جهان امروزی داشته ودارد) بايد چنين به شکل التيماتم دهنده و شتابزده و بی صبرانه باشد . مُقصر سنګجارکی صاحب نيست اوخواست ماحول واطرافيان خويشرا ارايه داشته است ،که اين خود درشرايط کنونی وموجوده که کشور به آن مواجه است باعث بختګی ديموکراسی ، وراه دريافتن به آن را، به کسانی سهلتر می سازد که آنان به بنيادګذاری شګوفته های نو پرشګوه سالهای قبل سرمايه ګذاری های ګزاف و بدون مرز نموده اند .به اين شتابزدګی ولجاجت های سياسی نه می توان آنرا اصلاً خفه کرد.
عمران ازالمان

>>>   حملات و انفجارات امروز در محل بود و باش اعضای ملل متحد:.......... به دستور مستقم (( کرزی و اتمر)) توسط به اصطلاع(( طالبان دولتی )) طرع و اجرا شده است !
چرا محل بود باش مل متحد؟؟؟
به خاطر ترساندن و فرار شان از کشور در : نظارت دوره دوم انتخابات.

>>>   برادران محترم، امروز کساینکه به سر و کله یک دیگر میزنند چند روزی بعدی در یک میز می نیشینند. چون این های که در سیاست دخیل هستند ابرو و ایزت اصلا برای آن ها معنی ندارد .
آرین

>>>   جانم 65فیصد نفوس افغا نستانرا که شما تشکیل میدادید .نمیدانم حالا که ازبک وهزاره را هم داردید .تاجک هم نصف اش با شماست.از چی میتر سید.چرا احراسان میبا شید.
یاری بچه بای

>>>   کاش در لست پیشنهادی داکتر صاحب عبدالله نام عطا محمد نور تیکه دار ولایت بلخ نیز دیده میشد.

>>>   اقای دبل عبدالله ناکام است و ما از همه مردم میخواهیم که به حامد کرزی رای دهند تا مردم از مشکلات و بدختی این شر و فسادها نجات یابد چون ما باید در بین بدترین و بد انتخاب کنیم و درین شرایط بهتر است که به کرزی رای دهیم نه به شخص که هویت نا معلوم دارد .

>>>   ما شاهد تقلبهاي بيشتراز قبيل رشوت به بعضي كارمندان حوزه ههاي انتخاباتي ويا تهديد مردم توسط تفنگ در بعضي ولسواليهاي بادغيس و همچنين دعوتهاي بنام ختم قرآن و در حقيقت كمپاين به نفع داكتر صاحب عبدالله بوديم، همچنين تقلبها به نفع محترم كرزي متناسب به آراي انتخاباتي هردويشان.ولي به اصطلاح" كاسه بر سر محترم كرزي شكست" بخاطريكه در قدرت بود.
ناظر

>>>   اگر پیشنهاد تانرا قبول هم نکند هیچ چیزی از دستتان بر نمی اید،

>>>   شما سخن گویان فلان و فلان را به خدا قسم میدهیم که بس کنید ما از صحبت های شما زیاد خسته شدیم. همه شما ها دروغگو و کاذب هستید. ما هیچگاه حرف های شما را باور نداریم. اگر شما بگوئید که شیر هم سفید است ما باور نمیکنیم.

>>>   با تاثر وتاسف عمیق که شما تفاوت میان خائین وخدمتگار را نمیدانید.واگرنه این تعصب وبدبینی را گنار گذاشته میگفتی ا ی کاش استاد عطا محمد نور تکدار تمام افغانستان میبود...
.ایشان خالد

>>>   سخنګوی اقای عبدالله باز شرط ها را مطرح میکند اما جانیم این سالهای ۱۳۷۲ نیست که کاکاهایت میګفت که برو یکدفعه همرای مزاری و یکدفعه همرای حکمتیار و دوستم جنګ کن امروز اګر بی ۵۲ طالبان را که ۹۷ خاک افغانستان را ګرفته بود ګم کرده میتواند صرف از خاطر اینکه اسامه را جای داده بود اګر شما این پروسه دیموکراسی امریکایی میخواهید که ناکام سازید باز همرای شما چی خواهد شد اورا صرف خدا میفهمد و ما شاهد ان خواهم بودیم.
بنا بګذارید مردم افغانستان را که به راحتی زنده ګی کند و شما تفرقه اندازان دیګر بالای زخمهای ایشان نمک پاش ندهید . واګر نه اګر عذاب خداوند باز نازل شد باز حتی در جای که مقاومت میکردید خداوند بلاهای را نازل خواهد کرد که تصورش نه میشود و همرای شما ما هم همه چیز را از دست خواهیم داد.

>>>   عجب .... خوبی هستی اقای فاضل سنچارکی برای خواسته های نامشروع کدام چوکی خوب را به خاطر این همه چاپلوسی های شرینت وعده داده است عبدالله ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است